Idd, het is Frau Doktor Merkel voor en naquote:Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef leona1 het volgende:
Na de actie van Steinbrück met de middelvinger ben ik benieuwd of hij nog serieus genomen gaat worden. Ik kan er echt niet bij dat iemand die premier wil worden zo iets doet? Ik kwam hier nog een interessante vergelijking/peiling van het online bereik van CDU en SDP en Merkel en Steinbrück tegen. Als je dit mag geloven dan wint de CDU met Angela. Ik ben benieuwd. Vond het tv debat overigens erg oudbollig. Ben ik dan de enige? Het lijkt wel of ze in Duitsland nog 20 jaar achterlopen. Alles is zo braaf als je het mij vraagt..
Hoezo is anders gelijk achterlopen?quote:Op maandag 16 september 2013 13:46 schreef leona1 het volgende:
Na de actie van Steinbrück met de middelvinger ben ik benieuwd of hij nog serieus genomen gaat worden. Ik kan er echt niet bij dat iemand die premier wil worden zo iets doet? Ik kwam hier nog een interessante vergelijking/peiling van het online bereik van CDU en SDP en Merkel en Steinbrück tegen. Als je dit mag geloven dan wint de CDU met Angela. Ik ben benieuwd. Vond het tv debat overigens erg oudbollig. Ben ik dan de enige? Het lijkt wel of ze in Duitsland nog 20 jaar achterlopen. Alles is zo braaf als je het mij vraagt..
Ik vind de duitse politieke debat-cultuur een verademing.. zéker als je het vergelijkt met de straatvechters- en -roept-u-maar-mentaliteit in de nederlandse politiek en de neiging elkaar zoveel mogelijk af te zeiken of goedkoop te scoren.quote:Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo is anders gelijk achterlopen?
Is een al langer lopende discussie, ook met betrekking tot Daniel Cohn-Bendit en diens uitlatingen en de discussie die dat opriep...quote:Op maandag 16 september 2013 15:54 schreef Morendo het volgende:
http://www.stern.de/polit(...)rderung-2058147.html
Arme Groenen, wat een toeval dat zoiets net een week voor de verkiezingen uitkomt!
Maar is maar 1 echt debat voor toch eigenlijk de belangrijkste verkiezingen in de EU nog wel van deze tijd?quote:Op maandag 16 september 2013 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vind de duitse politieke debat-cultuur een verademing.. zéker als je het vergelijkt met de straatvechters- en -roept-u-maar-mentaliteit in de nederlandse politiek en de neiging elkaar zoveel mogelijk af te zeiken of goedkoop te scoren.
Ook bv duitse politieke talkshows zijn wat betreft de discussieronde's vaak erg interssant, en juist wat diepergravend en inhoudelijk
Na, zo geweldig zijn ze ook weer niet. Ook veel door elkaar heen gepraat en gewauwelquote:Op maandag 16 september 2013 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vind de duitse politieke debat-cultuur een verademing.. zéker als je het vergelijkt met de straatvechters- en -roept-u-maar-mentaliteit in de nederlandse politiek en de neiging elkaar zoveel mogelijk af te zeiken of goedkoop te scoren.
Ook bv duitse politieke talkshows zijn wat betreft de discussieronde's vaak erg interssant, en juist wat diepergravend en inhoudelijk
Tja, voor Nederland en Europa veel belangrijker dan bv de Amerikaanse verkiezingen, maar als je het verschil in Media aandacht ziet, zelfs hier in Duitsland is er volgens mij meer en langer aandacht voor de verkiezingen in de VSquote:Op maandag 16 september 2013 16:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar is maar 1 echt debat voor toch eigenlijk de belangrijkste verkiezingen in de EU nog wel van deze tijd?
waarom niet?quote:Op maandag 16 september 2013 16:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar is maar 1 echt debat voor toch eigenlijk de belangrijkste verkiezingen in de EU nog wel van deze tijd?
De Nederlandse media proberen het echt wel maar het blijft erg behelpen inderdaad. Erg jammer, ben dan ook blij met deze topicreeks op FOK! waardoor in elk geval jullie kennis hier ook binnen komt.quote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, voor Nederland en Europa veel belangrijker dan bv de Amerikaanse verkiezingen, maar als je het verschil in Media aandacht ziet, zelfs hier in Duitsland is er volgens mij meer en langer aandacht voor de verkiezingen in de VS
Tja, het talent (overtuigingskracht) in het debat is toch ook wel een van de onderdelen waar kiezers hun stem mede op baseren. Meer dan 1 (waarbij iemand makkelijk een slechte dag kan hebben) zou ik dus niet zo gek vinden.quote:Op maandag 16 september 2013 16:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom niet?
Debatten zijn eigenlijk ook weinigzeggend en gewoon een van de vele politieke mediums..., naats de politieke rede's, bezoeken in het land en campagne-toeren
Wel zullen ze van de CDU bewust gekozen hebben Merkel liever buiten een mogelijk tweede debat te houden... Merkel is nooit een erg sterke debatter geweest, en heeft eigenlijk altijd na debatten eerder verloren, tegen Schröder zelfs nog een flink stuk erger.
Schröder verloor echter weer na de verkiezingen de realiteit.quote:Op maandag 16 september 2013 16:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom niet?
Debatten zijn eigenlijk ook weinigzeggend en gewoon een van de vele politieke mediums..., naats de politieke rede's, bezoeken in het land en campagne-toeren
Wel zullen ze van de CDU bewust gekozen hebben Merkel liever buiten een mogelijk tweede debat te houden... Merkel is nooit een erg sterke debatter geweest, en heeft eigenlijk altijd na debatten eerder verloren, tegen Schröder zelfs nog een flink stuk erger.
Briljante tv. Met Stoiber die Schroeder's bloed zichtbaar kon drinken.quote:Op maandag 16 september 2013 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schröder verloor echter weer na de verkiezingen de realiteit.
De verkiezingen daarvoor was het ook al zo geweldig toen Stoiber bij het horen van de Exitpolls riep dat hij de verkiezingen gewonnen had,quote:Op maandag 16 september 2013 17:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Briljante tv. Met Stoiber die Schroeder's bloed zichtbaar kon drinken.
Tja, keek met een groep bestaande uit Duitsers, Nederlanders, Britten en Ierenquote:Op maandag 16 september 2013 17:25 schreef 99.999 het volgende:
Middelbare school materiaal bij mij dacht ik.
Dan verwacht je me bijval inderdaadquote:Op maandag 16 september 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, keek met een groep bestaande uit Duitsers, Nederlanders, Britten en Ieren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |