abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131084269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)

Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is :X

Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
pi_131084572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 02:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
/sound effects/bel.wav :+

Leuk filmpje :)
  donderdag 12 september 2013 @ 06:26:29 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131084934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79

De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station :Y
Ja, dat wel. En smalspoor stoomtreintjes daar. En de 13e een grote stoomtrein daar. Die ook moet rangeren enzo. Alleen is het zo slecht te bereiken op zondag :(
pi_131084944
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Je woont te afgelegen..
  PR/Manusje van alles donderdag 12 september 2013 @ 06:44:31 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131085013
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
inderdaad.... Wat voor verbindingen heeft deventer nou eigenlijk.... Twee spoortjes en èèn stoom-stoptrein per dag...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 september 2013 @ 08:27:47 #186
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131085762
Kolere, 4 bakken Virm in de IC Amersfoort - Duivendrecht. Het drama van savonds breidt zich uit naar smorgens...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 12 september 2013 @ 09:06:12 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131086376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen. Misschien moet je gewoon een modelbaan nemen, dan rijden de treinen altijd zoals jij dat wil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:20:50 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086596
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 september 2013 @ 09:22:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131086615
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Ik verwoord het anders nog heel netjes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:23:51 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131086635
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:26:29 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131086670
Om even bij stil te staan, uit: De Zomer van 1823 – Zwolle, 2000

Men kon de tijd niet naar zijn hand zetten, men moest vertraging accepteren als een deel van het leven, en dat schiep een andere levenshouding. Snelheid was niet de allesbepalende norm. Alle grotere wegen waren bezaaid met tolhekken. De diligence, het snelste vervoermiddel van die tijd, had zes uur nodig om van Utrecht naar Den Bosch te rijden.

In deze periode, vlak voor de komst van de spoorwegen, moet het op de wegen vaak vol en druk geweest zijn. Uit bewaard gebleven tolregisters blijkt dat er met name een levendig voetgangersverkeer bestond. Voor al die wandelaars bestond er een flinke infrastructuur van logementen en herbergen. Lopen was voor de meeste mensen - uitgezonderd de rijken - nu eenmaal de meest gebruikelijke manier van zich verplaatsen. Ook Jacob en Dirk bereisden het grootste deel van hun route te voet. Vooral in het begin - later krijgt Van Hogendorp voetproblemen - leggen ze dagelijks forse afstanden af, niet zelden 35, 40 kilometer, en daarna nemen ze nog eens alle tijd voor een stadswandeling en het bezoek aan een of andere notabel.
De hele structuur van dorpen, steden en wegen was echter ook op loopafstanden ingesteld. De afstand van het ene dorp naar het andere werd niet in kilometers uitgedrukt, maar in looptijd. Veel dorpen lagen op weinig meer dan 'een uur gaans' van elkaar, marktplaatsen zelden op meer dan vijfentwintig kilometer, zodat iedereen nooit veel meer dan twee uur gaans - plm twaalf kilometer - van een markt en een bestuurlijk centrum vandaan woonde. Verder kwam de gewone Nederlander zelden of nooit.

Naarmate Van Lennep en Van Hogendorp verder vorderen beginnen hun voetreis-aspiraties te verwateren. Steeds vaker maken ze gebruik van andere soorten van vervoer. Allereerst en bovenal was dat de trekschuit, het unieke transportsysteem van de Nederlandse kustprovincies waarover buitenlanders niet raakten uitgepraat. Zo'n trekschuit ging niet sneller dan zo'n zeven, acht kilometer per uur. (Dit met uitzondering van de 'vliegende schuit' tussen Amsterdam en Utrecht, die werd aangejaagd met galopperende paarden, de TGV onder de trekschuiten.) De voordelen waren echter groot: de schuiten voeren frekwent en op tijd, ze waren relatief goedkoop, verbindingen sloten vaak goed op elkaar aan, en het hele netwerk functioneerde met de betrouwbaarheid van een uurwerk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131086810
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
  donderdag 12 september 2013 @ 09:45:53 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086969
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
Je zonnesteek duurt wel erg lang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131087412
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
Zegt de keizer van Heerhugomeer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:23 schreef James1988 het volgende:
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087483
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen.
Ook mét onderhoud lijkt men nooit langer dan 24 uur te kunnen rijden zonder dat Schiphol er eens uitvliegt. Dat onderhoud noodzakelijk is lijkt me duidelijk, maar enige twijfels bij de manier waarop ProRail dat aanvliegt is intussen wel verklaarbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 12 september 2013 @ 10:16:29 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131087536
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
Overdrijven is ook een kunst. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131087558
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131087703
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. ;)
Hehe, mijn punt komt over :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087720
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 september 2013 @ 10:25:50 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131087752
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hehe, mijn punt komt over :+
Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 10:28:46 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131087814
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131087846
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
Welnee, of misschien wel. Ik zeg gewoon wat ik wil :) Maar Prorail overdrijft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087918
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
September is de drukste maand, December/Januari is nu eenmaal rustiger. Je kunt dus dezelfde capaciteit bieden, maar toch voor het reizigersgevoel "langere" treinen inzetten.

Punt is dat dat helaas niet wordt gedaan...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131088747
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
De zoveelste hoop die helaas de grond in zal worden geboord want 1 ding heeft mij de huidige politiek geleerd en dat is dat men wel veel zegt te willen doen,maar als het erop aankomt niets doet of het maar half doet waardoor het probleem blijft bestaan op de langere termijn.
pi_131093741
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131094027
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef Litpho het volgende:
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
Het zal ook nooit eens goedkoper worden. Dit is ook van de zotte:

quote:
Tot slot worden extra kosten in rekening gebracht om de problemen met dubbele opstaptarieven te kunnen oplossen. Momenteel zorgen de diverse vervoerders op een reistraject voor meerdere opstapkosten.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:45:34 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131095000
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:47:52 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131095066
Een Nederlander is iemand die altijd loopt te klagen. Klaagt een Nederlander niet, dan weet je één ding zeker: het is goed mis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131095141
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.

Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.

Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')