doet me denken aan Den Bosch waar cargo's regelmatig stranden op de fly-over richting Oss, omdat ze geen doorgaand pad haddenquote:Op maandag 16 september 2013 11:59 schreef Maegrim het volgende:
er stond/staat wel een goederentrein gestrand in dordrecht nu
iets met een brug...
Als (en dat is ook een grote als) de werknemers massaal zin hebben om vroeger op te staan of later thuis te komen.quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef Litpho het volgende:
Als (en dat is een grote als) de werkgevers meer ruimte gaan bieden om gespreider over de dag werkzaamheden uit te voeren, dan is het wellicht tijd om dat te stimuleren met tariefdifferentiatie.
Als de regering toch weer plannen doorzet om dat als loon in natura te belasten? Gegarandeerd dat trajectkaart geldig in spits (dus niet alleen dal) met tariefdifferentiatie een hoger belastingplaatje op gaat leveren.quote:Op maandag 16 september 2013 13:17 schreef ReisT het volgende:
Een ander puntje: wat merkt de forens met een door de baas betaalde trajectkaart eigenlijk van tariefdifferentiatie?
Klopt....quote:Op maandag 16 september 2013 12:58 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Is die kop al weggeroest?
Waar is dat ding tegenwoordig, nog in Blerick?
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.quote:
Die trein op het scherm van de presentatie is een totaal andere trein.quote:Op maandag 16 september 2013 14:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Maar is het dan ook daadwerkelijk een andere trein? Of is het gewoon een V250 met een andere neus.
...En een neerslagsensor die 'm begrenst op 100km/h zodra het regent of sneeuwt.
het is dan ook niet belangrijk nieuwsquote:Op maandag 16 september 2013 14:39 schreef GSMboy het volgende:
Echt nergens is er een fatsoenllijke liveblog over de nieuwe V250.
Costa Concordia is blijkbaar interessanter....quote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is dan ook niet belangrijk nieuws
was het maar zo eenvoudig ...quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.quote:Op maandag 16 september 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was het maar zo eenvoudig ...
Niet dat het in de praktijk uitmaakt, als de NS op papier haar geld "terug krijgt", is dat het faillissement van AB en kunnen ze alsnog naar de centen fluiten.quote:Op maandag 16 september 2013 15:52 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Ik denk dat dit mogelijk in AB's nadeel zou kunnen werken. Maar goed, we wachten af.
De 186 heeft dat ook hoorquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Italianen: 'Neem onze trein nou gewoon'
Door Pieter van den Akker, 16 september 2013 04:32 PM
De Italianen zijn nog steeds woedend op ons, maar willen toch weer dat we hun treinen gaan gebruiken.
AnsaldoBreda presenteerde vanmiddag dé oplossing voor de kapotte Fyra-treinen. De Italianen hopen zo de NS toch nog te overtuigen dat de Italiaanse trein best nog wel een optie is. Want als de Italianen en de NS moeten wachten tot alles bij de rechter is uitgevochten, kan het nog wel even duren voordat er eindelijk een hogesnelheidstrein rijdt.
Sneeuwschuivers
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein. Dat stond niet in de officiële specificaties en het is volgens de veiligheidseisen van AnsaldoBreda ook niet echt nodig. Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
'Neem onze trein gewoon'
Het is de vraag of het genoeg is om de NS te overtuigen. Veeger: "De bestuursvoorzitter van AnsaldoBreda zei: "Waar wachten ze eigenlijk nog op? Wij hebben hier nu al vijf treinen die deze herfst kunnen gaan rijden. Als jullie bij een nieuwe partij een trein gaan kopen, dan zijn jullie een paar jaar verder. Dit kost niets extra's, de trein is verder gewoon goed. De 2000 problemen waarover de NS en de Belgen het hebben gehad, zijn helemaal geen 2000 problemen, maar controlemomenten. Het probleem met de sneeuw hebben we opgelost, neem die trein nou gewoon."
Bron: BNR.nl
Serieus, what the fuck... een sneeuwschuiver?
Ik denk dat het meer effect heeft dan wij denken eigenlijk. Zit hier geen locomotief ontwerper ofzo?quote:Op maandag 16 september 2013 16:52 schreef James1988 het volgende:
Maar nou snap ik wel waarom er dit keer geen livestream was, dit is toch te beschamend voor woorden?
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.quote:Op maandag 16 september 2013 15:45 schreef GSMboy het volgende:
Kijk, en met deze nieuwe V250 geeft AB toe dat ze rotzooi aan de NS hebben geleverd, waarmee de NS sterker staat in de juridische strijd. Goed werk AB, het graf ligt al open, nu nog er in liggen waarna deze gedolven mag worden.
We kennen alleen de gebeurtenis, niet de oorzaak. Voor hetzelfde geld heeft er personeel zitten blunderen en niet de handleiding gevolgd.quote:Op maandag 16 september 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:
De sneeuwschuiver op zich zal best wel effect hebben, maar zo te horen doet AnsaldoBreda of alle andere genoemde problemen (brakke deurbevestiging, accubranden, inferieure afwerking) niet bestaan.
Cruciale opeenstapeling van aannames..quote:Op maandag 16 september 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
NS-/NMBS-personeel kan heel weinig doen aan gebrekkige afwerking, of aan een accu die in brand vliegt als de door AB geleverde apparatuur en instructies gewoon gevolgd worden. Datzelfde geldt voor die brakke deur en loslatende tredes.
Treinen worden gebouwd om 30 jaar mee te gaan, dat moet wel hufterproof zijn. Als je bijvoorbeeld ziet hoe vaak mensen deuren van een trein openhouden zonder dat ze ontwricht raken, dan kan het niet zo zijn dat die deur is losgeraakt door "verkeerd gebruik".
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.quote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Cruciale opeenstapeling van aannames..
True.quote:Op maandag 16 september 2013 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, gewoon gezond boerenverstand. Als het normaal was dat een spiksplinternieuwe trein kampt met deuren die eraf vallen, accu's die spontaan ontbranden, bodemplaten die erafvallen en allerlei montagefouten dan had er geen trein meer gereden.
Mott McDonald's conclusie was zeer duidelijk: "The manufacturing quality of the trains is poor."
Zoiets jaquote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht primaquote:Op maandag 16 september 2013 17:12 schreef KomtTijd... het volgende:
In die handleiding staat ook dat de machinist vóór iedere rit even de assen moet oliën om roestvorming tegen te gaan?En dat bij remmingen boven de 160 km/h eerst een remparachute gebruikt moet worden?
Misschien moeten ze maar gaan tobbedansen met die V250's, daar kijkt er ook niemand van op als er wat bodemplaten van de voertuigen afvallen.quote:Op maandag 16 september 2013 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon een paar emmertjes uitgooien om te remmen. Werkte bij Ter Land, ter zee en in de lucht prima
Ach ja, dichtgegooid dan....quote:Op maandag 16 september 2013 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als het graf openligt, is het al gedolven, he.
Correct, een paar dagen later ofzo...quote:Maar als je dan toch heel hard wil rijden in de sneeuw, zeggen ze, kom je met die schuivers een stuk verder."
Eigenlijk zou je die voor de gein eens in ijzer moeten uitbrengenquote:Op maandag 16 september 2013 11:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan van ijzer.
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.quote:Op maandag 16 september 2013 16:50 schreef Peter het volgende:
Hup!
Dit:
[ afbeelding ]
Onder je trein klikken en alle problemen zijn opgelost!
"Ja maar sneeuw is toch ook grotendeels wit??"quote:Op maandag 16 september 2013 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, da's geen sneeuwschuiver, maar een koeienvanger. Al zullen ze bij AnsaldoBlabla het verschil wel niet kennen.
Pics or it didn't happenquote:Op maandag 16 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
Correspondent Maarten Veeger was bij de persconferentie: "Ze kwamen met een Fyra-trein aanrijden hier op het terrein van AnsaldoBreda. Die heeft als nieuwigheidje extra sneeuwschuivers onder de trein.
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.quote:Op maandag 16 september 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
In het weekend wel 8! minuten minder dan nu..
Daar is tenminste nog wat te belevenquote:Op maandag 16 september 2013 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat wordt gecompenseerd in Antwerpen en Rotterdam.
quote:Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Mooie Luikse wafel scoren bij die uberdure vent op de 0'de verdieping
Vond ik persoonlijk de oude DRGL toch iets fijner. Dit is niet echt een verbetering.quote:Op maandag 16 september 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ook in dienstregeling 2014 blijft de Excuus-Expresse nodeloos lang in Roosendaal bivakkeren. De stop in Rotterdam wordt wel wat verkort. En om de feestvreugde compleet te maken rijdt dat ding in het weekend volgens een iets andere dienstregeling dan doordeweeks.
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het welquote:Op maandag 16 september 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
AnsaldoTilburg wil de al bezorgde V250's niet naar Italië terugslepen. Had ook niet anders verwacht, omdat dit de volgende stap in het juridisch steekspel is
de Italianen begrijpen het heus wel, alleen ze doen vanwege het juridisch proces anders voorkomenquote:Op maandag 16 september 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon een paardekop in zijn bed leggen, dan begrijpt ie het wel
toch mooi dat er geen vragen mochten worden gesteldquote:Op maandag 16 september 2013 23:03 schreef KnightSolaire het volgende:
We hebben beelden van de nieuwe Fyra!
... maar de verschillen komen niet in beeld.
Bron
Ach, sowieso wel bijzonder om weer eens een rijdende V250 te zien.
True, vind ik ook billijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:36 schreef James1988 het volgende:
AnsaldoBreda probeert via de rechter af te dwingen dat ze toegang krijgen in de opgestelde rapporten (wat in mijn ogen terecht is, wat is gepubliceerd uit de rapporten van Mott McDonald, Concept Risk en NedTrain liegt er niet om) en dat er een onafhankelijke second (of moet ik zeggen third?) opinion uitgevoerd gaat worden.
Hoezo kan NS dat in hun voordeel uitleggen? Hoe dan ook spelen ze sowieso met vuur door überhaupt dingen zo lang op hun beloop te laten. Je kan moeilijk later zeggen "ja we hebben ze echt ALLE kans willen geven, maar helaas" als je zelf totaal niet daadkrachtig optreedt. En wat dat betreft is NS(H) toch echt wel het kwijlende schoothondje van NMBS, ook al gingen ze er voor 7 keer zoveel ijzer inquote:Dat NSH/NSR/NS Groep deze dingen zo lang op hun beloop laat kan onderdeel zijn van een juridische strategie om AnsaldoBreda hun eigen positie te laten verzwakken. Door het contract met AB pas eind augustus op te zeggen kan NS aanvoeren dat AB tot die tijd niet aan hun contractuele verplichtingen heeft gedaan (bijvoorbeeld verplichting tot levering). De vraag van NS aan AB om de treinen af te voeren werd met een "Nee!" beantwoord, ook dat kan NS weer in hun eigen voordeel uitleggen.
Nee dat moet een poppenkast geweest zijn iddquote:De afgelopen tijd is AB een aantal keer in de media gekomen, bijvoorbeeld met de persconferentie in Napels, optredens bij de rechter, en vandaag wederom een persconferentie waar een 'vernieuwde' trein werd gepresenteerd. Omdat AB vandaag wederom alleen maar inging op de winterproblemen en de andere problemen bagatelliseerde kan NS bij de rechter aanvoeren dat AnsaldoBreda niet serieus luistert naar kritiek van klanten.
Ik denk dat het best wel eens onderdeel van de strategie van de NS kan zijn geweest. Door verwarring te zaaien en doodleuk te melden dat het contract nog niet opgezegd is hoopten ze de Italianen te verleiden tot het nemen van rare sprongen. Het presenteren van de verbeterde V250 kan dan ook koren op de molen van de NS zijn en de juridische positie van de NS verstevigen, maar goed, dat is koffiedik kijkenquote:Op dinsdag 17 september 2013 00:50 schreef James1988 het volgende:
Ik denk niet dat NS en NMBS het op z'n beloop hebben gelaten, er zijn veel reizen naar Italië geweest om de vinger aan de pols te houden. Ook is er regelmatig overleg geweest tussen NS, NMBS, AnsaldoBreda, Lloyd's, BelgoRail en vele anderen. Van al die gesprekken, reizen en overleggen zijn logboeken en verslagen gemaakt die overlegd kunnen worden aan een rechter zodat NS kan aantonen dat zij niet de lakse partij zijn geweest.
Wat ik niet goed snap is waarom het bijna 2 maanden heeft moeten duren voordat NS het contract met AnsaldoBreda annuleerde, terwijl NMBS dit meteen deed. Misschien heeft dit te maken met de andere verhouding (NSH leaset van NSFSC, NSFSC koopt bij AB) en heeft NSFSC eerst zelf moeten besluiten of ze de V250 nog zouden willen afnemen.
Ierse wetgeving is nogal strikt over het bestuur van een bedrijf in Ierland, NSFSC opereert redelijk autonoom t.o.v. de rest van NS. Dat kan betekenen dat de beslissing van NSH om te stoppen met de V250 eerst intern is onderzocht door NSFSC. Maar dat is speculatief, ik weet niet hoe die zaken er intern bij NS aan toegaan.
Somda is een deurtje verderop.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er een reden dat de 800 naar Mt vaak vertraging heeft op Ehv tegenwoordig?
Afgelopen 2 weken maar 1x zonder vertraging aangekomen/vertrokken
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.quote:
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn dat je een inhoudelijk en rullevant antwoord hebt op mijn vraag.
Wat is somda trouwens?
Uh, oké.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Treinenforum waar men wél in afkortingen praat. Hier dus niet. Dus dat was wel een rullevant antwoord.
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh, oké.
Dan nu voor jou:
Weet je waarom de intercity van station alkmaar naar station maastricht, die om .02 en .32 op Eindhoven stopt tegenwoordig standaard 5 minuten vertraging heeft?
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kusje. Geen idee, heb je @ns_online al gevraagd?
Heb je hem verwijderd?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Denk dat dit idd de verklaring is. Hierdoor moest er wat met de dienstregeling geschoven wordenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
tot en met 4 oktober, aldus ProRailquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang zijn ze daarmee vermoedelijk bezig?
jij hebt wel twittorquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter, dat is voor mensen die per se hun leven met de wereld moeten delen en dat ben ik niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Waarom?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt,
Uiteraard, maar de werklui hebben dit als achtergrondmuziek:quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En die werkzaamheden verlopen nogal geluidloos, vanzelfsprekend?
was toch ook verzakking van de baan ofzo en dat het afwijkende deel niet goed aansloot op de rest van de baan, waardoor er een snelheidsbeperking op dat spoor gold?quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
En de TSB in de spoortunnel te Best vanwege openslaande nooddeuren als de treinen met 140 km/h door de bak razen. En dat voor een tunnel die ontworpen is voor 200 km/h... (Bron reden TSB: Somda)quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:22 schreef James1988 het volgende:
Ligt allemaal aan de reizigers. Als die er niet zouden zijn zou die trein prima op tijd rijden.
Nee euh, ik heb het vermoeden dat dat iets te maken heeft met de werkzaamheden tussen Boxtel en Best, ProRail is daar de in asfalt verzonken rails aan het vrijmaken van asfalt, waardoor er tijdelijk maar één spoor richting Eindhoven beschikbaar is en er dus meer treinen over hetzelfde spoor moeten.
Geen asfalt, maar ingegoten spoorstaven in een betonbaan. Onderhoud bleek achteraf vele malen duurder te zijn door complexe vervangingen. Wordt nu weer normale ballastspoor.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
Ik had altijd het idee dat het veel soepeler reed, maar qua geluid traden er inderdaad HSL-taferelen op.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Het was een proef om te kijken of het geluidsdempend zou werken. Het werkte deels: het omgevingsgeluid werd minder, maar het geluid in de trein blijkt harder te zijn geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |