Tywin en Joanna zijn familieleden van elkaar, neef/nicht. Dat zal al verklaring genoeg moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat Cersei flink labiel kan doen, is het wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze wel wat trekjes van Aerys had. Gisteren las ik dat Aerys een oogje had op de nicht en vrouw, Joanna, van Tywin Lannister. Zouden Cersei en Jamie niet van Tywin maar van Aerys zijn? Ik kan niet vinden of de tweeling geboren is toen Tywin al Aerys' Hand in King's Landing was. Tywin en Joanna zijn in ieder geval getrouwd op Casterly Rock, Aerys was daar ook bij.
Misschien is dit wel de reden dat Cersei zo genoot van het in de fik steken van de Tower of the Hand. En werd Jamie daarom al zo vroeg tot de Kingsguard toe gelaten door Aerys. En aangezien Joanna ook al een Lannister was voor haar huwelijk, zou dat de Lannister-trekjes van Cersei en Jamie verklaren. De Targaryens en de Lannisters zijn allemaal blond. Sowieso is de broer/zusliefde ook een typisch Targaryen ding.
Dat is zeker zo. Toch zou ik het erg cool vinden als ik gelijk krijgquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:21 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Tywin en Joanna zijn familieleden van elkaar, neef/nicht. Dat zal al verklaring genoeg moeten zijn.
in 262 AL was hij al HotK, 266AL zijn de beiden geboren. Dus kan goed!quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat Cersei flink labiel kan doen, is het wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze wel wat trekjes van Aerys had. Gisteren las ik dat Aerys een oogje had op de nicht en vrouw, Joanna, van Tywin Lannister. Zouden Cersei en Jamie niet van Tywin maar van Aerys zijn? Ik kan niet vinden of de tweeling geboren is toen Tywin al Aerys' Hand in King's Landing was. Tywin en Joanna zijn in ieder geval getrouwd op Casterly Rock, Aerys was daar ook bij.
Misschien is dit wel de reden dat Cersei zo genoot van het in de fik steken van de Tower of the Hand. En werd Jamie daarom al zo vroeg tot de Kingsguard toe gelaten door Aerys. En aangezien Joanna ook al een Lannister was voor haar huwelijk, zou dat de Lannister-trekjes van Cersei en Jamie verklaren. De Targaryens en de Lannisters zijn allemaal blond. Sowieso is de broer/zusliefde ook een typisch Targaryen ding.
Dat dacht ik ook al ja, vooral als de zus van Tywin tegen Jaime zegt dat Tyrion meer de zoon van Tywin is dan Jaime zelf.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, dat ook nogquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:28 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al ja, vooral als de zus van Tywin tegen Jaime zegt dat Tyrion meer de zoon van Tywin is dan Jaime zelf.
boek 4 is de minste, 5 is weer beter.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef Norrage het volgende:
Ben nu bij boek 4. De Sansa en Cersei lijnen zijn nog wel leuk...maar de rest?
hopelijk wordt het beter.....
Ik vind 5 juist de mindere van de twee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
boek 4 is de minste, 5 is weer beter.
Ja, die had wat hoofdstukken waar moeilijk doorheen te komen was. Gelukkig is deel 5 weer genieten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
Ik ben nu al langer bezig met boek 4 dan met boek 2 en 3 bij elkaar
Ik zoek ook al jaren een SF serie in de sfeer van LoTR, GoT etc...Ik ben wat minder van fantasy, al is GoT fantastisch omdat het daarin wel meevalt. Maar verder dan series als Dune, Foundation etc kom ik met SF nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:30 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, die had wat hoofdstukken waar moeilijk doorheen te komen was. Gelukkig is deel 5 weer genieten.
Heb ze sinds een maand allemaal uit en ben nu maar weer begonnen in de Farseer Trilogy van Robin Hobb, mijn favoriete fantasy-reeks. Dat is ook zeker een aanrader voor GoT-fans.
Hobb brengt trouwens wel met enige regelmaat boeken uit.
Je zou de Farseer Trilogy zeker kunnen proberen. Daar ligt magie er net als in GoT wat minder bovenop en draait het vooral om de ontwikkeling van de personages, intriges, enzovoort. Dat geniet mijn voorkeur boven elfen en tovenaars.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zoek ook al jaren een SF serie in de sfeer van LoTR, GoT etc...Ik ben wat minder van fantasy, al is GoT fantastisch omdat het daarin wel meevalt. Maar verder dan series als Dune, Foundation etc kom ik met SF niet
Neemt dat chronologisch lezen niet af aan de ervaring? Ik neem aan dat GGRM het met een reden heeft gesplitst...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gehoopt dat er tegen deze tijd wel een boek uitgekomen zou zijn met de verhalen van Dunk and Egg maar volgens mij is dat nog niet gebeurd. Dan moet ik maar de bundels gaan kopen waarin ze staan. Weet iemand welke dat ook alweer zijn?
Ik ben bijna klaar met mij tweede lezing van boek 1-5. Ik heb 4 en 5 chronologisch gedaan, dat is allemaal een stuk beter te doen. Als ik Dunk and Egg heb gelezen kan ik seizoen 3 van de serie kijken en dan ben ik weer even klaar met GRRM
Hij had het volgens mij gewoon gesplitst omdat hij al jaren over de deadline was en toen maar de verhalen van de helft van de karakters in had geleverdquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Neemt dat chronologisch lezen niet af aan de ervaring? Ik neem aan dat GGRM het met een reden heeft gesplitst...
Oh echtquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij had het volgens mij gewoon gesplitst omdat hij al jaren over de deadline was en toen maar de verhalen van de helft van de karakters in had geleverd
Ik heb het trouwens de eerste keer wel apart gelezen.
Dunk & Egg zijn gedownload. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog 3 aparte boeken te moeten kopen voor een paar korte verhalen.
Ah, ik vind de verhaallijnen van Bran en Jon het interessants, vandaar dat mijn voorkeur al gauw naar 5 uit gaat. Eigenlijk vond ik alleen de verhaallijn van Daenerys in 5 behoorlijk tegenvallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:17 schreef neilpad het volgende:
[..]
Ik vind 5 juist de mindere van de twee.
Ik was een tijd terug begonnen met 4 en 5 te lezen op chronologische volgorde. Aangezien de boeken overlappen. Er staat ergens een schema online. Maar goed doordat ik het nogal druk heb, ben ik er al maanden niet echt aan toegekomen om verder te gaan. Denk dat ik weer bij het begin ga beginnen binnenkort.
Op ongeveer 3/4 van boek 5 komt alles weer samen. Als je de leesvolgorde van de chronologische versie aanhoudt heb je dan boek 4 al uit. Ik vind 1 boek per keer wel prettiger lezen. Ik lees in bed en val in slaap met mijn boek. Ik moet dus dagelijks zoeken waar ik ben gebleven en als je dat voor 2 boeken moet doen maakt dat het knap lastigquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh echt
Ik weet dat ik ooit (vroeger schreef ik heele lange verhalen) ook wel eens dat soort dingen heb gedaan. Maar dan was het dat je in het eerste verhaal steeds allemaal subtiele hints hoorde van het volgende verhaal, dat dan aan het einde allemaal samen kwam. Maar dat is dus niet zo?
Tsja, ik lees het sowieso lekker op deze manier door nu. Ben al bij pagina 300 ofzo.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen in de serie met Dany, want de komende 3 (?) seizoenen is er voor Dany nog maar heel weinig te doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Die hele verhaallijn van Daenerys vind ik sowieso tegenvallen (op boek 1 na), maar gelukkig is ie vele malen beter dan in de serie
Al is het in de boeken wel veel interessanter dat Selmy eerst nog niet herkend wordt
Ze hebben al genoeg nutteloze filler bedacht in de serie, dat kunnen ze nog wel even volhoudenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen in de serie met Dany, want de komende 3 (?) seizoenen is er voor Dany nog maar heel weinig te doen.
Dat lijkt mij ook, maar in de hoofdstukken van boek 5 gebeurd er in de hoofdstukken van Dany inhoudelijk ook vrijwel niks.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze hebben al genoeg nutteloze filler bedacht in de serie, dat kunnen ze nog wel even volhouden
En ik neem aan dat ze in de serie boek 4 en 5 gewoon chronologisch gaan doen
Yep, ik vraag me af of het leuker was geweest als Khal Drogo niet dood was gegaan, vond ze wel leuk samen. Daarna werd het snel minder.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:59 schreef Norrage het volgende:
Ach wat is er uberhaupt met Dany gebeurt in alle boeken bij elkaar (geen boek 5 spoilers graag, al bestaan die dus wss niet) . Alleen boek 1/ seizoen 1 was boeiend en was er sprake van een karakterontwikkeling. Daarna was het een beetje landjepik en wat gezeik met Jorah. Ze heeft draken, dat is de enige reden dat haar verhaallijn nog de moeite waard is
Ja, daar heeft het al gekeken hebben naar de serie ook bij geholpen. Je weet welke karakters belangrijk zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Greyjoy verhaallijn gaat uiteindelijk wel ergens heen. Al kwam ik daar bij mijn herlezing pas achter eigenlijk. Dat is ook het nadeel van al die extra karakters. Aan het eind van de 5 boeken weet je van veel karakters pas of ze interessant genoeg zijn om te onthouden. Bij een herlezing weet je dan waar je op moet letten. Dat maakt een herlezing eigenlijk een stuk interessanter, politiek gezien, dan de eerste lezing.
En nu ik dus met de herlezing bezig ben, heb ik ook van bijna alle karakters de wiki gelezen omdat ik toch niet meer gespoilerd kan worden.
Alle POVS zijn belangrijk, ondanks dat ze soms een "bijnaam" hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daarom zijn die nutteloze POVs ook zo irritant nu :/ Eerst was een POV nog een soort van indicatie van een belangrijk karakter, maar dat is nu ook een beetje verleden tijd.
We gaan het zien. Boek 4 lijkt vooralsnog ook een beetje een nieuw verhaal. Stilte na de storm, alles wordt langzaamaan weer opgebouwd. Dus ik kan begrijpen dat het zijn functies heeftquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:12 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond boek 4 zeker niet slecht, en in veel opzichten beter dan boek 5. Kan me wel voorstellen dat het wat vaag is, vooral doordat al die nieuwe karakters geintroduceerd worden. Ben benieuwd hoe ze dat in de serie gaan doen, zal wel het een en ander geschrapt/samengevoegd worden.
En ja, uiteraard kun je ervan uitgaan dat de nieuwe karakters belangrijk zijn.
[..]
Alle POVS zijn belangrijk, ondanks dat ze soms een "bijnaam" hebben.
Dat GRRM een mega writers block had tijdens boeken 4 en 5 is overigens waar, vandaar dat hij er ook 10 jaar mee bezig is geweest om ze beide te schrijven.We kunnen alleen maar hopen dat dit nu voorbij is.
Ik heb het idee dat boek 4 en 5 beter tegelijk te lezen zijn, maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Je mist nu toch allemaal belangrijke locaties die je later pas weer tegen komt, zoals The Wall en Mereen. Vooral The Wall is een van mijn favoriete verhaallijnen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
We gaan het zien. Boek 4 lijkt vooralsnog ook een beetje een nieuw verhaal. Stilte na de storm, alles wordt langzaamaan weer opgebouwd. Dus ik kan begrijpen dat het zijn functies heeft
FitzChivalry Farseerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:30 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, die had wat hoofdstukken waar moeilijk doorheen te komen was. Gelukkig is deel 5 weer genieten.
Heb ze sinds een maand allemaal uit en ben nu maar weer begonnen in de Farseer Trilogy van Robin Hobb, mijn favoriete fantasy-reeks. Dat is ook zeker een aanrader voor GoT-fans.
Hobb brengt trouwens wel met enige regelmaat boeken uit.
Qua SF heb ik hier o.a.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zoek ook al jaren een SF serie in de sfeer van LoTR, GoT etc...Ik ben wat minder van fantasy, al is GoT fantastisch omdat het daarin wel meevalt. Maar verder dan series als Dune, Foundation etc kom ik met SF niet
Volgens mij was de Frey Pie overduidelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef BasvB het volgende:
Ik dacht ik heb alle boeken gelezen, nu heb ik wel verstand van de boeken. Maar nee dat is zeker niet zo. Er zijn zoveel theorieën, echt mooi om te lezen.
Bijvoorbeeld Frey Pies theory, die geloof ik wel.
Wie denken jullie dat de Ghost van Winterfell is dan?
Die pie was wel duidelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef BasvB het volgende:
Ik dacht ik heb alle boeken gelezen, nu heb ik wel verstand van de boeken. Maar nee dat is zeker niet zo. Er zijn zoveel theorieën, echt mooi om te lezen.
Bijvoorbeeld Frey Pies theory, die geloof ik wel.
Bedoel je de Hooded Man die Reek/Theon ergens tegenkomt en die allemaal dingen over hem lijkt te weten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef BasvB het volgende:
Huh? Ik ben dat allemaal weer vergetenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:25 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Bedoel je de Hooded Man die Reek/Theon ergens tegenkomt en die allemaal dingen over hem lijkt te weten?
Ik las ergens een theorie dat dat namelijk Theon zelf was, een 'figment of his imagination'. Maar ik denk eerder dat het een Stark-sympathisant is. Misschien wel Howland Reed...?
Abel en zijn washerwomen maken allerlei mensen dood idd. Behalve dan Little Walder, die is door iemand anders vermoord. Of in ieder geval zei een van die vrouwen tegen Theon dat Little Walder niet hun werk was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef MAHL het volgende:
[..]
Huh? Ik ben dat allemaal weer vergetenWeet alleen dat er een of ander figuur is die allerlei mensen afmaakt, maar dat is toch gewoon Abel/Mance?
Meer over deze theoriequote:Farther on, he came upon a man striding in the opposite direction, a hooded cloak flapping behind him. When they found themselves face-to-face their eyes met briefly. The man put a hand on his dagger. “Theon Turncloak. Theon Kinslayer.”
“I’m not. I never … I was ironborn.”
“False is all you were. How is it you still breathe?”
“The gods are not done with me,” Theon answered, wondering if this could be the killer, the night walker who had stuffed Yellow Dick’s cock into his mouth and pushed Roger Ryswell’s groom off the battlements. Oddly, he was not afraid. He pulled the glove from his left hand. “Lord Ramsay is not done with me.”
The man looked, and laughed. “I leave you to him, then.”
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
In het boek was Theon toch nog niet zijn mannelijkheid kwijt?
Volgens mij werd dat niet vermeld. Ik kijk nog even.quote:
Niet letterlijk nee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:29 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat niet vermeld. Ik kijk nog even.
Aangezien het in de serie wel zo is zal het wel zo zijn.quote:It is also implied, but not confirmed, that Ramsay removes Theon's genitals as well
Ik vond dat eigenlijk wel vrij obvious in het boek, en raar dat er nog mensen aan twijfelden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Heb het herlezen, was inderdaad vrij duidelijkquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk wel vrij obvious in het boek, en raar dat er nog mensen aan twijfelden.
De serie bevestigde het inderdaad.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:02 schreef BasvB het volgende:
Wanneer Lady Stoneheart op tv komt (denk eind seizoen 4 ofzo) dan gaat het internet echt flippen
werd volgensmij pas in boek 5 echt bevestigd doordat hij letterlijk zei dat hij niet meer met vrouwen naarbed kon.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk wel vrij obvious in het boek, en raar dat er nog mensen aan twijfelden.
De serie bevestigde het inderdaad.
Dus niet 100% zeker maar denk het welquote:He has only taken toes and fingers and that other thing, when he might have had my tongue, or peeled the skin off my legs from heel to thigh.
Wordt wel meerdere keren naar gehint in boek 5. Ben het nu aan het herlezen, en vanuit Theon lees je o.a. dat hij geen man meer is en dat Ramsay naast 3 vingers en zoveel tenen ook "that other thing" heeft afgesneden...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Dus Theon is wellicht gewoon joods geworden, kan ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er vanuit dat zijn mannelijkheid gefileerd was en dat sex technisch gezien dus nog wel kon maar niet echt aangenaam was.
Of Balon heeft zijn pik via de post gekregenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef ems. het volgende:
Asha opent in het boek dacht ik toch ook die doos samen met Balon waarna Balon zucht dat hij nu ook geen nageslacht meer kan leveren? Of iets in de trant van dat hij geen man meer was?
Al een tijdje terug dus unsure.
[..]
Dus Theon is wellicht gewoon joods geworden, kan ook.
Volgens mij weten ze in het boek totaal niet wat er met Theon is gebeurd. Asha wist ook niet zeker of hij nou leefde of niet tot het einde van boek 5.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef ems. het volgende:
Asha opent in het boek dacht ik toch ook die doos samen met Balon waarna Balon zucht dat hij nu ook geen nageslacht meer kan leveren? Of iets in de trant van dat hij geen man meer was?
Al een tijdje terug dus unsure.
[..]
Dus Theon is wellicht gewoon joods geworden, kan ook.
Dat is wel een van de theorieën die de ronde doen, ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:47 schreef BasvB het volgende:
Als Bran nog meer traint met wargen, zou die dan een draak kunnen besturen?
Dat zou echt ziek zijn
Of ze dronk er niet echt van, of ze had al van tevoren tegengif ingenomen.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:38 schreef BasvB het volgende:
“The Fat Flower of Highgarden is quite convinced of your guilt, and determined to see you die. His precious Margaery was drinking from that chalice too, as he has reminded us half a hundred times.” (ASOS, Tyrion X)
Als Joffrey en Margaery uit de zelfde beker drinken. waarom zou Olenna Redwyne dan die beker vergifigen? Lijkt mij veel te gevaarlijk.
Ik ookquote:Op donderdag 7 november 2013 22:42 schreef Mortaxx het volgende:
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws is![]()
Winds of Winter koop ik welquote:Op vrijdag 6 december 2013 00:32 schreef MAHL het volgende:
[..]
A man does not wish to financially support the series?
Nouja in het boek wordt er naar gehint maar nooit letterlijk neergezet, maar aangezien Martin zelf de tv-aflevering heeft geschreven waar in het gebeurt is alle twijfel weg.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er vanuit dat zijn mannelijkheid gefileerd was en dat sex technisch gezien dus nog wel kon maar niet echt aangenaam was. Maar volgens de serie is het er dus echt afgehakt ofzo? Ik heb het derde seizoen nog niet gezien, dat vond ik te verwarrend tijdens mijn herlezing.
Leuk is-ie hè.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:41 schreef Reuzelbek het volgende:
Heb de graphic novel gekregen van The Hedge Knight. Goed getekend en leuk verhaal.
Ja precies, alhoewel ik niet weet of we het moeten gelovenquote:Op maandag 16 december 2013 12:28 schreef BasvB het volgende:
[..]
0:32 "And George tells me he has got another one nearly ready"
[ afbeelding ]
of ze zitten iedereen in de zeik te nemenquote:Op zondag 26 januari 2014 20:22 schreef Nagil het volgende:
De engelse editor van GRRM laat weten dat het waarschijnlijk nog jaren duurt voor het volgende boek verschijnt (als reactie op geruchten over een publicatie in juli dit jaar):
[ afbeelding ]
A girl can dream.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:26 schreef Snowbells het volgende:
of het is zo (wat ik best zie gebeuren) of idd om het toch eind dit jaar als verassing te publiceren.
Ik hou hoop
Ik las de hele serie in 2012 in 2 weken uit, en 2 maanden daarna opnieuw begonnenquote:Op maandag 27 januari 2014 10:23 schreef Norrage het volgende:
Gelukkig doe ik al 6 maanden over boek 4. En het gaat vast nog 2 jaar duren voordat ik me door dat "gedrocht" heb heengeworsteld
Dus, GRRM mag van mij nog de tijd nemen
Geen 2 weken, maar de eerste 3 boeken had ik er in 2 maandjes doorheen inderdaad. Vooral boek 3 ging als een trein. Maar boek 4 sleept maar voort, elk hoofdstuk val ik in slaap en dwaalt mijn gedachte af en ik heb het boek nu al 2 maanden zelfs niet meer aangeraakt...ik moet toch weer eens af gaan lezen, ben al op 2/3equote:
Je moet er ook wel tijd voor vrij maken. Ik kon toen elke dag uitslapenquote:Op maandag 27 januari 2014 10:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Geen 2 weken, maar de eerste 3 boeken had ik er in 2 maandjes doorheen inderdaad. Vooral boek 3 ging als een trein. Maar boek 4 sleept maar voort, elk hoofdstuk val ik in slaap en dwaalt mijn gedachte af en ik heb boek nu al 2 maanden zelfs niet meer aangeraakt...ik moet toch weer eens af gaan lezen, ben al op 2/3e
cleganebowl komt eraanquote:Op maandag 27 januari 2014 22:07 schreef Leafeon672 het volgende:
Mogen wij hier ook speculeren over wat er in boek 6 en 7 gaat gebeuren?
Ik heb nog niet alle boeken gelezen (wel samenvattingen, kon niet meer wachtenquote:
Die laatste is toch zo goed als letterlijk verteld in het boek?quote:Op maandag 3 februari 2014 00:02 schreef BasvB het volgende:
En nu kun je 1000 theorieën lezenBegin maar met R+L=J of Frey Pies. Dat zijn wel de bekendste denk ik
Vond het maar tegenvallen. Hij is gewoon eryk/aryk helemaal vergeten toe te voegenquote:Op zondag 9 februari 2014 17:48 schreef Snowbells het volgende:
The Princess and the Queen
Prachtig verhaal! Iedereen aan te raden, zeer gedetailleerd verhaal over de Dance of Dragons. Actie, verraad, moord het heeft alles.
Wie?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vond het maar tegenvallen. Hij is gewoon eryk/aryk helemaal vergeten toe te voegen
Is dat ook zo'n novella à la de Dunk & Egg verhalen?quote:Op zondag 9 februari 2014 17:48 schreef Snowbells het volgende:
The Princess and the Queen
Prachtig verhaal! Iedereen aan te raden, zeer gedetailleerd verhaal over de Dance of Dragons. Actie, verraad, moord het heeft alles.
Noem het dan ook?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]dat soort details maken de serie juist. Terug naar Harry potter
Jij bent de obsessieve fan die als GRRM Lannister-neef #27 bruine ogen geeft ipv blauw zoals drie boeken geleden het meteen doorheeft en er Faceless-Men complottheorieën achter zoekt?quote:Op zondag 9 februari 2014 19:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]dat soort details maken de serie juist. Terug naar Harry potter
Oh arryk/errykquote:Op zondag 9 februari 2014 20:14 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Noem het dan ook?
Ik heb nog nooit van die namen gehoord en heb er wss overheen gelezen. Kan er ook nergens wat over vinden?
Of het is een bastardquote:Op zondag 9 februari 2014 20:19 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jij bent de obsessieve fan die als GRRM Lannister-neef #27 bruine ogen geeft ipv blauw zoals drie boeken geleden het meteen doorheeft en er Faceless-Men complottheorieën achter zoekt?
Ah zo, ja daar heb ik wel over gelezen. Maar heb niet echt de namen ingeprent aangezien het er veel zijnquote:Op zondag 9 februari 2014 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh arryk/erryk
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Arryk_Cargyll
Gewoon nog een keer alles lezenquote:Op zondag 9 februari 2014 20:25 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ah zo, ja daar heb ik wel over gelezen. Maar heb niet echt de namen ingeprent aangezien het er veel zijn
Dat doet die beste man al 5 jaar hoor. Zo veel mogelijk nevenprojectjes en losstaande boeken schrijvenquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:41 schreef deedeetee het volgende:
niet nog een film óók
Schrijf die boeken nu eens af ipv dat stomme gedoe met verfilmen van de boeken. Kom eens van die kijk mij 's geweldig zijn troon af zeg !
Precies hoe durft hij! een beetje van zijn leven genieten ten koste van onsquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:44 schreef Mortaxx het volgende:
Hij doet wat hij leuk vindt. Niet wat wij leuk vinden. De klootzak
Nicequote:Op zaterdag 22 maart 2014 02:28 schreef Nagil het volgende:
http://pastebin.com/ePARLYg4
het zoveelste POV over de Battle of Meereen, en het zoveelste leftover van ADWD.
Same here, maar hij mag dan wel eens even door gaan schrijven..quote:Op zondag 23 maart 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ga het pas lezen wanneer het boek uit is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dit hoofdstuk heeft hij twaalf keer moeten herzien?!?!
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en deOh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dit hoofdstuk heeft hij twaalf keer moeten herzien?!?!![]()
Ik probeer hem ook te lezen, de server is alleen aan het rokenquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Oh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruit
Snap het niet, ik zie alleen een journal. Geen chapter?quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en deAh, en je had zeker geen problemen mee toen Drogo Dany meerdere keren alle hoeken van zijn tent liet zien op haar 13e? Of dat Arya op haar 11e al mensen vermoordt? Dit is een wereld waar je op je 15e al bij de Kings Guard mag. In de middeleeuwen en andere culturen was/is het trouwens niet veel anders. Als een meisje menstrueerde werd ze "vrouw".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dit hoofdstuk heeft hij twaalf keer moeten herzien?!?!
Overigens is Arya waarschijnlijk 12 in WOW.
[ Bericht 6% gewijzigd door eQuaL op 27-03-2014 20:33:25 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.
Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:43 schreef Nagil het volgende:
Ja, daar had ik ook problemen mee. Arya zegt overigens duidelijk in dit hoofdstuk dat ze nog niet gemenstrueerd heeft. Wat voor mij het zo walgelijk maakte was dat eenAgosie kun je er niet zo goed meer tegen jongen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.
Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:50 schreef Nagil het volgende:
Kan er prima tegen, maak je over mij maar geen zorgen
Dat is hij ookquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.
quote:I mentioned that this chapter had quite a history. It's true. The first draft was written more than a decade ago. Originally, it was intended to be the opening Arya chapter after the infamous "five year gap," her first appearance in A DANCE WITH DRAGONS as initially conceived. Then it was supposed to be a part of A FEAST FOR CROWS, after I abandoned the five year gap and split the books. Then it was going to be the concluding Arya chapter in A DANCE WITH DRAGONS. But it seemed more like an opening chapter than a closing one, so shortly before ADWD was published my editor and I agreed to remove it from DANCE and shift it over into WINDS. Of course, it has been revised, tightened, polished, and tweaked at every step of the way, so the version on my website has some significant differences from the "five year gap" version.
quote:As you might notice, that Stark tree is incomplete and not in final form, and hasn't really gone through copy editing. I think this particular PDF is intended purely for the booksellers and not really for public consumption.
Don't take anything there as canon until it's actually published, in any case.
quote:For TWOW, when I have a date, you will have a date. I’m now on Twitter, Del Rey Spectra has a number of social media platforms, and I promise you we will put the word out as soon as we know. All I can say is that George is hard at work, and we hope to have it reasonably soon. I currently have 168 pages that he submitted back in Feb 2013 in order to receive a contracted payment, but I know more exists, because he keeps talking about chapter he hasn’t yet sent me. In fact, when we wanted to put an exclusive excerpt on the A WORLD OF ICE AND FIRE app—a magnificent thing which you all should buy and use!—he suggested the second Tyrion chapter, which I then had to remind him was not in the sample I had.
quote:'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'
Schrijver van de hitserie Game of Thrones George R. R. Martin laat weten dat geïnteresseerden een rol in zijn nieuwe boek kunnen krijgen.
'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'Foto: HBO
Voor 20.000 dollar (14.775 euro) krijgen fans een karakter, die een gruwelijke dood zal sterven, in zijn nieuwe boek in de serie van Song of Fire and Ice romans.
Dat meldt People.
Martin wil zo geld ophalen voor het goede doel Wild Spirit Wolf Sanctuary en de voedselbank van Santa Fe. De personen die het hoge bedrag doneren, mogen zelf de rang van hun karakter in de zeven koninkrijken uitzoeken, maar Martin bepaalt hoe het karakter doodgaat.
Door te doneren kunnen er ook ondertekende memorabilia, een hoed gedragen door Martin en de kans op een diner met de auteur gewonnen worden.
Martin hoopt met de campagne 500.000 dollar op te halen om de afnemende wolvenpopulatie te beschermen.
De auteur staat bekend om de gruwelijke manier waarop hij zijn karakters laat sterven in de Game of Thrones-serie.
nee ik wil dat zijn nieuwe boek uitkomt!quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef DaMart het volgende:
Iemand die een rol wil in het nieuwe boek?
[..]
Als hij eerst nog een heel nieuw personage moet gaan bedenken, kan dat wel een jaar of twee langer gaan duren, vermoed ik.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:04 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
nee ik wil dat zijn nieuwe boek uitkomt!
Beter schiet hij gewoon op met schrijvenquote:Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit slaat werkelijk alles......quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is iets wat hij nooit zal doen. Alle rotzooi eromheen vind hij volgensmij een stuk leuker dan daadwerkelijk schrijvenquote:Op woensdag 11 juni 2014 10:40 schreef Bijna het volgende:
[..]
Beter schiet hij gewoon op met schrijven.
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws Isquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:08 schreef Norrage het volgende:
Zo boeken eindelijk uit. Vooral Feast of Crows heeft me bijna een jaar gekost
Dance With Dragons was weer uitermate goed, zeker de laatste 500 pagina'sVrij veel cliffhangers nu....
gewoon nog even twee jaar wachtenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws Is
Deze houding had meneer Martin ook al voordat de serie er was. Toen waren het vooral nevenverhaaltjes schrijven en conferenties die hij leuk vond. Hij wil die serie gewoon niet afmaken heb ik het ideequote:Op zondag 20 juli 2014 14:59 schreef deedeetee het volgende:
fan's kunnen oprotten
Film maken is vast veel leuker en levert meer op
hoho, ik had het over nieuws, niet dat het boek af zou zijn. Over twee jaar zal hij wel een keertje toegeven dat hij er helemaal geen zin meer in heeft, of dat hij door een beroerte niet meer kan schrijven.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
2 jaar nog maar denk je ?????
Optimist
Of gewoon een trailer voor het nieuwe GoT seizoen...quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op zijn officiële twitter-kanaal is er een 12-daagse serie, die aftelt naar de eerste dag van winter. Gaan wel wat geruchten dat het kan eindigen met een release datum.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op zijn officiële twitter-kanaal is er een 12-daagse serie, die aftelt naar de eerste dag van winter. Gaan wel wat geruchten dat het kan eindigen met een release datum.
Van wat ??? De volgende zielige filmserie ?quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Yepquote:Op vrijdag 12 december 2014 10:07 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Of gewoon een trailer voor het nieuwe GoT seizoen...
twitter:GRRMspeaking twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 22:34:57#12DaysofWesteros is NOT a countdown to the release of WoW, we're sorry for those of you who were misled, just spreading Christmas Cheer
reageer retweet
surprise surprisequote:Op zaterdag 13 december 2014 11:30 schreef DestroyerPiet het volgende:
Balen toch geen countdown naar de release datum van het nieuwe boektwitter:GRRMspeaking twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 22:34:57#12DaysofWesteros is NOT a countdown to the release of WoW, we're sorry for those of you who were misled, just spreading Christmas Cheer
reageer retweet
quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:30 schreef DestroyerPiet het volgende:
Balen toch geen countdown naar de release datum van het nieuwe boektwitter:GRRMspeaking twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 22:34:57#12DaysofWesteros is NOT a countdown to the release of WoW, we're sorry for those of you who were misled, just spreading Christmas Cheer
reageer retweet
Denk idd dat we eerder te ontknoping van ADoS te zien krijgen dan dat we hem lezenquote:
Kerel gaat dood voordat hij het afmaakt. Maar d&d weten t einde maar zullen het verpesten want seriequote:
Dat is ook een domme theorie die niet kon kloppen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:19 schreef MAHL het volgende:
http://winteriscoming.net(...)-popular-fan-theory/
Alsof die nog komtquote:
ik begon toen deel 1, 2 en 3a uit waren. Inmiddels ben ik afgestudeerd, getrouwd en heb ik kinderen die kunnen lezen......quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:46 schreef Sarasi het volgende:
Hij schrijft langzaam, hij schreef langzaam, dat had je kunnen weten voor je eraan begon (tenzij je begon bij de release van GoT). Hij heeft een einde in gedachten, in DwD is hij ook duidelijk ergens naartoe aan het schrijven, verhaallijnen komen opeens weer bij elkaar in de buurt. Cut your crap en wacht toch gewoon.
Haar lichaam is naar Winterfell gebracht.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hebben we overigens ergens bewijs dat lyanna ook echt dood is?
Aan dit soort uitspraken kan ik me wel ergeren. Het komt zelfs een beetje arrogant over. Genoeg fantasy-schrijvers die minstens zulke 'ingewikkelde' werelden hebben bedacht en wel braaf elk jaar met een nieuw (dik) boek komen.quote:"Het zijn ontzettend ingewikkelde boeken en het vereist heel veel concentratie om ze te schrijven. Fans moeten zich realiseren dat de lengte van deze 'monsters' gelijk is aan twee of drie boeken van andere schrijvers."
Ik denk dat hij een beetje verstrikt is geraakt in zijn eigen verhaallijnen.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Aan dit soort uitspraken kan ik me wel ergeren. Het komt zelfs een beetje arrogant over. Genoeg fantasy-schrijvers die minstens zulke 'ingewikkelde' werelden hebben bedacht en wel braaf elk jaar met een nieuw (dik) boek komen.
Prima dat Martin veel meer lol beleeft aan andere projecten en daardoor minder tijd overhoudt, maar kom dan niet met deze kutsmoesjes aanzetten.
er is een lichaam naar winterfell gebracht, masr ik kan me niet herinneren of er echt duidelijk gemaakt is dat zij het was. Haar dood is ook nog steeds niet helemaal helder.quote:Op maandag 2 februari 2015 01:34 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Haar lichaam is naar Winterfell gebracht.
Dan zijn we ongeveer gelijk begonnen. Zolang die vent niet doodgaat, vind ik het allemaal wel best. En zelfs als hij doodgaat, jammer dan, maar dan heb ik toch genoten van de boeken die hij wel heeft uitgebracht. Hell, zelfs als hij zou zeggen "jongens, ik heb er geen zin meer in, fuck aSoIaF", zou dat nog zijn goed recht zijn.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:49 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik begon toen deel 1, 2 en 3a uit waren. Inmiddels ben ik afgestudeerd, getrouwd en heb ik kinderen die kunnen lezen......
Hebben we overigens ergens bewijs dat lyanna ook echt dood is?
Volgens mij was het probleem ook dat hij zijn boeken schrijft met een extreem oude computer, zo kan hij dus alleen thuis werken en het breng ook andere problemen met zich mee.quote:Op maandag 2 februari 2015 11:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Aan dit soort uitspraken kan ik me wel ergeren. Het komt zelfs een beetje arrogant over. Genoeg fantasy-schrijvers die minstens zulke 'ingewikkelde' werelden hebben bedacht en wel braaf elk jaar met een nieuw (dik) boek komen.
Prima dat Martin veel meer lol beleeft aan andere projecten en daardoor minder tijd overhoudt, maar kom dan niet met deze kutsmoesjes aanzetten.
quote:Yes, I have been using a computer for twenty years now, but while I cruise this interwebby thing with a PC and Windows, I still do all my writing on an old DOS machine running WordStar 4.0, the Duesenberg of word processing software (very old, but unsurpassed).
Jon's true parentage is revealedquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Nagil het volgende:
Originele outline van A Song of Ice and Fire:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee gedachtes:
1) Jezus hij is nog niet eens bij het originele einde van deel 1 van zijn geplande trilogie![]()
2) Blij dat ik zijn zus niet ben
My god, blijft maar weinig van over in het uiteindelijke verhaalquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Nagil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee gedachtes:
1) Jezus hij is nog niet eens bij het originele einde van deel 1 van zijn geplande trilogie![]()
Ja je krijgt door deze boeken een beeld van de auteur als persoon wat best misselijkmakend isquote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:32 schreef eQuaL het volgende:
Gelukkig heeft hij Cersei geintroduceerd voor zijn fetish
Je vergeet the five year gap.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe oud is Arya nu eigenlijk, jaartje of 10 of zo toch maar? (niet in de serie maar in het boek) Dat zou ook niet echt werken
Tevens zou true parentage moeten suggereren dat Arya en Jon in zijn idee een verschil in afkomst hebben waarbij een relatie geaccpeteerd zou zijn. Bij de meest gangbare theorie zijn ze nog steeds neef en nicht![]()
Oh ja daar heb ik wel eens wat over gelezen. Want volgensmij is het tijdsverloop nu inderdaad naar de sodeju. Ik had het gevoel dat boek 5 zich in een paar maanden afspeelde of zoquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:10 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Je vergeet the five year gap.
Toen dat geschrapt werd, gaf hij toe dat de kinderen Stark beter iets ouder hadden kunnen zijn in het begin.
Had eerst de serie gezien dus ik hield die leeftijden aan in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe oud is Arya nu eigenlijk, jaartje of 10 of zo toch maar? (niet in de serie maar in het boek) Dat zou ook niet echt werken
Tevens zou true parentage moeten suggereren dat Arya en Jon in zijn idee een verschil in afkomst hebben waarbij een relatie geaccpeteerd zou zijn. Bij de meest gangbare theorie zijn ze nog steeds neef en nicht![]()
neef en nicht kon in de middeleeuwen prima hoor. zeker bij de adelquote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Ja oke, en er is wel erger voor gekomen, maar om nou meteen te zeggen "oh dan is alles goed"quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Jezusquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Nagil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee gedachtes:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:16 schreef MAHL het volgende:
Op Reddit zijn ze bezig met de tekst achter de zwarte balken te achterhalen.Wauw dat had ik inderdaad echt niet zien aankomen voor een reeks die a song of ice and fire heet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Niet echt nee... De opbouw op het eind is wel weer geniaal, maar net voordat de boel echt goed los gaat is het boek afgelopenquote:Op maandag 9 februari 2015 23:15 schreef Typisch het volgende:
Net A Feast for Crows uit, eindelijk.
Wordt A Dance with Dragons wat actievoller?
Niet echt. Vond het wel een beter deel dan deel 4.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:15 schreef Typisch het volgende:
Ja maar...quote:Op maandag 9 februari 2015 23:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Niet echt. Vond het wel een beter deel dan deel 4.
Ah okay, naja in ieder geval zijn er voor mij wel wat betere POV characters dan in het vorige boek.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:20 schreef MAHL het volgende:
[..]
Niet echt nee... De opbouw op het eind is wel weer geniaal, maar net voordat de boel echt goed los gaat is het boek afgelopen
Je had die 2 gecombineerd moeten lezenquote:Op maandag 9 februari 2015 23:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah okay, naja in ieder geval zijn er voor mij wel wat betere POV characters dan in het vorige boek.
We gaan het beleven.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:35 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Je had die 2 gecombineerd moeten lezen
Maandje later dit boek ook uit.quote:Op maandag 9 februari 2015 23:15 schreef Typisch het volgende:
Nou ja de serie gaat eerder naar een einde toe werken dan de boekenquote:Op maandag 9 maart 2015 08:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maandje later dit boek ook uit.
Nu ik gelezen heb dat sommige characters in de serie helemaal niet voor gaan komen (zelfs best belangrijke voor het plot) twijfel ik of ik überhaupt de serie nog ga kijken.
dus zijn die karakters blijkbaar niet zo belangrijk. Ga de serie nu maar afkijken, die boeken komen toch nooit.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maandje later dit boek ook uit.
Nu ik gelezen heb dat sommige characters in de serie helemaal niet voor gaan komen (zelfs best belangrijke voor het plot) twijfel ik of ik überhaupt de serie nog ga kijken.
Tegen die tijd issie doodquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:20 schreef ems. het volgende:
Voor mijn part doet hij er nog 10 jaar over
http://www.huffingtonpost(...)txtlnkusaolp00000592quote:HBO's 'Game Of Thrones' Will Spoil The Ending Of George R.R. Martin's Books
The Huffington Post | By Erin Whitney
Sorry book readers, but "Game of Thrones" creators D.B. Weiss and David Benioff are going to deliver the spoiler of all spoilers.
The two showrunners for the HBO series are some of the few people who know the ending to George R.R. Martin's still unfinished The Song of Ice and Fire book series, which "Game of Thrones" is based on. Last year, they revealed to Vanity Fair that the author explained the ending for "every character" in Westeros. Martin, who recently announced he's skipping fan conventions to finish Book 6, The Winds of Winter, said in 2013 that the the odds of the show catching up to the books "are very long." HBO programming president Michael Lombardo also echoed Martin at the time, telling Entertainment Weekly, "Let’s all hope and pray that’s not going to be a problem."
But while speaking at the Oxford Union, Benioff confirmed that spoilers are most definitely coming soon. "We’ll eventually, basically, meet up at pretty much the same place where George is going," Benioff said. According to the co-creator, there will be parts of the show that stray from the books, as we already know about Season 5's altered storylines and surprising deaths not in Martin's work. "I kind of wish there were some things we didn’t have to spoil, in terms of the books," Benioff continued, "but we’re kind of stuck between a rock and a hard place. The show must go on."
The showrunners have expressed their hope multiple times for "Game of Thrones" to run for only seven seasons, but HBO recently revealed that they want more, if possible. If the show extends beyond Season 7, that would give Martin more time to complete his final book in the series, A Dream of Spring, and avoid spoilers in the show for a while longer. But as Benioff said, "We can't put the show on hiatus [...] so we have to kind of keep pushing forward." Watch the full Oxford Union address below.
Als in de serie is eerder klaar dan de boekenreeks. Inclusief het beoogde eind zoals GRRM dat tegen hun heeft verteld. Dus in principe gewoon alles, al zal het boek hier en daar anders zijn is het in grote lijnen gewoon hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:53 schreef Jivis het volgende:
Kudos voor een schrijfster als Robin Hobb, die gewoon elk jaar standaard een kwalitatief goed fantasy-boek uitbrengt. Al heeft die natuurlijk lang niet de aandacht die GRRM krijgt.
Maar in welke gradaties zouden we de spoilers moeten verwachten? Ik vond die White Walker king met die baby destijds al best shocking.
qftquote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind hem sws steeds minder onderhoudend schrijven. De eerste boeken zijn steengoed maar de laatste duidelijk steeds weer iets minder. Ik ga er van uit dat het niet beter gaat worden.
Hij heeft er gewoon geen lol meer in. Het is voor hem niet meer interessant om er iets van te maken. Hij rommelt maar wat aan.....
quote:Game of Thrones-schrijver George R.R. Martin werkt mee aan een nieuwe televisieserie voor de zender HBO.
Dat meldt The Hollywood Reporter vrijdag.
De serie draagt tot nu toe de naam Captain Cosmos en gaat over een science fiction-schrijver in 1949. Deze schrijver durft in tegenstelling tot anderen een zeer spannend verhaal voor een televisieserie te schrijven, wat uiteindelijk tot ernstige gevolgen leidt.
Martin heeft een contract getekend bij HBO. Hij zal samen met schrijver Michael Cassutt aan de eerste aflevering werken. Het is vooralsnog niet bekend wanneer de serie uitgezonden moet worden.
nu.nlquote:Op vrijdag 3 april 2015 23:32 schreef superniger het volgende:
http://www.nu.nl/film/402(...)nieuwe-tv-serie.html
Game of Thrones-schrijver werkt aan nieuwe tv-serie
[..]
Het is altijd volgend jaar bij hem, geloof ik he?quote:George R.R. Martin wil The Winds of Winter volgend jaar uitbrengen
George R.R. Martin van Game of Thrones wil 'hoe dan ook' The Winds of Winter volgend jaar uitbrengen, het zesde deel in de boekenreeks A Song of Ice and Fire, de basis voor de televisieserie Game of Thrones.
Dat zegt de schrijver in gesprek met Entertainment Weekly.
Martin doet zijn best om het boek voor de première van het zesde seizoen uit te brengen. "Dat is voor mij het allerbelangrijkste", aldus de schrijver. "Ik wilde dan ook dat het boek nu uitkwam."
"Ik heb in ieder geval al heel wat interviews afgezegd en wat evenementen overgeslagen, zodat ik meer tijd heb voor het boek. Ik kan in ieder geval zeggen dat The Winds of Winter mensen gek zal maken."
Zeker doen. Als je het A Song of Ice and Fire verhaal al interessant vind door de serie kun je met de boeken niet mis gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is altijd volgend jaar bij hem, geloof ik he?.
Maar in ieder geval nog genoeg tijd om een keer te beginnen met het lezen van de boekenserie.
Hmmm gek maken ??? hopelijk niet van ergernis, hij schrijft steeds minder goed.quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is altijd volgend jaar bij hem, geloof ik he?.
Maar in ieder geval nog genoeg tijd om een keer te beginnen met het lezen van de boekenserie.
Ok dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik kijk de serie niet meer omdat ik de rest van het verhaal liever in de boeken wil lezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:22 schreef Luuksor het volgende:
Bij Jon Snow is er alleen invulling gegeven aan het Hardhome verhaal, waar we gewoon weinig over wisten (behalve dat hij daar zelf niet heen was..) En we weten dat in de serie iig de echte Mance verbrand is..
Hij heeft zichzelf in een hoek geschreven waar hij bijna niet meer uit kan komen, dat is heel goed te merken aan de progressie van de laatste 2 boeken, er gebeurd gewoon vrij weinig. Personages doen hun ding maar de status quo blijft hetzelfde.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Nagil het volgende:
Eerste update over Winds van GRRM in jaren.
http://grrm.livejournal.com/465247.html
TL;DR: het is nog lang niet af, hij had zichzelf weer eens schromelijk overschat, het was nog nooit in al deze jaren bij hem opgekomen dat de tv-serie hem wel eens in zou kunnen halen.
iig wel een fatsoenlijke update ipv twee regels tussen al z'n tripjes door zoals gewoonlijkquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Nagil het volgende:
Eerste update over Winds van GRRM in jaren.
http://grrm.livejournal.com/465247.html
TL;DR: het is nog lang niet af, hij had zichzelf weer eens schromelijk overschat, het was nog nooit in al deze jaren bij hem opgekomen dat de tv-serie hem wel eens in zou kunnen halen.
deadline 2020quote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:29 schreef MAHL het volgende:
Och, misschien is dat ook wel beter eigenlijk. Heeft hij geen haast meer en kan hij er gewoon een fatsoenlijk boek van maken ipv de boel afraffelen.
nee hij is niet onze bitch. Dit soort stukken al vaker gelezen. Maar ik ben ook niet de zijnde. Ik denk dat ik nu al bijna 20? Jaar geleden ben begonnen aan die 'trilogie'.quote:Op donderdag 2 februari 2017 18:42 schreef Sarasi het volgende:
George R.R. Martin is not your bitch.
Ik ben allang blij dat 'ie zoveel aan de kant zet om die boeken af te schrijven, eigenlijk.
Nee, dat mag je eigenlijk niet. Je hoeft zijn boeken niet te kopen, de serie niet te kijken, het nieuws over hem niet te volgen. En hij hoeft z'n serie niet af te schrijven, al helemaal niet binnen een door lezers bepaald timeframe.quote:Op donderdag 2 februari 2017 21:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee hij is niet onze bitch. Dit soort stukken al vaker gelezen. Maar ik ben ook niet de zijnde. Ik denk dat ik nu al bijna 20? Jaar geleden ben begonnen aan die 'trilogie'.
Mag ik verwachten dat ie een verhaal waar ik tijd en geld in gestopt heb afmaakt?
Ik hoopte hier lezen dat er nieuws was over het nieuwe boek
Terwijl ik er eigenlijk al jaren klaar mee ben![]()
Inderdaad gelukkig dat we tenminste een einde krijgen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 21:45 schreef MAHL het volgende:
Ach, we zullen gelukkig deels weten hoe het eindigt middels de tv-serie...
quote:Op donderdag 2 februari 2017 21:45 schreef MAHL het volgende:
Echt een waardeloze tv serie, tv haalt niet bij een boek lezen.quote:Op donderdag 2 februari 2017 21:45 schreef MAHL het volgende:
Klopt, hij is geen slaaf ofzo die moet schrijven tot hij neervalt. Als hij er mee klaar is en zegt: ik kap ermee, dan is dat aan hem.quote:Op donderdag 2 februari 2017 21:38 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nee, dat mag je eigenlijk niet. Je hoeft zijn boeken niet te kopen, de serie niet te kijken, het nieuws over hem niet te volgen. En hij hoeft z'n serie niet af te schrijven, al helemaal niet binnen een door lezers bepaald timeframe.
quote:Delen van het boek zijn al gepubliceerd in andere bundels met andere auteurs, als korte verhalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |