Dit heeft niks met goed of slecht te maken. Iedereen kan een meltdown in zijn bovenkamer krijgen na jarenlang gezeik en gezanik en dat je mentaal compleet aan de grond zit vanwege vechtscheiding, financiele issues etc. Daar hoort een GGZ of andere zorg bij te helpen maar de overheid loopt daar flink op te bezuinigen. Iedereen kan keihard in een depressie vallen of dat er daar boven draadjes knappen. Dat wil niet zeggen dat hij daarvoor geen goede vader is geweest. Dat kan iedereen overkomen. Ik heb de sterkste gasten ook enorm zien aftakelen mentaal gezien door problemen die je niet in de koude kleren gaan zitten. Dan doe je nu eenmaal geen rationele dingen meer en neem je de zaken mee die je op dat moment het meeste lief hebt, de kids dus. Zoiets is natuurlijk nooit goed te praten, maar iemand kan ook 'gestoord' worden.quote:Op maandag 9 september 2013 17:58 schreef Messina het volgende:
[..]
Mja, dat riep je in het andere topic ook vaak, kan ik me herinneren. Maar ik denk (hoop) dat je je er geen beeld kan van vormen, hoe het echt is. Misschien wíl je graag denken dat het alleen maar wraak kan zijn, want tsja, een GOEDE vader die veel van zijn kinderen houdt zou zoiets nooit doen, toch? TOCH?!
Check.quote:Op maandag 9 september 2013 19:26 schreef yvonne het volgende:
Maar even, die Zeister dude was een therapeutachtige en deze man ook?
Eigen bedrijf met iets om anderen sterker te maken?
Je quote mij, maar lees even terug waar ik op reageerquote:Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit heeft niks met goed of slecht te maken. Iedereen kan een meltdown in zijn bovenkamer krijgen na jarenlang gezeik en gezanik en dat je mentaal compleet aan de grond zit vanwege vechtscheiding, financiele issues etc. Daar hoort een GGZ of andere zorg bij te helpen maar de overheid loopt daar flink op te bezuinigen. Iedereen kan keihard in een depressie vallen of dat er daar boven draadjes knappen. Dat wil niet zeggen dat hij daarvoor geen goede vader is geweest. Dat kan iedereen overkomen. Ik heb de sterkste gasten ook enorm zien aftakelen mentaal gezien door problemen die je niet in de koude kleren gaan zitten. Dan doe je nu eenmaal geen rationele dingen meer en neem je de zaken mee die je op dat moment het meeste lief hebt, de kids dus. Zoiets is natuurlijk nooit goed te praten, maar iemand kan ook 'gestoord' worden.
Ik las het net ook, ja.quote:Op maandag 9 september 2013 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Check.
Als het trouwens waar is dat het ene kind van de tweeling bij hem woonde en de ander bij de moeder, dan zal het allemaal nog wel meevallen met het vreselijke drama van de saboterende bitch die er alles aan doet om de omgang te voorkomen, zelfs als het alleen maar om de belastingtechnische voordelen van het alleenstaand ouderschap was dat ze niet beiden bij de moeder woonden.
Eh. Mijn 2 dochters zijn op papier ook uit elkaar gehaald. Maar dat heeft dus puur en alleen en administratieve reden. Hij regelt de opvang en toeslag voor kind 1 en ontvangt ook kindertoeslag en kinderbijslag. En ik heb dat voor kind 2. Dat is puur en alleen op papier want de meiden zij altijd bij elkaar.quote:Op maandag 9 september 2013 20:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik las het net ook, ja.
Beetje vreemd om een tweeling uit elkaar te halen?
Ah, dat kan ook nog inderdaad. Ik heb maar één kind, dus ik heb zulke zaken niet te regelen mochten wij ooit gaan scheidenquote:Op maandag 9 september 2013 20:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh. Mijn 2 dochters zijn op papier ook uit elkaar gehaald. Maar dat heeft dus puur en alleen en administratieve reden. Hij regelt de opvang en toeslag voor kind 1 en ontvangt ook kindertoeslag en kinderbijslag. En ik heb dat voor kind 2. Dat is puur en alleen op papier want de meiden zij altijd bij elkaar.
Nee, is belastingtechnisch behoorlijk interessant.... want beide ouders zijn dan (zolang ze niet opnieuw samenwonen) alleenstaande ouder.quote:Op maandag 9 september 2013 20:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik las het net ook, ja.
Beetje vreemd om een tweeling uit elkaar te halen?
Het is ongelooflijk, maar.. Ik ben het met je eens.quote:Op maandag 9 september 2013 20:15 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, het feit dat het ene kind (in ieder geval op papier) bij vader woonde geeft al aan dat het dus niet erg voor de hand ligt dat de vreselijke doomscenario's van vaders die hun kinderen nooit meer zien hier speelden.
Daar ben ik het niet mee eens. Sommige mensen zwelgen in hun slachtofferrol en zijn gedoemd ten onder te gaan door een gebrek aan zelfreflectie.quote:Op maandag 9 september 2013 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kan iedereen overkomen.
Dus ze kan er ook niet mee bezig geweest zijnquote:Op maandag 9 september 2013 20:15 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, het feit dat het ene kind (in ieder geval op papier) bij vader woonde geeft al aan dat het dus niet erg voor de hand ligt dat de vreselijke doomscenario's van vaders die hun kinderen nooit meer zien hier speelden.
Nou ja je stemt daar wel of niet mee in. Voor de moeder heeft het geen extra voordeel dat er 1 van de kinderen bij de vader staat ingeschreven. Dat zij daarmee instemt is een voordeel voor de vader.quote:Op maandag 9 september 2013 20:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus ze kan er ook niet mee bezig geweest zijn
Natuurlijk kan ze er wel mee bezig zijn geweest, maar om zo'n situatie te laten ontstaan (ene kind bij ene ouder, andere kind bij andere ouder, zelfs alleen maar administratief), moet je nog wel een beetje normaal met elkaar omgaan, zeker ook omdat de kinderen beiden naar dezelfde school op 50 km (!!) afstand van het huis van vader gingen.quote:Op maandag 9 september 2013 20:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus ze kan er ook niet mee bezig geweest zijn
Daar heb je inderdaad geen toestemming voor nodig. En 50km is een hoop hoor. Mijn meiden zitten 20km verderop op school en dat is een flink stuk rijden over 1 van de drukste punten in de file. Dat vraagt ook best toewijding van de ouder die op afstand woont.quote:Op maandag 9 september 2013 20:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ze er wel mee bezig zijn geweest, maar om zo'n situatie te laten ontstaan (ene kind bij ene ouder, andere kind bij andere ouder, zelfs alleen maar administratief), moet je nog wel een beetje normaal met elkaar omgaan, zeker ook omdat de kinderen beiden naar dezelfde school op 50 km (!!) afstand van het huis van vader gingen.
Overigens kun je je kind zo op je eigen adres inschrijven, ook als het kind bij de andere ouder ingeschreven is, dus als ze dat had willen doen was het simpel geweest.
En als ze nu beide de kids bij zichzelf wilden inschrijven? Waarom is de vrouw hier de goedzak [edit deze laatste vraag is meer gericht aan ticootje, ik ben weer eens in de war]?quote:Op maandag 9 september 2013 20:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ze er wel mee bezig zijn geweest, maar om zo'n situatie te laten ontstaan (ene kind bij ene ouder, andere kind bij andere ouder, zelfs alleen maar administratief), moet je nog wel een beetje normaal met elkaar omgaan, zeker ook omdat de kinderen beiden naar dezelfde school op 50 km (!!) afstand van het huis van vader gingen.
Overigens kun je je kind zo op je eigen adres inschrijven, ook als het kind bij de andere ouder ingeschreven is, dus als ze dat had willen doen was het simpel geweest.
Ik wil helemaal niet zeggen dat er hier 1 de goedzak is. Maar het inschrijven van kinderen op je adres is de toestemming van de ander niet voor nodig. Dus dat er 1 op beiden stond doet mij twijfelen aan de vreselijke vechtscheiding drama die hij in z'n brief probeerde te schetsen.quote:Op maandag 9 september 2013 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als ze nu beide de kids bij zichzelf wilden inschrijven? Waarom is de vrouw hier de goedzak [edit deze laatste vraag is meer gericht aan ticootje, ik ben weer eens in de war]?
gaat melding maken...quote:Op maandag 9 september 2013 20:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh. Mijn 2 dochters zijn op papier ook uit elkaar gehaald. Maar dat heeft dus puur en alleen en administratieve reden. Hij regelt de opvang en toeslag voor kind 1 en ontvangt ook kindertoeslag en kinderbijslag. En ik heb dat voor kind 2. Dat is puur en alleen op papier want de meiden zij altijd bij elkaar.
Ja terecht. Maar mijn moeder heeft geen hond he!quote:
Oh dan is het goedquote:Op maandag 9 september 2013 20:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja terecht. Maar mijn moeder heeft geen hond he!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |