Dat!quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Kersjes het volgende
En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.
Mijn dames willen nooit mee naar huis.quote:Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet
Hier zijn ze er nu 1,5 jaar op overgestapt. Ideaal!quote:
Ik werk fulltime (4x9, vrije vrijdag) en Isabeau gaat op maandag, dinsdag en donderdag naar de bso. Qua werk merk ik er dus niks van.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:29 schreef Chan het volgende:
Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.
Klopt! dit is de reden waarom voor mij werken niet voordelig is.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:43 schreef Chan het volgende:
Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
Voor het kdv geldt dat je best veel uren meer mag afnemen dan je werkt, voor de bso geldt een heel wat lagere grens, wat natuurlijk logisch is omdat het niet om de hele dag opvang gaat. En ja, het aantal uren waarvoor je kinderopvangtoeslag mag ontvangen is (sinds een paar jaar dacht ik pas) gerelateerd aan hoeveel uur je werkt.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Maar dat overblijven is niet gratis!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Het continurooster hier betalen we ook voor. Ze eten met de juf en spelen daarna buiten terwijl er mensen van de tussenschoolse opvang aanwezig zijn, daar betalen we dus voor.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat overblijven is niet gratis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |