abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:19:36 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131127543
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
pi_131127656
Ik denk dat ik maar eens ga ontbijten :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_131127714
Boeh, ik mis een leuke subtitel in de TT.

;)
pi_131127721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb het al een keer gebruikt, ik moet echt meer aan mezelf denken, mezelf egoistischer opstellen anders wordt ik echt continu door anderen opgevreten.

Hoe doe jij dat? Je eigen grenzen zetten?
Tja.. gewoon doen. Meestal leidt m'n intuïtie me daarin, al is die ook niet altijd even betrouwbaar. Grenzen overschrijden is een karaktertrek van me, ook die van mijzelf. Tegelijkertijd is dat ook niet altijd even erg, want sommige grenzen mogen best wat opgerekt worden, ook die ik voor mezelf zet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:56 schreef MCH het volgende:
Ik ben namelijk ook wel eens bij een studieadviseur geweest omdat mijn zus kanker had en dat ik daardoor wat studieproblemen had. Toen vroeg zei of ik nog thuis woonde of niet en als ik niet thuis zou wonen dan zou ik de problemen misschien wat makkelijker van me af kunnen zetten. :') Naar zo'n adviseur ga je dan ook niet zo snel een tweede keer.
Zonde wanneer iemand in zo'n positie zo weinig begrip kan opbrengen... ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Die strijd heeft ze niet gewonnen en ik heb na een aantal jaar nog steeds geen diploma. Dus ik herken wel wat in je verhaal over het niet kunnen voltooien van dingen omdat je problemen hebt. ;(
;(

Ook ik ben gestopt voor het einde van mijn studie, tijdens mijn master. Ik wist niet eens of ik wel mijn leven wilde, laat staan wát ik met mijn leven wilde.

Nu enkele jaren later weet ik dat ik wíl leven en heb ook enigszins idee van wát ik ermee wil. Nu gaan kijken of dat allemaal lukken gaat. Maar hoe dan ook wil ik onderweg gelukkig zijn, wat er ook gebeurt. Dansend, in regen of zonneschijn. :s)
pi_131128017
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Tja.. gewoon doen. Meestal leidt m'n intuïtie me daarin, al is die ook niet altijd even betrouwbaar. Grenzen overschrijden is een karaktertrek van me, ook die van mijzelf. Tegelijkertijd is dat ook niet altijd even erg, want sommige grenzen mogen best wat opgerekt worden, ook die ik voor mezelf zet.

Gut feeling no? Maar mijn gut feeling zegt in 9 van de 10 gevallen niet doen, ik doe het in 6 van de 9 gevallen wel, en 5 van de 6 gevallen is dat ook gewoon goed. De rest van de keer had ik moeten luisteren naar mijn gut feeling.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gut feeling no? Maar mijn gut feeling zegt in 9 van de 10 gevallen niet doen, ik doe het in 6 van de 9 gevallen wel, en 5 van de 6 gevallen is dat ook gewoon goed. De rest van de keer had ik moeten luisteren naar mijn gut feeling.
Misschien is dat voor ieder anders, of is de mijne simpelweg beter. *)
pi_131128166
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Misschien is dat voor ieder anders, of is de mijne simpelweg beter. *)
De jouwe is beter. Niet om veren in je reet te steken maar zo wat al het advies wat je tot dusverre hebt gegeven of hebt gezien is goed geweest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De jouwe is beter. Niet om veren in je reet te steken maar zo wat al het advies wat je tot dusverre hebt gegeven of hebt gezien is goed geweest.
It's the Tao, man. It's all Tao.
pi_131129233
Ik weet niet wie het was, maar bedankt voor het veranderen van de TT! :D :* O+
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:11:41 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131129254
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Gray het volgende:
Ik weet niet wie het was, maar bedankt voor het veranderen van de TT! :D :* O+
:( Ik zal nog eens een topic openen
pi_131129284
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:( Ik zal nog eens een topic openen
Het is al goed, lieve. :*
pi_131130030
Ik moet naar de apotheek, moet mezelf echt dwingen om het huis uit te gaan en me in het openbaar te vertonen. Zo geen zin in mensen. Bleg. Ik wil gewoon in bed liggen.
Ik heb een heel zwaar levuuuh, echt heel zwaaaaar, moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk... :P

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:24 schreef Gray het volgende:

Ook ik ben gestopt voor het einde van mijn studie, tijdens mijn master. Ik wist niet eens of ik wel mijn leven wilde, laat staan wát ik met mijn leven wilde.

Nu enkele jaren later weet ik dat ik wíl leven en heb ook enigszins idee van wát ik ermee wil. Nu gaan kijken of dat allemaal lukken gaat. Maar hoe dan ook wil ik onderweg gelukkig zijn, wat er ook gebeurt. Dansend, in regen of zonneschijn. :s)
Wat doe jij nu dan?
pi_131131384
Zo, net ontbeten. Wat komt m'n dag langzaam op gang zeg, maar ik ben tenminste wel lekker bezig achter de computer :P (of eigenlijk achter 3 computers tegelijk :P ).

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:09 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je bent een geweldig persoon :)
De enige die dat nog even in moet zien ben jij :)
Ik heb ook jaren aan studievertraging opgelopen en misschien moet ik ook voor mijn problemen betalen. Als ik echt alles moet terugbetalen, dan verklaar ik DUO, de commissies hier, de studentendecanen, etc. als corrupt en dan ga ik mijn leven gebruiken om een einde te maken aan dergelijke vormen van corruptie.
Klinkt als een oorlogsverklaring :P
Je moet niet dingen op je hals halen die je leven weggooien (al moet ik bekennen dat een forse studieschuld niet iets is dat je in de kouwe kleren gaat zitten).
pi_131132124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:34 schreef kuolema het volgende:
Ik moet naar de apotheek, moet mezelf echt dwingen om het huis uit te gaan en me in het openbaar te vertonen. Zo geen zin in mensen. Bleg. Ik wil gewoon in bed liggen.
Ik heb een heel zwaar levuuuh, echt heel zwaaaaar, moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk... :P
Pyjama aan en hopsakee! ;)

quote:
Wat doe jij nu dan?
Vrijwel het tegenovergestelde van wat ik qua potentie kan, namelijk nét geen niets. ;)

Maar binnen nu en twee maanden moet ik een baantje erbij hebben en ga ik waarschijnlijk voor iets fulltime. Ik hoop tegen het einde van een jaar zo'n 7000+ euro te hebben, zodat ik opnieuw aan een master kan beginnen en ditmaal af kan ronden. Met een beetje mazzel kan ik dan snel als docent aan het werk, in de scheikunde of biologie. Of algemene natuurwetenschappen, dat lijkt me ook leuk. :Y

Dan zo snel mogelijk studieschuld afbetalen, wat me overigens jaaaren gaat kosten, en dan zo snel mogelijk sparen voor een hutje op de hei. Letterlijk. :)
pi_131133139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, net ontbeten. Wat komt m'n dag langzaam op gang zeg, maar ik ben tenminste wel lekker bezig achter de computer :P (of eigenlijk achter 3 computers tegelijk :P ).

[..]

Klinkt als een oorlogsverklaring :P
Je moet niet dingen op je hals halen die je leven weggooien (al moet ik bekennen dat een forse studieschuld niet iets is dat je in de kouwe kleren gaat zitten).
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaats :P Hoe laat was jij wakker dan?

Comp_Lex is weer lekker radicaal ja :P. Om nou het woord corruptie te gebruiken vind ik wel een beetje overdreven. Zou je je leven ook opofferen om ze te grazen te nemen?
Als je kunt bewijzen dat je vanaf het begin van je studie problemen had, kunnen ze vast wel iets voor je doen. Heb je het hierover gehad met de psych, Lex?
Toen ik bij de studieadviseur kwam begon ze meteen over een 'extra potje' waar ik eventueel voor in aanmerking zou kunnen komen als ik veel vertraging zou oplopen.
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Pyjama aan en hopsakee! ;)
Ja waarom niet he? Met me zorgen gaan zitten maken over wat ik allemaal moet doen en het alsnog niet doen kom ik ook geen steek verder...
Ik zou willen dat ik er wat luchtiger over kon denken. Soms is het even tijd voor wat zelfspot, dus ik dacht ik zet even dat liedje op voor inspiratie :P Werkt wel hoor. Voor even i.i.g.

Maar ik ben naar de apotheek geweest dus hoef vandaag niet meer naar buiten.

Mijn energie heeft zich verstopt en ik heb geen zin om verstoppertje te spelen.
quote:
[..]

Vrijwel het tegenovergestelde van wat ik qua potentie kan, namelijk nét geen niets. ;)

Maar binnen nu en twee maanden moet ik een baantje erbij hebben en ga ik waarschijnlijk voor iets fulltime. Ik hoop tegen het einde van een jaar zo'n 7000+ euro te hebben, zodat ik opnieuw aan een master kan beginnen en ditmaal af kan ronden. Met een beetje mazzel kan ik dan snel als docent aan het werk, in de scheikunde of biologie. Of algemene natuurwetenschappen, dat lijkt me ook leuk. :Y

Dan zo snel mogelijk studieschuld afbetalen, wat me overigens jaaaren gaat kosten, en dan zo snel mogelijk sparen voor een hutje op de hei. Letterlijk. :)
Hoe lang zit je nu zonder studie/werk? Wat voor baantje wil je dan nemen totdat je gaat studeren?
Wel fijn dat je (ongeveer) weet wat je wilt gaan doen.
Laat maar weten als je dat hutje op de hei hebt, dan kom ik bij je langs voor een kopje thee :)
pi_131133272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaats :P Hoe laat was jij wakker dan?
Om kwart voor 11 al, maar ik krijg gewoon niks weg als ik net wakker ben :P
pi_131133310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

'al' ook echt :P
pi_131133505
quote:

[..]

Ja waarom niet he? Met me zorgen gaan zitten maken over wat ik allemaal moet doen en het alsnog niet doen kom ik ook geen steek verder...
Ik zou willen dat ik er wat luchtiger over kon denken. Soms is het even tijd voor wat zelfspot, dus ik dacht ik zet even dat liedje op voor inspiratie :P Werkt wel hoor. Voor even i.i.g.

Maar ik ben naar de apotheek geweest dus hoef vandaag niet meer naar buiten.

Mijn energie heeft zich verstopt en ik heb geen zin om verstoppertje te spelen.
Ik woon in een studentenstad, en daar is het compleet normaal dat je op een willekeurig moment in de week met je pyjama aan in de supermarkt loopt. Gewoon arrogant bij kijken. 8-)

quote:
Hoe lang zit je nu zonder studie/werk? Wat voor baantje wil je dan nemen totdat je gaat studeren?
Wel fijn dat je (ongeveer) weet wat je wilt gaan doen.
Laat maar weten als je dat hutje op de hei hebt, dan kom ik bij je langs voor een kopje thee :)
Wat zal het zijn? Twee jaar? Drie? Ben niet zo van de kalenders. :P Wat ik ga doen voor het komende jaar maakt me niet zo uit, als het maar voldoende binnenbrengt. Met heel simpele baantjes ben ik al tevree, zo ben ik alles geweest van poelier tot barman. Het enige dat ik niet zou willen is iets verkopen, zeker niet in de trant van telefonisch. In het plantencentrum waar ik ooit werkte was prima, omdat m'n werkstukjes daar over de toonbank vlogen, en het verder vooral adviseren was. Joh, als ik straks postbode ben schaam ik me geen moment.

En tja, dat willen doen... het is niet zozeer een passie waar ik meteen aan denken moest, maar keek eens goed naar mezelf en besefte dat ik altijd al mensen de les aan het lezen was. In het lab wil ik niet, want de academische wereld is een verschrikkelijke. En dan had ik nog een prima plek te pakken ook, met prima mensen. Nee, dan help ik liever mensen, in dit geval met hun schooldiploma. Hopen dat zij een betere toekomst maken dan ze het in de vorige generatie hebben gedaan.

En dat hutje ben je van harte welkom. :Y Het is zelfs mijn wens om het als retraite op te zetten, waar wie dan ook kan komen voor de rust die hij/zij/het wil. O-)
pi_131133570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

'al' ook echt :P
Relatief gezien wel ja :P
pi_131133712
quote:
Mijn ontbijt vond ook pas om 3 uur plaats Hoe laat was jij wakker dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Watjes. Kwart over 7 hier al, bitzes. :7
pi_131133941
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:09 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Half 7 was de bedoeling...
pi_131134087
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik woon in een studentenstad, en daar is het compleet normaal dat je op een willekeurig moment in de week met je pyjama aan in de supermarkt loopt. Gewoon arrogant bij kijken. 8-)

[..]

Wat zal het zijn? Twee jaar? Drie? Ben niet zo van de kalenders. :P Wat ik ga doen voor het komende jaar maakt me niet zo uit, als het maar voldoende binnenbrengt. Met heel simpele baantjes ben ik al tevree, zo ben ik alles geweest van poelier tot barman. Het enige dat ik niet zou willen is iets verkopen, zeker niet in de trant van telefonisch. In het plantencentrum waar ik ooit werkte was prima, omdat m'n werkstukjes daar over de toonbank vlogen, en het verder vooral adviseren was. Joh, als ik straks postbode ben schaam ik me geen moment.

En tja, dat willen doen... het is niet zozeer een passie waar ik meteen aan denken moest, maar keek eens goed naar mezelf en besefte dat ik altijd al mensen de les aan het lezen was. In het lab wil ik niet, want de academische wereld is een verschrikkelijke. En dan had ik nog een prima plek te pakken ook, met prima mensen. Nee, dan help ik liever mensen, in dit geval met hun schooldiploma. Hopen dat zij een betere toekomst maken dan ze het in de vorige generatie hebben gedaan.
Handig dat je zo makkelijk bent. Doen waar je goed in bent, dat is fijn :)

quote:
En dat hutje ben je van harte welkom. :Y Het is zelfs mijn wens om het als retraite op te zetten, waar wie dan ook kan komen voor de rust die hij/zij/het wil. O-)
Awesome :P Wat een mooi idee!
pi_131134133
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:09 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Avondmens dit dat ;(
pi_131134189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Avondmens dit dat ;(
Het maakt toch ook niet uit als je niet naar je werk hoeft of naar school?
pi_131134301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het maakt toch ook niet uit als je niet naar je werk hoeft of naar school?
Nou, ik heb nog geregeld afspraken en ik wil toch een soort van constant ritme hebben. Ik heb mijn tijd van 16u opstaan wel gehad en hoef ook niet meer terug naar die tijd :P

Dus ik probeer een (soort van) constant dag/nacht ritme vast te houden :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')