abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131228092
zoals ik al vreesde en waar ik heel erg tegen ben , net als tabak-alcohol accijnzen en beperkingen..

quote:
AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aks_op_suiker__.html

over 8 jaar kost een fles cola 15 euro
pi_131228103
Prima zaak.
Ja doei.
pi_131228118
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
pi_131228120
Gewoon elke dikzak zo'n geel embleem op z'n borst laten spelden met een S er op, dat zal ze leren!
pi_131228124
:o hoeveel gaat een ons baklava dan kosten :o

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131228167
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:

Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
Lees: We gaan nog meer geld innen.
pi_131228190
Ik ben voor accijnz op ademen. Het is ook gebleken dat mensen door zuurstof verouderen, dus de kans op ziektes toeneemt.
pi_131228201
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228226
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131228233
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:59 schreef De_Coulance het volgende:
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131228256
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228263
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
pi_131228276
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
Don't let my username fool you...
pi_131228277
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228278
quote:
of suiker slecht is is irrelevant net als dat roken slecht is, als iemand dat wil is het onmenselijk om de prijs 4 keer over de kop te gooien
pi_131228282
Alles zoeten met stevia.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131228285
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
pi_131228304
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Vandaar ook het woordje 'als' ;)
En het zou me niks verbazen als het kabinet dit vroeg of laat ook in gaat voeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228323
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
Ja maar die hebben de wetenschap een beetje tegen, in Afrika hebben ze meer succes tegenwoordig.
  maandag 16 september 2013 @ 09:10:05 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228341
Wat een onzin weer, ALS het doorgevoerd wordt. Al zie ik de 'belastingverlagende' VVD er uiteraard wel voor aan :')

Ach, het land gaat compleet kapot. Sterker nog, het is al doodziek.
pi_131228351
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 09:11:59 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131228371
Dikvretersaccijnzen zijn belachelijk, niet om het belasten van dikvreten, maar omdat het wordt gedaan onder het mom van 'gezondheid', terwijl het gewoon om gemakkelijke inkomsten voor de overheid gaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131228376
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef DroogDok het volgende:
Alles zoeten met stevia.
Stevia is niet te hachelen, doe maar ouderwets natrena
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131228379
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef arjan1112 het volgende:
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja ;(
Ja doei.
pi_131228389
quote:
AMSTERDAM -

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben, straks gaan we nog adembelasting betalen omdat te diep inademen je longen dan doen klappen ofso iets.

Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131228391
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja ;(
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijke
pi_131228394
Ah betutteltaks. Leuk.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_131228396
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:10 schreef arjan1112 het volgende:
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
Hier zie ik nog altijd een markt, zolang we in staat zijn olie de hele wereld over te pompen kan dit natuurlijk ook met water. Maar ja, dan zouden we een probleem oplossen en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131228404
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef WRH het volgende:

[..]

want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
Want met accijnsen zijn de door jou genoemde problemen natuurlijk wel opgelost? Dat hebben we natuurlijk de afgelopen jaren wel kunnen zien...
pi_131228405
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben,
_O-
pi_131228408
Vettaks gaat er ook aankomen zodra dit gedaan wordt. Heb je ook nodig als bouwstof.
1947-2016
pi_131228412
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.

Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
Ja doei.
  maandag 16 september 2013 @ 09:15:52 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131228428
Vroeger smokkelden ze boter........
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_131228431
quote:

[..]

Dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131228435
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Hell To The Liars
  maandag 16 september 2013 @ 09:16:28 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131228439
Het idee van de suikeraccijns is aardig, de uitwerking wordt m.i. een drama. Wat wordt het alternatief?
Naar verwachting zal de industrie blijven "zoeten", want zoet verkoopt. Alternatief is dus zoetstof. Bah.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_131228440
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.

Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...

hou toch op
  maandag 16 september 2013 @ 09:16:30 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131228441
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
censuur :O
pi_131228445
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 09:15 schreef Snowballed het volgende:
Vroeger smokkelden ze boter........
Boter is nog altijd stukken beter dan :r margarine :r
Ja doei.
pi_131228453
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...

hou toch op
:') Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè? :D
Ja doei.
pi_131228458
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html

quote:
GGD wil betutteltaks op suikerproducten

Jup, een overdaad aan suiker is slechts voor je. En er zit nogal veel suiker in allerlei vreten. Zeker, suiker heeft een verslavende werking, net als alcohol en tabak. Maar waarom wordt er in dit land in zulke gevallen dan onmiddellijk geopperd om het gebruik er van te ontmoedigen door er een accijns bovenop te kwakken? Nu weer GGD-opperhoofd Paul van der Velpen uit Amsterdam die een suikertaks bepleit. Of een door de overheid bepaalde maximale hoeveelheid per product. Of van die FOEI-etiketten die waarschuwen voor de gevaren van suiker voor de gezondheid van de consument. Jup, want daardoor zijn rokers ook massaal gestopt. Kijk, nu heeft Paul van der Velpen van de GGD-Amsterdam van zichzelf nul invloed op wetswijzigingen, maar dit zijn typisch van die ideeën die door politieke zeloten in de Tweede Kamer enthousiast worden overgenomen. En voor u het weet betaalt u nog meer voor uw boodschappen, dankzij een dergelijke betutteltaks. In Nederland mag je namelijk best zelf bepalen waar je kapot aan gaat, maar voor die keuzevrijheid dien je wel gestraft te worden met hoge accijnzen. Lekker creatief weer, betutteltaks en hoofdschud-etiketten. Doe eens andersom. Geef mensen die aantonen dat ze juist zorgvuldig op de inname van dit soort troep letten korting op hun zorgpremie. Geen of lagere BTW op gezonde producten. Om maar wat te noemen. Ga eens goed gedrag belonen in plaats van non-stop energie, focus en aandacht te pompen in negatief gedrag. We worden in dit land al meer dan genoeg behandeld alsof we achterlijke debielen met een geldoverschot zijn. Iemand een suikerkoekje bij de koffie?
Beter kan je het niet bewoorden.
1947-2016
pi_131228464
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
  maandag 16 september 2013 @ 09:18:18 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131228472
dan krijg je suikervervangers. Op zich geen punt, zolang het hetzelfde smaakt en niet schadelijk/verslavend is
  maandag 16 september 2013 @ 09:18:37 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228476
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

.... en zuren.
pi_131228480
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:') Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè? :D
Ten eerste gaan mensen die genotsmiddelen gebruiken ook eerder dood, dus misschien is het zelfs goedkoper dan iemand die blijft leven en 20 jaar in een verpleeghuis woont
  maandag 16 september 2013 @ 09:20:55 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_131228514
quote:

[..]

Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.

Dit betekent dat men de burger er langzaam aan het wennen is.

Als dit echt ernst is, zal men fabrikanten verplichten gezondere producten te maken; minder suiker, zout, maar ook al die E-zooi in de produkten in de schappen bij de super. Pak Unilever en Procter & Gamble etc. maar eens aan
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_131228519
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef Droopie het volgende:
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Was het maar zo'n feest.
pi_131228526
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html

[..]

Beter kan je het niet bewoorden.
Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.
pi_131228530
Laten ze maar minder suiker in voedsel verwerken. Is niet gezond en het kan ook met helft minder.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_131228541
Goede zaak, Scandinavische aanpak. Ongezond voedsel duurder maken, maar dan ook gezond voedsel goedkoper als het kan.
pi_131228544
En dan drink je coca - cola zero en dan lopen ze weer te huilen over de zoetstof aspartaam. Donder toch op zeg :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 16 september 2013 @ 09:23:17 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228546
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.

Dit betekent dat men de burger er langzaam aan het wennen is.

Als dit echt ernst is, zal men fabrikanten verplichten gezondere producten te maken; minder suiker, zout, maar ook al die E-zooi in de produkten in de schappen bij de super. Pak Unilever en Procter & Gamble etc. maar eens aan
Onze overheid kennende is het puur en alleen een nieuwe melkkoe, en gaat er nauwelijks aangedrongen worden of stimuleren op gezondere alternatieven of whatever.

De overheid is verdomd lui, en weigert haar verantwoordelijkheden te nemen, of om te investeren in een gezonde toekomst.
  maandag 16 september 2013 @ 09:25:15 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228583
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:22 schreef Rickario het volgende:
Goede zaak, Scandinavische aanpak. Ongezond voedsel duurder maken, maar dan ook gezond voedsel goedkoper als het kan.
Dat laatste gaat nooit gebeuren in Nederland. Als men al iets zou doorvoeren in die richting, dan zie je het uiteindelijk toch niet/nauwelijks terug in de eindprijs voor de consument.
pi_131228593
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.

[..]

Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.
dat zou dan 1,20 voor een anderhalve liter fles zijn.. kost hier 1,63 hm...
pi_131228596
quote:

Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131228656
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
Dat is inderdaad een hele gevaarlijke. Waar ga je de grens leggen? Er komen ook veel blessures vooor bij voetballen, die ook maar zelf laten betalen? Hardlopen zorgt ook voor veel blessures? Ook maar laten betalen? Ow, je had geen helm op terwijl je op de keukentrapje stond en ervanaf donderde? Zelf betalen!
pi_131228658
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen, :N maar denk dat in weze alle combinaties met 'teveel' en 'schadelijk' een kanshebber zouden moeten kunnen zijn.

Het kost een mens overigens een week of 3 om af te kicken van de suikerverslaving, lichamelijk, dus op zich is verandering ook zo gemaakt.
Ja doei.
pi_131228683
quote:

hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powed
pi_131228728
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:30 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powed
zeik niet, dat zijn prima mensen , niks mis mee
  maandag 16 september 2013 @ 09:34:39 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228760
Ik ben sowieso tegen iedere vorm van accijns, m.u.v. (een redelijke) accijns op brandstof, ALS er een fatsoenlijk alternatief qua OV tegenover staat (wat in NL niet het geval is).

Roken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Drinken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Een hondje als huisdier!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.

Etc etc.

In de meeste zaken vind ik dat de overheid zich er geen fuck mee te maken heeft. In bepaalde zaken moeten zij JUIST hun verantwoording dragen (post, OV, energie, zorg, etc etc)
pi_131228793
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen, :N maar denk dat in weze alle combinaties met 'teveel' en 'schadelijk' een kanshebber zouden moeten kunnen zijn.

Het kost een mens overigens een week of 3 om af te kicken van de suikerverslaving, lichamelijk, dus op zich is verandering ook zo gemaakt.
Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?
pi_131228812
Wel apart. Want suiker is toch heel anders dan sigaretten of alcohol. Suiker is niet per sé slecht voor je.
  maandag 16 september 2013 @ 09:39:39 #63
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228849
Mensen die sporten 'kosten' de maatschappij geld, ivm blessures enzo (er is uitval), maar mensen die NIET sporten blijken gemiddeld nog meer ziekdagen op te nemen, dus hoe zou je dat dan willen 'belasten', en met welk excuus...!?
:')

De overheid moet gewoon kappen met dit soort onzin en fatsoenlijk een begroting rond krijgen. Er zijn landen die het met een VEEL lagere belastingdruk per inwoner, VEEL beter voor elkaar hebben. Met begroting die DIEP in de PLUS eindigen.
pi_131228856
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Alchohol- en nicotineverslaafde vadsige paupers, waarvan sommige ook nog met een strafblad, 'prima mensen'? Mwah. Ze bestaan, laten we het daar op houden.
  maandag 16 september 2013 @ 09:40:28 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228865
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Fides het volgende:
Wel apart. Want suiker is toch heel anders dan sigaretten of alcohol. Suiker is niet per sé slecht voor je.
Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.
pi_131228869
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

prima? Mensen die op belastinggeld hele dag zuipen en roken _O-
pi_131228876
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?
Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.
Roken geeft geen énkel lichamelijk voordeel. Voetballen echter wel: is beweging, conditieopbouw, etc. Althans, als je al zoiets zou gaan invoeren dan zou je m.i. de voor- en nadelen van een actie tegen elkaar af moeten wegen, ofzo.
Ja doei.
pi_131228880
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:39 schreef Yi-Long het volgende:
Mensen die sporten 'kosten' de maatschappij geld, ivm blessures enzo (er is uitval), maar mensen die NIET sporten blijken gemiddeld nog meer ziekdagen op te nemen, dus hoe zou je dat dan willen 'belasten', en met welk excuus...!?
:')
Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.
quote:
De overheid moet gewoon kappen met dit soort onzin en fatsoenlijk een begroting rond krijgen. Er zijn landen die het met een VEEL lagere belastingdruk per inwoner, VEEL beter voor elkaar hebben. Met begroting die DIEP in de PLUS eindigen.
Kleinere overheid is het antwoord.
  maandag 16 september 2013 @ 09:41:05 #69
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131228883
Nu nog accijns op vlees :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131228899
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.
Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?
pi_131228903
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.
Roken geeft geen énkel lichamelijk voordeel. Voetballen echter wel: is beweging, conditieopbouw, etc. Althans, als je al zoiets zou gaan invoeren dan zou je m.i. de voor- en nadelen van een actie tegen elkaar af moeten wegen, ofzo.
En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.
pi_131228907
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Nu nog accijns op vlees :)
Ja, dat biologische neemt veel te veel ruimte in beslag :r plofkip ftw *O*
pi_131228911
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.
"Als je over de bal struikelt kun je dus gewoon niet voetballen, had je dat eerder moeten toegeven en dus was deze kneuzing je eigen schuld!"

*)
Ja doei.
pi_131228939
quote:

[..]

Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben

Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).

Ik vraag me wel af hoe je zonder suiker brood (en andere gistproducten) luchtig krijgt. Ik zie dat met stevia niet gebeuren, en met natrena ook niet.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2013 @ 09:45:26 #75
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131228948
Het is een tax. Gestoeld op wetenschappelijke uitspraken.
Die gaat er komen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 16 september 2013 @ 09:46:42 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228966
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?
Minder suiker, minder zuren. Minder rotzooi. En itt frisdranken is bier en alcohol in beperkte mate gewoon GEZOND. Niet ongezond.
  maandag 16 september 2013 @ 09:50:27 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229022
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.

[..]

Kleinere overheid is het antwoord.
Nee, GROTERE overheid is het antwoord, maar de verdeling tussen bureau-kneuzen en mensen in de dienstverlening, moet compleet anders. Nu zijn er veels te veel ambtenaren die een baantje hebben maar compleet nutteloos zijn, terwijl we veel meer ambtenaren nodig hebben die gewoon een dagtaak hebben aan het schoonhouden van wegen. parken, straten. We hebben behoefte aan een zorg die gewoon door 'AMBTENAREN' wordt uitgevoerd, voor NORMALE salarissen. Etc etc.

Het probleem is niet de grootte van de overheid. Het probleem is de invulling van die overheid, en welke verantwoordelijkheden die overheid wel of niet neemt, qua taken.
pi_131229102
net was je nog voor lagere collectieve lasten.. het loopt weer tegen de 50% .. in de jaren 80 was dit 60%... laagste was 42% o.i.d in spanje was dat 35% maar zal nu ook wel hoger zijn
pi_131229107
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:34 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben sowieso tegen iedere vorm van accijns, m.u.v. (een redelijke) accijns op brandstof, ALS er een fatsoenlijk alternatief qua OV tegenover staat (wat in NL niet het geval is).

Roken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Drinken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Een hondje als huisdier!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.

Etc etc.

In de meeste zaken vind ik dat de overheid zich er geen fuck mee te maken heeft. In bepaalde zaken moeten zij JUIST hun verantwoording dragen (post, OV, energie, zorg, etc etc)
Ik ben sterk voor een overheid die alleen het hoognodige uitvoert, maar daarvoor zal ik waarschijnlijk moeten emigreren om dat te kunnen ervaren. De overheid meent hier alles voor iedereen te moeten regelen, van dat idee moeten we eens heel hard afstappen. Dat idee van voor een ander beslissingen nemen moeten we echt heel hard af... Dat levert ook pas besparingen op, maar ja, dat is natuurlijk te radicaal.
pi_131229146
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Die gaat er komen.
De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?
pi_131229147
Krijgen we nog meer pauperstoffen als aspartaam in ons drinken en voer.

Ik moet nu al moeite doen om producten te vinden met gewone suikers, vetten etc.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2013 @ 09:59:30 #82
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131229184
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:57 schreef Fides het volgende:

[..]

De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?
Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2013 @ 10:19:10 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131229583
Shit hee. Één arts roept wat en het beleid voor de komende jaren staat al vast. Het wordt tijd dat het eens voorbij is met die elitaire artsen en dat ook de gewone hardwerkende belastingbetalende stratenmaker of boekhouder de GGD kunnen gaan runnen. Dan zullen dit soort fratsen snel tot het verleden horen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 september 2013 @ 10:21:45 #84
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229639
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.
Dan eis ik als suikerverslaafde ook dure professionele hulp en opvang om van die verslaving af te komen. En voorrang op de wachtlijsten voor een betaalbaar huurhuis.
pi_131229667
Er is pas nog iemand dood gegaan aan water. Ook erg slecht voor je kennelijk.

Mijn god wat een verschrikkelijk irritant betuttelend KUTland zijn we geworden. Altidj dat vingertje, altijd moraliseren, altijd 'laat ons maar bepalen wat goed voor u is en slaap zacht'. Wat is er geworden van het Nederland uit de jaren '90... Waar komt dat jaren '50 fetisjisme vandaan.
  maandag 16 september 2013 @ 10:28:52 #86
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229800
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 10:23 schreef Luigi het volgende:
Er is pas nog iemand dood gegaan aan water. Ook erg slecht voor je kennelijk.

Mijn god wat een verschrikkelijk irritant betuttelend KUTland zijn we geworden. Altidj dat vingertje, altijd moraliseren, altijd 'laat ons maar bepalen wat goed voor u is en slaap zacht'. Wat is er geworden van het Nederland uit de jaren '90... Waar komt dat jaren '50 fetisjisme vandaan.
Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...
  maandag 16 september 2013 @ 10:31:24 #87
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131229867
Dit topic bewijst wel een beetje dat het onderwijs nog steeds goed gebruikt wordt door de overheid om je te leren dat mensen voor de loop van een geweer te dwingen te leven volgens een arbitraire standaard. Anders zou de eerste pagina niet helemaal volstaan met jubelreacties.
  maandag 16 september 2013 @ 10:32:04 #88
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131229885
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 10:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...
PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.
pi_131230072
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:44 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).

Bouwstof of energie. Je hebt ze fucking nodig.
quote:
Ik vraag me wel af hoe je zonder suiker brood (en andere gistproducten) luchtig krijgt. Ik zie dat met stevia niet gebeuren, en met natrena ook niet.
Zuurdesem?
1947-2016
pi_131230107
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Die gaat er komen.
Psychologen zijn het er ook over eens dat je je doel beter kunt bereiken met mensen door goed gedrag te belonen ipv fout gedrag te straffen.

Ook wetenschappelijk onderbouwd. Waarom komt die er dan niet? Dit is gewoon weer een smerige geldkwestie.
1947-2016
  maandag 16 september 2013 @ 10:46:11 #91
3542 Gia
User under construction
pi_131230222
Ik zit net aan een boterham met zelfgemaakte perzikjam. :P
pi_131230320
Tsja in Nederland heb je om de 3, 4 jaar een prijzenoorlog en in Duitsland hebben ze vaste lage prijzen ?
pi_131230444
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:53 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lagere accijns op frisdrank, alcohol, tabak en benzine vooral.

Gelukkig is de K&K maar 5 min verder dan de AH :)
Wel dure koffie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_131230496
Het zou zorgverleners verboden moeten worden om economische uitspraken te doen. Die lui snappen er echt helemaal niks van.
pi_131230509
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.
Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.
pi_131230653
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2013 10:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.
Terechte klacht.
pi_131230680
Dit is ook inhoudelijk echt gewoon een heel dom voorstel. Kenmerk van een verslaving is juist dat men weinig reageert op financiele prikkels. Zelfs een hoge belasting zal dan slecht een heel beperkte invloed hebben op de consumptie (prijs-inelastisticiteit van vraag). Dat is leuk voor de overheid, immers veel mensen betalen dan een hoge belasting, dat zorgt dus voor meer belastinginkomsten. Vanuit medisch perspectief veranderd er echter helemaal niks, de consumptie zal gewoon op hetzelfde peil blijven.
pi_131230754
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef Kowloon het volgende:
Dit is ook inhoudelijk echt gewoon een heel dom voorstel. Kenmerk van een verslaving is juist dat men weinig reageert op financiele prikkels. Zelfs een hoge belasting zal dan slecht een heel beperkte invloed hebben op de consumptie (prijs-inelastisticiteit van vraag). Dat is leuk voor de overheid, immers veel mensen betalen dan een hoge belasting, dat zorgt dus voor meer belastinginkomsten. Vanuit medisch perspectief veranderd er echter helemaal niks, de consumptie zal gewoon op hetzelfde peil blijven.
aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%
pi_131230886
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:05 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%
_O_
Ja doei.
pi_131230931
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

_O_
wat jou betreft gaat dat naar 0% zeker
pi_131230939
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:11 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wat jou betreft gaat dat naar 0% zeker
Ja.
Ja doei.
pi_131230985
En dan heb ik zelf ook gerookt, en denk ik soms, op gelegenheden als vrienden/bekenden roken ook nog wel eens: ik neem er een. En dan zwicht ik soms :') en dan denk ik daarna: "jezus, wat ben ik toch ook een debiel" :') zeker de ochtend erna, als het gebeurt in dronkenheid en je er meer dan één rookt. En heb zelf ook vroeger veel frisdrank gedronken; wist niet beter, dat kreeg ik thuis gewoon. Inmiddels niet meer. Zelfde als zout in eten, dat soort zaken. Je leert meer naarmate je ouder wordt, als 't goed is.
Ja doei.
  maandag 16 september 2013 @ 11:14:42 #103
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131231022
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
Iedereen die voorstander is van dit soort maatregelen is ziek in de kop. Overdreven? Hoe zou jij het vinden als je buurman die tegen auto's is je zou beroven van 10 euro iedere keer dat je instapte? Maar jij doet de beroving met een paar miljoen anderen dus dan hoef je je minder schuldig te voelen ofzo.
pi_131231028
quote:

[..]

Dat komt niet door de accijnzen hoor. :+ Komt gewoon omdat roken steeds minder geaccepteerd is en door de verbeterde voorlichting. Met accijnzen heeft het niks te maken.
  maandag 16 september 2013 @ 11:15:49 #105
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131231054
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[ afbeelding ]
smerig zoet die bende

Kan best wat minder zoet dat eten
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_131231104
Dit soort simplistisch paternalistisch gezeik komt me onderhand echt goed de strot uit.
pi_131231112
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat komt niet door de accijnzen hoor. :+ Komt gewoon omdat roken steeds minder geaccepteerd is en door de verbeterde voorlichting. Met accijnzen heeft het niks te maken.
Volgens mij niet; de daling tot 1980 was vrijwillig.. ik denk dat als de accijnzen dus niet waren ingevoerd er nu nog steeds 50% zou roken
  maandag 16 september 2013 @ 11:17:41 #108
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_131231113
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[ afbeelding ]
Daar zit louter honing in van imkers uit de streek. Vraag maar aan je ombudsman. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_131231140
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Volgens mij niet; de daling tot 1980 was vrijwillig.. ik denk dat als de accijnzen dus niet waren ingevoerd er nu nog steeds 50% zou roken
Ga daar maar niet vanuit. Verslavende zaken zijn allemaal zwaar prijs-inelastisch, wat je dus doet met belastingen maakt geen fluit uit. Behalve dan dat het wat meer kost.
pi_131231156
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
Prima zaak.
"Alles wat 'slecht' is (als je het in grote mate tot je neemt) moet ontmoedigd en belast worden. Wij weten wel wat goed voor anderen is."

Betutteling eerste klas. Laat mensen zelf lekker bepalen wat ze wel of niet tot zich nemen. Het argument dat deze mensen 'duur' zijn gaat ook al niet op, mensen die enorm oud worden zijn pas duur.

Rokers _O_
Dinkers _O_
Vreters _O_
  maandag 16 september 2013 @ 11:19:44 #111
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131231170
dat de voedingsinsdustrie ons verslaafd maakt aan hun zoete voedsel is ook niet goed, obesitas en rotte tanden en veel zorg kosten

Als men er voorlichting voor geeft, dan vind ik het goed, niet als het gebruikt wordt om aan brussel te geven
pi_131231227
quote:

[..]

Aanname.
pi_131231235
Suiker zit bijna overal in, zelfs in hartige dingen, alleen maar om ons verslaafd te houden (=product verkoop). Dus van mij kan het niet duur genoeg. Gewoon weer aan de verse producten gaan.
  maandag 16 september 2013 @ 11:22:13 #114
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131231244
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

mensen die enorm oud worden zijn pas duur.

nee dat is niet waar, de oudste mensen wonen in japan en en die gaan nooit naar de dokter
pi_131231268
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

"Alles wat 'slecht' is (als je het in grote mate tot je neemt) moet ontmoedigd en belast worden. Wij weten wel wat goed voor anderen is."

Betutteling eerste klas. Laat mensen zelf lekker bepalen wat ze wel of niet tot zich nemen. Het argument dat deze mensen 'duur' zijn gaat ook al niet op, mensen die enorm oud worden zijn pas duur.

Rokers _O_
Dinkers _O_
Vreters _O_
Punt is dat iedereen wel iets doet of heeft waardoor hij of zij 'duur' wordt. Of het nou vreten, zuipen, roken of drinken is, van leven ga je dood. Punt. Maar kennelijk is elke Nederlander sinds begin jaren 2000 opeens full time boekhouder en maken we ons alleen nog maar druk over wat een ander doet en wat dat allemaal wel niet kost. Misselijkmakend gewoon.
pi_131231282
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
En dan heb ik zelf ook gerookt, en denk ik soms, op gelegenheden als vrienden/bekenden roken ook nog wel eens: ik neem er een. En dan zwicht ik soms :') en dan denk ik daarna: "jezus, wat ben ik toch ook een debiel" :') zeker de ochtend erna, als het gebeurt in dronkenheid en je er meer dan één rookt. En heb zelf ook vroeger veel frisdrank gedronken; wist niet beter, dat kreeg ik thuis gewoon. Inmiddels niet meer. Zelfde als zout in eten, dat soort zaken. Je leert meer naarmate je ouder wordt, als 't goed is.
Het ergste type: mensen die 'het licht' hebben gezien en nu andere mensen met dwang dezelfde kant op willen laten bewegen, terwijl ze zelf de verleiding ook niet altijd kunnen weerstaan.

Ik heb nooit gerookt, eet niet te veel, drink weinig frisdrank... maar heb absoluut niet de behoefte om mensen die dat wel doen eenzelfde leefstijl op te dringen.
  maandag 16 september 2013 @ 11:23:56 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131231298
wat is eigenlijk de definitie van suiker...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 september 2013 @ 11:24:59 #118
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_131231325
Zoiets wezenlijks als suiker zal toch altijd wel genomen worden, al belasten ze het. :{

Random houtsoort: bamboe

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 16 september 2013 @ 11:28:41 #119
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_131231448
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2013 10:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Inderdaad, en inmiddels ben ik dat echt spuug- en spuugzat. Het enige dat ze nog kunnen roepen is "Verbieden!!!", Nederland zou goed af zijn als er eens de helft minder regels zou zijn. Het land gaat echt kapot aan die regelzucht. En de overheid zich maar afvragen waarom alles niet meer te betalen is... Mensen kunnen best voor zichzelf beslissen en diegenen die verkeerde beslissingen nemen, moeten maar eens op de blaren zitten. Dat doet even pijn, maar de volgende keer maak je die fout echt niet meer. Als we zo'n "wij weten wel wat goed voor jullie is" overheid hebben, worden fouten toch wel gecompenseerd en blijven mensen die fouten keer op keer maken.

Zeker als je dan eens in andere landen komt waar de regelzucht niet zo enorm is, voel je je ineens heel erg bevrijd.
pi_131231542
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, en inmiddels ben ik dat echt spuug- en spuugzat. Het enige dat ze nog kunnen roepen is "Verbieden!!!", Nederland zou goed af zijn als er eens de helft minder regels zou zijn. Het land gaat echt kapot aan die regelzucht. En de overheid zich maar afvragen waarom alles niet meer te betalen is... Mensen kunnen best voor zichzelf beslissen en diegenen die verkeerde beslissingen nemen, moeten maar eens op de blaren zitten. Dat doet even pijn, maar de volgende keer maak je die fout echt niet meer. Als we zo'n "wij weten wel wat goed voor jullie is" overheid hebben, worden fouten toch wel gecompenseerd en blijven mensen die fouten keer op keer maken.

Zeker als je dan eens in andere landen komt waar de regelzucht niet zo enorm is, voel je je ineens heel erg bevrijd.
Ik roep al tijden dat het moment er aan komt dat we allemaal te dom zijn geworden om te schijten zonder overheidsinstructies en goedgekeurd ARBO-veilig pleepapier, maar dat gaat dus gewoon echt een keer gebeuren he? :').

En welke landen zijn dat trouwens?
  maandag 16 september 2013 @ 11:36:52 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131231699
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik roep al tijden dat het moment er aan komt dat we allemaal te dom zijn geworden om te schijten zonder overheidsinstructies en goedgekeurd ARBO-veilig pleepapier, maar dat gaat dus gewoon echt een keer gebeuren he? :').

De producenten van voedsel willen meer verkopen door de zaken extra zoet te maken zonder dat we het door hebben

http://www.edbarnhoorn.nl/suiker-vergif-voor-je-lichaam.aspx

quote:
Suiker, vergif voor je lichaam!

De gemiddelde consumptie van suiker per hoofd van de bevolking is 40 kg per jaar.
85% zit verstopt in voedselproducten, de rest 15% scheppen we er zelf bij. Veel mensen zeggen dat suiker energie geeft, dat is niet zo. Het is wel waar dat er door suikerconsumptie gaatjes in onze tanden komen. De cariësbacterie voedt zich met suiker waardoor hij zich snel kan vermeerderen. De uitwerpselen van de bacterie zijn zuur, wat de gaatjes in ons gebit veroorzaakt.

Suiker in een koekje of klontje, behoort tot de zogenaamde "snelle suikers". Zij worden direct door het lichaam opgenomen. Hierdoor stijgt het glucoseniveau in ons bloed zeer snel. Dit dwingt de pancreas om zeer snel een grote hoeveelheid insuline aan te maken, waardoor de glucose door de lichaamscellen opgenomen kan worden en het glucoseniveau weer daalt.. Bovendien is de insuline voor de lever een signaal om het teveel aan glucose op te slaan als glycogeen (vet). Door dit proces daalt het glucoseniveau in het bloed nog sneller. Een overmatige consumptie van snelle suikers is een grote belasting voor de pancreas. De pancreas leert op deze manier dat er altijd snel en met een grote hoeveelheid insuline moet worden gereageerd. Hierdoor ontstaan grote schommelingen in het glucoseniveau. Een reeks van klachten zijn het gevolg: moeheid, geïrriteerdheid, trillen, meer zoetbehoefte.
pi_131231741
quote:

[..]

En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben, straks gaan we nog adembelasting betalen omdat te diep inademen je longen dan doen klappen ofso iets.

Het gaat om EXTRA suiker verwerken in producten waar het helemaal niet nodig is. Suiker is van nature al aanwezig in veel producten. Toevoeging is onzin. Dat soort suiker heb je helemaal niet nodig.
Frisdranken zijn een voorbeeld van ABSURD VEEL suiker toevoeging. Maar ook bv chicken nuggets. Waarom suiker in je krokante laagje? Dat is alleen om je er meer van te laten eten en kopen.

Ik vind het wel fijn dat de regering zich bemoeit met de voedingindustrie. Dat zorgt nl ook voor dat bepaalde middelen niet gebruikt mogen worden waarvan de uitwerking niet helemaal bekend is, of waarvan men weet dat het slecht is.

Maar als jij liever vlees eet met anti biotica en groei hormoon erin en zonder te weten of dat dier ziek was of niet, omdat je controle en restricties als bemoeizucht ziet, moet je zelf weten, maar ik ga liever voor veiliger en gezonder voedsel.

Ik haal dan ook al geen frisdrank en kant en klaar maaltijden, maar veel mensen gaan toch voor het gemak van de kant en klare prak. Mag dat dan ook gezonder? En als dat moet behaald door accijns te heffen, dan maar. Pak die gluiperige voedingsindustrie maar eens aan.
pi_131231793
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:38 schreef Alentejana het volgende:

En als dat moet behaald door accijns te heffen, dan maar. Pak die gluiperige voedingsindustrie maar eens aan.
Ja, dit is leuk. Dus omdat er in de voedingsmiddelen industrie zaken gebeuren die volgens jou het daglicht niet kunnen verdragen, moeten WIJ als burger dus extra betalen? Wat klopt hier niet... :').
  maandag 16 september 2013 @ 11:40:07 #124
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131231806
Dat ijs in plastic bakken dat wordt ook steeds zoeter

vreselijk gewoon mierzoet is het nu
  maandag 16 september 2013 @ 11:41:56 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_131231862
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ben echt inderdaad bang dat zo'n situaties inderdaad ooit werkelijkheid gaan worden. Wel graag dat schijten van tevoren even via je DigID melden, zodat er belasting geheven kan worden.

En landen met een tropisch klimaat, ben onlangs nog in Indonesië geweest. Niet alles is rozengeur en manenschijn natuurlijk, maar het leven in zo'n landen lijkt me zoveel eenvoudiger, juist door het ontbreken van een hoop overheidsregels.
pi_131231870
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 11:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dit is leuk. Dus omdat er in de voedingsmiddelen industrie zaken gebeuren die volgens jou het daglicht niet kunnen verdragen, moeten WIJ als burger dus extra betalen? Wat klopt hier niet... :').
Wie zegt dat je als burger extra gaat betalen? Het kan zomaar zijn dat ze inderdaad minder suiker er in gaan doen he, om zelf minder kosten maken. Dát is immers het doel van die heffing. ;)
Dan hoeft het product op zich niet duurder te worden...
pi_131231927
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wie zegt dat je als burger extra gaat betalen? Het kan zomaar zijn dat ze inderdaad minder suiker er in gaan doen he, om zelf minder kosten maken. Dát is immers het doel van die heffing. ;)
Dan hoeft het product op zich niet duurder te worden...
Ik wil ook in lala-land leven!
  maandag 16 september 2013 @ 11:45:13 #128
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131231949
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:38 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het gaat om EXTRA suiker verwerken in producten waar het helemaal niet nodig is. Suiker is van nature al aanwezig in veel producten. Toevoeging is onzin. Dat soort suiker heb je helemaal niet nodig.
Frisdranken zijn een voorbeeld van ABSURD VEEL suiker toevoeging. Maar ook bv chicken nuggets. Waarom suiker in je krokante laagje? Dat is alleen om je er meer van te laten eten en kopen.

Ik vind het wel fijn dat de regering zich bemoeit met de voedingindustrie. Dat zorgt nl ook voor dat bepaalde middelen niet gebruikt mogen worden waarvan de uitwerking niet helemaal bekend is, of waarvan men weet dat het slecht is.

Maar als jij liever vlees eet met anti biotica en groei hormoon erin en zonder te weten of dat dier ziek was of niet, omdat je controle en restricties als bemoeizucht ziet, moet je zelf weten, maar ik ga liever voor veiliger en gezonder voedsel.

Ik haal dan ook al geen frisdrank en kant en klaar maaltijden, maar veel mensen gaan toch voor het gemak van de kant en klare prak. Mag dat dan ook gezonder? En als dat moet behaald door accijns te heffen, dan maar. Pak die gluiperige voedingsindustrie maar eens aan.
JA WANT SUPERMARKTEN WILLEN GRAAG HUN KLANTEN ZIEK MAKEN!!! Das zulke goedu reclamu! Die paar ambtenaartjes die af en toe achter hun bureautje vandaan komen dienen nu alleen als schild voor de grote bedrijven als er wat fout gaat.
pi_131232007
Wat heeft de supermarkt daar nu weer mee te maken? Die is alleen de verkoper van het product, niet de maker.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En landen met een tropisch klimaat, ben onlangs nog in Indonesië geweest. Niet alles is rozengeur en manenschijn natuurlijk, maar het leven in zo'n landen lijkt me zoveel eenvoudiger, juist door het ontbreken van een hoop overheidsregels.
Hahaha. En de mensen verlaten die landen omdat het daar allemaal koek en ei is zeker? In elk land is wel wat. In indonesië heb je corruptie bv.
pi_131232071
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik wil ook in lala-land leven!
Let op Het woordje HOEFT.

Waarom zou het trouwens erg zijn als troep duurder wordt? Je hebt toch de keus om geoznder te halen? Net als dat een roker de keuze heeft om te stoppen. Wil hij per see voor ongezonde dingen, dan mag haar daar ook wel de consequenties voor dragen, of niet dan?

En áls mensen massaal bepaalde producten laten staan omdat het te duur is, gaat er ook wel een lichtje branden bij de maker. Die moet dan of het product of de prijs aanpassen, denk je ook niet?
pi_131232111
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:47 schreef Alentejana het volgende:
Wat heeft de supermarkt daar nu weer mee te maken? Die is alleen de verkoper van het product, niet de maker.

[..]

Hahaha. En de mensen verlaten die landen omdat het daar allemaal koek en ei is zeker? In elk land is wel wat. In indonesië heb je corruptie bv.
Het gaat niet om het ene regeltje dit of het verbodje dat. Het gaat er om dat er in Nederland een heel naar ARBO-veilig Libelle virus waart dat elk risico naar 0 wil minimaliseren en ohzo goed weet wat er zo slecht is voor een ander. Dat gecombineerd met een misselijkmakende bemoeizucht waar we allemaal zo heel lekker op gaan kennelijk.
  maandag 16 september 2013 @ 11:52:44 #132
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_131232152
lekker belangrijk weer
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_131232218
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:52 schreef cherrycoke het volgende:
lekker belangrijk weer
Zou ik ook zeggen met zo'n username in dit geval. :D
pi_131232259
Ik wordt schijtziek van mensen die nergens iets voor over hebben maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de regering overal de schuld van geven. Verander het dan? Doe jou portie!
Jullie kiezen toch die knakkers in Den Haag, of hoe zit dat?
Je bent niet een weerloos slachtoffertje. Je kunt keuzes maken. Actie ondernemen.
Maar als je denkt dat het elders beter is, vertrek dan maar. Ik ken genoeg mensen die na een jaar buitenland (wat ik iedereen aan kan raden) merken dat Nederland zo slecht nog niet is, en ook mensen die gewoon nooit meer terugwillen, zoals ik, maar dat is niet vanwege de regeltjes, maar vanwege de heersende mentaliteit.
pi_131232328
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:56 schreef Alentejana het volgende:

(Zeer) liberaal willen stemmen in Nederland, ik geef het je te doen :'). Dus nee, ik kies die jaren '50 freaks niet nee.

En ik word dan weer moe van mensen die zeggen 'dan pleur je maar op'. Stomme slaaf.
  maandag 16 september 2013 @ 11:59:26 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131232373
Ah, straks is er helemaal geen frisdrank zonder zoetstoffen meer te krijgen.... jippie, minder suiker en in plaats daarvan kankerverwekkende zoetstoffen, ook in de speciale kinder frisdranken :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2013 @ 12:00:55 #137
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131232423
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een grote hoeveelheid zelfmoorden bij een elektronica fabriek in China. Kun je de fabrikant opnoemen of is de afnemer toch bekender? Is het in het geval van voedsel nou echt zo moeilijk te begrijpen dat een supermarkt misschien niet de spullen maakt maar wel een enorm financieel risico loopt als mensen ziek worden en daardoor gebaat is bij het controleren op dit soort zaken? Daarentegen hebben de ambtenaartjes van de voedsel en waren oplichterij juist een tegenovergestelde financiële prikkel. Als er niemand meer doodgaat dan komen de politici bezuinigen en dan mogen de helft van de ambtenaartjes vertrekken. OMG logica.
pi_131232468
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:56 schreef Alentejana het volgende:
Ik wordt schijtziek van mensen die nergens iets voor over hebben maar wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de regering overal de schuld van geven. Verander het dan? Doe jou portie!
Je bent niet een weerloos slachtoffertje. Je kunt keuzes maken. Actie ondernemen.
Maar als je denkt dat het elders beter is, vertrek dan maar. Ik ken genoeg mensen die na een jaar buitenland (wat ik iedereen aan kan raden) merken dat Nederland zo slecht nog niet is, en ook mensen die gewoon nooit meer terugwillen, zoals ik, maar dat is niet vanwege de regeltjes, maar vanwege de heersende mentaliteit.
dus als je tegen accijns bent moet je een politieke partij oprichten? waar woon jij dan ?
pi_131232483
Overigens, laten we ook eens om ons heenkijken....

http://evmi.nl/voeding-ge(...)t-vettax-al-weer-af/
  maandag 16 september 2013 @ 12:02:55 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131232484
quote:

[..]

Nou nee, ik denk niet dat dat door de accijnzen komt maar gewoon door het besef dat roken heel erg ongezond is.
Mensen die hun verslaving als excuus gebruiken roken toch wel, ongeacht de prijs van een pakje sigaretten..... "Als een pakje ƒ 10,= kost stop ik met roken" nou, inmiddels kost een pakje sigaretten ƒ 14,32 en ze roken nog steeds, als het ¤ 15,= kost roken ze ook nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131232513
Doe dan maar gelijk een CO2 tax op frisdrank met koolzuur, bier, wijn, brood en andere producten die met vergisting gemaakt worden. En een vettax.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 16 september 2013 @ 12:04:08 #142
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131232527
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:49 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Let op Het woordje HOEFT.

Waarom zou het trouwens erg zijn als troep duurder wordt? Je hebt toch de keus om geoznder te halen? Net als dat een roker de keuze heeft om te stoppen. Wil hij per see voor ongezonde dingen, dan mag haar daar ook wel de consequenties voor dragen, of niet dan?

En áls mensen massaal bepaalde producten laten staan omdat het te duur is, gaat er ook wel een lichtje branden bij de maker. Die moet dan of het product of de prijs aanpassen, denk je ook niet?
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:14 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Iedereen die voorstander is van dit soort maatregelen is ziek in de kop. Overdreven? Hoe zou jij het vinden als je buurman die tegen auto's is je zou beroven van 10 euro iedere keer dat je instapte? Maar jij doet de beroving met een paar miljoen anderen dus dan hoef je je minder schuldig te voelen ofzo.
Je HOEFT niet in je auto te stoppen dus is het goed dat ik je beroof van 10 euro iedere keer als je er toch instapt. Je hebt toch de KEUZE voor het OV en de fiets als ik je keuze voor de auto beloon met een stomp op je gezicht als je niet meewerkt met de beroving.
pi_131232542
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, ik denk niet dat dat door de accijnzen komt maar gewoon door het besef dat roken heel erg ongezond is.
Mensen die hun verslaving als excuus gebruiken roken toch wel, ongeacht de prijs van een pakje sigaretten..... "Als een pakje ƒ 10,= stop ik met roken" nou, inmiddels kost een pakje sigaretten ƒ 14,32 en ze roken nog steeds, als het ¤ 15,= kost roken ze ook nog.
als jij gelijk hebt kan je de prijs net zo goed verlagen naar 2 euro
pi_131232560
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

als jij gelijk hebt kan je de prijs net zo goed verlagen naar 2 euro
Nee want dan wordt de overheid arm en kunnen ze niet meer hun eigen domme plannetjes bekostigen.
  maandag 16 september 2013 @ 12:05:58 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131232595
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 12:04 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee want dan wordt de overheid arm en kunnen ze niet meer hun eigen domme plannetjes bekostigen.
Dat.
Overigens zou ik niet weer met roken beginnen als een pakje sigaretten ¤ 2,= zou kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131232599
dat geld word dan ergens anders aan uitgegeven krijgen ze ook belasting binnen, wel minder maar oke
pi_131232617
Achterlijk idee weer. Maar het kabinet heeft het hier nog niet over gehad. De GGD had een hersenscheet, meer niet.
Mocht het ooit uitgevoerd worden dan ga ik ook over de grens boodschappen doen.
pi_131232620
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Is het in het geval van voedsel nou echt zo moeilijk te begrijpen dat een supermarkt misschien niet de spullen maakt maar wel een enorm financieel risico loopt als mensen ziek worden en daardoor gebaat is bij het controleren op dit soort zaken?
Bij suiker (het onderwerp) gaat het om verslaving en dat is een gunstig effect voor zowel de supermarkt als de maker.
pi_131232636
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:06 schreef TresBon het volgende:
Achterlijk idee weer. Maar het kabinet heeft het hier nog niet over gehad. De GGD had een hersenscheet, meer niet.
Misschien wordt het ooit nog interessant om per post-order boodschappen in Duitsland te doen ofzo :D. Als dat zo doorgaat.
  maandag 16 september 2013 @ 12:07:27 #150
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131232653
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:03 schreef Resistor het volgende:
Doe dan maar gelijk een CO2 tax op frisdrank met koolzuur, bier, wijn, brood en andere producten die met vergisting gemaakt worden. En een vettax.
maar dan ook gezond voedsel heel goedkoop maken, dus zakken kant en klaar ingevroren groente voor 50 cent
pi_131232659
als ik over de grens boodschappen moet gaan doen dan ben ik daar een uur of 9 , 10 mee bezig denk ik.. denk trouwens dat het erg meevalt dat shoppen in belgie, heb familie in weert wonen, die kopen hun shag gewoon in nederland
  maandag 16 september 2013 @ 12:08:23 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131232672
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:06 schreef TresBon het volgende:
Ja, en dan de GGD Amsterdam nota bene, je zou denken dat die wel andere vormen van verslaving hebben om zich werkelijk zorgen over te maken....

Laat ze eerst de drugsproblematiek maar oplossen bij de GGD in Amsterdam, voor ze met dit soort nonsens komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131232684
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:07 schreef HD9 het volgende:

maar dan ook gezond voedsel heel goedkoop maken
Hoera! Gratis geld!
  maandag 16 september 2013 @ 12:08:51 #154
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131232693
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:06 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Bij suiker (het onderwerp) gaat het om verslaving en dat is een gunstig effect voor zowel de supermarkt als de maker.
En hoe is die situatie anders als de overheid ook gaat graaien?
pi_131232703
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en dan de GGD Amsterdam nota bene, je zou denken dat die wel andere vormen van verslaving hebben om zich werkelijk zorgen over te maken....

Laat ze eerst de drugsproblematiek maar oplossen bij de GGD in Amsterdam, voor ze met dit soort nonsens komen.
Vergeet het maar... repressie repressie repressie. Alles wat ze kunnen.
pi_131232733
quote:
Het begint meestal zo. Het publiek wordt 'bekend' gemaakt met een probleem, en pas na een tijd komt er een wetsvoorstel oid. Als je het in een keer doet, is men nog te kritisch. Na een aantal aankondigingen wordt het al normaal.

Zo werkt politiek helaas..
#freefrederike
pi_131232737
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:07 schreef HD9 het volgende:

[..]

maar dan ook gezond voedsel heel goedkoop maken, dus zakken kant en klaar ingevroren groente voor 50 cent
Waarom die kant en klaar groente? Te beroerd om te snijden? Gewoon een krop sla of een bloemkool is niet zo duur hoor. Van verpakt en ingevroren voedsel betaal je de verpakking en het voorwerk.

Voor gemak moet je betalen, dat lijkt me logisch, want dan hebben anderen werk voor je gedaan.
  maandag 16 september 2013 @ 12:10:51 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131232760
Het maakt het niet minder slecht door de staatskas te spekken.
pi_131232787
Tijd om naar de VS te emigreren als dat soort belachelijke plannen hier worden ingevoerd. Daar hebben ze in ieder geval nog wel freedom.
  maandag 16 september 2013 @ 12:12:55 #160
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131232818
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:10 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Waarom die kant en klaar groente? Te beroerd om te snijden? Gewoon een krop sla of een bloemkool is niet zo duur hoor. Van verpakt en ingevroren voedsel betaal je de verpakking en het voorwerk.

ja die koop ik altijd, is makkelijk en allemaal verschillende groenten, pot tomaten saus erdoor en klaar in 2 minuten
vlees hoef ik niet, aardappels niet, en toetje ook niet

en s ochtends drink ik tomatensap ipv brood
  maandag 16 september 2013 @ 12:13:13 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131232830
Maar we mogen nog wel sinaasappelsap drinken, of moet die ook vervangen worden voor "light" zooi, waar ze eerst dingen uitgehaald hebben om er vervolgens slechtere dingen aan toe te voegen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 12:14:33 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131232872
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Suiker uit bieten of riet is niet natuurlijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 september 2013 @ 12:15:44 #163
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131232921
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:11 schreef Sapstengel het volgende:
Tijd om naar de VS te emigreren als dat soort belachelijke plannen hier worden ingevoerd. Daar hebben ze in ieder geval nog wel freedom.
en hele dikke mensen en mensen die van crack en GHB houden
  maandag 16 september 2013 @ 12:17:30 #164
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131232976
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

en hele dikke mensen en mensen die van crack en GHB houden
En een hele hoop health freaks die iedere dag hardlopen. Hier in Nederland hadden deze twee groepen al lang een poging gedaan elkaar te verbieden ''ontmoedigen''.
pi_131233017
Godverdomme de kut, of suiker nu goed of slecht is, vind ik niet het probleem. Die constante bemoeizucht en geldklopperij wel. Als je suiker slecht vindt, dan gebruik je het niet. klaar.
<hr>
  maandag 16 september 2013 @ 12:20:39 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131233069
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:13 schreef Leandra het volgende:
Maar we mogen nog wel sinaasappelsap drinken, of moet die ook vervangen worden voor "light" zooi, waar ze eerst dingen uitgehaald hebben om er vervolgens slechtere dingen aan toe te voegen?
definieer slechter...

en mijn vraag eerder blijft daarmee wel staan... wat is de definitie van suiker... een van de meest essentiële bouwstenen van ons huidige bestaan
pi_131233094
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
Godverdomme de kut, of suiker nu goed of slecht is, vind ik niet het probleem. Die constante bemoeizucht en geldklopperij wel. Als je suiker slecht vindt, dan gebruik je het niet. klaar.
Dit inderdaad. En suiker is helemaal niet slecht, het is de mate waarin je het eet wat slecht is. Maar vooral die bemoeizucht, laat mensen lekker zelf bepalen of ze suiker willen eten of niet.

Krijg je natuurlijk weer dat argument "hoge ziektekosten uwhuwhw obesitas welvaartsziekte". Ja, sporters hebben ook meer kans op blessures en dus hoge ziektekosten. Rokers ook, mensen die drinken ook, mensen die autorijden komen ook sneller in een ongeluk dan mensen die dat niet doen.
  maandag 16 september 2013 @ 12:24:29 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131233213
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 12:20 schreef Re het volgende:

[..]

definieer slechter...

en mijn vraag eerder blijft daarmee wel staan... wat is de definitie van suiker... een van de meest essentiële bouwstenen van ons huidige bestaan
C6H12O6
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 16 september 2013 @ 12:25:37 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131233251
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 12:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

C6H12O6
dat zijn er natuurlijk nogal wat

Fructose
Galactose
Glucose
L-Glucose
Gulose
Idose
Mannose
Psicose
Sorbose
Tagatose
Talose
  maandag 16 september 2013 @ 12:27:11 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131233312
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

dat zijn er natuurlijk nogal wat

Fructose
Galactose
Glucose
L-Glucose
Gulose
Idose
Mannose
Psicose
Sorbose
Tagatose
Talose
En nog lang niet allemaal. Maar zou de GGD op dat niveau denken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131233330
Over een jaar of 10;

- Vettax
- Sporttax
- Suikertax
- Arbeidstax

Eigen Risico ¤.900,00

Basisverzekering Zorg ¤.183,00

De verplichte zorgverzekering blijft uiteraard van kracht.
Currency War, Trade War, Real War
pi_131233364
De enige tax die nog ontbreekt is die voor zuurstof. Zal niet lang meer duren.
  maandag 16 september 2013 @ 12:28:39 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131233371
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 12:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

ik denk idd niet dat de GGD zover denkt nee, noch menig consument
pi_131233415
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 12:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik denk zelfs dat deze stakker van de GGD de laatste jaren het nieuws niet heeft gevolgd. Denemarken zou ook een suikertaks invoeren (vettaks bestond al), maar heeft daar om deze geldige redenen toch van afgezien:

De Deense overheid geeft een drietal argumenten ter onderbouwing van de beslissing:
1) De Deense overheid erkent dat de heffingen niet het gewenste effect hebben gehad
op het consumentengedrag;
2) Het is onmogelijk gebleken om eerlijke tarieven voor alle productcategorieën vast te stellen
die vet en/of suiker bevatten;
3) Afschaffing van de vet- en suiker taks is nodig om de immer groeiende grensoverschrijdende handel met Duitsland een halt toe te roepen.
http://www.fws.nl/nieuws/(...)nemarken-van-de-baan

[ Bericht 0% gewijzigd door TresBon op 16-09-2013 12:36:09 ]
pi_131233444
quote:
daar hebben ze ook veel regels en verboden... ik denk dat je dan naar een derde wereld land moet...

azie / zuid Amerika of misschien alleen afrika
  maandag 16 september 2013 @ 12:34:35 #176
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131233571
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:27 schreef Masyl het volgende:
Over een jaar of 10;

- Vettax
- Sporttax
- Suikertax
- Arbeidstax

Eigen Risico ¤.900,00

Basisverzekering Zorg ¤.183,00

De verplichte zorgverzekering blijft uiteraard van kracht.
en een extra heffing voor de opruimkosten als je oud bent en niet meer productief
soort statiegeld
pi_131233607
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 12:29 schreef TresBon het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik denk zelfs dat deze stakker van de GGD de laatste jaren het nieuws niet heeft gevolgd. Denemarken zou ook een suikertaks invoeren, maar heeft daar om deze geldige redenen toch van afgezien:

De Deense overheid geeft een drietal argumenten ter onderbouwing van de beslissing:
1) De Deense overheid erkent dat de heffingen niet het gewenste effect hebben gehad
op het consumentengedrag;
2) Het is onmogelijk gebleken om eerlijke tarieven voor alle productcategorieën vast te stellen
die vet en/of suiker bevatten;
3) Afschaffing van de vet- en suiker taks is nodig om de immer groeiende grensoverschrijdende handel met Duitsland een halt toe te roepen.
http://www.fws.nl/nieuws/(...)nemarken-van-de-baan
Ja hallo, dat soort realiteit en nuance zitten we in Nederlandonderbuikland niet op te wachten he.

Verbieden! En rap wat!!
pi_131233689
Ik vind het een heel goed idee, suiker is stof die heel slecht voor je is en die door de voedingsindustrie ongevraagd overal in wordt gestopt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_131233775
quote:
LOL Daar krijg je meer vergif binnen dan waar dan ook omdat de labels niet eerlijk hoeven te zijn en vaak misleidend zijn.
En wordt actief op een Amerikaans forum zou ik zeggen. Zul je zien hoeveel freedom daar is. Laat me niet lachen.

Dat zijn trouwens wel goede argumenten die naar voren worden gebracht door Denemarken. Dat is wat anders dan gezever over regeltjes.
pi_131233909
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:41 schreef Alentejana het volgende:

[..]
Dat is wat anders dan gezever over regeltjes.
Dat zijn precies dezelfde argumenten anders. Mensen zijn die kutregeltjes niet zomaar zat he, er zit wel een gedachte achter... Maar mensen die tegen die bemoeizucht zijn afschilderen en typeren en het land uit wensen is veel makkelijker.

Maar veel plezier met je reetafveegprocedure over een jaar of 10. Zorg je wel dat je aanvullend verzekerd bent voor het rolletje met 3-lagen wc papier?
pi_131234803
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:41 schreef Alentejana het volgende:

[..]

LOL Daar krijg je meer vergif binnen dan waar dan ook omdat de labels niet eerlijk hoeven te zijn en vaak misleidend zijn.
En wordt actief op een Amerikaans forum zou ik zeggen. Zul je zien hoeveel freedom daar is. Laat me niet lachen.

Dat zijn trouwens wel goede argumenten die naar voren worden gebracht door Denemarken. Dat is wat anders dan gezever over regeltjes.
Ik ben actief op Amerikaanse fora en ken veel Amerikanen persoonlijk. Niks mis mee.
pi_131234852
Heb wel het idee dat veel Amerikanen heel veel waarde (nog) hechten aan persoonlijke vrijheid. Dus, als jij met een tulband om je werk wil doen, dat dat dus moet kunnen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Of de federale overheid (waar veel Amerikanen ook geen fan van zijn) daar naar handelt is vraag 2.
pi_131234873
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:38 schreef Sicstus het volgende:
Ik vind het een heel goed idee, suiker is stof die heel slecht voor je is en die door de voedingsindustrie ongevraagd overal in wordt gestopt.
Niet overal. En als je niet alles kant-en-klaar koopt en niet te veel met pakjes en zakjes kookt zal het best meevallen. Daarbij is het gewoon een slecht idee, die suiker blijft erin zitten. Het wordt alleen duurder voor ons met een vettaks.
Je kunt toch zelf ook etiketten lezen?
pi_131234934
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:16 schreef TresBon het volgende:

[..]

Niet overal. En als je niet alles kant-en-klaar koopt en niet te veel met pakjes en zakjes kookt zal het best meevallen. Daarbij is het gewoon een slecht idee, die suiker blijft erin zitten. Het wordt alleen duurder voor ons met een vettaks.
Je kunt toch zelf ook etiketten lezen?
Ik weet niet of de suiker erin blijft zitten. Die HOEFT er namelijk niet in, dus misschien is het een prikkel voor fabrikanten om weer wat minder met de suikerpot te strooien.
Case in point: pindakaas. Daar hoort geen suiker in, daar hoeft geen suiker in, maar toch stoppen steeds meer fabrikanten het erin.
  maandag 16 september 2013 @ 13:24:02 #185
179075 hugecooll
pi_131235090
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:18 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik weet niet of de suiker erin blijft zitten. Die HOEFT er namelijk niet in, dus misschien is het een prikkel voor fabrikanten om weer wat minder met de suikerpot te strooien.
Case in point: pindakaas. Daar hoort geen suiker in, daar hoeft geen suiker in, maar toch stoppen steeds meer fabrikanten het erin.
Op mijn potje Calvé pindakaas staat geen suiker :o
pi_131235306
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 13:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Op mijn potje Calvé pindakaas staat geen suiker :o
Bij veel huismerken al wel. En Calve zal er ook vroeger of later wel aan beginnen. Ze hebben ook al gehard plantaardig vet toegevoegd en het percentage pinda's verlaagd.
  maandag 16 september 2013 @ 13:32:50 #187
179075 hugecooll
pi_131235383
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:30 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Bij veel huismerken al wel. En Calve zal er ook vroeger of later wel aan beginnen. Ze hebben ook al gehard plantaardig vet toegevoegd en het percentage pinda's verlaagd.
Gehard plantaardig vet :P
Hoe staat dat op het etiket?

edit: oh wacht, zit wel suiker in
Koolhydraten 11g - waarvan suikers: 2,5g (per 100g)
pi_131235422
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:18 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Jij denkt dat unilever, knorr en al dat soort fabrikanten er door de (hypothetische) Nederlandse suikertaks geen suiker meer doordoen? Een klein deel van NL zal die producten laten staan, maar een veel groter blijft het al dan niet in NL kopen. Ze zullen de kosten met de baten afwegen. En grote kans dat ze dan hun producten niet speciaal voor de Nederlandse markt gaan aanpassen.
  maandag 16 september 2013 @ 13:36:23 #189
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131235507
Wat idioot, waarom geen accijns op teveel lichaamsvet ? Dat zet pas echt zoden aan de dijk. :Y)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 september 2013 @ 13:39:17 #190
45206 Pietverdriet
pi_131235609
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:36 schreef deedeetee het volgende:
Wat idioot, waarom geen accijns op teveel lichaamsvet ? Dat zet pas echt zoden aan de dijk. :Y)
Volgens mij kan je beter mensen die gezond leven extra belasten, want zij gaan een hoop kosten verzorgen in de zorg
Decennia lang geriatrie is veeel duurder dan een hartinfarct
  maandag 16 september 2013 @ 13:40:31 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131235658
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gehard plantaardig vet :P
Hoe staat dat op het etiket?

edit: oh wacht, zit wel suiker in
Koolhydraten 11g - waarvan suikers: 2,5g (per 100g)
Wel bij de ingrediënten kijken... als je kijkt hoeveel suiker de koolhydraten bevatten dan staat puur vruchtensap ook stijf van de suiker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131235708
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel bij de ingrediënten kijken... als je kijkt hoeveel suiker de koolhydraten bevatten dan staat puur vruchtensap ook stijf van de suiker.
Vruchtensap is daarom ook helemaal niet gezond. Feitelijk maakt het weinig uit of je een blikje cola of een glas sap naarbinnen giet.
pi_131235768
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Vruchtensap is daarom ook helemaal niet gezond. Feitelijk maakt het weinig uit of je een blikje cola of een glas sap naarbinnen giet.
Voor Coca Cola maakt dat heel veel uit.
  maandag 16 september 2013 @ 13:43:42 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131235770
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:41 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Vruchtensap wordt iig niet gezonder als de suiker vervangen wordt door zoetstof.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 13:44:04 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131235779
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij kan je beter mensen die gezond leven extra belasten, want zij gaan een hoop kosten verzorgen in de zorg
alleen de laatste 2 jaar van een leven zijn significant duurder, ouder zijn zelf is niet duurder dan niet ouder zijn
  maandag 16 september 2013 @ 13:44:51 #196
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131235815
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt.... maar..... als die gezonde mensen gewoon thuis blijven wonen dan kunnen die kosten nog reuze mee gaan vallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_131235845
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vruchtensap wordt iig niet gezonder als de suiker vervangen wordt door zoetstof.
Ik neem ook aan dat een eventuele wettelijke maatregel alleen geldt voor toegevoegde suikers, niet voor suikers die van nature in het product voorkomen.
  maandag 16 september 2013 @ 13:46:27 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131235881
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:45 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat een eventuele wettelijke maatregel alleen geldt voor toegevoegde suikers, niet voor suikers die van nature in het product voorkomen.
omdat suiker die is toegevoegd slechter is? het blijft suiker hoor
  maandag 16 september 2013 @ 13:46:31 #199
45206 Pietverdriet
pi_131235885
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:45 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Suiker uit appels is niet gezonder dan suiker uit bieten
pi_131235910
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef Re het volgende:

[..]

omdat suiker die is toegevoegd slechter is? het blijft suiker hoor
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suiker uit appels is niet gezonder dan suiker uit bieten
Waar beweer ik dat dan?
  maandag 16 september 2013 @ 13:48:22 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131235965
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:47 schreef Sicstus het volgende:

[..]

[..]

Waar beweer ik dat dan?
nou ja, je wil toegevoegde suiker belasten maar suiker wat er al inzit niet? terwijl het hetzelfde stofje is
pi_131236021
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 13:48 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, je wil toegevoegde suiker belasten maar suiker wat er al inzit niet? terwijl het hetzelfde stofje is
Ik had het niet over wat ik wil, maar hoe ik denk dat een eventuele toekomstige wet eruit zal zien.
  maandag 16 september 2013 @ 13:51:49 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131236123
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik had het niet over wat ik wil, maar hoe ik denk dat een eventuele toekomstige wet eruit zal zien.
maar dat is gewoon onmogelijk natuurlijk, en al zeker met de "gezondheid" in het oog
pi_131236149
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 13:48 schreef Re het volgende:

[..]

Goed punt! :D.

Dus effect is straks dat fruit duurder wordt? :P.
pi_131236151
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 13:51 schreef Re het volgende:

[..]

maar dat is gewoon onmogelijk natuurlijk, en al zeker met de "gezondheid" in het oog
Hoezo is dat onmogelijk?
  maandag 16 september 2013 @ 13:53:03 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131236183
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 13:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

Goed punt! :D.

Dus effect is straks dat fruit duurder wordt? :P.
Ja, dat moet wel, want god verhoede dat je zelf je sinaasappels gaat persen ipv een pak Appelsientje te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 13:54:30 #207
179075 hugecooll
pi_131236245
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

doek tog? :0
  maandag 16 september 2013 @ 13:55:58 #208
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_131236301
Nederland :')
  maandag 16 september 2013 @ 13:56:13 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131236311
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:52 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Hoezo is dat onmogelijk?
omdat het 1 stofje is die je wel of niet gaat belasten op basis van dat je het toevoegt, dan zit er in een product belaste en onbelaste suiker... en dan? wat maakt die belaste suiker slechter dan niet belaste suiker... het is immers een gezondheidstax...
  maandag 16 september 2013 @ 13:56:37 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131236327
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

doek tog? :0
Ingrediënten: Pinda's 85%, plantaardige olie, plantaardig vet, zout.

Bron: https://www.calve.nl/producten/pindakaas/
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 13:58:15 #211
179075 hugecooll
pi_131236390
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ingrediënten: Pinda's 85%, plantaardige olie, plantaardig vet, zout.

Bron: https://www.calve.nl/producten/pindakaas/
Oh ja, was voedingswaarden :')
de ingrediënten staan er een beetje weggemoffeld op
pi_131236430
Suiker een drug noemen :')

En waar precies ligt de grens tussen suiker en koolhydraten? Het is niets meer dan een achterlijke brainfart van een organisatie die beter moet weten.
Extremistisch gematigd.
pi_131236464
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 13:56 schreef Re het volgende:

[..]

omdat het 1 stofje is die je wel of niet gaat belasten op basis van dat je het toevoegt, dan zit er in een product belaste en onbelaste suiker... en dan? wat maakt die belaste suiker slechter dan niet belaste suiker... het is immers een gezondheidstax...
Als het een gezondheidstax is moet je dus niet fruit belasten. Ergo, er zit dus wel een verschil tussen belaste en onbelaste suiker.
  maandag 16 september 2013 @ 14:00:31 #214
45206 Pietverdriet
pi_131236471
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:59 schreef P8 het volgende:

En waar precies ligt de grens tussen suiker en koolhydraten? Het is niets meer dan een achterlijke brainfart van een organisatie die beter moet weten.
ZETMEEL TAX!!!
  maandag 16 september 2013 @ 14:01:24 #215
45206 Pietverdriet
pi_131236504
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:00 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Als het een gezondheidstax is moet je dus niet fruit belasten. Ergo, er zit dus wel een verschil tussen belaste en onbelaste suiker.
Hoe ga je dat onderscheid maken? Een frisdrank gezoet met appelsap concentraat wordt dus niet belast?
  maandag 16 september 2013 @ 14:01:43 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131236517
Overigens kwam ik er door dit topic: NWS / Accijns op brandstof en drank omhoog. net achter dat zelfs bronwater met accijns belast is :')

En niet een beetje, de accijns op een liter bronwater is gewoon 2½ maal de prijs van een liter kraanwater :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 14:04:22 #217
45206 Pietverdriet
pi_131236627
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens kwam ik er door dit topic: NWS / Accijns op brandstof en drank omhoog. net achter dat zelfs bronwater met accijns belast is :')

En niet een beetje, de accijns op een liter bronwater is gewoon 2½ maal de prijs van een liter kraanwater :D
Zo is er ook een verschil in BTW op een big mac die je bij McDonalds binnen eet en eentje die je meeneemt, daarom verkopen ze zo graag drive, zelfde prijs, minder BTW afdragen,
pi_131236629
Zijn er al gegevens over minder roken, dus minder inkomen belasting? Ik denk werkelijk dat dit de enige reden is. Zijn alle suikers de deur uit, gaan ze tax invoeren op gezonde groente. Ik word niet warm of koud van die tax.

Motorrijders hebben ook meer kans op breuken en letsels bij gladde wegen. Die ook maar meer belasten dan autobestuurders.

Mensen die in gevaarlijke wijken wonen. Ook meer belasten want risico etc etc
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 16 september 2013 @ 14:04:46 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131236640
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:00 schreef Sicstus het volgende:

[..]

en suiker uit bieten... mooi natuurproduct
  maandag 16 september 2013 @ 14:05:18 #220
179075 hugecooll
pi_131236662
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:01 schreef Leandra het volgende:

Verdomme _O-
quote:
Omdat deze accijns bij de invoering van de interne Europese markt op 1 januari 1993 in strijd bleek met een Europese richtlijn die stelde dat accijnzen beperkt moesten blijven tot producten als alcohol, tabak en benzine, heeft de Nederlandse regering de naam van deze accijns per 1 januari 1993 gewijzigd in een "verbruiksbelasting"
pi_131236814
quote:

Suikers zijn koolhydraten. Je uitspraakt bewijst dat je helemaal nergens van weet. En omtrent het effect van suiker op het menselijk lichaam wordt al vele jaren wereldwijd onderzoek gedaan, dus het nauwelijks een 'brainfart' van 1 bepaalde organisatie uit Nederland.
pi_131236840
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Verdomme _O-

[..]

Bukt u even?
  maandag 16 september 2013 @ 14:09:58 #223
45206 Pietverdriet
pi_131236858
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:08 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Suikers zijn koolhydraten. Je uitspraakt bewijst dat je helemaal nergens van weet. En omtrent het effect van suiker op het menselijk lichaam wordt al vele jaren wereldwijd onderzoek gedaan, dus het nauwelijks een 'brainfart' van 1 bepaalde organisatie uit Nederland.
Maar niet alle koolhydraten zijn suikers in de zin van zoetstoffen
pi_131236991
quote:

in de afgelopen jaren gemist hebben dat suiker ongezond en verslavend is :')
pi_131237052
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:13 schreef WRH het volgende:

[..]

Laten we alles wat (in grote hoeveelheid) ongezond is een drug noemen :') De term drug is ook al jaren onderhevig aan hyperinflatie.
pi_131237066
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Laten we alles wat (in grote hoeveelheid) ongezond is een drug noemen :') De term drug is ook al jaren onderhevig aan hyperinflatie.
nee, wel de rest van die ene zin lezen: ongezond en verslavend.
definieer jij dan even drugs.
  maandag 16 september 2013 @ 14:16:13 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131237082
quote:

[..]

De alternatieven zijn gelukkig wel gezond.... oh wacht, zoetstoffen brengen je lichaam ook behoorlijk in de war.

quote:
'Light frisdrank zorgt voor gewichtstoename'

Een blikje light frisdrank drinken per dag zorgt voor gewichtstoename en verhoogt de kans op diabetes type 2 en hart- en vaatziekten.

De kunstmatige zoetstof aspartaam lijkt de light versie net zo schadelijk te maken als gewone frisdranken met suiker zijn.

Dit blijkt uit 15 grote gezondheidsonderzoeken van over de hele wereld die de afgelopen 40 jaar uitgevoerd zijn, meldt The Daily Telegraph.

Uit een aantal van deze onderzoeken valt te concluderen dat mensen die regelmatig light dranken consumeerden een vergroot risico hebben op verschillende ziekten, maar ook op overgewicht en obesitas. Het meer dan gemiddeld drinken van light frisdranken kan zelfs het risico op diabetes verdubbelen.

Mensen die de drankjes niet nuttigden, hadden deze verhoogde risico's niet.

Kunstmatige zoetstoffen

De meest waarschijnlijke reden is dat de zoetstoffen voor een teveel aan energie zorgen. Ook geven de kunstmatige zoetstoffen de hersenen geen signaal dat de maag vol is, dus blijven mensen door eten. Dit zorgt op langere termijn voor overgewicht.

Professor Swithers, van de Purdue Universiteit in Indiana in de Verendigde Staten, stelt: "De boodschap van de algemene gezondheidszorg is dat de consumptie van suiker beperkt moet worden, maar deze moet eigenlijk uitgebreid worden tot het beperken van alle zoetstoffen."
http://www.nu.nl/lifestyl(...)gewichtstoename.html
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131237327
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar niet alle koolhydraten zijn suikers in de zin van zoetstoffen
Zoetstoffen http://www.wcrf.nl/veelge(...)ntie.php#Zoetstoffen
Vreemd dat een oncoloog mijn dochter (is geopereerd en behandeld aan hersentumor) afgeraden is zoetstof te gebruiken. Iets met groei tumoren
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_131237351
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef WRH het volgende:

[..]

nee, wel de rest van die ene zin lezen: ongezond en verslavend.
definieer jij dan even drugs.
Als het alles is wat (in grote hoeveelheid) ongezond en mogelijk verslavend is, dan is vrijwel alles een drug. Dat woord wordt ook alleen maar gebruikt om angst op te roepen en is een enorme overdrijving van de werkelijkheid. Ja, te veel suiker is niet goed, te veel vet is niet goed, te veel ... is niet goed. Maar om daarom dit alles maar een 'drug' te noemen en te belasten (terwijl wat de meeste mensen onder drugs verstaan onbelast is) is gewoon overdreven en betuttelend.

Prima dat de GGD onderzoek doet en mensen voor wil lichten, daar heb ik niks op tegen. Waar ik wel wat op tegen heb is betutteling en dit soort zaken opdringen. Iedereen weet ondertussen wel dat te veel suiker/frisdank/vet niet bevorderend is voor de gezondheid. Met die kennis moeten mensen vrij zijn om hun eigen keuzes te maken (zonder in een richting te worden geduwd), ook al zijn het volgens sommige 'de verkeerde keuzes'.
pi_131237428
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]
. Iedereen weet ondertussen wel dat te veel suiker/frisdank/vet niet bevorderend is voor de gezondheid.

en daar ligt nu juist al een probleem, dat valt bar tegen hoe goed mensen in NL op de hoogte zijn voeding en aanverwanten. (straatbeeld gezien de laatste jaren? lekker gezond allemaal... )
  maandag 16 september 2013 @ 14:27:15 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131237499
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:25 schreef WRH het volgende:

[..]

en daar ligt nu juist al een probleem, dat valt bar tegen hoe goed mensen in NL op de hoogte zijn voeding en aanverwanten. (straatbeeld gezien de laatste jaren? lekker gezond allemaal... )
Dat komt voornamelijk omdat we nog steeds eten alsof het 1915 is en iedereen zich de koolhydraten harder van het lijf werkte dan ze het er aan konden eten.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131237509
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:08 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Suikers zijn koolhydraten. Je uitspraakt bewijst dat je helemaal nergens van weet.
Meteen bitchen :') Stakker.
Maar dat is nu juist mijn punt. Knap dat je dat er op deze manier uit hebt gehaald.

quote:

[..]

Alles is verslavend en elke stof die je tot je neemt heeft direct of indirect invloed op je hersenen. Wist je bijvoorbeeld dat cashewnoten een gunstig effect hebben op je gemoedstoestand, net als antidepressiva? Zijn cashewnoten dan ook een drug die extra getaxeerd moet worden?

En zo ongezond is "suiker" niet. Zoals Sicstus al heel scherp opmerkte: Koolhydraten zijn suikers. En koolhydraten zijn essentieel voor je energiehuishouding. Wat ongezond is aan suikers zijn de hoeveelheden die wij in deze maatschappij consumeren, maar dat is een heel andere discussie.
Extremistisch gematigd.
  maandag 16 september 2013 @ 14:28:09 #233
45206 Pietverdriet
pi_131237531
quote:

[..]

Mensen hebben poep aan gezondheidsnazi's die zelf de meeste kosten in de zorg gaan veroorzaken omdat ze zo oud gaan worden
pi_131237558
quote:

[..]

Mensen weten heus wel dat veel suiker niet goed is, dat roken ongezond is, dat te veel vet ongezond is, dat je voldoende groente en fruit binnen hoort te krijgen, etc. Dat mensen dingen eten, drinken en doen die misschien niet optimaal zijn voor hun gezondheid (met het straatbeeld als bewijs), betekent niet dat ze niet op de hoogte zijn van deze informatie.
pi_131237580
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:27 schreef P8 het volgende:

[..]

[..]

Zijn cashewnoten dan ook een drug die extra getaxeerd moet worden?

nee want je hebt het dus over een positief effect.
  maandag 16 september 2013 @ 14:31:05 #236
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_131237640
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:16 schreef Leandra het volgende:
De meest waarschijnlijke reden is dat de zoetstoffen voor een teveel aan energie zorgen. Ook geven de kunstmatige zoetstoffen de hersenen geen signaal dat de maag vol is, dus blijven mensen door eten. Dit zorgt op langere termijn voor overgewicht.
Lekker goed uitgewerkt onderzoek:
quote:
Oftewel: wij hebben ons onderzoek niet grondig genoeg uitgevoerd, dus we doen maar een uit de lucht gegrepen aanname. Hoe kan een zoetstof voor een teveel aan energie zorgen terwijl het vrijwel geen energetische waarde heeft?
pi_131237762
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef WRH het volgende:

[..]

Positief of negatief is compleet in the eye of the beholder
Extremistisch gematigd.
  maandag 16 september 2013 @ 14:34:47 #238
45206 Pietverdriet
pi_131237790
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef WRH het volgende:

[..]

Ohw, en als je dat effect helemaal niet nodig hebt?
pi_131237881
leuk, dit soort niet relevante toevoegingen. dus schade van alcohol is ook alleen maar in the eye of the beholder? discussies over gezondheid, voeding en voedingsmiddelen naar een filosofisch niveau tillen :') maar als jij je scheel wilt eten aan suiker, be my guest
pi_131237894
TS heeft voorspellende gaven en kan zo in de toekomst kijken of zo?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 16 september 2013 @ 14:38:52 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131237971
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

[..]

Oftewel: wij hebben ons onderzoek niet grondig genoeg uitgevoerd, dus we doen maar een uit de lucht gegrepen aanname. Hoe kan een zoetstof voor een teveel aan energie zorgen terwijl het vrijwel geen energetische waarde heeft?
Nee, dat was gewoon een crappy vertaling op nu.nl

Het origineel dan maar:

quote:
DIET soft drink a day could be making you fat, more likely to get diabetes and at higher risk of cardiovascular disease.

Artificial sweeteners used in these drinks are meant to give you the taste without the calories but a major review of scientific studies suggests they may instead interfere with the body's normal energy regulation.

Researcher Susan Swithers of Purdue University in the US says sweet tastes normally trigger a psychological response that signals the arrival of nutrients in the stomach.

However, research shows when artificial sweeteners are consumed no such energy burst follows the taste and over time this appears to weaken the body's natural response to a sweetness.

"By weakening the validity of sweet taste as a signal for caloric post-ingestive outcomes, consumption of artificial sweeteners could impair energy and body weight regulation," she says in a paper published in Trends in Endocrinology and Metabolism.

The research looks at 15 large health studies from around the world that included data on artificial sweetener consumption over the past 40 years.

The clear conclusion was that there was "little support for artificially sweetened beverages in promoting weight loss or preventing negative health outcomes such as Type 2 Diabetes, metabolic syndrome (increased blood pressure, high fasting blood glucose, large waist circumference, high cholesterol), and cardiovascular events," the study says.

Instead, a number of the studies suggested that people who regularly consumed artificially sweetened beverages were at increased risk compared with those that did not.

The San-Antonio Heart Study of 1250 men and women found risk of weight gain and obesity were greater in those consuming artificially sweetened beverages than those who did not.

A European study of over 66,000 women and a health professionals study of around 40,000 men found the risk of Type 2 diabetes doubled for the heaviest drinkers of artificially sweetened beverages.

The Nurses Health Study which included over 88,000 women found the risk for type 2 diabetes was increased by consuming only one artificially sweetened beverage a day.

While a study of normal weight children assigned to drink a single artificially sweetened beverage a day gained less weight than those who consumed one sugar sweetened beverage a day.

A second study of overweight and obese adults who substituted water or artificially sweetened beverages for sugar sweetened beverages found while there was an improvement in blood sugar levels in those consuming water, no such effect happened in those consuming artificially sweetened beverages.

The study comes as new research shows increasing exercise rates in the US have not helped cull rising obesity rates.

Obesity rates increased across the US from 2001 to 2009 despite an increase in the prevalence of sufficient physical activity and the George Institute's Bruce Neal says the most likely explanation is the 'excess of energy provided by the food supply'.
http://www.dailytelegraph(...)i0dguz-1226677319499
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 september 2013 @ 14:42:02 #242
45206 Pietverdriet
pi_131238116
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:36 schreef WRH het volgende:
leuk, dit soort niet relevante toevoegingen. dus schade van alcohol is ook alleen maar in the eye of the beholder? discussies over gezondheid, voeding en voedingsmiddelen naar een filosofisch niveau tillen :') maar als jij je scheel wilt eten aan suiker, be my guest
twee glazen alcohol per dag verlaagd de kans op hart en vaatziekten significant.
pi_131238156
dat zeg ik, wat jij wil met suiker.
  maandag 16 september 2013 @ 14:44:34 #244
45206 Pietverdriet
pi_131238213
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:43 schreef WRH het volgende:
dat zeg ik, wat jij wil met suiker.
Het wordt mij hoe langer hoe onduidelijker wat jij nu eigenlijk zeggen wil
pi_131238255
Wat Piet zegt. "Wat jij wil" roepen als je argumenten geen stand houden :')
Extremistisch gematigd.
  maandag 16 september 2013 @ 14:48:21 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131238354
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

[..]

de theorie is niet zo vreemd, het is de verhoogde trek die tot de geobserveerde gewichtstoename leidt

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2892765/

het zijn geen studies zelf maar systematische reviews...
  maandag 16 september 2013 @ 14:51:54 #247
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131238507
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

twee glazen alcohol per dag verlaagd de kans op hart en vaatziekten significant.
en 20 glazen ??
  maandag 16 september 2013 @ 14:53:45 #248
45206 Pietverdriet
pi_131238583
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:51 schreef HD9 het volgende:

[..]

en 20 glazen ??
4-5 liter water is ook dodelijk
pi_131238593
Er bestond altijd al suikeraccijns maar die is twintig jaar geleden afgeschaft geloof ik. En TS moet niet zo panieken over een enkele uitspraak van een GGD-figuurtje.
  maandag 16 september 2013 @ 14:56:55 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131238706
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:51 schreef HD9 het volgende:

[..]

en 20 glazen ??
uiteindelijk ook wel redelijk, voordat je het aan je vaten zou kunnen krijgen ben je al dood van die kapotte lever
pi_131240066
quote:
Het is niet zomaar een "idee", dit is een mooi voorbeeld van rechtssociologie waarbij de overheid duidelijk heeft gelobbyd en achter de schermen met onderhandelend wetgeven aan de gang is geweest. Dat is trouwens geen geheim want het is heel "normaal" en gebeurt binnen iedere sector. Op deze manier wordt er een poging gedaan om draagkracht te creëren alvorens er uberhaupt een wetsvoorstel op tafel komt. Ik heb onlangs tijdens mijn studie een aantal weken aan deze interessante gang van zaken ( o.a. ook semi-autonome sociale velden ) moeten besteden en bij het lezen van het bericht moest ik hier meteen aan denken.
pi_131240775
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mensen weten heus wel dat veel suiker niet goed is, dat roken ongezond is, dat te veel vet ongezond is, dat je voldoende groente en fruit binnen hoort te krijgen, etc. Dat mensen dingen eten, drinken en doen die misschien niet optimaal zijn voor hun gezondheid (met het straatbeeld als bewijs), betekent niet dat ze niet op de hoogte zijn van deze informatie.
Ze weten wellicht dat het ongezond is, maar weten ze ook hoeveel er in producten zit en waar het allemaal in zit? Het probleem is nl dat er (veel) suiker zit in producten waar je het niet verwacht en je moet redelijk fanatiek etiketten lezen (en kunnen ontcijferen) om daar achter te komen.

Wat zoetstof betreft, waarom zou er suikervervanger moeten komen? Gewoon minderen of weglaten in producten (kan niet altijd, sommige dingen zijn echt smerig zonder suiker) is voldoende en zelf wennen aan minder zoet. Prima te doen.
  maandag 16 september 2013 @ 15:52:27 #253
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131240886
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 14:56 schreef Re het volgende:

[..]

uiteindelijk ook wel redelijk, voordat je het aan je vaten zou kunnen krijgen ben je al dood van die kapotte lever
nee bier niet, das net limonade

20 glazen jonge jenever wel
pi_131241153
In 1 glas bier zit ongeveer net zoveel alcohol als in glaasje jenever. Daar zijn die verschillende maten voor. ;)
20 glazen bier is even schadelijk als 20 glazen andere alcoholhoudende drank in het glas dat daarvoor bestemd is, met uitzondering van shandy, dat een verdunning is.
Alleen als je de sterke drank in bierglazen zo volschenken, dan is het een ander verhaal...

Alcohol percentage Glasinhoud Pure alcohol
Pils 5% 250 cc 12,50 cc
Wijn 12% 100 cc 12,00 cc
Gedistilleerd 35% 35 cc 12,25 cc
  maandag 16 september 2013 @ 16:17:55 #255
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131241883
Vet eten schaadt signaal volle maag

quote:
Vet eten schaadt signaal volle maag
Medisch • Geplaatst door Redactie op 16-09-2013 @ 16:04

Mensen die langdurig veel vet eten, beschadigen daarmee blijvend de signaalfunctie die aangeeft wanneer de maag vol is. Dat is volgens Australische onderzoekers de reden dat 95 procent van de mensen die veel afvallen binnen 2 jaar weer op hun oude (over)gewicht zitten en vaak zelfs nog meer wegen.

Wetenschappers van de universiteit van Adelaide ontdekte dat de signaalfunctie bij mensen met zwaar overgewicht beschadigd raakt en niet herstelt als ze zijn afgevallen. De zenuwen die de hersenen moeten vertellen dat de maag is opgerekt, werken niet meer zo goed. Daardoor gaan mensen door met eten, terwijl ze eigenlijk al een voldaan gevoel zouden moeten hebben.
pi_131242952
goed nieuws! hopelijk verbetert dit de nationale gezondheid!
pi_131244286
Misschien moeten ze dan eerst eens stoppen met overal suiker in doen (producten).
  maandag 16 september 2013 @ 17:22:37 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131244322
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 17:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien moeten ze dan eerst eens stoppen met overal suiker in doen (producten).
Dat is de win-win van deze situatie; ze kunnen zo'n belasting in het leven roepen en meer dan de helft van de spullen in de supermarkt valt er dan onder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_131244370
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is de win-win van deze situatie; ze kunnen zo'n belasting in het leven roepen en meer dan de helft van de spullen in de supermarkt valt er dan onder.
90% van de producten wel, ben ik bang. Vooral glucose-fructosestroop.
  maandag 16 september 2013 @ 17:26:30 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131244439
quote:
misschien moeten mensen gewoon eens leren dat excessief gebruik niet goed is.
  maandag 16 september 2013 @ 17:28:07 #261
45206 Pietverdriet
pi_131244504
quote:
Ja, gadver rijp fruit
  maandag 16 september 2013 @ 17:28:42 #262
45206 Pietverdriet
pi_131244531
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

90% van de producten wel, ben ik bang. Vooral glucose-fructosestroop.
Oh dear, amerikaanse sites zitten lezen, dat is daar vooral een gebruik, niet hier
  maandag 16 september 2013 @ 17:28:54 #263
400783 Kwi-Ukte-Uktena
Wikasha spirit of Evil
pi_131244542
Oh wauw, ik ben zo heel erg voor een suikertax! En een vet-tax!

Laat maar komen!! :Y ^O^ _O_
Do not disturb the sleep of the Wikasha! Go!
What good is it if you are consumed by Kwi-Uktena, Devil-Beast-That-Walks-Like-Man? Walk or know the Beast!
pi_131245493
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh dear, amerikaanse sites zitten lezen, dat is daar vooral een gebruik, niet hier
Ook hier bevatten een heleboel producten suiker.

Geldt de tax ook voor fruit? :+
pi_131245522
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 17:26 schreef Re het volgende:

[..]

misschien moeten mensen gewoon eens leren dat excessief gebruik niet goed is.
Weten is een ding.
  maandag 16 september 2013 @ 17:55:58 #266
45206 Pietverdriet
pi_131245539
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ook hier bevatten een heleboel producten suiker.

Geldt de tax ook voor fruit? :+
Had het over de stroop
pi_131245607
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had het over de stroop
Ik zie het hier vaak genoeg op producten staan. Sowieso zijn er veel verschillende vormen en benamingen van suiker in producten, maar daar weet jij vast alles van. Maar niets boven een stuk fruit. :9
pi_131245717
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:28 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:

Leuke troll.

Je weet hopelijk wel dat mensen hun eetpatroon daardoor niet zullen aanpassen en er veel over de grens gekocht gaat worden?
pi_131245773
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:28 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:

Laten we dan ook maar een eiwit-tax doen meteen, als we toch bezig zijn.
  maandag 16 september 2013 @ 18:04:03 #270
400783 Kwi-Ukte-Uktena
Wikasha spirit of Evil
pi_131245807
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:01 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Leuke troll.

Je weet hopelijk wel dat mensen hun eetpatroon daardoor niet zullen aanpassen en er veel over de grens gekocht gaat worden?
I don't care :D
What good is it if you are consumed by Kwi-Uktena, Devil-Beast-That-Walks-Like-Man? Walk or know the Beast!
  maandag 16 september 2013 @ 18:04:33 #271
45206 Pietverdriet
pi_131245831
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zie het hier vaak genoeg op producten staan. Sowieso zijn er veel verschillende vormen en benamingen van suiker in producten, maar daar weet jij vast alles van. Maar niets boven een stuk fruit. :9
Ook daar zit suiker in
pi_131245866
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:04 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:

[..]

I don't care :D
Dan maakt het je ook niet uit als de accijns er niet komen.
  Licht Ontvlambaar maandag 16 september 2013 @ 18:05:52 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131245869
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kom het tegenwoordig in de gekste dingen tegen Piet, haring in blik met ei-mosterdsaus bijvoorbeeld...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 september 2013 @ 18:06:49 #274
400783 Kwi-Ukte-Uktena
Wikasha spirit of Evil
pi_131245908
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 18:05 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Dan maakt het je ook niet uit als de accijns er niet komen.
Natuurlijk wel.

Suiker-vretende-fatties pesten. Altijd leuk.
  Licht Ontvlambaar maandag 16 september 2013 @ 18:08:24 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131245965
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:06 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Ow, jij bent zo'n dieet light broodsmeersel vreter?
  maandag 16 september 2013 @ 18:08:38 #276
45206 Pietverdriet
pi_131245976
Ik stel voor een IQ taks, hoe lager je IQ hoe meer belasting je betaald. Ieder punt beneden de 100 een procentpunt meer inkomstenbelasting. Hoe hoger hoe lager, iedere punt boven de 100 een procentpunt minder inkomstenbelasting.
Op deze manier trek je veel hoogbegaafden aan in de migratie. De onderklasse leeft ongezonder en die straf je zo direct
  maandag 16 september 2013 @ 18:10:19 #277
45206 Pietverdriet
pi_131246019
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik kom het tegenwoordig in de gekste dingen tegen Piet, haring in blik met ei-mosterdsaus bijvoorbeeld...
Zal er alles mee te maken hebben dat ik zulks niet eet, maar volgens mij zat het altijd al in degelijke conserven
  Licht Ontvlambaar maandag 16 september 2013 @ 18:11:58 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131246067
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zal er alles mee te maken hebben dat ik zulks niet eet, maar volgens mij zat het altijd al in degelijke conserven
Kan, ik let er eigenlijk pas een tijdje op :)
pi_131246096
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:06 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Dus er moeten accijns komen om suikerconsumerende mensen te fucken, topplan!!

:? :') :'( ;(
pi_131246111
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook daar zit suiker in
Nee echt? :o
  maandag 16 september 2013 @ 18:14:24 #281
400783 Kwi-Ukte-Uktena
Wikasha spirit of Evil
pi_131246147
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 18:13 schreef Waterloos het volgende:

[..]

Dus er moeten accijns komen om suikerconsumerende mensen te fucken, topplan!!

:? :') :'( ;(
Ja! :Y _O_
  maandag 16 september 2013 @ 18:15:35 #282
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_131246178
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Lees: We gaan nog meer geld innen.
Er is al een suikertax in NL. Beetje oud nieuws zo.
  maandag 16 september 2013 @ 22:25:40 #283
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_131260561
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
Prima zaak.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:08:02 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131297314
Ze moeten totaal overbodige en ongezonde suikers belasten. Dus bijvoorbeeld extra belasting op frisdranken en zo.
Het zal er uiteindelijk wel op uitdraaien dat de aardbeien 2x zo duur worden, want daar zitten ook suikers in.
The End Times are wild
pi_131297423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:08 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten totaal overbodige en ongezonde suikers belasten. Dus bijvoorbeeld extra belasting op frisdranken en zo.
Het zal er uiteindelijk wel op uitdraaien dat de aardbeien 2x zo duur worden, want daar zitten ook suikers in.
waarom ? er moet helemaal geen accijns op suiker zijn
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:10:58 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131297497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:09 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

waarom ? er moet helemaal geen accijns op suiker zijn
Jawel. Ontmoedigingsbeleid. Bovendien houd ik van accijnsen tov andere belastingen. Accijnsen zijn immers gemakkelijk te ontlopen.
The End Times are wild
pi_131297623
daar ben ik het dus niet mee eens, er moet helemaal geen ontmoediging zijn.
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:00:15 #288
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_131300081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef arjan1112 het volgende:
daar ben ik het dus niet mee eens, er moet helemaal geen ontmoediging zijn.
als je die fatties van tegenwoordig ziet rondlopen, en nog erger in de club aanwezig zijn, dan mogen fattie-ontmoedigende accijnzen best doorgevoerd worden.
Drinky is een baas
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:01:43 #289
45206 Pietverdriet
pi_131300138
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:00 schreef Drinky het volgende:

[..]

als je die fatties van tegenwoordig ziet rondlopen, en nog erger in de club aanwezig zijn, dan mogen fattie-ontmoedigende accijnzen best doorgevoerd worden.
Als je ziet hoe oud healthnazis worden lijkt mij dat je hun beter flink kan belasten voor de kosten die zij veroorzaken in de geriatrie
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:02:35 #290
45206 Pietverdriet
pi_131300175
quote:
0s.gif Opdinsdag 17 september 2013 22:08 schreef LXIV het volgende:
Waarom? Wat is je doelstelling?
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:03:49 #291
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_131300224
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je ziet hoe oud healthnazis worden lijkt mij dat je hun beter flink kan belasten voor de kosten die zij veroorzaken in de geriatrie
Beter gewoon euthaniseren na een bepaalde leeftijd, maar gewoon dikzakken weren, overal, vooral in clubs. Zal het wel een beetje erg leeg zijn in het begin maar dat is een goed moment voor de superieuren om zich voort te planten.
Drinky is een baas
pi_131300978
Stevia kom maar door
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 18 september 2013 @ 08:23:17 #293
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131305039
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:03 schreef Drinky het volgende:

[..]

Beter gewoon euthaniseren na een bepaalde leeftijd, maar gewoon dikzakken weren, overal, vooral in clubs. Zal het wel een beetje erg leeg zijn in het begin maar dat is een goed moment voor de superieuren om zich voort te planten.
ze moeten wel een IQ boven de 120 hebben, knap zijn en goede communicatieve vaardigheden en van Arische afkomst
  woensdag 18 september 2013 @ 08:25:55 #294
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131305059
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:00 schreef Drinky het volgende:

[..]

en daarmee echt gezonde voeding zonder merkaanduiding 50% goedkoper maken
zoals makreel, haring in glas, groenten, tomaten en vruchtensappen zonder suikertoevoeging
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:27:24 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305073
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:21 schreef wolfrolf het volgende:
Stevia kom maar door
Ik mag hopen van niet, ranzige zooi...
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:28:54 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305089
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

en daarmee echt gezonde voeding zonder merkaanduiding 50% goedkoper maken
zoals makreel, haring in glas, groenten, tomaten en vruchtensappen zonder suikertoevoeging
Vruchtensappen schaar jij onder gezonde voeding? Waarom?
  woensdag 18 september 2013 @ 08:34:15 #297
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_131305141
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vruchtensappen schaar jij onder gezonde voeding? Waarom?
vruchtensappen zonder toevoeging van suikers
dus echte sappen
Tomatensap zonder zout en suiker
bietensap
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 september 2013 @ 08:39:56 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131305209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

vruchtensappen zonder toevoeging van suikers
dus echte sappen
Tomatensap zonder zout en suiker
bietensap
Euh ja, bietensap is geen vruchtensap natuurlijk en tomatensap is op het randje... Ik zie behalve dat het lekker kan zijn, geen voordeel van vruchtensap ten opzichte van gewoon het fruit eten. En al helemaal niet als het niet zelf geperst is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 18-09-2013 08:45:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')