Ook voor dat laatste is democratisch tot stand gekomen wetgeving nodig. Dwang voor een eventuele minderheid die weinig trek heeft in het alle ruimte geven aan de freeriders dus...quote:Op woensdag 18 september 2013 16:11 schreef Myph. het volgende:
[..]
[..]
Je doet net alsof wij iedereen dwingen mee te gaan in een libertarische samenleving. Dat zeg ik helemaal niet. Waar ik wel voor pleit is dat mensen zich zouden kunnen moeten onttrekken van dit soort manier van 'beschaving'.
Ik begrijp elke keer dat het eigen bezit nogal heilig is...quote:Op woensdag 18 september 2013 16:11 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat ligt er dus maar net aan wat voor regels er gelden in een bepaalde regio, zucht. Begrijp dat nu eens.
Prima, dan kan de discussie over libertarisme in Nederland bij deze worden afgerond, bedanktquote:Op woensdag 18 september 2013 16:13 schreef Myph. het volgende:
Nogmaals, Wij dwingen niemand om volgens libertarische principes te leven
Dat kan, door te verhuizen naar een ver buitenland. Het binnen Nederland voor elkaar krijgen kan enkel doormiddel van maatregelen die een grote minderheid zullen duperen.quote:Wij willen enkel dat mensen de kans moeten hebben hun eigen denkbeelden van vrijheid tot realiteit kunnen brengen door zich te onttrekken uit een systeem van dwang, de rest kan wat mij betreft rustig blijven zitten.
Dat kan, ligt er dus aan wat er in een contract staat, die geldt voor een bepaalde regio. Je kunt hier dus mee akkoord gaan of niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik begrijp elke keer dat het eigen bezit nogal heilig is...
En hoe worden die regels afgesproken, is dat net zoiets als wetgeving?
Dus het geldt voor een regio?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:15 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat kan, ligt er dus aan wat er in een contract staat, die geldt voor een bepaalde regio. Je kunt hier dus mee akkoord gaan of niet.
Onzin. Jij zegt dus dat er geen ruimte is in dit land voor mensen die zich willen onttrekken uit deze vorm van dwang, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prima, dan kan de discussie over libertarisme in Nederland bij deze worden afgerond, bedankt.
[..]
Dat kan, door te verhuizen naar een ver buitenland. Het binnen Nederland voor elkaar krijgen kan enkel doormiddel van maatregelen die een grote minderheid zullen duperen.
Je kunt verschillende staatjes stichten in een land.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus het geldt voor een regio?
Een beetje vergelijkbaar als een land, zeg maar?
Aha, zeker ook met een veiligheidssyteem waar je een financiele bijdrage aan moet doen?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:15 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat kan, ligt er dus aan wat er in een contract staat, die geldt voor een bepaalde regio. Je kunt hier dus mee akkoord gaan of niet.
Nee hoor, stel je de volgende situatie voor: een groep mensen koopt een stuk land binnen een staat, ze zetten ondernemingen op waar ze hun eigen munt gebruiken, vrijwillig handelen, onderling hun conflicten oplossen, enz. Niemand die last van ze heeft. Tot daar opeens iemand van de overheid langskomt, die ziet dat ze zich niet houden aan de wetten van de staat. Ze betalen geen belasting, ze gebruiken niet het wettige betaalmiddel, etc.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan enkel dwangmatig gebeuren. Immers, doe je dit democratisch dan voer je dwang uit tegen degenen die er geen trek in hebben. Je zal vele wetten moeten veranderen, afschaffen etc. Dat gaat gepaard met dwang.
Ook al noem je het gezellig ideologisch geďnspireerd 'wegnemen'.
Dan ontgaat het verschil met het huidige stelsel me een beetje, behalve dan dat jouw vorm van libertarisme kleinschaliger staten oplevert.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:16 schreef Myph. het volgende:
[..]
Je kunt verschillende staatjes stichten in een land.
quote:Op woensdag 18 september 2013 16:16 schreef Myph. het volgende:
[..]
Je kunt verschillende staatjes stichten in een land.
Onzin, als ik dat zou zeggen dan zou ik dat wel opschrijven, denk je niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:16 schreef Myph. het volgende:
[..]
Onzin. Jij zegt dus dat er geen ruimte is in dit land voor mensen die zich willen onttrekken uit deze vorm van dwang, weten we dat ook weer.
Natuurlijk, als dat in een contract staat zullen veel mensen hier toch mee akkoord gaan. En dus deze bijdrage voor veiligheidsdiensten willen leveren. De meeste mensen zoals ik al eerder zei, hebben baat bij veiligheid en stabiliteit.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, zeker ook met een veiligheidssyteem waar je een financiele bijdrage aan moet doen?
En wat is dan precies het verschil met de huidige samenleving (op minder welvaart, een lager beschavingsniveau en meer geweld in Libertopia na dan)?
Hoezo dwang? Wat heeft onttrekken met dwang te maken?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, als ik dat zou zeggen dan zou ik dat wel opschrijven, denk je niet?
Ik zeg slechts dat je enkel tot dat systeem kan komen doormiddel van dwang (immers democratie is toch dwang?).
Dat jij die weeffout in je betoog niet ziet kan ik niet zoveel aan doen
De mensen in die regio die zich niet willen onttrekken, die dwing je toch een ander stelsel op?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:19 schreef Myph. het volgende:
[..]
Hoezo dwang? Wat heeft onttrekken met dwang te maken?
Nee? Waarom?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De mensen in die regio die zich niet willen onttrekken, die dwing je toch een ander stelsel op?
Aha, er is in die periode geen enkele invloed tussen de nieuwe groep en de overheid over en weer?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nee hoor, stel je de volgende situatie voor: een groep mensen koopt een stuk land binnen een staat, ze zetten ondernemingen op waar ze hun eigen munt gebruiken, vrijwillig handelen, onderling hun conflicten oplossen, enz. Niemand die last van ze heeft.
Dit heeft toch niets met de discussie over de 'transitie' naar een libertarische samenleving in Nederland te maken? Immers wat je eerder omschrijft kan binnen de huidige systematiek gewoon niet. Dat vraagt aanpassing van wetten op democratische wijze, dus dwang.quote:Tot daar opeens iemand van de overheid langskomt, die ziet dat ze zich niet houden aan de wetten van de staat. Ze betalen geen belasting, ze gebruiken niet het wettige betaalmiddel, etc.
Welke groep zal er dan dwang willen gebruiken denk je?
Lijkt me helder inderdaad.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:20 schreef betyar het volgende:
Je tekent dit contract anders ben je niet welkom!!!!
En wat is dan precies het voordeel? immers de invloed van de gemiddelde burger op zijn omgeving wordt er kleiner door.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:18 schreef Myph. het volgende:
[..]
Natuurlijk, als dat in een contract staat zullen veel mensen hier toch mee akkoord gaan. En dus deze bijdrage voor veiligheidsdiensten willen leveren. De meeste mensen zoals ik al eerder zei, hebben baat bij veiligheid en stabiliteit.
Lekker blijven zitten in het huidige.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen als ze niet meewillen met jouw stelsel?
Moeten er wetten voor aangepast worden ten opzichte van de huidige situatie of niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:19 schreef Myph. het volgende:
[..]
Hoezo dwang? Wat heeft onttrekken met dwang te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |