Daar hebben wij in Nederland goed aan mee gewerkt maar onze NSB'ers.quote:
Wie maakten de plannen? Wie gebruikten de geweren? Wie vermoordden minderheden? De overheid?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:14 schreef Myph. het volgende:
[..]
Ah oorlog, dat doen de mensen zelf? Zo'n ridicule redenatie heb ik zelden gehoord.
Dat hebben overheden vooral, met hun georganiseerde moordpartijen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het heeft chaos, geweld en ellende als belangrijkste eigenschap.
Wie gaf de executies?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wie maakten de plannen? Wie gebruikten de geweren? Wie vermoordden minderheden? De overheid?
Neuh, dan ben je weer bijzonder creatief bezig met het verzinnen van definities.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:16 schreef Myph. het volgende:
[..]
Dat hebben overheden vooral, met hun georganiseerde moordpartijen.
En nou even inhoudelijk graag, een oorlog is geen georganiseerde moordpartij? Omschrijf jij het eens proper dan.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, dan ben je weer bijzonder creatief bezig met het verzinnen van definities.
Die waren democratisch gezien marginaal. Ooit eens leuk gescoord maar toen ze wat extremer werden slonk hun aanhang snel.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:16 schreef Myph. het volgende:
[..]
Daar hebben wij in Nederland goed aan mee gewerkt maar onze NSB'ers.
Anarchie heeft nu eenmaal chaos en daarmee, dood, verderf en andere ellende tot gevolg. Dat is toch geen vreemde definitie?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:17 schreef Myph. het volgende:
[..]
En nou even inhoudelijk graag, een oorlog is geen georganiseerde moordpartij? Omschrijf jij het eens proper dan.
Zullen we dan mensen maar afschaffen? Lijkt me in jouw optiek een formidabel idee.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
De leiders van het regime = mensen.
Waar is je empirisch bewijs?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anarchie heeft nu eenmaal chaos en daarmee, dood, verderf en andere ellende tot gevolg. Dat is toch geen vreemde definitie?
Normale mensen zijn niet zo van de utopische zogenaamd alles dekkende oplossingen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:18 schreef Myph. het volgende:
[..]
Zullen we dan mensen maar afschaffen? Lijkt me in jouw optiek een formidabel idee.
Nee, regels opstellen met een rationele en humane basis waardoor mensen geen misbruik maken van anderen.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:18 schreef Myph. het volgende:
[..]
Zullen we dan mensen maar afschaffen? Lijkt me in jouw optiek een formidabel idee.
Somalië een anarchie? Ja, die heb ik vaker gehoord.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Somalië of flinke delen van Afghanistan.
Al minstens twintig jaar geen overheid en veel dood en verderf in plaats het paradijs dat spontaan zou moeten ontstaan.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:22 schreef Myph. het volgende:
[..]
Somalië een anarchie? Ja, die heb ik vaker gehoord.
Één is genoeg. 'Gij zult niet stelen' dit verwijzend naar lichaam, leven, eigendom & vrijheid.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, regels opstellen met een rationele en humane basis waardoor mensen geen misbruik maken van anderen.
En wie gaat die regel handhaven?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:24 schreef Myph. het volgende:
[..]
Één is genoeg. 'Gij zult niet stelen' dit verwijzend naar lichaam, leven, eigendom & vrijheid.
Ieder individu wat mij betreft. En daarmee ook het volste recht om deze regel voor zichzelf te verdedigen. Daar gaan wij Libertariërs ook vanuit. Ieder mens heeft grondrechten, punt.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
En wie gaat die regel handhaven?
Dat zorgt ervoor dat er bijna geen handeling in het leven ooit nog uitgevoerd kan worden.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:24 schreef Myph. het volgende:
[..]
Één is genoeg. 'Gij zult niet stelen' dit verwijzend naar lichaam, leven, eigendom & vrijheid.
En dan zegt er iemand met heel veel wapens en soldaten, "dikke doei met je grondrechten" en dan?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:29 schreef Myph. het volgende:
[..]
Ieder individu wat mij betreft. En daarmee ook het volste recht om deze regel voor zichzelf te verdedigen. Daar gaan wij Libertariërs ook vanuit. Ieder mens heeft grondrechten, punt.
Nee hoor, dit heeft alles te maken met dwang, niet met vrijwillige ingave.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zorgt ervoor dat er bijna geen handeling in het leven ooit nog uitgevoerd kan worden.
Immers bijna iedere denkbare handeling kan als een aantasting van die waarden worden gezien.
Klopt, het recht om een ieder die je niet zint met een zwak excuus af te maken. Werkelijk briljantquote:Op woensdag 11 september 2013 23:29 schreef Myph. het volgende:
[..]
Ieder individu wat mij betreft. En daarmee ook het volste recht om deze regel voor zichzelf te verdedigen. Daar gaan wij Libertariërs ook vanuit. Ieder mens heeft grondrechten, punt.
Noem mij een handeling en ik verzin er een 'libertarisch' excuus bij om een ander geweld aan te doen...quote:Op woensdag 11 september 2013 23:31 schreef Myph. het volgende:
[..]
Nee hoor, dit heeft alles te maken met dwang, niet met vrijwillige ingave.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |