Hoeveel uur werk je er gemiddeld per week?quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:43 schreef Jovatov het volgende:
Ik vind dit echt een belachelijke gang van zaken. Maargoed, ik heb een nul-urenoproepcontract dus ik heb niet direct het gevoel dat ik iets kan.
Geef ik je gelijk in. Is ook stom.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:52 schreef Queller het volgende:
Je alleen afmelden bij je collega en niet bij je leidinggevende is natuurlijk behoorlijk stom. Of het reden is om je te ontslaan, waag ik te betwijfelen. Als puntje bij paaltje komt zal je niet echt veel voet aan de grond krijgen, maar proberen kan altijd
Gebeld als onbekend was mijn eerste gedachte, maar dan had TS niet kunnen zien dat het zijn baas was die belde. Tenzij het een goede (logische) gok was, dat kan natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 13 september 2013 01:49 schreef kingjotte het volgende:
Als je baas gebeld had en blijkbaar je voicemail ingesproken (hoe vroeg hij anders je terug te bellen) had je dan niet gewoon voor de optie terugbellen kunnen kiezen?
Dit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 01:49 schreef kingjotte het volgende:
Als je baas gebeld had en blijkbaar je voicemail ingesproken (hoe vroeg hij anders je terug te bellen) had je dan niet gewoon voor de optie terugbellen kunnen kiezen?
Het lijkt me vrij logisch dat zijn baas de voicemail ingesproken heeft.quote:Op vrijdag 13 september 2013 05:48 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Gebeld als onbekend was mijn eerste gedachte, maar dan had TS niet kunnen zien dat het zijn baas was die belde. Tenzij het een goede (logische) gok was, dat kan natuurlijk ook.
Hoeft niet. Als het via een centrale gaat dan kun je vaak niet terugbellen. Is met veel hotels bijv ook.quote:Op vrijdag 13 september 2013 06:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit.
Je verhaal rammelt een beetje.
Wat bedoel je met 'altijd'?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:32 schreef Apuleius het volgende:
Je moet trouwens altijd bezwaar maken.
Neem dan ook je loonstroken mee om aan te tonen dat je een redelijk stabiel aantal uren maakte.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Ga eens langs met dit verhaal en je contract (en evt cao) bij het juridisch loket en vraag of zij wat kunnen betekenen voor je
Nee hoor, dan krijgt hij gewoon de uren die hij gemiddeld de afgelopen 3 maanden draaide.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Nightquest777 het volgende:
Als je echt die baan nodig hebt dan zou je langs het juridisch loket kunnen gaan.
Echter, ook al zouden ze het 'ontslag' terugdraaien, dan geven ze je gewoon de nul-uren zoals gespecificeerd in je contract. Nul dus.
Daarbij moet je je afvragen of je er nog wilt werken als je op deze manier behandeld wordt.
ik heb inmiddels contact gehad met het juridisch loket. Contractverlenging kan ik vergeten inderdaad, maar het loon zoals ik de afgelopen drie maanden heb gewerkt heb ik recht op.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Nightquest777 het volgende:
Als je echt die baan nodig hebt dan zou je langs het juridisch loket kunnen gaan.
Echter, ook al zouden ze het 'ontslag' terugdraaien, dan geven ze je gewoon de nul-uren zoals gespecificeerd in je contract. Nul dus.
Daarbij moet je je afvragen of je er nog wilt werken als je op deze manier behandeld wordt.
Kan je dit later bewijzen als ze het op werkweigering aan laten komen omdat je chef ontkend dit gezegd te hebben?quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:54 schreef Jovatov het volgende:
[...]
Aan de telefoon ging het inderdaad over het contract wat niet verlengd werd maar ook dat ik vanavond niet meer hoefde te komen.
[...]
Tja, mijn baas belde me gisteren zodat ik vandaag niet voor een gesprek van een kwartier naar m'n werk hoef (ik reis een veertig minuten voor m'n werk).quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:56 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
Kan je dit later bewijzen als ze het op werkweigering aan laten komen omdat je chef ontkend dit gezegd te hebben?
Als -ik- jou was, dan zou ik vanavond toch heen gaan om te werken, zodat werkweigering niet verweten kan worden. (Dan maar voor niks heen en weer.)
Ach, soms is het beter dat elkaars wegen zich scheiden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:06 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Als werkgevers dreigen met ontslag.
Wat zegt het volgens jou?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:51 schreef Jovatov het volgende:
O ja, en het bedrijf heeft dus niet eens een cao, zegt ook weer wat over het bedrijf...
Jawel, maar mocht je dan afhankelijk worden van een uitkering en je maakte geen bezwaar tegen ontslag, dan kunnen ze je deels weigeren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach, soms is het beter dat elkaars wegen zich scheiden.
Eens, maar met dit soort baantjes "vergeten" werkgevers wel meer dan eens om de boel netjes en volledig af te handelen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach, soms is het beter dat elkaars wegen zich scheiden.
Matige instellingquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:51 schreef Jovatov het volgende:
Vraag is dan of ik de zeshonderd euro de tijd en moeite waard vind of het beter kan laten en naar wat anders kan zoeken.
Dat was vroeger zo.quote:Op zaterdag 14 september 2013 06:37 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Jawel, maar mocht je dan afhankelijk worden van een uitkering en je maakte geen bezwaar tegen ontslag, dan kunnen ze je deels weigeren.
Daar ben je zelf bij. En daar komt, indien nodig, de meerwaarde van een arbeidsrechtjurist om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 07:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Eens, maar met dit soort baantjes "vergeten" werkgevers wel meer dan eens om de boel netjes en volledig af te handelen.
Woord is ook waarheid, maar als je ooit nog je (toekomstige) salaris wil ontvangen en er een procedure van wil maken via je rechtsbijstand, dan is het zo lastig bewijzen dat je werkgever gezegd heeft dat maar beter thuis kan blijven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 17:28 schreef Cockwhale het volgende:
Het blijft grappig hoe tekst op een papier de leidraad is geworden voor beslissingen. Tekst = de waarheid en als het staat geschreven, is en moet het zo zijn.
Bedrijven sluiten geen CAO's af, dat doen de werkgeversorganisaties met de vakbonden. Het gaat dan over branches. Daarom zegt het wel of niet hebben van een CAO helemaal niets over een bedrijf.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:51 schreef Jovatov het volgende:
O ja, en het bedrijf heeft dus niet eens een cao, zegt ook weer wat over het bedrijf...
Als je weigert te gaan werken dan heb je ook geen recht op uitbetaling van je loon waar je anders wel recht op hebt al mag je niet komen werken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Jovatov het volgende:
Die leidinggevende dagploeg weet nu ook van het verhaal af en die zal waarschijnlijk maandag met mij contact opnemen. Kans is groot dat ik eventueel op de zaterdag wel zou mogen blijven werken. Of ik dat wil en wat ik nu verder mijn plan van actie moet zijn is mij een raadsel.
Woord is helemaal geen waarheid. Wij maken het tot waarheid, het zijn niet meer dan een paar inktvlekjes op een papiertje. In dit geval waar het zogenaamd beleid is, had zijn baas na zo'n lange werkperiode met inzet ook best een beetje menselijk- en redelijkheid mogen vertonen. Puur omdat het papiertje zegt dat het beleid is, moeten we het blindelings volgen? Wat een onzin.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Woord is ook waarheid, maar als je ooit nog je (toekomstige) salaris wil ontvangen en er een procedure van wil maken via je rechtsbijstand, dan is het zo lastig bewijzen dat je werkgever gezegd heeft dat maar beter thuis kan blijven.
Zolang het niet op schrift staat, gewoon er naartoe gaan. En als ze daar dan boos op worden, kan je tenminste meteen vragen of ze het op schrift zetten, zodat je er ook daadwerkelijk wat mee kunt doen. Weigeren ze iets vast te leggen, dan meld je mondeling, per e-mail en schriftelijk dat je het niet eens bent met de mondeling gedane beslissing en dat je beschikbaar bent voor het uitvoeren van je normale werkzaamheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |