Dan zul je een wederopstand tegen zo'n iemand zien. Iedereen is immers bewapend, laat staan dat zo'n actie überhaupt van de grond zal komen. Trouwens ook typisch voor tyranieke overheden die burgers ontwapenen. Zoals China, Duitsland, Rusland etc.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dan zegt er iemand met heel veel wapens en soldaten, "dikke doei met je grondrechten" en dan?
Hey, als jij met vrijwillige instemming gemarteld wil worden is dat jouw probleem. Als jij vrijwillig een deel van jouw eigendom of lichaam wil afgeven, ga je gang!quote:Op woensdag 11 september 2013 23:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Noem mij een handeling en ik verzin er een 'libertarisch' excuus bij om een ander geweld aan te doen...
En Nederland? Tiranniek? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:34 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dan zul je een wederopstand tegen zo'n iemand zien. Iedereen is immers bewapend, laat staan dat zo'n actie überhaupt van de grond zal komen. Trouwens ook typisch voor tyranieke overheden die burgers ontwapenen. Zoals China, Duitsland, Rusland etc.
Daar gaat het niet om. Bijna ieder handelen tast op een of andere wijze de belangen of levenssfeer van andere aan. Je hebt te maken met een samenlevingquote:Op woensdag 11 september 2013 23:36 schreef Myph. het volgende:
[..]
Hey, als jij met vrijwillige instemming gemarteld wil worden is dat jouw probleem. Als jij vrijwillig een deel van jouw eigendom of lichaam wil afgeven, ga je gang!
Ik heb dat liever dan een geweldmonopolist die met een geweer eigendom & vrijheid van jouw afneemt, ja!quote:Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
En Nederland? Tiranniek? Laat me niet lachen.
Maar er gaat bij jouw geen alarmbelletje rinkelen als iedere domme doos een automatisch geweer heeft? Dat is daadwerkelijk een veiligere samenleving dan de huidige?
Maar dat vindt iedereen prima, er zijn namelijk geen vervelende mensen in een Libertarische samenleving Duke, zie dat nou eens.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Bijna ieder handelen tast op een of andere wijze de belangen of levenssfeer van andere aan. Je hebt te maken met een samenleving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Permanente gewapende conflicten, briljant daar moet het wel beter van wordenquote:Op woensdag 11 september 2013 23:34 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dan zul je een wederopstand tegen zo'n iemand zien. Iedereen is immers bewapend, laat staan dat zo'n actie überhaupt van de grond zal komen.
Oh ja, en wie kon zich ook alweer verdedigen tegen deze maniak? Niemand, wat het verdedigen van je eigendom is verboden.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef Euribob het volgende:
Dagelijks een Alphen a/d Rijn-trauma, wauw wat een fantastische wereld.
Hoe meer geweld, hoe beter blijkbaar..quote:Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef Euribob het volgende:
Dagelijks een Alphen a/d Rijn-trauma, wauw wat een fantastische wereld.
Lekker makkelijk, oh ik heb een wapen, mijn speelveld staat boven iedereen, niemand heeft wapens, dankjewel overheid.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe meer geweld, hoe beter blijkbaar..
Je denkt werkelijk dat zo'n schietpartij met meer gewapende gekken in de buurt beter was afgelopen?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:40 schreef Myph. het volgende:
[..]
Oh ja, en wie kon zich ook alweer verdedigen tegen deze maniak? Niemand, wat het verdedigen van je eigendom is verboden.
Jij bejubelt hier geweld, ik niet hoor.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:41 schreef Myph. het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, oh ik heb een wapen, mijn speelveld staat boven iedereen, niemand heeft wapens, dankjewel overheid.
Jij neemt mensen als 'gekken' . Ik denk dat als iemand in dat winkelcentrum een geweer had gehad, dit vele slachtoffers had kunnen schelen, ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat zo'n schietpartij met meer gewapende gekken in de buurt beter was afgelopen?
Dat doe jij zeker, door je vertrouwen in een geweldmonopolist te leggen. Enfin, ik ga slapen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij bejubelt hier geweld, ik niet hoor.
Ik heb liever deze geweldloze samenleving dan eentje waarbij ik een geweer bij me moet dragen om me enigszins veilig te kunne voelen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:39 schreef Myph. het volgende:
[..]
Ik heb dat liever dan een geweldmonopolist die met een geweer eigendom & vrijheid van jouw afneemt, ja!
Daarom komen dit soort drama's in de veel zwaarder bewapende VS meer voor en vallen er veel meer doden door vuurwapengeweld?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:42 schreef Myph. het volgende:
[..]
Jij neemt mensen als 'gekken' . Ik denk dat als iemand in dat winkelcentrum een geweer had gehad, dit vele slachtoffers had kunnen schelen, ja.
Welterusten! Maar vooralsnog zie ik hier maar 1 persoon geweld verheerlijken en dat ben jij...quote:Op woensdag 11 september 2013 23:42 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat doe jij zeker, door je vertrouwen in een geweldmonopolist te leggen. Enfin, ik ga slapen.
Hoe effectief dat is valt nog te bezien, en vergeet het verhoogde risico op friendly fire niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:42 schreef Myph. het volgende:
[..]
Jij neemt mensen als 'gekken' . Ik denk dat als iemand in dat winkelcentrum een geweer had gehad, dit vele slachtoffers had kunnen schelen, ja.
Dat is jouw keuze, maar ik vind dat mensen een moreel recht hebben op zelfverdediging. Anyway, goodnight.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb liever deze geweldloze samenleving dan eentje waarbij ik een geweer bij me moet dragen om me enigszins veilig te kunne voelen.
In een libertarische samenleving zal ik hoogstwaarschijnlijk geweld moeten gebruiken als iemand agressie toont, terwijl ik in de huidige samenleving al redelijk lang meedraai zonder ook maar 1 moment geweld te hebben hoeven gebruiken.
Dan verkies ik toch de huidige situatie, sorry.
Verheerlijking van geweld dus.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:44 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze, maar ik vind dat mensen een moreel recht hebben op zelfverdediging. Anyway, goodnight.
Het leuke aan iets zoals de staat is dat we aan vervelende libertariërs ook gewoon dwang kunnen opleggen zodat ze hun eigendommen delen met de gemeenschap.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:36 schreef Myph. het volgende:
[..]
Hey, als jij met vrijwillige instemming gemarteld wil worden is dat jouw probleem. Als jij vrijwillig een deel van jouw eigendom of lichaam wil afgeven, ga je gang!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |