abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131307150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Of zat voorop. De tweede overvaller is er wel mee weggekomen weet je nog.
Kan ook, gelijk oppakken.

Die juwelier zit met een enkelband thuis, veel gekker moet het niet worden, alsof hij vluchtgevaarlijk is. Gelukkig is het volk het ook zat, gezien de steun voor de juwelier.
pi_131307167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:20 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dan nóg heeft die juwelier het recht niet zomaar iemand af te knallen terwijl hij niet in levensgevaar was.
Of wil je er hier een soort wild west van maken?
Graopig dat jij de juwelier wel gelijk mag veroordelen.
pi_131307183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Graopig dat jij de juwelier wel gelijk mag veroordelen.
Huh? Ik snap dat ie opgepakt is ja.
pi_131307204
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Kan ook, gelijk oppakken.

Die juwelier zit met een enkelband thuis, veel gekker moet het niet worden, alsof hij vluchtgevaarlijk is. Gelukkig is het volk het ook zat, gezien de steun voor de juwelier.
Het volk wil ook zo min mogelijk belasting betalen. Dus laten we dat ook maar invoeren, niks mis met Neanderthalers
pi_131307571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:20 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dan nóg heeft die juwelier het recht niet zomaar iemand af te knallen terwijl hij niet in levensgevaar was.
Of wil je dat het hier een soort Wild West wordt?
Wij verschillen fundamenteel van mening. Terroriserende straatratten mogen van mij zonder enig pardon afgeschoten worden. Daar ben ik namelijk helemaal klaar mee. En nee, die vallen wmb NIET meer onder het mensenrecht of behoren tot de beschaafde samenleving. Dus JA die juwelier had imo ALLE recht om die straatrat af te knallen, zoals jij dat zo fraai onder woorden brengt.
pi_131307645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wij verschillen fundamenteel van mening. Terroriserende straatratten mogen van mij zonder enig pardon afgeschoten worden. Daar ben ik namelijk helemaal klaar mee. En nee, die vallen wmb NIET meer onder het mensenrecht of behoren tot de beschaafde samenleving. Dus JA die juwelier had imo ALLE recht om die straatrat af te knallen, zoals jij dat zo fraai onder woorden brengt.
Nou gelukkig maar dat jij hier de dienst niet uitmaakt dan. Tjonge.
  woensdag 18 september 2013 @ 10:54:43 #32
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131307840
quote:
Je hebt rect op je eigen mening, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik vind het angstaanjagend dat iemand zúlke fundamentele rechten durft te bekritiseren.
Hoewel ik het gebruik van godwins vrij laf vind, kan er hier ook een analogie met WO2 getrokken worden: de nazi's waren immers ook van mening dat bepaalde groepen geen rechten hadden...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131307904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:45 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:45 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Mag jij vinden hoor, maar ik denk dat nogal wat mensen het met me eens zullen zijn.
pi_131307913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

[..]

Mag jij vinden hoor, maar ik denk dat nogal wat mensen het met me eens zullen zijn.
De onderbuikjes ja.
We leven hier in een rechtsstaat, you know.
pi_131308139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:54 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Maar ik vind het angstaanjagend dat iemand zúlke fundamentele rechten durft te bekritiseren.
Hoewel ik het gebruik van godwins vrij laf vind, kan er hier ook een analogie met WO2 getrokken worden: de nazi's waren immers ook van mening dat bepaalde groepen geen rechten hadden...
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:54 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

NATUURLIJK heb ik recht op mijn mening, godzijdank nog wel!

En dat jij dat angstaanjagend vind, ach...dat mag JIJ dan weer vinden.

Ben het overigens wel met je eens dat de betreffende godwin die jij nu weer van stal haalt, inderdaad knap laf is. Die vergelijking met WO2 is niet alleen enorm afgezaagd en zooooo 1980, hij gaat ook nog eens mank omdat de joden niets misdaan hadden en deze straatratten juist keer op keer BEWUST de fout in gaan.

Wat jij (en sommige anderen zoals bijv Toffifee) gemakshalve vergeten, is dat de betreffende groep dmv hun daden/gedrag keer op keer bewijzen dat zij GEEN onderdeel van de samenleving zijn en dat ook helemaal niet willen. Ik zeg: prima, maar rot dan maar op en laat ons met rust.

Het is de wereld op z'n kop dat die criminelen er elke keer weer opnieuw mee wegkomen, alleen maar omdat "strenger straffen helpt niet" (behalve dan dat als ze vastzitten, ze ook geen rottigheid kunnen uithalen) of "dan moet je maar de politie bellen" (die alleen krachtdadig op mag treden als het om fatsoenlijke burgers gaat, de criminelen laten ze liefst met rust).

Hoeveel kansen moet je blijven geven? Niemand die het aandurft om die vraag eens te beantwoorden.
pi_131308154
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:58 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

De onderbuikjes ja.
We leven hier in een rechtsstaat, you know.
die rechtstaat wordt door die straatratten anders aardig uitgehold, you know.
  woensdag 18 september 2013 @ 11:15:20 #37
238326 Worteltjestaart
pi_131308283
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:08 schreef stopnaald het volgende:
Ben het overigens wel met je eens dat de betreffende godwin die jij nu weer van stal haalt, inderdaad knap laf is. Die vergelijking met WO2 is niet alleen enorm afgezaagd en zooooo 1980, hij gaat ook nog eens mank omdat de joden niets misdaan hadden en deze straatratten juist keer op keer BEWUST de fout in gaan.
In het ogen van de Nazi's was dat anders natuurlijk.

quote:
Wat jij (en sommige anderen zoals bijv Toffifee) gemakshalve vergeten, is dat de betreffende groep dmv hun daden/gedrag keer op keer bewijzen dat zij GEEN onderdeel van de samenleving zijn en dat ook helemaal niet willen. Ik zeg: prima, maar rot dan maar op en laat ons met rust.
En wat jíj vervolgens vergeet is dat je niet zomaar iedereen kunt afknallen die zich niet aan de normale normen en waarden houdt. Want waar eindig je?

quote:
Het is de wereld op z'n kop dat die criminelen er elke keer weer opnieuw mee wegkomen, alleen maar omdat "strenger straffen helpt niet" (behalve dan dat als ze vastzitten, ze ook geen rottigheid kunnen uithalen) of "dan moet je maar de politie bellen" (die alleen krachtdadig op mag treden als het om fatsoenlijke burgers gaat, de criminelen laten ze liefst met rust).
Bij mijn weten is het helemaal niet zo dat criminelen er altijd mee weg komen. De pakkans is te laag, dat zeg ik toch zelf ook?
Dat neemt niet weg dat ik het buitengewoon dom vind om het daarom maar goed te vinden dat iedereen de ander maar een kogel door de grijze massa jaagt.
Ook jíj gaat erg makkelijk voorbij aan het risico van de verkeerde meenemen naar het hiernamaals (zo je daar in gelooft).

quote:
Hoeveel kansen moet je blijven geven? Niemand die het aandurft om die vraag eens te beantwoorden.
Wie zegt dat je een kans moet blijven geven?
Je gaat wéér voorbij aan mijn opmerking dat het niet toestaan van afknallen niet gelijk staat een het straffeloos laten voortmodderen van de huidige situatie van geknuffel en te lage pakkans.

Die nuance hè. Dodelijk voor de discussie (hoewel dat dan weer erg ontopic is, dodelijk, snap je 'm?)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  woensdag 18 september 2013 @ 11:21:08 #38
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_131308437
Het kernprobleem is dat overheden een geweldsmonopolie hebben, maar vervolgens niet in staat zijn de veiligheid van burgers en ondernemers te garanderen. Daarmee wordt de legitimiteit van het geweldsmonopolie ondergraven.

Ik was recent weer in een locatie waar mensen 's avonds de auto's niet op slot hoeven te doen en de deuren altijd open staan omdat criminaliteit niet of nauwelijks bestaat. De lokale politieman is vooral bezig toeristen de weg te wijzen en helpt oude dametjes oversteken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_131308445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dan nóg heb jij niet zomaar het recht het recht in eigen hand te nemen. En gelukkig maar, want anders zou het hier echt een totale anarchie worden. Dat is blijkbaar wat jij wil.

Overigens, verreweg de meeste mensen hebben hier geen wapen om iemand af te knallen in huis.
Dat zal je dan ook wel jammer vinden, als ik je zo lees.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 11:24:57 #40
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131308548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:21 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dan nóg heb jij niet zomaar het recht het recht in eigen hand te nemen. En gelukkig maar, want anders zou het hier echt een totale anarchie worden. Dat is blijkbaar wat jij wil.

Die anarchie is er al he? Maar dan nu nog enkel voor de criminelen.
Wat jij wilt is het systeem in stand houden terwijl de criminaliteit groeit. Met andere woorden: de kans wordt groter en groter dat je wat overkomt en je het maar moet laten overkomen of ernaar moet kijken zonder iets te doen. Want "eigen recht" e.d.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_131308581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Het kernprobleem is dat overheden een geweldsmonopolie hebben, maar vervolgens niet in staat zijn de veiligheid van burgers en ondernemers te garanderen. Daarmee wordt de legitimiteit van het geweldsmonopolie ondergraven.

Ik was recent weer in een locatie waar mensen 's avonds de auto's niet op slot hoeven te doen en de deuren altijd open staan omdat criminaliteit niet of nauwelijks bestaat. De lokale politieman is vooral bezig toeristen de weg te wijzen en helpt oude dametjes oversteken.
Dit dus. Strange dat jij wel begrijpt hoe ik aan mijn reactie kom en niet direct met mislukte godwins en nazi's komt aanzetten. Ben jij nou zo slim of?
pi_131308597
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die anarchie is er al he? Maar dan nu nog enkel voor de criminelen.
Wat jij wilt is het systeem in stand houden terwijl de criminaliteit groeit. Met andere woorden: de kans wordt groter en groter dat je wat overkomt en je het maar moet laten overkomen of ernaar moet kijken zonder iets te doen. Want "eigen recht" e.d.
Nee, die anarchie is er niet. Ook niet voor criminelen.
pi_131308622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja dat is een probleem.
Er zal vanuit de rechterlijke macht toch beter gecommuniceerd moeten worden aangezien wij te vaak met de oren zitten te klapperen als we weer een maffe lage straf horen. Ik probeer mij maar voor te houden dat uit onderzoek gebleken is dat als wij het gehele dossier kennen wij over het algemeen lager straffen en met deze kennis en het bekende argument dat harder straffen niet werkt in het achterhoofd stop ik maar met verder denken.
  woensdag 18 september 2013 @ 11:36:34 #44
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_131308865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:26 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit dus. Strange dat jij wel begrijpt hoe ik aan mijn reactie kom en niet direct met mislukte godwins en nazi's komt aanzetten. Ben jij nou zo slim of?
Ik heb een sterke voorkeur voor een situatie waarin de overheid het geweldsmonopolie weer op afdoende wijze invult. Daartoe moeten een aantal zaken gebeuren, waarbij een flinke verhoging van de pakkans het belangrijkste is. Maar het gaat ook om het veel strenger straffen van repeat offenders bijvoorbeeld.

De praktijk is helaas dat bij inbraken en diefstal de politie niet eens onderzoek komt doen. Je kunt online aangifte doen voor de verzekering. De pakkans voor de daders is derhalve ook miniem. Op dit moment loont criminaliteit in Nederland absoluut en is de houding veranderd naar. 'Tja, moet je maar extra sloten op je ramen zetten', 'geen kostbare spullen in de auto laten liggen', 'je moet je fiets in de berging ook altijd op slot zetten' en meer van dat soort zaken waarbij het slachtoffer direct of indirect zelf de schuld krijgt.

Als burgers hebben we onze zelfbescherming uitbesteed aan de overheid, maar diezelfde overheid is veel te druk met andere zaken om hun kant van de deal na te komen. Ik kan de reflex om het recht in eigen handen te nemen derhalve wel begrijpen. Maar niet goedkeuren.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 11:36:58 #45
341203 3-voud
pi_131308872
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:35 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Huh? Ik maak me nergens druk om, de juwelier is opgepakt volgens ons rechtssysteem. Prima. Volgende keer dat zoiets gebeurt, zal dat ook weer zo gaan. Prima.
Doe je wel. Je neemt termen als anarchie in je mond.

quote:
En je mag je persoonlijke aanvallen voor je houden.
Wut? Probeer je het nu echt om te draaien ja? :')
  woensdag 18 september 2013 @ 11:37:54 #46
238326 Worteltjestaart
pi_131308897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:26 schreef stopnaald het volgende:
Je kunt ook gewoon proberen met argumenten je post vullen, waarom is mijn argument dat die godwin wel een basis heeft in jouw ogen ongeldig?

Dat is een beetje jouw probleem. Als je een argument tegengeworpen krijgt wat je niet aanstaat, maak je het belachelijk maar weiger je inhoud te geven.
pi_131308921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Doe je wel. Je neemt termen als anarchie in je mond.

[..]

Wut? Probeer je het nu echt om te draaien ja? :')
Ja, iemand als Stopnaald die totale anarchie wil.

En ik draai niets om. Als jij het er niet mee eens bent dat die juwelier is opgepakt, dan is dat jammer voor jou.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 11:39:39 #48
341203 3-voud
pi_131308941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:36 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik heb een sterke voorkeur voor een situatie waarin de overheid het geweldsmonopolie weer op afdoende wijze invult. Daartoe moeten een aantal zaken gebeuren, waarbij een flinke verhoging van de pakkans het belangrijkste is. Maar het gaat ook om het veel strenger straffen van repeat offenders bijvoorbeeld.
Kan alleen met heterdaad. Oppakken en dan schieten is nogal euh...
Om alles op heterdaad aan te pakken mag je wel iedereen "oom agent" maken.

Lijkt me onuitvoerbaar plan.

Pakkans verhogen is ook zoiets. Hoe wil je dat realiseren? Het bekt zo lekker als wens van de gedachte maar ook onuitvoerbaar. Tenzij je ook hier weer iedereen "oom agent" maakt.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 11:40:46 #49
341203 3-voud
pi_131308974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:38 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ja, iemand als Stopnaald die totale anarchie wil.

En ik draai niets om. Als jij het er niet mee eens bent dat die juwelier is opgepakt, dan is dat jammer voor jou.
Of je laat mijn quote zien waar dat staat of je maakt een foto van je enorme duim.
pi_131308982
quote:

[..]

Hij had hun van mij allebei in die winkel tot moes mogen schieten. Dan was er waarschijnlijk ook niet veel aan de hand geweest.
Maar hij koos ervoor om op straat te schieten. En dan breng je bewust anderen in gevaar. En dat is gewoon ''niet netjes'' tot ronduit asociaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')