Welnee, of misschien wel. Ik zeg gewoon wat ik wilquote:Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
September is de drukste maand, December/Januari is nu eenmaal rustiger. Je kunt dus dezelfde capaciteit bieden, maar toch voor het reizigersgevoel "langere" treinen inzetten.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
De zoveelste hoop die helaas de grond in zal worden geboord want 1 ding heeft mij de huidige politiek geleerd en dat is dat men wel veel zegt te willen doen,maar als het erop aankomt niets doet of het maar half doet waardoor het probleem blijft bestaan op de langere termijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
Het zal ook nooit eens goedkoper worden. Dit is ook van de zotte:quote:Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef Litpho het volgende:
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft
Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?
Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus.
quote:Tot slot worden extra kosten in rekening gebracht om de problemen met dubbele opstaptarieven te kunnen oplossen. Momenteel zorgen de diverse vervoerders op een reistraject voor meerdere opstapkosten.
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
Nee dat is het punt niet. Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op. Bij het OV ben je letterlijk aan de goden overgeleverd, dus daar kun je naar hartelust op zeikenquote:Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef b2py het volgende:
[..]
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
Mwahquote:Op donderdag 12 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op.
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig nietquote:Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Litpho het volgende:
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
Dat ook natuurlijkquote:Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mwah.
Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft.
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.quote:Op donderdag 12 september 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet
zou kunnen, maar ook een defect treintje elders kan voor een opgeheven trein zorgen, omdat er gewoon geen materieel beschikbaar isquote:Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
dat is de hele avond. Er is ook politie in burgerkleding aanwezigquote:Op donderdag 12 september 2013 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.
Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.
Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'
De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Politie staat reizigers te woordquote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Nou, ik sta op filmquote:Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk
[..]
Politie staat reizigers te woord
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013
NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.
Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.
OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.
Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?
Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrechtquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.
Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistischquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minutenquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
als ie had gereden had jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ie had gereden had ja
Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Zwolle - Groningen is 111 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Zeker met die wachttijden in Zwollequote:Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h
Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
gemiddelde op die lijn is 94 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Zeker met die wachttijden in Zwolle
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper isquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
Toch nog 27 km/hquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
het verbaast me dat je dat nog haalt, inclusief kopmaken en op het korte stukje veelal 40 km/h rijden.quote:
De 2100.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uurquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgenquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken..
Werken tussen Diksmuide en De Panne
Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …
Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.
Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.
Bron
Ik had meewind!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.quote:
SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebookPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..SPOILER: dienstregelingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met dank aan de Op de Rails-facebook
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.
Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.
Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |