abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131130413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Nightquest777 het volgende:
Als je echt die baan nodig hebt dan zou je langs het juridisch loket kunnen gaan.

Echter, ook al zouden ze het 'ontslag' terugdraaien, dan geven ze je gewoon de nul-uren zoals gespecificeerd in je contract. Nul dus.

Daarbij moet je je afvragen of je er nog wilt werken als je op deze manier behandeld wordt.
Nee hoor, dan krijgt hij gewoon de uren die hij gemiddeld de afgelopen 3 maanden draaide.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:51:11 #32
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_131130699
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Nightquest777 het volgende:
Als je echt die baan nodig hebt dan zou je langs het juridisch loket kunnen gaan.

Echter, ook al zouden ze het 'ontslag' terugdraaien, dan geven ze je gewoon de nul-uren zoals gespecificeerd in je contract. Nul dus.

Daarbij moet je je afvragen of je er nog wilt werken als je op deze manier behandeld wordt.
ik heb inmiddels contact gehad met het juridisch loket. Contractverlenging kan ik vergeten inderdaad, maar het loon zoals ik de afgelopen drie maanden heb gewerkt heb ik recht op.

Ik ga een aangetekende brief sturen waarin ik aangeef dat ik bereid ben te werken en dat ik verwacht het loon te krijgen naar wat ik afgelopen drie maanden heb gewerkt. Met verzoek om reactie, en dan afwachten.

Mochten ze niet akkoord gaan kan ik weer naar het loket stappen en dan verder kijken.
Vraag is dan of ik de zeshonderd euro de tijd en moeite waard vind of het beter kan laten en naar wat anders kan zoeken.

O ja, en het bedrijf heeft dus niet eens een cao, zegt ook weer wat over het bedrijf...
pi_131132740
volgens mij hebben een redelijk aantal bedrijven/sectoren geen CAO. Ik zit momenteel in de IT nu op mijn 3de functie, en dit is pas het eerste bedrijf waarvoor ik sinds mijn afstuderen onder een CAO val.
pi_131133312
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:54 schreef Jovatov het volgende:
[...]

Aan de telefoon ging het inderdaad over het contract wat niet verlengd werd maar ook dat ik vanavond niet meer hoefde te komen.

[...]
Kan je dit later bewijzen als ze het op werkweigering aan laten komen omdat je chef ontkend dit gezegd te hebben?
Als -ik- jou was, dan zou ik vanavond toch heen gaan om te werken, zodat werkweigering niet verweten kan worden. (Dan maar voor niks heen en weer.)
pi_131134406
Het blijft grappig hoe tekst op een papier de leidraad is geworden voor beslissingen. Tekst = de waarheid en als het staat geschreven, is en moet het zo zijn.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:02:49 #36
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_131135592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:56 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]

Kan je dit later bewijzen als ze het op werkweigering aan laten komen omdat je chef ontkend dit gezegd te hebben?
Als -ik- jou was, dan zou ik vanavond toch heen gaan om te werken, zodat werkweigering niet verweten kan worden. (Dan maar voor niks heen en weer.)
Tja, mijn baas belde me gisteren zodat ik vandaag niet voor een gesprek van een kwartier naar m'n werk hoef (ik reis een veertig minuten voor m'n werk).

Ik denk dat het de verstandhouding, voor zover die er nog is, niet ten goede zou komen.
pi_131150272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'altijd'?
Als werkgevers dreigen met ontslag.
pi_131152448
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:06 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Als werkgevers dreigen met ontslag.
Ach, soms is het beter dat elkaars wegen zich scheiden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_131152601
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:51 schreef Jovatov het volgende:

O ja, en het bedrijf heeft dus niet eens een cao, zegt ook weer wat over het bedrijf...
Wat zegt het volgens jou?
pi_131154372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Jawel, maar mocht je dan afhankelijk worden van een uitkering en je maakte geen bezwaar tegen ontslag, dan kunnen ze je deels weigeren.
pi_131154450
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Eens, maar met dit soort baantjes "vergeten" werkgevers wel meer dan eens om de boel netjes en volledig af te handelen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 10:49:25 #42
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131156645
Ik vind het zuur voor je, maar dit is nu eenmaal het beleid
quote:
Vraag is dan of ik de zeshonderd euro de tijd en moeite waard vind of het beter kan laten en naar wat anders kan zoeken.
Matige instelling
pi_131157661
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 06:37 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Jawel, maar mocht je dan afhankelijk worden van een uitkering en je maakte geen bezwaar tegen ontslag, dan kunnen ze je deels weigeren.
Dat was vroeger zo.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_131157693
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 07:16 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Eens, maar met dit soort baantjes "vergeten" werkgevers wel meer dan eens om de boel netjes en volledig af te handelen.
Daar ben je zelf bij. En daar komt, indien nodig, de meerwaarde van een arbeidsrechtjurist om de hoek kijken.
.
pi_131158548
Je contract loopt dus sowieso maar tot 8 oktober als ik het goed begrijp.

Met een nul-uren contract heb je recht op de uren die je normaal zou werken, mits je langere tijd aantoonbaar op vaste tijden hebt gewerkt. Daar lijkt bij jou in sprake van te zijn.

Je werkgever zal je dus moeten uitbetalen voor de uren die je normaal per week zou werken, tot 8 oktober, tenzij hij een ontslagprocedure bij de kantonrechter 'wint'.

Heeft je werkgever je al schriftelijk laten weten dat hij je wil ontslaan?
Ja?: Dan is het heel belangijk dat jij schriftelijk aan je werkgever meedeelt dat je het ontslag onredelijk vindt en dat je beschikbaar bent om de gebruikelijke uren te werken. Daarbij zet je uiteraard dat je er van uit gaat dat de gebruikelijke uren worden uitbetaald, ook als de werkgever er toch voor kiest om je op non-actief te zetten tot je contract is afgelopen.

Nee? Gewoon naar je werk gaan op je normale tijden en als er dan gevraagd wordt wat je daar doet vertellen dat je nog een contract hebt tot 8 oktober en verwacht dat je er dus ook tot die datum gewoon kunt blijven werken.
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:08:52 #46
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_131158647
Goed. Update.

Gisteravond heb ik voor de zekerheid de leidinggevende voor de zaterdag een bericht gestuurd dat ik er vandaag niet zou zijn.
Die was daar nog niet van op de hoogte gesteld.

Vandaag heb ik haar gesproken. Ook de hogere piet van de dagploeg wist helemaal nog niets van het verhaal af. Deze was daar redelijk gepikeerd over want zoveel mensen hebben ze ook niet voor de zaterdagploeg.

Die leidinggevende dagploeg weet nu ook van het verhaal af en die zal waarschijnlijk maandag met mij contact opnemen. Kans is groot dat ik eventueel op de zaterdag wel zou mogen blijven werken. Of ik dat wil en wat ik nu verder mijn plan van actie moet zijn is mij een raadsel.
pi_131158667
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:28 schreef Cockwhale het volgende:
Het blijft grappig hoe tekst op een papier de leidraad is geworden voor beslissingen. Tekst = de waarheid en als het staat geschreven, is en moet het zo zijn.
Woord is ook waarheid, maar als je ooit nog je (toekomstige) salaris wil ontvangen en er een procedure van wil maken via je rechtsbijstand, dan is het zo lastig bewijzen dat je werkgever gezegd heeft dat maar beter thuis kan blijven.

Zolang het niet op schrift staat, gewoon er naartoe gaan. En als ze daar dan boos op worden, kan je tenminste meteen vragen of ze het op schrift zetten, zodat je er ook daadwerkelijk wat mee kunt doen. Weigeren ze iets vast te leggen, dan meld je mondeling, per e-mail en schriftelijk dat je het niet eens bent met de mondeling gedane beslissing en dat je beschikbaar bent voor het uitvoeren van je normale werkzaamheden.
pi_131161554
quote:
Bedrijven sluiten geen CAO's af, dat doen de werkgeversorganisaties met de vakbonden. Het gaat dan over branches. Daarom zegt het wel of niet hebben van een CAO helemaal niets over een bedrijf.
pi_131161625
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Jovatov het volgende:
Die leidinggevende dagploeg weet nu ook van het verhaal af en die zal waarschijnlijk maandag met mij contact opnemen. Kans is groot dat ik eventueel op de zaterdag wel zou mogen blijven werken. Of ik dat wil en wat ik nu verder mijn plan van actie moet zijn is mij een raadsel.
Als je weigert te gaan werken dan heb je ook geen recht op uitbetaling van je loon waar je anders wel recht op hebt al mag je niet komen werken.
Gewoon gaan dus als je dat gevraagd/aangegeven wordt.
pi_131177936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Woord is ook waarheid, maar als je ooit nog je (toekomstige) salaris wil ontvangen en er een procedure van wil maken via je rechtsbijstand, dan is het zo lastig bewijzen dat je werkgever gezegd heeft dat maar beter thuis kan blijven.

Zolang het niet op schrift staat, gewoon er naartoe gaan. En als ze daar dan boos op worden, kan je tenminste meteen vragen of ze het op schrift zetten, zodat je er ook daadwerkelijk wat mee kunt doen. Weigeren ze iets vast te leggen, dan meld je mondeling, per e-mail en schriftelijk dat je het niet eens bent met de mondeling gedane beslissing en dat je beschikbaar bent voor het uitvoeren van je normale werkzaamheden.
Woord is helemaal geen waarheid. Wij maken het tot waarheid, het zijn niet meer dan een paar inktvlekjes op een papiertje. In dit geval waar het zogenaamd beleid is, had zijn baas na zo'n lange werkperiode met inzet ook best een beetje menselijk- en redelijkheid mogen vertonen. Puur omdat het papiertje zegt dat het beleid is, moeten we het blindelings volgen? Wat een onzin.
pi_131179921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bedrijven sluiten geen CAO's af, dat doen de werkgeversorganisaties met de vakbonden. Het gaat dan over branches. Daarom zegt het wel of niet hebben van een CAO helemaal niets over een bedrijf.
Dat zijn bedrijfstak-cao's. Je hebt ook ondernemings-cao's die worden gesloten tussen een werkgever (bedrijf) en een of meerdere werknemersorganisaties.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:35:45 #52
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_131385224
Weer een update.

Maandag leidinggevende dag gebeld, die heeft het verhaal aangehoord en het bevreemdde hem ten zeerste.
Simpel gezegd was hij er niet blij mee dat de leiding avond had gezegd dat ik ook op zaterdag niet welkom was.
Hij zou het met personeelszaken overleggen hoe het precies zit.

Woensdag belde ik hem daarover en gaf hij aan dat het inderdaad over was, ook op de zaterdag. Hij kon geen beslissing van een leidinggevende terugtrekken. Personeelszaken had een brief gestuurd waar ook het een en ander instond.

Gisteren brief ontvangen, is het een simpel einde contractsbrief, niets over het niet meer welkom zijn. Sterker nog: brief had het over gewerkte uren in oktober.

Belletje naar personeelszaken gedaan. Die geeft me de boodschap dat ik waarschijnlijk wel welkom ben op zaterdag, maar collega wist er meer van.

Collega was toen niet meer te bereiken, vandaag (na wat heen-en-weer-gebel wel. Zij gaf aan dat het niet duidelijk was en dat de vraag nu bij manager operations lag hoe dit opgelost moest worden. Maar die had het druk-druk, dusja, ik moest maar afwachten.

Ik heb aan haar kenbaar gemaakt dat ik niet ga afwachten maar een brief ga sturen en het 'juridisch' aanpak. Dat snapte ze wel, en zij kon de beslissing ook verder niet nemen.

Vervolgens word ik een uur geleden gebeld door leidinggevende dat ik morgen mag komen.

Dat doe ik natuurlijk (anders werkweigering) maar ik gaf aan dat het wel een heel vreemd verhaal is als ik telkens 'nee' hor en nu wel.

Hij is er morgen ook dus dan kan ik ook met hem in gesprek.
pi_131386716
Je terugbel verhaal klopt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')