abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131300462

The story of A Song of Ice and Fire takes place in a fictional world where seasons may last for years. Centuries before the events of the first novel, the Seven Kingdoms on the continent Westeros were united under several generations of the Targaryen dynasty, who wielded the invincible power of fire-breathing dragons until their apparent extinction. The last Targaryen king was killed in a rebellion of feudal lords thirteen years before the first novel and young Robert Baratheon assumed power over the Iron Throne. With winter approaching, the books now follow three stories that are divided by geography and participants. All events are told from the perspective of viewpoint characters.

The main story chronicles a many-sided power struggle for the Iron Throne of Westeros, after King Robert's death in the first book, A Game of Thrones. Robert's son Joffrey immediately claims the Iron Throne with the support of his mother's powerful family, the immensely wealthy House Lannister. When Lord Eddard Stark, King Robert's "Hand" (chief advisor), is killed after finding out Joffrey and his siblings were in fact not sired by Robert, Robert's brothers Stannis and Renly individually lay claim on the throne. Meanwhile, several regions of Westeros seek to return to self-rule: Eddard Stark's eldest son Robb is proclaimed King in the North, while Balon Greyjoy re-establishes an independent Kingdom in his region, the Iron Islands. This so-called War of the Five Kings is in full progress by the middle of the second book, A Clash of Kings, with more people gradually joining the struggle for power.

The second story takes place on the northern border of Westeros, where an enormous wall of ice, constructed over thousands of years, defends Westeros from the Others, creatures believed to be mythical at the start of the series and with ancient powers. The sentinels of the Wall, the Sworn Brotherhood of the Night's Watch, spend most of their time dealing with the human wildlings living beyond the Wall, when the first Others appear in A Game of Thrones. The Night's Watch story is told primarily through the eyes of Jon Snow, alleged bastard son of Eddard Stark, as he rises through the ranks of the Watch and learns the true nature of the threat from the north. By the end of the third volume, A Storm of Swords, this story becomes entangled with the civil war to the south when Stannis, survivor of the original five self-proclaimed kings, has moved to the Wall to protect the realm from the threat of invasion and simultaneously win the favor of the northern strongholds. In the fifth book, A Dance with Dragons, Joffrey's younger brother Tommen holds the Iron Throne, with his mother and later his uncle serving as his regents as the first snowflakes reach their regal domicile at King's Landing.

The third story is set on a huge eastern continent named Essos and follows the adventures of Daenerys Targaryen, another claimant to the Iron Throne as the last known scion of House Targaryen. Her story is isolated from the others until more POV characters join her in A Dance with Dragons. Living in exile on Essos, Daenerys's adventures show her growing ability as she rises from a pauper sold into a dynastic marriage to a barbarian warlord, to a powerful and canny ruler. Her rise is aided by the birth of three dragons, creatures thought long extinct, from fossilized dragon eggs given to her as wedding gifts. Because her family standard is the dragon, these creatures are of symbolic value before they have grown big enough to be of tactical use for her goal of reclaiming the Iron Throne.

Voor het topic over de tv-serie:
Zonder spoilers - TV / [USA] Game of Thrones #46: A bear there was, a bear, A BEAR!
Met spoilers - TV / Game of Thrones met boekspoilers #4
pi_131300947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat Cersei flink labiel kan doen, is het wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze wel wat trekjes van Aerys had. Gisteren las ik dat Aerys een oogje had op de nicht en vrouw, Joanna, van Tywin Lannister. Zouden Cersei en Jamie niet van Tywin maar van Aerys zijn? Ik kan niet vinden of de tweeling geboren is toen Tywin al Aerys' Hand in King's Landing was. Tywin en Joanna zijn in ieder geval getrouwd op Casterly Rock, Aerys was daar ook bij.

Misschien is dit wel de reden dat Cersei zo genoot van het in de fik steken van de Tower of the Hand. En werd Jamie daarom al zo vroeg tot de Kingsguard toe gelaten door Aerys. En aangezien Joanna ook al een Lannister was voor haar huwelijk, zou dat de Lannister-trekjes van Cersei en Jamie verklaren. De Targaryens en de Lannisters zijn allemaal blond. Sowieso is de broer/zusliefde ook een typisch Targaryen ding.
Tywin en Joanna zijn familieleden van elkaar, neef/nicht. Dat zal al verklaring genoeg moeten zijn. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_131305255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:21 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Tywin en Joanna zijn familieleden van elkaar, neef/nicht. Dat zal al verklaring genoeg moeten zijn. :)
Dat is zeker zo. Toch zou ik het erg cool vinden als ik gelijk krijg ;)
Spoilers!
  woensdag 18 september 2013 @ 11:02:37 #4
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_131307991
quote:
Omdat Cersei flink labiel kan doen, is het wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze wel wat trekjes van Aerys had. Gisteren las ik dat Aerys een oogje had op de nicht en vrouw, Joanna, van Tywin Lannister. Zouden Cersei en Jamie niet van Tywin maar van Aerys zijn? Ik kan niet vinden of de tweeling geboren is toen Tywin al Aerys' Hand in King's Landing was. Tywin en Joanna zijn in ieder geval getrouwd op Casterly Rock, Aerys was daar ook bij.

Misschien is dit wel de reden dat Cersei zo genoot van het in de fik steken van de Tower of the Hand. En werd Jamie daarom al zo vroeg tot de Kingsguard toe gelaten door Aerys. En aangezien Joanna ook al een Lannister was voor haar huwelijk, zou dat de Lannister-trekjes van Cersei en Jamie verklaren. De Targaryens en de Lannisters zijn allemaal blond. Sowieso is de broer/zusliefde ook een typisch Targaryen ding.
in 262 AL was hij al HotK, 266AL zijn de beiden geboren. Dus kan goed!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_131378160
quote:

Dat dacht ik ook al ja, vooral als de zus van Tywin tegen Jaime zegt dat Tyrion meer de zoon van Tywin is dan Jaime zelf.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_131378584
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:28 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al ja, vooral als de zus van Tywin tegen Jaime zegt dat Tyrion meer de zoon van Tywin is dan Jaime zelf.
Oh ja, dat ook nog :Y
Spoilers!
pi_131378620
Dance duurde 5 jaar. Nog minstens 2 jaar tot winds *O*
pi_131430609
Ben nu ook, na kijken van de serie, de boeken aan het lezen. Geweldig hoor. Ben nu aan het einde van boek 3 :) Echt veel beter dan de tvserie zelf, al heeft die wel weer een streepje voor omdat het zo mooi is :D Hoe bedenkt GRRM het echt, ongelooflijk. Zo'n rijke complexiteit in het hele verhaal. Alles is doordacht. Een verhaal dat je tenminste 20x moet lezen voordat je het echt snapt. Daarom zijn de serie en boeken eigenlijk best wel goed complementair aan elkaar, in de hoofdlijnen van het verhaal tenminste. ^O^

Ik zal niet te vaak in dit topic verschijnen, gezien het grote spoiler-gevaar, maar gezien ik nu in de boeken verder ben dat de serie zelf is moest ik wel naar dit topic emigreren :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131963892
Ben nu bij boek 4. De Sansa en Cersei lijnen zijn nog wel leuk...maar de rest?
hopelijk wordt het beter.....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131964047
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:57 schreef Norrage het volgende:
Ben nu bij boek 4. De Sansa en Cersei lijnen zijn nog wel leuk...maar de rest?
hopelijk wordt het beter.....
boek 4 is de minste, 5 is weer beter.
pi_132016942
Ik moet zo lachen, er is nu bij De wereld draait door een item over het nieuwe boek van Bridget Jones dat morgen verschijnt, het schijnt dat Mr. Darcy dood gaat, hilarisch hoe ze zich zitten op te winden over het feit dat er een geliefde hoofdpersoon doodgaat :D
"Dat dóe je toch niet als auteur!"
Hahaha :D
pi_132022499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

boek 4 is de minste, 5 is weer beter.
Ik vind 5 juist de mindere van de twee.

Ik was een tijd terug begonnen met 4 en 5 te lezen op chronologische volgorde. Aangezien de boeken overlappen. Er staat ergens een schema online. Maar goed doordat ik het nogal druk heb, ben ik er al maanden niet echt aan toegekomen om verder te gaan. Denk dat ik weer bij het begin ga beginnen binnenkort.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_132025359
Ik ben nu al langer bezig met boek 4 dan met boek 2 en 3 bij elkaar :(
pi_132029832
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
Ik ben nu al langer bezig met boek 4 dan met boek 2 en 3 bij elkaar :(
Ja, die had wat hoofdstukken waar moeilijk doorheen te komen was. Gelukkig is deel 5 weer genieten.

Heb ze sinds een maand allemaal uit en ben nu maar weer begonnen in de Farseer Trilogy van Robin Hobb, mijn favoriete fantasy-reeks. Dat is ook zeker een aanrader voor GoT-fans.

Hobb brengt trouwens wel met enige regelmaat boeken uit.
Amen.
pi_132030156
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:30 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ja, die had wat hoofdstukken waar moeilijk doorheen te komen was. Gelukkig is deel 5 weer genieten.

Heb ze sinds een maand allemaal uit en ben nu maar weer begonnen in de Farseer Trilogy van Robin Hobb, mijn favoriete fantasy-reeks. Dat is ook zeker een aanrader voor GoT-fans.

Ik zoek ook al jaren een SF serie in de sfeer van LoTR, GoT etc...Ik ben wat minder van fantasy, al is GoT fantastisch omdat het daarin wel meevalt. Maar verder dan series als Dune, Foundation etc kom ik met SF niet :)
pi_132030304
Ik had gehoopt dat er tegen deze tijd wel een boek uitgekomen zou zijn met de verhalen van Dunk and Egg maar volgens mij is dat nog niet gebeurd. Dan moet ik maar de bundels gaan kopen waarin ze staan. Weet iemand welke dat ook alweer zijn?

Ik ben bijna klaar met mij tweede lezing van boek 1-5. Ik heb 4 en 5 chronologisch gedaan, dat is allemaal een stuk beter te doen. Als ik Dunk and Egg heb gelezen kan ik seizoen 3 van de serie kijken en dan ben ik weer even klaar met GRRM ;)
Spoilers!
pi_132030313
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik zoek ook al jaren een SF serie in de sfeer van LoTR, GoT etc...Ik ben wat minder van fantasy, al is GoT fantastisch omdat het daarin wel meevalt. Maar verder dan series als Dune, Foundation etc kom ik met SF niet :)
Je zou de Farseer Trilogy zeker kunnen proberen. Daar ligt magie er net als in GoT wat minder bovenop en draait het vooral om de ontwikkeling van de personages, intriges, enzovoort. Dat geniet mijn voorkeur boven elfen en tovenaars.

Als je die uit hebt liggen er bovendien nog drie reeksen in dezelfde wereld klaar :P.

Hobb en GRRM zijn in ieders boeken trouwens lovend over elkaar op de omslag, maarja, zelfde uitgever ;).
Amen.
pi_132030801
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gehoopt dat er tegen deze tijd wel een boek uitgekomen zou zijn met de verhalen van Dunk and Egg maar volgens mij is dat nog niet gebeurd. Dan moet ik maar de bundels gaan kopen waarin ze staan. Weet iemand welke dat ook alweer zijn?

Ik ben bijna klaar met mij tweede lezing van boek 1-5. Ik heb 4 en 5 chronologisch gedaan, dat is allemaal een stuk beter te doen. Als ik Dunk and Egg heb gelezen kan ik seizoen 3 van de serie kijken en dan ben ik weer even klaar met GRRM ;)
Neemt dat chronologisch lezen niet af aan de ervaring? Ik neem aan dat GGRM het met een reden heeft gesplitst...
pi_132030896
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Neemt dat chronologisch lezen niet af aan de ervaring? Ik neem aan dat GGRM het met een reden heeft gesplitst...
Hij had het volgens mij gewoon gesplitst omdat hij al jaren over de deadline was en toen maar de verhalen van de helft van de karakters in had geleverd ;)

Ik heb het trouwens de eerste keer wel apart gelezen.

Dunk & Egg zijn gedownload. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog 3 aparte boeken te moeten kopen voor een paar korte verhalen.
Spoilers!
pi_132030980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hij had het volgens mij gewoon gesplitst omdat hij al jaren over de deadline was en toen maar de verhalen van de helft van de karakters in had geleverd ;)

Ik heb het trouwens de eerste keer wel apart gelezen.

Dunk & Egg zijn gedownload. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog 3 aparte boeken te moeten kopen voor een paar korte verhalen.
Oh echt _O-
Ik weet dat ik ooit (vroeger schreef ik heele lange verhalen) ook wel eens dat soort dingen heb gedaan. Maar dan was het dat je in het eerste verhaal steeds allemaal subtiele hints hoorde van het volgende verhaal, dat dan aan het einde allemaal samen kwam. Maar dat is dus niet zo?

Tsja, ik lees het sowieso lekker op deze manier door nu. Ben al bij pagina 300 ofzo.
pi_132031104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:17 schreef neilpad het volgende:

[..]

Ik vind 5 juist de mindere van de twee.

Ik was een tijd terug begonnen met 4 en 5 te lezen op chronologische volgorde. Aangezien de boeken overlappen. Er staat ergens een schema online. Maar goed doordat ik het nogal druk heb, ben ik er al maanden niet echt aan toegekomen om verder te gaan. Denk dat ik weer bij het begin ga beginnen binnenkort.
Ah, ik vind de verhaallijnen van Bran en Jon het interessants, vandaar dat mijn voorkeur al gauw naar 5 uit gaat. Eigenlijk vond ik alleen de verhaallijn van Daenerys in 5 behoorlijk tegenvallen.
pi_132031128
Die hele verhaallijn van Daenerys vind ik sowieso tegenvallen (op boek 1 na), maar gelukkig is ie vele malen beter dan in de serie :P

Al is het in de boeken wel veel interessanter dat Selmy eerst nog niet herkend wordt :D
pi_132031719
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oh echt _O-
Ik weet dat ik ooit (vroeger schreef ik heele lange verhalen) ook wel eens dat soort dingen heb gedaan. Maar dan was het dat je in het eerste verhaal steeds allemaal subtiele hints hoorde van het volgende verhaal, dat dan aan het einde allemaal samen kwam. Maar dat is dus niet zo?

Tsja, ik lees het sowieso lekker op deze manier door nu. Ben al bij pagina 300 ofzo.
Op ongeveer 3/4 van boek 5 komt alles weer samen. Als je de leesvolgorde van de chronologische versie aanhoudt heb je dan boek 4 al uit. Ik vind 1 boek per keer wel prettiger lezen. Ik lees in bed en val in slaap met mijn boek. Ik moet dus dagelijks zoeken waar ik ben gebleven en als je dat voor 2 boeken moet doen maakt dat het knap lastig :D
Spoilers!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:57:44 #24
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_132034200
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Die hele verhaallijn van Daenerys vind ik sowieso tegenvallen (op boek 1 na), maar gelukkig is ie vele malen beter dan in de serie :P

Al is het in de boeken wel veel interessanter dat Selmy eerst nog niet herkend wordt :D
Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen in de serie met Dany, want de komende 3 (?) seizoenen is er voor Dany nog maar heel weinig te doen.
pi_132035294
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen in de serie met Dany, want de komende 3 (?) seizoenen is er voor Dany nog maar heel weinig te doen.
Ze hebben al genoeg nutteloze filler bedacht in de serie, dat kunnen ze nog wel even volhouden :D
En ik neem aan dat ze in de serie boek 4 en 5 gewoon chronologisch gaan doen :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:48:57 #26
255848 InGebruik
pi_132035605
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ze hebben al genoeg nutteloze filler bedacht in de serie, dat kunnen ze nog wel even volhouden :D
En ik neem aan dat ze in de serie boek 4 en 5 gewoon chronologisch gaan doen :)
Dat lijkt mij ook, maar in de hoofdstukken van boek 5 gebeurd er in de hoofdstukken van Dany inhoudelijk ook vrijwel niks.
pi_132035917
Ach wat is er uberhaupt met Dany gebeurt in alle boeken bij elkaar (geen boek 5 spoilers graag, al bestaan die dus wss niet :P) . Alleen boek 1/ seizoen 1 was boeiend en was er sprake van een karakterontwikkeling. Daarna was het een beetje landjepik en wat gezeik met Jorah. Ze heeft draken, dat is de enige reden dat haar verhaallijn nog de moeite waard is :P
pi_132038403
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:59 schreef Norrage het volgende:
Ach wat is er uberhaupt met Dany gebeurt in alle boeken bij elkaar (geen boek 5 spoilers graag, al bestaan die dus wss niet :P) . Alleen boek 1/ seizoen 1 was boeiend en was er sprake van een karakterontwikkeling. Daarna was het een beetje landjepik en wat gezeik met Jorah. Ze heeft draken, dat is de enige reden dat haar verhaallijn nog de moeite waard is :P
Yep, ik vraag me af of het leuker was geweest als Khal Drogo niet dood was gegaan, vond ze wel leuk samen. Daarna werd het snel minder. :)

Ik merk trouwens dat ik boek 4 tegenwoordig veel meer kan waarderen, dan toen ik hem de eerste keer las.
pi_132040419
Ik vond de verhaallijn van Dany meteen sterker toen de POV Barristan Selmy werd.
Amen.
pi_132042527
Ik vond boek 4 juist erg goed!
pi_132319301
Pfff..ik heb kom écht niet door boek 4 heen. Er worden zoveel nieuwe personages geïntroduceerd, zoveel complexe verhaallijnen die je maar meteen moet snappen. De Greyjoy lijn, waar ze zelfs ineens allemaal nicknames gebruiken die ik nog niet eens ken als Crows' Eye en zo..(en dat is maar een voorbeeld van wat ik vervelend vind). Ik heb echt op de wiki moet zoeken hoe het nou precies allemaal zit, en dat is echt irritant om te moeten doen...

Daarnaast die verhaallijn van de Martells...ook ineens honderd nieuwe personages, maar op zich is die verhaallijn nog wel interessant omdat de Martells ook echt een onderdeel zijn van het echte verhaal; de rode draad die zo leuk was in de vorige boeken. Dat Greyjoy verhaal lijkt er permanent gewoon volstrekt onafhankelijk langs te lopen, ik vind het vooralsnog (het zal vast met een reden zijn en zich ontwikkelen) een nogal nutteloze verhaallijn...Ook die 3 hoofdstukken in boek 3 waarin Theon POV was, en toen ineens nooit meer genoemd werd...(kennelijk komt die later nog terug, maar ach)...die verhaallijn van hem was ook zo boring (ook in de serie trouwens, slaat nergens op)...

En dan heb ik het nog niet eens gehad over dat er ineens van die vage POVs zijn, die het hele verhaal nóg onduidelijker maken... "The Silent Knight", "The Queenmaker" etc. etc...noem gewoon de namen ofzo, ik raak bij elk hoofdstuk steeds de draad kwijt :/ Jammer...het lijkt echt alsof GRRM een volstrekt writer's block heeft/had en maar alles in zijn hoofd tegelijk heeft proberen op te schrijven....en dan heb ik het nog niet eens over die saaie verhaallijn van Brienne _O-

Maar goed, voor zover mijn klachten...het zijn er al heel wat. Ik blijf doorlezen want het lijkt toch langzaamaan weer intrigerend te worden. Ik zal maar even geen spoilers maken, maar de Greyjoy lijn lijkt eindelijk ergens heen te gaan, bij Arianne wordt het ook gezellig en Arya komt weer in zicht *O* En ik zit nu in dit universum, en dat is al heel leuk, al is GRRM in dit boek tenminste zijn magie een beetje kwijt.
pi_132319447
De Greyjoy verhaallijn gaat uiteindelijk wel ergens heen. Al kwam ik daar bij mijn herlezing pas achter eigenlijk. Dat is ook het nadeel van al die extra karakters. Aan het eind van de 5 boeken weet je van veel karakters pas of ze interessant genoeg zijn om te onthouden. Bij een herlezing weet je dan waar je op moet letten. Dat maakt een herlezing eigenlijk een stuk interessanter, politiek gezien, dan de eerste lezing.

En nu ik dus met de herlezing bezig ben, heb ik ook van bijna alle karakters de wiki gelezen omdat ik toch niet meer gespoilerd kan worden.
Spoilers!
pi_132319517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Greyjoy verhaallijn gaat uiteindelijk wel ergens heen. Al kwam ik daar bij mijn herlezing pas achter eigenlijk. Dat is ook het nadeel van al die extra karakters. Aan het eind van de 5 boeken weet je van veel karakters pas of ze interessant genoeg zijn om te onthouden. Bij een herlezing weet je dan waar je op moet letten. Dat maakt een herlezing eigenlijk een stuk interessanter, politiek gezien, dan de eerste lezing.

En nu ik dus met de herlezing bezig ben, heb ik ook van bijna alle karakters de wiki gelezen omdat ik toch niet meer gespoilerd kan worden.
Ja, daar heeft het al gekeken hebben naar de serie ook bij geholpen. Je weet welke karakters belangrijk zijn :) Nu worden er per pagina 10 nieuwe karakters geintroduceerd, waarvan er wellicht 1 of 2 nog later terug zullen komen :P Daarom zijn die nutteloze POVs ook zo irritant nu :/ Eerst was een POV nog een soort van indicatie van een belangrijk karakter, maar dat is nu ook een beetje verleden tijd.
pi_132319613
Je kunt er op zich wel van uitgaan dat de meeste karakters wel belangrijk zijn, of in ieder geval hun familie of link met anderen. Alleen wanneer er bijvoorbeeld gegeten wordt en er een opsomming gemaakt wordt over de lords enzo die aanwezig aan tafel zijn sla ik dat niet echt op.
Spoilers!
pi_132320653
Ik vond boek 4 zeker niet slecht, en in veel opzichten beter dan boek 5. Kan me wel voorstellen dat het wat vaag is, vooral doordat al die nieuwe karakters geintroduceerd worden. Ben benieuwd hoe ze dat in de serie gaan doen, zal wel het een en ander geschrapt/samengevoegd worden. :)

En ja, uiteraard kun je ervan uitgaan dat de nieuwe karakters belangrijk zijn.

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Daarom zijn die nutteloze POVs ook zo irritant nu :/ Eerst was een POV nog een soort van indicatie van een belangrijk karakter, maar dat is nu ook een beetje verleden tijd.
Alle POVS zijn belangrijk, ondanks dat ze soms een "bijnaam" hebben.

Dat GRRM een mega writers block had tijdens boeken 4 en 5 is overigens waar, vandaar dat hij er ook 10 jaar mee bezig is geweest om ze beide te schrijven. :') We kunnen alleen maar hopen dat dit nu voorbij is.

[ Bericht 31% gewijzigd door Nic1 op 19-10-2013 12:19:47 ]
pi_132343818
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:12 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond boek 4 zeker niet slecht, en in veel opzichten beter dan boek 5. Kan me wel voorstellen dat het wat vaag is, vooral doordat al die nieuwe karakters geintroduceerd worden. Ben benieuwd hoe ze dat in de serie gaan doen, zal wel het een en ander geschrapt/samengevoegd worden. :)

En ja, uiteraard kun je ervan uitgaan dat de nieuwe karakters belangrijk zijn.

[..]

Alle POVS zijn belangrijk, ondanks dat ze soms een "bijnaam" hebben.

Dat GRRM een mega writers block had tijdens boeken 4 en 5 is overigens waar, vandaar dat hij er ook 10 jaar mee bezig is geweest om ze beide te schrijven. :') We kunnen alleen maar hopen dat dit nu voorbij is.
We gaan het zien. Boek 4 lijkt vooralsnog ook een beetje een nieuw verhaal. Stilte na de storm, alles wordt langzaamaan weer opgebouwd. Dus ik kan begrijpen dat het zijn functies heeft :)
pi_132349809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef Norrage het volgende:

[..]

We gaan het zien. Boek 4 lijkt vooralsnog ook een beetje een nieuw verhaal. Stilte na de storm, alles wordt langzaamaan weer opgebouwd. Dus ik kan begrijpen dat het zijn functies heeft :)
Ik heb het idee dat boek 4 en 5 beter tegelijk te lezen zijn, maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Je mist nu toch allemaal belangrijke locaties die je later pas weer tegen komt, zoals The Wall en Mereen. Vooral The Wall is een van mijn favoriete verhaallijnen. :)
  Moderator / Redactie FP zondag 20 oktober 2013 @ 04:06:20 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_132350131
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:30 schreef Jivis het volgende:

[..]

FitzChivalry Farseer _O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP zondag 20 oktober 2013 @ 04:10:15 #39
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_132350150
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Qua SF heb ik hier o.a.
- Hyperion + Endymion (Dan Simmons)
- Revelation Space (Alistair Reynolds)
- Sea of Glass (Barry B. Longyear, al is dat meer een 1984-achtig verhaal)
- The Reality Dysfunction Saga (Peter F. Hamilton, wel zware kost)
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_132357288
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 04:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

FitzChivalry Farseer _O_
Deze man weet _O_.
Amen.
pi_132429559
Ik dacht ik heb alle boeken gelezen, nu heb ik wel verstand van de boeken. Maar nee dat is zeker niet zo. Er zijn zoveel theorieën, echt mooi om te lezen.

Bijvoorbeeld Frey Pies theory, die geloof ik wel.

Wie denken jullie dat de Ghost van Winterfell is dan?
pi_132429732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef BasvB het volgende:
Ik dacht ik heb alle boeken gelezen, nu heb ik wel verstand van de boeken. Maar nee dat is zeker niet zo. Er zijn zoveel theorieën, echt mooi om te lezen.

Volgens mij was de Frey Pie overduidelijk?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_132430549
quote:

Die pie was wel duidelijk inderdaad.

En met die ghost bedoel je het hoofdstuk genaamd A Ghost in Winterfell (Reek) of de persoon die al die mannen ombrengt? Want dat zijn weer Abel en zijn washerwomen voor zover ik heb begrepen.
Spoilers!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:25:16 #44
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_132442813
quote:

Bedoel je de Hooded Man die Reek/Theon ergens tegenkomt en die allemaal dingen over hem lijkt te weten?

Ik las ergens een theorie dat dat namelijk Theon zelf was, een 'figment of his imagination'. Maar ik denk eerder dat het een Stark-sympathisant is. Misschien wel Howland Reed...?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_132443295
Ik denk ook dat het Howland Reed was :Y
pi_132443629
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:25 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Bedoel je de Hooded Man die Reek/Theon ergens tegenkomt en die allemaal dingen over hem lijkt te weten?

Ik las ergens een theorie dat dat namelijk Theon zelf was, een 'figment of his imagination'. Maar ik denk eerder dat het een Stark-sympathisant is. Misschien wel Howland Reed...?
Huh? Ik ben dat allemaal weer vergeten :@ Weet alleen dat er een of ander figuur is die allerlei mensen afmaakt, maar dat is toch gewoon Abel/Mance?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:58:57 #47
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_132444729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef MAHL het volgende:

[..]

Huh? Ik ben dat allemaal weer vergeten :@ Weet alleen dat er een of ander figuur is die allerlei mensen afmaakt, maar dat is toch gewoon Abel/Mance?
Abel en zijn washerwomen maken allerlei mensen dood idd. Behalve dan Little Walder, die is door iemand anders vermoord. Of in ieder geval zei een van die vrouwen tegen Theon dat Little Walder niet hun werk was.

Weet verder niet wie dat gedaan heeft, misschien wel iemand die voor Manderly werkt ofzo. Maar kan ook de Hooded Man zijn. Ik vind de Hooded Man iig het spannendste raadsel in Winterfell op dit punt in het verhaal.
pi_132445343
quote:
Farther on, he came upon a man striding in the opposite direction, a hooded cloak flapping behind him. When they found themselves face-to-face their eyes met briefly. The man put a hand on his dagger. “Theon Turncloak. Theon Kinslayer.”
“I’m not. I never … I was ironborn.”
“False is all you were. How is it you still breathe?”
“The gods are not done with me,” Theon answered, wondering if this could be the killer, the night walker who had stuffed Yellow Dick’s cock into his mouth and pushed Roger Ryswell’s groom off the battlements. Oddly, he was not afraid. He pulled the glove from his left hand. “Lord Ramsay is not done with me.”
The man looked, and laughed. “I leave you to him, then.”
Meer over deze theorie
pi_132484331
In het boek was Theon toch nog niet zijn mannelijkheid kwijt?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_132484585
#teamstannis
pi_132484864
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef 2Happy4U het volgende:
Volgens mij wel.
pi_132484907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:28 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
Volgens mij werd dat niet vermeld. Ik kijk nog even.
pi_132484969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Volgens mij werd dat niet vermeld. Ik kijk nog even.
Niet letterlijk nee.
pi_132484975
quote:
It is also implied, but not confirmed, that Ramsay removes Theon's genitals as well
Aangezien het in de serie wel zo is zal het wel zo zijn.
pi_132485550
quote:
Ik vond dat eigenlijk wel vrij obvious in het boek, en raar dat er nog mensen aan twijfelden.
De serie bevestigde het inderdaad.
pi_132485940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik vond dat eigenlijk wel vrij obvious in het boek, en raar dat er nog mensen aan twijfelden.
Heb het herlezen, was inderdaad vrij duidelijk :P
pi_132510157
Wanneer Lady Stoneheart op tv komt (denk eind seizoen 4 ofzo) dan gaat het internet echt flippen :D
pi_132510187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:02 schreef BasvB het volgende:
Wanneer Lady Stoneheart op tv komt (denk eind seizoen 4 ofzo) dan gaat het internet echt flippen :D
_O_
Dat gaat fantastisch worden ja :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:10:47 #59
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_132510403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

werd volgensmij pas in boek 5 echt bevestigd doordat hij letterlijk zei dat hij niet meer met vrouwen naarbed kon.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_132510596
Ik ging er vanuit dat zijn mannelijkheid gefileerd was en dat sex technisch gezien dus nog wel kon maar niet echt aangenaam was. Maar volgens de serie is het er dus echt afgehakt ofzo? Ik heb het derde seizoen nog niet gezien, dat vond ik te verwarrend tijdens mijn herlezing.
Spoilers!
pi_132510809
quote:
He has only taken toes and fingers and that other thing, when he might have had my tongue, or peeled the skin off my legs from heel to thigh.
Dus niet 100% zeker maar denk het wel

+ De serie
pi_132519242
Hoop dat we nog wel wat van Bronn te horen krijgen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:41:46 #63
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_132534890
quote:
Wordt wel meerdere keren naar gehint in boek 5. Ben het nu aan het herlezen, en vanuit Theon lees je o.a. dat hij geen man meer is en dat Ramsay naast 3 vingers en zoveel tenen ook "that other thing" heeft afgesneden...
pi_132535005
Asha opent in het boek dacht ik toch ook die doos samen met Balon waarna Balon zucht dat hij nu ook geen nageslacht meer kan leveren? Of iets in de trant van dat hij geen man meer was?

Al een tijdje terug dus unsure.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er vanuit dat zijn mannelijkheid gefileerd was en dat sex technisch gezien dus nog wel kon maar niet echt aangenaam was.
Dus Theon is wellicht gewoon joods geworden, kan ook.
Conscience do cost.
pi_132535431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef ems. het volgende:
Asha opent in het boek dacht ik toch ook die doos samen met Balon waarna Balon zucht dat hij nu ook geen nageslacht meer kan leveren? Of iets in de trant van dat hij geen man meer was?

[..]

Of Balon heeft zijn pik via de post gekregen :P
pi_132535534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Volgens mij weten ze in het boek totaal niet wat er met Theon is gebeurd. Asha wist ook niet zeker of hij nou leefde of niet tot het einde van boek 5.
pi_132585307
A man can't wait for the Winds of Winter
pi_132585686
It is known ;(
Conscience do cost.
pi_132649479
Als Bran nog meer traint met wargen, zou die dan een draak kunnen besturen? :O
Dat zou echt ziek zijn
pi_132652057
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:47 schreef BasvB het volgende:
Als Bran nog meer traint met wargen, zou die dan een draak kunnen besturen? :O
Dat zou echt ziek zijn
Dat is wel een van de theorieën die de ronde doen, ja.
Ik denk dat de hulp van Bloodraven aan Bran ook niet geheel toevallig is in dat opzicht.
pi_133025488
“The Fat Flower of Highgarden is quite convinced of your guilt, and determined to see you die. His precious Margaery was drinking from that chalice too, as he has reminded us half a hundred times.” (ASOS, Tyrion X)

Als Joffrey en Margaery uit de zelfde beker drinken. waarom zou Olenna Redwyne dan die beker vergifigen? Lijkt mij veel te gevaarlijk.
pi_133025617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:38 schreef BasvB het volgende:
“The Fat Flower of Highgarden is quite convinced of your guilt, and determined to see you die. His precious Margaery was drinking from that chalice too, as he has reminded us half a hundred times.” (ASOS, Tyrion X)

Als Joffrey en Margaery uit de zelfde beker drinken. waarom zou Olenna Redwyne dan die beker vergifigen? Lijkt mij veel te gevaarlijk.
Of ze dronk er niet echt van, of ze had al van tevoren tegengif ingenomen.
pi_133025677
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws is ;( w/
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133026823
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:42 schreef Mortaxx het volgende:
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws is ;( w/
Ik ook
pi_133967344
Geen Winds of Winter nieuws. Maar Dangerous Women is uit, staan heel wat korte verhalen in. Waaronder Princess and the Queen, gaat over de A Dance with Dragons in 129 AL. Soort Dunk and Egg maar dan met draken.

Voor de mensen wie nog wat nieuws willen lezen.
pi_133967872
pdfje gevonden :7
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133968308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:17 schreef Mortaxx het volgende:
pdfje gevonden :7
A man does not wish to financially support the series?
pi_133968459
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:32 schreef MAHL het volgende:

[..]

A man does not wish to financially support the series?
Winds of Winter koop ik wel :P
Jij bent het zonnetje!!!
pi_133971397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Winds of Winter koop ik wel :P
Yep, of als hij de verhalen een keer bundelt.
Spoilers!
pi_133975996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ging er vanuit dat zijn mannelijkheid gefileerd was en dat sex technisch gezien dus nog wel kon maar niet echt aangenaam was. Maar volgens de serie is het er dus echt afgehakt ofzo? Ik heb het derde seizoen nog niet gezien, dat vond ik te verwarrend tijdens mijn herlezing.
Nouja in het boek wordt er naar gehint maar nooit letterlijk neergezet, maar aangezien Martin zelf de tv-aflevering heeft geschreven waar in het gebeurt is alle twijfel weg.

Heb de graphic novel gekregen van The Hedge Knight. Goed getekend en leuk verhaal.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_133976449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:41 schreef Reuzelbek het volgende:
Heb de graphic novel gekregen van The Hedge Knight. Goed getekend en leuk verhaal.
Leuk is-ie hè.
Als het goed is is er ook een graphic novel van 't tweede Dunk&Egg boekje (kan even niet op de titel komen).
pi_133976654
Ik heb hier "dreamsongs" liggen, maar eerlijk gezegd boeit alleen het AOIAF-universum mij echt. Wat mij betreft schrijft GRRM dan ook alleen nog maar daarover, ook ná A dream of spring. :P

Nu bijna klaar met mijn 2e lees-door en daarna ga ik maar eens aan Dune beginnen. 8-)
Conscience do cost.
pi_134175303
pi_134323871
quote:
0:32 "And George tells me he has got another one nearly ready"

pi_134324006
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:28 schreef BasvB het volgende:

[..]

0:32 "And George tells me he has got another one nearly ready"

[ afbeelding ]
Ja precies, alhoewel ik niet weet of we het moeten geloven ;( Maar #hype
pi_135975506
De engelse editor van GRRM laat weten dat het waarschijnlijk nog jaren duurt voor het volgende boek verschijnt (als reactie op geruchten over een publicatie in juli dit jaar):

pi_135988999
:r
  zondag 26 januari 2014 @ 23:32:49 #88
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135989827
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:22 schreef Nagil het volgende:
De engelse editor van GRRM laat weten dat het waarschijnlijk nog jaren duurt voor het volgende boek verschijnt (als reactie op geruchten over een publicatie in juli dit jaar):

[ afbeelding ]
of ze zitten iedereen in de zeik te nemen
pi_135993980
:{ of het is zo (wat ik best zie gebeuren) of idd om het toch eind dit jaar als verassing te publiceren.

Ik hou hoop :@
pi_135997829
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:26 schreef Snowbells het volgende:
:{ of het is zo (wat ik best zie gebeuren) of idd om het toch eind dit jaar als verassing te publiceren.

Ik hou hoop :@
A girl can dream.
pi_135997911
Gelukkig doe ik al 6 maanden over boek 4. En het gaat vast nog 2 jaar duren voordat ik me door dat "gedrocht" heb heengeworsteld ;(
Dus, GRRM mag van mij nog de tijd nemen :P
pi_135998218
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:23 schreef Norrage het volgende:
Gelukkig doe ik al 6 maanden over boek 4. En het gaat vast nog 2 jaar duren voordat ik me door dat "gedrocht" heb heengeworsteld ;(
Dus, GRRM mag van mij nog de tijd nemen :P
Ik las de hele serie in 2012 in 2 weken uit, en 2 maanden daarna opnieuw begonnen _O-
pi_135998246
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:35 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Ik las de hele serie in 2 weken uit :D
Geen 2 weken, maar de eerste 3 boeken had ik er in 2 maandjes doorheen inderdaad. Vooral boek 3 ging als een trein. Maar boek 4 sleept maar voort, elk hoofdstuk val ik in slaap en dwaalt mijn gedachte af en ik heb het boek nu al 2 maanden zelfs niet meer aangeraakt...ik moet toch weer eens af gaan lezen, ben al op 2/3e :P
pi_135998263
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Geen 2 weken, maar de eerste 3 boeken had ik er in 2 maandjes doorheen inderdaad. Vooral boek 3 ging als een trein. Maar boek 4 sleept maar voort, elk hoofdstuk val ik in slaap en dwaalt mijn gedachte af en ik heb boek nu al 2 maanden zelfs niet meer aangeraakt...ik moet toch weer eens af gaan lezen, ben al op 2/3e :P
Je moet er ook wel tijd voor vrij maken. Ik kon toen elke dag uitslapen :P
pi_136006818
Ik ken het, ik ben al twee keer begonnen aan deel 5 en op 1/4e deel van het boek gestopt. Ik moet er gewoon tijd voor vrijmaken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 27 januari 2014 @ 22:07:01 #96
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_136028738
Mogen wij hier ook speculeren over wat er in boek 6 en 7 gaat gebeuren :@?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_136029406
7 lijkt me een beetje overdreven. Maar natuurlijk. Dit topic gaat er vanuit dat je alle boeken al hebt gelezen.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:33:02 #98
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_136030396
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:07 schreef Leafeon672 het volgende:
Mogen wij hier ook speculeren over wat er in boek 6 en 7 gaat gebeuren :@?
cleganebowl komt eraan
get HYPED
  maandag 27 januari 2014 @ 22:40:17 #99
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_136030801
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:33 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

cleganebowl komt eraan
get HYPED
Ik heb nog niet alle boeken gelezen (wel samenvattingen, kon niet meer wachten :')), maar ik verwacht eigenlijk wel dat Daenerys Targaryen uiteindelijk dood zal gaan, anders zou het te voorspelbaar zijn :P.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_136266393
Zo, ik ben bij met de boeken dus kan hier eindelijk rustig meelezen :9. Ik luister ze als audioboek, wat niet héél makkelijk is vanwege de complexe verhaallijnen, dus heb direct nadat ADWD klaar was GoT maar weer aangezet en wat is het cool om het dan met de kennis van de daarop volgende boeken te lezen/luisteren! Geweldig!

Van de laatste 2 boeken is trouwens voornamelijk het Theon/Reek/Ramsay-verhaallijn bij me gebleven. Dat was echt het moment dat ik dacht 'GRRM heeft een goéde psycholoog nodig' :').
pi_136270174
En nu kun je 1000 theorieën lezen :P Begin maar met R+L=J of Frey Pies. Dat zijn wel de bekendste denk ik
pi_136513517
The Princess and the Queen _O_

Prachtig verhaal! Iedereen aan te raden, zeer gedetailleerd verhaal over de Dance of Dragons. Actie, verraad, moord het heeft alles :~.
pi_136514087
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:02 schreef BasvB het volgende:
En nu kun je 1000 theorieën lezen :P Begin maar met R+L=J of Frey Pies. Dat zijn wel de bekendste denk ik
Die laatste is toch zo goed als letterlijk verteld in het boek?
pi_136515044
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:48 schreef Snowbells het volgende:

Prachtig verhaal! Iedereen aan te raden, zeer gedetailleerd verhaal over de Dance of Dragons. Actie, verraad, moord het heeft alles :~.
Vond het maar tegenvallen. Hij is gewoon eryk/aryk helemaal vergeten toe te voegen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136517583
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Vond het maar tegenvallen. Hij is gewoon eryk/aryk helemaal vergeten toe te voegen
Wie? :')
pi_136517705
quote:
11s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:26 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Fopfan
pi_136519238
quote:
11s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:26 schreef Snowbells het volgende:

[..]

:') dat soort details maken de serie juist. Terug naar Harry potter
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136519579
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:48 schreef Snowbells het volgende:

Is dat ook zo'n novella à la de Dunk & Egg verhalen?
pi_136519999
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Noem het dan ook?

Ik heb nog nooit van die namen gehoord en heb er wss overheen gelezen. Kan er ook nergens wat over vinden?
pi_136520338
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Jij bent de obsessieve fan die als GRRM Lannister-neef #27 bruine ogen geeft ipv blauw zoals drie boeken geleden het meteen doorheeft en er Faceless-Men complottheorieën achter zoekt?
pi_136520610
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:28 schreef Kirov het volgende:

[..]

Fopfan
Wie is/zijn dat? :)
pi_136520641
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:14 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Noem het dan ook?

Ik heb nog nooit van die namen gehoord en heb er wss overheen gelezen. Kan er ook nergens wat over vinden?
Oh arryk/erryk
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Arryk_Cargyll
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136520677
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:19 schreef MAHL het volgende:

[..]

Jij bent de obsessieve fan die als GRRM Lannister-neef #27 bruine ogen geeft ipv blauw zoals drie boeken geleden het meteen doorheeft en er Faceless-Men complottheorieën achter zoekt?
Of het is een bastard
Jij bent het zonnetje!!!
pi_136520742
quote:
Ah zo, ja daar heb ik wel over gelezen. Maar heb niet echt de namen ingeprent aangezien het er veel zijn :')
pi_136520804
quote:
14s.gif Op zondag 9 februari 2014 20:25 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Ah zo, ja daar heb ik wel over gelezen. Maar heb niet echt de namen ingeprent aangezien het er veel zijn :')
Gewoon nog een keer alles lezen
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:41:05 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_137961298
niet nog een film óók
Schrijf die boeken nu eens af ipv dat stomme gedoe met verfilmen van de boeken. Kom eens van die kijk mij 's geweldig zijn troon af zeg ! :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:43:51 #117
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137961378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:41 schreef deedeetee het volgende:
niet nog een film óók
Schrijf die boeken nu eens af ipv dat stomme gedoe met verfilmen van de boeken. Kom eens van die kijk mij 's geweldig zijn troon af zeg ! :(
Dat doet die beste man al 5 jaar hoor. Zo veel mogelijk nevenprojectjes en losstaande boeken schrijven :P
pi_137961414
Hij doet wat hij leuk vindt. Niet wat wij leuk vinden. De klootzak
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 20 maart 2014 @ 11:50:33 #119
78780 deedeetee
pi_137961572
Volgens mij blijft hij ons gewoon aan het lijntje houden en komt er nooit een eind aan de boeken....
Het is dat hij zo'n dikke nek heeft en ik maar kleine handen anders zou ik hem met liefde wúrgen -O-
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:10:08 #120
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137962135
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:44 schreef Mortaxx het volgende:
Hij doet wat hij leuk vindt. Niet wat wij leuk vinden. De klootzak
Precies hoe durft hij! een beetje van zijn leven genieten ten koste van ons :P :+
pi_138011676
Er is een nieuw hoofdstuk van Tyrion in WOW gereleased, kan het alleen niet vinden :'(
pi_138030422
http://pastebin.com/ePARLYg4

het zoveelste POV over de Battle of Meereen, en het zoveelste leftover van ADWD.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:51:09 #123
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_138085169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:28 schreef Nagil het volgende:
http://pastebin.com/ePARLYg4

het zoveelste POV over de Battle of Meereen, en het zoveelste leftover van ADWD.
Nice :D en dankje! die had ik nog niet gezien. Zijn er nog meer? (behalve die 2 van de website)
pi_138085555
Victarion Greyjoy (badass), Tyrion, Barristan Selmy en Arianne Martell
  zondag 23 maart 2014 @ 20:15:16 #125
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138086460
Ik ga het pas lezen wanneer het boek uit is.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:16:04 #126
255848 InGebruik
pi_138109709
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:15 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ga het pas lezen wanneer het boek uit is.
Same here, maar hij mag dan wel eens even door gaan schrijven..
pi_138131868
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138232511
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dit hoofdstuk heeft hij twaalf keer moeten herzien?!?!
pi_138232557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
Dat Tyrion hoofdstuk was nog goed te pruimen, maar dit nieuwe Arya hoofdstuk is echt huiveringwekkend slecht en laat zien wat voor smerig vies oud mannetje GRRM wel niet is. Geen plotvooruitgang en de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruit :')
Jij bent het zonnetje!!!
pi_138232783
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Oh god zo maar lezen. Wss wilde de uitgever alle hardcore seksscènes eruit :')
Ik probeer hem ook te lezen, de server is alleen aan het roken :')
pi_138237785
quote:
Snap het niet, ik zie alleen een journal. Geen chapter?
*edit* al opgezocht.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:48 schreef Nagil het volgende:
SPOILER
Ah, en je had zeker geen problemen mee toen Drogo Dany meerdere keren alle hoeken van zijn tent liet zien op haar 13e? Of dat Arya op haar 11e al mensen vermoordt? Dit is een wereld waar je op je 15e al bij de Kings Guard mag. In de middeleeuwen en andere culturen was/is het trouwens niet veel anders. Als een meisje menstrueerde werd ze "vrouw".

Overigens is Arya waarschijnlijk 12 in WOW.

[ Bericht 6% gewijzigd door eQuaL op 27-03-2014 20:33:25 ]
pi_138246230
Ja, daar had ik ook problemen mee. Arya zegt overigens duidelijk in dit hoofdstuk dat ze nog niet gemenstrueerd heeft. Wat voor mij het zo walgelijk maakte was dat een
SPOILER
. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.

Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
pi_138247874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:43 schreef Nagil het volgende:
Ja, daar had ik ook problemen mee. Arya zegt overigens duidelijk in dit hoofdstuk dat ze nog niet gemenstrueerd heeft. Wat voor mij het zo walgelijk maakte was dat een
SPOILER
. Ik ben altijd een fel voorstander van de 5-year-gap geweest. Dan was ook het hele verhaal van Arya wat geloofwaardig geweest, in mijn ogen een slechte zet van GRRM.

Dit allemaal daargelaten, het was gewoon een slecht geschreven hoofdstuk en weer het zoveelste Arya-heeft-een-ander-gezicht verhaaltje wat we inmiddels wel kennen en het plot niet op gang helpt.
Agosie kun je er niet zo goed meer tegen jongen?
pi_138249508
Kan er prima tegen, maak je over mij maar geen zorgen :+
pi_138249819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:50 schreef Nagil het volgende:
Kan er prima tegen, maak je over mij maar geen zorgen :+
Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.
pi_138251874
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:56 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien je de schrijver een "smerig vies oud mannetje" noemt.
Dat is hij ook
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:24:33 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_138254287
Nou heb ik het niet gelezen, dat ben ik ook niet van plan, maar waarom zou een jong meisje in die wereld niet in haar omgeving opgepikt kunnen hebben hoe een vrouw mannen kan verleiden?
Spoilers!
pi_138262120
Dit verklaart iig een hoop:

http://grrm.livejournal.com/362384.html

quote:
I mentioned that this chapter had quite a history. It's true. The first draft was written more than a decade ago. Originally, it was intended to be the opening Arya chapter after the infamous "five year gap," her first appearance in A DANCE WITH DRAGONS as initially conceived. Then it was supposed to be a part of A FEAST FOR CROWS, after I abandoned the five year gap and split the books. Then it was going to be the concluding Arya chapter in A DANCE WITH DRAGONS. But it seemed more like an opening chapter than a closing one, so shortly before ADWD was published my editor and I agreed to remove it from DANCE and shift it over into WINDS. Of course, it has been revised, tightened, polished, and tweaked at every step of the way, so the version on my website has some significant differences from the "five year gap" version.
pi_139006211
Boek 4 begint eindelijk weer een beetje interessant te worden. Brienne die door Biter wordt gegeten :P Sansa die van the Vale afgaat etc. Kan het ook weer wat sneller lezen nu, en er gebeuren waarempel weer interessante dingen. Toch zijn er volgens mij veel dingen waar ik doorheen gelezen heb. Ik snap nog steeds geen snars van de machtsverhoudingen in Kings Landing met die Merriweathers en zo en vooral het Greyjoy verhaal is saai, ingewikkeld en oninteressant (kan iemand me dat verhaal wellicht eens samenvatten?). En dat gedoe van Myrcella vind ik maar een beetje vaag. Maar er zit weer beetje vaart in :)

Ben nu al 8 maanden bezig met boek 4, maar het einde is in zicht. Nog 50 pagina's :D
pi_139298146

[ Bericht 100% gewijzigd door BasvB op 27-04-2014 11:39:58 ]
pi_139899158
Hier wat stukken uit A World of Ice and Fire http://edelweiss-assets.a(...)t_spreads-lowres.pdf

Waaronder een Stark familie tree :s)

Bevat dus spoilers als je geen nieuwe info wil

quote:
As you might notice, that Stark tree is incomplete and not in final form, and hasn't really gone through copy editing. I think this particular PDF is intended purely for the booksellers and not really for public consumption.
Don't take anything there as canon until it's actually published, in any case.

[ Bericht 31% gewijzigd door BasvB op 13-05-2014 11:57:56 ]
pi_140529378
LOL, van GRRM's editor:
quote:
For TWOW, when I have a date, you will have a date. I’m now on Twitter, Del Rey Spectra has a number of social media platforms, and I promise you we will put the word out as soon as we know. All I can say is that George is hard at work, and we hope to have it reasonably soon. I currently have 168 pages that he submitted back in Feb 2013 in order to receive a contracted payment, but I know more exists, because he keeps talking about chapter he hasn’t yet sent me. In fact, when we wanted to put an exclusive excerpt on the A WORLD OF ICE AND FIRE app—a magnificent thing which you all should buy and use!—he suggested the second Tyrion chapter, which I then had to remind him was not in the sample I had.
pi_140529466
Mja, je kunt er weinig over zeggen, hij heeft haar zoveel gegeven als hij verplicht was te doen. Volgens mij heeft hij ongeveer 150 pagina's verplaatst van ADWD naar TWOW.

Volledige interview is overigens hier te lezen.
pi_140529695
Hij heeft precies genoeg gegeven voor zijn voorschot :') Zegt genoeg, die man is op z'n oude dag gewoon aan het genieten van het leven en heeft geen zin meer om te schrijven. Kan het hem niet kwalijk nemen
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 00:05:31 #146
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_140767059
Is het boek al uit?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 05:55:19 #147
133369 Jivis
Critikut
pi_140770311
Opzich zit ik er niet zo mee dat het lang duurt, alleen met oog op de serie vind ik het zonde. Je ziet nu al dat de scenes die niet gebaseerd zijn op het boek veel minder van kwaliteit zijn. Hoe matig moet het dan wel niet worden als ze de boeken inhalen en zonder bronmateriaal verder gaan?

Lijkt me sowieso matig dat je dan als boeklezer gespoiled wordt. Misschien wacht ik dan wel met kijken tot het boek uit is.
Amen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:28:11 #148
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140788923
Het lijkt mij op zich wel interessant qua kijkervaring... Ik merk nu al dat ik me zit af te vragen of het een afwijking is in de serie, of iets dat nog in het "echte verhaal" uit het boek moet gebeuren. En ik ben ook wel benieuwd naar hoe het boek leest als je de serie al hebt gezien.

Maar als deel 6 heel snel uitkomt zou ik dat ook niet erg vinden :P
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 08:55:49 #149
42184 crew  DaMart
pi_140944937
Iemand die een rol wil in het nieuwe boek?

quote:
'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'

Schrijver van de hitserie Game of Thrones George R. R. Martin laat weten dat geïnteresseerden een rol in zijn nieuwe boek kunnen krijgen.

'Schrijver Game of Thrones biedt fans karakter in nieuwe boek'Foto: HBO

Voor 20.000 dollar (14.775 euro) krijgen fans een karakter, die een gruwelijke dood zal sterven, in zijn nieuwe boek in de serie van Song of Fire and Ice romans.

Dat meldt People.

Martin wil zo geld ophalen voor het goede doel Wild Spirit Wolf Sanctuary en de voedselbank van Santa Fe. De personen die het hoge bedrag doneren, mogen zelf de rang van hun karakter in de zeven koninkrijken uitzoeken, maar Martin bepaalt hoe het karakter doodgaat.

Door te doneren kunnen er ook ondertekende memorabilia, een hoed gedragen door Martin en de kans op een diner met de auteur gewonnen worden.

Martin hoopt met de campagne 500.000 dollar op te halen om de afnemende wolvenpopulatie te beschermen.

De auteur staat bekend om de gruwelijke manier waarop hij zijn karakters laat sterven in de Game of Thrones-serie.
pi_140945062
quote:
12s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:55 schreef DaMart het volgende:

[..]

nee ik wil dat zijn nieuwe boek uitkomt! :(
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 09:05:57 #151
42184 crew  DaMart
pi_140945084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:04 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

nee ik wil dat zijn nieuwe boek uitkomt! :(
Als hij eerst nog een heel nieuw personage moet gaan bedenken, kan dat wel een jaar of twee langer gaan duren, vermoed ik.

Extra tijd voor mij om misschien toch de eerste vijf delen eens te gaan lezen dus O-).
pi_140945132
Een beetje jammer dit, volgens mij kan GRRM ook wel geld ophalen zonder de boeken te vervuilen met dit soort acties.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_140947125
quote:

[..]

Beter schiet hij gewoon op met schrijven :').
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:45:15 #154
78780 deedeetee
pi_140999943
quote:

[..]

Dit slaat werkelijk alles...... :r
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:18:40 #155
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_141026218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:40 schreef Bijna het volgende:

[..]

Beter schiet hij gewoon op met schrijven :').
Dat is iets wat hij nooit zal doen. Alle rotzooi eromheen vind hij volgensmij een stuk leuker dan daadwerkelijk schrijven :P. En na die TV-serie en toenemende populariteit hoeft hij het vast niet meer voor het geld te doen.

Op mijn Game of Thrones staat nog een prijs van $1.99, dat is nu weer veel meer!
  zondag 20 juli 2014 @ 14:59:24 #156
78780 deedeetee
pi_142513296
fan's kunnen oprotten
Film maken is vast veel leuker en levert meer op :Y
pi_143476428
Zo boeken eindelijk uit. Vooral Feast of Crows heeft me bijna een jaar gekost :')
Dance With Dragons was weer uitermate goed, zeker de laatste 500 pagina's :) Vrij veel cliffhangers nu....
pi_143476466
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:08 schreef Norrage het volgende:
Zo boeken eindelijk uit. Vooral Feast of Crows heeft me bijna een jaar gekost :')
Dance With Dragons was weer uitermate goed, zeker de laatste 500 pagina's :) Vrij veel cliffhangers nu....
Bij iedere kick denk ik dat er nieuws Is
Jij bent het zonnetje!!!
pi_143500899
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Bij iedere kick denk ik dat er nieuws Is
gewoon nog even twee jaar wachten
pi_143503123
Bij iedere kick is er iemand die dat zegt :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:30:24 #161
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143550622
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:59 schreef deedeetee het volgende:
fan's kunnen oprotten
Film maken is vast veel leuker en levert meer op :Y
Deze houding had meneer Martin ook al voordat de serie er was. Toen waren het vooral nevenverhaaltjes schrijven en conferenties die hij leuk vond. Hij wil die serie gewoon niet afmaken heb ik het idee :P hij zegt gewoon globaal hoe het af moet lopen en laat de TV serie dit voor hem doen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:23:11 #162
78780 deedeetee
pi_143555391
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:28 schreef Nagil het volgende:

[..]

gewoon nog even twee jaar wachten
2 jaar nog maar denk je ?????

Optimist :')
pi_143556902
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

2 jaar nog maar denk je ?????

Optimist :')
hoho, ik had het over nieuws, niet dat het boek af zou zijn. Over twee jaar zal hij wel een keertje toegeven dat hij er helemaal geen zin meer in heeft, of dat hij door een beroerte niet meer kan schrijven.
pi_147507012
Op zijn officiële twitter-kanaal is er een 12-daagse serie, die aftelt naar de eerste dag van winter. Gaan wel wat geruchten dat het kan eindigen met een release datum. :)
pi_147507655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op zijn officiële twitter-kanaal is er een 12-daagse serie, die aftelt naar de eerste dag van winter. Gaan wel wat geruchten dat het kan eindigen met een release datum. :)
Of gewoon een trailer voor het nieuwe GoT seizoen...
pi_147507713
quote:
*O* *O* *O*

laten we het hopen. ik heb trouwens wel pasgeleden dat world of ice and fire boek gekocht. is een erg mooi boek zeker een goed kerst kado voor de echte fan
- Rudyard Kipling
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:33:45 #167
78780 deedeetee
pi_147509415
quote:
Van wat ??? De volgende zielige filmserie ? :')
pi_147535819
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:07 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Of gewoon een trailer voor het nieuwe GoT seizoen...
Yep :)
pi_147538682
Balen toch geen countdown naar de release datum van het nieuwe boek

GRRMspeaking twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 22:34:57 #12DaysofWesteros is NOT a countdown to the release of WoW, we're sorry for those of you who were misled, just spreading Christmas Cheer :) reageer retweet
- Rudyard Kipling
pi_147539684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:30 schreef DestroyerPiet het volgende:

GRRMspeaking twitterde op vrijdag 12-12-2014 om 22:34:57 #12DaysofWesteros is NOT a countdown to the release of WoW, we're sorry for those of you who were misled, just spreading Christmas Cheer :) reageer retweet
surprise surprise :')
pi_147541775
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:30 schreef DestroyerPiet het volgende:

:|W

We krijgen nooit WoW
pi_147541977
Misschien niet een countdown naar de release, maar een countdown naar de bekendmaking van de releasedatum? :@

A man can hope ;(
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:20 schreef Snowbells het volgende:

[..]

We krijgen nooit WoW
Denk idd dat we eerder te ontknoping van ADoS te zien krijgen dan dat we hem lezen :N
pi_147545542
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:20 schreef Snowbells het volgende:

[..]

We krijgen nooit WoW
Kerel gaat dood voordat hij het afmaakt. Maar d&d weten t einde maar zullen het verpesten want serie :r
pi_148549696
Hij schrijft langzaam, hij schreef langzaam, dat had je kunnen weten voor je eraan begon (tenzij je begon bij de release van GoT). Hij heeft een einde in gedachten, in DwD is hij ook duidelijk ergens naartoe aan het schrijven, verhaallijnen komen opeens weer bij elkaar in de buurt. Cut your crap en wacht toch gewoon. :')
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 21:07:18 #176
78780 deedeetee
pi_148550311
Och ik heb er steeds minder moeite mee. Ik vind de boeken steeds minder goed worden. De belevenissen van Tyrion en dan dat malle mens met haar draken zijn uitgesproken langdradig en vreselijk saai.
pi_148559589
quote:
Dat is ook een domme theorie die niet kon kloppen. :)
  zondag 1 februari 2015 @ 11:54:39 #178
78780 deedeetee
pi_149257981
  zondag 1 februari 2015 @ 12:13:22 #179
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149258388
quote:
Alsof die nog komt :') hij weet zelf dat ie nog maar een paar jaar te leven heeft. Geen zin om dan nog te werken
  zondag 1 februari 2015 @ 23:49:15 #180
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_149284072
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:46 schreef Sarasi het volgende:
Hij schrijft langzaam, hij schreef langzaam, dat had je kunnen weten voor je eraan begon (tenzij je begon bij de release van GoT). Hij heeft een einde in gedachten, in DwD is hij ook duidelijk ergens naartoe aan het schrijven, verhaallijnen komen opeens weer bij elkaar in de buurt. Cut your crap en wacht toch gewoon. :')
ik begon toen deel 1, 2 en 3a uit waren. Inmiddels ben ik afgestudeerd, getrouwd en heb ik kinderen die kunnen lezen......

Hebben we overigens ergens bewijs dat lyanna ook echt dood is?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_149286264
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:49 schreef stinkie het volgende:

[..]

Haar lichaam is naar Winterfell gebracht.
pi_149291644
quote:
"Het zijn ontzettend ingewikkelde boeken en het vereist heel veel concentratie om ze te schrijven. Fans moeten zich realiseren dat de lengte van deze 'monsters' gelijk is aan twee of drie boeken van andere schrijvers."
Aan dit soort uitspraken kan ik me wel ergeren. Het komt zelfs een beetje arrogant over. Genoeg fantasy-schrijvers die minstens zulke 'ingewikkelde' werelden hebben bedacht en wel braaf elk jaar met een nieuw (dik) boek komen.

Prima dat Martin veel meer lol beleeft aan andere projecten en daardoor minder tijd overhoudt, maar kom dan niet met deze kutsmoesjes aanzetten :').
Amen.
pi_149293515
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Aan dit soort uitspraken kan ik me wel ergeren. Het komt zelfs een beetje arrogant over. Genoeg fantasy-schrijvers die minstens zulke 'ingewikkelde' werelden hebben bedacht en wel braaf elk jaar met een nieuw (dik) boek komen.

Prima dat Martin veel meer lol beleeft aan andere projecten en daardoor minder tijd overhoudt, maar kom dan niet met deze kutsmoesjes aanzetten :').
Ik denk dat hij een beetje verstrikt is geraakt in zijn eigen verhaallijnen. :P
  maandag 2 februari 2015 @ 12:34:58 #184
19297 stinkie
pi_149293736
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 01:34 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Haar lichaam is naar Winterfell gebracht.
er is een lichaam naar winterfell gebracht, masr ik kan me niet herinneren of er echt duidelijk gemaakt is dat zij het was. Haar dood is ook nog steeds niet helemaal helder.
pi_149293821
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:49 schreef stinkie het volgende:

[..]

ik begon toen deel 1, 2 en 3a uit waren. Inmiddels ben ik afgestudeerd, getrouwd en heb ik kinderen die kunnen lezen......

Dan zijn we ongeveer gelijk begonnen. Zolang die vent niet doodgaat, vind ik het allemaal wel best. En zelfs als hij doodgaat, jammer dan, maar dan heb ik toch genoten van de boeken die hij wel heeft uitgebracht. Hell, zelfs als hij zou zeggen "jongens, ik heb er geen zin meer in, fuck aSoIaF", zou dat nog zijn goed recht zijn.

Overigens nee, volgens mij hebben we dat niet. :)
pi_149294668
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:24 schreef Jivis het volgende:

[..]

Volgens mij was het probleem ook dat hij zijn boeken schrijft met een extreem oude computer, zo kan hij dus alleen thuis werken en het breng ook andere problemen met zich mee. :)

quote:
Yes, I have been using a computer for twenty years now, but while I cruise this interwebby thing with a PC and Windows, I still do all my writing on an old DOS machine running WordStar 4.0, the Duesenberg of word processing software (very old, but unsurpassed).
:') :') :')
pi_149409859
Originele outline van A Song of Ice and Fire:

Twee gedachtes:
1) Jezus hij is nog niet eens bij het originele einde van deel 1 van zijn geplande trilogie _O-
2) Blij dat ik zijn zus niet ben :')
pi_149410178
Goed om te zien dat Jon en Cait toch nog homies worden.
Conscience do cost.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:21:56 #189
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149411960
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Nagil het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Twee gedachtes:
1) Jezus hij is nog niet eens bij het originele einde van deel 1 van zijn geplande trilogie _O-
Jon's true parentage is revealed :D
pi_149412137
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Twee gedachtes:
My god, blijft maar weinig van over in het uiteindelijke verhaal :D

Jon & Arya :'( Gelukkig heeft hij Cersei geintroduceerd voor zijn fetish :')
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:05:20 #191
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149412799
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 09:32 schreef eQuaL het volgende:
Gelukkig heeft hij Cersei geintroduceerd voor zijn fetish
Ja je krijgt door deze boeken een beeld van de auteur als persoon wat best misselijkmakend is :P
pi_149414063
Blij dat het verhaal uiteindelijk niet geworden is zoals ´t in die brief staat. :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:02:33 #193
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149414166
Hoe oud is Arya nu eigenlijk, jaartje of 10 of zo toch maar? (niet in de serie maar in het boek) Dat zou ook niet echt werken :P

Tevens zou true parentage moeten suggereren dat Arya en Jon in zijn idee een verschil in afkomst hebben waarbij een relatie geaccpeteerd zou zijn. Bij de meest gangbare theorie zijn ze nog steeds neef en nicht :P
pi_149414432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe oud is Arya nu eigenlijk, jaartje of 10 of zo toch maar? (niet in de serie maar in het boek) Dat zou ook niet echt werken :P

Tevens zou true parentage moeten suggereren dat Arya en Jon in zijn idee een verschil in afkomst hebben waarbij een relatie geaccpeteerd zou zijn. Bij de meest gangbare theorie zijn ze nog steeds neef en nicht :P
Je vergeet the five year gap.
Toen dat geschrapt werd, gaf hij toe dat de kinderen Stark beter iets ouder hadden kunnen zijn in het begin. ;)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:11:25 #195
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149414465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:10 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Je vergeet the five year gap.
Toen dat geschrapt werd, gaf hij toe dat de kinderen Stark beter iets ouder hadden kunnen zijn in het begin. ;)
Oh ja daar heb ik wel eens wat over gelezen. Want volgensmij is het tijdsverloop nu inderdaad naar de sodeju. Ik had het gevoel dat boek 5 zich in een paar maanden afspeelde of zo :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:16:59 #196
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149414605
quote:

Had eerst de serie gezien dus ik hield die leeftijden aan in mijn hoofd. :P
pi_149415321
quote:
neef en nicht kon in de middeleeuwen prima hoor. zeker bij de adel
- Rudyard Kipling
  vrijdag 6 februari 2015 @ 11:41:20 #198
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149415348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 11:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
Op vrijdag 6 februari 2015 11:02 schreef Frag_adder het volgende:
Ja oke, en er is wel erger voor gekomen, maar om nou meteen te zeggen "oh dan is alles goed"
pi_149421221
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Twee gedachtes:
Jezus :o
pi_149421467
Op Reddit zijn ze bezig met de tekst achter de zwarte balken te achterhalen.

SPOILER
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:45:43 #201
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_149422205
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:16 schreef MAHL het volgende:
Op Reddit zijn ze bezig met de tekst achter de zwarte balken te achterhalen.

SPOILER
Wauw dat had ik inderdaad echt niet zien aankomen voor een reeks die a song of ice and fire heet! :6
pi_149527255
Net A Feast for Crows uit, eindelijk.

Wordt A Dance with Dragons wat actievoller?
pi_149527493
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:15 schreef Typisch het volgende:

Niet echt nee... De opbouw op het eind is wel weer geniaal, maar net voordat de boel echt goed los gaat is het boek afgelopen :{
  maandag 9 februari 2015 @ 23:20:35 #204
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149527515
quote:

Niet echt. Vond het wel een beter deel dan deel 4.
pi_149527560
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Niet echt. Vond het wel een beter deel dan deel 4.
Ja maar...
There is a time of cumming and going.
  maandag 9 februari 2015 @ 23:24:48 #206
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149527731
quote:
9s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:21 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Ja maar...
Wot.
pi_149528395
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:20 schreef MAHL het volgende:

[..]

Niet echt nee... De opbouw op het eind is wel weer geniaal, maar net voordat de boel echt goed los gaat is het boek afgelopen :{
Ah okay, naja in ieder geval zijn er voor mij wel wat betere POV characters dan in het vorige boek. :7
We gaan het beleven.
pi_149530897
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2015 23:41 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ah okay, naja in ieder geval zijn er voor mij wel wat betere POV characters dan in het vorige boek. :7
We gaan het beleven.
Je had die 2 gecombineerd moeten lezen :)
pi_149538323
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:35 schreef Snowbells het volgende:

[..]

Je had die 2 gecombineerd moeten lezen :)
:{
kom je nu mee
pi_150451045
quote:

Maandje later dit boek ook uit.

Nu ik gelezen heb dat sommige characters in de serie helemaal niet voor gaan komen (zelfs best belangrijke voor het plot) twijfel ik of ik überhaupt de serie nog ga kijken. :+

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2015 08:59:27 ]
  maandag 9 maart 2015 @ 09:52:16 #211
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_150451825
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nu ik gelezen heb dat sommige characters in de serie helemaal niet voor gaan komen (zelfs best belangrijke voor het plot) twijfel ik of ik überhaupt de serie nog ga kijken. :+
Nou ja de serie gaat eerder naar een einde toe werken dan de boeken :P dus als je op de hoogte wilt blijven...
Al wordt de serie vanaf dit punt volgensmij wel non-canon.
pi_150547113
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:58 schreef Typisch het volgende:

[..]

dus zijn die karakters blijkbaar niet zo belangrijk. Ga de serie nu maar afkijken, die boeken komen toch nooit.
pi_150560388
Boeken zijn zoveel beter dan de serie maar het plezier is er bij mij nu ook wel een hele tijd af. Paar jaar gewacht op Feast, daarna eeuwigheid gewacht op ADWD en nu alweer bijna vier jaar op TWOW.
pi_150560935
Voor mijn part doet hij er nog 10 jaar over :P
Conscience do cost.
pi_150572240
Helaas is dat niet eens zo'n heel onwaarschijnlijk scenario.. Zul je zien, straks heeft ie nog een boek extra nodig om het verhaal rond te krijgen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:55:03 #216
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150574760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:20 schreef ems. het volgende:
Voor mijn part doet hij er nog 10 jaar over :P
Tegen die tijd issie dood
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:06:30 #217
78780 deedeetee
pi_150821030
pi_150821104
Staat ook op zijn lijst. Wat een lul. Zou prioriteit moeten zijn
Jij bent het zonnetje!!!
pi_150971789
quote:
HBO's 'Game Of Thrones' Will Spoil The Ending Of George R.R. Martin's Books
The Huffington Post | By Erin Whitney
Sorry book readers, but "Game of Thrones" creators D.B. Weiss and David Benioff are going to deliver the spoiler of all spoilers.

The two showrunners for the HBO series are some of the few people who know the ending to George R.R. Martin's still unfinished The Song of Ice and Fire book series, which "Game of Thrones" is based on. Last year, they revealed to Vanity Fair that the author explained the ending for "every character" in Westeros. Martin, who recently announced he's skipping fan conventions to finish Book 6, The Winds of Winter, said in 2013 that the the odds of the show catching up to the books "are very long." HBO programming president Michael Lombardo also echoed Martin at the time, telling Entertainment Weekly, "Let’s all hope and pray that’s not going to be a problem."

But while speaking at the Oxford Union, Benioff confirmed that spoilers are most definitely coming soon. "We’ll eventually, basically, meet up at pretty much the same place where George is going," Benioff said. According to the co-creator, there will be parts of the show that stray from the books, as we already know about Season 5's altered storylines and surprising deaths not in Martin's work. "I kind of wish there were some things we didn’t have to spoil, in terms of the books," Benioff continued, "but we’re kind of stuck between a rock and a hard place. The show must go on."

The showrunners have expressed their hope multiple times for "Game of Thrones" to run for only seven seasons, but HBO recently revealed that they want more, if possible. If the show extends beyond Season 7, that would give Martin more time to complete his final book in the series, A Dream of Spring, and avoid spoilers in the show for a while longer. But as Benioff said, "We can't put the show on hiatus [...] so we have to kind of keep pushing forward." Watch the full Oxford Union address below.
http://www.huffingtonpost(...)txtlnkusaolp00000592

'Cause fuck you, that's why.

:'(
Because somehow we mixed up "Goodbye" and "good night"
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:53:53 #220
133369 Jivis
Critikut
pi_150974108
Kudos voor een schrijfster als Robin Hobb, die gewoon elk jaar standaard een kwalitatief goed fantasy-boek uitbrengt. Al heeft die natuurlijk lang niet de aandacht die GRRM krijgt.

Maar in welke gradaties zouden we de spoilers moeten verwachten? Ik vond die White Walker king met die baby destijds al best shocking :P.
Amen.
pi_150981088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:53 schreef Jivis het volgende:
Kudos voor een schrijfster als Robin Hobb, die gewoon elk jaar standaard een kwalitatief goed fantasy-boek uitbrengt. Al heeft die natuurlijk lang niet de aandacht die GRRM krijgt.

Maar in welke gradaties zouden we de spoilers moeten verwachten? Ik vond die White Walker king met die baby destijds al best shocking :P.
Als in de serie is eerder klaar dan de boekenreeks. Inclusief het beoogde eind zoals GRRM dat tegen hun heeft verteld. Dus in principe gewoon alles, al zal het boek hier en daar anders zijn is het in grote lijnen gewoon hetzelfde.
pi_150983260
Pff echt waardeloos ja van die zakkenvullende vetklep :r .
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:54:47 #223
133369 Jivis
Critikut
pi_150983404
Kan toch haast niet anders dat Martin zich dan laat beïnvloeden door de serie bij het schrijven :').

Krijg je van die boeken gebaseerd op de serie, net als boeken over 24 of CSI :').

Okee, ik overdrijf.
Amen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:18:19 #224
78780 deedeetee
pi_150988292
Ik vind hem sws steeds minder onderhoudend schrijven. De eerste boeken zijn steengoed maar de laatste duidelijk steeds weer iets minder. Ik ga er van uit dat het niet beter gaat worden.
Hij heeft er gewoon geen lol meer in. Het is voor hem niet meer interessant om er iets van te maken. Hij rommelt maar wat aan.....
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:17:39 #225
19297 stinkie
pi_150993885
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind hem sws steeds minder onderhoudend schrijven. De eerste boeken zijn steengoed maar de laatste duidelijk steeds weer iets minder. Ik ga er van uit dat het niet beter gaat worden.
Hij heeft er gewoon geen lol meer in. Het is voor hem niet meer interessant om er iets van te maken. Hij rommelt maar wat aan.....
qft
pi_151299599
nieuw hoofdstuk van the winds of winter staat online

http://www.georgerrmartin.com/excerpt-from-the-winds-of-winter/
- Rudyard Kipling
pi_151299691
Allemaal hartstikke leuk maar ik vermijd het als de pest :P
Conscience do cost.
pi_151300677
De tering wat een slecht hoofdstuk weer.
pi_151347384
http://www.nu.nl/film/402(...)nieuwe-tv-serie.html

Game of Thrones-schrijver werkt aan nieuwe tv-serie

quote:
Game of Thrones-schrijver George R.R. Martin werkt mee aan een nieuwe televisieserie voor de zender HBO.

Dat meldt The Hollywood Reporter vrijdag.

De serie draagt tot nu toe de naam Captain Cosmos en gaat over een science fiction-schrijver in 1949. Deze schrijver durft in tegenstelling tot anderen een zeer spannend verhaal voor een televisieserie te schrijven, wat uiteindelijk tot ernstige gevolgen leidt.

Martin heeft een contract getekend bij HBO. Hij zal samen met schrijver Michael Cassutt aan de eerste aflevering werken. Het is vooralsnog niet bekend wanneer de serie uitgezonden moet worden.
_O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_151353343
:')
pi_151353540
Zucht.
pi_151353882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:32 schreef superniger het volgende:
http://www.nu.nl/film/402(...)nieuwe-tv-serie.html

Game of Thrones-schrijver werkt aan nieuwe tv-serie

[..]

_O-
nu.nl :')
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 10:41:30 #233
42184 crew  DaMart
pi_151443064
quote:
George R.R. Martin wil The Winds of Winter volgend jaar uitbrengen

George R.R. Martin van Game of Thrones wil 'hoe dan ook' The Winds of Winter volgend jaar uitbrengen, het zesde deel in de boekenreeks A Song of Ice and Fire, de basis voor de televisieserie Game of Thrones.

Dat zegt de schrijver in gesprek met Entertainment Weekly.

Martin doet zijn best om het boek voor de première van het zesde seizoen uit te brengen. "Dat is voor mij het allerbelangrijkste", aldus de schrijver. "Ik wilde dan ook dat het boek nu uitkwam."

"Ik heb in ieder geval al heel wat interviews afgezegd en wat evenementen overgeslagen, zodat ik meer tijd heb voor het boek. Ik kan in ieder geval zeggen dat The Winds of Winter mensen gek zal maken."
Het is altijd volgend jaar bij hem, geloof ik he? :').

Maar in ieder geval nog genoeg tijd om een keer te beginnen met het lezen van de boekenserie :@.
pi_151443858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar in ieder geval nog genoeg tijd om een keer te beginnen met het lezen van de boekenserie :@.
Zeker doen. Als je het A Song of Ice and Fire verhaal al interessant vind door de serie kun je met de boeken niet mis gaan.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:28:13 #235
78780 deedeetee
pi_151445397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:41 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hmmm gek maken ??? hopelijk niet van ergernis, hij schrijft steeds minder goed.
De boeken opnieuw lezen heb ik al vaker gedaan, vooral de eerste boeken blijven leuk. :)
pi_153179215
Ondertussen schijnt de serie meer af te wijken van de boeken, nu ook rondom Jon Snow.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 17:22:17 #237
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153191521
Bij Jon Snow is er alleen invulling gegeven aan het Hardhome verhaal, waar we gewoon weinig over wisten (behalve dat hij daar zelf niet heen was..) En we weten dat in de serie iig de echte Mance verbrand is..
pi_153191586
Ik vind het niets, die move om Mance (echt) te verbranden. Meer scenes van die acteur had de serie goed gedaan.
Conscience do cost.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 19:54:47 #239
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_153196428
Mee eens
pi_153215154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 17:22 schreef Luuksor het volgende:
Bij Jon Snow is er alleen invulling gegeven aan het Hardhome verhaal, waar we gewoon weinig over wisten (behalve dat hij daar zelf niet heen was..) En we weten dat in de serie iig de echte Mance verbrand is..
Ok dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik kijk de serie niet meer omdat ik de rest van het verhaal liever in de boeken wil lezen.
pi_158762958
Eerste update over Winds van GRRM in jaren :') .

http://grrm.livejournal.com/465247.html

TL;DR: het is nog lang niet af, hij had zichzelf weer eens schromelijk overschat, het was nog nooit in al deze jaren bij hem opgekomen dat de tv-serie hem wel eens in zou kunnen halen :? .
  zaterdag 2 januari 2016 @ 16:41:32 #242
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158763139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Nagil het volgende:

TL;DR: het is nog lang niet af, hij had zichzelf weer eens schromelijk overschat, het was nog nooit in al deze jaren bij hem opgekomen dat de tv-serie hem wel eens in zou kunnen halen :? .
Hij heeft zichzelf in een hoek geschreven waar hij bijna niet meer uit kan komen, dat is heel goed te merken aan de progressie van de laatste 2 boeken, er gebeurd gewoon vrij weinig. Personages doen hun ding maar de status quo blijft hetzelfde.

Gooi daar een cashcow als Game of Thrones bij en dan is de urgentie om het af te maken natuurlijk nog veel lager. Voor de serie kan hij af en toe wat bullet points geven en dan schrijven de editors het wel aan elkaar.

Kan hij genieten van z'n riante oude dag.
pi_158763255
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:33 schreef Nagil het volgende:

iig wel een fatsoenlijke update ipv twee regels tussen al z'n tripjes door zoals gewoonlijk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_158764234
Och, misschien is dat ook wel beter eigenlijk. Heeft hij geen haast meer en kan hij er gewoon een fatsoenlijk boek van maken ipv de boel afraffelen.
pi_158764269
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 17:29 schreef MAHL het volgende:
Och, misschien is dat ook wel beter eigenlijk. Heeft hij geen haast meer en kan hij er gewoon een fatsoenlijk boek van maken ipv de boel afraffelen.
deadline 2020

:D
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 20:54:08 #246
78780 deedeetee
pi_158769858
Heel omslachtige manier om ons lezers weer ns af te schepen... :{w
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 09:17:05 #247
42184 crew  DaMart
pi_158811043
Die nieuwe vertraging geeft mij wel wat meer tijd om de andere boeken te lezen. Nu halverwege A Clash of Kings.
  zondag 13 november 2016 @ 15:47:18 #248
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_166626246
Is er sinds januari al geen nieuws meer gekomen over het volgende boek?
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  zondag 13 november 2016 @ 16:11:50 #249
78780 deedeetee
pi_166626843
Zo ver ik weet niet. Kom het over een jaartje of 5 nog maar 'ns vragen :')
  donderdag 2 februari 2017 @ 18:33:30 #250
78780 deedeetee
pi_168620299
Ik heb veel zin om die man zijn nek om te draaien -O-

Ik wil het volgende deel niet deze flauwe aftreksels, maak eens voort man... :(
pi_168620507
George R.R. Martin is not your bitch.

Ik ben allang blij dat 'ie zoveel aan de kant zet om die boeken af te schrijven, eigenlijk. :@
pi_168620517
Klinkt als een vervolg op The Rogue Prince en The Princess and the Queen. Beide zeer matige verhalen, opsommingen. Manderly ging daarheen, Stark ging hierheen. De koningin vond zus niet leuk, dit zijn de namen van de draken die leefden. Bla bla bla.
Spoilers!
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:34:27 #253
19297 stinkie
pi_168626421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:42 schreef Sarasi het volgende:
George R.R. Martin is not your bitch.

Ik ben allang blij dat 'ie zoveel aan de kant zet om die boeken af te schrijven, eigenlijk. :@
nee hij is niet onze bitch. Dit soort stukken al vaker gelezen. Maar ik ben ook niet de zijnde. Ik denk dat ik nu al bijna 20? Jaar geleden ben begonnen aan die 'trilogie'.

Mag ik verwachten dat ie een verhaal waar ik tijd en geld in gestopt heb afmaakt?

Ik hoopte hier lezen dat er nieuws was over het nieuwe boek -O-

Terwijl ik er eigenlijk al jaren klaar mee ben ;( :@
pi_168626543
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:34 schreef stinkie het volgende:

[..]

nee hij is niet onze bitch. Dit soort stukken al vaker gelezen. Maar ik ben ook niet de zijnde. Ik denk dat ik nu al bijna 20? Jaar geleden ben begonnen aan die 'trilogie'.

Mag ik verwachten dat ie een verhaal waar ik tijd en geld in gestopt heb afmaakt?

Ik hoopte hier lezen dat er nieuws was over het nieuwe boek -O-

Terwijl ik er eigenlijk al jaren klaar mee ben ;( :@
Nee, dat mag je eigenlijk niet. Je hoeft zijn boeken niet te kopen, de serie niet te kijken, het nieuws over hem niet te volgen. En hij hoeft z'n serie niet af te schrijven, al helemaal niet binnen een door lezers bepaald timeframe.
pi_168626772
Ach, we zullen gelukkig deels weten hoe het eindigt middels de tv-serie...
pi_168637181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:45 schreef MAHL het volgende:
Inderdaad gelukkig dat we tenminste een einde krijgen. :)
pi_168637590
quote:
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:09:55 #258
78780 deedeetee
pi_168637600
quote:
Echt een waardeloze tv serie, tv haalt niet bij een boek lezen. -O-
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:14:45 #259
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_168637672
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 21:38 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, dat mag je eigenlijk niet. Je hoeft zijn boeken niet te kopen, de serie niet te kijken, het nieuws over hem niet te volgen. En hij hoeft z'n serie niet af te schrijven, al helemaal niet binnen een door lezers bepaald timeframe.
Klopt, hij is geen slaaf ofzo die moet schrijven tot hij neervalt. Als hij er mee klaar is en zegt: ik kap ermee, dan is dat aan hem.

Ik zou het wel heel erg jammer vinden!
pi_168793885
Ik ben voor het eerst begonnen met de luisterboeken. Ik heb de boeken inmiddels 2 keer gelezen en heb de serie twee keer gezien en toch (her)ontdek ik weer nieuwe dingen. Het blijft een fantastische serie die ook als audiobook verslavend is.

Mocht iemand ze ook willen beluisteren, let dan op de voorlezer. Alle boeken zijn twee of drie keer ingsproken maar niet steds door dezelfde. Het is vrij irritant als je bij volgend boek ineens een andere stem hoort en vooral als namen ineens anders worden uitgesproken. Roy Dotrice is bij mijn weten de enige die alle boeken heeft ingesproken.
Spoilers!
pi_168993183
Roy Dotrice is inderdaad de beste keuze voor de audioboeken, hoewel hij Dany een beetje teveel laat lijken op een oud vrouwtje.
pi_178038891
Enorme schop dit :o maar toch:
http://www.winteriscoming(...)n-george-r-r-martin/

Helaas geen winds of winter, maar misschien toch wel interessant :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:01:38 #263
78780 deedeetee
pi_178039587
Nee dank je wel Martin. Wat moeten we met deze al uitgekauwde slappe hap ? :{w

quote:
Delen van het boek zijn al gepubliceerd in andere bundels met andere auteurs, als korte verhalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')