abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2013 @ 17:48:12 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131354404
Omg :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 september 2013 @ 18:08:01 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131354553
Ik vond er al iets niet kloppen toen ik de tweet zag maar het kwartje viel nog niet :D

Gevalletje verkeerd adresje? :+
  donderdag 19 september 2013 @ 18:08:09 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131354560
#teamtankink _O_

Thijs :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_131354573
Rabobank sponsort toch gewoon het nationale team? Niet eens zo heel raar imho.
pi_131354608
Oh, lol, ik zie hem nu pas. Faal :')
pi_131354947
Het zou wel zo eerlijk zijn als Gesink ook bloemen krijgt voor zijn etappezege in de Vuelta.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 september 2013 @ 18:31:36 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131355405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:08 schreef Szura het volgende:
#teamtankink _O_

Thijs :')
En dit.
pi_131355567
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:22 schreef Slobeend het volgende:
De discussie op Twitter over protesteren tijdens een koers tussen Zonneveld, Ducrot, Boogie en Tankink :') Thijs wil dat renners de koers hadden stilgelegd na het incident met de bus die vastzat onder de finishboog :')
Hoe hadden ze dat moeten doen dan? Alsof de renners op dat moment wisten wat er gebeurde aan de finish.
  donderdag 19 september 2013 @ 18:41:26 #10
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_131355792
Wat een sneuneus die Thijs. Sowieso slaat hij totaal door de laatste tijd.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 19 september 2013 @ 18:43:33 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131355867
Ik wil m'n post wijzigen:

Thijs :r

Betweter.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 19 september 2013 @ 18:46:43 #12
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_131355948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:43 schreef Szura het volgende:
Ik wil m'n post wijzigen:

Thijs :r

Betweter.
Je snapt het niet, ze hadden gewoon moeten protesteren. En 48 koersen af moeten gelasten. En dit, en dat, en zus en zo :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_131356237
Die bosbloemen is wel lachen.
Als ik Bauke was, stuurde ik 1 bloem uit boeket toe :P
Net efkes anges
  Moderator donderdag 19 september 2013 @ 19:01:40 #14
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_131356426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe hadden ze dat moeten doen dan? Alsof de renners op dat moment wisten wat er gebeurde aan de finish.
Hoe bedoel je? Zoals het nu gegaan is was toch prima?
pi_131356506
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:01 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zoals het nu gegaan is was toch prima?
Ik bedoel dat je als renner tijdens zo'n koers geen flauw idee hebt wat er aan de finish gebeurt. Als daar de vlammen 100 meter hoog staan, heb je dat echt niet door als je 10 km verderop aan het koersen bent.
Dus zelfs als er aanleiding was geweest voor de renners om de koers stil te leggen (en die was er totdat ze op 4 km voor de finish waren), dan heb je daar als renner geen weet van, dus kun je de koers niet stilleggen.
  donderdag 19 september 2013 @ 19:08:03 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131356635
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Je snapt het niet, ze hadden gewoon moeten protesteren. En 48 koersen af moeten gelasten. En dit, en dat, en zus en zo :')
Ik weet nog wel een koers die ze af mogen gelasten: de Dutch Food Valley Classic.


Hoe staat het eigenlijk met #diebergkomter! :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_131356676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je als renner tijdens zo'n koers geen flauw idee hebt wat er aan de finish gebeurt. Als daar de vlammen 100 meter hoog staan, heb je dat echt niet door als je 10 km verderop aan het koersen bent.
Dus zelfs als er aanleiding was geweest voor de renners om de koers stil te leggen (en die was er totdat ze op 4 km voor de finish waren), dan heb je daar als renner geen weet van, dus kun je de koers niet stilleggen.
Thijs had het dan ook over een een vorm van protest de dag erna.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131356747
Overigens #TeamTankink in deze. 3 - 0.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator donderdag 19 september 2013 @ 19:12:30 #19
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_131356786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Thijs had het dan ook over een een vorm van protest de dag erna.
Klopt, maar dat slaat ook nergens op, zeker in dat geval niet.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 september 2013 @ 19:12:34 #20
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131356791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je als renner tijdens zo'n koers geen flauw idee hebt wat er aan de finish gebeurt. Als daar de vlammen 100 meter hoog staan, heb je dat echt niet door als je 10 km verderop aan het koersen bent.
Dus zelfs als er aanleiding was geweest voor de renners om de koers stil te leggen (en die was er totdat ze op 4 km voor de finish waren), dan heb je daar als renner geen weet van, dus kun je de koers niet stilleggen.
De meesten hadden er idd niks van meegekregen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 september 2013 @ 19:45:59 #21
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  donderdag 19 september 2013 @ 19:51:14 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131358262
:D :')
pi_131358329
Ze hebben gewoon de adressen verwisseld. :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 september 2013 @ 20:26:46 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_131359880
quote:
:D dat wilde ik al vragen, heeft Gesink de andere bos gekregen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_131361624
Lullig dat er Mollema nog wel Beste Bauke voor staat, en bij Gesink geen beste Robert. :D
pi_131383479
Overwinning voor Simon Yates in ToB ^O^
pi_131383548
Toptalent.
pi_131413909
Lampre 1,2 en 3 in de GP degli Etruschi

1. Scarponi
2. Ulissi
3. Pozzato
pi_131414186
Weening en Vanmarcke hebben 30" op een groepje van vijf met Gilbert, Leukemans, Meersman en Devenyns in de GP Impanis Van Petegem. In de laatste 15km.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_131414272
Vanmarcke verslaat Weening in de sprint.
pi_131414322
Vanmarcke is goed bezig. Jammer voor hem dat er weinig koersen van belang zijn waar hij wat kan doen.
pi_131414385
Goed bezig Vanmarcke.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 21 september 2013 @ 16:29:54 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131414388
Nu wel de winst voor hem dus :+.
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:59:22 #34
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131415035
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:27 schreef Ereinion het volgende:
Vanmarcke is goed bezig. Jammer voor hem dat er weinig koersen van belang zijn waar hij wat kan doen.
Heeft hij ook wel aan zichzelf te danken. Ik denk dat Vanmarcke (mits hij blijft doorgroeien) niet hoeft onder te doen voor een Flecha en die zie je een heel seizoen overal rondrijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 21 september 2013 @ 23:11:29 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_131427804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Goed bezig Vanmarcke.
Ja hij had ook al bijna de GP Poeske Scherens gewonnen.
pi_131462733
Wiggins heeft de ToB gewonnen. Rondje door London was voor Cav, voor Bennett en Viviani.
pi_131472426
Die discussie op twitter tussen Ducrot en Kerckhoffs _O- :')
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 september 2013 @ 11:05:02 #38
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131472459
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:03 schreef baggerbaas het volgende:
Die discussie op twitter tussen Ducrot en Kerckhoffs _O- :')
Hmm, ik miste zijn tweets al. Ben dus geblokkeerd door Rayyyyy _O-
pi_131475196
Alonso breekt de overeenkomst met Euskaltel. De ploeg/sponsor had schijnbaar allerlei voorwaarden om de licentie over te nemen. Zo zouden naast de 14 renners die Alonso wel mee wilde nemen ook alle stafleden mee moeten en contracten (fietsen, kleding enz) gerespecteerd moeten worden. En dat wilde Alonso nou juist niet. Hij wilde met een andere omkadering van de ploeg gaan werken en de thuisbasis van de ploeg moest Asturië gaan worden en ook dat zag Euskaltel niet zitten.

Geen overname dus.
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 12:55:49 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131475327
Wat is je bron? Zover ik het lees staat dit wel op het punt van gebeuren maar is het nog niet officieel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131475336
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat is je bron? Zover ik het lees staat dit wel op het punt van gebeuren maar is het nog niet officieel.
http://www.marca.com/2013/09/23/ciclismo/1379927957.html
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 september 2013 @ 12:56:24 #42
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 13:00:54 #43
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131475440
quote:
Oké.

Alonso is een beetje rücksichtslos geweest. Er was bijvoorbeeld gewoon nog een contract met Orbea, niet echt sterk om dat niet te willen respecteren. Dat hij de hele staff eruit wil gooien is ook een beetje teveel van het goede, dan zet je een man of 30 op straat, kan me voorstellen dat daar protest tegen is. Hoewel Euskaltel eigenlijk niet zoveel te zeggen zou moeten hebben, want met dit spel verliezen ze dus uiteindelijk helemaal. Ze wilden wat mensen beschermen maar uiteindelijk staat hierdoor iedereen op straat.

Alonso zal nu zelf wel een nieuw team oprichten, want sponsors, etc. zijn allemaal al gevonden. Misschien neemt hij nog wat renners over van Euskaltel, maar hierdoor zitten aardig wat jongens ineens wel met een groot probleem. Handig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131475619
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Oké.

Alonso is een beetje rücksichtlos geweest. Er was bijvoorbeeld gewoon nog een contract met Orbea, niet echt sterk om dat niet te willen respecteren. Dat hij de hele staff eruit wil gooien is ook een beetje teveel van het goede, dan zet je een man of 30 op straat, kan me voorstellen dat daar protest tegen is. Hoewel Euskaltel eigenlijk niet zoveel te zeggen zou moeten hebben, want met dit spel verliezen ze dus uiteindelijk helemaal. Ze wilden wat mensen beschermen maar uiteindelijk staat hierdoor iedereen op straat.

Alonso zal nu zelf wel een nieuw team oprichten, want sponsors, etc. zijn allemaal al gevonden. Misschien neemt hij nog wat renners over van Euskaltel, maar hierdoor zitten aardig wat jongens ineens wel met een groot probleem. Handig.
Maar kom op, Euskaltel heeft helemaal niets te eisen. Als hij er niet is, staat sowieso iedereen op straat. Daarnaast heeft Eusaltel een WT-licentie, maar zonder overnemende partij is die licentie niets meer waard. Dan blijft er een WT-licentie over, die gewoon naar de nieuwe ploeg van Alonso zal gaan.

Euskaltel heeft haar hand overspeeld in mijn ogen. Alonso was in de positie om van alles te mogen en Euskaltel had alleen maar ja en amen mogen zeggen.
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 13:17:05 #45
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131475875
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar kom op, Euskaltel heeft helemaal niets te eisen. Als hij er niet is, staat sowieso iedereen op straat. Daarnaast heeft Eusaltel een WT-licentie, maar zonder overnemende partij is die licentie niets meer waard. Dan blijft er een WT-licentie over, die gewoon naar de nieuwe ploeg van Alonso zal gaan.

Euskaltel heeft haar hand overspeeld in mijn ogen. Alonso was in de positie om van alles te mogen en Euskaltel had alleen maar ja en amen mogen zeggen.
Ja, dat zeg ik toch ook? Ze hebben poker gespeeld en verloren. Ik zeg alleen ook dat Alonso wel heel veel in een keer wil. Er moeten ook allemaal renners en stafleden uit Asturias komen terwijl het wielrennen daar helemaal niet zo ontwikkeld is als in het Baskenland.

Vind het ook gewoon een zwaktebod dat hij bepaalde bestaande contracten niet wil respecteren. Als hij renners of stafleden die geen contract hebben geen nieuw contract wil geven is dat natuurlijk zijn goed recht, maar bestaande contracten mag je van mij best respecteren. Zoals hij met de renners doet, maar dan weer niet met de fietsen. Niet echt consequent.

Uiteindelijk ligt de fout wel bij Euskaltel. Blijkbaar hebben ze echt overal over moeilijk gedaan. Lijkt er een beetje op alsof ze überhaupt niet wilden dat dit door zou gaan... Zonde, in ieder geval.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131476176
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch ook? Ze hebben poker gespeeld en verloren. Ik zeg alleen ook dat Alonso wel heel veel in een keer wil. Er moeten ook allemaal renners en stafleden uit Asturias komen terwijl het wielrennen daar helemaal niet zo ontwikkeld is als in het Baskenland.

Vind het ook gewoon een zwaktebod dat hij bepaalde bestaande contracten niet wil respecteren. Als hij renners of stafleden die geen contract hebben geen nieuw contract wil geven is dat natuurlijk zijn goed recht, maar bestaande contracten mag je van mij best respecteren. Zoals hij met de renners doet, maar dan weer niet met de fietsen. Niet echt consequent.

Uiteindelijk ligt de fout wel bij Euskaltel. Blijkbaar hebben ze echt overal over moeilijk gedaan. Lijkt er een beetje op alsof ze überhaupt niet wilden dat dit door zou gaan... Zonde, in ieder geval.
Ja je zei het, maar de manier waarop je begon, leek het er net op of Alonso mede veroorzaker hiervan is en daar ben ik het totaal niet mee eens. Ze mochten hem bij Euskaltel op hun blote knieën danken dat hij überhaupt wilde instappen, maar in plaats daarvan komen ze met allerlei aanvullende eisen. Voor Alonso is dit wel een ideale situatie. Hij hoeft de 14 contracten niet meer te respecteren en kan zelf naar harte lust zijn ploeg samenstellen.
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 13:30:39 #47
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131476282
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ja je zei het, maar de manier waarop je begon, leek het er net op of Alonso mede veroorzaker hiervan is en daar ben ik het totaal niet mee eens. Ze mochten hem bij Euskaltel op hun blote knieën danken dat hij überhaupt wilde instappen, maar in plaats daarvan komen ze met allerlei aanvullende eisen. Voor Alonso is dit wel een ideale situatie. Hij hoeft de 14 contracten niet meer te respecteren en kan zelf naar harte lust zijn ploeg samenstellen.
Mwah, ideaal, denk dat hij het zelf toch ook liever anders had gezien. Er zijn nu toch weer een paar weken verstreken en daarmee ook weer renners van de markt verdwenen. Ga nu nog maar eens 30 goede renners bij elkaar zoeken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131476435
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Mwah, ideaal, denk dat hij het zelf toch ook liever anders had gezien. Er zijn nu toch weer een paar weken verstreken en daarmee ook weer renners van de markt verdwenen. Ga nu nog maar eens 30 goede renners bij elkaar zoeken.
Denk dat dat wel mogelijk moet zijn, zeker omdat de meeste renners die nog geen ploeg hebben ook niet de hoogste eisen kunnen stellen voor een contract. Met een beetje budget moet dat prima kunnen lukken.
pi_131481919
RIP Euskaltel
pi_131486170
Verbruggen heeft boos de voicemail van Vaughters ingesproken nadat de teams in 2011 dreigden de Ronde van Peking te boycotten :D

  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 september 2013 @ 18:05:22 #51
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131486232
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:02 schreef TheArt het volgende:
Verbruggen heeft boos de voicemail van Vaughters ingesproken nadat de teams in 2011 dreigden de Ronde van Peking te boycotten :D

Haha :D
  maandag 23 september 2013 @ 19:00:04 #52
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131487774
Hoe komt dat nou online _O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_131488047
Wat heerlijk professioneel :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_131488592
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:58 schreef Cavaliers het volgende:
RIP Euskaltel
Ja al vond ik dat al nadat ze niet-Basken in de ploeg opnamen.
pi_131488632
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 19:10 schreef Fred_B het volgende:
Wat heerlijk professioneel :')
Idd :')

Ook van Vaughters trouwens.
  maandag 23 september 2013 @ 19:32:27 #56
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131488870
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Ook van Vaughters trouwens.
Vraag me af of het Cookson-kamp hier niet mee achter zit, aangezien iedereen weet dat Verbruggen en McQuaid vier handen op 1 buik zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_131488936
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2013 19:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vraag me af of het Cookson-kamp hier niet mee achter zit, aangezien iedereen weet dat Verbruggen en McQuaid vier handen op 1 buik zijn.
Vast wel maar iemand moet toch gelekt hebben.
Vaughters lijkt me daarvoor met stip #1 te staan.
pi_131489253
Heel lang stuk trouwens, maar dit moet iedereen eigenlijk wel gelezen hebben:
quote:
Opinion: Why I would vote for Brian Cookson
By: Jonathan Vaughters

I don’t pretend to understand the art of politics. And I’ve proven very poor at politics, that is certain. My experience in that world, as AIGCP President, made me never want to rejoin the world of politics in cycling and almost made me want to leave the sport entirely. Even recently, many of my friends and advisors have been telling me I should not get involved in the fray of the UCI election, as it usually (as you’ll see below) leads to thinly veiled threats to me or my team.

However, when I expressed my fears to one particular friend, one who has spent his life going against the grain fighting doping, he said, “But, how will you feel if you don’t express your views? The election will have been altered because of your fear of retribution. Is that what you want?”

He was right. To be a truly democratic process, we all must express our viewpoints and make them heard, so that the delegates who are in Florence to represent cycling’s interests understand what the sport needs to flourish. So, my intention in writing this is simply to try and help the 42 delegates and the public at large understand what is at stake in the UCI presidential election on Friday. My hope is they will read this with an open mind and that it will cause thought and incite debate, just as true democratic process should.

The two questions that surround this race are very simple: 1. Is Pat McQuaid a fit and worthy president? 2. Is Brian Cookson the better candidate?

Answering these truthfully and without emotion is something each and every delegate must attempt to do in order to come to the best decision for their vote. While I am not a delegate, and I do not have a vote, I decided to go through this process myself so that I could logically explain my decision making.

Agree or not, here are my true thoughts and experiences, expressed the best that I am able:

To answer number 1, we must look at the eight years Pat McQuaid has been president of the UCI and how the organization has functioned underneath him. Most of the ups and downs of his time as president have been chronicled in the past year, so instead I’m going to focus on my experiences, good and bad, with Pat.

I came into the realm of managing a top level cycling team in 2008, as Slipstream Sports pushed its way into the top area of the sport. I was very aware of what cycling had been like during my time as a rider, yet I still had an unfounded optimism and idealism that things could change. I was the youngest manager in cycling by over a decade and most certainly the most naïve one as well.

During this time, Pat was very supportive of our team, our mission statement, and the people we had chosen to employ. We were the vanguard of the “new cycling” that Pat seemed to embrace. Doug Ellis and I visited Pat in Aigle and were treated to a very warm reception, a wonderful dinner, and a very engaging person. We were both 100% supportive of Pat, his outlook, mission and methods. He seemed to be willing to take very costly steps to clean up the sport. He was confronting the doping issue head on. I had become close friends with Anne Gripper, the head of UCI anti-doping. She also seemed to support Pat, which to me meant a lot, as Anne’s ethics and credibility were beyond reproach.

However, even this early in my management career, I found certain actions very odd. Pat’s fight with ASO, and particularly Patrice Clerc and Gilbert Ysern, seemed very strange, as there could not be two people more focused on eliminating doping from the sport. Yet, the UCI was fiercely opposed to any action Gilbert and Patrice took. It seemed more of a pride fight than anything productive.

I remember how saddened I was when I found out Patrice and Gilbert had been fired due to supposed political manoeuvres from Hein Verbruggen. They had tried to separate the Tour de France from the UCI over legitimate concerns, and they paid the price with their jobs.

Even more upsetting was that Pat, who was pushing to be strong on the anti-doping front, would, at every turn, violently defend Verbruggen’s record, even while members of his own staff privately admitted that Hein had not been so black and white when it came to doping. I had not met Verbruggen at this point, but had heard many stories, especially from our old Swiss chef, who used to be Lance Armstrong’s chef, and the stories seemed very simple: That under Hein, the rules are for everyone… except for a few guys who “help” the sport.

In 2009, my rather distant and idealistic perspective would begin to change. I was elected president of the AIGCP, an organization that was, in effect, defunct due to losing, on both sides, during the ASO/UCI conflict. However, it seemed many of the teams wanted to attempt and re-establish some sort of working group to represent them. I was fresh and idealistic, and had been on neither ASO’s or UCI’s side during the great ProTour fight. I was a rarity in cycling: politically uncompromised.

I took this new role on with enthusiasm and a real desire to move things forward in a positive way. I remember submitting a very detailed proposal as to how cycling could change and regain its credibility, with some very fundamental changes. I sent this proposal forward, thinking it would be received by people looking to truly move the sport forward (appendix 0). Instead, it seemed I sent this work into a black void where I was never allowed to present it, and I very much doubted anyone had actually read it. In my interactions with Pat, it was very clear he was dismissive of what I had proposed.

However, in June that year in a hotel in the Northern Rhone valley, I was invited to meet Hein Verbruggen. I was not quite sure what the invitation was about, but as we sat down to dinner, Verbruggen motioned and made sure I sat right next to him. Hein, flattered me immediately, telling me he had read my proposals and found them intelligent and exactly what cycling needed. He said I was compromising too much and giving too much away to the race organizers, but that my concepts were spot on. I was very seduced. In this party, which was attended by many on the UCI management committee and other cycling dignitaries, Verbruggen had publicly anointed me a young protégé to take the sport forward. I still remember thinking on my drive home that night “Wow, he’s not such a bad guy! Nothing like all the rumors. He loves the sport too.”

During this time, I had successfully gotten the AIGCP readmitted into being recognized officially by the UCI, and as a result I would now sit on the CCP or Conseil du Cyclisme Professional. My first official board meeting would be at the World Championships in Mendrisio. I went in, full of ideas and vigor. I was now one of the few people who could engage upper management of ASO and Hein Verbruggen in the same day and maybe even get them to sit down at the same table. I read my materials and prepared for two days of debate and democratic process. However, what I came away with was an immense sense of disappointment and disillusion.

Nothing was debated at all during the CCP. It was simply presented to a room full of people who nodded their heads in agreement. The race organizers and riders themselves were underrepresented and their representation said nothing to contradict a single word that came from the various UCI speakers. The most important event of the day was lunch. The 5-star accommodations and the cocktail hour were clearly the most important items on the docket for most.

The meeting was dictated and mandated by Pat and Pat only, even though he was not the chair of the board. There was a feeling of paternalism that came from Pat that would be the theme of all of my interactions with him. He was the papa and the athletes, the teams, and any other interest in cycling were his belligerent children who needed punishment for being naughty. He did not view the other stakeholders in the room as equals. He saw them as obstacles and political pawns.

I didn’t realize how accurate my impressions were until the morning after the CCP board meeting. There, printed in l’Équipe and many other publications, it was announced that the UCI had agreed to ban radios from use in professional cycling. Right underneath it was a quote from Patrick Lefevere saying, “Vaughters is nothing but a doormat for the UCI, he did not try and defend the rights of the teams.” He was correct, I didn’t, because the issue was never even presented to the board that was supposed to govern professional cycling…

Any façade of democratic process was gone. We had been through some eight hours of meetings and this rule had never even come up as a possibility. Why? Because Pat knew the teams would fight it. It would be contentious and a close vote. But if it was never voted on, problem solved. We were treated as stupid little children that didn’t know what was best for us, so no point in causing a fuss.

The lack of proper governance, process and basic human respect was appalling. This was a “good ol’ boys” club and nothing more. I told Pat the next day I would fight him to the best of my ability of this issue, because I needed to represent the teams’ mandate. He laughed and wished me luck. The decision was already made, he said. I never felt very strongly about the radio issue, one way or the other. It seemed a stupid problem to be concerned with when cycling has major issues to deal with. However, when I saw how this rule was dealt with, I realized the root cause of the rest of cycling’s problems: The sport was being ruled without concern or care for the constituents that made up the sport itself. Radios were nothing more than a political offertory to consolidate peace between ASO and UCI. The sport had been brushed aside for backslapping and bonhomie. I left Mendrisio sad and beaten.

2010 came and went with more of the same. I went to the CCP meetings, and would attempt to insert my view and the view of the teams any time I could. It was clear the rest of the board was a bit upset and perhaps exhausted by my constant questioning of each measure. They were not used to someone asking for the minutes to be reviewed. They were not used to contentious debate over the rules of cycling. I felt as if I was a nasty and unproductive thorn at each and every one of these meetings, but I could not, in good conscience, let Mendrisio happen again. I’d been elected to represent the teams’ interests, so I was trying to do that, no matter how annoying it was perceived to be. The sneering looks I got were priceless…

2010 was also the year that Floyd Landis chose to come forward and lift the lid off the US Postal team doping, which was an interesting time. I watched as one person after another in cycling chose to disparage Floyd. Pat was no exception, as he name-called with the best of them, which I found disappointing from the leader of the sport. I imagine that he knew what Floyd was saying was true, but put appearance before truth. It was sad. What was more interesting during those weeks, was that we floated a policy and press release on May 27, 2010, that stated that any and all of our employees would be compelled by their employer to be totally honest and forthright if asked or questioned by any official anti-doping entity. We immediately got a call from USADA after this document’s release. We never heard from the UCI. They had no interest.

Breakaway league

In 2011, things began to heat up considerably in the already broken relationship between the teams and the UCI. As the AIGCP began to strengthen its resolve and unify more, many members realized that continuing with a governing body that did not allow proper representation from its members to thrive was not in the best interest of the teams. The radio debate became more and more heated as the rule was now starting to be enforced. We walked out of a few CCP meetings, even had a mass walk out in a UCI informational session regarding license renewal. Teams and athletes were being treated as secondary pawns, even though they are the major players in this sport. The situation was untenable and we were making our voice heard, in unison, for the first time ever.

There was much talk about a “breakaway league”. However, the talk would have never gotten so far had Pat and Hein simply listened to what the teams were upset about – a confusing and unstable licensing system, no ownership of the sport, arbitrary rules being put in place without a democratic process. These all continued to build until some of us felt the only way out was to build our own league. Of course, such entrepreneurial thoughts made Pat boil over, as his children weren’t doing as he wished. In response to my fighting for the teams’ rights, I received this letter, along with Johan Bruyneel (who, despite our broad differences, and to his credit, was one of the few managers in cycling willing to publicly stand up to the UCI) (appendix 1).

In effect, this letter was stating, unless you quit trying to make your own business and start supporting my way of doing things, you will have to pay a massive fine, which is undisclosed, but would have been upwards of $500,000 if you understand the description of “fully funding the biological passport”. Unadulterated coercion, with Pat’s signature and UCI letterhead attached.

This would hardly be the end of the threats and nastiness I received that year. During the annual AIGCP reunion, the teams had decided that since they had not been included in the decision making process regarding radios that we would not attend the UCI’s race, the Tour of Beijing. We felt we had every right to not participate, as, after all, the investment dollars to start up the Tour of Beijing came from funding the teams themselves had given the UCI in 2004. No one ever gave the UCI permission to use this funding to start the Tour of Beijing, but, using unilateral decision making, Pat once again did as his predecessor, Hein, wished and gave away our money to be used to create an event that the teams had no desire to participate in.

So, with this as the background, we decided, in a unanimous vote, that we would not be racing in Beijing until we were given an appropriate voice in the governance of the sport. The radio issue was where we chose to make our stand. Within hours of informing Alain Rumpf of this mandate, I received a voicemail from Verbruggen which would prove emblematic of the way UCI ruled: through intimidation and bullying: (appendix 2). I was clearly no longer the protégé Hein wanted, certainly not at the cost of his clear interest in the Tour of Beijing. More disturbingly, this message made it clear – Pat McQuaid did not run the UCI, Hein wore the pants.

As Beijing approached, teams were understandably scared about losing licenses and scared at the threatening letters that had been sent to their sponsors mentioning that they could be hurt in a “commercial nature” by not participating in Beijing (appendix 3). So, in late 2011, I invited Pat to ride in my car at the USA Pro Cycling Challenge. I figured over the course of six hours in the mountains that we could hash out our differences.

We went through many topics that day, but one always stuck out. I told Pat that the USPS case would come out in one form or another and that he should consider ways to deal with it. He bluntly stopped me saying that his sources said that Grand Jury testimony was sacrosanct and that it would never come out. He said that he would never believe athletes would voluntarily testify to USADA and that as soon as the US Government ended their investigation, the whole thing would be over. I told him he was wrong and that he should prepare. He didn’t believe me nor did he really want to hear any more about it.

In Salzburg, in June 2012, during what would be my penultimate CCP meeting, I had breakfast with Pat, once again telling him that the USPS investigation would be one he would have to deal with and that it would be best if he started a line of communication with USADA. I got a knowing stare and then he simply said: “I hope you haven’t gone and done something stupid?”

All through 2012, under Pat’s leadership, the UCI fought USADA for jurisdiction over the USPS case, something that is entirely unprecedented in the UCI’s history. Did they fight for jurisdiction in the Floyd Landis case? Tyler Hamilton? Anyone? No. However, in this case they wanted to be in charge of all of the evidence and not USADA. I cannot say what would have happened had they been given the evidence and testimony and had it been taken away from USADA. I can only say I am glad the witnesses themselves pushed for the publication of the affidavits, which had never been done before, and I am very glad USADA retained jurisdiction.

Finally: Today, Tour of Beijing still operates at a $700,000 annual loss, which is unwillingly funded, in part, by the teams’ license fees. Could this money not be used more productively to help small race promoters? And today, no effort whatsoever has been put forward by the UCI to examine the root cause of why it did not act, and in fact dismissed those who did speak up, regards USPS, when so much evidence was readily available for years? In my last real communication with Pat, I advised him to let WADA take control of a truth and reconciliation effort and stop fighting with them. I have to say, he seemed to hear me, for the first time ever, but I can’t say if it was real, or out of desperation or the need for a political ally?

Is Pat a horrible person? No, I don’t think so. Is he corrupt? I don’t know. What I can conclude from my five years of interacting with him is that he is not an effective leader: He chooses his own opinion over expertise. He chooses special interests over the best way forward. He makes public remarks without thought of the impact or meaning. He does not delegate effectively and leaves his staff little room to grow and lead. While he is charismatic, he is not an effective communicator. He consistently takes the advice of Hein Verbruggen and UCI attorney Phillipe Verbiest over his own good conscience. These are all unacceptable for the president of the UCI.

To me, this is not about Pat McQuaid being the big bad wolf, as many would have you believe. Pat isn’t such a bad guy, and I think his heart can be in the right place. However, he has proven he is not a leader willing to do what is best for our sport.

Brian Cookson, my perspective and thoughts:

Unlike with my relationship with Pat, my dealings with Brian started off very poorly. When Brian and I first met, Brian had just written a blog about how a bunch of rabble rousers in the teams were making the UCI look bad, and all over this silly issue of radios. I was angry about his view and how seemingly misinformed he was. I found some contact information for him and wrote him a rather terse note asking to meet up. He proposed the Tour of Flanders, and I obliged.

We never met that day due to logistical issues, but we had a long talk on the phone. It started off rather poorly, with me stating that he did not understand how the teams were being treated and that the radio issue was simply a symptom. He shot back, defending the reasoning Pat had put forward to the management committee for this rule change and then generally started to defend Pat, saying he was looking after the safety of the athletes. At this point in the argument, Brian made his leadership abilities clear to me: he ended his defensive posture and said “OK then, I’ve made my points, I’d now like to hear yours.”

While we still did not agree by the end of the conversation, he clearly had absorbed what I told him, and it had made an impact on his thinking on the topic. It was clear to me that he would listen to those who worked in the field and would adjust according to their expertise. Did he change his mind 180 degrees? No. But he didn’t dismiss my thoughts and he didn’t dismiss me.

My dealings with Brian have been fewer and certainly less contentious than with Pat, but I’ve watched him very closely. At first, I wasn’t quite sure he had what it took to lead such a rough and tumble world. However, from all I’ve observed, I can say this: while he’s not the charismatic and loud leader we are often used to seeing and he’s clearly not a natural politician, he is someone who does not force his opinions, and what he does do is deliberately and methodically work towards the best solution for the people he represents, not just himself.

Brian does his work, organizes and motivates the people he thinks will be best to accomplish the task, and then lets them get on with it. He objectively uses the best resources he has to solve a problem in the best way possible, whether he personally benefits from the solution or not. He is neither self-involved nor terribly interested in the glad handing and small talk of politics. However, through subtle encouragement, he manages people. He leads the collective of talented people under him to find the best way forward.

Need some evidence? The record is clear, UK cycling has gone from a backwater, tertiary cycling country to the most successful nation on earth during Brian’s presidency. The growth UK cycling has sustained in the last decade is extraordinary and the envy of many. Such growth is not easy to manage, even under the best circumstances, and it is telling the way he has managed it. While some would say this isn’t Brian’s sole doing, the fact is that he’d be the first to tell you just that and then give credit to those who helped him along the way. Which is what great leaders do: give credit to those due credit.

Brian is in the mould of a modern business leader who understands that the thousands of blossoming ideas from his constituents and employees will lead to a greater solution than the one idea he himself came up with himself. He reminds me a bit of IDEO CEO Tim Brown a bit. Reticent and a bit shy, but a deadly effective leader when looking for solutions. Right now, that is exactly what cycling needs. Cycling needs objectivity, organization, and focus, and that’s what Brian provides.

Most importantly, to me, I respect Brian for going against the grain during the tense times of the USADA case. I was ‘persona non-grata’ at my final CCP meeting, as I was seen as someone who had spit in the soup by many in UCI management. However, Brian made the time to discuss what I felt could be solutions to the issues at hand. He met with me, in the open, when doing so was seen as very politically risky. I remember calling Travis Tygart during my final CCP reunion and saying to Travis that Brian had been very kind to me and listened to some of the ideas of amnesty and “truth and reconciliation”. Travis chuckled and said “Brian is the one and only guy from the UCI management committee that called USADA and asked what he could do to help. That took a lot of courage on his part.”

That quiet, understated courage that led him to follow his conscience and call USADA, as opposed to follow his peers’ will, is what cycling needs right now. I may not have always followed my conscience the best I could have, but I can chose to follow a leader that has shown he is willing to do that, even when it’s not popular.

http://www.cyclingnews.co(...)te-for-brian-cookson
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 september 2013 @ 20:06:56 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_131490214
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:27 schreef Ereinion het volgende:
Vanmarcke is goed bezig. Jammer voor hem dat er weinig koersen van belang zijn waar hij wat kan doen.
In de Tour is hij heel nuttig geweest, ik denk wel dat hem dat ook wat meer moraal geeft voor een heel seizoen te fietsen, vorig jaar was het voorjaar en de rest van het jaar kwam er niet zoveel meer van.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 september 2013 @ 20:14:16 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_131490597
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 18:02 schreef TheArt het volgende:
Verbruggen heeft boos de voicemail van Vaughters ingesproken nadat de teams in 2011 dreigden de Ronde van Peking te boycotten :D

The Godfather
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 23 september 2013 @ 20:23:25 #61
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_131491074
Ik heb zo'n vermoeden dat Cookson zo hevig tegen de Armstrong-kliek inging omdat hij wist dat Verbruggen en McQuaid daar ook mee tussen hingen. Op zich geen probleem, ware het niet dat Cookson zelf ook gewoon een aanhangsel is van Sky en consoorten.

Lood om oud ijzer. Als je de boel echt wil uitmesten, dan heb je outsiders nodig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 september 2013 @ 20:26:46 #62
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131491217
Ik heb er een beetje een UEFA gevoel bij. Daar was het ook hosanna toen Platini de boel overnam, maar uiteindelijk blijkt die dikke pad net zo een grote mafkees als Blatter bij de FIFA. Misschien nog wel groter. Moet het maar zien met die Cookson.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_131491898
Helemaal geen Team Alonso dus in 2014 :o

pi_131493875
Ook Sojasun stopt definitief. Geen nieuwe sponsor gevonden.
  maandag 23 september 2013 @ 21:40:45 #65
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_131494668
Bijna elk jaar een andere ploeg voor Brice Feillu zo :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 september 2013 @ 22:07:07 #66
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_131496027
Jammer voor Alonso dat het nu niet meer lukt, een WT licentie ligt nu zowat voor het oprapen. Maar ik snap wel dat je nu beter de boel rustig kan opbouwen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator maandag 23 september 2013 @ 22:15:54 #67
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131496542
Jammer voor het personeel en de renners van Euskaltel vooral.

Euskaltel heeft nu eigenlijk wel de morele verplichting om nog een jaar door te gaan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131508198
Kijken naar de wijze van de president verkiezing (hier) vrees ik dat we nog een tijdje met Pat opgescheept gaan zitten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:20:16 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131508884
Patje :') ^999
pi_131525882
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_131526084
quote:
Begint ook een dag eerder. Wel apart, een grote ronde die op vrijdag begint. Hoewel het vast al wel eens eerder gebeurd zal zijn.

Wel weer een extra gelegenheid voor de renners om wat bloedzakjes te nemen ^O^
pi_131532481
Kijk je teveel wielrennen als je bij onderstaand nieuwsbericht meteen aan Canvas denkt?

Beatrix stelt bezoek aan Buren uit
pi_131536641
quote:
Groen licht adviesraad voor vernieuwingen in wielrennen  


Gepubliceerd: 24 september 2013 21:07 | Laatst gewijzigd: 24 september 2013 21:07





De adviesraad voor het professionele wielrennen, onder leiding van Joop Atsma, staat achter het voorstel om tot een nieuwe indeling voor de wielerteams te komen.

Vanaf 2015 moeten de ploegen zijn ingedeeld in een eerste en tweede divisie, met een promotie- en degradatieregeling.

Op dit moment krijgen de teams op basis van sportieve, financiële, ethische en administratieve criteria al dan niet een licentie voor de WorldTour, het hoogste niveau.

Een werkgroep, bestaande uit afgevaardigden van alle betrokken partijen, heeft een plan gemaakt waarin de teams worden verdeeld over twee divisies.

De ploegen moeten uit minder renners gaan bestaan en bovendien komen er minder koersdagen. Daarnaast wordt het seizoen, dat van februari tot oktober loopt, anders ingedeeld.

Voorjaarsklassiekers

Het is de bedoeling dat er in ieder geval elk weekeinde wedstrijden zijn, vooral op zondag. In de nieuwe opzet mogen de wedstrijden elkaar niet meer overlappen. De voorjaarsklassiekers worden verspreid over zes weken afgewerkt.

De adviesraad PCC heeft daar dinsdag tijdens een bijeenkomst in Florence, waar de WK worden gehouden, groen licht voor gegeven. Het bestuur van de UCI moet zich nu nog over de voorgenomen veranderingen uitspreken. Het is de bedoeling dat de vernieuwingen tussen 2015 en 2020 worden doorgevoerd.

Door: ANP
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131541887
voorjaarsklassiekers binnen 6 weken? Gaan ze dan wedstrijden schrappen of bedoelen ze enkel de "monumenten"?

Waarom je hier al druk om maken? Haal gvd eerst eens een bezem door die corrupte bende in zwitserland en kijk daarna pas naar andere zaken die je wil aanpakken...
everyone's a critic...
even you ! !
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 september 2013 @ 08:45:03 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131541963
Zondag 1: Milaan-San Remo
Zondag 2: Gent-Wevelgem
Zondag 3: Ronde van Vlaanderen
Zondag 4: Parijs-Roubaix
Zondag 5: Amstel Gold Race
Woensdag: Waalse Pijl
Zondag 6: Luik-Bastenaken-Luik

Dat zijn toch de belangrijke klassiekers en dat zijn dus toch al 6 weken? :?
Ik vind dat persoonlijk altijd wel een heel mooi schema, zo elke zondag en dan op het laatst ook nog even de Waalse Pijl tussendoor _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_131541971
De wedstrijden mogen elkaar niet meer overlappen?
Dus tijdens Giro en Vuelta geen andere WT meer?
Geen Ronde van Baskenland in april?

Er komen minder koersdagen? Dus minder koersen?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 september 2013 @ 08:46:12 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131541978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:45 schreef Wombcat het volgende:
De wedstrijden mogen elkaar niet meer overlappen?
Dus tijdens Giro en Vuelta geen andere WT meer?
Geen Ronde van Baskenland in april?

Er komen minder koersdagen? Dus minder koersen?
Minder koersen moet sowieso dan wel ja, als koersen elkaar niet meer mogen overlappen en er totaal minder koersdagen moeten zijn...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_131541982
Waarom denken de bestuurders altijd dat het wielrennen een soort voetbalcompetitie moet zijn?
pi_131541998
brabantse pijl, waalse pijl maar als die ook allemaal op zondagen moeten.. ?!
everyone's a critic...
even you ! !
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 september 2013 @ 08:47:35 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131542003
Overigens waren er tijdens de Giro ,Tour en Vuelta toch geen WT-koersen die overlapten? Op de 2 in Canada na dan tijdens het einde van de Vuelta.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_131542007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Minder koersen moet sowieso dan wel ja, als koersen elkaar niet meer mogen overlappen en er totaal minder koersdagen moeten zijn...
Met kleinere ploegen is het ook noodzaak. Maar je krijgt wel een rare kalender. En minder voorbereidingskoersen.
pi_131542028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:47 schreef heywoodu het volgende:
Overigens waren er tijdens de Giro ,Tour en Vuelta toch geen WT-koersen die overlapten? Op de 2 in Canada na dan tijdens het einde van de Vuelta.
Ronde van Californië valt toch samen met de Giro? Of is dat geen WT?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 september 2013 @ 08:49:13 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131542033
En welke koersen moet je dan gaan schrappen? "Monumenten", wat natuurlijk eeuwig zonde zou zijn, of meer nieuwe koersen, wat ook niet goed zou zijn want die zijn juist goed voor de ontwikkeling in andere dan traditionele landen lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 september 2013 @ 08:49:51 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131542046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ronde van Californië valt toch samen met de Giro? Of is dat geen WT?
Het verraste me dat dat inderdaad niet op de WT-kalender stond :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_131542048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:49 schreef heywoodu het volgende:
En welke koersen moet je dan gaan schrappen? "Monumenten", wat natuurlijk eeuwig zonde zou zijn, of meer nieuwe koersen, wat ook niet goed zou zijn want die zijn juist goed voor de ontwikkeling in andere dan traditionele landen lijkt me.
Misschien willen ze koersen 'degraderen' naar de 2e divisie.
pi_131542086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:47 schreef the_critic het volgende:
brabantse pijl, waalse pijl maar als die ook allemaal op zondagen moeten.. ?!
ik vergeet omloop het volk.. Kuurne.. ppff wat een onzin dit allemaal...

Vond de "test" van zonneveld met kleinere ploegen, andere finishtijden ed in Veenendaal-veenendaal leuk. Kijk naar dat soort opties. Betere beeldregistraties vanuit rennerspeloton, ploegleidersauto's, bezemwagen enz enz.. Genoeg innovaties op die manier te doen.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_131542113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met kleinere ploegen is het ook noodzaak. Maar je krijgt wel een rare kalender. En minder voorbereidingskoersen.
met kleinere ploegen hoeft dat juist niet lijkt me... Als je maar 6 man mag laten starten in een koers, houd je genoeg renners over om in een andere koers op dezelfde dag te laten rijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_131542116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:52 schreef the_critic het volgende:

[..]

ik vergeet omloop het volk.. Kuurne.. ppff wat een onzin dit allemaal...

Die zijn toch geen WT?
pi_131542141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef the_critic het volgende:

[..]

met kleinere ploegen hoeft dat juist niet lijkt me... Als je maar 6 man mag laten starten in een koers, houd je genoeg renners over om in een andere koers op dezelfde dag te laten rijden..
Er staat dat de ploegen uit minder renners bestaan. Ik interpreteer dat als b.v. nog maar 16 onder contract ipv 25.
pi_131542162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die zijn toch geen WT?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die zijn toch geen WT?
Voorjaarsklassiekers

Het is de bedoeling dat er in ieder geval elk weekeinde wedstrijden zijn, vooral op zondag. In de nieuwe opzet mogen de wedstrijden elkaar niet meer overlappen. De voorjaarsklassiekers worden verspreid over zes weken afgewerkt.

er staat ook nergens in het hele stuk iets genoemd over WT.. Wel staat er, binnen 6 weken, bij voorkeur op zondagen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_131542195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef the_critic het volgende:

[..]

[..]

Voorjaarsklassiekers

Het is de bedoeling dat er in ieder geval elk weekeinde wedstrijden zijn, vooral op zondag. In de nieuwe opzet mogen de wedstrijden elkaar niet meer overlappen. De voorjaarsklassiekers worden verspreid over zes weken afgewerkt.

er staat ook nergens in het hele stuk iets genoemd over WT.. Wel staat er, binnen 6 weken, bij voorkeur op zondagen..
Ik vind 't maar een vaag bericht. Want als wedstrijden niet mogen overlappen, hoe doe je dat dan met een 1e en 2e divisie?
pi_131542207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind 't maar een vaag bericht. Want als wedstrijden niet mogen overlappen, hoe doe je dat dan met een 1e en 2e divisie?
inderdaad... hele voorstel slaat nergens op!!! Opgelost, slotje!! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_131542235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:58 schreef the_critic het volgende:

[..]

inderdaad... hele voorstel slaat nergens op!!! Opgelost, slotje!! :)
Mail jij 't topic ff naar Atsma?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 september 2013 @ 09:38:31 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131543143
quote:
:D handrembochtje

ook grappig hoe er eerst niemand langs de weg staat en dan ineens staat het bommetje vol.
In the coolest little capital of the world
pi_131543465
in de bocht remt iedereen af.. veel makkelijker om renners te bekijken dan op een rechte weg waar iedereen langs flitst... Daarom staat ook iedereen bergop te kijken, en niemand in de afdaling..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_131543611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:59 schreef the_critic het volgende:
in de bocht remt iedereen af.. veel makkelijker om renners te bekijken dan op een rechte weg waar iedereen langs flitst... Daarom staat ook iedereen bergop te kijken, en niemand in de afdaling..
ja wel duh. ik bedoel eerder vanuit het perspectief van de renner. Het ene moment fiets je tussen de weilanden en het andere moment word je doof van het gejuich.. en dat wss een hele dag door.

Overigens, als je renners echt goed wil zien moet je juist bij een (scherpe) bocht in een afdaling gaan staan. Klinkt misschien vreemd, maar dan rijden ze op een lint en heb je veel meer tijd om renners te 'zien' dan wanneer ze in een kluitje bergop gaan.
In the coolest little capital of the world
pi_131550825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:05 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

ja wel duh. ik bedoel eerder vanuit het perspectief van de renner. Het ene moment fiets je tussen de weilanden en het andere moment word je doof van het gejuich.. en dat wss een hele dag door.

Overigens, als je renners echt goed wil zien moet je juist bij een (scherpe) bocht in een afdaling gaan staan. Klinkt misschien vreemd, maar dan rijden ze op een lint en heb je veel meer tijd om renners te 'zien' dan wanneer ze in een kluitje bergop gaan.
Heb je ook meer kans om een Ten Dam van zéér dichtbij te zien ;).
pi_131556950
hornerakg twitterde op woensdag 25-09-2013 om 16:48:02 I've decided to release my test results from the UCI biological passport, from 2008 until now. Results are posted at:http://t.co/NjxuuEpFJM reageer retweet
pi_131557147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:01 schreef wimderon het volgende:
hornerakg twitterde op woensdag 25-09-2013 om 16:48:02 I've decided to release my test results from the UCI biological passport, from 2008 until now. Results are posted at:http://t.co/NjxuuEpFJM reageer retweet
Ik lees positive in eerste instantie in plaats van posted. :') Ik schrok wel even.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')