abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131408519
Ah ik kwam even lurken voor de positieve test van Fee, maar die is er nog niet :( stom! Ik duim nog even voor je, hoewel ik snap dat je weinig hoop hebt :*

En Kwak, ik zou zeggen dat een borreltje nog prima kan op die termijn. Maar goed ik ben dan ook van het niets ontzeggen tot positieve test.
  zaterdag 21 september 2013 @ 12:12:05 #162
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131408550
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:09 schreef klavertje-4 het volgende:
Ah ik kwam even lurken voor de positieve test van Fee, maar die is er nog niet :( stom! Ik duim nog even voor je, hoewel ik snap dat je weinig hoop hebt :*

En Kwak, ik zou zeggen dat een borreltje nog prima kan op die termijn. Maar goed ik ben dan ook van het niets ontzeggen tot positieve test.
Dank je ;). Ik hou je sowieso op de hoogte hoor :).

Kwakz0r ik vind ook dat het nog kan!
pi_131408792
Ik vind dat een paar drankjes wel moet kunnen. Ik hou zelf dan meestal max 3 aan.
pi_131409201
Thanks, ik ben ook niet van het aanhouden van een zwangerschapsdieet terwijl ik heul niet zwanger ben, maar alcohol is net een twijfelpunt. Ik maak t gewoon niet te bont.

Welke dosering foliumzuur nemen jullie?
Kwak
  zaterdag 21 september 2013 @ 12:53:23 #165
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131409423
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 12:42 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks, ik ben ook niet van het aanhouden van een zwangerschapsdieet terwijl ik heul niet zwanger ben, maar alcohol is net een twijfelpunt. Ik maak t gewoon niet te bont.

Welke dosering foliumzuur nemen jullie?
De eerste 4/5 weken is er sowieso nog geen uitwisseling van bloed tussen jou en de foetus dus kan het geen kwaad. Heel veel vrouwen weten helemaal nog niet dat ze zwanger zijn ook in die weken.

Wel is zo gezond mogelijk leven goed voor de vruchtbaarheid maar dat is weer iets anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131410005
Ludan, ik kan niets in je chart zien op dit moment. Dus net als wat de andere al zeggen, gewoon nog even door blijven gaan tot je meer info hebt.
Dit is een oude chart van Juni, m'n 2e, want de eerste kon ik ook niks van maken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets recenter heb ik niet, want ik ben gestopt met temperaturen. Ik geloof het nou wel.

kwakz0r welkom in de groep. Het gaat tegenwoordig wel een stuk sneller met dit topic heb ik gezien.
Foliumzuur neem ik gewoon 1 tabletje per dag (als ik het niet vergeet) van die goekope van de kruidvat.

GM ik wou nog even zeggen dat ik het heel knap vind dat je bent gestopt met roken. Niet alleen voor een zwangerschap, maar ook voor jezelf heel goed. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131410019
oeps
pi_131410112
Spannend dames! Ik duim

Welkom kwakzor

Risu
:* vervelende situatie
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:36:34 #169
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131410297
Kwakz0r ja ik zou het persoonlijk niet doen, maar omdat het nog zo pril is.. Mja.

Ik heb gewoon een potje foliumzuur van de kruidvat, 1 per dag.

Risu wat lastig :*
SPOILER
Oh, ik ben echt zó niet zwanger. Ik ga niet eens een test wagen. Ik ben echt zo aan het schoonmaken geweest net :') :@ Dus ja. Nieuwe ronden nieuwe kansen! *O*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131410407
Enf
Ik hoop dat de menstru wegblijft :* en de het schoonmaken weinig zegt (najaarsschoonmaak?)
SPOILER
Foliumzuur.. Ik slik nogsteeds zw.schap/bv vitamines ook al geef ik sinds kort geen bv meer :+
pi_131410782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:21 schreef Risu het volgende:
SPOILER
SPOILER
Hier ook de aller goedkoopste folumzuur van kruidvat.

O ja, en besloten om alleen in t weekend alcohol te drinken tot positieve test. Anders draaf ik op z'n blobs nogal door. T moet wel leuk blijven.
  zaterdag 21 september 2013 @ 13:55:59 #172
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131410788
Zoë: Ja, zou je denken.. Blijkbaar teveel moeite.
Whaha nou ik heb vaker schoonmaakwoede als ik ongesteld moet worden. En toen ik zwanger was enorme last van mn tieten en niet sacherijnig, dus ik gok niet dat het raak is :P
pi_131411698
Kwak! O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131411817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 13:36 schreef Enfermera het volgende:
Kwakz0r ja ik zou het persoonlijk niet doen, maar omdat het nog zo pril is.. Mja.

Ik heb gewoon een potje foliumzuur van de kruidvat, 1 per dag.

VoOr zover ik weet is het zelfs helemaal niks, dus :+

Dat van die bloedband wat lazi zei meende ik me ook te herinneren...

Wb foliumzuur bedoelde ik meer het percentage van de adh, ik moet nog even een potje halen, heb nu alleen een multi met 150% adh erin en vroeg me af of het genoeg was.
Kwak
pi_131411887
Risu
SPOILER
Hier de goedkope foliumzuur bij de AH vandaan. Ik heb even het potje erbij gepakt Kwak, hier zit 200% ADH in.
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:26:41 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_131412938
Ik heb van de etos vitamine b complex. Daar zit 800mg foliumzuur in, 400mg is aanbevolen maar meer kan geen kwaad.

SPOILER
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:31:06 #177
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131413034
Ik heb de foliumzuur van Kruidvat, keek net ff en het is 400 microgram, dat is 200% van de ADH. :)
pi_131413271
Etos goedkopie! Ook 400 microgram!
pi_131413982
Ik heb nu lamberts, bij bol vandaan, icm met een multivitamine van kruidvat. Straks ga ik over op die met visolie.

SPOILER
pi_131414973
Ik slik dagelijks 800 microgram, complete multivitamine van Solgar en Tarwekiemolie, maar dat komt vooral omdat ik zelf een spina bifida occulta heb (verborgen open ruggetje, dus een neuraalbuisdefect). Is niet erfelijk, maar ik weet dat vrouwen met een verhoogd risico 5 gram (!) per dag slikken en dat kan alleen op voorschrift. Ik ga dan ook binnenkort eens met mijn HA overleggen.

Jullie moeten onderhand ook wel denken dat ik van de lichamelijke defecten aan elkaar hang. :')

Risu, bedankt voor je chart! Aardig van je, ik vind het fijn te kunnen vergelijken. :) En:

SPOILER
Ik duim voor Chanty's super viriele ei en sorry als ik wat vergeten ben. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 21-09-2013 17:13:28 ]
pi_131421015
Moeder natuur is een bitch!!!

Echt hoor, mn eisprong is er, en de pijn ook :{
En mijn man is zo'n ridder die geen seks wil als ik pijn heb... dus heeel erg, maar ik zeg ff niks! seks zelf doet ook geen pijn, maar alles erom heen is prut!

Maar goed ik kwam even goede instraling halen :P Op naar een Juni beeb O+
S. 2014
J. 2016
pi_131421183
Veel klusplezier GM! Juni O+
pi_131421575
Oh een juni baby O+ Ik ga duimen. :)
pi_131421650
Mijn man noemt baby's trouwens ''guppen'', ben wel benieuwd of jullie mannen namen hebben voor (ongeboren) baby's.
pi_131422114
Ik ben zelf een Juni kind, dus lets go :P

Oh en mijn man noemt baby's wurmen... ach grote mond klein hartje
S. 2014
J. 2016
pi_131426263
Mijn man blijft de wieg steeds kribbe noemen. Ik weet ook niet hoe hij daarbij komt, hij is hartstikke atheist.

SPOILER
Ondertussen heb ik af en toe last van misselijkheid. Zoals vanmiddag bij de lunch en net even. Denk alleen dat het eerder met stress te maken heeft, want de pds komt af en toe ook om het hoekje kijken.

GM, juni kindjes zijn idd leuk O-)
Maar mocht het ons niet lukken, die van juli zijn dat gelukkig ook :7
  zaterdag 21 september 2013 @ 23:17:31 #187
250838 Fee-nix
pi_131428009
Hier ook zwangerschaps multi van Kruidvat. 400 microgram idd. Ik denk dat het een goed plan is om van je gewone multi op een zwangerschaps multi over te stappen, kwakz0r :Y .

Risu sterkte. Weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, alles is al door de andere dames gezegd.

Hier nog geen bloed. Zal morgen dan wel komen. Moet haast wel, want ik had vanmiddag nog met zo'n extra gevoelige zwangerschapstest getest (m'n pakketje was aangekomen :P ), maar was hartstikke negatief. Nou, volgens mij kan er dan gewoon niks aan de hand zijn. Hele dag wel af en aan krampjes gehad. Maar niks dus. Van mij mag de nieuwe ronde wel beginnen!
pi_131430223
Even een ego post. Sinds de vakantie een beetje moeite met bijblijven hier.
Ik heb sinds in gestopt ben met de pil elke maand in de "vruchtbare" (volgens m'n app) week een irritante zeurende en soms stekende buikpijn. Nu rechtsonderin, heb niet het idee dat het m'n eisprong is die ik voel, want dat duurt meestal toch niet meerdere dagen? De eerste maand dacht ik dat het door obstipatie door stoppen met roken kwam, maar lactulose bracht geen verlichting van pijn en/of obstipatie.
Nouja zo maar naar bed en hopen dat het morgen minder is.
pi_131433756
GM
Lekker klussen! :+ :)

Fee
Vervelend maar zolang je menstru nog niet begonnen is kan het nog, ondanks neg.test

Ik86
Ik heb voor en na de eisprong ook last van mijn buik, voelt wel als mijn bm.
Wat het precies is geen idee :?
  zondag 22 september 2013 @ 07:48:07 #190
250838 Fee-nix
pi_131433843
Mijn temp is gezakt. Verwacht dus echt vandaag mijn menstruatie.

ik86 ik zou ook niet weten wat die pijn is. Vervelend.
  zondag 22 september 2013 @ 08:07:20 #191
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131433891
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:32 schreef Risu het volgende:

Maar mocht het ons niet lukken, die van juli zijn dat gelukkig ook :7
Die zijn geweldig leuk ja O+
SPOILER
Jammer Fee -O-
pi_131434280
Balen Fee, maar nu ook wel fijn dat je weet waar je aan toe bent. Mijn vriend zei laatst: "ik wil graag een kleintje met jou" - en toen smolt ik helemaal! Buiten het woord "kleintje" heeft hij nog geen andere vreemde namen voor een eventueel ongeboren kind ;-) Weet wel dat ik die van een vriendin van mij na de eerste echo een periode 'de cashewnoot' heb genoemd, omdat het kindje er precies zo uit zag! :)
  zondag 22 september 2013 @ 11:05:54 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131435244
Hier geen rare namen voor eventuele volgende kids :+

Feenix jammer.. :* Ja precies, nieuwe ronde nieuwe kansen he *O*

Rana ahw O+ Schattig is dat he!

Ik wil toch een goeie thermometer aanschaffen btw, met 2 decimalen achter de komma. Ga toch maar eens tempen, kijken of het veranderd is sinds mn zwangerschap. Ik had er 1 gevonden op internet voor 5,00 (met 2,50 verzendkosten), hebben jullie 'm ergens anders nog goedkoper gezien toevallig?
Hier ook nog geen bloed maar ik verwacht het wel. Heb eigenlijk ook geen zin om een test te verbruiken daarvoor :+
pi_131435889
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:05 schreef Enfermera het volgende:
Hier geen rare namen voor eventuele volgende kids :+

Feenix jammer.. :* Ja precies, nieuwe ronde nieuwe kansen he *O*

Rana ahw O+ Schattig is dat he!

Ik wil toch een goeie thermometer aanschaffen btw, met 2 decimalen achter de komma. Ga toch maar eens tempen, kijken of het veranderd is sinds mn zwangerschap. Ik had er 1 gevonden op internet voor 5,00 (met 2,50 verzendkosten), hebben jullie 'm ergens anders nog goedkoper gezien toevallig?
Hier ook nog geen bloed maar ik verwacht het wel. Heb eigenlijk ook geen zin om een test te verbruiken daarvoor :+
Ik zou de apotheek of kruidvat eens binnen lopen, dan bespaar je jezelf die 2.50 verzendkosten...
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 september 2013 @ 11:39:56 #195
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131435903
Haha ja idd dat bedacht ik me ook nog. Ben toch nog niet ongesteld. :+ En morgen een avonddienst, dus kan makkelijk even naar de winkels.
pi_131437275
Hoi hoi, bedankt voor alle tips. Heb het gisteren bij één wijntje gehouden. Verder ben ik een hormonaal monster en heel erg moe, alsof ik ongesteld moet worden maar ik zit als t goed is juist rond mijn eisprong. Nou ja.

Heb gisteren bij etos op het station een zwangerschapsmulti gekocht, misschien vandaag even een thermometer halen, want ben wel benieuwd hoe die cyclus van mijn nog in elkaar zit. Snap er geen kont meer van (of ik heb me vergist in de datum van mijn vorige menstruatie, dan moet ik nu idd ongesteld worden)

Goed, lang zeurverhaal :@ en heb niet goed bijgelezen. Sorry.
Kwak
pi_131438459
1 wijntje.. Heel netjes!!! :)
pi_131439120
Mijn O+ is echt een schatje af en toe..

Word meneer wakker vanmorgen ( vanmiddag) zegt ie: En heb ik raak geschoten denk je? wat voel je nu? Anders voor de zekerheid morgenochtend nog maar ff he (A)
Mn eisprong is geweest, maar mn onderbuik blijft een beetje doorzeuren.. gaat wel over!

Oh en wb vitamines, Ik heb vitaal zwanger van kruidvat, Zit zo'n beetje alles in, ook foliumzuur. Slik daarnaast nog vit B complex, maar dat is ivm de injecties die ik krijg.
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 september 2013 @ 13:39:26 #199
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131439482
Ahw, wat schattig! O+ Whihi :D
  zondag 22 september 2013 @ 18:09:28 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131449877
Oooooh DaD en Kwak, spannend!!! O+

Succes en veel plezier dames! *O*
pi_131451117
Hihi ben gisteren en vandaag mijn vitaminen niet vergeten vanwege het gesprek erover!

Ik heb davitamon compleet mama.
  zondag 22 september 2013 @ 21:29:16 #202
250838 Fee-nix
pi_131458548
Vandaag niet ongesteld geworden. Zal dan morgen wel komen. Ik las dat als je een temp daling hebt, dat je dan diezelfde dag of de dag erna meestal ongesteld wordt.

Toch vind ik t nog best een beetje spannend morgen. Had namelijk vandaag weer af en aan menstruatie-achtige krampen. Nu zijn ze alweer een hele tijd weg. Ben ook nog steeds hondsmoe.

Nouja, we zullen zien. De temp is vast betrouwbaarder dan al mijn ingebeelde kwaaltjes :P.

Trusten!
pi_131459678
Welterusten Fee! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Het liefst in de vorm van twee streepjes natuurlijk.. O-)
pi_131460897
Spannend Fee!
Kwak
pi_131468749
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:29 schreef Fee-nix het volgende:
Vandaag niet ongesteld geworden. Zal dan morgen wel komen. Ik las dat als je een temp daling hebt, dat je dan diezelfde dag of de dag erna meestal ongesteld wordt.

Toch vind ik t nog best een beetje spannend morgen. Had namelijk vandaag weer af en aan menstruatie-achtige krampen. Nu zijn ze alweer een hele tijd weg. Ben ook nog steeds hondsmoe.

Nouja, we zullen zien. De temp is vast betrouwbaarder dan al mijn ingebeelde kwaaltjes :P.

Trusten!
ik duim voor je :)
  maandag 23 september 2013 @ 07:20:12 #206
52229 Chanty
pi_131468808
Grrr ik heb nu voor de vierde dag achtereen weer een positieve ovutest :{ Gebruik deze ronde wel voor het eerst nieuwe testen van ebay, zouden die extra gevoelig zijn of zo?
pi_131469064
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 07:20 schreef Chanty het volgende:
Grrr ik heb nu voor de vierde dag achtereen weer een positieve ovutest :{ Gebruik deze ronde wel voor het eerst nieuwe testen van ebay, zouden die extra gevoelig zijn of zo?
Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
  maandag 23 september 2013 @ 08:16:27 #208
250838 Fee-nix
pi_131469113
Raar Chanty, misschien inderdaad toch even een zwangerschapstest doen om het uit te sluiten.

Hier gelukkig duidelijkheid nu. Moet volgende keer gewoon op m'n temperatuur vertrouwen :). Ongesteld dus.

Mag m'n nieuwe NOD op 21 oktober?
  maandag 23 september 2013 @ 08:18:42 #209
52229 Chanty
pi_131469143
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 08:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
Nee, heb er een mee, doe ik zodra ik moet plassen. Maar eigenlijk kan ik niet zwanger zijn. Heb vanaf CD 14 ovutesten gedaan en die waren negatief tot CD 23 en 24 (positief). Daarna waren ze weer negatief tot CD 29 (nu zit ik op CD 32 en sindsdien positief).
De afgelopen rondes had ik mijn eisprong rond CD 31, de laatste ronde 1 keer vier dagen eerder op CD 28. Als ik nu al zwanger ben, dan zou dat dus moeten zijn van vóór CD 14. Dan zou mijn cyclusgedeelte van menstruatie tot eisprong spontaan met ruim de helft zijn ingekort. Lijkt me niet reeel :N
  maandag 23 september 2013 @ 08:19:43 #210
52229 Chanty
pi_131469149
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:16 schreef Fee-nix het volgende:
Raar Chanty, misschien inderdaad toch even een zwangerschapstest doen om het uit te sluiten.

Hier gelukkig duidelijkheid nu. Moet volgende keer gewoon op m'n temperatuur vertrouwen :). Ongesteld dus.

Mag m'n nieuwe NOD op 21 oktober?
Jammer maar je weet iig dat je op je temp kunt vertrouwen. Ik ga volgende ronde ook maar eens temperaturen want dit vind ik echt zwaar irritant. Heel betrouwbaar vind ik die ovutesten niet en volgens mij zit mijn lichaam me enorm te fucken.
  maandag 23 september 2013 @ 08:21:37 #211
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131469172
Ik zou ook even een zwangerschapstest doen Chanty! Nog steeds zo knalpositief, die ovutesten?

Edit: oh, spuit elf dankzij de afleidende dreumes hier :')

Ik ben nog braaf aan het tempen en ik doe ook iedere dag een ovutestje. Die nog steeds spierwit zijn! Hopelijk vandaag/morgen een positieve :)
  maandag 23 september 2013 @ 08:22:39 #212
250838 Fee-nix
pi_131469184
Chanty goed idee idd om te gaan tempen. Lijkt mij ook betrouwbaarder dan ovutesten :).

En voor mezelf vind ik de duidelijkheid van het nu ongesteld zijn idd fijn :Y . Volgende keer wacht ik gewoon echt af wat m'n temperatuur doet tot en met dag 28. (Vorige twee cycli waren 26 dagen, deze weer 28).
  maandag 23 september 2013 @ 08:28:24 #213
52229 Chanty
pi_131469249
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:22 schreef Fee-nix het volgende:
Chanty goed idee idd om te gaan tempen. Lijkt mij ook betrouwbaarder dan ovutesten :).

En voor mezelf vind ik de duidelijkheid van het nu ongesteld zijn idd fijn :Y . Volgende keer wacht ik gewoon echt af wat m'n temperatuur doet tot en met dag 28. (Vorige twee cycli waren 26 dagen, deze weer 28).
Ja dan kan ik hopelijk in ieder geval achteraf zien of de eisprong geweest is ipv dat ik het pas weet als ik ongesteld word :')

quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 08:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik zou ook even een zwangerschapstest doen Chanty! Nog steeds zo knalpositief, die ovutesten?

Edit: oh, spuit elf dankzij de afleidende dreumes hier :')

Ik ben nog braaf aan het tempen en ik doe ook iedere dag een ovutestje. Die nog steeds spierwit zijn! Hopelijk vandaag/morgen een positieve :)

Ja (zal vanavond een foto maken van alle testen). Die van eergister springt er wel bovenuit omdat de controlestreep donkerder was dan de teststreep, maar als je alle vier testen los van elkaar bekijkt zou je niet anders kunnen concluderen dan dat ze hartstikke positief zijn.
  maandag 23 september 2013 @ 09:01:25 #214
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131469689
Fee-nix ik heb je datum even aangepast :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 23 september 2013 @ 09:19:46 #215
52229 Chanty
pi_131469967
Zwangerschapstest is zoals verwacht negatief. Enige optie is denk ik wachten tot ik ongesteld word... dan maar terug rekenen
  maandag 23 september 2013 @ 09:22:36 #216
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131470027
Feenix ah toch ongesteld :)

Ik word denk echt gewoon morgen ongesteld zoals gepland. Wel een nette cyclus, heel regelmatig dus das wel fijn :) Hebben jullie ook altijd last van vetter haar als je ongesteld moet worden? Ik merkte het gister ineens dus ben echt niet zwanger haha :P :+
Volgende ronde *O* Ik zeg heel veel streepjes in oktober, wat jullie?!
  maandag 23 september 2013 @ 09:36:44 #217
409579 LuDann
All the way
pi_131470284
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hihi ben gisteren en vandaag mijn vitaminen niet vergeten vanwege het gesprek erover!
Haha, nou beter lijkt me. :P

@Fee-nix: jammer dat er bloed is, maar wel fijn dat je zo op je temperatuur kunt vertrouwen. En een mooie cyclusduur hoor. :)

@Chanty: Dat is knap lastig met die postieve OV testen. :{ Zo weet je ook niet waar je aan toe bent! Jammer dat het geen andere oorzaak bleek te hebben, al wist je rationeel gezien al dat de kans heel klein was.

@Enfermera: Dat van dat vettige haar herken ik wel ja. :Y En ik ben dol op streepjes patronen inmiddels dus ik ga met je mee! :P

Ik slik inmiddels 1200 microgram, omdat, zoals Chanty al zei, het niet echt veel kwaad kan meer te slikken en ik het zekere voor het onzeker wil nemen met mijn achtergrond. Moet nog steeds met HA praten omdat ik ook wat heb gelezen over complicaties/gevolgen voor mij mbt mijn lichamelijke conditie. Ik heb tot nu toe alleen maar stil gestaan bij eventuele gevolgen voor een kindje, maar niet op welke impact een bevalling op mijn eigen lichaam kan hebben.

Heb net echt een superlief berichtje gehad (uit het niets) van mijn vriend. Zal het niet reciteren hier letterlijk, maar zegt dat o.a. hij elke dag van zijn leven naast mij wakker wil worden en dat ik de allerliefste en allerbelangrijkste en allermooiste ben. O+ Ik moest huilen, muts dat ik ben. :')
  maandag 23 september 2013 @ 09:38:39 #218
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131470326
Ahw LD! How cute! Whaha wij emotionele hormonsters ook he :')
  maandag 23 september 2013 @ 09:40:12 #219
409579 LuDann
All the way
pi_131470358
Oh ja, en ik heb nog steeds geen ei, heb alleen omo-witte ov testen gehad en twee keer een heel licht controle streepje. Alles negatief dus.

Wel positief maar een beetje TMI wellicht:

SPOILER
  maandag 23 september 2013 @ 09:41:40 #220
409579 LuDann
All the way
pi_131470398
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 09:38 schreef Enfermera het volgende:
Ahw LD! How cute! Whaha wij emotionele hormonsters ook he :')
Ja, erg hé! :D Ik heb trouwens wel enorme moodswings de laatste paar dagen, moet huilen om tv-programma's :')
  maandag 23 september 2013 @ 10:05:41 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131470982
Hoe zat t ook alweer precies met temperaturen? Na je eisprong gaat
je temp omhoog toch? Gaat je temp voor je eisprong ook naar beneden? Mijn temp staatje gaat nog steeds heel stapsgewijs naar beneden.
  maandag 23 september 2013 @ 10:09:06 #222
409579 LuDann
All the way
pi_131471058
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 10:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
je temp omhoog toch? Gaat je temp voor je eisprong ook naar beneden? Mijn temp staatje gaat nog steeds heel stapsgewijs naar beneden.
Ik weet het niet meer, ik vind dat temperaturen heel verwarrend inmiddels! Volgens mij 'hoort' je temperatuur (opeens?) te dalen en is je temperatuur lager ná je eisprong. Mijn temperatuurlijn is volgens mij precies het omgekeerde van hoe het hoort. Kun je hem even posten misschien?
  maandag 23 september 2013 @ 10:12:52 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131471156

Ik ben nog pas net gestopt met de pil hoor dus ik verwacht niets.
  maandag 23 september 2013 @ 10:23:24 #224
52229 Chanty
pi_131471427
http://www.ovulatie-berekenen.com/de-temperatuurmethode/

Hier staat het wel goed uitgelegd. Tijdens de ovulatie zakt de temperatuur tijdelijk en daarna stijgt hij juist flink en blijft hoog totdat je weer ongesteld wordt.
  maandag 23 september 2013 @ 10:24:13 #225
250838 Fee-nix
pi_131471442
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2013 09:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Fee-nix ik heb je datum even aangepast :)
Thnx! Eigenlijk mag hij dan ook nog onderaan t lijstje :P.

Ah Chanty, helaas, maar wel al wat je verwacht had. Hoop dat tempen de volgende cyclus meer duidelijkheid geeft!

Enf, haha, ja ik let ook altijd op m'n haar (onder andere). Als ik zwanger ben wordt het namelijk bijna niet meer vet en valt het ook niet meer uit. Behalve vet haar is snauwen bij mij ook echt een teken dat ik ongesteld moet worden, merkte ik gisteren weer :P.

LuDann, ja ben altijd heel regelmatig geweest. Dat is wel heel fijn idd, ben ik ook blij mee! En vind t ook mooi om te zien hoe mijn temperatuur dus echt weergeeft wat er in mijn lichaam gebeurt. Heel apart.
Hoop dat de huisarts positief nieuws voor je heeft, over wat je kunt verwachten straks van je eigen lichamelijke conditie.
Lief berichtje van je vriend!

Tante_Soesa: in principe is het zo dat je temperatuur daalt op de dag van je eisprong en daarna weer stijgt. Als je eerst een daling hebt en dan 3 dagen een temperatuur die hoger is dan je gemiddelde temperatuur, dan geeft FF aan dat je een eisprong hebt gehad. Bij jouw chart kun je dus nog niet zeggen wanneer de eisprong eraan zit te komen... Afwachten nog even :).

Ter illustratie nog een keer mijn chart. Nu is de hele maand mooi zichtbaar :). FF heeft m'n eisprong op dag 15 gezet. M'n gemiddelde temperatuur deze maand was 36.96 graden. Na dag 15 zie je dat ik daar steeds mooi boven blijf en dan vlak voordat ik ongesteld moest worden, daalt de temperatuur weer. Op de dag van de menstruatie zit m'n temp weer onder de 'coverline'.

SPOILER
pi_131471473
Goedemorgen iedereen! wat een drukte al op de vroege maandag.

verwarring voor chanty, hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt. of echt zo'n superei!

geen verwarring meer voor fee, jammer meid!

en nog veel meer verwarring met alle dames die temperaturen, nog maar even niks voor mij. geen gedonder aan mijn poeper! ik heb ook al tegen mijn man gezegd, het maakt me niks uit maar als we een kind hebbn en ik krijg kraamzorg dan blijft die daar ook mooi uit de buurt!

hier een lekker weekendje gehad. erg leuk, mijn schoonouders waren er en toen we net aan tafel zaten ging mijn telefoon af. aankondiging dat mijn vruchtbare dagen zijn begonnen :@
  maandag 23 september 2013 @ 10:26:15 #227
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131471486
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, erg hé! :D Ik heb trouwens wel enorme moodswings de laatste paar dagen, moet huilen om tv-programma's :')
:D :') Ohoh... Whaha.

quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 10:05 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, na je eisprong maakt je temp ook een sprong ;) Kan idd ook zijn dat ie daarvoor iets zakt ja.
Ik zat nog even te zoeken naar een temp kaartje van voordat ik zwanger raakte van mn dochter, maar die heb ik niet meer bewaard volgens mij.
  maandag 23 september 2013 @ 10:29:08 #228
250838 Fee-nix
pi_131471549
Zou trouwens wel grappig zijn als het deze maand lukt: ik mag testen op de verjaardag van m'n jongste zusje en ik zou dan uitgerekend zijn op de verjaardag van m'n andere zusje :).
  maandag 23 september 2013 @ 10:35:39 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131471700
Duidelijke chart Fee, dankjewel.

Ik had al meer erover gelezen maar op de een of andere manier snap ik t pas door jullie uitleggen (+chart) :')

Nee, ik heb überhaupt geen idee of ik wel een eisprong ga krijgen anytime soon dus we wachten het ook rustig af.

Dat zou idd leuk zijn Fee!
  maandag 23 september 2013 @ 12:32:25 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131474826
Hijs fijn. Bij de apotheek, Dio én Kruidvat geweest, en allemaal hebben ze geen thermometer met 2 decimalen achter de komma. Natuurlijk. :') Eens kijken of ie op tijd binnen is als ik 'm online bestel..
  maandag 23 september 2013 @ 12:46:23 #231
52229 Chanty
pi_131475101
quote:
13s.gif Op maandag 23 september 2013 12:32 schreef Enfermera het volgende:
Hijs fijn. Bij de apotheek, Dio én Kruidvat geweest, en allemaal hebben ze geen thermometer met 2 decimalen achter de komma. Natuurlijk. :') Eens kijken of ie op tijd binnen is als ik 'm online bestel..
Kijkshop? Sensitest levert meestal binnen 1 a 2 dagen
  maandag 23 september 2013 @ 12:54:11 #232
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131475284
Ja, heb 'm op sensitest maar besteld :) Zo te zien is ie er dan morgen, prima dus.. Thanks!
pi_131476979
Ik zat me af te vragen:

Jullie zijn allemaal bezig met je lichaamstemperatuur in kaart te brengen, merken jullie ook lichamelijke veranderingen daarbij. het lijkt mij namelijk logisch dat als je lichaamstemperatuur schommelt dat je je kouder of warmer voelt. net als dat je hoge koorts hebt je het juist koud hebt.
  maandag 23 september 2013 @ 13:55:42 #234
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131477220
Als ik ongesteld moet worden heb ik het altijd ijskoud, maar ik voel juist heel warm aan volgens mn man. Heel apart. Maar dat zal denk ik mn dip wel zijn in mn temperatuur :)
pi_131482091
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:55 schreef Enfermera het volgende:
Als ik ongesteld moet worden heb ik het altijd ijskoud, maar ik voel juist heel warm aan volgens mn man. Heel apart. Maar dat zal denk ik mn dip wel zijn in mn temperatuur :)
Als je warm aanvoelt is t toch logisch dat je het koud hebt, omdat het verschil tussen jou en de omgevingstemperatuur groter is dan je gewend bent? :@

Als ik koorts heb heb ik t ook vaak ijskoud, maar zelf gloei ik dan...
Kwak
pi_131483390
dan zou je het omdat je eisprong komt toch warm moeten hebben omdat je temperatuur dipt. en als je ongesteld word koud omdat je temperatuur omhoog gaat? of zeg ik nou iets heel geks?
  maandag 23 september 2013 @ 16:35:31 #237
409579 LuDann
All the way
pi_131483493
Fijne uitleg en linkje naar hoe dat temperaturen nu werkt. Het is mij iets duidelijk nu. Ik heb nu een 'Rocky Mountain' chart, hij gaat alle kanten op. Valt echt niks uit op te maken. }:|
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:29 schreef Fee-nix het volgende:
Zou trouwens wel grappig zijn als het deze maand lukt: ik mag testen op de verjaardag van m'n jongste zusje en ik zou dan uitgerekend zijn op de verjaardag van m'n andere zusje :).
Dat zou leuk zijn! :D
pi_131484254
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:32 schreef DagenNachtdromer het volgende:
dan zou je het omdat je eisprong komt toch warm moeten hebben omdat je temperatuur dipt. en als je ongesteld word koud omdat je temperatuur omhoog gaat? of zeg ik nou iets heel geks?
Ja, dat kan, tenzij je het ook koud hebt als je binnentemperatuur laag is... dan heb je het altijd koud, ofzo :') dat heb ik denk ik...
Kwak
  maandag 23 september 2013 @ 17:56:12 #239
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131486004
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als je warm aanvoelt is t toch logisch dat je het koud hebt, omdat het verschil tussen jou en de omgevingstemperatuur groter is dan je gewend bent? :@

Als ik koorts heb heb ik t ook vaak ijskoud, maar zelf gloei ik dan...
Eh... zo goed ben ik niet in natuurkunde/biologie :') XD
Kan best hoor. Ik heb geen idee. Dat is iig wat ik altijd voel als ik ongesteld moet worden.
pi_131486962
Ik ben echt doodmoe al de hele week, bevordert de passie ook niet echt zeg maar...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')