abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131087846
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
Welnee, of misschien wel. Ik zeg gewoon wat ik wil :) Maar Prorail overdrijft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087918
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
September is de drukste maand, December/Januari is nu eenmaal rustiger. Je kunt dus dezelfde capaciteit bieden, maar toch voor het reizigersgevoel "langere" treinen inzetten.

Punt is dat dat helaas niet wordt gedaan...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131088747
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
De zoveelste hoop die helaas de grond in zal worden geboord want 1 ding heeft mij de huidige politiek geleerd en dat is dat men wel veel zegt te willen doen,maar als het erop aankomt niets doet of het maar half doet waardoor het probleem blijft bestaan op de langere termijn.
pi_131093741
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131094027
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef Litpho het volgende:
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
Het zal ook nooit eens goedkoper worden. Dit is ook van de zotte:

quote:
Tot slot worden extra kosten in rekening gebracht om de problemen met dubbele opstaptarieven te kunnen oplossen. Momenteel zorgen de diverse vervoerders op een reistraject voor meerdere opstapkosten.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:45:34 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131095000
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:47:52 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131095066
Een Nederlander is iemand die altijd loopt te klagen. Klaagt een Nederlander niet, dan weet je één ding zeker: het is goed mis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131095141
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.

Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.

Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
pi_131096175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
pi_131096490
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef b2py het volgende:

[..]

RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
Nee dat is het punt niet. Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op. Bij het OV ben je letterlijk aan de goden overgeleverd, dus daar kun je naar hartelust op zeiken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131096557
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op.
Mwah :D.

Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131096636
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 15:54:13 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131096871
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Litpho het volgende:
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131097084
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mwah :D.

Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft :+.
Dat ook natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131097183
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet :+
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 16:08:57 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131097295
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
zou kunnen, maar ook een defect treintje elders kan voor een opgeheven trein zorgen, omdat er gewoon geen materieel beschikbaar is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131100071
Randstadspoor in beeld. Mooi filmpje!
  donderdag 12 september 2013 @ 17:35:33 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131100093

HSLL 1832 + Verblijfswagens + Ketelkwagens - tr 51501 & NSR SLT
Vanwege een defecte snelheidsmeter in de 1832 vond het transport met ruim 5 uur vertraging plaats, en vertrok pas om 16:59 vanaf de Kijfhoek met aan de haak een verblijfswagen en een sleep ketelwagens.
Met dank aan de machinist van de SLT als (Sprinter naar Breda) om even wat langer stil te blijven staan, waardoor deze foto nog mogelijk was.
Mijn auto staat voor onderhoud in de garage, dus moest er gefietst worden. Ik las het op een moment dat ik station Zwijndrecht nog net kon halen, dus het risico maar genomen.
pi_131110491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.

Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.

Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
dat is de hele avond. Er is ook politie in burgerkleding aanwezig
  donderdag 12 september 2013 @ 22:19:39 #223
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131111171
Ik heb vandaag een middagje "stage" gelopen/meegekeken bij de inventaris medewerkers van de SNCF :s)

Das nog een heel systeemje zo een inventaris bijhouden, kijken hoeveel plaatsen er nog voor hoeveel geld te koop zijn. tegen welk tarief wil men het hebben; en dergelijke. Best tof. Er komt meer bij kijken dan je denkt bij alleen al de inventaris bijhouden. Doordat het bedrijf waar ik werk na de SNCF zelf, de meeste tickets verkoop van de TGV had ik na anderhalf jaar na inschrijving de mogelijkheid om 4 uur mee te lopen en zelf stoelen te openen en te sluiten voor een bepaald tarief, was echt supertof... _O_
  donderdag 12 september 2013 @ 22:22:53 #224
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131111305
Wie interesse heeft in een artikeltje over de technische ploeg van onze stoomtrein, die op bezoek is gegaan bij een stoomtreinclub in het zuiden van het departement (AJECTA), pm't even zijn mailadres. artikeltje stond bij ons in het personeelsblad en is in het Engels...
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:38:44 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131116591
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:06:58 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131117091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131118426
Ah, een stoffelijk overschot gevonden in stationsgebouw Rijswijk, treinverkeer plat tussen Delft en Den Haag HS voor paar uur op last van politie.

Trein die bij Delft Zuid was moest terug naar Schiedam

Is het een keer geen aanrijding....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118467
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
pi_131118490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118528
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
pi_131118580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:47 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131118632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:

Normaliter valt een sein pas af op het moment dat er een spoorbezetting optreed in een sectie in de rijweg achter dat sein. Hier is flankzonebewaking toegepast. Dat houdt in dat er gecontroleerd wordt of er niet op het andere toeleidende spoor een trein voorbij rood rijdt. Want dan valt het sein al af wanneer de STS-ende trein het rode sein passeert in plaats van pas op het moment dat de STS-ende trein de wisselsectie in rijdt. Hierdoor valt een sein tot circa 15 seconden eerder af. (In het geval van Hattemerbroek nog veel eerder zelfs)

Deze techniek wordt pas sinds een paar jaar toegepast bij nieuwe situaties. Het betreft dan situaties waar de toeleidende snelheden boven de 80 km/h liggen. Andere veiligheidsmaatregelen die in dit soort situaties verplicht zijn zijn ATB-vv op de seinen en een afstand tussen de seinen en de vrijbalk van het wissel waarop ingevoegd wordt van 200 meter.
pi_131118693
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
pi_131119737
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk


quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Politie staat reizigers te woord
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:46 #235
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131120130
ohnoes een lijk.... dode kinderen met schuim op de bakkes op het journaal tijdens het eten is geen probleem. Maar een lijk op een bankje op het station is te zwaar voor de zieltjes. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_131120258
ben er zojuist met de eerste trein die weer reed langsheen gegaan, maar heb niet op zitten Letten of er wat te zien was.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:07:23 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131120792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:18 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131120855
De watervulvoorziening in Leeuwarden is er niet meer, of is afgesloten. Toiletten zonder water werden vaak tijdens de kering in Leeuwarden gevuld, maar dat gebeurd nu dus niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:18:43 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131121049
dat is echt zonde. Zal wel met de nieuwe veiligheidsregels van doen hebben, maar zulke dingen kwamen de treinreiziger wel ten goede, want nu komt het regelmatig voor dat in de toiletten geen water meer aanwezig is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131122051
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131122648
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk

[..]

Politie staat reizigers te woord
Nou, ik sta op film :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:59:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131125026
quote:
NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013

NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.

Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.

OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.

Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Bron: Treinreiziger.nl

Wat een hypocriet stel rukkers is het toch ook :{
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131125167
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127326
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:13:13 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:17:48 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127480
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
pi_131127608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:51 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrecht
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:57 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:52 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:33:49 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:34:05 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128013
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:12 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:39:49 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128191
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
pi_131128219
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:44:54 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:46:53 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens. :') Geheel tegen mijn verwachting in trouwens.
pi_131128486
Echt? :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:36 #258
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128525
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
Echt? :')
47 kilometer in een half uur.
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:39 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131128527
De afstand tussen Breda en Amsterdam via de HSL is 115 km, volgens de dienstregeling heeft de Fyra hier 67 minuten voor nodig. Dat komt neer op een gemiddelde snelheid van 103 km/h. En dat noemen ze dan een HST. :')

Zou je het stationnement in Rotterdam verkorten (dat is nu volgens dienstregeling 2 minuten, in de praktijk vaak 6!) dan kom je uit op een rit van 61 minuten met een gemiddelde snelheid van 113 km/h.
pi_131128559
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:54:18 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Zwolle-Amersfoort?
111 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131128689
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
pi_131128771
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:57:58 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
gemiddelde op die lijn is 94 km/h ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:59:30 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131128862
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:03:35 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.

Almere Oostvaarders - Hoofddorp is met 53,7 km/h maar iets sneller, terwijl Amsterdam CS - Uitgeest met 54,2 km/h daar weer iets boven zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:05:11 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129056
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:50 #268
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131129106
Den Haag HS - Den Haag CS is volgens mij ook aardig langzaam ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:51 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129107
Rotterdam CS - Hoek van Holland strand is maar 52,7 km/h, maar er kan er maar een de winnaar zijn:

Utrecht CS - Baarn is slechts 42,8 km/h doordat er op grote delen van de lijn bijna stapvoets gereden moet worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:07:55 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:08:17 #271
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129162
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
Toch nog 27 km/h
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:11:15 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Toch nog 27 km/h
het verbaast me dat je dat nog haalt, inclusief kopmaken en op het korte stukje veelal 40 km/h rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:12:07 #273
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129262
Nou, inderdaad.. Maar er zit ook nog een flink stuk 100 km/h in.
pi_131129290
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:16:10 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
De 2100. :s)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:16:12 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur

ter vergelijk. in dienstregeling 2012 (via Haarlem dus) was het 2.44 uur

nu (weer via Schiphol) is het 2.53 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131129466
Hispeed doet het weer, adverteren met goedkope tarieven die tegenvallen! Nu met de Ski-Thalys voor maar 79 euro... Dat is dus wel enkele reis. Gaan ze er alvast van uit dat je met de gipsvlucht terug moet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:30:04 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129880
De snelste stoptrein op het hoofdrailnet is Zwolle - Groningen met bijna 92 km/h gemiddeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:12:26 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131131610
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:24:21 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131132042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:38:00 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131132588
Ben dan ook benieuwd wat het gemiddelde is van Hoorn - Amsterdam Sloterdijk/Centraal?
pi_131132679
Bijzonder laag door al die TSB's..
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:46:24 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131132932
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Na mijn geslaagde examen had ik genoeg tijd over, en had via een kennis de tijden van de Locon PCC-shuttle vernomen, maar ook een overbrenging van Speno-meuk vanaf Bad Bentheim naar Rotterdam Noord Goederen. Dus werd naar Moordrecht vertrokken, en daar ff een paar uurtjes vertoefd.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Als eerst kwam om 12:29 Locon met -4 langs Moordrecht met de PCC-shuttle richting de Kijfhoek (en dan met dieseltractie verder richting de havens).


DBS 6418 + lege Rs'n (ex-Walsdraad Almelo)
Te Moordrecht kwam ook onverwacht de DBS 6418 met een sleep lege Rs'n uit Almelo langs, alwaar de walsdraad eerder is gelost. De trein is opweg richting de Kijfhoek.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Nadat de 9906 de PCC-shuttle op de Kijfhoek heeft achtergelaten, komt de tegentrein richting Duitsland weer voorbij de fotograaf, wederom bij Moordrecht.


HTRS 1609 + Speno- RR 16 MS-9 + Verblijfswagen
Het lange wachten werd beloond, want met +11 (om 15:15) kwam HTRS voorbij met een overbrenging van Speno-meuk bestaande uit de RR 16 MS-9 en een verblijfswagen. Het transport was onderweg naar Rotterdam Noord Goederen. Aldaar heeft Speno een honk.
pi_131133459
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
pi_131133502
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Gefeliciteerd!

En leuke plaatjes.
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:32:55 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131134549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgen :') :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:51:26 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131135198
Die DE3 op bokkenduinen is ook bij de spuiter geweest denk ik? Zag er erg strak uit!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:05:20 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131135674
Niet bij de spuiter, maar de schilders zijn bij ons geweest voor verven enzo! En gesponsord ook nog!
pi_131137048
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
pi_131137152
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
Ik had meewind!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:01:32 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!
Gefeliciteerd en ook nog mooie platen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:02:55 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139250
nu mijn relaas van vanmiddag: &*(@^#%)@&%)@&%)*^@%)&(@^%&(@^% Arriva

Zo, dat moest ik even kwijt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131139319
Want?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:12:35 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Want?
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:18:30 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131139969
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:20:15 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131140055
Ja, stimmt. Tijden zijn zwaar bij benadering, gezien de afronding. Ik mag morgen weer werken op de trein.
pi_131140107
Leuk man, deze week 3 keer Deventer - Zutphen - Ruurlo gereden EN weer terug, 3 keer alles punctueel _O_

Oh nee wacht eergisteren had ik +5 van Zutphen naar Deventer. Maar toen hoefde ik geen overstap te halen :s)

[ Bericht 18% gewijzigd door Dr_Flash op 13-09-2013 20:27:50 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131140661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:39:57 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131141023
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 21:06:10 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131142445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:09 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143298
"Hoe ziet een niet-ÖBB-Railjetlocomotief eruit?"

Zo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')