abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131236174
Leuk zeg Sorbo! ze is er helemaal klaar voor dus! *O*

Had T zich een beetje gered Chan? :*

Lars gaat vandaag voor het eerst 2 keer naar school.
Ben benieuwd of hij omvalt, want hij wou net tussen de middag al naar bed. :7
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_131239085
Het was goed gegaan zei de juf :) Hij was wel uit het klimrek gevallen.. Maar vroeg gelukkig verder wel de hulp die hij nodig had. Maandag is normaal zijn bsodag, maar omdat ik zelf ziek thuis lig dacht ik: toch maar even naar school om te vragen of hij wil slapen thuis of wil spelen bij de bso. Nou hij is lekker mee naar de bso :)
Ik ben nu na 2 volle weken wel erg blij met het continurooster, wat een heen en weer gerace zou het anders zijn zeg.
pi_131241844
Wow chan, wat goed! en ook dattie met de BSO meewou, dat moet wel goed voelen voor je!

Lars is still awake haha, kwam vanmiddag uit school met een vriendenboekje....aaaahw
Hij had vandaag het moetwerkje gemaakt, maar was wel heel verontwaardigd dattie hem niet meteen meekreeg, want "ik heb het voor jou gemaakt, mama!" sweetie
pi_131253090
Hihihi Karin :D.

Ik kreeg hier ook al te horen dat mevrouw haar taakje af had en dat ze vandaag "maatjeswerk" hadden gedaan, maar daar wilde ze morgen wel mee verder ;) (ik ben bang voor haar dat t maar 1 keer per week maatjeswerk is, gniffel).
Ze was vandaag voor het eerst bij de juf waar ze dan de rest van het schooljaar blijft. Gisteren was ze nog wat zenuwachtig, maar vandaag kwam ze uit school dat ze al groot was, want het was helemaal niet spannend ;).
Fake it till you make it...
pi_131274817
Wat lief Karin :D

Nijna wat is maatjeswerk?

Ja ik ben blij dat hij het zo naar zijn zin heeft op zowel school als bso :) Gisteren had hij zijn banaan niet eens aangeraakt, daar keek ik wel van op. Geen idee waarom niet.. Juf zei alleen maar dat het goed gegaan was. Wel lastig, die juf is er alleen op maandag dus ik kan dr ook niet gauw vragen hoe het komt. (En tot nu toe beide maandagen ontbrak er ook een deel van zijn spullen in zn tas waar ik achteraan moest, ik hoop maar dat t geen standaard wordt)
pi_131285181
Maatjeswerk is dat ze iets samen of met een klein groepje moeten doen. Kan een knutselwerkje zijn of een spelletje of een ander opdrachtje. Om te leren samenwerken.
Fake it till you make it...
pi_131301854
Chan, wat sneu voor je ventje...
Heeft hij gips? Dan kunnen de kinderen uit z'n klas er misschien wat op krabbelen.

En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. Ik moet ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.

Wat een toffe tas voor Isabeau!

Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet :+
.... met gevoel voor drama....
pi_131304696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:49 schreef Kersjes het volgende

En ik ben ook zo blij met het continurooster. Een van de redenen dat de jongens naar deze school gaan. ze 's ochtends altijd al zo opjagen en aansporen steeds, dat een paar uur later opnieuw doen maakt het er echt niet gezelliger op.
Dat!

quote:
Vicky, hier is groep 1 t/m 4 komende vrijdag roostervrij. Ook de hele dag naar de BSO dus. Wel leuk, want ik kan de jongens dan zelf brengen en even een babbeltje maken met de leidsters. Ik haal de kinderen zelf nooit van de BSO, dus de verhalen hoor ik altijd uit de zoveelste hand. Of gewoon niet :+
Mijn dames willen nooit mee naar huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 september 2013 @ 07:33:36 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_131304700
Hier helaas geen continurooster.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131305944
Hier ook niet, lijkt me wel ideaal....

"mama....mag ik vandaag bij jou blijven?"

gelukkig hoeft ie maar 1 keer vandaag.
pi_131306009
Bij ons beginnen ze volgend jaar geloof ik met een continurooster, maar in groep één gaan de kinderen alleen op maandag een hele dag naar school. De ander dagen alleen 's ochtends. Ik vind dat heel fijn voor die kleintjes.
pi_131306013
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:33 schreef Troel het volgende:
Hier helaas geen continurooster.
Hier zijn ze er nu 1,5 jaar op overgestapt. Ideaal! O+
Op woensdag en vrijdag om 12u vrij, de rest van de week om 14.45u. Scheelt ook weer oppas.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_131306976
Ik lees hier vaker over dat ouders een continurooster willen omdat t zo'n gehaast is tussen de middag. Maar dan kan je toch ook gewoon je kind laten overblijven? Of in elk geval af en toe? Mijn dochter blijft op vrijdag, als (8> thuis is ook over, vinden we veel rustiger voor haar.

Gisteren mocht ze trouwens het hulpje van een jarige zijn O+ . Echt ook mee de groepen langs en zo, vond ik zo dapper van haar. En ze vond het prachtig.

Vandaag hou ik haar thuis, ze is nl. wel behoorlijk moe, en ze wordt al dagenlang om 6 uur wakker, wat ook niet echt helpt.
pi_131307934
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131308667
Wat Miss zegt, het is inderdaad zóveel rustiger omdat alle kinderen hetzelfde doen elke dag. Bovendien was mijne het al gewend van het kdv, dat je samen eet.

Ik ben trouwens ook erg blij dat ze op zijn school gelijk volledig meedraaien, maar gewoon langere pauzes hebben bij de kleuters. Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.

Bleie wat leuk dat ze mee mocht langs de klassen!
pi_131308850
Ik ook Chan.

Hier van 8.30 tot 14.45 en op woensdag tot 12.15
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131308891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:29 schreef Chan het volgende:
Ik zou gruwelijk in de knoop komen met mijn werk als hij alleen 's ochtends naar school ging.
Ik werk fulltime (4x9, vrije vrijdag) en Isabeau gaat op maandag, dinsdag en donderdag naar de bso. Qua werk merk ik er dus niks van.
pi_131309069
Maar dan biedt de bso dus extra opvanguren aan tussen 12:00 en 15:00 uur behalve op maandag? Hier is dat niet, maar natuurlijk ook niet nodig omdat de kleuters net zo lang gaan als de anderen.

Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso. Dus nu heb ik één dag maar gesplitst zodat ik twee ochtenden werk, ik heb het geluk dat dat een mogelijkheid was. Maar goed, dit is wellicht meer wat voor het opvangtopic. Hoe dan ook snap ik het echt niet.
pi_131309218
Ja kunt bij onze BSO kiezen tussen lange en korte middagopvang.

En wat vreemd Chan! (Ik moet onze wijziging ook maar eens door gaan geven bedenk ik me door jouw post)
pi_131309386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:43 schreef Chan het volgende:
Waar ik trouwens echt helemaal niks van begrijp: ik werk 24 uur, drie dagen in de week zou dat dus normaal zijn. Maar als hij drie dagen naar de bso zou gaan, zou ik volgens de belastingdienst 27 uur moeten werken voor de kinderopvangtoeslag. Anders heb ik teveel contracturen bij de bso
Klopt! dit is de reden waarom voor mij werken niet voordelig is.
Ik heb meer opvang nodig ivm reistijd etc dan de uren die ik maak en uiteindelijk heb ik dan dus niets aan mijn inkomsten :')
pi_131317631
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.

Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
pi_131317908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Overblijven is anders. Dat doet niet iedereen, dat doe je niet met je eigen leerkracht. Soms wel met je vriendje, soms niet. Bij continurooster is het voor iedereen hetzelfde en eet je met je leerkracht, wat ook echt verschil maakt. Het is veel rustiger dan overblijven.
Wij hebben op mijn werk geen continu rooster en toch moeten de leerkrachten overblijven met de kinderen. De 1e 20 min. Daarna gaan de kinderen naar buiten en nemen de overblijfkrachten het over.
Wij krijgen daar wel geld voor overigens.
pi_131318500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Chan: wat vreemd! Je mag toch net iets meer uren opvang hebben dan je werkt? Vragen ze uberhaupt ergens hoe veel uur je werkt? Kan ik me niet herinneren.
Voor het kdv geldt dat je best veel uren meer mag afnemen dan je werkt, voor de bso geldt een heel wat lagere grens, wat natuurlijk logisch is omdat het niet om de hele dag opvang gaat. En ja, het aantal uren waarvoor je kinderopvangtoeslag mag ontvangen is (sinds een paar jaar dacht ik pas) gerelateerd aan hoeveel uur je werkt.
  woensdag 18 september 2013 @ 17:06:59 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_131318565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:40 schreef Bleie het volgende:
Ik snap dat overblijf en continurooster op zich niet hetzelfde is, maar als er geen continurooster is, lijkt overblijven me alsnog rustiger voor een kind (en voor de ouders) dan naar huis, daar snel eten, en dan weer naar school. Dat bedoelde ik meer. Bij ons blijft trouwens bijna iedereen over, maar de leerkrachten willen per se niet aan een continurooster (wat ik ergens wel snap). Op zich zou het qua opvang voor ons niet uitmaken; ook dan gaat ze 3 dagen naar de bso.

Maar dat overblijven is niet gratis!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131318666
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dat overblijven is niet gratis!
Het continurooster hier betalen we ook voor. Ze eten met de juf en spelen daarna buiten terwijl er mensen van de tussenschoolse opvang aanwezig zijn, daar betalen we dus voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')