abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 13 oktober 2013 @ 00:58:43 #101
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132113794
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:30 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Welke mods gebruik je nu allemaal?

Ja het is meteen een wereld van verschil als je van de consoles komt. Zeker met die mods erbij.
Tot nu toe gelukkig geen CTD's of andere nare dingen meegemaakt. Ook geen sprake van performance loss :D , dus ik ben helemaal blij met mijn nieuwe computer. Ben er wel aan gewend om met NMM en Boss te werken nu, ook al ben ik nog redelijk nieuw in de wereld van het modden.

De mods die ik gebruik (houd je vast):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste mods die in dit lijstje staan heb ik getest voordat ik begon met het maken van een character. Nu voeg ik heel af en toe eens een nieuwe mod toe als ik een keer iets leuks tegen kom. Ik heb de timescale ook aangepast van 20 naar 6. Een Skyrim-dag duurt nu 4 uur; speelt al een stuk realistischer.

Oh ja, en hier is dan mijn character :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mag jij een lijstje van mods samenstellen :P .
pi_132116239
Hoe pas je de timescale aan, want dat wil ik ook!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132116411
Die timescale aanpassen zal wel niet mogelijk zijn op de PS3 denk ik?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132116417
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 00:58 schreef Azorius het volgende:

[..]

Tot nu toe gelukkig geen CTD's of andere nare dingen meegemaakt. Ook geen sprake van performance loss :D , dus ik ben helemaal blij met mijn nieuwe computer. Ben er wel aan gewend om met NMM en Boss te werken nu, ook al ben ik nog redelijk nieuw in de wereld van het modden.

De mods die ik gebruik (houd je vast):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste mods die in dit lijstje staan heb ik getest voordat ik begon met het maken van een character. Nu voeg ik heel af en toe eens een nieuwe mod toe als ik een keer iets leuks tegen kom. Ik heb de timescale ook aangepast van 20 naar 6. Een Skyrim-dag duurt nu 4 uur; speelt al een stuk realistischer.

Oh ja, en hier is dan mijn character :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mag jij een lijstje van mods samenstellen :P .
Zo jullie zijn ook al zo vroeg op :) Tenminste voor mij wel voor een zondag :O

Wat dat betreft is Skyrim veel beter met het handelen van mods _O_ Daar kan je echt veel mods installen zonder dat het spel heel veel vast loopt ofzo. Met de Fallout games wil dat helaas heel anders zijn ;(

Om eerlijk te zijn gebruik ik zelf niet veel mods meer. Eigenlijk alleen nog maar wat grafische mods. Ik gebruikte een jaar geleden nog iets van 75 a 100 mods :+
pi_132116427
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:11 schreef StateOfMind het volgende:
Die timescale aanpassen zal wel niet mogelijk zijn op de PS3 denk ik?
Volgens mij niet.

Zonde dat je hem niet op de pc gekocht heb. Niet iedereen wilt dat of heeft een goede pc, maar mods kan zoveel verbeteringen aanbrengen voor een game.
pi_132116468
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:13 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Zonde dat je hem niet op de pc gekocht heb. Niet iedereen wilt dat of heeft een goede pc, maar mods kan zoveel verbeteringen aanbrengen voor een game.
Dan kan ik beter in een herberg of zo overnachten om een dag voorbij te laten gaan dan?

En ik ben een High Elf en ik wil me toeleggen op magic, maar wat betreft uitleg over hoe en wat en de bedoeling voel ik me een beetje verloren in het spel :'(
Of moet ik dan eerst naar de College of Winterhold?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:01:36 #107
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132122491
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan kan ik beter in een herberg of zo overnachten om een dag voorbij te laten gaan dan?

En ik ben een High Elf en ik wil me toeleggen op magic, maar wat betreft uitleg over hoe en wat en de bedoeling voel ik me een beetje verloren in het spel :'(
Of moet ik dan eerst naar de College of Winterhold?
Welke magic wil je je op gaan richten?

In hoofdlijnen heb je deze als je als mage wil spelen:
• Destruction - De meest offensieve magie, waarbij je gebruik maakt van bliksem, ijs en vuur om je tegenstanders te verlaan. Je gebruikt het ook in zekere mate om verder te komen in een dungeon.
• Conjuration - Gericht op tevoorschijn toveren en reanimeren van wezens om voor jou te vechten, je kan ook een paar wapens voor de dag toveren.
• Illusion - Een magie om anderen te mindfucken, je kunt anderen in blinde woede uit laten barsten, kalmeren, verlammen of juist weg laten rennen van schrik.
• Alteration - Heeft vooral invloed op voorwerpen, je kan bijvoorbeeld gebruik maken van telekinese of ijzer in zilver en goud veranderen.
• Restoration - De meest defensieve magie, je kan jezelf (en gealliëerden) healen en een magisch schild gebruiken. Het is sowieso verstandig om een paar items in de restoration-tree te unlocken, zodat het healen wat gemakkelijker en sneller gaat.

Dan heb je nog Enchanting, waarbij je je wapens speciale eigenschappen geeft waardoor ze magische effecten op je tegenstanders hebben en je armor eigenschappen geeft zodat je beter bestand bent tegen magie e.d.

Een manier om snel gold te verdienen en je enchanting skill op te krikken:
Probeer aan de banish enchant te komen (vind een item waar die op zit en disenchant hem) en maak vervolgens veel dolken met die enchant erop, dan zijn ze lekker veel waard. Je kan het ook proberen met armor (ringen e.d.) waar je de waterbreathing enchant op zet.

Enchanting is best belangrijk om resistances te krijgen, vooral tegen magie, vuur en ijs. Vooral als je tegen een draak moet vechten of tegen sterke tegenstanders die magie gebruiken. Je kunt er uiteindelijk ook voor zorgen dat een van je magische skills (destruction bijvoorbeeld) geen magica kost!

[ Bericht 3% gewijzigd door DemonRage op 13-10-2013 14:08:32 ]
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:05:12 #108
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132122602
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 07:25 schreef Isabeau het volgende:
Hoe pas je de timescale aan, want dat wil ik ook!
Als je op de PC speelt, dan moet je de console openen. Vervolgens type je 'set timescale to [getal]'. Default is 20, maar ik heb hem nu op 6 gezet (elke minuut is 6 minuten in Skyrim). Vervolgens kun je met 'show timescale' checken of je nu inderdaad het gewenste getal hebt.
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:07:19 #109
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132122662
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Om eerlijk te zijn gebruik ik zelf niet veel mods meer. Eigenlijk alleen nog maar wat grafische mods. Ik gebruikte een jaar geleden nog iets van 75 a 100 mods :+
Ah oke :P .

Ik vind vooral immersion mods als Realistic Needs and Diseases en Frostfall wel heel veel toevoegen eigenlijk. Nu fast travel ik ook niet meer en neem veel meer de tijd om het spel te spelen. Vroeger ging ik als een malle door elke quest heen; dat doe ik nu niet meer.
pi_132124252
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:05 schreef Azorius het volgende:
Als je op de PC speelt, dan moet je de console openen. Vervolgens type je 'set timescale to [getal]'. Default is 20, maar ik heb hem nu op 6 gezet (elke minuut is 6 minuten in Skyrim). Vervolgens kun je met 'show timescale' checken of je nu inderdaad het gewenste getal hebt.
Dan je wel! Het mocht wel wat langzamer :Y

(en ik fast travel dit hele character al niet _O_ soms saai, maar eigenlijk kom je nog best veel leuke dingen tegen!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132150897
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:01 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Welke magic wil je je op gaan richten?

In hoofdlijnen heb je deze als je als mage wil spelen:
• Destruction - De meest offensieve magie, waarbij je gebruik maakt van bliksem, ijs en vuur om je tegenstanders te verlaan. Je gebruikt het ook in zekere mate om verder te komen in een dungeon.
• Conjuration - Gericht op tevoorschijn toveren en reanimeren van wezens om voor jou te vechten, je kan ook een paar wapens voor de dag toveren.
• Illusion - Een magie om anderen te mindfucken, je kunt anderen in blinde woede uit laten barsten, kalmeren, verlammen of juist weg laten rennen van schrik.
• Alteration - Heeft vooral invloed op voorwerpen, je kan bijvoorbeeld gebruik maken van telekinese of ijzer in zilver en goud veranderen.
• Restoration - De meest defensieve magie, je kan jezelf (en gealliëerden) healen en een magisch schild gebruiken. Het is sowieso verstandig om een paar items in de restoration-tree te unlocken, zodat het healen wat gemakkelijker en sneller gaat.

Dan heb je nog Enchanting, waarbij je je wapens speciale eigenschappen geeft waardoor ze magische effecten op je tegenstanders hebben en je armor eigenschappen geeft zodat je beter bestand bent tegen magie e.d.

Een manier om snel gold te verdienen en je enchanting skill op te krikken:
Probeer aan de banish enchant te komen (vind een item waar die op zit en disenchant hem) en maak vervolgens veel dolken met die enchant erop, dan zijn ze lekker veel waard. Je kan het ook proberen met armor (ringen e.d.) waar je de waterbreathing enchant op zet.

Enchanting is best belangrijk om resistances te krijgen, vooral tegen magie, vuur en ijs. Vooral als je tegen een draak moet vechten of tegen sterke tegenstanders die magie gebruiken. Je kunt er uiteindelijk ook voor zorgen dat een van je magische skills (destruction bijvoorbeeld) geen magica kost!
Ik heb me gericht op Destruction en Illusion, al had ik achteraf ipv Illusion ook graag Alteration gehad. Maar ik begrijp dat ik er maar 2 kan kiezen, toch?

Dat enchanten ben ik gisteren tegen gekomen, maar dat vind ik nog wat vaag allemaal als nieuweling zijnde :@

Wel kwam in onderweg tijdens het ronddwalen in de wereld Haemars Cavern tegen en later dus ook Haemars Shame en na 2 uur tevergeefs proberen de Master Vampire te verslaan als Level 7 High Elf ben ik maar teruggegaan. Ik keer later wel weer terug als ik wat meer powers en zulks heb.

Nu weer verder spelen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:43:26 #112
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_132151148
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb me gericht op Destruction en Illusion, al had ik achteraf ipv Illusion ook graag Alteration gehad. Maar ik begrijp dat ik er maar 2 kan kiezen, toch?

Dat enchanten ben ik gisteren tegen gekomen, maar dat vind ik nog wat vaag allemaal als nieuweling zijnde :@

Wel kwam in onderweg tijdens het ronddwalen in de wereld Haemars Cavern tegen en later dus ook Haemars Shame en na 2 uur tevergeefs proberen de Master Vampire te verslaan als Level 7 High Elf ben ik maar teruggegaan. Ik keer later wel weer terug als ik wat meer powers en zulks heb.

Nu weer verder spelen :Y
Ik zou naast destruction ook iets anders nemen, destruction scaled enorm slecht. Op hoog level zal je nauwelijks schade doen met spreuken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator maandag 14 oktober 2013 @ 11:45:27 #113
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_132151188
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik zou naast destruction ook iets anders nemen, destruction scaled enorm slecht. Op hoog level zal je nauwelijks schade doen met spreuken.
Wat is er met "Magie :') Gewoon barbaars brullend met een battleaxe de strijd ingaan terwijl je piemel alle kanten opflappert" gebeurd?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 14 oktober 2013 @ 12:01:18 #114
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_132151582
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat is er met "Magie :') Gewoon barbaars brullend met een battleaxe de strijd ingaan terwijl je piemel alle kanten opflappert" gebeurd?
De babbies moeten ergens beginnen, daar is magie voor.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:09:40 #115
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132156396
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik zou naast destruction ook iets anders nemen, destruction scaled enorm slecht. Op hoog level zal je nauwelijks schade doen met spreuken.
Er zijn best wat mods in de omloop die destruction wel laat scalen of op een andere manier ook op latere levels effectief laat zijn. In vanilla skyrim kun je op een gegeven moment inderdaad alleen nog maar speldenprikjes uitdelen.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:10:52 #116
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_132156433
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:09 schreef Azorius het volgende:

[..]

Er zijn best wat mods in de omloop die destruction wel laat scalen of op een andere manier ook op latere levels effectief laat zijn. In vanilla skyrim kun je op een gegeven moment inderdaad alleen nog maar speldenprikjes uitdelen.
Helaas speelt hij op console.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:18:29 #117
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132156646
quote:
12s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Helaas speelt hij op console.
Ow, dan houdt het op :o.
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 08:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dan kan ik beter in een herberg of zo overnachten om een dag voorbij te laten gaan dan?

En ik ben een High Elf en ik wil me toeleggen op magic, maar wat betreft uitleg over hoe en wat en de bedoeling voel ik me een beetje verloren in het spel :'(
Of moet ik dan eerst naar de College of Winterhold?
Conjuration is heel handig en ook illusion heb je wel veel aan. Je zou een mage kunnen spelen die zich meer toelegt op het winnen van gevechten door illusion, followers en je eigen opgroepen minions. Destruction is het op een gegeven moment niet echt heel effectief meer.

Je kan ook voor een spellsword/battlemage gaan. Ik speel nu een character die zich toelegt op magic/heavy amor (light kan ook goed trouwens)/one-handed. Kun je zelf ook actief hersens inslaan ^O^ .
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:08:08 #118
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_132166348


:')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:00:25 #119
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_132178839
Voor een nieuwe mage zou ik mij richten op destruction, alteration en enchanting.

Alteration om 'armor'-spells (uiteindelijk standaard 100 armor x3), enchanting om zo'n laag mogelijke destructionspell cost te krijgen en uiteindelijk destruction om te vechten. Die laatste komt in drie vormen: ice, shock of fire.
De meeste vijanden die zijn ice-resistant ook al doet ie extra staminadamage, shock doet extra staminadamage, en fire extra healthdamage, dus ik kies voor de laatste.
Als je health en magica blijft levellen kun je langzaam uitbouwen met conjuration (magisch zwaard, die later automatisch je soulgems vult -> enchantings), illusion (invisibility en frenzy, kijken hoe ze elkaar afmaken).

Maar in het begin focussen op die drie dus. ^O^

Uiteindelijk vind ik thief/assassin het leukst/spannendst, daarna mage en ergens onderaan warrior.
En helemaal onderaan twohanded warrior, monotoner gaat het niet worden... :O
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:40:47 #120
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_132179158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 01:00 schreef Rave_NL het volgende:

Uiteindelijk vind ik thief/assassin het leukst/spannendst, daarna mage en ergens onderaan warrior.
En helemaal onderaan twohanded warrior, monotoner gaat het niet worden... :O
:')
Mensen die niet bloed voor de bloedgod :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:47:15 #121
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132179197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 01:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

:')
Mensen die niet bloed voor de bloedgod :')
Skulls f0r teh skull throne!!!11!!!!!
pi_132179248
quote:
Wheheheheh :') _O-

Maar op de pc, open console, showracemenu.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:11:04 #123
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_132183497
quote:
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:22:27 #124
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_132183751
quote:
Vandaar dat jij steeds opnieuw begint.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:23:23 #125
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_132183770
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:22 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Vandaar dat jij steeds opnieuw begint.
Nee, de koppen die ik creëer zien er altijd wel goed uit, maar ik wil steeds combinaties die spontaan in me op komen proberen :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')