abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130989265

Bernd K-B

Schoonloo - Op een bungalowpark in Schoonloo (Drenthe) zijn de lichamen gevonden van een man en drie kinderen.

Alles wijst op een familiedrama, waarbij de vader zijn drie zoontjes na een vechtscheiding heeft omgebracht en daarna de hand aan zichzelf heeft geslagen.

Jasper, Marijn en Seth zaten allen op basisschool de Petteflet in Groningen. Volgens een woordvoerder van de school worden de kinderen, ouders en leerkrachten op dit moment opgevangen op de school.

De vader heeft een afscheidsbrief gestuurd naar ouders van schoolgenoten van zijn kinderen. In de brief staat dat een slepende scheidingskwestie de reden is voor het drama. De vrouw van de man, Bernd K.B., zou al enige tijd een relatie hebben met een andere man. In de brief schrijft Bernd ook: " We hebben nog een heerlijk weekend gehad met zijn vieren. Heerlijk geknuffeld en plezier gehad!"

Volgens het Dagblad van het Noorden is een betrokkene maandagmorgen na het lezen van de brief spoorslags naar het vakantiehuisje gereden. Daar ontdekte deze persoon het drama, belde de politie en heeft nog tevergeefs geprobeerde de kinderen te reanimeren. De man was niet op vakantie in het park, maar woonde daar al enige tijd.

De politie kan nog niet bevestigen dat sprake is van een gezinsmoord. De vier werden gevonden nadat een melding was binnengekomen dat er een zelfmoord zou worden gepleegd.

Bron

Gvd, gaan we weer!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SCHOONLOO - Op een bungalowpark aan de Warmenbossenweg in Schoonloo zijn vanochtend een 47-jarige man en zijn drie kinderen dood gevonden. De politie doet onderzoek.

Rond acht uur kreeg de politie een melding dat iemand zelfmoord wilde plegen of had gepleegd op het bungalowpark. Agenten die gingen kijken vonden de lichamen van de man en zijn drie zoons. De man had een tweeling van tien jaar uit een relatie en een derde kind van twee jaar bij een andere vrouw.

Er is een afscheidsbrief gevonden. De man lag in scheiding en schreef in de brief dat dat en zakelijke problemen de reden zijn voor het drama. Hij heeft vanochtend een email gestuurd naar de ouders van de school waar de kinderen op zaten. De kinderen gingen naar de openbare jenaplanschool de Petteflet in Groningen. RTV Noord sprak met een woordvoerder van de school en de kinderen, ouders en leerkrachten worden opgevangen. Voor alle andere direct betrokkenen is hulpverlening geregeld.

Burgemeester Eric van Oosterhout van Aa en Hunze heeft zich op de hoogte laten stellen van het drama.

Verslaggever Steven Stegen in gesprek met politiewoordvoerder Anne van der Meer

RTV-Drenthe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SCHOONLOO - Een man in Schoonloo heeft zichzelf en zijn drie kinderen maandagmorgen van het leven beroofd. De vier lichamen zijn gevonden in een bungalow op een vakantiepark.

De vader, Bernd K.B., heeft maandagochtend een afscheidsbrief gestuurd naar ouders van schoolgenoten van zijn kinderen. Twee van de drie kinderen zaten op de openbare jenaplanschool De Petteflet in Groningen. In de brief, die Dagblad van het Noorden heeft ingezien, staat dat een slepende scheidingskwestie de reden is voor de zelfdoding en drievoudige moord.

'Er is veel kapot gemaakt. Het heeft bakken met geld gekost', schrijft de vader in de brief. Naast privéproblemen waren er ook zakelijke. Zijn bedrijf, de website Mijnschoolinfo, was in financiële problemen geraakt. K.B. praat over het 'meenemen van de kinderen' en sluit zijn brief af met de tekst: ' we hebben nu eindelijk rust'.

Een betrokkene is volgens de politie maandagmorgen na het lezen van de brief spoorslags naar het vakantiehuisje gereden. Daar ontdekte deze persoon het drama, sloeg alarm en probeerde nog tevergeefs de kinderen Marijn, Seth en Jasper te reanimeren. De vader had de drie kinderen bij twee vrouwen. Met beide was de relatie verbroken. K.B. was erg depressief.

De vrouw van de man zou al enige tijd een relatie hebben met een andere man. De politie doet al de hele ochtend onderzoek in de bungalow in Schoonlo. Op camping Boerhaalsveld in Schoonloo is door campinggasten geschokt gereageerd op de gezinsmoord. Op de school De Petteflet komen ouders van kinderen bij elkaar. Ze worden geinformeerd door de schooldirectie over het drama in Drenthe.

Dit jaar zijn in Groningen, Drenthe en Friesland al 17 personen omgebracht. Gemiddeld telt het Noorden acht moord- en doodslagzaken per jaar.

Dit jaar zijn in Groningen, Drenthe en Friesland al 17 personen omgebracht. Gemiddeld telt het Noorden acht moord- en doodslagzaken per jaar.

DVHN.nl

U kunt hier het condoleanceregister tekenen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De afscheidsbrief :

Schoonloo 8 september 2013

Dag achterblijvers,

Ik heb er lang over nagedacht of ik een afscheidsbrief zou achter laten.

Ik vind wel dat ik jullie een verklaring schuldig ben.

Ik ben na 7 jaar vechten met Lucelle en 5 jaar procederen helemaal op. Ondanks dat Lucelle geen gelijk heeft gekregen in Hoger beroep. Ik kan dit niet echt vieren. Lucelle heeft nu de mediator aansprakelijk gesteld wat de vriendschap tussen de mediator en mij inmiddels heeft gekost. Er is heel veel kapot gemaakt. En heeft bakken met geld gekost. Het is afwachten wat de volgende stap is. Haar motto is dan ook: Ik rust niet eerder dan dat ik jou ten gronde heb gericht.

Dat is dan nu gelukt.

Ook in de afgelopen jaren zakelijk gezien heb ik het niet erg makkelijk gehad (mede door gezeik privé) en ben het vechten meer dan zat. Sinds januari 2013 heb ik zoveel strijd gehad binnen mijn huidige bedrijf (Mijnschoolinfo) dat ik hierdoor bijna er financieel aan onder door gegaan ben. Het is mooi dat er nu een doorbraak is met de huidige aandeelhouder en de toetreddende aandeelhouder. Ik kan alleen niet meer de energie er voor opbrengen. Als ik bij een baas had gewerkt had ik mij een jaar geleden allang ziek gemeld. Mijn eigen diagnose is dat ik zwaar depressief ben.

Ook de strijd met Jeanine heeft mij niet koud gelaten. In mei van dit jaar had ik al aan Jeanine laten weten dat ik graag vrienden wilde zijn. Afgelopen woensdagavond liet Jeanine mij telefonisch weten dat het uit was nu voor haar. En dat ze afgelopen tijd het niet gerespecteerd had mijn keuze dat we vrienden waren. De opstelling van Jeanine afgelopen week die hierop volgende, het mij kwetsen en mij een schop na geven was het laatste zet tot deze stap. Als ik er achteraf naar kijk heeft Jeanine nooit echt achter mij gestaan en deugde er maar heel weinig van mij.

Vanavond was ik bij Jeanine, Jeanine liet mij weten dat ze na onze eerste aanvaring niet voor mij als persoon meer is gegaan. Ze ging voor de relatie, en het gezinsleven liet ze weten. Kortom ze heeft toneel gespeeld in periode hierna. Ze geeft ook toe dat ze niet eerlijk naar mij is geweest. Ik voel mijn goed belazerd door Jeanine! Ondanks dat we ook samen leuke dingen hebben gedaan.

Waarom de kinderen meenemen:

Losse handje Harry de vriend van Lucelle

Sinds april 2008 heeft Lucelle een relatie met Harry (*censuur, red.*) uit Winschoten welke zij leerde kennen via Match4me. (datingsite) Dit leek in het begin allemaal prima tot dat de Jasper en Marijn bij mij kwamen dat Harry losse handjes had. Na een gesprek bij de mediator en ontkenning van Lucelle leek het rustig. Helaas bleek dat niet definitief te zijn. In de laatste jaren is dit meerdere keren voor gekomen en heb ik daar Lucelle op aangesproken. Wat overigens niet door haar ontkend wordt! Het vervelende is dat ik Jasper en Marijn niet kan beschermen als Harry in de buurt is.

Kunnen Lucelle en Harry verder met elkaar zonder dat Harry last van Jasper en Marijn heeft.

En heeft Harry, Lucelle helemaal voor zich zelf. Niet dat Harry nu al veel ondernam met Jasper en Marijn. De mannen moesten niet.

Seth

Voor Seth kan ik het niet verkroppen dat hij alleen achter blijft zonder zijn 2 grote broer waar hij helemaal gek van is. En Seth bv niet meer kan beschermen tegen de bijtende hond van Jeanine haar moeder waar ik zelf achter moest komen en er door Jeanine en Aafke (moeder Jeanine) erg laconiek mee omgegaan werd. (Jeanine was het in zoals ze dat zelf zei: in haar onder bewust zijn bewust vergeten te vertellen omdat ze bang was voor gezeik) Ook vond Jeanine het vanavond lullig dat ze zelf nog 18 jaar met mij door een deur moet ivm Seth!

Jeanine heeft nu haar vrijheid terug, kan alles weer doen en laten wat ze ook kon voor je mij tegen kwam en Seth kreeg, en hoeft geen rekening meer te houden met Seth en mij.

En alle helemaal niet meer van mij!

We hebben dit laatste weekend overigens een heerlijk weekend gehad met ze 4en.

Heerlijk geknuffeld en plezier gehad!

Ik verwacht op geen enkele manier begrip van jullie. Weet dat ik heel veel hou en gehouden heb van mijn 3 geweldige mannen en ze heel graag wat anders gegund had.

Geen ruzieende ouders en gesleep meer met de kinderen.

Wij hebben nu eindelijk rust!

Meer wil ik er niet over zeggen.

Bernd
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_130989269
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

is bij de 2 jongens uit zeist ook niet gebeurd. En terecht.
Daar weten ze het nog niet van, en bestaat de kans dat ze het nooit te weten komen.
  maandag 9 september 2013 @ 16:22:06 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130989294
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:11 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Wie er schuld heeft hoor je mij niet over maar die vrouw was gewoon net zo fout. De man drijft het alleen wat verder door. Bij sommige vrouwen hier is alles al duidelijk, lijkt me heerlijk als je zulk goed inzicht hebt. Jullie moeten bij de recherche gaan werken, zijn alle zaken zo opgelost.
Jouw inzicht is gelukkig wel kraakhelder, zonder enige kennis van de zaak weet je immers dat die vrouw (welke? de moeder van de oudste twee of de moeder van de jongste?) "net zo fout" was.....

En dan verwijt je anderen dat het allemaal zo snel duidelijk vinden?
De meesten vinden nog helemaal niets van de moeder(s), omdat er, behalve de zaken uit de brief van de vader, nog vrijwel niets over ze bekend is.

Jij daarentegen weet al dat de moeder(s) net zo fout zijn, en verwijt een van de moeders zelfs een slecht beoordelingsvermogen van mannen te hebben omdat de moordenaar van haar kinderen claimt dat haar huidige partner losse handjes heeft.

Als er iemand is die geen enkele reden heeft anderen te verwijten snel conclusies te trekken ben jij het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130989313
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. Als zij niet 5 jaar lang die man het leven zuur maakte zouden haar kinderen nog leven, zo simpel is het.
Als hij de kinderen niet vermoord had zouden haar kinderen nog leven, zo simpel is het.
pi_130989508
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:22 schreef rever het volgende:

[..]

Als hij de kinderen niet vermoord had zouden haar kinderen nog leven, zo simpel is het.
En de jongste was alleen omdat hij anders zn broer zo zou missen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 september 2013 @ 16:28:45 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130989538
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En de jongste was alleen omdat hij anders zn broer zo zou missen...
En omdat hij een keer door de hond van z'n moeder oma gebeten was....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130989557
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

En omdat hij een keer door de hond van z'n moeder gebeten was....
Oh ja, sorry...

Nou dan ben ik blij dat mijn moeder geen hond heeft... Levensgevaarlijk..
pi_130989682
Ah, nieuw topic, nieuwe voorspelling: de Jeugdzorg krijgt ervan langs en neemt "stappen" om "de procedures aan te scherpen".
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Trouwste user 2022 maandag 9 september 2013 @ 16:36:20 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_130989748
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, nieuw topic, nieuwe voorspelling: de Jeugdzorg krijgt ervan langs en neemt "stappen" om "de procedures aan te scherpen".
Ja, die zijn de oorzaak van moorden in hun gezin.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130989759
Tering.. die brief. -O-
pi_130989788
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:36 schreef tong80 het volgende:
Ja, die zijn de oorzaak van moorden in hun gezin.

Er zijn altijd media en mensen die in dit soort treiste gevallen ook nog eens naar de Jeugdzorg gaan wijzen om maar een schuldige te kunnen stenigen. Zal me niks verbazen als dat nu weer gebeurt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130989826
Maar gewoon dat uit de brief naar voren kwam dan zn 2e ex eigenlijk helemaal geen strijd had gevoerd. Maar gewoon klaar was met hem... Dat kost haar dus gewoon haar kind.
  maandag 9 september 2013 @ 16:39:54 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130989849
Die brief spreekt niet echt voor hem, volgens mij is het een labiel figuur.
  Trouwste user 2022 maandag 9 september 2013 @ 16:40:14 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_130989859
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 16:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er zijn altijd media en mensen die in dit soort treiste gevallen ook nog eens naar de Jeugdzorg gaan wijzen om maar een schuldige te kunnen stenigen. Zal me niks verbazen als dat nu weer gebeurt.
Die mensen werken niet voor niets in die branche. Ik durf te wedden dat de meesten zich oprecht inzetten in dit soort situaties.

Wat doe je tegen gestoorde gekken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130989900
quote:
Oprichter iLocal berooft zichzelf en drie kinderen van het leven

Tragisch nieuws uit het noorden. Bernd K B, die samen met Pieter Grasdijk de internetdienst iLocal opzette en dat verkocht aan TomTom, pleegde maandagochtend zelfmoord nadat hij eerst zijn drie kinderen ombracht.
Dat meldt Dagblad van het Noorden. De vier lichamen zijn gevonden op een vakantiepark te Schoonloo. In een afscheidsbrief schrijft Bos dat een slepende echtscheiding ten grondslag ligt aan de wanhoopsdaad. Ook was het nieuwe internetproject van de ooit succesvolle ondernemer, Mijnschoolinfo, in de financiële problemen geraakt, schrijft hij. In de brief meldt hij ook zijn kinderen ‘mee te nemen’ en ‘we hebben nu eindelijk rust’.

Klaasse Bos stond in 2005 samen met Grasdijk in onze rubriek Zapp met zijn iLocal. Dagblad van het Noorden heeft een condoleanceregister opgezet. K B’ zakenpartner Pieter Grasdijk kwam recent in het nieuws als medeverdachte van Buck Groenhof. Die wordt verdacht van het tillen van SNS Property Finance.
Hij was ook oprichter van iLocal

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 09-09-2013 16:50:05 ]
  maandag 9 september 2013 @ 16:43:13 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130989947
Hij was dan weer niet slim im het kiezen van zijn zakenpartners. Misschien kunnen we op zijn bordje ook nog wat schuld schuiven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_130989952
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:39 schreef Ticootje het volgende:
Maar gewoon dat uit de brief naar voren kwam dan zn 2e ex eigenlijk helemaal geen strijd had gevoerd. Maar gewoon klaar was met hem... Dat kost haar dus gewoon haar kind.
Ja, zo had ik het nog niet eens gelezen. Bah.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_130989953
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:39 schreef xzaz het volgende:
Die brief spreekt niet echt voor hem, volgens mij is het een labiel figuur.
Hij komt er inderdaad nogal labiel in over
  maandag 9 september 2013 @ 16:43:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130989956
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:40 schreef nolamoetblijven het volgende:
Toch geloof ik die vent meer dan dat de rest hem niet gelooft. Als het allemaal zo erg niet zou zijn, zou hij ook zijn kinderen niet meenemen. Voordat je zoiets doet moet je mentaal helemaal kapot zitten. Nogmaals,... daar waar 2 vechten, hebben twee schuld. Zeker als een van de vrouwen al heeft aangetoond dat ze nu niet echt een goede smaak in mannen heeft.
Hebben die vrouwen schuld aan zijn wanhoop? En dan dus ook schuld aan de moorden die hij heeft begaan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_130990003
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:39 schreef Ticootje het volgende:
Maar het lijkt er op dat hij beweert dat zij dat kind alleen gekregen heeft voor hem en dus weinig om dat kind geeft
  maandag 9 september 2013 @ 16:45:59 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130990039
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:44 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Mede ja,... zonder die vrouwen geen scheiding.
Dus jij vindt dat die vrouwen dood door schuld is te verwijten?
  maandag 9 september 2013 @ 16:46:28 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130990057
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar het lijkt er op dat hij beweert dat zij dat kind alleen gekregen heeft voor hem en dus weinig om dat kind geeft
Ik lees het juist dat ze vooral dat kind wilde en hem alleen als noodzakelijke verwekker.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 september 2013 @ 16:46:46 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130990059
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:44 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mede ja,... zonder die vrouwen geen scheiding.
Goede redenatie!
Zonder die vrouwen ook geen kinderen. Ongezien aan de hoogste boom ermee!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 september 2013 @ 16:47:17 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130990081
Het is zo'n rare combinatie van factoren:
Op 9 juli 2013 zou Ruben (drama Doorn) 10 jaar zijn geworden, die dag verschijnt er een interview met zijn moeder in het AD.
Op 9 juli 2013 overlijdt de moeder van Bernd KB (zijn vader was >30 jaar geleden al overleden).

Het ene slachtoffer zou jarig zijn geweest op de dag dat de moeder van de dader van het andere gezinsdrama overlijdt... het lijkt erop alsof hij zijn moeder dit drama iig heeft willen besparen, maar op een of andere manier ben ik bang dat hij haar moment van overlijden wel als een hint in de richting heeft gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130990091
quote:
Gisteravond een uur lang op SBS6 een weerzinwekkend spektakel over de moord op de twee broertjes Ruben en Julian. Hoe erg het voor de politie was en alle andere betrokkenen.

Henk Strootman maakte me erop attent dat er ooit is afgesproken – binnen justitie – juist zo weinig mogelijk aandacht aan familiedrama’s te besteden, om ’copycat’ te voorkomen. Waarom dan hier zo ruimhartig en tot in alle details aan meegewerkt?

Het kán natuurlijk toeval zijn, maar als blijkt dat de man in Schoonloo zich op enige wijze heeft laten inspireren door doe SBS-documentaire mogen er hier en daar nog wel wat koppen rollen. Is in elk geval de moeite waard dit héél goed uit te zoeken.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')