Sorryquote:Op vrijdag 27 september 2013 23:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ja jezus, ben een klusn00b, dus ik stel n00b vragen.
't is trouwens gelukt net. Totdat ik erachter kwam dat ik nog een snoer + stekkerdoos achter mijn BESTA kast langs moest krijgen. Immers, rechts van de kast = stopcontact, links van de kast = TV en elektronische zooi. Konden de schroeven weer uit de muur![]()
![]()
Ik word er nooit goed in, klussen
En zou ik 4 weken na aankoop nog 15% korting durven te vragen op mijn BESTA combo?Denk dat zelfs ik niet zo cheap ben.
![]()
quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
SorryIk kon het niet laten...
Ik ga het dinsdag ook proberen trouwens die korting
quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:55 schreef computergirl het volgende:
Amsterdam gaat pas om 10 uur open en zijn er altijd mensen die e voor de voeten lopen
Ik denk wel dat je aan PAX meer hebt qua flexibiliteitquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
By the by, ik liep de MORVIK garderobekast (schuifdeuren) eindelijk tegen het lijf:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50245793/?query=MORVIK
Er waren eerder productieproblemen met de schuifdeur, die 2x per dag uit de rails flikkerde in de showroomDaarom hebben ze een nieuwe rails ontworpen en kan de kast eindelijk verkocht worden. Eigenlijk wilde ik deze liever dan mijn badass PAX, maarja, nu heb ik een badass PAX.
Mja, idd meer kans dat een leuke scharrel denkt: 'hey, laat ik mijn garderobe naar deze PAX verplaatsen' ipv naar de MORVIK.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je aan PAX meer hebt qua flexibiliteit
Whahaha jij wilt dat een scharrel al gebruik gaat maken van je PAX?quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, idd meer kans dat een leuke scharrel denkt: 'hey, laat ik mijn garderobe naar deze PAX verplaatsen' ipv naar de MORVIK.
Ze mag haar tandenborstel in een SKUBB bakje plaatsen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 13:23 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Whahaha jij wilt dat een scharrel al gebruik gaat maken van je PAX?Jij bent wel heel gemakkelijk
Hahahahahaquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ze mag haar tandenborstel in een SKUBB bakje plaatsen.
KARLANDA. Verkrijgbaar bij BEMZ.comquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:25 schreef Poeke het volgende:
Hey Ikea-ers. Ik heb een vraag.
Ik heb een jaar of 7 geleden een 2 en 3 zits bank gekocht bij de Ikea. Het betrof een serie die sprekend lijkt op de nog steeds verkochte Karlstad-serie alleen heeft de 3 zitter 3 kussens ipv 2 en zijnde maten net iets anders.
Zover ik me kan herinneren heeft de bank een naam welke ook begint met een K en wordt die versie niet meer gemaakt helaas. In de winkel kreeg ik daarom de tip om online hoezen te bestellen via sites die deze nog wel verkopen, alleen moet ik de merknaam nog weten.
Foto van de banken (met doeken er overheen): https://www.facebook.com/(...)7126849&l=8504f61232
Wie O wie helpt me aan de naam, en eventueel een site waar ik nieuwe hoezen bestellen?
(Ja, ik koop bijna alles bij de Ikea)
Ligt er aan. Er zijn hoezen ook voor een leukere prijs verkrijgbaarquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:42 schreef computergirl het volgende:
Van die prijzen bij Bemz kan je met gemak een nwe bank kopen
er is ook nog safemysofa.comquote:Op zondag 29 september 2013 19:13 schreef mefke79 het volgende:
Onze mysinge bank zit al tijden niet meer in het assortiment dus wij zijn ook aangewezen op bemz voor een nieuwe hoes. Als je geen haast hebt, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Er is nog een bedrijf dat hoezen maakt, maar geen idee meer hoe dat heet. Wij hebben inmiddels al weer jaren een bemzhoes en die is prima. Verkleurd niet, blijft prima in de was en past ook goed. Kost dus wat, maar ik vind het de investering waard.
Savemysofaquote:Op zondag 29 september 2013 19:13 schreef mefke79 het volgende:
Onze mysinge bank zit al tijden niet meer in het assortiment dus wij zijn ook aangewezen op bemz voor een nieuwe hoes. Als je geen haast hebt, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Er is nog een bedrijf dat hoezen maakt, maar geen idee meer hoe dat heet. Wij hebben inmiddels al weer jaren een bemzhoes en die is prima. Verkleurd niet, blijft prima in de was en past ook goed. Kost dus wat, maar ik vind het de investering waard.
De meesten wel ja.quote:Op zondag 29 september 2013 21:07 schreef computergirl het volgende:
Leren bank Heeft toch altijd wachttijd?
Of wellicht een moeder of schoonmoeder? Als je een hoes hebt, is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om een vervangend exemplaar te makenquote:Op zondag 29 september 2013 19:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Savemysofa
Misschien is er ook wel een slimmerd op Marktplaats die op verzoek een hoes kan maken?
http://www.ikea.com/ms/nl(...)iedingen.html?cid=nl|em|20130930|button|maandmail_wk40_2|family_aanbieding|02|01|23|259quote:Deze aanbieding geldt helaas niet in de vestigingen IKEA Amsterdam, Barendrecht, Heerlen en de webwinkel.
Je zou kunnen proberen via de klantenservice van de webshop alsnog je geld terug te krijgen.quote:Op maandag 30 september 2013 18:25 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb afgelopen maand 2 besta kasten via de webshop gekocht, a300e. komen ze nu mee
Uhu. Heel vaak wel. Was ook geen commentaar op Ikea ofzoquote:Op zondag 29 september 2013 21:07 schreef computergirl het volgende:
Leren bank Heeft toch altijd wachttijd?
weet je toevallig wanneer snökull in de winkel komt?quote:Op maandag 30 september 2013 18:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je zou kunnen proberen via de klantenservice van de webshop alsnog je geld terug te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet of je veel kans maakt in de winkel.
Als je naar de vestigingssite van Heerlen gaat staat het er wel gewoon bij?quote:Op maandag 30 september 2013 11:36 schreef Bartjebart het volgende:
Ah daar krijgen we de verschillen tussen IKEA Nederland en zijn franchisers;
[..]
http://www.ikea.com/ms/nl(...)iedingen.html?cid=nl|em|20130930|button|maandmail_wk40_2|family_aanbieding|02|01|23|259
Ik doelde op die kussens(overtrekken)quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 08:32 schreef baniekje het volgende:
[..]
Als je naar de vestigingssite van Heerlen gaat staat het er wel gewoon bij?
Is dat dat kerstassortiment? Ik zag laatst toen ik in de vestiging Hengelo was dat ze vrijdag hun kerstafdeling openen. Dus ik neem aan dan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet je toevallig wanneer snökull in de winkel komt?
o dan hoop ik dat dat ook voor amsterdam geldt ! bedankt!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:18 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is dat dat kerstassortiment? Ik zag laatst toen ik in de vestiging Hengelo was dat ze vrijdag hun kerstafdeling openen. Dus ik neem aan dan.
Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:53 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o dan hoop ik dat dat ook voor amsterdam geldt ! bedankt!
Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen...
Die inderdaad niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik doelde op die kussens(overtrekken)
Amersfoort heeft al weken hangen dat dat 1 november is?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 20:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Eigenlijk is het opvallend dat geen enkele winkel aankondigt wanneer zij hun kerstafdeling openen...
Laat je nog horen hoe dat nieuwe systeem uitpakt?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wel hoor, in Breda hangen er megaborden dat die vrijdag open gaat. Op de eten- en tafelen afdeling lagen alle spulletjes al, dus heb die leuke vormpjes voor chocolade en marsepein gescoord (die waar je kerstboompjes, sneeuwmannetjes en sneeuwklokjes van kunt maken). Meteen mijn Lyda-mok teruggebracht en rolgordijntjes gescoord. Tupplur met het nieuwe systeem, ben benieuwd of ik er blij van word...
Ik doelde op de websitequote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amersfoort heeft al weken hangen dat dat 1 november is?
Ik maak straks wel even een foto, ik moet er "toevallig" toch even heen![]()
![]()
![]()
#laatsteloodjes
Ja, vertel mij wat.... en nu naar Amersfoort aan het verhuizen, gewoon een Ikea op amper 10 km afstandquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:19 schreef Doedezemaar het volgende:
In Utrecht opent de kerstafdeling op 31 oktober. Ik ga waarschijnlijk donderdag weer, het is echt bizar hoe vaak je tijdens een verhuisperiode bij IKEA en bouwmarkten komt (ik kwam op een zekere dag 4 keer bij de Gamma). Nu ligt IKEA Utrecht ook echt precies tussen mijn woningen in, dan is een stop tijdens lunch- of dinertijd wel erg makkelijk.
Hengelo is altijd vroeg omdat ze dan op 3 oktober de eerste stroom Duitse klanten alvast meepakken. Die geven altijd veel geld uit aan kerstspullenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:13 schreef Leandra het volgende:
Nou, eerlijk gezegd verbaast het mij vooral dat er in Amersfoort 1 november zou staan en in andere filialen (komende) vrijdag?
Ik zal straks even extra goed opletten.
Damn, zo vrolijk dat ik m'n vuist door m'n monitor wil plantenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
De Nederlandse prijzen en voorraadinformatie
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Damn, zo vrolijk dat ik m'n vuist door m'n monitor wil planten
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:44 schreef Bartjebart het volgende:
En opeens bedenk ik me dat het morgen de 3e al is dus dat naar IKEA gaan een extreem slecht plan is
Beachball setje met kerstmotief:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebtquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:39 schreef Vinniiee het volgende:
Besta in de aanbieding voor mensen met een Family-card. Later deze week eens shoppen voor een tv meubel
Ja er is echt super veel mogelijk met die Besta-seriequote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebt.
BESTA planner gebruikenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 19:44 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben ik ook aan't doen. Zoveel keus dat je gewoon niet vindt op de site wat je in de showroom gezien hebt.
Oh vetquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
TRENDIG2013
Oeh die moet ik zo ook nog even gaan halenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:16 schreef Troel het volgende:
In Hengelo was hij open vandaag, maar vond het allemaal wel meevallen. Wel de chocoladevormpjes meegenomen.
ik ga ook vanavond (met als excuus een paxkast voor de zoon, maar natuurlijk wil ik die vormpjesquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:28 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oeh die moet ik zo ook nog even gaan halen
Ah, dat komt goed uit!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
BESTA ervaringsdeskundige meldt zich
Ik heb bij geen enkele kast die wandrails gebruikt. Volgens mij wordt het in de handleiding ook meer genoemd als optie. Maar je moet wel alle kasten vastschroeven aan de wand. Ook de hoge kasten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:20 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Ah, dat komt goed uit!![]()
Wij zagen een mooie BESTA opstelling in de showroom en die hebben we bijna 1-op-1 zo gekocht. Op de kleur en de handgrepen na, we hebben voor hoogglans wit gekozen:
[ afbeelding ]
Morgen beginnen we met monteren, maar nu las ik in de handleiding dat ik losse wandrails moet aanschaffen om ze aan de muur te bevestigen. Moet ik dat voor ALLE onderdelen doen, of alleen de hoge, loshangende onderdelen?
Verder komt de kast door die rail nogal strak tegen de muur aan (neem ik aan), waardoor het lastig wordt om de kabels er achterlangs te leggen, Of valt dat mee?
Expedit? Dat is het eerste waar ik aan denk wat low budget is en waar je deurtjes in kan zetten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef jpajs het volgende:
Kwam dit plaatje tegen. Leek ons wel aardig om lijn te krijgen in ons privé kantoor.
[ afbeelding ]
Welke kasten, liefst low budget, hebben ongeveer deze afmetingen en kunnen geleverd worden met een glas en of dichte deur. We denken er wel aan de meeste toch van een deurtje te voorzien. Aan de rechterkant van dit plaatje gaan de kasten nog twee rij breed tot aan de grond.
Heb wel naar Besta gekeken maar de boven en onderpanelen zijn dikker.
Voor het werkblad denk ik aan de PRÄGEL 2 stuks van ¤ 49.- 246 cm lang bij 62 cm en dik 3.8 cm En dan tien cm van de muur voor een kabelgoot. Voor afdekking iets van een gaatjes rooster van RVS.
Ik gebruik de schijfjes die erbij zitten, vind dat lage wel mooi.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik heb bij geen enkele kast die wandrails gebruikt. Volgens mij wordt het in de handleiding ook meer genoemd als optie. Maar je moet wel alle kasten vastschroeven aan de wand. Ook de hoge kasten.
Ga je alles op pootjes zetten of gebruik je de schijfjes die erbij zitten?
Welke vestiging ben je geweest?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:30 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag aan de Ikea counter te horen gekregen dat ze 30 dagen kortingstermijn hanteren voor de BESTA actie. Helaas heb ik mijn spul 36 dagen geleden gekocht.
Je zou FAKTUM kasten kunnen overwegen. Daar zijn alle planken/wanden dezelfde dikte.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:19 schreef jpajs het volgende:
Kwam dit plaatje tegen. Leek ons wel aardig om lijn te krijgen in ons privé kantoor.
[ afbeelding ]
Welke kasten, liefst low budget, hebben ongeveer deze afmetingen en kunnen geleverd worden met een glas en of dichte deur. We denken er wel aan de meeste toch van een deurtje te voorzien. Aan de rechterkant van dit plaatje gaan de kasten nog twee rij breed tot aan de grond.
Heb wel naar Besta gekeken maar de boven en onderpanelen zijn dikker.
Voor het werkblad denk ik aan de PRÄGEL 2 stuks van ¤ 49.- 246 cm lang bij 62 cm en dik 3.8 cm En dan tien cm van de muur voor een kabelgoot. Voor afdekking iets van een gaatjes rooster van RVS.
Ik heb hier geen enkele kast opgehangen met zo'n rail. Deels omdat bij een tweetal kasten de rails nog niet eens in het assortiment zaten, deels omdat ik het zonde van het geld vond omdat het zonder rail ook best goed kan.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:56 schreef BeeJee78 het volgende:
[..]
Ik gebruik de schijfjes die erbij zitten, vind dat lage wel mooi.
Dus die hoge kasten in het midden hoeven ook niet met een rail?
Oké, je hebt me overtuigd. Ik probeer het zonder rails :-)quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik heb hier geen enkele kast opgehangen met zo'n rail. Deels omdat bij een tweetal kasten de rails nog niet eens in het assortiment zaten, deels omdat ik het zonde van het geld vond omdat het zonder rail ook best goed kan.
Het voordeel van de rail bij de combinatie die je op de foto hebt staan is dat je eerst een hoge kast opbouwt, de plek van de rail afmeet, alle rails op kunt hangen en dan later relatief eenvoudig de kasten kunt ophangen/vast zetten.
Anders moet je eerst de hoge kasten ophangen, vast zetten. Dan de tussenkasten er tussen plaatsen, boorgaten aftekenen, gaten boren kasten ophangen. Kan net zo makkelijk en scheelt je 5.- per 60cm kast.
040, medewerker was zelfs achterin ff geweest om een document op te halen, bestemd voor baliemedewerkers, waar het in stond.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:06 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke vestiging ben je geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |