Nee, maar staartstuk deed me aan rundvlees denken op een of andere manier.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:13 schreef Jimbo het volgende:
[..]
niks mis mee, of ben je zn geitenneuker?
Dat is waar, geeft de smaak, je hoeft het niet op te eten maar krokant is het moeilijk niet te doen, verder vrij goedkoop vlees, bij de Sligro 13 euro/kg, zo'n picanha is ongeveer 1,3 kg.quote:
En dat heet in het Nederlands ook Picanha? Moet ik ook eens proberen. Al hebben we geen oven, dat maakt het wel lastig.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is waar, geeft de smaak, je hoeft het niet op te eten maar krokant is het moeilijk niet te doen, verder vrij goedkoop vlees, bij de Sligro 13 euro/kg, zo'n picanha is ongeveer 1,3 kg.
Dutch oven dan, als je een grote braadpan hebtquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat heet in het Nederlands ook Picanha? Moet ik ook eens proberen. Al hebben we geen oven, dat maakt het wel lastig.
Staartstuk is het NL woord maar de meeste slagers weten wel wat picanha is, je zou het na het aanbraden in het aluminium kunnen doen in een gesloten pan op een laag vuur, thermometer heb je wel?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat heet in het Nederlands ook Picanha? Moet ik ook eens proberen. Al hebben we geen oven, dat maakt het wel lastig.
Nee, ook niet. Maar die kan ik natuurlijk ff snel halen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Staartstuk is het NL woord maar de meeste slagers weten wel wat picanha is, je zou het na het aanbraden in het aluminium kunnen doen in een gesloten pan op een laag vuur, thermometer heb je wel?
Dat is wel handig moet ik zeggen voor grote stukken vleesquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Maar die kan ik natuurlijk ff snel halen.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef Saind het volgende:
Het staartstuk van de os, de picanha, is het populairste stuk vlees in Brazilië. De Nederlandse slager, de Amerikaanse of Engelse slager snijdt dit stuk niet en dan kan je het ook niet kopen.
Ik heb een slager die zelf slacht, of iig zelf laat slachten, dus kan hem vast vragen het te snijden. Niet heel duur zei je?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]Sligro in Amsterdam heeft het en er zijn zat internetsites die het ook hebben
Wat ik zei bij de Sligro 13/kg maar dat is natuurlijk een groothandel, die heb je bij jou in de buurt toch ook wel?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:28 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik heb een slager die zelf slacht, of iig zelf laat slachten, dus kan hem vast vragen het te snijden. Niet heel duur zei je?
Ja maar dan moet ik gaan inbreken ofzo, of even een lege bv opstartenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat ik zei bij de Sligro 13/kg maar dat is natuurlijk een groothandel, die heb je bij jou in de buurt toch ook wel?
dagpasje kan niet met je studentenvereniging?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef Saind het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik gaan inbreken ofzo, of even een lege bv opstarten
Huhm da's waar ja, daar hebben we wel een pasje. Goeie dat jij daar wel aan denkt en ik nietquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dagpasje kan niet met je studentenvereniging?
*koekjesquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:33 schreef kapiteintje het volgende:
Saind lullo, hoe is het met de katjes?
Ja top. Er zijn er 4 weg, we hebben er twee gehouden. Guus en Peter. Zijn al groter dan hun moederquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:33 schreef kapiteintje het volgende:
Ossestaart, is dat het?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dagpasje kan niet met je studentenvereniging?
Nee man da's gewoon de staart. Dit is een groot stuk vlees van tegen de staart aan, als ik het goed hebquote:
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:32 schreef Saind het volgende:
[..]
Huhm da's waar ja, daar hebben we wel een pasje. Goeie dat jij daar wel aan denkt en ik niet
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:33 schreef kapiteintje het volgende:
Van een paar euro meer of minder gaat het niet afhangenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]ik ga het straks halen, dan geef ik nog wel even de actuele prijs door.
Dan moet je echt een keer naar Brazilië en Argentiniëquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:38 schreef Saind het volgende:
[..]
Van een paar euro meer of minder gaat het niet afhangen
Topidee wel, ben groot rundvleesfan en experimenteren is ook tof
meer picanhaquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb ff de slager gemaild![]()
Wat eet je erbij Tarado?
Is zo duurquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan moet je echt een keer naar Brazilië en Argentinië
Bovendien ook veel gevaarlijker.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:40 schreef Saind het volgende:
[..]
Is zo duur
Backpacken in zuid-amerika is gewoon twee keer zo duur als bijvoorbeeld z-o azië en die keuken is ook top, dus ja
Ik maak er farofa bij, dat zijn cassave vlokken, die gooi ik bij wat bacon en worst die ik eerst aanbraad dan ui en knoflook erbij roereitjes, die vlokken en ten slotte wat peterselie, dan afkruiden, is typisch Braziliaansquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb ff de slager gemaild![]()
Wat eet je erbij Tarado?
Hmm. 1 tegelijk. Ik haal wel een raspatatje.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik maak er farofa bij, dat zijn cassave vlokken, die gooi ik bij wat bacon en worst die ik eerst aanbraad dan ui en knoflook erbij roereitjes, die vlokken en ten slotte wat peterselie, dan afkruiden, is typisch Braziliaans
[ afbeelding ]
Laffe twatquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm. 1 tegelijk. Ik haal wel een raspatatje.
Ik maak er ook "vinagrete" bij dat is gewoon een salade van tomaat ui en peterselie met olie en azijn, dat eten ze er daar ook bij.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm. 1 tegelijk. Ik haal wel een raspatatje.
Dat is wel te doenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik maak er ook "vinagrete" bij dat is gewoon een salade van tomaat ui en peterselie met olie en azijn, dat eten ze er daar ook bij.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |