over 8 jaar kost een fles cola 15 euroquote:AMSTERDAM -
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aks_op_suiker__.html
Lees: We gaan nog meer geld innen.quote:Op maandag 16 september 2013 08:51 schreef arjan1112 het volgende:
Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam. Hij denkt daarbij aan een suikertaks of een wet die bepaalt hoeveel suiker er in een product mag worden verwerkt.
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.quote:Op maandag 16 september 2013 08:59 schreef De_Coulance het volgende:
Hoe kom je erbij dat het eraan komt?
dat gold ook voor die van de tabaksindustriequote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, de lobbyisten van Coca Cola zijn veel leukere lieden dan die van de GGD. Met laatstgenoemden wil je niet dood gevonden worden.
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.quote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.quote:Op maandag 16 september 2013 09:03 schreef StateOfMind het volgende:
Nog meer goed nieuws voor de Duitse supermarkten in de grensstreek als dit door gaat. Zij moeten toch wel erg blij zijn met ons kabinet.
of suiker slecht is is irrelevant net als dat roken slecht is, als iemand dat wil is het onmenselijk om de prijs 4 keer over de kop te gooienquote:Op maandag 16 september 2013 09:01 schreef WRH het volgende:
volkomen terecht, alleen ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
het is maar een idee van iemand bij de GGD, dat is niet bepaald hetzelfde als het is een wetsvoorstel.
maar als het zou gebeuren vind ik dat een goede zaak, snap niet dat er nog steeds mensen zijn die werkelijk niet weten dat suiker echt slecht is (ja ook in kleine hoeveelheden).
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom is extra geld ervoor vragen altijd alleen maar de oplossing? (volgens de overheid dan...) Betere voorlichting en bewustwording lijkt me veel belangrijker.
Vandaar ook het woordje 'als'quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Dit is geen plan van het kabinet maar een uitspraak van iemand van de GGD.
Ja maar die hebben de wetenschap een beetje tegen, in Afrika hebben ze meer succes tegenwoordig.quote:Op maandag 16 september 2013 09:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dat gold ook voor die van de tabaksindustrie
Stevia is niet te hachelen, doe maar ouderwets natrenaquote:
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is jaquote:Op maandag 16 september 2013 08:54 schreef arjan1112 het volgende:
waarom wil jij dat iedereen veranderd in een water drinkende rauwe groenten eter ?
En daarom maar extra belasting heffen? Lees dit als een simpele lastenverhoging onder het mom van een hele mooie politiekcorrecte kutsmoes.quote:AMSTERDAM -
„Net als alcohol en tabak is het eigenlijk een drug. Gebruikers moet dus gewezen worden op de gevaren. Ik zie bijvoorbeeld voor me dat er net als bij roken stickers op frisdranken en zoete producten komen met de waarschuwing dat suiker verslavend werkt en slecht voor de gezondheid is”, aldus Van der Velpen.
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijkequote:Op maandag 16 september 2013 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, want dat is inderdaad de enige optie die nog over is ja
Hier zie ik nog altijd een markt, zolang we in staat zijn olie de hele wereld over te pompen kan dit natuurlijk ook met water. Maar ja, dan zouden we een probleem oplossen en dat is uiteraard niet de bedoeling.quote:Op maandag 16 september 2013 09:10 schreef arjan1112 het volgende:
Met water verdiend coca cola ook goud geld in Afrika; de watervoorziening van de overheid is nogal slecht, en iedereen koopt flessenwater, duurder dan cola...
Want met accijnsen zijn de door jou genoemde problemen natuurlijk wel opgelost? Dat hebben we natuurlijk de afgelopen jaren wel kunnen zien...quote:Op maandag 16 september 2013 09:06 schreef WRH het volgende:
[..]
want dat werkt in NL ook al zo goed met mbt voorlichting over tabak, drugs, alcohol en obesitas?
quote:Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben,
Dit.quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...quote:Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.
Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
Boter is nog altijd stukken beter danquote:Op maandag 16 september 2013 09:15 schreef Snowballed het volgende:
Vroeger smokkelden ze boter........
quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja joh laten we 75 plussers uit de verzekering gooien, dan gaat de premie met 50% omlaag ...
hou toch op
Beter kan je het niet bewoorden.quote:GGD wil betutteltaks op suikerproducten
Jup, een overdaad aan suiker is slechts voor je. En er zit nogal veel suiker in allerlei vreten. Zeker, suiker heeft een verslavende werking, net als alcohol en tabak. Maar waarom wordt er in dit land in zulke gevallen dan onmiddellijk geopperd om het gebruik er van te ontmoedigen door er een accijns bovenop te kwakken? Nu weer GGD-opperhoofd Paul van der Velpen uit Amsterdam die een suikertaks bepleit. Of een door de overheid bepaalde maximale hoeveelheid per product. Of van die FOEI-etiketten die waarschuwen voor de gevaren van suiker voor de gezondheid van de consument. Jup, want daardoor zijn rokers ook massaal gestopt. Kijk, nu heeft Paul van der Velpen van de GGD-Amsterdam van zichzelf nul invloed op wetswijzigingen, maar dit zijn typisch van die ideeën die door politieke zeloten in de Tweede Kamer enthousiast worden overgenomen. En voor u het weet betaalt u nog meer voor uw boodschappen, dankzij een dergelijke betutteltaks. In Nederland mag je namelijk best zelf bepalen waar je kapot aan gaat, maar voor die keuzevrijheid dien je wel gestraft te worden met hoge accijnzen. Lekker creatief weer, betutteltaks en hoofdschud-etiketten. Doe eens andersom. Geef mensen die aantonen dat ze juist zorgvuldig op de inname van dit soort troep letten korting op hun zorgpremie. Geen of lagere BTW op gezonde producten. Om maar wat te noemen. Ga eens goed gedrag belonen in plaats van non-stop energie, focus en aandacht te pompen in negatief gedrag. We worden in dit land al meer dan genoeg behandeld alsof we achterlijke debielen met een geldoverschot zijn. Iemand een suikerkoekje bij de koffie?
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet zit er allang een heffing op frisdrank, vandaar dat het Coca Cola of Pepsi duurder is dan in vrijwel elk ander land.
.... en zuren.quote:Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
in appelsap zit evenveel suiker , alleen natuurlijke
Ten eerste gaan mensen die genotsmiddelen gebruiken ook eerder dood, dus misschien is het zelfs goedkoper dan iemand die blijft leven en 20 jaar in een verpleeghuis woontquote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Woorden in de mond leggen is echt zeg maar jouw ding hè?
Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.quote:Op maandag 16 september 2013 09:05 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 16 september 2013 09:16 schreef Droopie het volgende:
Als het aan het kabinet ligt, maken ze cocaine nog legaal om er belasting op te heffen.
Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.quote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zonder_toeslag.html
[..]
Beter kan je het niet bewoorden.
Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.quote:Op maandag 16 september 2013 09:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Vertel hoeveel kost een fles coca cola in nederland, belgie en duitsland ?
Onze overheid kennende is het puur en alleen een nieuwe melkkoe, en gaat er nauwelijks aangedrongen worden of stimuleren op gezondere alternatieven of whatever.quote:Op maandag 16 september 2013 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik hoor dit soort 'proefballontjes' al een paar jaar, uit verschillende hoeken. Ook de variant 'vettaks' doet geregeld weer van zich horen.
Dit betekent dat men de burger er langzaam aan het wennen is.
Als dit echt ernst is, zal men fabrikanten verplichten gezondere producten te maken; minder suiker, zout, maar ook al die E-zooi in de produkten in de schappen bij de super. Pak Unilever en Procter & Gamble etc. maar eens aan
Dat laatste gaat nooit gebeuren in Nederland. Als men al iets zou doorvoeren in die richting, dan zie je het uiteindelijk toch niet/nauwelijks terug in de eindprijs voor de consument.quote:Op maandag 16 september 2013 09:22 schreef Rickario het volgende:
Goede zaak, Scandinavische aanpak. Ongezond voedsel duurder maken, maar dan ook gezond voedsel goedkoper als het kan.
dat zou dan 1,20 voor een anderhalve liter fles zijn.. kost hier 1,63 hm...quote:Op maandag 16 september 2013 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zij verwoorden inderdaad wat ik al jaren zeg: goed gedrag belonen werkt nog altijd veel beter dan slecht gedrag straffen. Dat werkt bij alles zo en is al in meerdere ondrzoeken aangetoond.
[..]
Ik ga al jaren voor o.a. Coca-Cola naar Duitsland. Zonder aanbieding momenteel 99ct per 1,25 liter fles bij de Lidl, maar regelmatig in de aanbieding voor 69ct of 79ct.
Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?quote:Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
Al zouden ze eerder wat mogen doen aan de ziektekostenverzekeringskosten van al die fatso's die te lui zijn om te bewegen en zich ondertussen maar vol blijven proppen en zich kapot roken en zuipen maar vervolgens wel aanspraak willen maken op dezelfde gezondheidsvoorzieningen.
Zelfde als het idee dat nu hier geopperd is in 't VK: kom je door je eigen stomme dronkenschap op de Eerste Hulp/in het ziekenhuis terecht, dan mag je mooi zelf betalen.
Dat is inderdaad een hele gevaarlijke. Waar ga je de grens leggen? Er komen ook veel blessures vooor bij voetballen, die ook maar zelf laten betalen? Hardlopen zorgt ook voor veel blessures? Ook maar laten betalen? Ow, je had geen helm op terwijl je op de keukentrapje stond en ervanaf donderde? Zelf betalen!quote:Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen,quote:Op maandag 16 september 2013 09:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je al het ongezond gedrag bestraffen, en waar wil je dan de grens trekken?
hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powedquote:Op maandag 16 september 2013 09:14 schreef motorbloempje het volgende:
zeik niet, dat zijn prima mensen , niks mis meequote:Op maandag 16 september 2013 09:30 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
hebben ze geen geld voor roken en zuipen is levensbehoefe nummer 1 zie camping powed
Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?quote:Op maandag 16 september 2013 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zaken die aantoonbaar schade veroorzaken en die desondanks langdurig worden gebruikt. Van een glas cola in de week ga je niet dood of word je niet dik. Van 2 flessen cola op een dag + 5 bier in de avond + een pakje sigaretten lopen de gezondheidsrisico's wel fors omhoog. Het is lastig om dat te meten per persoon en ik zeg ook niet dat ik daar de oplossing/werkwijze zo voor je op een presenteerblaadje heb liggen,maar denk dat in weze alle combinaties met 'teveel' en 'schadelijk' een kanshebber zouden moeten kunnen zijn.
Het kost een mens overigens een week of 3 om af te kicken van de suikerverslaving, lichamelijk, dus op zich is verandering ook zo gemaakt.
Alchohol- en nicotineverslaafde vadsige paupers, waarvan sommige ook nog met een strafblad, 'prima mensen'? Mwah. Ze bestaan, laten we het daar op houden.quote:Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
zeik niet, dat zijn prima mensen , niks mis mee
Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.quote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef Fides het volgende:
Wel apart. Want suiker is toch heel anders dan sigaretten of alcohol. Suiker is niet per sé slecht voor je.
prima? Mensen die op belastinggeld hele dag zuipen en rokenquote:Op maandag 16 september 2013 09:33 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
zeik niet, dat zijn prima mensen , niks mis mee
Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.quote:Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben het ergens wel met je eens hoor, maar zoiets is niet te realiseren. Iemand die een blessure oploopt met voetbal kost ook geld, en zeker als hij door blijft spelen met die blessure. Ga je dat ook meewegen? Veel mensen drinken veel alcohol in het weekend, gaat dat meespelen?
Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.quote:Op maandag 16 september 2013 09:39 schreef Yi-Long het volgende:
Mensen die sporten 'kosten' de maatschappij geld, ivm blessures enzo (er is uitval), maar mensen die NIET sporten blijken gemiddeld nog meer ziekdagen op te nemen, dus hoe zou je dat dan willen 'belasten', en met welk excuus...!?
Kleinere overheid is het antwoord.quote:De overheid moet gewoon kappen met dit soort onzin en fatsoenlijk een begroting rond krijgen. Er zijn landen die het met een VEEL lagere belastingdruk per inwoner, VEEL beter voor elkaar hebben. Met begroting die DIEP in de PLUS eindigen.
Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?quote:Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alcohol is ook niet perse slecht voor je. Sterker nog, ik denk dat het gezonder is om je kind 5x per week een glaasje bier te geven, ipv 5x een glaasje cola.
En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.quote:Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik weet dat het niet te realiseren valt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat er kritisch gekeken mag worden naar de risico's die mensen nemen. En in die risico's moet je ook de pro's en con's meenemen.
Roken geeft geen énkel lichamelijk voordeel. Voetballen echter wel: is beweging, conditieopbouw, etc. Althans, als je al zoiets zou gaan invoeren dan zou je m.i. de voor- en nadelen van een actie tegen elkaar af moeten wegen, ofzo.
Ja, dat biologische neemt veel te veel ruimte in beslagquote:
"Als je over de bal struikelt kun je dus gewoon niet voetballen, had je dat eerder moeten toegeven en dus was deze kneuzing je eigen schuld!"quote:Op maandag 16 september 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En elke actie moet je dan weer afwegen tegen andere risico's, liefst nog in proportie. Geen doen dus, en weet niet of we daar rouwig om moeten zijn.
Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).quote:Op maandag 16 september 2013 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Suiker is een bouwstof die we allemaal nodig hebben
Wie gaat dit soort mensen eens wijzen op gevaren van dit soort idiote uitspraken?
Minder suiker, minder zuren. Minder rotzooi. En itt frisdranken is bier en alcohol in beperkte mate gewoon GEZOND. Niet ongezond.quote:Op maandag 16 september 2013 09:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, in bier zitten ongeveer net zoveel (of zelfs meer) koolhydraten volgens mij, dus ik zie niet in hoe het beter kan zijn?
Nee, GROTERE overheid is het antwoord, maar de verdeling tussen bureau-kneuzen en mensen in de dienstverlening, moet compleet anders. Nu zijn er veels te veel ambtenaren die een baantje hebben maar compleet nutteloos zijn, terwijl we veel meer ambtenaren nodig hebben die gewoon een dagtaak hebben aan het schoonhouden van wegen. parken, straten. We hebben behoefte aan een zorg die gewoon door 'AMBTENAREN' wordt uitgevoerd, voor NORMALE salarissen. Etc etc.quote:Op maandag 16 september 2013 09:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup, en krijg je daar weer discussie over en bla bla bla. Gaat er (voorlopig) toch niet komen.
[..]
Kleinere overheid is het antwoord.
Ik ben sterk voor een overheid die alleen het hoognodige uitvoert, maar daarvoor zal ik waarschijnlijk moeten emigreren om dat te kunnen ervaren. De overheid meent hier alles voor iedereen te moeten regelen, van dat idee moeten we eens heel hard afstappen. Dat idee van voor een ander beslissingen nemen moeten we echt heel hard af... Dat levert ook pas besparingen op, maar ja, dat is natuurlijk te radicaal.quote:Op maandag 16 september 2013 09:34 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben sowieso tegen iedere vorm van accijns, m.u.v. (een redelijke) accijns op brandstof, ALS er een fatsoenlijk alternatief qua OV tegenover staat (wat in NL niet het geval is).
Roken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Drinken!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Een hondje als huisdier!? Moet je zelf weten. Alleen niet andere mensen tot last zijn.
Etc etc.
In de meeste zaken vind ik dat de overheid zich er geen fuck mee te maken heeft. In bepaalde zaken moeten zij JUIST hun verantwoording dragen (post, OV, energie, zorg, etc etc)
De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?quote:Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Het is een tax. Gestoeld op wetenschappelijke uitspraken.
Die gaat er komen.
Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.quote:Op maandag 16 september 2013 09:57 schreef Fides het volgende:
[..]
De uitspraak "suiker is een drug" is wetenschappelijk?
Dan eis ik als suikerverslaafde ook dure professionele hulp en opvang om van die verslaving af te komen. En voorrang op de wachtlijsten voor een betaalbaar huurhuis.quote:Op maandag 16 september 2013 09:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is voor de politiek voldoende omdat tax.
Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...quote:Op maandag 16 september 2013 10:23 schreef Luigi het volgende:
Er is pas nog iemand dood gegaan aan water. Ook erg slecht voor je kennelijk.
Mijn god wat een verschrikkelijk irritant betuttelend KUTland zijn we geworden. Altidj dat vingertje, altijd moraliseren, altijd 'laat ons maar bepalen wat goed voor u is en slaap zacht'. Wat is er geworden van het Nederland uit de jaren '90... Waar komt dat jaren '50 fetisjisme vandaan.
PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.quote:Op maandag 16 september 2013 10:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zo'n 10-15 jaar aan conservatief CDA-VVD beleid doet echt wonderen...
Bouwstof of energie. Je hebt ze fucking nodig.quote:Op maandag 16 september 2013 09:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Suiker is geen bouwstof. Koolhydraten zijn geen bouwstoffen, ze leveren energie. (Een auto wordt ook niet gemaakt van benzine, koolhydraten zijn voor ons lichaam wat benzine voor een auto is).
Zuurdesem?quote:Ik vraag me wel af hoe je zonder suiker brood (en andere gistproducten) luchtig krijgt. Ik zie dat met stevia niet gebeuren, en met natrena ook niet.
Psychologen zijn het er ook over eens dat je je doel beter kunt bereiken met mensen door goed gedrag te belonen ipv fout gedrag te straffen.quote:Op maandag 16 september 2013 09:45 schreef 3-voud het volgende:
Het is een tax. Gestoeld op wetenschappelijke uitspraken.
Die gaat er komen.
Wel dure koffie.quote:Op maandag 16 september 2013 10:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Lagere accijns op frisdrank, alcohol, tabak en benzine vooral.
Gelukkig is de K&K maar 5 min verder dan de AH
Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.quote:Op maandag 16 september 2013 10:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
PvdA en D66 doen anders vrolijk mee aan dit soort dingen.
Terechte klacht.quote:Op maandag 16 september 2013 10:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit. Het is godsgeklaagd. Kennelijk gelooft de meerderheid der Nederlanders opeens weer volop in de maakbare samenleving ofzo. Regeltjes, verboden en wetten... andere liedjes kennen ze niet.
aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%quote:Op maandag 16 september 2013 11:02 schreef Kowloon het volgende:
Dit is ook inhoudelijk echt gewoon een heel dom voorstel. Kenmerk van een verslaving is juist dat men weinig reageert op financiele prikkels. Zelfs een hoge belasting zal dan slecht een heel beperkte invloed hebben op de consumptie (prijs-inelastisticiteit van vraag). Dat is leuk voor de overheid, immers veel mensen betalen dan een hoge belasting, dat zorgt dus voor meer belastinginkomsten. Vanuit medisch perspectief veranderd er echter helemaal niks, de consumptie zal gewoon op hetzelfde peil blijven.
quote:Op maandag 16 september 2013 11:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
aantal rokers is wel gehalveerd door de accijnzen in 1980 rookte nog 50% vandaag 25%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |