abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131228092
zoals ik al vreesde en waar ik heel erg tegen ben , net als tabak-alcohol accijnzen en beperkingen..

quote:
AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aks_op_suiker__.html

over 8 jaar kost een fles cola 15 euro
pi_131228103
Prima zaak.
Ja doei.
pi_131228118
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
pi_131228120
Gewoon elke dikzak zo'n geel embleem op z'n borst laten spelden met een S er op, dat zal ze leren!
pi_131228124
:o hoeveel gaat een ons baklava dan kosten :o

[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131228167
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:

Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
Lees: We gaan nog meer geld innen.
pi_131228190
Ik ben voor accijnz op ademen. Het is ook gebleken dat mensen door zuurstof verouderen, dus de kans op ziektes toeneemt.
pi_131228201
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228226
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_131228233
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:59 schreef De_Coulance het volgende:
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131228256
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228263
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
pi_131228276
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
Don't let my username fool you...
pi_131228277
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131228278
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
of suiker slecht is is irrelevant net als dat roken slecht is, als iemand dat wil is het onmenselijk om de prijs 4 keer over de kop te gooien
pi_131228282
Alles zoeten met stevia.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131228285
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
pi_131228304
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Vandaar ook het woordje 'als' ;)
En het zou me niks verbazen als het kabinet dit vroeg of laat ook in gaat voeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131228323
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
Ja maar die hebben de wetenschap een beetje tegen, in Afrika hebben ze meer succes tegenwoordig.
  maandag 16 september 2013 @ 09:10:05 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228341
Wat een onzin weer, ALS het doorgevoerd wordt. Al zie ik de 'belastingverlagende' VVD er uiteraard wel voor aan :')

Ach, het land gaat compleet kapot. Sterker nog, het is al doodziek.
pi_131228351
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
  Redactie Frontpage maandag 16 september 2013 @ 09:11:59 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131228371
Dikvretersaccijnzen zijn belachelijk, niet om het belasten van dikvreten, maar omdat het wordt gedaan onder het mom van 'gezondheid', terwijl het gewoon om gemakkelijke inkomsten voor de overheid gaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131228376
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef DroogDok het volgende:
Alles zoeten met stevia.
Stevia is niet te hachelen, doe maar ouderwets natrena
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131228379
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef arjan1112 het volgende:
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja ;(
Ja doei.
pi_131228389
quote:
AMSTERDAM -

„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben, straks gaan we nog adembelasting betalen omdat te diep inademen je longen dan doen klappen ofso iets.

Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_131228391
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja ;(
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijke
pi_131228394
Ah betutteltaks. Leuk.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_131228396
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:10 schreef arjan1112 het volgende:
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
Hier zie ik nog altijd een markt, zolang we in staat zijn olie de hele wereld over te pompen kan dit natuurlijk ook met water. Maar ja, dan zouden we een probleem oplossen en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_131228404
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef WRH het volgende:

[..]

want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
Want met accijnsen zijn de door jou genoemde problemen natuurlijk wel opgelost? Dat hebben we natuurlijk de afgelopen jaren wel kunnen zien...
pi_131228405
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben,
_O-
pi_131228408
Vettaks gaat er ook aankomen zodra dit gedaan wordt. Heb je ook nodig als bouwstof.
1947-2016
pi_131228412
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.

Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
Ja doei.
  maandag 16 september 2013 @ 09:15:52 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131228428
Vroeger smokkelden ze boter........
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_131228431
quote:

[..]

Dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131228435
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Hell To The Liars
  maandag 16 september 2013 @ 09:16:28 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131228439
Het idee van de suikeraccijns is aardig, de uitwerking wordt m.i. een drama. Wat wordt het alternatief?
Naar verwachting zal de industrie blijven "zoeten", want zoet verkoopt. Alternatief is dus zoetstof. Bah.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_131228440
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.

Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...

hou toch op
  maandag 16 september 2013 @ 09:16:30 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131228441
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
censuur :O
pi_131228445
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 09:15 schreef Snowballed het volgende:
Vroeger smokkelden ze boter........
Boter is nog altijd stukken beter dan :r margarine :r
Ja doei.
pi_131228453
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...

hou toch op
:') Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè? :D
Ja doei.
pi_131228458
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html

quote:
GGD wil betutteltaks op suikerproducten

Jup, een overdaad aan suiker is slechts voor je. En er zit nogal veel suiker in allerlei vreten. Zeker, suiker heeft een verslavende werking, net als alcohol en tabak. Maar waarom wordt er in dit land in zulke gevallen dan onmiddellijk geopperd om het gebruik er van te ontmoedigen door er een accijns bovenop te kwakken? Nu weer GGD-opperhoofd Paul van der Velpen uit Amsterdam die een suikertaks bepleit. Of een door de overheid bepaalde maximale hoeveelheid per product. Of van die FOEI-etiketten die waarschuwen voor de gevaren van suiker voor de gezondheid van de consument. Jup, want daardoor zijn rokers ook massaal gestopt. Kijk, nu heeft Paul van der Velpen van de GGD-Amsterdam van zichzelf nul invloed op wetswijzigingen, maar dit zijn typisch van die ideeën die door politieke zeloten in de Tweede Kamer enthousiast worden overgenomen. En voor u het weet betaalt u nog meer voor uw boodschappen, dankzij een dergelijke betutteltaks. In Nederland mag je namelijk best zelf bepalen waar je kapot aan gaat, maar voor die keuzevrijheid dien je wel gestraft te worden met hoge accijnzen. Lekker creatief weer, betutteltaks en hoofdschud-etiketten. Doe eens andersom. Geef mensen die aantonen dat ze juist zorgvuldig op de inname van dit soort troep letten korting op hun zorgpremie. Geen of lagere BTW op gezonde producten. Om maar wat te noemen. Ga eens goed gedrag belonen in plaats van non-stop energie, focus en aandacht te pompen in negatief gedrag. We worden in dit land al meer dan genoeg behandeld alsof we achterlijke debielen met een geldoverschot zijn. Iemand een suikerkoekje bij de koffie?
Beter kan je het niet bewoorden.
1947-2016
pi_131228464
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
  maandag 16 september 2013 @ 09:18:18 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131228472
dan krijg je suikervervangers. Op zich geen punt, zolang het hetzelfde smaakt en niet schadelijk/verslavend is
  maandag 16 september 2013 @ 09:18:37 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228476
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijke
.... en zuren.
pi_131228480
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:') Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè? :D
Ten eerste gaan mensen die genotsmiddelen gebruiken ook eerder dood, dus misschien is het zelfs goedkoper dan iemand die blijft leven en 20 jaar in een verpleeghuis woont
  maandag 16 september 2013 @ 09:20:55 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_131228514
quote:

[..]

Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.

Dit betekent dat men de burger er langzaam aan het wennen is.

Als dit echt ernst is, zal men fabrikanten verplichten gezondere producten te maken; minder suiker, zout, maar ook al die E-zooi in de produkten in de schappen bij de super. Pak Unilever en Procter & Gamble etc. maar eens aan
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_131228519
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef Droopie het volgende:
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Was het maar zo'n feest.
pi_131228526
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html

[..]

Beter kan je het niet bewoorden.
Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.

quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.
pi_131228530
Laten ze maar minder suiker in voedsel verwerken. Is niet gezond en het kan ook met helft minder.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_131228541
Goede zaak, Scandinavische aanpak. Ongezond voedsel duurder maken, maar dan ook gezond voedsel goedkoper als het kan.
pi_131228544
En dan drink je coca - cola zero en dan lopen ze weer te huilen over de zoetstof aspartaam. Donder toch op zeg :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 16 september 2013 @ 09:23:17 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228546
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.

Dit betekent dat men de burger er langzaam aan het wennen is.

Als dit echt ernst is, zal men fabrikanten verplichten gezondere producten te maken; minder suiker, zout, maar ook al die E-zooi in de produkten in de schappen bij de super. Pak Unilever en Procter & Gamble etc. maar eens aan
Onze overheid kennende is het puur en alleen een nieuwe melkkoe, en gaat er nauwelijks aangedrongen worden of stimuleren op gezondere alternatieven of whatever.

De overheid is verdomd lui, en weigert haar verantwoordelijkheden te nemen, of om te investeren in een gezonde toekomst.
  maandag 16 september 2013 @ 09:25:15 #53
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228583
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:22 schreef Rickario het volgende:
Goede zaak, Scandinavische aanpak. Ongezond voedsel duurder maken, maar dan ook gezond voedsel goedkoper als het kan.
Dat laatste gaat nooit gebeuren in Nederland. Als men al iets zou doorvoeren in die richting, dan zie je het uiteindelijk toch niet/nauwelijks terug in de eindprijs voor de consument.
pi_131228593
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.

[..]

Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.
dat zou dan 1,20 voor een anderhalve liter fles zijn.. kost hier 1,63 hm...
pi_131228596
quote:

Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131228656
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
Dat is inderdaad een hele gevaarlijke. Waar ga je de grens leggen? Er komen ook veel blessures vooor bij voetballen, die ook maar zelf laten betalen? Hardlopen zorgt ook voor veel blessures? Ook maar laten betalen? Ow, je had geen helm op terwijl je op de keukentrapje stond en ervanaf donderde? Zelf betalen!
pi_131228658
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen, :N maar denk dat in weze alle combinaties met 'teveel' en 'schadelijk' een kanshebber zouden moeten kunnen zijn.

Het kost een mens overigens een week of 3 om af te kicken van de suikerverslaving, lichamelijk, dus op zich is verandering ook zo gemaakt.
Ja doei.
pi_131228683
quote:

hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powed
pi_131228728
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:30 schreef MarkBroflovski het volgende:

[..]

hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powed
zeik niet, dat zijn prima mensen , niks mis mee
  maandag 16 september 2013 @ 09:34:39 #60
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228760
Ik ben sowieso tegen iedere vorm van accijns, m.u.v. (een redelijke) accijns op brandstof, ALS er een fatsoenlijk alternatief qua OV tegenover staat (wat in NL niet het geval is).

Roken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Drinken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Een hondje als huisdier!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.

Etc etc.

In de meeste zaken vind ik dat de overheid zich er geen fuck mee te maken heeft. In bepaalde zaken moeten zij JUIST hun verantwoording dragen (post, OV, energie, zorg, etc etc)
pi_131228793
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen, :N maar denk dat in weze alle combinaties met 'teveel' en 'schadelijk' een kanshebber zouden moeten kunnen zijn.

Het kost een mens overigens een week of 3 om af te kicken van de suikerverslaving, lichamelijk, dus op zich is verandering ook zo gemaakt.
Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?
pi_131228812
Wel apart. Want suiker is toch heel anders dan sigaretten of alcohol. Suiker is niet per sé slecht voor je.
  maandag 16 september 2013 @ 09:39:39 #63
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228849
Mensen die sporten 'kosten' de maatschappij geld, ivm blessures enzo (er is uitval), maar mensen die NIET sporten blijken gemiddeld nog meer ziekdagen op te nemen, dus hoe zou je dat dan willen 'belasten', en met welk excuus...!?
:')

De overheid moet gewoon kappen met dit soort onzin en fatsoenlijk een begroting rond krijgen. Er zijn landen die het met een VEEL lagere belastingdruk per inwoner, VEEL beter voor elkaar hebben. Met begroting die DIEP in de PLUS eindigen.
pi_131228856
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Alchohol- en nicotineverslaafde vadsige paupers, waarvan sommige ook nog met een strafblad, 'prima mensen'? Mwah. Ze bestaan, laten we het daar op houden.
  maandag 16 september 2013 @ 09:40:28 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228865
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Fides het volgende:
Wel apart. Want suiker is toch heel anders dan sigaretten of alcohol. Suiker is niet per sé slecht voor je.
Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.
pi_131228869
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

prima? Mensen die op belastinggeld hele dag zuipen en roken _O-
pi_131228876
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?
Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.
Roken geeft geen énkel lichamelijk voordeel. Voetballen echter wel: is beweging, conditieopbouw, etc. Althans, als je al zoiets zou gaan invoeren dan zou je m.i. de voor- en nadelen van een actie tegen elkaar af moeten wegen, ofzo.
Ja doei.
pi_131228880
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:39 schreef Yi-Long het volgende:
Mensen die sporten 'kosten' de maatschappij geld, ivm blessures enzo (er is uitval), maar mensen die NIET sporten blijken gemiddeld nog meer ziekdagen op te nemen, dus hoe zou je dat dan willen 'belasten', en met welk excuus...!?
:')
Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.
quote:
De overheid moet gewoon kappen met dit soort onzin en fatsoenlijk een begroting rond krijgen. Er zijn landen die het met een VEEL lagere belastingdruk per inwoner, VEEL beter voor elkaar hebben. Met begroting die DIEP in de PLUS eindigen.
Kleinere overheid is het antwoord.
  maandag 16 september 2013 @ 09:41:05 #69
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_131228883
Nu nog accijns op vlees :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_131228899
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.
Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?
pi_131228903
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.
Roken geeft geen énkel lichamelijk voordeel. Voetballen echter wel: is beweging, conditieopbouw, etc. Althans, als je al zoiets zou gaan invoeren dan zou je m.i. de voor- en nadelen van een actie tegen elkaar af moeten wegen, ofzo.
En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.
pi_131228907
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Nu nog accijns op vlees :)
Ja, dat biologische neemt veel te veel ruimte in beslag :r plofkip ftw *O*
pi_131228911
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.
"Als je over de bal struikelt kun je dus gewoon niet voetballen, had je dat eerder moeten toegeven en dus was deze kneuzing je eigen schuld!"

*)
Ja doei.
pi_131228939
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben

Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).

Ik vraag me wel af hoe je zonder suiker brood (en andere gistproducten) luchtig krijgt. Ik zie dat met stevia niet gebeuren, en met natrena ook niet.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2013 @ 09:45:26 #75
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131228948
Het is een tax. Gestoeld op wetenschappelijke uitspraken.
Die gaat er komen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 16 september 2013 @ 09:46:42 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131228966
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?
Minder suiker, minder zuren. Minder rotzooi. En itt frisdranken is bier en alcohol in beperkte mate gewoon GEZOND. Niet ongezond.
  maandag 16 september 2013 @ 09:50:27 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229022
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.

[..]

Kleinere overheid is het antwoord.
Nee, GROTERE overheid is het antwoord, maar de verdeling tussen bureau-kneuzen en mensen in de dienstverlening, moet compleet anders. Nu zijn er veels te veel ambtenaren die een baantje hebben maar compleet nutteloos zijn, terwijl we veel meer ambtenaren nodig hebben die gewoon een dagtaak hebben aan het schoonhouden van wegen. parken, straten. We hebben behoefte aan een zorg die gewoon door 'AMBTENAREN' wordt uitgevoerd, voor NORMALE salarissen. Etc etc.

Het probleem is niet de grootte van de overheid. Het probleem is de invulling van die overheid, en welke verantwoordelijkheden die overheid wel of niet neemt, qua taken.
pi_131229102
net was je nog voor lagere collectieve lasten.. het loopt weer tegen de 50% .. in de jaren 80 was dit 60%... laagste was 42% o.i.d in spanje was dat 35% maar zal nu ook wel hoger zijn
pi_131229107
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 09:34 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben sowieso tegen iedere vorm van accijns, m.u.v. (een redelijke) accijns op brandstof, ALS er een fatsoenlijk alternatief qua OV tegenover staat (wat in NL niet het geval is).

Roken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Drinken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Een hondje als huisdier!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.

Etc etc.

In de meeste zaken vind ik dat de overheid zich er geen fuck mee te maken heeft. In bepaalde zaken moeten zij JUIST hun verantwoording dragen (post, OV, energie, zorg, etc etc)
Ik ben sterk voor een overheid die alleen het hoognodige uitvoert, maar daarvoor zal ik waarschijnlijk moeten emigreren om dat te kunnen ervaren. De overheid meent hier alles voor iedereen te moeten regelen, van dat idee moeten we eens heel hard afstappen. Dat idee van voor een ander beslissingen nemen moeten we echt heel hard af... Dat levert ook pas besparingen op, maar ja, dat is natuurlijk te radicaal.
pi_131229146
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Die gaat er komen.
De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?
pi_131229147
Krijgen we nog meer pauperstoffen als aspartaam in ons drinken en voer.

Ik moet nu al moeite doen om producten te vinden met gewone suikers, vetten etc.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2013 @ 09:59:30 #82
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131229184
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:57 schreef Fides het volgende:

[..]

De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?
Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Overall beste user 2022 maandag 16 september 2013 @ 10:19:10 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131229583
Shit hee. Één arts roept wat en het beleid voor de komende jaren staat al vast. Het wordt tijd dat het eens voorbij is met die elitaire artsen en dat ook de gewone hardwerkende belastingbetalende stratenmaker of boekhouder de GGD kunnen gaan runnen. Dan zullen dit soort fratsen snel tot het verleden horen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 september 2013 @ 10:21:45 #84
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229639
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.
Dan eis ik als suikerverslaafde ook dure professionele hulp en opvang om van die verslaving af te komen. En voorrang op de wachtlijsten voor een betaalbaar huurhuis.
pi_131229667
Er is pas nog iemand dood gegaan aan water. Ook erg slecht voor je kennelijk.

Mijn god wat een verschrikkelijk irritant betuttelend KUTland zijn we geworden. Altidj dat vingertje, altijd moraliseren, altijd 'laat ons maar bepalen wat goed voor u is en slaap zacht'. Wat is er geworden van het Nederland uit de jaren '90... Waar komt dat jaren '50 fetisjisme vandaan.
  maandag 16 september 2013 @ 10:28:52 #86
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131229800
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 10:23 schreef Luigi het volgende:
Er is pas nog iemand dood gegaan aan water. Ook erg slecht voor je kennelijk.

Mijn god wat een verschrikkelijk irritant betuttelend KUTland zijn we geworden. Altidj dat vingertje, altijd moraliseren, altijd 'laat ons maar bepalen wat goed voor u is en slaap zacht'. Wat is er geworden van het Nederland uit de jaren '90... Waar komt dat jaren '50 fetisjisme vandaan.
Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...
  maandag 16 september 2013 @ 10:31:24 #87
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131229867
Dit topic bewijst wel een beetje dat het onderwijs nog steeds goed gebruikt wordt door de overheid om je te leren dat mensen voor de loop van een geweer te dwingen te leven volgens een arbitraire standaard. Anders zou de eerste pagina niet helemaal volstaan met jubelreacties.
  maandag 16 september 2013 @ 10:32:04 #88
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131229885
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 10:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...
PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.
pi_131230072
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:44 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).

Bouwstof of energie. Je hebt ze fucking nodig.
quote:
Ik vraag me wel af hoe je zonder suiker brood (en andere gistproducten) luchtig krijgt. Ik zie dat met stevia niet gebeuren, en met natrena ook niet.
Zuurdesem?
1947-2016
pi_131230107
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Die gaat er komen.
Psychologen zijn het er ook over eens dat je je doel beter kunt bereiken met mensen door goed gedrag te belonen ipv fout gedrag te straffen.

Ook wetenschappelijk onderbouwd. Waarom komt die er dan niet? Dit is gewoon weer een smerige geldkwestie.
1947-2016
  maandag 16 september 2013 @ 10:46:11 #91
3542 Gia
User under construction
pi_131230222
Ik zit net aan een boterham met zelfgemaakte perzikjam. :P
pi_131230320
Tsja in Nederland heb je om de 3, 4 jaar een prijzenoorlog en in Duitsland hebben ze vaste lage prijzen ?
pi_131230444
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:53 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lagere accijns op frisdrank, alcohol, tabak en benzine vooral.

Gelukkig is de K&K maar 5 min verder dan de AH :)
Wel dure koffie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_131230496
Het zou zorgverleners verboden moeten worden om economische uitspraken te doen. Die lui snappen er echt helemaal niks van.
pi_131230509
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.
Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.
pi_131230653
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2013 10:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.
Terechte klacht.
pi_131230680
Dit is ook inhoudelijk echt gewoon een heel dom voorstel. Kenmerk van een verslaving is juist dat men weinig reageert op financiele prikkels. Zelfs een hoge belasting zal dan slecht een heel beperkte invloed hebben op de consumptie (prijs-inelastisticiteit van vraag). Dat is leuk voor de overheid, immers veel mensen betalen dan een hoge belasting, dat zorgt dus voor meer belastinginkomsten. Vanuit medisch perspectief veranderd er echter helemaal niks, de consumptie zal gewoon op hetzelfde peil blijven.
pi_131230754
quote:
13s.gif Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef Kowloon het volgende:
Dit is ook inhoudelijk echt gewoon een heel dom voorstel. Kenmerk van een verslaving is juist dat men weinig reageert op financiele prikkels. Zelfs een hoge belasting zal dan slecht een heel beperkte invloed hebben op de consumptie (prijs-inelastisticiteit van vraag). Dat is leuk voor de overheid, immers veel mensen betalen dan een hoge belasting, dat zorgt dus voor meer belastinginkomsten. Vanuit medisch perspectief veranderd er echter helemaal niks, de consumptie zal gewoon op hetzelfde peil blijven.
aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%
pi_131230886
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:05 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%
_O_
Ja doei.
pi_131230931
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

_O_
wat jou betreft gaat dat naar 0% zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: