abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131045008
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:44:16 #2
381212 Gulara
From the future
pi_131045157
Suiker! Hier ben je 30! *O* *O* Gefeliciteerd! :*

En ik kom Spees even heel veel succes wensen voor (hier) vandaag/ (daar) morgen. :*

Even verder slapen en straks bijlezen. Voor jullie welterusten. :z
pi_131045251
Kyara _O-

En Gulara :z
pi_131045259
Leuke foto's Becky!

Mijn dametjes hebben samen een half potje wortels naar binnen gewerkt. Blijkbaar kookt olvarit beter dan mama -O-

Ondankbare kinderen :(
pi_131045382
Ah Kyara, dat vond Lars ook... en ik deed nog zo mijn best!
Ben benieuwd of Femke mijn kookkunsten straks wel weet te waarderen...
pi_131045470
Dat hoor je echt vaak he, dat ze olvarit beter waarderen dan vers gekookt. Ondankbare wezens }:|
E.
pi_131045569
Becky dat filmpje is O+

Shandaly wat een megapost. O+

En voor Kwisted haar vraag kan ik niet zo gauw iets bedenken

En dank voor jullie reacties. Ik ben heel trots op Riley dat ze zo aan het oefenen is. En vind het zo geweldig om te zien. Gewoon jammer dat ik morgen weer moet werken dan. :'(

Morgenmiddag wel eerder naar huis. We kunnen foto's van de photoshoot bij Appie ophalen
pi_131045662
Becky, ze zegt echt mama! Wat schattig!

Bijzonderheden.. Ehh.. :@
E.
pi_131045763
Sonnetje, ik zat het vorige topic wat te scrollen en toevallig zag ik je post. Als v een meisje was geweest, dan hadden we haar Veerle genoemd. Prachtige naam :) als ik ooit nog een dochter krijg dan noem ik haar zo. Kans is klein :P

Omen, Viktor is 9 maanden en doet nog minder dan R. Hij is dus laat met alles. Is dat erg? Nee, hij is blij en lief. Hij gelukkig, ik gelukkig. Volgens mij doet je kleine smurf het prima.

en nu slaaptijd. Vanochtend om half acht Viktor uitgezwaaid, om 20 uur was ik terug uit mijn werk en ik denk dat hij wel doorslaapt tot half acht. Dan gaat hij weer naar de gastouder, ik werk weer heel de dag en avond. Dus donderdag kunnen we weer knuffelen. Ik hoop bijna dat hij voor een nacht voeding komt :P
pi_131045860
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:44 schreef Gulara het volgende:
Suiker! Hier ben je 30! *O* *O* Gefeliciteerd! :*

En ik kom Spees even heel veel succes wensen voor (hier) vandaag/ (daar) morgen. :*

Even verder slapen en straks bijlezen. Voor jullie welterusten. :z
Hoe was je 1e werkdag? En trek je de combi gebroken nachten + werken wel?
pi_131045926
Is morgen de rechtszaak, Spees? Want dan alvast heel veel succes!
E.
pi_131045932
M hoefde juist geen olvarit, die wilde alleen mama's eten. En steeg toen ook van de -1 lijn naar de +1 lijn.
pi_131045947
Veel succes morgen Spees! :*
pi_131046013
Dat geeft moed, Kyara! Ik had vandaag pompoen en courgette over dus dat heb ik gestoomd en gepureerd in de diepvries gedaan.
E.
pi_131046104
Pompoen daar wil ik ook nog eens wat mee gaan doen maar ik weet niet wat.

Fruit gaat trouwens prima.
pi_131046106
Verrek, was dat pompoen? Ik zag de foto op fb voorbij komen, en nam automatisch aan "oranje = wortel"... :X
pi_131046145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:06 schreef Shandaly het volgende:
Verrek, was dat pompoen? Ik zag de foto op fb voorbij komen, en nam automatisch aan "oranje = wortel"... :X
+1 :D
pi_131046216
Haha! Pompoen ja :D
E.
pi_131046268
Ik had vandaag voor onszelf pannenkoeken met pompoen gemaakt en dat was lekker zoet. Dus ik denk dat kindjes het zo puur ook lekker vinden. :Y
E.
pi_131046338
Luc is gek op pompoen (geroosterd) met een beetje salie. Super simpel, A.h heeft pompoen blokjes in de vriezer... Je bent zo klaar dan!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_131046404
Dat wist ik niet :o wat een rotwerk is pompoen schoonmaken namelijk.

Ik was trouwens zo dom om met mijn hand de blender in te gaan bij het afwassen. In 2 vingertoppen gesneden :')
E.
pi_131046758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:57 schreef Solagratia het volgende:
Sonnetje, ik zat het vorige topic wat te scrollen en toevallig zag ik je post. Als v een meisje was geweest, dan hadden we haar Veerle genoemd. Prachtige naam :) als ik ooit nog een dochter krijg dan noem ik haar zo. Kans is klein :P

Omen, Viktor is 9 maanden en doet nog minder dan R. Hij is dus laat met alles. Is dat erg? Nee, hij is blij en lief. Hij gelukkig, ik gelukkig. Volgens mij doet je kleine smurf het prima.

en nu slaaptijd. Vanochtend om half acht Viktor uitgezwaaid, om 20 uur was ik terug uit mijn werk en ik denk dat hij wel doorslaapt tot half acht. Dan gaat hij weer naar de gastouder, ik werk weer heel de dag en avond. Dus donderdag kunnen we weer knuffelen. Ik hoop bijna dat hij voor een nacht voeding komt :P
:D
Leuk!
Ik vind het een geweldige naam O+
pi_131047751
Sola dat is lang zeg.. Ik zou er ook op hopen! :D

Gulara bedankt! En hoe gaat t daar?

En Omen, echt geen zorgen maken hoor. Riley is een superbaby!
pi_131047761
Onee, ik was te laat :D ninjamove!
pi_131047827
Suiker, gefeliciteerd!! *O* :*
E.
pi_131047934
:s) w/
pi_131048131
Hiep hiep hoer!!!
Suikertante is jarig!!! *O*
pi_131048296
:D _O-
pi_131048410
*O* w/ gefeliciteerd suiker :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 11 september 2013 @ 02:12:43 #30
381212 Gulara
From the future
pi_131049270
Piekie wat een ontzettende leuke jommetjes heb jij! O+ O+

Klumsy, nog zo'n leukerd over een tijdje. *O*

En Belle, ik ben erg van tweede (derde) namen en langere namen. Maar als je O+ Nin O+ heet heb je verder niks meer nodig.

Pessie :* Gaat het alweer wat beter?

LB wat vonden je vriendinnen er van?

Soesa:
Sophie Pia Anna Roos
Dana Emma Noëlle
:P

Pi heeft ook twee namen (tweede is vernoeming, internationaal handig en iets 'normaler' dan z'n eigen naam, mocht ie daar behoefte aan hebben) en in z'n initialen zit een klein grapje.

Kyara de meisjesgooier. :o Kan me de verwarring goed voorstellen.

Eerste verjaardag. Pffff... Ik wil of alle familie of geen familie. Het zal 99% zeker het laatste worden. Vind het stiekem wel jammer (vooral voor hun :'( ).

Oh Spirit wat rot! :* Hoe ga je het nu doen qua opvang, kan me voorstellen dat dat nu moeilijk is. Echt een hele vervelende situatie. :*

Lieve Liva! O+ Fotomodelletje in de dop. Waar komt het pakje vandaan Elmo?

Toffe F. O+ (dit bekt vooral lekker met z'n naam voluit. Ik vind em zó leuk joh!

Ach Kwisted wat vervelend. Een tripje naar je moeder klinkt als een goed plan. Vindt zij vast ook fijn, haar meisje vertroetelen. O+

Sparkling fijn dat alles goed was.

Ooh en ik wilde nog een paar zieken tegelijkertijd beterschap wensen, maar nu ben ik vergeten wie er ook alweer allemaal ziek waren. -O-
Dus, ben jij of je kind ziek? Beterschap! :s)

Einde deel 1.
  woensdag 11 september 2013 @ 02:21:26 #31
381212 Gulara
From the future
pi_131049289
Tally logeren hoeft toch niet per se iets negatiefs te zijn? En om je schuldig te voelen omdat je er doorheen zit is natuurlijk ook niet nodig. Je hebt het vast niet expres gedaan. :*

Aaaah ik lees dat de kinderen van LE in ieder geval niet ziek zijn. Tof! *O*

Enf een cadeautje uitzoeken voor een eerste verjaardag lijkt me heul leuk. En makkelijk. :P

En vertroetelen rules. *O*

Kwisted je supermarktromance. Misschien kom je ze nog wel een keer tegen. Gewoon vragen om wat af te spreken. Tegenwoordig doet iedereen wel zo tof alsof ze alles voor elkaar zitten, maar er zijn volgens mij genoeg mensen die er altijd nog wel wat vrienden bij kunnen gebruiken hoor.

M'n kind wordt wakker, later meer.
pi_131049413
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 02:12 schreef Gulara het volgende:
Piekie wat een ontzettende leuke jommetjes heb jij! O+ O+

Klumsy, nog zo'n leukerd over een tijdje. *O*

En Belle, ik ben erg van tweede (derde) namen en langere namen. Maar als je O+ Nin O+ heet heb je verder niks meer nodig.

Pessie :* Gaat het alweer wat beter?

LB wat vonden je vriendinnen er van?

Soesa:
Sophie Pia Anna Roos
Dana Emma Noëlle

Pi heeft ook twee namen (tweede is vernoeming, internationaal handig en iets 'normaler' dan z'n eigen naam, mocht ie daar behoefte aan hebben) en in z'n initialen zit een klein grapje.

Kyara de meisjesgooier. :o Kan me de verwarring goed voorstellen.

Eerste verjaardag. Pffff... Ik wil of alle familie of geen familie. Het zal 99% zeker het laatste worden. Vind het stiekem wel jammer (vooral voor hun :'( ).

Oh Spirit wat rot! :* Hoe ga je het nu doen qua opvang, kan me voorstellen dat dat nu moeilijk is. Echt een hele vervelende situatie. :*

Lieve Liva! O+ Fotomodelletje in de dop. Waar komt het pakje vandaan Elmo?

Toffe F. O+ (dit bekt vooral lekker met z'n naam voluit. Ik vind em zó leuk joh!

Ach Kwisted wat vervelend. Een tripje naar je moeder klinkt als een goed plan. Vindt zij vast ook fijn, haar meisje vertroetelen. O+

Sparkling fijn dat alles goed was.

Ooh en ik wilde nog een paar zieken tegelijkertijd beterschap wensen, maar nu ben ik vergeten wie er ook alweer allemaal ziek waren. -O-
Dus, ben jij of je kind ziek? Beterschap! :s)

Einde deel 1.
O+
pi_131049418
*O* Suiker 30!

Spees. heel veel succes vandaag!

Becky, wat een moppie is dat druifje van je O+
  woensdag 11 september 2013 @ 04:04:47 #34
381212 Gulara
From the future
pi_131049455
Kwisted, je baan klinkt heerlijk.

Mandy, wat balen. Ik dacht dat kinderopvang naar inkomen was en dat je dus altijd wel iets positief uitkwam. -O-
Hopelijk komt er iets nieuws op je pad.

Fieder, hoe komt 't dat je je werk niet leuk vindt?

XM met d'r die hard duimelotje. O+ Pakte Noor echt al dingen? Pi kon dat langzaamaan toen hij ruim vier maanden was. Daarvoor lag ie ook gewoon maar een beetje. Nu nog best vaak eigenlijk. Volgens mij heb je gewoon een heel tevreden moppie.
En rollen! Volgens mij is Noor ruim 2,5 maand jonger (das bijna een half leven!) jonger dan Pi. En de keren dat hij gerold heeft zijn nog steeds op één hand te tellen.
Nou er is al genoeg over gezegd zie ik. Stom gedoe met je werk ook. Niet eerlijk dat het van alle kanten komt. :*

Omen 6x 29! :D Dan is 30 wel een heel bijzondere verjaardag!

En Pi is ook niet de allersnelste. Oh well, het is geen wedstrijd hè! Anders kunnen we allemaal wel alvast in onze kist gaan liggen. Hij zit elke dag wel ontzettend van van alles te genieten. O+ En er wordt veel gelachen en gekird. O+ O+ Nou en dat is dan het belangrijkste hè, dat ie een leuk leven heeft en zo. *O* *O* *O* De rest is allemaal ontzettend marginaal.

En Kyara niet knagen. M. is awesome! O+

Shandaly, succes met extra kolven. Is ook mijn angst. Wel fijn dat drinken uit flesjes ook goed gaat.
pi_131049457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 03:26 schreef bellelena het volgende:
*O* Suiker 30!

Spees. heel veel succes vandaag!

Becky, wat een moppie is dat druifje van je O+
Ja, dat dus!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 11 september 2013 @ 04:12:25 #36
381212 Gulara
From the future
pi_131049465
Wat een leuke gekke Becky's! O+

En leuke vraag Kwisted. En dito antwoorden. Kyara's baby is wel erg bijzonder! Kom er in post #8 even op terug. ;)

En de ondankbare dames van Kyara. Je snapt het niet hè? Olvarit groentehapjes. :X

Sola, nog een nachtvoeding gekregen?

En gewoon nog een *O* voor Suiker!
  woensdag 11 september 2013 @ 04:18:23 #37
381212 Gulara
From the future
pi_131049468
Bijzonderheden van Pi:

Hij heeft een gek oor, is langzaam bij aan het trekken trouwens.
Hij was nog uitzonderlijk langer: 57cm
Hij vindt reizen over drie continenten leuker dan een hele dag thuis zijn. 8)7
Hij steekt belachelijk vaak z'n tong uit.
Hij had een voorkeur om met z'n hoofd helemaal naar achteren in z'n nek te slapen.

Verder was werken ok. Het is allemaal nieuw. Dus nog niks zinnigs gedaan.
Ik hoop dat de nachten wat beter gaan worden. In principe hoef ik maar twee dagen heel vroeg op, dus dat scheelt.
Maar desalniettemin vind ik 4 à 5 nachtvoedingen een beetje belachelijk worden. Misschien ga ik er te zijner tijd toch maar een avondpapje ingooien.
En misschien overdag voeden in het donker. Want alles is natuurlijk interessanter dan drinken.

Dawast. Goeiemorgen allemaal! c_/
pi_131049481
Oké, ik kon het acht weken aan, 2 tot max 5 uur slapen per nacht, maar nu is het toch echt zo ver... Ik trek het niet meer, ik wil slapen :'( :'( :'(
  woensdag 11 september 2013 @ 04:43:50 #39
381212 Gulara
From the future
pi_131049509
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 04:26 schreef Loj het volgende:
Oké, ik kon het acht weken aan, 2 tot max 5 uur slapen per nacht, maar nu is het toch echt zo ver... Ik trek het niet meer, ik wil slapen :'( :'( :'(
Nou ik vond al dat je het übermenscherig lang volhield! :*

Wil je dat we met je meedenken over een plan van aanpak, of heb je zelf al een idee?
pi_131049551
Ik vind ook dat je het allang hebt volgehouden. :*

Gulara :* ook voor jouw nacht. Vier tot vijf keer is veel

*O* Suikertante gefeliciteerd met je verjaardag. *O*
  woensdag 11 september 2013 @ 06:16:00 #41
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131049567
Tandjes :O :O

Suiker, gefeliciteerd :* *O*

Ik heb best een aardig stuk teruggelezen, maar ik ben zowat alles vergeten :')

Wij hebben beide kindjes een 2e naam gegeven, omdat ik graag wilde dat ze een keuze hadden indien ze hun voornaam niet mooi vinden. Ik heb zelf nogal een hekel aan mijn voornaam en ik heb er maar 1 -O- initialen vonden we wel belangrijk om over na te denken, bij Stef vielen bijv. alle 2e namen met een S af. Stef is S.Z. En Isabel is I.K. :)

Loj, een herkenbaar breekpunt :* ik ken het verhaal verder niet, slaapt je baby slecht, komt vaak om voeding, of iets anders?
3!
pi_131049635
Suiker, gefeliciteerd! *O* Je eerste verjaardag als mama O+ Fijne dag vandaag!

Spees veel succes vandaag!
  woensdag 11 september 2013 @ 06:56:46 #43
381212 Gulara
From the future
pi_131049649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 06:52 schreef L0t.. het volgende:
Suiker, gefeliciteerd! *O* Je eerste verjaardag als mama O+ Fijne dag vandaag!

Spees veel succes vandaag!
L0t, hoe gaat het met je? Hou je het vol met de werkdruk?
pi_131049665
Jullie zijn lief!
Sorry voor m'n gezeur van vannacht. Maar trok het echt niet (dieptepunt van 1,5 uur slaap).
Had vast ook te maken met dat Ow overdag slecht had geslapen en ik ben gisteravond weer met m'n opleiding begonnen.
En als iemand nog een idee heeft hoor ik die natuurlijk graag Gul, want wij weten het niet meer. :'(

(En inca, t verhaal is heel simpel. Sinds dat we op vakantie zijn geweest slaapt hij 's nachts slecht. Hij wordt wakker en is dan klaarwakker. En dat 3 à 4 uur lang, net als overdag)

Maar sorry dus voor m'n gezeur.

Jij hebt t ook niet makkelijk Gul, 4 à 5 nachtvoedingen. Heftig :s

Gefeliciteerd Suiker :D
Succes Spees

En nu moet ik werken
pi_131049746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:18 schreef Shandaly het volgende:
Hiep hiep hoer!!!
Suikertante is jarig!!! *O*
+1 iPad post!!

Feli Suikert :*
Sarcasme. Herken het.
pi_131049751
Loj jemig, desnoods bel je het CB of heb je daar ook geen vertrouwen in?
Het is echt niet normaal hoe lang je het volhoudt.

En Gulara dat geldt ook voor jou!

Spees succes!!

Verder ben ik weer weg, want ik moet uitslapen hoor ik zojuist. Tja! O+
Bedankt voor de felicitaties ;)
pi_131049754
Sterkte vandaag Loj-O-
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 07:43:30 #48
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131049834
Loj, oef, naar! Wij hebben ook zo'n periode met Stef gehad, gekmakend! Je vraagt je echt af hoe zo'n kleine zich dan staande houdt he? Zou je er al aan toe zijn hem een keer uit logeren te sturen? Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar uit logeren sturen heeft bij Stef meer dan eens voor een 'reset' gezorgd bij slaapproblemen. Succes ermee, ik vind slaapgebrek echt een zwaar onderschat probleem :*
3!
pi_131049870
Loj :*
  woensdag 11 september 2013 @ 08:00:25 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131049942
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 02:12 schreef Gulara het volgende:

Soesa:
Sophie Pia Anna Roos
Dana Emma Noëlle

He wat :D? Namen voor m'n tweede dochter :P O+? Die eerste valt af tweede naam van E ;). Pia kan E nu al supergoed zeggen dus dat is een goede kanshebber :7 . En stel nou dat het een jongetje wordt?! Dan heb ik 1 naam op m'n lijstje, de grote van L-E!

Suiker *O* van harte! Ik had gedroomd dat we allemaal bij jou op visite kwamen, was leuk joh (en mega druk!) _O-

Spees, succes vandaag!

Loj, jemig, heftig! Ik heb geen tips geloof ik...:*
pi_131049945
Loj het is ook echt niet normaal zo lang het duurt. Kan je idd iets van hulptroepen inschakelen?

Gulara 4/5 nachtvoedingen ook al zo'n aanslag op je nacht. Sterkte er mee.

Inca nog steeds tandjesleed :*
Ik kan je de hand schudden. Hier ook al een nachtbraker voor de derde nacht op rij door de tandjes.

Suiker w/ van harte!!!! Hopelijk kon je nog een beetje uitslapen.
pi_131050192
OMG SUIKER IS 30 HOLADIEJEEEE! *O* O+ w/

Loj :* Even een spervuur aan vragen:

-Waar slaapt Ow, in zijn eigen kamer of bij jullie? En in wat voor bedje?
-Hoe wordt hij wakker snachts, huilend en wel of kletsend en gezellig?
-Drinkt hij nog snachts? Hoe drinkt hij overdag?
-Wat doen jullie met hem als hij zich snachts meldt?
-Hoe, waar en hoe lang slaapt hij overdag?
-Kan er sprake zijn van problemen met zijn oren, is dat al uitgesloten?

Daarna praten we verder :7
pi_131050210
Soesa, dat vind ik toch zo leuk he, jullie jongensnaam O+

Sterkte voor alle kindjesmettandjesleed & bijbehorende mama'smetslaapgebrekdaardoor!

Ik zag Lot voorbij schuiven, vraag me af hoe het daar is!
pi_131050225
Loj, wat heftig joh! Ik heb een tijd ook wel veel nachtvoedingen gehad maar dan was het na voeding meteen slapen en bij jou klinkt het echt heftiger. Ik vind het logeervoorstel wel goed, dat kan soms echt werken!

En Suikerrrrrrr 30! Dertig. Der-tig. *O* de zon begint door te komen voor je.

M'n baby kan wuiven als de koningin :W het is echt zo schattig. In plaats van lekker zwaaien zo'n sjieke beweging. Schattiggggggg!
pi_131050307
Ik vergeet iets! Spees, veel succes en sterkte en vanalles vandaag! Ik hoop op een fijne uitkomst voor jullie.
pi_131050406
Suiker gefeliciteerd! *O* En welcome to the club! Ik zit er nu 3 maanden op en t is best leuk oO<

Spees, spannende dag! Succes, hopelijk komt er rust voor jullie :*

L0t, hoe gaat ie daar??

Loj en gulara, brrrr wat een nachten. Papje en uit logeren klinken goed!

Verder ben ik alles weer kwijt ;(
pi_131050612
Ohhhh vandaag ook spanning voor Spees in de rechtszaal. Ik ga heel hard duimen voor een gunstige uitslag zodat de rust weer helemaal wederkeert. :*
pi_131050632
Wat een drukte hier vannacht... :( slecht teken, veel slechte nachten en mama's met slaapgebrek dus... :*
Ik heb net zulke vrolijke kindjes bij het kinderdagverblijf achtergelaten... O+ zo gezellig, ik had zelf ook wel daar willen blijven en verwend worden door de juffies...

Maar helaas... c_/ en hard aan het werk! (Wat ook heel lekker is hoor)

Tussendoor even duimen voor Spees, en koekje bij de koffie om Suikers verjaardag te vieren.
pi_131050658
Spees succes vandaag!

Suiker gefeliciteerd *O*

Loj dat lijkt me nou perfect iets om de wijkverpleegkundige voor te bellen. Die zijn er juist voor dit soort problemen. En je bent een supermama, ik had het nog geen week volgehouden. :*

Vriendinnenverhaal. Ik heb 1 hele goede vriendin, maar voor de rest is het verhaal van anderen wel herkenbaar. Ik ben er ook niet zo goed in. Ik wordt ook vreselijk ongelukkig van zo'n netwerkborrel en die vermijd ik dus ook als de pest. En presenteren voor 100 man geen probleem :D :')
Soesa het hier meer vertellen dan ergens anders herken ik ook hoor. Het is natuurlijk ook fijn anoniem hier dus je kunt vragen ook zomaar stellen aan mensen die dan begrijpen dat je die vraag stelt. En je krijgt ook altijd eerlijk antwoord, ook als het om gevoelsvragen gaat.

Spirit wat naar dat het zo gelopen is met je ouders.

Xm sterkte met het gedoe op je werk en chill, je hebt een briljante blije baby, geniet daarvan (verplicht genieten ja!).

Gulara 5 x voeding pfieuw wat vermoeiend. Hoop dat pi dadelijk weer fijn 's nachts gaat slapen.

Olf koninklijk zwaaiende baby! w/
pi_131050672
Oh haha ja dat denk ik ook wel eens shandaly; laat mij maar lekker hier blijven koffieleuten met die leidsters!

Hmmmm koffie, wel een goed idee trouwens! c_/ Bijna jammer van dat slapende meiske op mijn arm. Bíjna! O+
  woensdag 11 september 2013 @ 08:56:42 #61
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131050674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:23 schreef Kwisted het volgende:
Hahaha ja is ook wel een bijzonder talent he :D

Vergeet ik haar haren te noemen :P kind is nog geen 1jaar en is al 3x naar de kapper geweest. Lief schattig dora kapseltje O+
Whaha idd ja.. O+ dat is ook al bijzonder!

Becky O+

Kyara ;( Ohjee. Dat is het begin van het einde :( hihi niet natuurlijk maar wel stom dat ze potjes leuker vinden nu.. :*

:o Sparkling! Doe je voorzichtig met je handen! :o Ik ben net zo'n kluns hoor, ook met de oven enzo :')

Suiker gefeliiii!! *O* *O* :* :*

Gulara; haha ja tis gewoon iets zoeken wat herrie maakt en niet stuk kan, dan zit ik al goed lijkt me :') Misschien duplo maar dat is miss iets te hoog gegrepen nog :+

Loj :* :*

Ik heb mevrouw in bed gelegd en ben gaan douchen, ik dacht dat ze wel ging slapen maar ze staat nu spetterend in dr bedje te kijken hoe dr speen op de grond klettert :')
Oh wacht, ze ligt! Maar zonder speen. :') Ik ga maar even kijken. XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131050702
Ohja, eigen update; de doop zou wel eens afgeblazen kunnen worden... :')
pi_131050728
Enf, Duplo was hier bij Lars al heel snel een grote hit. Alleen de grote blokken, in een bakje en maar erin en eruit gooien.. of als wij een torentje hadden gemaakt, deze weer afbreken. En nu 3 jaar later is het nog steeds (een van) zijn favoriete speelgoed
pi_131050780
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:58 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, eigen update; de doop zou wel eens afgeblazen kunnen worden... :')
:o waarom?
  woensdag 11 september 2013 @ 09:04:44 #65
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131050798
LB wat dan?! :o

Shandaly: ohja? Ohja dat is waar... dat vind ze nu idd geweldig, dingen erin en eruit (vooral dat laatste) :') Thx!

Ah, dat verklaarde. 3e poepluier van vandaag van madam. Denk dat ze nu wel even gaat pitten :7
pi_131050800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:03 schreef Olf het volgende:

[..]

:o waarom?
Family shitstorm :')

Vind t echt heel sneu voor mijn vriend -O-
pi_131050811
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:04 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ohja, was jij van die collectieve schoonoudermail?
Gezellige boel. }:|
pi_131050826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Ohja, was jij van die collectieve schoonoudermail?
Gezellige boel. }:|
Yup :7 En dat is nu allemaal gezellig aan het escaleren.
pi_131050863
Suiker gefeliciteerd :*

Loj wat moet dat ontzettend zwaar zijn. Helaas geen tips :*

LB wat stom :(

Shandaly ook al een slechte nacht.... :(

Spees succes vandaag!
pi_131050867
Zooooveel familieperikelen. Statistisch gezien moet ook een redelijk deel van ons later dergelijke problemen met onze kinderen krijgen. Maar dat kan toch niet?! Ik snap niet hoe zulk soort dingen ontstaan.

Maar echt kut voor jou en vooral je vriend. Vooral als het redelijk uit de lucht komt vallen. En jammer dat zoiets feestelijks nu verpest wordt.
  woensdag 11 september 2013 @ 09:10:17 #71
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131050892
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:04 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:( -O-
pi_131050931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:08 schreef Olf het volgende:
Zooooveel familieperikelen. Statistisch gezien moet ook een redelijk deel van ons later dergelijke problemen met onze kinderen krijgen. Maar dat kan toch niet?! Ik snap niet hoe zulk soort dingen ontstaan.
Nou inderdaad, ik kijk dan naar mn eigen kind en kan me niet vóórstellen dat we ooit boos op elkaar zullen zijn! :o Echt boos bedoel ik, blijvend boos ;(
pi_131051009
Oh pff nog een familieruzie ja. En wat stom dat nou de doop misschien niet door kan gaan. :( En wat ellendig voor je vriend. -O-
pi_131051020
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:12 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nou inderdaad, ik kijk dan naar mn eigen kind en kan me niet vóórstellen dat we ooit boos op elkaar zullen zijn! :o Echt boos bedoel ik, blijvend boos ;(
Nee, ze gaat vast een keer (of twintig) de deur in mn gezicht dichtgooien en naar boven stampvoeten en schreeuwen dat ze me stom vindt, en dan laat ik haar uitrazen en dan ga ik even later weer naar haar toe en dan zeg ik dat ik haar heus wel de liefste vind en dan zegt ze 'hm' en dan maak ik thee voor haar met koekjes en dan is alles weer goed! Zulke ruzies zijn okee maar van die drama's kan ik me ook niet voorstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131051049
Olf, je spoiler! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131051069
Olf :D Oi. Dat is echt wel heel erg kinderachtig.
En ik kan me er helemaal niks bij voorstellen ook :@

Ik ben thuis de oudste en mijn jongste broertje kreeg als eerste kinderen.
Hij heeft er al 2. Van bijna 7 en bijna 5 ....
(De eerste was niet helemaal gepland zullen we maar zeggen, zo op zijn 22ste :D)
  woensdag 11 september 2013 @ 09:20:01 #77
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131051071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:17 schreef Olf het volgende:

[..]

Nee, ze gaat vast een keer (of twintig) de deur in mn gezicht dichtgooien en naar boven stampvoeten en schreeuwen dat ze me stom vindt, en dan laat ik haar uitrazen en dan ga ik even later weer naar haar toe en dan zeg ik dat ik haar heus wel de liefste vind en dan zegt ze 'hm' en dan maak ik thee voor haar met koekjes en dan is alles weer goed! Zulke ruzies zijn okee maar van die drama's kan ik me ook niet voorstellen.

SPOILER
:D O+ (over dat eerste stukje dan) ^^

Omg je spoiler :o :o wtf..
pi_131051073
En LB, wat vreselijk naar allemaal. Maar hoezo kan de doop dan niet doorgaan? Bepalen jullie dat niet gewoon, of is dat een heus familieding?
  woensdag 11 september 2013 @ 09:21:18 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131051090
Olf, je spoiler :o... Neeeeeeee, dat meen je toch niet he... :')

Al die familieperikelen idd, ik kan er ook over meeschrijven. En sinds ik moeder ben snap ik het nog minder.

LB, wat vreselijk sneu voor je vriend -O-
pi_131051133
Olf je spoiler :')

SPOILER
pi_131051156
Oh Olf die spoiler :') ik moet er ook wel een beetje om gniffelen hoewel het voor jou vast niet leuk is. Grow up inderdaad. Maar goed misschien is het met dat net als met andere ruzies. Het gaat natuurlijk niet om het speelgoedje, maar om het feit dat ze eerder kinderen had willen krijgen ofzo.
pi_131051159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:20 schreef L-E het volgende:
En LB, wat vreselijk naar allemaal. Maar hoezo kan de doop dan niet doorgaan? Bepalen jullie dat niet gewoon, of is dat een heus familieding?
Oh het kán wel doorgaan, alleen weten wij niet of we er zo zin in hebben :N
pi_131051168
Suiker, jij ouwe doos, hartelijk gefeliciteerd met je 30ste verjaardag! *O* *O* *O*

Om met de woorden van een wijze fokker te spreken: Je ziet er fantastisch uit! voor je leeftijd.

Nee, serieus, van harte *O* O+
pi_131051190
Nu we toch bezig zijn..

SPOILER
pi_131051215
LB wat vervelend... -O-

En Olf, misschien zit het ook wel veel dieper en had ze zelf al lang kinderen willen hebben maar lukt dat niet oid en was dat de enige manier voor haar om zich op dat moment uit te drukken?
Blijft natuurlijk kinderachtig, maar als het iets pijnlijks voor haar is kan dat best wel eens een "steek" teveel geweest zijn :)
pi_131051232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:24 schreef Zolena het volgende:
Oh Olf die spoiler :') ik moet er ook wel een beetje om gniffelen hoewel het voor jou vast niet leuk is. Grow up inderdaad. Maar goed misschien is het met dat net als met andere ruzies. Het gaat natuurlijk niet om het speelgoedje, maar om het feit dat ze eerder kinderen had willen krijgen ofzo.
SPOILER
pi_131051233
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh het kán wel doorgaan, alleen weten wij niet of we er zo zin in hebben :N
Begrijpelijk. En verdrietig dat iets belangrijks voor jullie zo te lijden heeft onder dat gedoe. Soms denk ik: ik verhuis naar Australie (hoi Gulara!), dan heb ik helemaal geen familiegezeik meer. Zou wel rust geven zeg.
  woensdag 11 september 2013 @ 09:30:48 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131051265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:26 schreef L-E het volgende:
Nu we toch bezig zijn..

SPOILER
Eh -O- :')

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:28 schreef Olf het volgende:

[..]

SPOILER
Bijzonder... ook dat daar dan niet over gepraat kan worden zeg maar. Jammer. :{
pi_131051393
Le die van jou ook :')
pi_131051458
Jee, wat een familiegedoe allemaal. Lijkt me echt niet relaxed! :*
  woensdag 11 september 2013 @ 09:43:17 #91
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_131051505
Olf :') . Mijn moeder houdt al het speelgoed zelf (2 flinke kamers vol :') ), ik hoef nooit speelgoed mee te nemen als we daarheen gaan, net als bedjes, slaapzakken hydrofiel en en you name it :')

Lb -O- dat is echt niet leuk, maar ik kan het heel goed begrijpen dat je het afblaast als er zoveel gekrakeel is.

Gulara -O- dat is zwaar :*

Onze familie is kampioen doodzwijgen.

Gisternacht lag Lauren opeens bij ons in bed, dus ik dacht dat manlief haar had gepakt. Toen ik hem ernaar vroeg wist hij van niets. Kennelijk ben ik aan het slaapwandelen geweest met een baby in mn armen :X
pi_131051597
Loj, pittig. Kan me voorstellen dat je het zo niet meer trekt. Kun je een keer hulptroepen inschakelen zodat je een nacht door kan slapen? :*

Gulara, positivo.... fijn dat je 1e werkdag beviel.

LadyBlack, wat naar......stom hoor :(

En al die familieperikelen..... dan is enig kind zijn toch wel handig hoor....

En voor Sugababe!
pi_131051640
ik durf bijna niet te zeggen hoe onze nacht is gegaan....
SPOILER
sorry :@
pi_131051701
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:43 schreef pessie het volgende:

Gisternacht lag Lauren opeens bij ons in bed, dus ik dacht dat manlief haar had gepakt. Toen ik hem ernaar vroeg wist hij van niets. Kennelijk ben ik aan het slaapwandelen geweest met een baby in mn armen :X
Dat hebben wij ook zoooo vaak! Dan zegt vriend 'oh, relaxed dat jij haar gepakt hebt, ik heb niets gemerkt'. En dan zit ik zo van 'huuuh ik heb niets gedaan, juist aardig dat jij het gedaan hebt'. 8)7 En dan weten we oprecht niet wie nou wat heeft gedaan...

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:26 schreef L-E het volgende:
Nu we toch bezig zijn..

SPOILER
LE! Dat is gewoon echt een belediging. :o Woonden jullie toen met haar in huis ofzo? Dan kan ik me nog wel voorstellen dat ze er zeg maar actief bij betrokken was. Maar ook echt 'opgevoed' hahaha, wat denkt ze?

En lekker nachtje Kyara, je hebt wel goede slaperds he, je grote toch ook? Echt heel fijn, ik kan me voorstellen dat met 3 kinderen er overdag weinig rust is dus dan heb je 's nachts iig geen perikelen ;)
pi_131051763
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Olf je spoiler :')

SPOILER
Son, dat vind ik ook echt een nare gedachte, dat het ook vanuit het kind kan komen. En niemand denkt dat het zijn of haar kind wordt, maarja, zulk soort verhalen bestaan toch...Pfffffft.
pi_131051793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:56 schreef Olf het volgende:
Son, dat vind ik ook echt een nare gedachte, dat het ook vanuit het kind kan komen. En niemand denkt dat het zijn of haar kind wordt, maarja, zulk soort verhalen bestaan toch...Pfffffft.
Net zoals dat de meest nare mensen vroeger ook hele onschuldige baby's zijn geweest. :{
  woensdag 11 september 2013 @ 10:04:18 #97
381212 Gulara
From the future
pi_131051905
Even heel lomp tussendoor (moet eten koken en zo).
Maar dit is wat ik nodig heb toch?

Heb er dreigend mee voor z'n gezicht staan zwaaien, maar hij was niet onder de indruk. :P

Ik ben overigens niet zielig, want ik heb verre van een slaapgebrek. Ik hoef er ook maar twee keer per week gruwelijk vroeg uit. Dus dat scheelt enorm. :)
  woensdag 11 september 2013 @ 10:05:51 #98
381212 Gulara
From the future
pi_131051936
Oh en heb ik voor zo'n papje ook nog een andere speen nodig?
pi_131051998
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:05 schreef Gulara het volgende:
Oh en heb ik voor zo'n papje ook nog een andere speen nodig?
ik gebruikte bij pap inderdaad een andere speen dan bij normale kv. Pap is iets dikker
  woensdag 11 september 2013 @ 10:16:29 #100
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131052163
Kyara wat fijn zeg! O+ En daar mag je toch ook over spuien in dit topic zeg, gut :P de leuke dingen :D
  woensdag 11 september 2013 @ 10:23:43 #101
259886 pessie
pi_131052336
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:50 schreef Kyara het volgende:
ik durf bijna niet te zeggen hoe onze nacht is gegaan....
SPOILER
sorry :@
Ik vind dat je eraan toe was :* *O*

Golf, fijn te horen dat wij niet de enigen zijn wat dit betreft. Vind het alleen wel een enge gedachte. Ik moet wel degene zijn die het heeft gedaan want ze lag heel netjes met haar hoofd op een nette opgevouwen hydrofiel en dat doet manlief niet.
pi_131052610
Olf:
SPOILER
Kyara: je verdient ook wel een goede nacht zeg, wow O+ Ik doe met je mee trouwens: ik heb Sticker maar twee keer gevoed vannacht, geen idee van de tijden maar we werden uitgeslapen wakker!
  woensdag 11 september 2013 @ 10:37:34 #103
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131052684
LE je zus :') Whahaha _O- Heerlijk.
Niet echt een vergelijking maar we vroegen voor de vakantie aan mn schoonzusje (1,5 jaar jonger dan mn man, 26) of ze op onze kat wilde passen. Appt ze terug, i kid you not: ik zie het niet zitten om al die weken 2x per dag eten te gaan geven... misschien dat anderen mee kunnen helpen??
We waren 2 weken weg. :') En dan vind ze het gek dat ik haar niet bel als ze op M. wil komen passen voor een avondje als wij weg willen. :+
pi_131052749
Haha, dat zou mijn zus ook kunnen doen idd :D Twee weken lang, daar is idd ondersteuning bij nodig :D
  woensdag 11 september 2013 @ 10:41:18 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131052779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:40 schreef L-E het volgende:
Haha, dat zou mijn zus ook kunnen doen idd :D Twee weken lang, daar is idd ondersteuning bij nodig :D
Ja, dat kan toch niet idd :o :+
pi_131052898
Nou ja, als de niet heel erg in de buurt woont kan ik me best voorstellen dat 14 dagen lang, 2x per dag best veel is eigenlijk :@ Onze katten kregen gewoon om de dag een flinke bak met voer en water.

L-E, fijn een goede nacht! Was je volgens mij ook wel aan toe.
En je zus :X
  woensdag 11 september 2013 @ 10:46:00 #107
259886 pessie
pi_131052908
Mijn zus zegt ook te willen oppassen. Maar dan moet ik het wel lang genoeg van tevoren vragen en moet het volledig in haar schema passen. Op zich heb ik daar wel begrip voor maar ik vraag haar maar gewoon niet meer want het komt nooit uit. En dan vind zij dat ik haar vaker moet vragen...
  woensdag 11 september 2013 @ 10:46:52 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131052926
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:45 schreef Kyara het volgende:
Nou ja, als de niet heel erg in de buurt woont kan ik me best voorstellen dat 14 dagen lang, 2x per dag best veel is eigenlijk :@ Onze katten kregen gewoon om de dag een flinke bak met voer en water.

L-E, fijn een goede nacht! Was je volgens mij ook wel aan toe.
En je zus :X
Nouja, de kat zou dan naar haar gaan. En we wonen in hetzelfde dorp.. :+ Ik vind het opzich ook niet erg dat ze bezwaar maakt, maar het is altijd zo moeilijk bij haar. Ze is echt kieskeurig. Met alles. :')
  woensdag 11 september 2013 @ 10:47:24 #109
259886 pessie
pi_131052933
Ik vind dat ook best veel 2x per dag 2 weken lang. Maar misschien woont ze naast de deur?
Ik vond het al moeilijk er een week om te denken de kippen van de buren uit en in het hok te laten :')
pi_131052989
Ik vind twee keer per dag voor twee weken echt niet veel. Misschien is het wel even aanpoten, maar het is tijdelijk en ik zou het met liefde doen voor de mensen om me heen. Ervan uitgaande dat het dichtbij is dan he. Voor mijn schoonouders in zuid-limburg zou ik het niet doen nee :+
pi_131053078
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind twee keer per dag voor twee weken echt niet veel. Misschien is het wel even aanpoten, maar het is tijdelijk en ik zou het met liefde doen voor de mensen om me heen. Ervan uitgaande dat het dichtbij is dan he. Voor mijn schoonouders in zuid-limburg zou ik het niet doen nee :+
Mjah, ligt er aan voor wie.
Maar misschien relateer ik het ook teveel aan mijn eigen situatie nu en omdat niemand hier op fiets- of loopafstand woont.
pi_131053100
Allereerst natuurlijk een *O* x 30 voor jarig Suikerklontje! O+ van harte, ouwe taart!

Shandaly, jouw post gisteren :o :o _O- goed zeg, wat een werk :+ goed onthouden van de zaak. Vandaag moeten we getuigen bij de rechtbank. Of de rechter meteen uitspraak doet is nog niet bekend, we hopen natuurlijk van wel. Bedankt iedereen voor de succeswensen!

SPOILER
Heb net nog even alles goed teruggelezen en LE je was op dreef gisteren, grapjas! _O- En Kwisted met haar droomromance in de supermarkt :D ! Wel shit dat je er ff doorheen zit, maar gelukkig heb je zo te lezen een hele lieve moeder die graag voor je zorgt als het even moet!

Mooie foto Elmo! O+

En die foto van suikerF is zo mooi! Die belichting, die kat, F!

Olf succes met de buikloop!

Olvarit was hier ook een weekje of twee het enige wat geaccepteerd werd, daarna ook zelfgemaakte prakjes. Alles eigenlijk. Ik denk dat zelfs gestoomde vogelpoep met sambal met smaak opgegeten zou worden :') .

Mamazeggende Isabel O+ !

Soesa ik ben ook fan van de naam van de oudste van LE en wil m ook op mn lijstje! Maar mijn vriend heeft m gevetood. Dus als plan B moet je nu een jongetje krijgen!

Olf jij zei nog iets over dat Fokkers niet laten oppassen of logeren. Hier wel hoor, heel af en toe een logeerpartijtje en best regelmatig een oppas zodat (8> en ik iets samen kunnen gaan doen. Scheelt wel dat ik 3 zussen heb die heel graag oppassen, nog los van wat vrienden en mijn vader/schoonouders. Dus dat is wel een luxe. Wat leuk dat je baby wuift! Zo chic!

Gulara eerste werkdag gehad! Veel indrukken zeker? Hoop dat de nachtelijke voedingen snel verminderen dan want die combinatie is wel erg vermoeiend. Wie weet helpt een avondpapje. Soms niet, maar bij ons wel na een week of iets minder.

Loj, ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer trekt. Een nachtje ergens logeren kan je misschien heel veel goed doen. Een nacht écht goed slapen en je wordt misschien weer heel anders wakker. Maar het is gewoon klote.

Kyara, jij juist een luxe nacht, superfijn! c_/ <--- cafeïnevrij gewoon omdat het kan. Niet omdat het lekker is.

LB wat klote zeg die situatie. En dan nu ook misschien het afblazen van de doop? Wat een gedoe! Sterkte ermee.

Olf, echt. Die spoiler van je zus. Dat is echt te achterlijk voor woorden zeg :')

Oh en er komt nog een spoiler van LE achteraan, wat een rare zussen allemaal?!?

Dat verhaal van Pessie :D freaky dat je dat in je slaap gewoon kan doen!

HAHAHA Kyara ik dacht eerst dat je zo'n cheesy Hyvesplaatje voor Suikertje had opgetrommeld, maar die tekst :D :') _O-

Gulara, dat lijkt me gewoon rijstebloem idd. Je moet dan een grotere speen hebben (met zo'n kruisje bijvoorbeeld) want uit een normale werkt het echt niet, ook niet met 4 gaatjes.

Zo, ben ik weer bij of zijn er ondertussen weer mensen jarig geweest?
  woensdag 11 september 2013 @ 11:01:14 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131053317
Spannend spees, succes vandaag! :*
Omg je spoiler :o

Ja Spees, ik ben ook nog jarig geweest ja. :{w in de vakantie toen ik weg was :') :+
  woensdag 11 september 2013 @ 11:02:05 #114
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131053335
Oh, ik ben weg, ff naar mn ouders! Druif is wakker! :*
pi_131053397
Kyara MIJN HEMEL :(
Het is wel waar, ik ben uitermate rijp :9 :?
Maar *O* voor je goede nacht, hopelijk de eerste van vele!

En de rest ook bedankt voor de felicitaties :)

Spees wat een sneunesse weer :')

Nog HOERAAAA voor Enf! *O*

En :* voor alle stomme zussen, broers, ouders en buren.
pi_131053462
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Yup :7 En dat is nu allemaal gezellig aan het escaleren.
Ben jij stiekem mijn man?! :o

Sarcasme. Herken het.
pi_131053654
Spees, de naam van jouw zoon staat juist op mijn lijstje, mochten we ooit een zoon krijgen O+

En succes vandaag!! Wat een gedoe :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 11:19:45 #118
259886 pessie
pi_131053832
Oh ja, suikergefeliciteerd *O*

Dat vergat ik steeds :')

En volgens weer online is het hier zeker droog tot 12.30. En weer online heeft geen gelijk :( . Dus zometeen met baby door de regen fietsen -O-

En Spees veel succes :*
pi_131053846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:14 schreef Spirit82 het volgende:
Spees, de naam van jouw zoon staat juist op mijn lijstje, mochten we ooit een zoon krijgen O+

En succes vandaag!! Wat een gedoe :')
Wat leuk! O+ :)
pi_131053914
Hier is het stralend weer maar de meiden slapen en ik verwacht dat als zij wakker worden, M naar bed gaat dus ik ben bang dat we vandaag niet buiten komen. Zul je zien dat als iedereen wakker is, het weer met bakken uit de lucht komt.

Ik ben zoooo positief ingesteld ook :D

En ik ga ook nog even jompelen voor de gecorrigeerde 6 maanden van mijn meisjes! *O* *O*
en mijn dreumes is vandaag alweer 20 maanden *G*
  woensdag 11 september 2013 @ 11:25:43 #121
259886 pessie
pi_131054015
Kyara *O*

En ik spam mijn door de kamer rollende vrolijke dame even

pi_131055167
Pessie wat een mooierd is het.

En ik zie donkere wolken maar de zon schijnt. Tis gewoon een beetje onvoorspelbaar vandaag. Maar met de auto naar de winkel straks :)

Heb nog een vraag. M. gaat van kleins af aan al van ik heb geen honger naar ik moet eten nuuuuuu. Echt its-the-end-of-the-world huilen, 's ochtends bijvoorbeeld, zie ik ontbijt met brood/pap niet gebeuren, mini wordt 's ochtends wakker, waaaaaah ik heb dorst en honger mama waaaa!. En als hij mij dan hoort opstaan x1000. Ik trek dat een beetje slecht. Eerst was een speen een oplossing, maar nu niet meer, die gooit ie uit, ik wou heul geen speen mama ik wil eten waaaah.
Dus is er een methode om hem geduld aan te leren, of in ieder geval dat ie niet zo gaat krijsen als er niet binnen 5 seconden eten is. Of smeer en snij je het brood 's avonds zodat je 's ochtends ontbijt in slaapzak kan geven. :')
pi_131055319
Zolena het is natuurlijk lastig om maar gewoon niet op te staan, hier helpt het als hij geen signalen ziet. Maar dat is geen geduld aanleren natuurlijk..!
  woensdag 11 september 2013 @ 12:19:02 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131055394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:09 schreef Zolena het volgende:
Pessie wat een mooierd is het.

En ik zie donkere wolken maar de zon schijnt. Tis gewoon een beetje onvoorspelbaar vandaag. Maar met de auto naar de winkel straks :)

Heb nog een vraag. M. gaat van kleins af aan al van ik heb geen honger naar ik moet eten nuuuuuu. Echt its-the-end-of-the-world huilen, 's ochtends bijvoorbeeld, zie ik ontbijt met brood/pap niet gebeuren, mini wordt 's ochtends wakker, waaaaaah ik heb dorst en honger mama waaaa!. En als hij mij dan hoort opstaan x1000. Ik trek dat een beetje slecht. Eerst was een speen een oplossing, maar nu niet meer, die gooit ie uit, ik wou heul geen speen mama ik wil eten waaaah.
Dus is er een methode om hem geduld aan te leren, of in ieder geval dat ie niet zo gaat krijsen als er niet binnen 5 seconden eten is. Of smeer en snij je het brood 's avonds zodat je 's ochtends ontbijt in slaapzak kan geven. :')
Hier vroeg ( :') ) ze ook altijd meteen om een fles bij wakker worden. Op een gegeven moment heb ik gewoon een tuitbeker met water aan d'r gegeven, kon ze de ergste dorst wegdrinken en daarna heb ik haar meteen aangekleed en naar beneden meegenomen waar al een broodje klaarstond. Dat ging er toen behooooorlijk goed in (van bijna niks eten want net fles op naar eergisteren 2,5 boterham bij het ontbijt). Eigenlijk was het toen meteen doorbroken, nu drinkt ze ook niet echt water meer bij het wakker worden en heeft ze zelfs wat geduld!

Wat is ze mooi, Pessie!
pi_131055523
Geen signalen als ik opsta is lastig, oud huis, krakende vloerplanken hij hoort me bij de eerste teen uit bed. :D
En das wel slim ja, alvast wat te drinken geven. Moet ik alleen wel een betere beker vinden want die ik nu heb lekt als ie hem verkeerd vasthoudt.
pi_131055674
*O* voor de geweldige nacht van Kyara! Lekker hoor!

Mijn baby en meneer sliepen vannacht lekker terwijl ik eenzaam en alleen wakker aan het zijn was ;( :') maar gelukkig mocht ik ook een beetje uitslapen vanmorgen O+

Loj :* Logisch dat het teveel is geworden, ik vond het ook al super knap hoelang je het volhield! Hebben jullie al dingen geprobeerd met het bedje verplaatsen? Dat kan soms ook opeens helpen!

Gulara ook al zo'n nachtbikkel met 4/5 (ik las eerst 45 :X ) nachtvoedingen. Nin had hier de laatste week ook steeds van die nachten met 'veel' (3) nachtvoedingen, dat trek ik al voor geen meter en dan hoef ik nooit vroeg op :o

Familieperikelen...
LB als het zo'n gedoe is, dan zou ik die doop gewoon uitstellen, lijkt me geen fijne herinnering anders om nog aan terug te denken! En het is toch iets speciaals, vooral voor je vriend! Maar wel vaag hoor :*

De laatste tijd gaat het hier weer heel goed met op schoot bij andere mensen, behalve bij schoonmoeder, daar moet ze nog steeds van huilen. Stiekem vind ik dat helemaal niet zo erg, zowel lief als ik hebben niet echt een band met schoonouders/moeder en ze doet ook nogal moeilijk hysterisch tegen en om Nin. En ze draagt ook altijd van de extreem sterke parfum waar dan na afloop van een bezoek niet alleen Nin helemaal naar ruikt, maar ook al d'r favo speeltjes :'( Zelfs dus als ze d'r niet eens heeft vastgehouden. Nee, erger nog, ik rook d'r vanmorgen zelfs in m'n bed :{w doordat 1 van Nin d'r knuffeltjes daar lag...
pi_131055804
Dat sterke parfum doet volgens mij ook iets met je baby, want F raakt daar ook hevig van in de war. Dé trigger voor het oorwurmgezichtje O+
pi_131055866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:39 schreef Suikertante het volgende:
Dat sterke parfum doet volgens mij ook iets met je baby, want F raakt daar ook hevig van in de war. Dé trigger voor het oorwurmgezichtje O+
Nu zie ik jou voor me, hevig onjeklonje spuitend in de richting van F om maar een goeie oorwurmfoto te krijgen :7

Belle, klinkt vies. En wakkerliggen is ook niks!
pi_131055890
Als ik Nin was zou ik ook niet dol op die oma zijn, heel begrijpelijk ;)

Ik heb net iets van negen filmpjes van mijn zoons gemaakt, omdat ik de augurk wilde vast leggen. Maar nee hoor :(
pi_131055902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nu zie ik jou voor me, hevig onjeklonje spuitend in de richting van F om maar een goeie oorwurmfoto te krijgen :7

Belle, klinkt vies. En wakkerliggen is ook niks!
Ik nu ook! Inclusief regenpak aan en mondkapje voor enzo :D
pi_131055930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:43 schreef L-E het volgende:
Als ik Nin was zou ik ook niet dol op die oma zijn, heel begrijpelijk ;)

Ik heb net iets van negen filmpjes van mijn zoons gemaakt, omdat ik de augurk wilde vast leggen. Maar nee hoor :(
Gisteren ging F rollen. En wij zagen het live gebeuren. Camera gepakt, gaat die drol keihard lachen in de camera! Superschattige filmpjes, maar hij bewoog geen ledemaat meer. }:|

En nee Spees, ik heb juist de neiging om helemaal geen parfum meer te dragen!
pi_131055992
Misschien is die geur voor Nin ook gewoon te sterk Belle, kan volgens mij best! Ik krijg altijd hoofdpijn van hele sterke geuren :)

Emo-dagboekpost in spoiler :@ Hoe bedoel je ook, de mensen hier als vrienden zien :@ +1
SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door Spirit82 op 11-09-2013 19:54:26 ]
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 12:51:49 #133
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131056048
OMG Spirit.
SPOILER
:*
pi_131056085
Oh Spirit, ik heb zo met je te doen, echt waar :*

SPOILER
pi_131056107
Spirit:
SPOILER
pi_131056247
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_131056294
Eh... Moet alles in spoilers?

De meeste kinderdagverblijven hebben geen wachtlijsten meer. Als je zou willen kun je volgende week al een plekje hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131056302
SPOILER
pi_131056311
Oh hè toch, spirit.

SPOILER
Em :* ook voor Soesa.
pi_131056319
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:01 schreef Ticootje het volgende:
Eh... Moet alles in spoilers?

De meeste kinderdagverblijven hebben geen wachtlijsten meer. Als je zou willen kun je volgende week al een plekje hebben.
Als het een gevoelig onderwerp is vinden mensen dat fijn blijkbaar.
  woensdag 11 september 2013 @ 13:03:00 #141
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131056322
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:59 schreef Spirit82 het volgende:
SPOILER
SPOILER
dreumes is wakker!
pi_131056343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:02 schreef L-E het volgende:

[..]

Als het een gevoelig onderwerp is vinden mensen dat fijn blijkbaar.
Het leest zo kut!

Ik snap dat het verhaal opzich in de spoiler staat hoor...
pi_131056386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het leest zo kut!

:D Sorry voor je ogen Tico!! :P

Ik wil gewoon de mogelijkheid hebben het eenvoudig weg te halen straks en ook een klein beetje de mensen de gelegenheid geven het makkelijk over te slaan en gewoon niet te lezen omdat ze mijn gezeur niet interessant vinden en het misschien niet helemaal ontopic is :@
Sarcasme. Herken het.
pi_131056388
Ik vind een spoiler een soort cadeautje O+ Je kan ervoor kiezen om het uit te pakken (te lezen) of niet. En het is een grote verrassing wat er dan staat! :D
pi_131056389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het leest zo kut!

Anders kan je het oorspronkelijke verhaal ook wel destilleren uit de commentaren, dus voor de zekerheid :P maar nu ziet het er wel heeeel spannend uit ja haha.

Hoe is het daar? Zware situatie nu toch ook? Redden jullie het een beetje? Zijn Brams zussen nog steeds zo lief voor hem?
pi_131056414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:05 schreef L-E het volgende:
Ik vind een spoiler een soort cadeautje O+ Je kan ervoor kiezen om het uit te pakken (te lezen) of niet. En het is een grote verrassing wat er dan staat! :D
Hahaha dit gaat wel ver, maar schattig! :D
pi_131056503
Loj, ik zou ook een huisarts of het CB bellen. Maar het moeilijke is dat je dan echt hun tips moet opvolgen. Ook al sta je daar misschien niet achter :*
En wat Inca zei. Is het mogelijk dat je hem een nachtje ergens laat logeren. Misschien dat het dan de cirkel doorbreekt waar jullie nu inzitten.

Inca en As tandjesleed is niet leuk :*

Spees, inderdaad. Sterkte vandaag :*

Shandaly werkse :*
Ik zou ook soms ook wel een dagje op het KDV willen blijven hoor. Ik heb Riley al eens gevraagd of we een dagje kunnen ruilen. Maar ze lacht dan alleen maar heel lief

Haha, Enf is het nog gelukt om later te douchen? :D

LB, lief een slapend meisje in je armen O+
En :* voor dat andere. Niet leuk als zoiets afgeblazen wordt :*

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:19 schreef L-E het volgende:
Olf, je spoiler! :')

SPOILER
Qua gedrag zou je dat inderdaad denken. Maar Olf is de jongste en ik denk niet die op haar zesde een kind heeft gekregen :D
Ik ben trouwens de oudste (11 maanden ouder dan zusje) en de eerste die een kind kreeg. Voorlopig ook nog het enige kleinkind van mijn ouders
Jeetje L-E. Jouw spoiler. Zo leer je nog eens wat. Maar ik ga er maar van uit dat jij Kleuter hebt opgevoed

Haha Pessie aan het slaapwandelen met baby O+

Kyara en LE *O* voor jullie goede nachten.

Oeh eyeopeners van Sonnetje en Kyara. Dat het ook vanuit het kind zelf kan komen. :(

Jeetje Enf wat een rare reactie.

Kyara *O* voor de leeftijden van je meisjes en M

Zolena Riley heeft dat ook in de morgen. Hoewel minder erg.En het maakt niet uit of ik haar 6.15 wakker maakt op werkdagen of dat zelf uitslaapt tot half 8. Maar zodra ik naar de keuken loop om het flesje te maken is het huilen, want honger. Ik laat haar dan maar klagen even hoor. Ga geen dingen bedenken om die minuut makkelijker te maken :@

Belle :* voor jouw wakkere nacht terwijl man en baby sliepen

Spirit en Soesa :*

Geen reactie op plaatjes en foto’s. Ik kon ze geen van allen zien op mijn werk
pi_131056648
quote:
O+
Dat is een mooie manier om het te bekijken...
(En met een dubbelklik open je alle spoilers op een pagina in één keer, misschien ook handig)
pi_131056759
Sorry:
SPOILER
pi_131056907
SPOILER
pi_131057008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:27 schreef klumsy het volgende:
SPOILER
1. financieel, het scheelt een hoop geld aan kdv
2. ze zijn geweldig met Isa en omdat ik zelf nooit een band met mijn opa's en oma's heb gehad, gun ik het mijn ouders en dochter meer dan wat dan ook om die band wel op te bouwen. Mijn ouders leven echt voor hun kleinkinderen en dat wil ik niemand onthouden.

en 3, de stille hoop dat het dingen verandert :@
Sarcasme. Herken het.
pi_131057097
Spirit dikke knuf. Je ouders klinken wel een beetje zoals mijn ouders. Die zien gewoon niet dat ze over mijn gevoel heen walsen.
Dikke knuf voor iedereen met familieperikelen dat gun ik niemand.

Suiker hiep hiep hoera
pi_131057211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:09 schreef Zolena het volgende:
Dus is er een methode om hem geduld aan te leren, of in ieder geval dat ie niet zo gaat krijsen als er niet binnen 5 seconden eten is. Of smeer en snij je het brood 's avonds zodat je 's ochtends ontbijt in slaapzak kan geven.
Dit doen wij dus wel. Alleen niet zozeer van het honger-eten-nu (daar ben ik doof voor) maar meer door de ochtenddrukte hier. Wel handig hoor. M aan tafel, bord uitpakken, beker erbij en klaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:32 schreef bellelena het volgende:
De laatste tijd gaat het hier weer heel goed met op schoot bij andere mensen, behalve bij schoonmoeder, daar moet ze nog steeds van huilen. Stiekem vind ik dat helemaal niet zo erg, zowel lief als ik hebben niet echt een band met schoonouders/moeder en ze doet ook nogal moeilijk hysterisch tegen en om Nin. En ze draagt ook altijd van de extreem sterke parfum waar dan na afloop van een bezoek niet alleen Nin helemaal naar ruikt, maar ook al d'r favo speeltjes Zelfs dus als ze d'r niet eens heeft vastgehouden. Nee, erger nog, ik rook d'r vanmorgen zelfs in m'n bed doordat 1 van Nin d'r knuffeltjes daar lag...
Ik word al misselijk als ik er aan denk eerlijk gezegd. Kan me voorstellen dat een baby daar helemaal gevoelig voor voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:48 schreef Spirit82 het volgende:
Emo-dagboekpost in spoiler Hoe bedoel je ook, de mensen hier als vrienden zien +1
SPOILER
quote:
Ik vind een spoiler een soort cadeautje Je kan ervoor kiezen om het uit te pakken (te lezen) of niet. En het is een grote verrassing wat er dan staat!
O+

Wat betreft spoilers: ik heb van een lurker zonder account begrepen dat je mobiel wel degelijk spoilers kunt lezen.
pi_131057342
Tja, ik denk dat ik gewoon iets anders over dingen denk waardoor ik het niet snap.
Neemt niet weg dat de situatie gewoon ruk is! :*
pi_131057375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Anders kan je het oorspronkelijke verhaal ook wel destilleren uit de commentaren, dus voor de zekerheid :P maar nu ziet het er wel heeeel spannend uit ja haha.

Hoe is het daar? Zware situatie nu toch ook? Redden jullie het een beetje? Zijn Brams zussen nog steeds zo lief voor hem?
Het gaat... Houdt niet echt over.
pi_131057378
Wat een familieperikelen zeg :*

Ik zag nog een mooie Lauren langs komen O+

Kyara ik zit 99% mobiel (vandaar nooit een mega post van mij dat red ik gewoon niet) en ik kan idd gewoon spoilers lezen.
pi_131057418
Oh ja, mooie foto van Lauren O+
(leuke kleertjes ook)

En nog even :* voor Soesa!
pi_131057441
Ik kan spoilers soms wel soms niet mobiel lezen. Maar dat ligt aan mijn mobiel denk ik.
pi_131057459
Eigenlijk sluit ik me aan bij wat Kyara zegt!

SPOILER
pi_131057465
Ik sta standaard ingelogd op mijn mobiel dus kan sowieso alles lezen.
  woensdag 11 september 2013 @ 13:47:10 #161
259886 pessie
pi_131057506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

1. financieel, het scheelt een hoop geld aan kdv
2. ze zijn geweldig met Isa en omdat ik zelf nooit een band met mijn opa's en oma's heb gehad, gun ik het mijn ouders en dochter meer dan wat dan ook om die band wel op te bouwen. Mijn ouders leven echt voor hun kleinkinderen en dat wil ik niemand onthouden.

en 3, de stille hoop dat het dingen verandert :@
Maar door ze structureel op te laten passen zet je ze toch sowieso in een soort van opvoeders rol en niet meer opa en oma rol? Opa en oma is hier: een extra snoepje/koekje tussendoor. Uitjes naar de dierentuin. Logeren en dan pannenkoeken eten... De hele leuke dingen voor een kind. Ik denk dat als hij wekelijks 2 dagen bij oma zou zijn het wel heel anders zou zijn.
pi_131057538
Misshcien hebben jullie daar wel een punt in. Ik ga het meenemen in mijn overpeinzingen ;)
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 13:48:32 #163
259886 pessie
pi_131057550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gaat... Houdt niet echt over.
Ik heb iets gemist? :*
pi_131057780
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist? :*
J zn vader heeft longkanker en niet erg lang meer.
pi_131057814
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt afschuwelijk ;( Woonde hij nou in het buitenland of heb ik dat verkeerd onthouden?
  woensdag 11 september 2013 @ 13:58:47 #166
259886 pessie
pi_131057844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:o
Wat een rotnieuws :* . Sterkte, ook voor J.
pi_131057902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:57 schreef Olf het volgende:

[..]

Echt afschuwelijk ;( Woonde hij nou in het buitenland of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja, maar hij is nu bij J thuis.
pi_131058075
Oh Tico, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte.
Sarcasme. Herken het.
pi_131058382
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:47 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar door ze structureel op te laten passen zet je ze toch sowieso in een soort van opvoeders rol en niet meer opa en oma rol? Opa en oma is hier: een extra snoepje/koekje tussendoor. Uitjes naar de dierentuin. Logeren en dan pannenkoeken eten... De hele leuke dingen voor een kind. Ik denk dat als hij wekelijks 2 dagen bij oma zou zijn het wel heel anders zou zijn.
Hier proberen we ook dat onderscheid te maken.

Als mijn moeder oppast gelden onze regels (oppassen gebeurt bij ons thuis). Als we bij oma zijn dan gelden haar regels (in het redelijke). En soms doet ze een oma-dagje (met 1 van de kinderen iets leuks doen) en dan gelden ook oma's regels (een keer een ijsje of zo).
pi_131058390
Tico & Joene, heel veel sterkte.
pi_131058446
Tico & Joene sterkte...
pi_131058529
Ja, dank jullie.. We proberen maar gewoon te genieten van de tijd die we nog hebben.
pi_131058880
Dat had ik ook gemist. Verschrikkelijk, heel veel sterkte. Lijkt me een loodzware tijd, nu maar ook in de toekomst.
pi_131058933
Oh ik ook gemist. Wat naar Tico en Joene, sterkte.
pi_131058946
Shit zeg Tico en Joene. Heel veel sterkte: Tis een k*t periode (weet ik helaas uit ervaring :'( ) :*
*poef* nu is het weg
pi_131059046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Shit zeg Tico en Joene. Heel veel sterkte: Tis een k*t periode (weet ik helaas uit ervaring :'( ) :*
Het is enorm druk en vraagt veel energie. Je bent al met van alles bezig wat gaat komen enzo..
  woensdag 11 september 2013 @ 14:43:21 #177
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059085
Ik heb voor rijstebloem ook een fase 2-speen gebruikt.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131059128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:43 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb voor rijstebloem ook een fase 2-speen gebruikt.
Wij gebruikten een 1-2-3 speen.
pi_131059197
Wij gebruikten een papspeen.

Ben er toch nog even tussenuit gegaan met de kinderen *O*
Moest wel een sprintje richting een winkel trekken toen het ineens begon te gieten maar dat was gelukkig van korte duur. Wel grappig dat een mevrouw zo haar nek verrekte om te kunnen kijken dat ze bijna tegen een hekje aan fietste (ik ben nogal een bezienswaardigheid met mijn 3 kinderen in 1 wagen).
  woensdag 11 september 2013 @ 14:49:00 #180
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059246
Dr Brown heeft geen 1-2-3 spenen. Maar een1-2-3 speen als die op de fles past is ook heel handig idd.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_131059296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:49 schreef -mandy- het volgende:
Dr Brown heeft geen 1-2-3 spenen. Maar een1-2-3 speen als die op de fles past is ook heel handig idd.
Dr Brown heeft wel papspenen. Tenminste, die hadden wij.
  woensdag 11 september 2013 @ 14:51:58 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131059321
Kyara _O-

En Tico, wat naar :o Sterkte!

Hier staat t allemaal nog steeds op losse schroeven... Nouja, kunnen we E later in elk geval uitleggen hoe het NIET moet :')
  woensdag 11 september 2013 @ 14:53:21 #183
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059373
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dr Brown heeft wel papspenen. Tenminste, die hadden wij.
Dan ga ik daar prenatal binnenkort nog eens voor kijken. Een papspeen is toch voor nu een fase 2 speen? of is dat nog weer een andere grootte?
pi_131059388
Tico en Joene ik wist het ook niet. Heel veel sterkte.
Wel fijn dat hij nu bij jullie kan zijn dan.

Papfles doen wij niet aan. Zijn wel sinds vandaag over naar een L speen op de fles. Geen gehuil bij de fles. Maar hij had hem in 3 min leeg ofzo :o
pi_131059421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:53 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Dan ga ik daar prenatal binnenkort nog eens voor kijken. Een papspeen is toch voor nu een fase 2 speen? of is dat nog weer een andere grootte?
Is een groter gat. Mijn dames hebben nu een fase 2 speen op hun fles. Ze krijgen (nog) geen pap maar voor M had ik altijd een papspeen. Maar toen was hij trouwens al wel een stukje ouder bedenk ik mij nu. Die kreeg 1x per weer een papfles ipv een boterham wegens tijdgebrek :D
  woensdag 11 september 2013 @ 14:55:11 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131059423
Geen gehuil! Wat fijn As! ^O^
pi_131059493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:54 schreef As1981 het volgende:
Papfles doen wij niet aan. Zijn wel sinds vandaag over naar een L speen op de fles. Geen gehuil bij de fles. Maar hij had hem in 3 min leeg ofzo :o
*G*

wat fijn!
pi_131059501
Ik heb net een nijntje boekje op 60 graden meegewassen... Het is helemaal uit elkaar gevallen. ;(
Mijn wasmachine ;( kleertjes ;( dekbedovertrek ;( alles zit onder :'( Oh ik ben zo'n suffe muts...
pi_131059510
Ik had nog een statistiekenvraagje aan de hand van iets wat ik las in z&g;

kwamen de schattingen van het gewicht van jouw baby overeen met de voorspellingen? En waren dit dan voorspellingen adhv een echo of adhv voelen door de verloskundige?

Hier was baby volgens laatste groeiecho p50, volgens (meerdere) verloskundigen een lang en stevig kind en die hadden gelijk; 4182 gram.

(lastig te beantwoorden voor prematurenmoeders :* )
pi_131059546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is enorm druk en vraagt veel energie. Je bent al met van alles bezig wat gaat komen enzo..
Op het moment zelf had ik het nog niet zo door. Maar nu zo achteraf... Sterkte zeg :*
*poef* nu is het weg
  woensdag 11 september 2013 @ 15:00:35 #191
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059561
Sterkte ticootje en Joene
pi_131059642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:58 schreef Olf het volgende:

kwamen de schattingen van het gewicht van jouw baby overeen met de voorspellingen? En waren dit dan voorspellingen adhv een echo of adhv voelen door de verloskundige?

Hier was baby volgens laatste groeiecho p50, volgens (meerdere) verloskundigen een lang en stevig kind en die hadden gelijk; 4182 gram.

Voorspellingen van de echo waren juist, de voorspelling van de gyn zat er maar een beetje naast :') Blij dat de gyn gewoon afging op de echo en gewoon ging inleiden.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:03:27 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131059649
Gulara en Loj, sterkte met de moeilijke nachten. Lijkt me erg zwaar en Loj, logisch dat je aan je taks zit.

LB, jemig, echt? -O- Wat een gedoe zeg :(.

Olf, je spoiler :'). Ik zou er om moeten lachen als het niet zo triest was geweest.

LE ook al. Ik word haast blij dat ik geen broers of zussen heb _O-.

Spees, die graffiti, wat een treurnis. Helemaal als ze het zelf hebben gedaan, goed dat je melding hebt gemaakt!

Kyara voor je mijlpaal *O*

Pessie, wat een leukerd!

Belle, klinkt niet erg lekker nee die parfum. Zeker niet bespreekbaar?

Spirit, ik geloof dat het meeste al gezegd is. Wat een k*t-situatie. Ik geloof dat ik toch voor kdv zou kiezen zodat de rol opa/oma vs opvoeders idd zuiver blijft.

Tico, heel veel sterkte voor jou en J. Wat een akelig nieuws zeg -O-.

Iemand nog tips hoe we Noor kunnen laten wennen aan de speen ipv de duim? Trek nu elke keer duim eruit en speen erin, maar dat is nogal arbeidsintensief :') aangezien mevrouw toch wel de duim verkiest.

Net nog ff naar cb geweest in m'n lunchpauze. Stats bij 15 weken: 63 cm en 6240 gram. Gewicht buigt iiietsjes af richting de middellijn maar was normaal rond deze leeftijd, dus prima. Gooi vanavond wel ff weer een grafiekje erin ofzo. En nogmaals verhaal dat we met 4 maand mogen beginnen met bijvoeding, want "de borstvoeding werd dan toch ook wat minder" ( :? ). Maar we moesten doen wat we zelf wilden. Ben daar nog niet over uit. Lijkt wel alsof ze wel interesse in ons eten begint te krijgen. Zit echt te kijken als wij wat eten, dus misschien toch maar eens over week of 3 gaan proberen, hoewel m'n gevoel zegt van niet. Rapley vind ik op zich ook wel interessant, toch eens in gaan verdiepen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131059698
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voorspellingen van de echo waren juist, de voorspelling van de gyn zat er maar een beetje naast :') Blij dat de gyn gewoon afging op de echo en gewoon ging inleiden.
Hoeveel was ie uiteindelijk bij geboorte?
pi_131059702
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gulara en Loj, sterkte met de moeilijke nachten. Lijkt me erg zwaar en Loj, logisch dat je aan je taks zit.

LB, jemig, echt? -O- Wat een gedoe zeg :(.

Olf, je spoiler :'). Ik zou er om moeten lachen als het niet zo triest was geweest.

LE ook al. Ik word haast blij dat ik geen broers of zussen heb _O-.

Spees, die graffiti, wat een treurnis. Helemaal als ze het zelf hebben gedaan, goed dat je melding hebt gemaakt!

Kyara voor je mijlpaal *O*

Pessie, wat een leukerd!

Belle, klinkt niet erg lekker nee die parfum. Zeker niet bespreekbaar?

Spirit, ik geloof dat het meeste al gezegd is. Wat een k*t-situatie. Ik geloof dat ik toch voor kdv zou kiezen zodat de rol opa/oma vs opvoeders idd zuiver blijft.

Tico, heel veel sterkte voor jou en J. Wat een akelig nieuws zeg -O-.

Iemand nog tips hoe we Noor kunnen laten wennen aan de speen ipv de duim? Trek nu elke keer duim eruit en speen erin, maar dat is nogal arbeidsintensief :') aangezien mevrouw toch wel de duim verkiest.

Net nog ff naar cb geweest in m'n lunchpauze. Stats bij 15 weken: 63 cm en 6240 gram. Gewicht buigt iiietsjes af richting de middellijn maar was normaal rond deze leeftijd, dus prima. Gooi vanavond wel ff weer een grafiekje erin ofzo. En nogmaals verhaal dat we met 4 maand mogen beginnen met bijvoeding, want "de borstvoeding werd dan toch ook wat minder" ( :? ). Maar we moesten doen wat we zelf wilden. Ben daar nog niet over uit. Lijkt wel alsof ze wel interesse in ons eten begint te krijgen. Zit echt te kijken als wij wat eten, dus misschien toch maar eens over week of 3 gaan proberen, hoewel m'n gevoel zegt van niet. Rapley vind ik op zich ook wel interessant, toch eens in gaan verdiepen.
Waarom wil je dat perse? Dat lopen ze straks de hele dag met die fup in? Het wegdoen van een speen is minstens zo erg als het afleren van duimen denk ik.
pi_131059709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:04 schreef Olf het volgende:

[..]

Hoeveel was ie uiteindelijk bij geboorte?
4285
pi_131059761
Voorspellingen klopte niks van en dat terwijl ik heel vaak een echo had ivm vroeggeboorte de eerste zwangerschap :')

Moest vooral geen matje 50 kopen want ze zou een de grote kant zijn en een bos haar hebben...

en ze was 47 cm en bijna kaal :') ( en 3745 gram )
pi_131059786
Zowel vk als echo hadden het bij het juiste eind: flink kind, bij de geboorte tegen de 4kg aan (en idd, 3960gr).
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:07:33 #199
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059788
Ik vind het mooi als een babytje zichzelf kan troosten met zijn duim XM. Maar dat is mijn bescheiden mening.
pi_131059823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:07 schreef -mandy- het volgende:
Ik vind het mooi als een babytje zichzelf kan troosten met zijn duim XM. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ja heerlijk! Niet steeds je bed uit hoeven als de speen weer eens op de grond ligt enzo.
pi_131059867
Geen idee Xme. Ik zou het denk ik bij de duim laten. Anders verschillende speentjes proberen.

Hier gaven ze aan dat het een groot kindje zou zijn. Weet even niet meer welke getal precies maar rond de 75% zat het.
Bij de geboorte was hij 3920 grm bij 41 weken dus volgens mij best netjes. Hij was 600 gram zwaarder dan mijn oudste maar ook een week later.
pi_131059949
Beste grote babietjes hier allemaal!
  woensdag 11 september 2013 @ 15:13:40 #203
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131059978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja heerlijk! Niet steeds je bed uit hoeven als de speen weer eens op de grond ligt enzo.
Helaas had D het lumineuze idee vannacht om zich helemaal boven te wurmen, speen lag elders in bed. En dan heb je het koud als baby en mis je je speen om half 4 's nachts.
Maar ik mag niet klagen, als ik Gulara hoor met 4 nachtvoedingen en nog andere mama's met niet doorslapende baby's.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:15:29 #204
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131060027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:10 schreef As1981 het volgende:
Geen idee Xme. Ik zou het denk ik bij de duim laten. Anders verschillende speentjes proberen.

Hier gaven ze aan dat het een groot kindje zou zijn. Weet even niet meer welke getal precies maar rond de 75% zat het.
Bij de geboorte was hij 3920 grm bij 41 weken dus volgens mij best netjes. Hij was 600 gram zwaarder dan mijn oudste maar ook een week later.
(8> zweert bij bibi-spenen. Difrax spenen, waren niet gewenst bij de oudste 2, hielden ze niet van. Bibi-spenen vonden ze wel goed.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:15:38 #205
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131060033
Andere speen kan wel eens helpen XM! Ik heb geloof ik alle speentjes wel geprobeerd en uiteindelijk pakte ze met 5 maanden een speen van 6-12 maanden. Die vind ze nog steeds het fijnst.

Klote, Tico en Joene ;(
pi_131060214
Tico&Joene&kids, veel sterkte :*

*O* As wat goed dat hij niet hoefde te huilen!

Over de parfum, ik had dus zelf ook het idee dat dat, in ieder geval een deel van, het probleem zou kunnen zijn. Dat destijds al eens geopperd tegen schoonmoeder, maar geen gehoor. Een bezoek later opperde ze het zelf en beaamden wij natuurlijk, maar die kennis is ook weer verloren gegaan denk ik, want ze heeft er verder niets meer mee gedaan. En zoals mijn lief gisteren nog even benadrukte, ze doet ook altijd heel moeilijk en hysterisch over en tegen Nin. (Over mijn lief trouwens ook, maar dat is een heeeeeel ander verhaal ;) ) Ze hypert in ieder geval nog al in de buurt van mijn arme kleine druifje, dus daar begrijp ik Nin ook wel heel goed eigenlijk :P

XM, ik vind het zelf juist fijner dat Nin duimt, want haar duim is een deel van haar eigen lichaam, dus ook natuurlijk, qua materiaal, maar ook qua vorm. En hij valt niet, ze kan hem zelf pakken, je hebt hem altijd bij je, etc. Ik vind het zelf een natuurlijkere manier om in haar zuigbehoefte te voorzien. En ik denk zelfs dat het in jou geval werkelijk kan bijdragen aan het eventueel toch aan de borst laten drinken. Zoals iemand (L-E?) al opperde, misschien toch weer eens een paar dagen uittrekken om echt met Noor aan de borst te oefenen? Op een gegeven moment was ik het kolven zo zat en dacht ik dat Nin ook heus aan de borst zou kunnen drinken zoals 'elk ander kind' en ben ik er gewoon vol voor gegaan. Je vertelde dat Noor maar 2 minuutjes drinkt en het dan voor gezien houdt, maar wat nu als je dat eens een paar dagen doet, zou ze werkelijk niet een keer honger krijgen?! Ik zou het zelf wel heel erg het proberen waard vinden, want live uit de borst drinken kosten gewoon echt de helft aan energie dan elke keer én kolven én ook nog haar voeden! Maar ik denk dus ook wel dat je er echt even een week voor uit moet trekken, dat heb ik ook gedaan, of eigenlijk zelfs 2 weken. Ik deed het zelf vrij rigoureus, van de 1 op andere dag alle overdag voedingen en toen dat na een paar dagen al zo goed ging, ook meteen maar de avond-, nacht- en ochtendvoeding erbij. Na 1 week dronk ze toen volledig aan de borst en na 2 weken ging het eigenlijk al helemaal vloeiend, had ze zelf geregeld, etc etc. En nu is het alsof het nooit anders is geweest, een verademing! En het is nooit te laat, zoals je vertelde kan ze gewoon nog heel goed zelf aanhappen én ook drinken!!! Nou ja, misschien toch nog iets om over na te denken? En zoals ik noemde, trek er wel echt 1 a 2 weken voor uit, niet 1 dag of slechts 1 voeding op 1 dag, maar een tijd achter elkaar. Hele grote kans dat ze in 2 a 3 dagen wel honger krijgt en het mechanisme gaat snappen en dus wel 20 minuten wil drinken! En er zijn hier ook genoeg momenten dat Nin maar 5 minuten drinkt of zelfs korter, maar met die eerste minuten heeft ze het meeste al binnen!
pi_131060235
Hier fan van de avent spenen. Beide kinderen wilde in het begin niet anders.
pi_131060281
Goede post Belle! Sowieso klinkt het al veelbelovend dat ze wel aanhapt en 2 minuten volhoudt, dit betekent dat ze de techniek wel beheerst!
pi_131060317
Tico en Joene sterkte :*
pi_131060484
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:23 schreef Olf het volgende:
Goede post Belle! Sowieso klinkt het al veelbelovend dat ze wel aanhapt en 2 minuten volhoudt, dit betekent dat ze de techniek wel beheerst!
En dat is het belangrijkste! Nu ze ouder en groter wordt, gaat ze sowieso steeds ietsje beter begrijpen hoe dingetjes werken. Nin begint nu soms al aan mijn hemdje te trekken als we in bed liggen bijvoorbeeld, ze heeft echt al dondersgoed door waar het vandaan komt!
En hier was dus het aanhappen/zuigen het 'probleem', maar zelfs dat had ze binnen de kortste keren door en doet ze nu helemaal vanzelf. Heel soms moet ik nog een beetje leiden, maar over het algemeen pakt ze gewoon helemaal zelf de borst! Nou ja, die kleine babytjes zijn soms meer pienter dan je misschien al verwacht!
  woensdag 11 september 2013 @ 15:32:48 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131060613
Wij dachten speen omdat dat makkelijker af te leren is dan duimen en het ergonomisch beter is dan de duim (voor verhemelte en gebit). En ook omdat alle andere activiteiten zijn gereduceerd tot nul :'). CB verkoos ook de speen...

Ik weet niet of aan de borst krijgen nu nog werkt, zeker omdat ze ook nr het kdv gaat. Lijkt me dan verwarrend voor haar. Aanhappen kan ze en ze krijgt er ook wel wat uit aan het melkbekkie te zien :P, maar ze drinkt totaal niet effectief. Ze klooit maar wat aan :+ en ik weet niet of ik goed genoeg in m'n vel zit om die uitdaging aan te gaan eigenlijk tbh...
pi_131060827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:28 schreef bellelena het volgende:

[..]

En dat is het belangrijkste! Nu ze ouder en groter wordt, gaat ze sowieso steeds ietsje beter begrijpen hoe dingetjes werken. Nin begint nu soms al aan mijn hemdje te trekken als we in bed liggen bijvoorbeeld, ze heeft echt al dondersgoed door waar het vandaan komt!
En hier was dus het aanhappen/zuigen het 'probleem', maar zelfs dat had ze binnen de kortste keren door en doet ze nu helemaal vanzelf. Heel soms moet ik nog een beetje leiden, maar over het algemeen pakt ze gewoon helemaal zelf de borst! Nou ja, die kleine babytjes zijn soms meer pienter dan je misschien al verwacht!
En mocht het allemaal niet werken of je liever niet beginnen aan dit 'project', zou het mij een fijne optie lijken om het wel vaak te doen. Dus bijvoorbeeld terwijl vriend flesje opwarmt, jij vast even Noor aan de borst laten. Gewoon voor de gezelligheid :)

Hoeft niet ofzo hoor, maar dan heb je toch nog de fijne borstvoedingservaring en wie weet pikt ze het opeens op en blijft ze langer drinken. Als je er zonder verwachtingen aan begint en gewoon van telkens wat losse minuutjes geniet, lijkt me dat mooi meegenomen! Ik vind het iig altijd gewoon zo knus O+
pi_131060869
Het schatten ban geboorte gewicht.. Bij de eerste, hij werd wekelijks kleiner geschat (begon dat de echoscopiste dacht dat het wellicht een 11 ponder zou worden maar de gyn ontkrachtte dat direct) op moment dat ik de ruggeprik vroeg werd geschat door de gyn ' kleine 7 pond en ik zit er nooit ver langs..' T werd en kleine 9 ponder, voor zo ver het er niet ver langs zitten..
Bij een vriendin van mij werd de baby groot geschat en die kreeg een 6 ponder..

Heb deze zwangerschap bij de vk aangegeven dat ik niet veel heb met die schattingen omdat het er toch ver naast kan zitten hebben ze niet heel vaak gevoeld. Maar wat ze voelden kwam uit op een kleine baby, laatste keer voelen werd ze 7 pond geschat bij 40 weken, was uiteindelijk 8 pond bij 42 weken, tot zo ver de kleine baby.. :P

Eerste keer waren de schattingen met echo en voelen, tweede keer alleen voelen (wel groei echo bij 34 weken daar was alles gemiddeld)
pi_131060878
Dat laatste begrijp ik wel :* Bij mij hing het ook heel erg samen, mijn geestelijke (en lichamelijke) gesteldheid en het niet/wel uit de borst drinken, vandaar dat ik er toen echt voor koos om het toch nog een keer te proberen, met alle zeilen bij. Hulp van m'n ouders en lief zodat ik echt alleen dat maar hoefde te doen.

Verder ben ik persoonlijk van mening dat juist haar duim beter is voor verhemelte e.d., want lichaamseigen en natuurlijk van materiaal en vorm. Een speen is altijd een nabootsing van de natuur, maar dat is mijn idee ;) Ik weet niet hoe je het haar kunt aanleren, behalve wat je al doet, elke keer de duim verwisselen voor speen totdat ze zelf de speen verkiest?
pi_131060908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:38 schreef Olf het volgende:

[..]

En mocht het allemaal niet werken of je liever niet beginnen aan dit 'project', zou het mij een fijne optie lijken om het wel vaak te doen. Dus bijvoorbeeld terwijl vriend flesje opwarmt, jij vast even Noor aan de borst laten. Gewoon voor de gezelligheid :)

Hoeft niet ofzo hoor, maar dan heb je toch nog de fijne borstvoedingservaring en wie weet pikt ze het opeens op en blijft ze langer drinken. Als je er zonder verwachtingen aan begint en gewoon van telkens wat losse minuutjes geniet, lijkt me dat mooi meegenomen! Ik vind het iig altijd gewoon zo knus O+
Ohhh dit vind ik een mooie tip XM! O+ Lekker mamaknuffelen en quality-time! Denk dat dat voor jullie beide heel fijn kan zijn! Kun je daarna zelf kolven terwijl je lief haar de fles geeft! En krijgt ze nog wat extra binnen aan de borst!

Vergeet mijn relaas, gewoon dit! Kan ook prima naast het werken en kdv en zo O+ Wow, echt Olf, wat goed bedacht!
  woensdag 11 september 2013 @ 15:47:54 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131061239
Meestal levert het een hoop protest en gespartel op als ik het probeer :'). Dus het knuffel-gehalte zit er hier niet echt in geloof ik :'). En dan is mijn geduld ook snel op :@ en dan gaan er weer weken voorbij voor ik het weer eens probeer...
pi_131061318
Oja, nee, dat is ook niet leuk... ;(
pi_131061421
quote:

Wanneer worden die schattingen eigenlijk gedaan? Ik heb nooit een schatting gehad, maar J. is dan ook geboren met 34 weken, dus misschien was ik nog wel niet zo ver. De groeiecho stond 2 dagen later gepland }:|

Hij woog trouwens 1920 gram, errug klein dus, maar omdat ik dat niet wist, kon ik me er ook geen zorgen over maken...
pi_131061481
Dankje Belle! :)

Ik kan mijne ook alleen in het donker op bed voeden hoor, of lopend.

Maar vind het bij Noor helemaal logisch want die weet nog niet goed wat de 'beloning' is, dus vind het niet gek dat ze de eerste 20 keer worstelt. En zelfs daarna is het dus normaal. Maarja, proberen kan altijd, of iig tegen je blote boezem aanleggen. Als ze liever wil spelen, ook prima. Als je niets verwacht is alles winst toch?

Je staat vaak niet zo open voor oplossingen, heb ik het idee. :+
pi_131061512
quote:

Ik heb de dag voor de bevalling nog een echo gehad en hierbij werden ze allebei rond de 2 kg geschat (weet niet meer de exacte schatting). En uiteindelijk waren ze 1935 en 1935 gram.

(en zo lastig was ie niet te beantwoorden).

Bij M weet ik het eigenlijk niet meer zo goed. Ben toen met 37 weken overgedragen aan de gyn en tijdens de echo's heb ik eigenlijk niet meer naar schattingen gevraagd. Volgens mij gemiddeld en dat klopte ook wel (3390 gram).
pi_131061530
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wanneer worden die schattingen eigenlijk gedaan? Ik heb nooit een schatting gehad, maar J. is dan ook geboren met 34 weken, dus misschien was ik nog wel niet zo ver. De groeiecho stond 2 dagen later gepland }:|
Ik heb bij 30 weken een groeiecho gehad en toen kreeg ik papiertje mee met allemaal getallen, daarop ook d'r 'p-nummer'. Dat was toen p-50.

Afmetingen door vlk gewoon bij elke controle als ze gingen voelen; dan zeiden ze weer 'zo, het wordt wel een groot kind denk ik'.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:54:49 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131061541
Ik heb ook nooit een schatting gehad hoor! En bevallen met bijna 40 weken.
  woensdag 11 september 2013 @ 15:55:13 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131061560
Bij mij is er nooit een schatting gegeven. Alles was altijd precies gemiddeld en dat bleek ook wel na de geboorte, 3530 gram en 50 cm bij 41,1
pi_131061578
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb de dag voor de bevalling nog een echo gehad en hierbij werden ze allebei rond de 2 kg geschat (weet niet meer de exacte schatting). En uiteindelijk waren ze 1935 en 1935 gram.

(en zo lastig was ie niet te beantwoorden).

Bij M weet ik het eigenlijk niet meer zo goed. Ben toen met 37 weken overgedragen aan de gyn en tijdens de echo's heb ik eigenlijk niet meer naar schattingen gevraagd. Volgens mij gemiddeld en dat klopte ook wel (3390 gram).
Misschien weten 'jullie' het idd juist extra goed omdat de groei natuurlijk in de gaten gehouden werd toen de geboorte dichtbij leek te komen!
pi_131061585
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik heb bij 30 weken een groeiecho gehad en toen kreeg ik papiertje mee met allemaal getallen, daarop ook d'r 'p-nummer'. Dat was toen p-50.

Afmetingen door vlk gewoon bij elke controle als ze gingen voelen; dan zeiden ze weer 'zo, het wordt wel een groot kind denk ik'.
Dan is mijn vlk gewoon geen schattert denk ik, heeft nooit wat gezegd, behalve 'hij groeit goed hoor'.

Heb op de dag van de bevalling trouwens wel 2 echo's gehad, maar ook toen geen schatting van de gyn...
pi_131061737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:55 schreef Olf het volgende:

[..]

Misschien weten 'jullie' het idd juist extra goed omdat de groei natuurlijk in de gaten gehouden werd toen de geboorte dichtbij leek te komen!
Dat gaat bij mij niet op... Ik ging nietsvermoedend naar de vlk voor controle, ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis, en 24 uur later was J. er...
pi_131061779
Bij oudste zei ze met 36 wwkeb 7,5 / 8 pond, misschien wel groter, omdat ze hem niet.goed kon voelen. Uiteindelijk 3570 gram met 40.5.
Dame werd tijdens de bevalling groter dan eerste geschat tijdens de bevalling. Dat klopte ook :P 3930 bij 41.5.
pi_131061803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:55 schreef Olf het volgende:

[..]

Bij tweelingzwangerschappen wordt de groei sowieso goed in de gaten gehouden. Ook bij reguliere controles. Vooral om te kijken of ze nog een beetje gelijk op gaan en er geen grote verschillen ontstaan.

De echo de dag voor de bevalling was vooral om vruchtwater te checken (want gebroken vliezen) en om te kijken of ik uberhaupt nog mocht bewegen ivm navelstreng, niet ingedaald, stuit en zo. Dat was toen goed (24 uur later hing ie er alsnog uit maar dat terzijde).
pi_131061998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Bij oudste zei ze met 36 wwkeb 7,5 / 8 pond, misschien wel groter, omdat ze hem niet.goed kon voelen. Uiteindelijk 3570 gram met 40.5.
Dame werd tijdens de bevalling groter dan eerste geschat tijdens de bevalling. Dat klopte ook :P 3930 bij 41.5.
Leuk he, in het babytopic :P
  woensdag 11 september 2013 @ 16:05:49 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131062014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:04 schreef Suikertante het volgende:
Kyara MIJN HEMEL :(
Het is wel waar, ik ben uitermate rijp :9 :?
Maar *O* voor je goede nacht, hopelijk de eerste van vele!

En de rest ook bedankt voor de felicitaties :)

Spees wat een sneunesse weer :')

Nog HOERAAAA voor Enf! *O*

En :* voor alle stomme zussen, broers, ouders en buren.
:D :*

Kyara je meisjes alweer 6 maanden en je dreumes 20.. *O* O+

Pessie wat een schatje! O+

SPOILER
quote:
Hihi idd :D Of een grapje met iemand uithalen :9

Omen: haha ja ben gewoon gaan douchen als zij in bed ligt, gaat altijd prima :P Toen ze klein was durfde ik dat niet zo goed omdat ze van zero to bitch ging in 0.3 seconden net als mama :+ Maar nu gaat dat beter :P

Och tico, dat heb ik gemist! Jeutje ;( ;( Heel veel sterkte :*

XM hier in het begin helaas ook vaak speen teruggedaan... Op een gegeven moment kon ze het zelf en toen was het wat rustiger voor ons :+ maar ik heb idd liever dat ze een speen heeft dan haar duim. Gaat nu prima, zelfs als ie andersom zit weet ze 'm goed te doen enzo O+ (al langer hoor)

Ik denk dat een speen wat makkelijker af te leren is dan duimen, persoonlijk.. speen kan je wegdoen, duim gaat lastiger :+

Hier bibi spenen trouwens. Nog wel eens difrax geprobeerd in het begin maar die spuugde ze uit :+

Ik had extra groeiecho's ivm mijn darmaandoening, het schijnt dat kids dan achter kunnen blijven in de groei. Nou, was niks mis mee :') Met 38 weken was ze 3365gram :) lekkere dikkerd O+
pi_131062234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef Enfermera het volgende:
Kyara je meisjes alweer 6 maanden en je dreumes 20..
gecorrigeerd he, eigenlijk zijn ze alweer 7,5 maand ;)
maar ik vier gewoon alles 2x :P
  woensdag 11 september 2013 @ 16:13:36 #232
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131062314
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:11 schreef Kyara het volgende:

[..]

gecorrigeerd he, eigenlijk zijn ze alweer 7,5 maand ;)
maar ik vier gewoon alles 2x :P
:D Ach, zo is het toch *O*
Trouwens, als het straks een jongen wordt staat de naam van jouw oudste bovenaan ons lijstje :@ :D
pi_131062330
Hier schatting bij ean bij de echo 1300/1400 gram bij 32wk met de hand bij 34wk 1400/1500 gram bij geboorte 1710 gram

Nu was de schatting bij 34wk 2089 dus ik ben benieuwd over 5 wk.

Ticoo en joene sterkte.
Xm ik ben blij dat ean duimt i.p.v. Speen. Ik hoef er niet aan te denken. Hij is van haar is nooit kwijt enz. Enz. Speen of duim als ze het te lang doen krijgen ze toch scheve tanden.
pi_131062357
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:D Ach, zo is het toch *O*
Trouwens, als het straks een jongen wordt staat de naam van jouw oudste bovenaan ons lijstje :@ :D
O+

Superleuk!
  woensdag 11 september 2013 @ 16:14:59 #235
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131062382
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

Superleuk!
:Y
pi_131062426
Enf, in reactie op je spoiler:
SPOILER
pi_131062550
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef Enfermera het volgende:

Bij ons stond ie ook bovenop de jongenslijst (hadden we al lang geleden besloten), maar toen ik net zwanger was en het nog niet wist hadden we de kat zo genoemd. :')

Ben benieuwd of de associatie over een paar jaar weg is, maar vrees van niet.
Enige lastige is wel dat ik hem altijd liefkozend Mietje noemde en dat is voor een kind weer iets minder leuk.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:23:41 #238
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131062737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:15 schreef Shandaly het volgende:
Enf, in reactie op je spoiler:
SPOILER
Fijn O+ ff tussendoor; vroeg ik je dan iets in de spoiler? Of is het gewoon een reactie? :@
Ja, is zo..

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:18 schreef Olf het volgende:

[..]

Bij ons stond ie ook bovenop de jongenslijst (hadden we al lang geleden besloten), maar toen ik net zwanger was en het nog niet wist hadden we de kat zo genoemd. :')

Enige lastige is wel dat ik hem altijd liefkozend Mietje noemde en dat is voor een kind weer iets minder leuk.
Whaha XD Nee snap ik... Onze kat heet Puk dus dat wordt 'm ook nooit voor ons kind :+ (en ja, het begint ook niet met een M dus ja XD)
pi_131062970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:18 schreef Olf het volgende:

[..]

Zo, had ik ook een beetje spijt van een kattennaam.

Ik vind nu de naam van Suikertante's vriend erg mooi voor een jongetje.

Oh, ik heb trouwens ook een heel gelukkige jeugd gehad en heb een hele goede relatie met mijn moeder en met mijn schoonouders. Tuurlijk zijn er af en toe wel wat irritaties over en weer maar dat lijkt me ook wel logisch eigenlijk.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:48:56 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131063607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:53 schreef Olf het volgende:
Dankje Belle! :)

Ik kan mijne ook alleen in het donker op bed voeden hoor, of lopend.

Maar vind het bij Noor helemaal logisch want die weet nog niet goed wat de 'beloning' is, dus vind het niet gek dat ze de eerste 20 keer worstelt. En zelfs daarna is het dus normaal. Maarja, proberen kan altijd, of iig tegen je blote boezem aanleggen. Als ze liever wil spelen, ook prima. Als je niets verwacht is alles winst toch?

Je staat vaak niet zo open voor oplossingen, heb ik het idee. :+
Ik vind het idee ook heel mooi, maar ik denk niet dat mijn kind er het kind voor is. Blijkbaar is er *iets* wat haar tegenstaat in aan de borst drinken. Waarom moet ik het dan gaan forceren? Alleen omdat het handiger is voor mij zodat ik dan minder hoef te kolven? Het heeft nu ook voor mijn gevoel niet zoveel nut meer, aangezien het einde van bv geven al in zicht is.

Heb ook niet het idee dat er iets "opgelost" moet worden?

Weet je, ik doe ook maar wat. Ik probeer het allerbeste voor m'n kind te doen, in alles. Soms lukt dat, soms ook niet.

Voel me erg aangevallen door je laatste zin merk ik ;(. Heb juist al veel aan dit topic gehad.

Nouja.
pi_131063754
Ik ben terug van het zhuis. Inwendige echo gehad, nog een jonge zwangerschap. Vruchtzakje konden ze zien, maar nog niet of er iets inzit. Dat kwam mede doordat de baarmoeder een schaduw op de boel wierp :+

Over twee weken nieuwe echo. Mocht ook eerder als ik ongeduldig was, maar ik vind het prima.

Heb spuiten moeten halen, moet nu tijdens de zwangerschap gaan spuiten (tot minimaal 6 weken erna, ervan uitgaande dat de zwangerschap goed gaat).
pi_131063837
Tico & Joene, veel sterkte gewenst!
pi_131063910
Coco blijft spannend dus, komt vast goed.

Waarom de spuiten dan? Als bloedverdunner ofzo? En sowieso moet je zelf spuiten :o
pi_131063967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:58 schreef Zolena het volgende:
Coco blijft spannend dus, komt vast goed.

Waarom de spuiten dan? Als bloedverdunner ofzo? En sowieso moet je zelf spuiten :o
Ja, preventief spuiten is het nu. Zodat er niet een bloedprop ontstaat en ik eventueel weer een embolie krijg.

Martijn spuit in het begin nog voor me. Maar aangezien het zo lang moet nu, zal ik het uiteindelijk ook maar zelf leren :P
  woensdag 11 september 2013 @ 17:02:32 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131064077
Spannend Coco! Hoe ver schatten ze je? En komt dat overeen met je eigen berekening?
pi_131064169
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend Coco! Hoe ver schatten ze je? En komt dat overeen met je eigen berekening?
Hebben ze niet precies gezegd. Ik weet alleen dat het op 12-aug gebeurd is :+ Dus het zou nu ongeveer 6 weken moeten zijn. Dat zal dan dus wel nog wat vroeger zijn, als ze verder nog niks kunnen zien (en ervan uitgaande dat het wel in orde is).
  woensdag 11 september 2013 @ 17:06:36 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131064200
Ohhh Coco O+ Spannend hoor! Je baarmoeder een schaduw? Klinkt spannend :7 Ah moet je toch aan de bloedverdunners.. jammer mja.
Whaha omg weet je de precieze datum _O- :D Te leuk.. wel in het boekje schrijven voor hem/haar he!
pi_131064694
Spannend Coco! 6 weken is inderdaad ook wel wat vroeg om al iets te kunnen zien qua hartje geloof ik.
(ik weet bij M ook de precieze datum trouwens, of nou ja, het is 1 van de 2)
pi_131065430
Tico en Joene, heel veel sterkte. Wat verdrietig :*

Hoera voor de meisjes van Kyara! En voor grote broer M.

Ohhh, spannend Coco! Nog net wat aan de vroege kant dus.. Spuiten ja? Eng :X

XM, hier blieft mevrouw alleen de Avent speen. De anderen werden resoluut geweigerd. Ik was toen op zoek naar de speen en las dat veel pinkzuigers houden van de Avent omdat die langwerpig is zoals een vinger. Hier gaat dat op!
Ik ben overigens blij dat E. een speen heeft en niet duimt. Duimen lijkt mij veel lastiger af te leren. Mijn nichtje van 6 duimt nog steeds en als het aan haar ligt de hele dag door. Ik kan er niet zo goed tegen en dat is nog een understatement :+
E.
  woensdag 11 september 2013 @ 17:50:50 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131065472
Avent speen heb ik toevallig, maar ze is nog geen fan :'). Morgen moet ze toch weer naar het kdv, dus we gaan vanaf vrijdag maar eens een poging wagen nog.
pi_131065647
Oh, dat is jammer. Er zijn ook zooooveel spenen he en allemaal zijn ze weer net anders. Irritant, net als flesspenen }:|
E.
pi_131065689
Omen ik herken het wel, dat alle kindjes sneller lijken
Becky ze zegt het echt! O+
Spees :* wat een ellende. Het klinkt idd alsof ze dat zelf gedaan hebben
LB hoe is het afgelopen? :*
Kyara *O* de goede nacht was je gegund hoor! Hier ook een paar goede nachten maar dat zal wel komen omdat hij niet lekker was.
Gulara hoe was het werken? En ging het papje goed? Of heb je het alleen vast in huis gehaald?
Pessie je rollende dame O+
Pompoenblokjes uit de vriezer bij ah :o
Suiker hoeraaaaaa *O*
Coco jammer dat er nog niet veel te zien was, maar wel naar verwachtig
Wat rot al die familieruzies

Joene en Tico heel veel sterkte :*
  woensdag 11 september 2013 @ 17:58:17 #253
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131065732
w/ Gefeliciteerd met je 30ste verjaardag Suiker! *O*
  woensdag 11 september 2013 @ 18:26:40 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_131066507
Ze kunnen niet zo heel goed hoofdjes meten op ons cb :')

SPOILER
  woensdag 11 september 2013 @ 18:34:29 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131066677
Haha hier zwabbert die curve ook hoor! Verder ziet het er goed uit!!

Hier is mijn kindje lekker oblivious van alle familiegezeik O+ dat overigens nog niet uit de wereld is :') We kijken het nog even aan mbt de doop.
  woensdag 11 september 2013 @ 18:36:09 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131066720
Omg XM :') Nee bij ons meten ze ook altijd raar. Gaan ze in halve cm meten van de lengte van mn dochter... eh, ja, dat komt omdat ze net haar voetje intrekt :')
  woensdag 11 september 2013 @ 18:39:00 #257
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131066802
bijzonder gemeten ...
pi_131066965
Misschien trok ze iets te strak? Dan schuiven de fontanellen weer in elkaar :+
pi_131068715
Wanneer moet je de huisarts bellen als je baby hoest? L is verkouden en had oorontsteking. Hij knapt al goed op, zijn kuurtje is vandaag afgelopen. Maar sinds een dag of 2 hoest hij heel naar. Hij heeft geen koorts.
pi_131069958
Doh :')
Sarcasme. Herken het.
pi_131070320
Bram is ook niet lekker. Wilde niet z'n groente. Papfles maar gemaakt die ging wel.
pi_131071673
Voorproefje van de fotoshoot gekregen (zijn fotootjes van beeldscherm, dus kwaliteit is niet top, maar toch! Ik vind ze tof :Y O+

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Cocotrimonium op 11-09-2013 20:58:50 ]
pi_131071779
O+ O+ O+ Wat mooi Coco! Ben benieuwd naar de rest!
  woensdag 11 september 2013 @ 20:40:16 #264
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131072068
Coco O+ O+
pi_131072377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Leuk he, in het babytopic :P
:@
Ik heb niet zoveel te melden over mn dreumes :D En hier wordt meer gekletst!
  woensdag 11 september 2013 @ 20:48:25 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131072417
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:47 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:@
Ik heb niet zoveel te melden over mn dreumes :D En hier wordt meer gekletst!
+1

Coco O+, wat leuk!
pi_131072419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hebben ze niet precies gezegd. Ik weet alleen dat het op 12-aug gebeurd is :+ Dus het zou nu ongeveer 6 weken moeten zijn. Dat zal dan dus wel nog wat vroeger zijn, als ze verder nog niks kunnen zien (en ervan uitgaande dat het wel in orde is).
Isa is 13 augustus vorig jaar gemaakt O+ Jouw kindje wordt 1 mei geboren, voorspel ik :P
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:51:10 #268
378192 -mandy-
I am who I am
pi_131072507
Die foto's coco .. Mooi!!!
pi_131072583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Oh, dat is jammer. Er zijn ook zooooveel spenen he en allemaal zijn ze weer net anders. Irritant, net als flesspenen }:|
Wij begonnen met de minispenen van difrax. Maar Isa zuigt werkelijk op alles wat ze te pakken krijgt :@ Slurf van olifantenknuffel doet het ook prima :')

Maar wat ik wilde zeggen voor mensen die Difrax gebruiken: let op dat het schildje vrij smal is en bij gapen en met wijd open mond lachen naar binnen kan vallen. Dat op zich is niet erg, maar het schildje is zeg maar hol aan de boven- en onderkant en blijft daardoor in het mondje haken. Isa heeft zich er goed mee bezeert door er op te bijten. Dat heb je bij spenen met een rond schild niet, omdat die bol zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_131072980
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind het idee ook heel mooi, maar ik denk niet dat mijn kind er het kind voor is. Blijkbaar is er *iets* wat haar tegenstaat in aan de borst drinken. Waarom moet ik het dan gaan forceren? Alleen omdat het handiger is voor mij zodat ik dan minder hoef te kolven? Het heeft nu ook voor mijn gevoel niet zoveel nut meer, aangezien het einde van bv geven al in zicht is.

Heb ook niet het idee dat er iets "opgelost" moet worden?

Weet je, ik doe ook maar wat. Ik probeer het allerbeste voor m'n kind te doen, in alles. Soms lukt dat, soms ook niet.

Voel me erg aangevallen door je laatste zin merk ik ;(. Heb juist al veel aan dit topic gehad.

Nouja.
Wilde nog even reageren :) Sorry, ik was wellicht wat hard, dat geef ik toe. Vind het soms best lastig je posts te lezen omdat ik vaak het idee heb dat je problemen ziet die er 'op afstand' niet zijn. Met slapen, drinken, speen, speelgedrag enzovoort. Iedereen heeft wel problemen met 1 van die dingen maar jij ervaart het op elk vlak en dan ook wel best extreem. Ik weet zeker dat je het beste voor hebt met Noor, en volgens mij doe je het in de praktijk ook super, maar het negatieve overheerst wel heeeeel erg in je posts. Ik vind het vaak ook gewoon 'zonde' dat het eigenlijk goed gaat, maar dat het je niet lukt dat in te zien. Zelf geniet ik al 9 maanden heel erg, en zou willen dat jij deze tijd ook zo zou kunnen ervaren. En heb wel het idee dat het soms niet helemaal aankomt wat er hier ook gezegd wordt. Bijvoorbeeld qua drinkhoeveelheden enzo. Dat 900 misschien een gemiddelde is (ik heb geen idee, maar zoiets werd genoemd?), maar dat 500 ml het minimum is (dus 600 is ook prima).

Je bent er zelf ook eerlijk in dat het ook mentaal niet helemaal lekker gaat, en daarom is mijn 'kritiek' misschien niet helemaal eerlijk. Maar ik kon me niet bedwingen om nu te reageren omdat ik dus vaak het idee heb dat je het jezelf zo moeilijk maakt. :@

En op afstand kan ik niet garanderen dat het super gaat met Noor en dat er niets aan de hand is, maar dat kan ik ook bij mijn eigen baby niet. En als je echtechtecht het gevoel (of dat nou rationeel is of 'moedergevoel) hebt dat het mis zit, zou ik echt naar een specialist gaan en net zo lang volhouden tot ze compleet is doorgelicht.

Sorry, lange post, is misschien nu niet het juiste moment maar het 'gedoe' over speen/duim was nu even waardoor ik dacht aaaaarrrrrgh. Hopelijk krijg ik niet heel fok over me heen. Wilde je dit eerst pm'en maar toch en public gedaan om mijn vorige post ook te verklaren.
pi_131073118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:24 schreef Fieder het volgende:
Wanneer moet je de huisarts bellen als je baby hoest? L is verkouden en had oorontsteking. Hij knapt al goed op, zijn kuurtje is vandaag afgelopen. Maar sinds een dag of 2 hoest hij heel naar. Hij heeft geen koorts.
Fieder, als het echt een naar hoestje is waar hij last van heeft zou ik op dag drie echt wel langs gaan. Ik vind antibiotica ook echt naar spul, en even willen laten controleren of er niet iets in is gelopen nu zijn immuunsysteem plat was gegooid. Is vast niets, maar in dit geval ff 5 min langs huisarts zou ik wel doen.

Coco, die fotooooo's! Superleuk! Alleen waar is het ballerinapak en roze strik en oorbellen? -O-

En Sonnetje, als je lang genoeg wacht, komen we vanzelf ;) Volgens mij is er best een grote sept/okt-lichting? Al overtreft niets de aprilbabyboom! It's lonely in december, Becky en ik zijn de enige geloof ik.
pi_131073376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Voorproefje van de fotoshoot gekregen (zijn fotootjes van beeldscherm, dus kwaliteit is niet top, maar toch! Ik vind ze tof :Y O+

SPOILER
geen oorbellen ;(
pi_131075155
Haha, het spijt me jullie te moeten teleurstellen :+

Ik zal zien wat ik voor jullie kan doen om het goed te maken.
pi_131075247
Ben benieuwd Coco!

Ze waren weer bezig vandaag..... grootste lol samen.....zou je zo niet zeggen....

Maar O+
pi_131075347
Ik zei t vanochtend al een keer, maar zeg het nog een keer: jullie zijn lief.
Het doet me goed om ff te kunnen spuien, en vind het fijn om reacties te lezen. Morgen komt m'n schoonmoeder een nachtje hier logeren, dus dat geeft hopelijk ff wat lucht.
Op vele advies vandaag ook maar ff cb gebeld, die kwamen met wat tips, maar niets wat we nog niet hebben geprobeerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:25 schreef L-E het volgende:

Loj :* Even een spervuur aan vragen:

-Waar slaapt Ow, in zijn eigen kamer of bij jullie? En in wat voor bedje? eigen kamer, vanaf het begin. Tijdens de vakantie (en daarna ging het mis) bij ons in de slaapkamer. Heb hem drie weken geleden bij ons in de kamer gezet, maar dat maakte niets uit. In een gewoon ledikantje met aerosleepmatrasje en het bedje schuin.
-Hoe wordt hij wakker snachts, huilend en wel of kletsend en gezellig?
begint met gezellig aandacht vragend, te lang niet reageren is huilen, heel hard huilen en lang als hij na +/- een tot twee uur weer moe is (en niet meer druk) kan je hem pas wegleggen of weglopen als hij echt in diepe slaap is [/b]
-Drinkt hij nog snachts? Hoe drinkt hij overdag?
late voeding (pap maar) rond 11 uur. Rest van de nacht weigert hij voeding. Overdag nog 3x fles 180/6
-Wat doen jullie met hem als hij zich snachts meldt?
wat niet? ;) het idee van ons is, niet uit bedje halen en dat blijft ons doel. Maar na te weinig aandacht raakt hij regelmatig zo van slag dat we hem er maar uit halen, wiegen en soms laat ik hem maar (wanhoop nabij) in m'n armen in slaap vallen, en dan wachten tot hij in de diepe slaap terecht is gekomen
-Hoe, waar en hoe lang slaapt hij overdag? in z'n bedje, 1-2 uur in de ochtend en in de middag. Kan hem wakker in bed leggen (wel na slaapsignalen natuurlijk)
-Kan er sprake zijn van problemen met zijn oren, is dat al uitgesloten? heb ik nog niet laten checken, maar hij was twee weken geleden wel bij de ka en heeft van alles en nog wat gecheckt. Maar hou hem in gedachten!

Daarna praten we verder :7 vertel ;)

Verder :* voor alle moeilijke familieproblemen :(

Hier is Ow trouwens fan van z'n difrax speen! En ik eigenlijk ook wel, zeker nu hij ook tandjes krijgt.

En sorry verder, alles is vandaag een beetje langs me heen gegaan. Ik heb t wel gelezen, maar weet niet meer waarop te reageren :( oh, maar dit weet ik nog wel:

Suiker leuke dag gehad? En Spees hoe is het afgelopen? Coco :) O+

Ik lig trouwens nu al anderhalf uur in bed, maar slapen lukt nog niet. Ik zie stiekem weer ontzettend tegen de nacht op. Maar genoeg gezeurd: iemand nog mooie of grappige foto's of filmpjes om me mee op te vrolijken? ;)
pi_131075625
Kyara, wat zijn je meiden toch schattig!!! O+
(Dit bedoel ik dus fokmoeders....;) )
pi_131075711
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:43 schreef Loj het volgende:
Maar genoeg gezeurd: iemand nog mooie of grappige foto's of filmpjes om me mee op te vrolijken?
Ja, in de post boven je ;)

En heb je ook al geprobeerd om hem toch wat sneller uit bed te halen om te kalmeren? Want als hij uiteindelijk overstuur is als je hem uit bed haalt dan duurt het ook langer voordat hij weer kalm wordt lijkt me. Denk niet dat je bang hoeft te zijn voor gewenning, wij halen M ook uit bed als hij 's avonds/'s nachts wakker wordt en overstuur is. Uit de situatie halen werkt hier het beste, beter dan in bed proberen te troosten. Maar goed, M is natuurlijk een stukje ouder en waarschijnlijk hebben jullie dit ook allang geprobeerd. :*
pi_131075864
Wat mooi Coco! En wat is ze al groot! Het lijkt nog maar heel kort geleden dat je nog in Z&G zat! En nu zit je daar alweer, ongelooflijk hoe hard de tijd gaat.

Fieder, ik zou denk ik morgen even bellen om te overleggen :Y

Kyara, wat een gezellige boel :D

We mogen woensdag al naar de nieuwe kinderarts! Vooraf een gesprek met een verpleegkundige/babyconsulent en daarna een gesprek met de kinderarts. E. krijgt momenteel dagelijks een zakje forlax en nog steeds poept ze moeilijk. Het is diarree gemengd met hele harde ontlasting ;(
E.
pi_131076070
Shandaly :*

quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:

SPOILER
Dat stukje van opa en oma alleen maar opa en oma laten zijn is mijn grootste reden dat ik Riley naar de opvang breng

[quote]17s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:
Wat betreft spoilers: ik heb van een lurker zonder account begrepen dat je mobiel wel degelijk spoilers kunt lezen.
Ik zit op mijn iPad en kan idd spoilers lezen :D

Tico wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor jou en J. :*

Kyara wat lekker dat je toch nog even weg bent gegaan met de kids. En ik vind het echt heel knap van je hoor met drie van die ukjes. Ik snap dat je veel bekijks hebt.
Hoe was de laatste dag op het KDV gisteren?

Ass wat fijn dat ie niet meer huilde bij de fles. :*

Zolena wat balen dat soort dingen :*

XM mooie post.
Waarom wil je niet dat ze duimt? Riley duimt ook en ik ben daar wel blij mee. Die vindt ze zelf 's nachts. En ik ben het met Belle eens.
En ik ben blij om te lezen dat haar gewicht gewoon netjes is. En ik zie nu ook haar grafiekje. Ziet er echt netjes uit.
Over dat bijvoeden. Volg je eigen gevoel daarin. :*

Volgens mij werd Riley bijna goed geschat. Maar ik weet dat dus niet meer zeker :@

Coco spannend. En 6 weken is volgens mij ook vroeg. Ik mocht komen toen ik bijna 7 weken was 6 weken en 6 dagen) want daarvoor had het geen zin.

SPOILER
En die foto. O+

Kyara O+

En voor de foto's

Ik heb vandaag de foto's van de fotoshoot gehaald. Mijn vader heeft ze net ingescand en gemaild. Hier eentje daarvan

Spark wat zielig. Fijn dat je zo snel terecht kan

Spees hoe is het gegaan vandaag?
pi_131076359
pi_131076498
Haha Coco. Geweldig _O-
pi_131076518
Haha! Coco

Foto van Luc + moi

SPOILER
Nu ff verder bijlezen :D

Leuke foto's komen er weer voorbij O+
pi_131076975
Kijk dit maakt me vrolijk :) toffe foto's :D

Tnx voor de tip Kyara, dat is wat ik nu meestal ook wel probeer te doen..
Maar vriendje en ik zijn wel beetje bang voor gewenning dat wij meteen komen als hij wakker is, of zou dat nog niet hoeven met 8 maanden ?

:* voor Tico

En ik ga hier toch maar een uurtje slaap proberen te krijgen... Hopelijk tot morgenochtend :)
pi_131077213
Superfotos met speciale vermelding voor Saars look *; haha

Loj, slaap ze!!!
pi_131078357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:08 schreef Loj het volgende:
Kijk dit maakt me vrolijk :) toffe foto's :D

Tnx voor de tip Kyara, dat is wat ik nu meestal ook wel probeer te doen..
Maar vriendje en ik zijn wel beetje bang voor gewenning dat wij meteen komen als hij wakker is, of zou dat nog niet hoeven met 8 maanden ?

:* voor Tico

En ik ga hier toch maar een uurtje slaap proberen te krijgen... Hopelijk tot morgenochtend :)
Mijn ervaring is dat het met die gewenning wel mee valt. M heeft zo'n periode gehad waarbij hij een tijdje s avonds / s nachts wakker werd maar dat ging gewoon weer over.
pi_131078394
Coco :D

Omen, wat een mooie foto O+
pi_131078398
Hallo! Studeren+werken+een baby hebben+een man in het buitenland de hele tijd = een slechte combi met proberen een forumleven op te bouwen.

Heb alleen even een rondje foto's gedaan. En ik vind al jullie baby's naast schattig (wat ik lle baby's eigenlijk vind) ook nog knap (wat ik zeker niet alle baby's vind)!
pi_131078428
Skoap, mooie foto. Erg mooie ogen ook!
pi_131078954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:28 schreef Lilalau het volgende:
Hallo! Studeren+werken+een baby hebben+een man in het buitenland de hele tijd = een slechte combi met proberen een forumleven op te bouwen.

Heb alleen even een rondje foto's gedaan. En ik vind al jullie baby's naast schattig (wat ik lle baby's eigenlijk vind) ook nog knap (wat ik zeker niet alle baby's vind)!
Hoi! Hoe bevalt je nieuwe studie?
  woensdag 11 september 2013 @ 22:41:05 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131079071
@Kyara, wat een prachtige meiden zijn het toch! Boh, wat een rijkdom, zo lekker manneke en twee van die grietjes. O+

@Loj, hier ook dat soort slaap gespook gehad, maar dat was altijd snel opgelost. In de nacht sliep Lientje met 8 maanden nog vanaf de late avond voeding in ons bed tot de volgende ochtend, de avond zelf sliep ze in haar eigen bed op dr eigen kamer, overdag ook... Met 11 maanden kwam ze niet meer voor nachtvoedingen en sliep ze de hele nacht in dr eigen bed, zonder problemen.
Wij hebben altijd voor de weg vd minste weerstand gekozen en konden prima slapen met Lientje tussen ons in. Tot de komst van D kwam ze nog altijd tussen ons in, zo´n twee keer per week. We gingen namelijk nooit proberen als ze wakker was van dromen oid om haar weer in slaap te krijgen. Bij ons in bed ging ze altijd meteen slapen, probleem opgelost en het was voor ons 1 minuut wakker en weer slapen.

Nu slaapt ze al 3 maanden hele nachten op haar eigen kamer, ze weet dat D nu bij ons ligt en dat zij daar niet kan liggen, soms is ze wel eens wakker(een keer of 4 sinds hij er is), maar na een kus en knuffel slaapt ze meteen weer. En wij missen het heel erg dat ze niet bij ons slaapt, ondanks dat we nu een klein ventje tussen ons in hebben liggen. O+

@Tico, sterkte gewenst in deze nare tijd, ik weet helaas ook maar al te goed hoe het is.
pi_131080288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:41 schreef Juud79 het volgende:
@Kyara, wat een prachtige meiden zijn het toch! Boh, wat een rijkdom, zo lekker manneke en twee van die grietjes. O+
en dan heeft ze Midas ook nog he!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_131080860
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:38 schreef Olf het volgende:

[..]

Hoi! Hoe bevalt je nieuwe studie?
Hoi olfje! Super goed! Thnx. Alleen razend druk. Baby naar het kdv (vind ik niet leuk). Kortom: even aanpassen. Komt goed!

Jij je scriptie al terug? Of duim ik nog even verder?
pi_131080957
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:18 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Hoi olfje! Super goed! Thnx. Alleen razend druk. Baby naar het kdv (vind ik niet leuk). Kortom: even aanpassen. Komt goed!

Jij je scriptie al terug? Of duim ik nog even verder?
Hier ook nogal druk! Scriptie vorige week teruggekregen met een lijstje nogal fundamenteel commentaar dus ik moet nog wel aan de slag. Maar lastig naast werk en stage. Maar ben van plan morgen er weer eens naar te kijken blehhhh. Maar komt voor de bakker, 2014 wordt afstuderen!

Maar studie inhoudelijk wel leuk? Ging N. hiervoor nog niet naar kdv? Doet ie het goed daar?
pi_131081168
Yes! Afstuderen en dan komt het grote schip met geld binnen enzo...
Nee hiervoor was ik met ouderschapsverlof. Nu gaat hij 1 dag in de week, en 1 dag bij mijn moeder.
Vorige week eerste dagje! Ging wel ok, wel gehuild maar ook gespeeld en bij de juf(?) op schoot gezeten. Ze zijn heel lief daar hoor, gelukkig. Maar toch hou ik niet zo van het hele concept kdv voor baby's.

Ik ga morgen lezen hoe het met iedereen gaat! En proberen weer een beetje mee te doen :)
  woensdag 11 september 2013 @ 23:35:12 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131081414
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik moest heel hard lachen! :D
pi_131085109
Goedemorgen :)

Studeren en baby lijkt me ook druk hoor. Ik heb nu 1 avond per week studie. Vorig blok vond ik wel meevallen, maar Ow kost nu wel meer energie dan toen. (Maar Ow is nu wel veel leuker!)

Juud en Kyara fijn om te horen dat gewenning wel meeviel en makkelijk "af te leren" was. Dan kan ik ook gewoon doorgaan met de minste weerstand.

Trouwens een goede nacht gehad! Kwam pas om 1 uur voor late voeding en ging daarna snel slapen (en dat gebeurt ook niet altijd) en is vannacht wel vier keer gekomen maar ging na een speen weer slapen!!! Klagen helpt :D
(En nu ga ik precies opschrijven wat Ow heeft gedaan gisteren, iets anders dan anders?... )
pi_131085158
Kyara O+ echte zusjes O+
Coco wat een mooie foto. Ik had die andere gisteren ook nog gezien, wat lijken jullie allemaal op elkaar. En je bewerkte versie :D
Spark ik hoop dat de nieuwe ka beter bevalt
Loj wat jammer dat het cb geen nieuwe tips had. Ik heb af en toe ook wel eens een dramanacht waarin ik L dan de hele nacht vast hou. De nacht daarop slaapt hij altijd weer prima zonder mij. Ik denk ook dat het met gewenning wel mee zal vallen. Goed slapen gaat nu even voor.
Omen wat een mooie foto van je mooie meisje
Skoap wat leuk om jullie te zien O+ wat een lief jommetje

quote:
  donderdag 12 september 2013 @ 08:34:42 #298
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131085861
Kyara wat een schatjes zeg... O+ O+

Die laatste foto ook... zo mooi! was het nou een eeneiige tweeling of niet? :@

Omen haha in die bak :D O+

Coco omg _O- Ja, dat lijkt er een stuk meer op! Maar waar is nou de make up en gefotoshopte foto a la Toddlers & Tiaras?? :{w
:D :*

Skoap wat een schatje.. O+

Pfff jullie laten me nog meer rammelen dan ik al doe met die foto's! :+

Loj ik heb even gespiekt hoe oud ie is, maar in die tijd haalde ik M. ook nog gewoon uit bed als ze huilde hoor.. no matter what. Pas tegen de 7/8 maanden merkte ik duidelijk dat ze stil was als we haar oppakte, en weer begon te krijsen als we haar in bed zetten, terwijl er verder (volgens mij) niet veel aan de hand was :+ toen begon pas echt de connectie zag ik bij haar, van zij huilt - wij komen. En dan nog geeft dat niet, maar ik blijf natuurlijk niet bezig als er niks aan de hand is :P
Maar dan nog; doe wat goed voelt. Het is jouw kind. :* Ik vond het gewoon fijn om haar vast te houden als ze huilde. Soms was dat idd ook wiegen tot ze in slaap viel, helaas. Maar soms hebben ze dat ook nodig. Ze mogen ook mama-honger hebben, ze hebben zo'n symbiotische relatie gehad in het begin met je, dat willen ze soms nog even voelen. Nu ben ik blij als ze even rustig bij me zit en me niet als klimpaal wil gebruiken :')
pi_131086136
Loj, ik zou het idee van hem niet uit bed willen halen loslaten. Hij is nog zo jong, blijkbaar heeft hij behoefte aan troost/contact snachts. De nabijheid van mama/papa is voor zo'n ukje echt zooo waardevol. Ik zou me niet druk maken om gewenning, zou het zo erg zijn als hij leert dat er iemand komt als hij dat nodig heeft? Het is juist een van de zekerheden die ik onze kinderen mee wil geven: als er iets is, zijn wij er. Ook midden in de nacht. En als er niets is gaan we allemaal weer lekker slapen, maar om te slapen moet je kalm en zen zijn. Als hij eenmaal overstuur is, is dat lastig weer om te keren. Proberen om het niet zo ver te laten komen is denk ik wijs.

Kan hij jullie zien vanuit zijn ledikantje? Kun je hem aanraken vanuit jouw bed? Zou een cosleeper iets voor jullie zijn?
pi_131086290
quote:

[..]

En nog een echtgenoot ook!
pi_131086301
Goeiemorgen!

Tijd voor een nieuw topic :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: