abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131229120
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt :').
Get stoned
  maandag 16 september 2013 @ 10:12:35 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131229422
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:

de Fyra van 8:28 was defect gegaan t.h.v. Prinsenbeek en de treindienstleider wilde het perron vrij houden.
Dus die staat daar propvol niks te doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 september 2013 @ 10:16:14 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131229503
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 10:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus die staat daar propvol niks te doen?
Dat ding van 8:28 is inmiddels onderweg met +45, die van 8:58 met +30, die van 9:28 met +20 en die van 9:58 rijdt niet.
pi_131229550
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 09:56 schreef Hinder het volgende:
Sta al bijna drie kwartier op station Zwijndrecht, en er is nog geen enkele sprinter in de richting Den Haag Centraal gestopt :').
dat belooft wat, hier in delft ook al een kwartier geen trein te bekennen. Geen storingen though.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 10:19:55 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131229594
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131230379
ben op vakantie geweest in Italie, 47 minuten rijden vanaf Pistoi (fabriek van AnsaldoBreda).
helemaal niet aan gedacht :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_131230842
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
er moet eerst met ijzer geschoven worden voordat er reizigers vervoerd kunnen worden ;)


Maar dan van ijzer.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131230877
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 08:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Want?
Want er zijn er pas 9 geleverd?
  maandag 16 september 2013 @ 11:13:05 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131230982
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Want er zijn er pas 9 geleverd?
De rest staat ook al op de Meer maar is niet afgenomen door NS.
pi_131231109
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Er wordt niet meer planmatig in Alkmaar gecombineerd in de ochtendspits richting Amsterdam. Alle dubbele stellen komen uit Den Helder.
En toch stapte ik vanmorgen in een lege gereedstaande VIRM, waarna het gedeelte wat uit Den Helder kwam werd aangekoppeld.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 16 september 2013 @ 11:17:35 #197
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131231111
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dan van ijzer.
Meer zo :Y)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131231143
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dan van ijzer.
SM90 _O_
pi_131231517
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
pi_131231936
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.

Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131232049
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:30 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben behoorlijk pissed-off over de gebeurtenissen van vanmorgen in het zuiden. ProRail uitgelopen en NSH logistieke puinzooi.

Op onze site:

OV-bedrijven zijn van mening dat het reizen in de pits moet worden ontmoedigd. Op een dag als vandaag is de flauwe grap snel gemaakt: Doordat de werkzaamheden van ProRail zijn uitgelopen en NS HiSpeed de gebruikelijke logistieke problemen had, reden er geen treinen tussen Breda/Roosendaal en Dordrecht. Geen gewone treinen en geen Fyra’s op deze slagader van het treinsysteem. Een zondermeer beschamende vertoning.

Er is ook een meer serieuze manier om naar het spitsmijden te kijken:

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
In de pits mag je maximaal 80 rijden, of 60. Ja dan schiet het niet op natuurlijk. ;)

Strekking duidelijk iig.
pi_131232090
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
OV-bedrijven willen de reiziger graag spreiden over de dag, maar de voorgestelde tariefdifferentiaties zijn gegeven de huidige realiteit alleen maar zakkenvullen ten koste van een forens die zijn tijden over het algemeen niet kan aanpassen.
Daarom zeg ik dus dat eerst de samenleving moet worden aangepast. Pas daarna is spitsmijden haalbaar, eerlijk en zinvol.
quote:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie. Nu is het zoals met de ProRail heffing van 2015: voor de muziek uitlopen en alvast geld innen (met een sausje van "we maken de maatschappij beter/we zorgen ervoor dat de verhoging minder groot lijkt").
Eensch.
pi_131232388
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 12:02:51 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131232479
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu :+
iets met een brug...
doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad hadden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131234312
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

SM90 _O_
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
  maandag 16 september 2013 @ 13:17:12 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131234882
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.

Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?

En denken de vervoerbedrijven er ook aan de materieelinzet af te stemmen op dalreizigers?
Zolang NS de gewoonte heeft buiten de spitsuren de treinen drastisch in de korten reis ik liever in de spits. Doorgaans is het in de spits (op mijn vaste traject althans) veel rustiger in de trein dan in de daluren.
pi_131235688
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131236161
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
Klopt.... :)

Even wat anders....
Om 14 uur (bijna dus) begint de persconferentie van de Fyra. Is er een live-stream opgezet? Weet iemand dat? Ik ben wel benieuwd naar de V250m. Hebben ze nu eindelijk ingezien dat die Lidl-tape om die kabels geen goede oplossing is, door er nu maar officiële ducttape voor te gebruiken? :+

Dus: Livesteam?
  maandag 16 september 2013 @ 13:57:28 #209
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131236356
Ben ook heel benieuwd :) ik zal hier de samenvatting wel lezen, denk ik zo ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 september 2013 @ 14:01:34 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131236509
mogelijk is hier wat te lezen. Is van twee journalisten die nu in Pistoia zijn:
https://twitter.com/OlandeseRoma
https://twitter.com/ITALIANSWEEP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131236915
https://twitter.com/ITALIANSWEEP/statuses/379577610378170368

Ze tonen een Frecciarossa? We gaan toch niet menen dat ze deze dan maar als vervanger willen gaan inzetten? Zou op zich wel gaaf zijn, gezien het geen totaalpakket is van Ansaldobreda, gezien Bombardier ook eraan heeft meegewerkt. :Y :Y :Y
  maandag 16 september 2013 @ 14:15:44 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131237065
Behoorlijke facelift :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_131237126
Dat kan niet de nieuwe Fyra zijn, maar als de Italianen na al dat gezeik van de afgelopen jaren iets goed willen doen, dan zien we graag over een jaar de Frecciarossa op het spoor.
pi_131237578
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef V2 het volgende:
Behoorlijke facelift :D
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
pi_131237630
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.

...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.
pi_131237707
De Frecciarosa is een V300, nog een modelletje hoger dan die lelijke V250. Ruil maar in hoor :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_131237835
Pfft, er ligt alweer iemand op het spoor tussen Bilthoven en Den Dolder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')