Politieke machtspelletjes zijn moeilijk aantoonbaar. Heb er zovaak over nagedacht met collega's hoe we dit naar voren zouden kunnen brengen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar je leest zulke berichten ook nooit op onafhankelijke media, zoals FOK!. Dus waarom heeft het nog niet op FOK! gestaan. Of op geenstijl?
[..]
Maar waarom is er nog nooit een advocaat geweest die dat in de media gezegd heeft?
Ja, hihihi. Alles wat niet in je normen en waardedingetjes vallen en out of the box is, is gelijk een complot. Aluhoedje opmerkingen...quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:52 schreef Dagonet het volgende:
Ja, het is één groot complot allemaal, iedereen die gekozen wordt krijgt direct een indoctrinatiecursus :'")
Net zei je nog dat advocaten het zeker wisten en daarom rechtszaken in een andere stad plaats lieten vinden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:57 schreef Hier het volgende:
[..]
Politieke machtspelletjes zijn moeilijk aantoonbaar. Heb er zovaak over nagedacht met collega's hoe we dit naar voren zouden kunnen brengen.
Dus advocaten vinden hun boterham belangrijker dan een gezond rechtssysteem. Nu maak je weer een hele beroepsgroep zwart.quote:Een advocaat zal zich niet in de vinger willen snijden als klokkenluider. Je weet hoe het afloopt met zulke mensen?
En die advocaten die het weten, zullen niet in de media terecht komen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Net zei je nog dat advocaten het zeker wisten en daarom rechtszaken in een andere stad plaats lieten vinden.
[..]
Dus advocaten vinden hun boterham belangrijker dan een gezond rechtssysteem. Nu maak je weer een hele beroepsgroep zwart.
Kortom, je moet echt met voorbeelden komen, en die voorbeelden mag je dan echt wel anonimiseren, voordat je geloofwaardig over komt.
Heb je geanonimiseerde voorbeelden?quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:04 schreef Hier het volgende:
[..]
En die advocaten die het weten, zullen niet in de media terecht komen.
Genoeg advocaten die de pingels belangrijker vinden dan het rechtssysteem. Lekker doorprocederen op de kosten van de staat. Even een standaardbrief uitsturen en weer wat geld kunnen declareren bij de overheid voor wat werk.
Of je naam in de picture werken bij een omstreden rechtszaak zodat je achternaam wat meer waarde krijgt. Zo gaat dat in het echte leven.
Wanneer je denkt dat de overheid voor de burgers is, niet tegen je zal liegen en dat advocaten een zo eerlijk mogelijk proces willen hebben en voor strijden, dan wordt het tijd om eens wakker te worden.
Als ik voorbeelden geef, zijn ze niet meer anoniem. En als burger zijnde, heb je er niet veel aan. Je kent de materie niet...quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Heb je geanonimiseerde voorbeelden?
natuurlijk niet, je kan toch zeggen dat 'een vastgoedhandelaar met fraude is weggekomen in haarlem' oidquote:Op vrijdag 20 september 2013 11:09 schreef Hier het volgende:
[..]
Als ik voorbeelden geef, zijn ze niet meer anoniem. En als burger zijnde, heb je er niet veel aan. Je kent de materie niet...
Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk niet, je kan toch zeggen dat 'een vastgoedhandelaar met fraude is weggekomen in haarlem' oid
Dus als je niet aanwezig kunt zijn komt er automatisch een andere rechter? Of kan het ook dezelfde zijn?quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef Hier het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Iedere asielzoeker heeft recht op een advocaat. Na een lang proces zal er een uitspraak zijn van IND en rechter. Indien de uitspraak is met rechter X in Groningen, zal advocaat Y aangeven niet bij de uitspraak aanwezig te kunnen zijn. Dan wordt het opnieuw ingepland in Assen met rechter Y. Die wat soepeler omgaat met regels.
Je kan leven naar de wet of exact op de regels zitten.
Heb nu een voorbeeld genomen met een asielzoeker in vreemdelingenrecht. Dit had net zo goed gekund met civiel recht of een erfrechtkwestie of noem het maar op....
Hou dit maar aan:quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden? Je mag ze net zoals deze anonimiseren.
Ja jonk. Ik verzin even een theorie. Flikker toch op.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:46 schreef Maanvis het volgende:
Kortom, het komt in de praktijk niet voor in jouw ervaring maar je hebt een theorie waaruit je concludeert dat het in de praktijk wel voor moet komen.
Geef dan ook gewoon voorbeelden met geanonimiseerde gegevens. Desnoods verander je de plaatsnamen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:49 schreef Hier het volgende:
[..]
Ja jonk. Ik verzin even een theorie. Flikker toch op.![]()
Jammer is dat je tijd en moeite steekt en dan kom je met zo'n dooddoener.![]()
Dan begrijp je vast wel waarom ik het had over een leek zal het niet begrijpen.
Heb je uitgelegd dat het niet kan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geef dan ook gewoon voorbeelden met geanonimiseerde gegevens. Desnoods verander je de plaatsnamen.
Het kan weldegelijk. De enige manier waarop het niet kan is als je uit je nek lult.quote:
Doen we dat toch?quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het kan weldegelijk. De enige manier waarop het niet kan is als je uit je nek lult.
Je hebt gelijk voor zover dat je zegt dat advocaten liever bepaalde rechters hebben. Logisch, ze weten dat rechter X relatief gemakkelijk over een drugszaak denkt en rechter Y keihard is voor de man in een echtscheidingszaak.quote:Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef Hier het volgende:
[..]
Zo werkt het niet.
Iedere asielzoeker heeft recht op een advocaat. Na een lang proces zal er een uitspraak zijn van IND en rechter. Indien de uitspraak is met rechter X in Groningen, zal advocaat Y aangeven niet bij de uitspraak aanwezig te kunnen zijn. Dan wordt het opnieuw ingepland in Assen met rechter Y. Die wat soepeler omgaat met regels.
Je kan leven naar de wet of exact op de regels zitten.
Heb nu een voorbeeld genomen met een asielzoeker in vreemdelingenrecht. Dit had net zo goed gekund met civiel recht of een erfrechtkwestie of noem het maar op....
Je bedoelt dat je het niet doet om andermans privacy niet te schenden? Ik denk dat het ook al meerdere keren is uitgelegd dat dat een onzinargument is.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:05 schreef Hier het volgende:
De reden heb ik diverse keren aangegeven.
Zoals je zelf al aangeeft is het blijkbaar dus niet echt een heel speciaal verhaal. Waarom zou het verhaal dan boeiend zijn voor Hart van NL of voor overige media? Omdat een notaris wellicht fouten heeft gemaakt?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:27 schreef Aloria het volgende:
[..]
Helaas maakt geld altijd oorlog in een familie
En dat zeg jij? ==> KLB / Humberto Tanquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:24 schreef Hier het volgende:
"Daarnaast kan ik uit eigen ervaring en kennis zeggen dat het echt weinig voorkomt".
BRON BRON! Anders is het uit je dikke duim gezogen. Onderbuik gevoel en nog meer dooddoeners.
Mijn ervaringen zijn daarin anders. En gelukkig een grote groep met mij.
Och heb je hem ook. Op zijn tenen getrapt en komt hier weer janken. Vond je diss niet sterk.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En dat zeg jij? ==> KLB / Humberto Tan
Maar goed, nu weet ik in ieder geval zeker dat je op het forum loopt te trollen. Niet ideaal, maar beter dan het alternatief. De gedachte dat iemand echt zo achterlijk kan zijn vond ik namelijk best eng.
'Diss'? Is dit een of ander 'rappersforum' ofzo? Alsjeblieft zeg. Ik ga liever een goede inhoudelijke discussie met iemand aan i.p.v. dat ik er een afkraakwedstrijd van maak.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:35 schreef Hier het volgende:
[..]
Och heb je hem ook. Op zijn tenen getrapt en komt hier weer janken. Vond je diss niet sterk.
Hoop dat je vanavond lekker kan slapen nu je denkt dat ik een troll bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |