Dat somt het wel aardig op.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
Hij had hun van mij allebei in die winkel tot moes mogen schieten. Dan was er waarschijnlijk ook niet veel aan de hand geweest.
Maar hij koos ervoor om op straat te schieten. En dan breng je bewust anderen in gevaar. En dat is gewoon ''niet netjes'' tot ronduit asociaal.
Gebruik ze dan niet en zeker niet in een dergelijke vergelijking, het massaal vergassen van onschuldige mensen is wel iets totaal anders dan het neerschieten van een zelfverkozen crimineel, waarbij ik in het midden laat of dat nu wel correct is.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je hebt rect op je eigen mening, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik vind het angstaanjagend dat iemand zúlke fundamentele rechten durft te bekritiseren.
Hoewel ik het gebruik van godwins vrij laf vind, kan er hier ook een analogie met WO2 getrokken worden: de nazi's waren immers ook van mening dat bepaalde groepen geen rechten hadden...
Wij zijn het grotendeels wel met elkaar eens, alleen die laatste zin, daar zit 'm de bottleneck. Ik vind - net als jij - dat het in de eerste plaats een zaak van de overheid (politie/justitie/rechterlijke macht en politiek) moet zijn om ons - de burgers - te beschermen. Maar als diezelfde overheid daar niet (meer) in slaagt, dan kan ik eigenrichting niet alleen begrijpen, maar juist wél goedkeuren.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:36 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb een sterke voorkeur voor een situatie waarin de overheid het geweldsmonopolie weer op afdoende wijze invult. Daartoe moeten een aantal zaken gebeuren, waarbij een flinke verhoging van de pakkans het belangrijkste is. Maar het gaat ook om het veel strenger straffen van repeat offenders bijvoorbeeld.
De praktijk is helaas dat bij inbraken en diefstal de politie niet eens onderzoek komt doen. Je kunt online aangifte doen voor de verzekering. De pakkans voor de daders is derhalve ook miniem. Op dit moment loont criminaliteit in Nederland absoluut en is de houding veranderd naar. 'Tja, moet je maar extra sloten op je ramen zetten', 'geen kostbare spullen in de auto laten liggen', 'je moet je fiets in de berging ook altijd op slot zetten' en meer van dat soort zaken waarbij het slachtoffer direct of indirect zelf de schuld krijgt.
Als burgers hebben we onze zelfbescherming uitbesteed aan de overheid, maar diezelfde overheid is veel te druk met andere zaken om hun kant van de deal na te komen. Ik kan de reflex om het recht in eigen handen te nemen derhalve wel begrijpen. Maar niet goedkeuren.
Die vergelijking is krom en een analogie van niks, wat je er ook van probeert te bakken.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
De vergelijking gaat om het zonder proces terechtstellen van een groep mensen.
Hmmm.... Dat is raar. Het lijkt er juist op dat de criminaliteit daalt, zowel in Frankrijk als in Nederland. Welke explosieve groei bedoel je?.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat gebeurd dus ook niet. Het komt soms voor. en toch maak jij je drukker om die incidentjes dan om de criminaliteit die explosief groeit.
[..]
Heb je het een beetje op je heupen meid?
Nogal wiedus.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:46 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wij zijn het grotendeels wel met elkaar eens, alleen die laatste zin, daar zit 'm de bottleneck. Ik vind - net als jij - dat het in de eerste plaats een zaak van de overheid (politie/justitie/rechterlijke macht en politiek) moet zijn om ons - de burgers - te beschermen. Maar als diezelfde overheid daar niet (meer) in slaagt, dan kan ik eigenrichting niet alleen begrijpen, maar juist wél goedkeuren.
Al was het maar, omdat de criminelen anders helemaal de boel overnemen en straffeloos de burgers mogen terroriseren. Ook DAT is anarchie, alleen in een andere vorm. Nou dan geef IK dus de voorkeur aan de vorm die voor de criminelen nadelig is. Dat vind ik eerlijker.
Daalt het omdat veel mensen geen aangifte meer doen ?quote:Op woensdag 18 september 2013 11:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmm.... Dat is raar. Het lijkt er juist op dat de criminaliteit daalt, zowel in Frankrijk als in Nederland. Welke explosieve groei bedoel je?.
Je hebt flink moeten zoeken voor je iets tegenkwam wat in je straatje paste, niet? Want alle Nederlandse onderzoeksresultaten spreken je tegen.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmm.... Dat is raar. Het lijkt er juist op dat de criminaliteit daalt, zowel in Frankrijk als in Nederland. Welke explosieve groei bedoel je?.
Je draait de rollen wel netjes om, de tering.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:09 schreef stopnaald het volgende:
[..]
die rechtstaat wordt door die straatratten anders aardig uitgehold, you know.
Link er eens een aantal die het tegendeel beweren.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt flink moeten zoeken voor je iets tegenkwam wat in je straatje paste, niet? Want alle Nederlandse onderzoeksresultaten spreken je tegen.
Hahahaquote:Op woensdag 18 september 2013 11:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daalt het omdat veel mensen geen aangifte meer doen ?
Dan kun je dat vast aantonenquote:Op woensdag 18 september 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hebt flink moeten zoeken voor je iets tegenkwam wat in je straatje paste, niet? Want alle Nederlandse onderzoeksresultaten spreken je tegen.
Criminaliteit in Nederland daaltquote:Op woensdag 18 september 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ach een eventuele veroordeling voor het in gevaar brengen van onschuldige omstanders kan ik helemaal mee eens zijn, maar dat is de aanklacht helemaal niet. Het gaat erom of hij wel of niet het recht had om die straatrat af te knallen, zoals dat zo mooi verwoord werd. Nou ik zeg dan van wel en dat levert mij allerhande commentaar op, van impliciete beschuldigingen van nazisme tot aanrichter of aanhanger van anarchie....quote:Op woensdag 18 september 2013 11:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij had hun van mij allebei in die winkel tot moes mogen schieten. Dan was er waarschijnlijk ook niet veel aan de hand geweest.
Maar hij koos ervoor om op straat te schieten. En dan breng je bewust anderen in gevaar. En dat is gewoon ''niet netjes'' tot ronduit asociaal.
Oja. De zaak van de "geen zin meer in zinloze aangiften".quote:Op woensdag 18 september 2013 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Criminaliteit in Nederland daalt
Artikel van Elsevier. Toch een bron die jou zou moeten aanspreken.
Goh, ik heb zop'n gevoel dat je o.a. op mij doelt.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:51 schreef 3-voud het volgende:
Best raar om te lezen dat sommigen hier dit soort criminelen meer rechten en ruimte geven dan bijvoorbeeld PVV'ers die amper tot nooit een vinger uitsteken.
Altijd leuk.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
Kun je zelf ook knul. Of heeft Google je geblockt?
Toon nou eens aan dat het onomstotelijk vast staat dat de criminaliteit explosief stijgt, want ik kan het nergens vinden, boehoehoehoe!! Verlicht ons, 3-voud!quote:Op woensdag 18 september 2013 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oja. De zaak van de "geen zin meer in zinloze aangiften".
Grijp je kans er een punt mee te maken. Doen wij wel alsof je niet beter weet.
Oke man.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
http://www.zorgwelzijn.nl(...)-zinloos-ZWZ017795W/quote:Op woensdag 18 september 2013 12:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Toon nou eens aan dat het onomstotelijk vast staat dat de criminaliteit explosief stijgt, want ik kan het nergens vinden, boehoehoehoe!! Verlicht ons, 3-voud!
Google "criminaliteitscijfers", kom je op de eerste pagina (6e hit) dit tegen:quote:Op woensdag 18 september 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
http://www.politie.nl/nie(...)13-gepubliceerd.htmlquote:Criminaliteitscijfers eerste helft 2013 gepubliceerd
Den Haag - De criminaliteitscijfers van de eerste zes maanden van 2013 laten een opvallende daling van het aantal straatroven en overvallen ten opzichte van dezelfde periode in 2012 zien. Ook het aantal woninginbraken is afgenomen. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers op de site Hoeveiligismijnwijk.nl. Deze site registreert de aangiftecijfers van elf misdrijven van de gemeenten Den Haag, Delft, Leidschendam-Voorburg, Midden Delfland, Westland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar en Zoetermeer.
Overvallen
Het totale aantal overvallen in de negen gemeenten daalde met maar liefst 24% van 66 naar 50. In acht van de negen gemeenten vonden er in het eerste half jaar van 2013 minder overvallen plaats dan in dezelfde periode van 2012. In Leidschendam-Voorburg en Wassenaar vonden zelfs helemaal geen overvallen plaats, terwijl er een jaar eerder respectievelijk 4 en 2 overvallen werden gepleegd. Het Westland kent als enige gemeente een lichte stijging, van 4 overvallen in 2012 naar 5 overvallen dit jaar.
Straatroven
Ook het totale aantal straatroven daalde fors, met 27% van 474 naar 347. De grootste daling van het aantal straatroven vond plaats in de gemeente Zoetermeer, waar sprake was is een daling van 41%, van 73 naar 43. Ook in Den Haag is sprake van een forse afname, zo'n 27%, van 347 naar 253. Het aantal straatroven daalde eveneens in Delft (van 26 naar 13) en in Wassenaar (van 5 naar 0). Er zijn – net als in 2012 – geen straatroven gepleegd in Midden-Delfland. In de gemeenten Leidschendam-Voorburg (van 8 naar 9), Pijnacker-Nootdorp (van 3 naar 5), Rijswijk (van 5 naar 12) en het Westland (van 7 naar 12) is er sprake van een (lichte) toename.
Woninginbraken
Het aantal woninginbraken daalde met ruim 4% van 3.325 naar 3.176. De grootste dalers zijn de gemeenten Delft en Westland, met dalingen van respectievelijk 20% (van 291 naar 233) en 17% (van 316 naar 262). In Den Haag daalde het aantal woninginbraken gemiddeld met 7% (van 1.728 naar 1.609), waarbij het stadsdeel Escamp er positief uitspringt met een afname van ruim 10% in de eerste zes maanden van 2013. Ook in Leidschendam-Voorburg (-14%) en Rijswijk (-6%) vonden er minder woninginbraken plaats. In Wassenaar vonden in de eerste zes maanden van 2013 net zoveel woninginbraken plaats als in dezelfde periode in 2012 (66). In Zoetermeer (+21%), Pijnacker-Nootdorp (+28%) en Midden Delfland (+69%) steeg het aantal woninginbraken.
Daling zet door
In de eerste helft van 2012 was er al sprake van een daling ten opzichte van de eerste helft van 2011. Het aantal overvallen daalde toen met 1%, het aantal straatroven met 16% en het aantal woninginbraken met 8%.
Diederik Stapel approves his post.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 september 2013 12:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
http://www.zorgwelzijn.nl(...)-zinloos-ZWZ017795W/
Geen wonder dat statistisch de cijfers dalen. Het daadwerkelijke geweld op straat blijft groeien.
Lang en breed besproken en ook algemeen bekend. Maar als jij er beter van slaapt ->
Wij hebben het over criminaliteit en dan komt 3-voud aanschijten met geweld, gepleegd door psychiatrische patientenquote:Hulpverleners in de psychiatrie die te maken krijgen met geweld melden die incidenten vaak niet bij de politie. En als ze dat wel doen, komt het meestal niet tot een rechtszaak.
ja maar, ja maar, we willen geen aangifte meer doen dus de cijfers zijn nep joh!quote:Op woensdag 18 september 2013 12:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Google "criminaliteitscijfers", kom je op de eerste pagina (6e hit) dit tegen:
[..]
http://www.politie.nl/nie(...)13-gepubliceerd.html
Trend is dus omlaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |