abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131375746
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar je leest zulke berichten ook nooit op onafhankelijke media, zoals FOK!. Dus waarom heeft het nog niet op FOK! gestaan. Of op geenstijl?

[..]

Maar waarom is er nog nooit een advocaat geweest die dat in de media gezegd heeft?
Politieke machtspelletjes zijn moeilijk aantoonbaar. Heb er zovaak over nagedacht met collega's hoe we dit naar voren zouden kunnen brengen.

Een advocaat zal zich niet in de vinger willen snijden als klokkenluider. Je weet hoe het afloopt met zulke mensen?
pi_131375797
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:52 schreef Dagonet het volgende:
Ja, het is één groot complot allemaal, iedereen die gekozen wordt krijgt direct een indoctrinatiecursus :'")
Ja, hihihi. Alles wat niet in je normen en waardedingetjes vallen en out of the box is, is gelijk een complot. Aluhoedje opmerkingen...

Anyway, ik begrijp TS wel hierin. Vervelend voor hem en zijn situatie. Ik ben weg hier...
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:59:38 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131375814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:57 schreef Hier het volgende:

[..]

Politieke machtspelletjes zijn moeilijk aantoonbaar. Heb er zovaak over nagedacht met collega's hoe we dit naar voren zouden kunnen brengen.
Net zei je nog dat advocaten het zeker wisten en daarom rechtszaken in een andere stad plaats lieten vinden.

quote:
Een advocaat zal zich niet in de vinger willen snijden als klokkenluider. Je weet hoe het afloopt met zulke mensen?
Dus advocaten vinden hun boterham belangrijker dan een gezond rechtssysteem. Nu maak je weer een hele beroepsgroep zwart.

Kortom, je moet echt met voorbeelden komen, en die voorbeelden mag je dan echt wel anonimiseren, voordat je geloofwaardig over komt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131375944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Net zei je nog dat advocaten het zeker wisten en daarom rechtszaken in een andere stad plaats lieten vinden.

[..]

Dus advocaten vinden hun boterham belangrijker dan een gezond rechtssysteem. Nu maak je weer een hele beroepsgroep zwart.

Kortom, je moet echt met voorbeelden komen, en die voorbeelden mag je dan echt wel anonimiseren, voordat je geloofwaardig over komt :).
En die advocaten die het weten, zullen niet in de media terecht komen.

Genoeg advocaten die de pingels belangrijker vinden dan het rechtssysteem. Lekker doorprocederen op de kosten van de staat. Even een standaardbrief uitsturen en weer wat geld kunnen declareren bij de overheid voor wat werk.

Of je naam in de picture werken bij een omstreden rechtszaak zodat je achternaam wat meer waarde krijgt. Zo gaat dat in het echte leven.

Wanneer je denkt dat de overheid voor de burgers is, niet tegen je zal liegen en dat advocaten een zo eerlijk mogelijk proces willen hebben en voor strijden, dan wordt het tijd om eens wakker te worden.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:08:08 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131376055
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:04 schreef Hier het volgende:

[..]

En die advocaten die het weten, zullen niet in de media terecht komen.

Genoeg advocaten die de pingels belangrijker vinden dan het rechtssysteem. Lekker doorprocederen op de kosten van de staat. Even een standaardbrief uitsturen en weer wat geld kunnen declareren bij de overheid voor wat werk.

Of je naam in de picture werken bij een omstreden rechtszaak zodat je achternaam wat meer waarde krijgt. Zo gaat dat in het echte leven.

Wanneer je denkt dat de overheid voor de burgers is, niet tegen je zal liegen en dat advocaten een zo eerlijk mogelijk proces willen hebben en voor strijden, dan wordt het tijd om eens wakker te worden.
Heb je geanonimiseerde voorbeelden?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_131376094
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je geanonimiseerde voorbeelden?
Als ik voorbeelden geef, zijn ze niet meer anoniem. En als burger zijnde, heb je er niet veel aan. Je kent de materie niet...
pi_131376181
Ik las ergens "Haarlem". Mooie stad.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:15:09 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131376277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:09 schreef Hier het volgende:

[..]

Als ik voorbeelden geef, zijn ze niet meer anoniem. En als burger zijnde, heb je er niet veel aan. Je kent de materie niet...
natuurlijk niet, je kan toch zeggen dat 'een vastgoedhandelaar met fraude is weggekomen in haarlem' oid
Een gedicht over Maanvis
pi_131376414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

natuurlijk niet, je kan toch zeggen dat 'een vastgoedhandelaar met fraude is weggekomen in haarlem' oid
Zo werkt het niet.

Iedere asielzoeker heeft recht op een advocaat. Na een lang proces zal er een uitspraak zijn van IND en rechter. Indien de uitspraak is met rechter X in Groningen, zal advocaat Y aangeven niet bij de uitspraak aanwezig te kunnen zijn. Dan wordt het opnieuw ingepland in Assen met rechter Y. Die wat soepeler omgaat met regels.

Je kan leven naar de wet of exact op de regels zitten.

Heb nu een voorbeeld genomen met een asielzoeker in vreemdelingenrecht. Dit had net zo goed gekund met civiel recht of een erfrechtkwestie of noem het maar op....
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:20:12 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131376443
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef Hier het volgende:

[..]

Zo werkt het niet.

Iedere asielzoeker heeft recht op een advocaat. Na een lang proces zal er een uitspraak zijn van IND en rechter. Indien de uitspraak is met rechter X in Groningen, zal advocaat Y aangeven niet bij de uitspraak aanwezig te kunnen zijn. Dan wordt het opnieuw ingepland in Assen met rechter Y. Die wat soepeler omgaat met regels.

Heb nu een voorbeeld genomen met een asielzoeker in vreemdelingenrecht. Dit had net zo goed gekund met civiel recht of een erfrechtkwestie of noem het maar op....
Dus als je niet aanwezig kunt zijn komt er automatisch een andere rechter? Of kan het ook dezelfde zijn?
Heb je nog meer voorbeelden? Je mag ze net zoals deze anonimiseren.
Een gedicht over Maanvis
pi_131376581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je nog meer voorbeelden? Je mag ze net zoals deze anonimiseren.
Hou dit maar aan:

een politie agent ziet jou auto rijden en je stopt net niet voor het rode licht. Het stond op rood. Nu kan hij leven naar de wet of gaan exact op de regel zitten. Omdat het mooi weer is en bijna op het einde van zijn dienst, laat hij je doorrijden.

Wanneer het slecht weer was geweest en hij had een kutdag, was je aangehouden.

Misschien ontkracht ik nu met dit voorbeeld alles wat ik heb gezegd, wil er mee aangeven dat iedere rechter/diender / advocaat ook een mens is met zijn eigen normen en waarden, politieke voorkeur en geloofsovertuiging en daarbij het haast onmogelijk is om dit uit te schakelen in je uitspraken of handelen in naam van de wet.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:46:41 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131377143
Kortom, het komt in de praktijk niet voor in jouw ervaring maar je hebt een theorie waaruit je concludeert dat het in de praktijk wel voor moet komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_131377217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:46 schreef Maanvis het volgende:
Kortom, het komt in de praktijk niet voor in jouw ervaring maar je hebt een theorie waaruit je concludeert dat het in de praktijk wel voor moet komen.
Ja jonk. Ik verzin even een theorie. Flikker toch op. |:(

Jammer is dat je tijd en moeite steekt en dan kom je met zo'n dooddoener. :{

Dan begrijp je vast wel waarom ik het had over een leek zal het niet begrijpen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:51:24 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131377249
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:49 schreef Hier het volgende:

[..]

Ja jonk. Ik verzin even een theorie. Flikker toch op. |:(

Jammer is dat je tijd en moeite steekt en dan kom je met zo'n dooddoener. :{

Dan begrijp je vast wel waarom ik het had over een leek zal het niet begrijpen.
Geef dan ook gewoon voorbeelden met geanonimiseerde gegevens. Desnoods verander je de plaatsnamen.
Een gedicht over Maanvis
pi_131377291
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geef dan ook gewoon voorbeelden met geanonimiseerde gegevens. Desnoods verander je de plaatsnamen.
Heb je uitgelegd dat het niet kan.

Doe het maar af als onzin of onderbuikgevoel. De groeten met je, geurenklopper.
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:53:55 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_131377310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:53 schreef Hier het volgende:

[..]

Heb je uitgelegd dat het niet kan.
Het kan weldegelijk. De enige manier waarop het niet kan is als je uit je nek lult.
Een gedicht over Maanvis
pi_131377353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het kan weldegelijk. De enige manier waarop het niet kan is als je uit je nek lult.
Doen we dat toch?
pi_131378755
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef Hier het volgende:

[..]

Zo werkt het niet.

Je hebt gelijk voor zover dat je zegt dat advocaten liever bepaalde rechters hebben. Logisch, ze weten dat rechter X relatief gemakkelijk over een drugszaak denkt en rechter Y keihard is voor de man in een echtscheidingszaak.

Gaat het verder zoals jij zegt? Nee. Google even op absolute en relatieve competentie. Het laatste wil zeggen dat je niet zomaar naar de rechter in jouw voorkeursplaats kunt. Wellicht dat de advocaat in sommige uitzonderingsgevallen (voornamelijk internationaal) zo te werk kan gaan als jij zegt, maar dat is zeker niet gebruikelijk.

Mocht je toch vinden dat het gebruikelijk is, dan toon je maar met voorbeelden aan waaruit blijkt dat forumshopping op aanzienlijke schaal plaatsvindt vanwege de politieke overtuiging (of andere kenmerken) van de betreffende rechter.

Ik durf te wedden dat wij 'als burgers' zijnde (en als forum) voldoende in de materie zitten om dit te kunnen begrijpen, dus dat is geen reden om niet met voorbeelden te komen.
pi_131379004
De reden heb ik diverse keren aangegeven.
pi_131379304
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:05 schreef Hier het volgende:
De reden heb ik diverse keren aangegeven.
Je bedoelt dat je het niet doet om andermans privacy niet te schenden? Ik denk dat het ook al meerdere keren is uitgelegd dat dat een onzinargument is.

Wanneer je met beschuldigingen komt behoor je ook met argumenten komen, anders heeft een dergelijke beschuldiging zowel weinig waarde als weinig overtuigingskracht.

Ik beweer overigens het tegenovergestelde. Er zijn weinig onderzoeken naar forumshopping in Nederland gedaan en de onderzoeken die zijn gedaan geven aan dat het onduidelijk is op welke schaal dit gebeurt en stellen daarnaast de vraag 'is het eigenlijk wel een probleem?'. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring en kennis zeggen dat het echt weinig voorkomt.

Nu mag jij weer. Tenminste, als je met argumenten wil komen.
pi_131379517
"Daarnaast kan ik uit eigen ervaring en kennis zeggen dat het echt weinig voorkomt".

BRON BRON! Anders is het uit je dikke duim gezogen. Onderbuik gevoel en nog meer dooddoeners.

Mijn ervaringen zijn daarin anders. En gelukkig een grote groep met mij.
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:28:49 #122
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131379650
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:27 schreef Aloria het volgende:

[..]

Helaas maakt geld altijd oorlog in een familie ;(
Zoals je zelf al aangeeft is het blijkbaar dus niet echt een heel speciaal verhaal. Waarom zou het verhaal dan boeiend zijn voor Hart van NL of voor overige media? Omdat een notaris wellicht fouten heeft gemaakt?
Krekker is de bom!
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:33:14 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131379771
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:24 schreef Hier het volgende:
"Daarnaast kan ik uit eigen ervaring en kennis zeggen dat het echt weinig voorkomt".

BRON BRON! Anders is het uit je dikke duim gezogen. Onderbuik gevoel en nog meer dooddoeners.

Mijn ervaringen zijn daarin anders. En gelukkig een grote groep met mij.
En dat zeg jij? ==> KLB / Humberto Tan

Maar goed, nu weet ik in ieder geval zeker dat je op het forum loopt te trollen. Niet ideaal, maar beter dan het alternatief. De gedachte dat iemand echt zo achterlijk kan zijn vond ik namelijk best eng.
Krekker is de bom!
pi_131379827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En dat zeg jij? ==> KLB / Humberto Tan

Maar goed, nu weet ik in ieder geval zeker dat je op het forum loopt te trollen. Niet ideaal, maar beter dan het alternatief. De gedachte dat iemand echt zo achterlijk kan zijn vond ik namelijk best eng.
Och heb je hem ook. Op zijn tenen getrapt en komt hier weer janken. Vond je diss niet sterk.

Hoop dat je vanavond lekker kan slapen nu je denkt dat ik een troll bent.
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:37:55 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_131379903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:35 schreef Hier het volgende:

[..]

Och heb je hem ook. Op zijn tenen getrapt en komt hier weer janken. Vond je diss niet sterk.

Hoop dat je vanavond lekker kan slapen nu je denkt dat ik een troll bent.
'Diss'? Is dit een of ander 'rappersforum' ofzo? Alsjeblieft zeg. Ik ga liever een goede inhoudelijke discussie met iemand aan i.p.v. dat ik er een afkraakwedstrijd van maak.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')