over 8 jaar kost een fles cola 15 euroquote:AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aks_op_suiker__.html
Lees: We gaan nog meer geld innen.quote:Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.quote:Op maandag 16 september 2013 08:59 schreef De_Coulance het volgende:
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
dat gold ook voor die van de tabaksindustriequote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.quote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.quote:Op maandag 16 september 2013 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
of suiker slecht is is irrelevant net als dat roken slecht is, als iemand dat wil is het onmenselijk om de prijs 4 keer over de kop te gooienquote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
Vandaar ook het woordje 'als'quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
Ja maar die hebben de wetenschap een beetje tegen, in Afrika hebben ze meer succes tegenwoordig.quote:Op maandag 16 september 2013 09:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
Stevia is niet te hachelen, doe maar ouderwets natrenaquote:
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is jaquote:Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef arjan1112 het volgende:
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.quote:AMSTERDAM -
„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijkequote:Op maandag 16 september 2013 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja
Hier zie ik nog altijd een markt, zolang we in staat zijn olie de hele wereld over te pompen kan dit natuurlijk ook met water. Maar ja, dan zouden we een probleem oplossen en dat is uiteraard niet de bedoeling.quote:Op maandag 16 september 2013 09:10 schreef arjan1112 het volgende:
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
Want met accijnsen zijn de door jou genoemde problemen natuurlijk wel opgelost? Dat hebben we natuurlijk de afgelopen jaren wel kunnen zien...quote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef WRH het volgende:
[..]
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
quote:Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben,
Dit.quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...quote:Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.
Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
Boter is nog altijd stukken beter danquote:Op maandag 16 september 2013 09:15 schreef Snowballed het volgende:
Vroeger smokkelden ze boter........
quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...
hou toch op
Beter kan je het niet bewoorden.quote:GGD wil betutteltaks op suikerproducten
Jup, een overdaad aan suiker is slechts voor je. En er zit nogal veel suiker in allerlei vreten. Zeker, suiker heeft een verslavende werking, net als alcohol en tabak. Maar waarom wordt er in dit land in zulke gevallen dan onmiddellijk geopperd om het gebruik er van te ontmoedigen door er een accijns bovenop te kwakken? Nu weer GGD-opperhoofd Paul van der Velpen uit Amsterdam die een suikertaks bepleit. Of een door de overheid bepaalde maximale hoeveelheid per product. Of van die FOEI-etiketten die waarschuwen voor de gevaren van suiker voor de gezondheid van de consument. Jup, want daardoor zijn rokers ook massaal gestopt. Kijk, nu heeft Paul van der Velpen van de GGD-Amsterdam van zichzelf nul invloed op wetswijzigingen, maar dit zijn typisch van die ideeën die door politieke zeloten in de Tweede Kamer enthousiast worden overgenomen. En voor u het weet betaalt u nog meer voor uw boodschappen, dankzij een dergelijke betutteltaks. In Nederland mag je namelijk best zelf bepalen waar je kapot aan gaat, maar voor die keuzevrijheid dien je wel gestraft te worden met hoge accijnzen. Lekker creatief weer, betutteltaks en hoofdschud-etiketten. Doe eens andersom. Geef mensen die aantonen dat ze juist zorgvuldig op de inname van dit soort troep letten korting op hun zorgpremie. Geen of lagere BTW op gezonde producten. Om maar wat te noemen. Ga eens goed gedrag belonen in plaats van non-stop energie, focus en aandacht te pompen in negatief gedrag. We worden in dit land al meer dan genoeg behandeld alsof we achterlijke debielen met een geldoverschot zijn. Iemand een suikerkoekje bij de koffie?
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
.... en zuren.quote:Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijke
Ten eerste gaan mensen die genotsmiddelen gebruiken ook eerder dood, dus misschien is het zelfs goedkoper dan iemand die blijft leven en 20 jaar in een verpleeghuis woontquote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè?
Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef Droopie het volgende:
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.quote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html
[..]
Beter kan je het niet bewoorden.
Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.quote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |