Ik vind dit ergens wel geruststellend.quote:Op maandag 9 september 2013 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wij als mens zijnde, zijn toch altijd op ons zelf aangewezen.
Stel we doen niks. Gaan we dood. We zijn toch echt alleen. Ja, we zoeken anderen op etc. Maar als die wegvallen, ben je weer alleen.
En dan moet je wel heel erg sociaal zijn om met iedereen een praatje te maken. Dat is ook niet echt iets wat ik heb. Ik kijk altijd de kat uit de boom.quote:Op maandag 9 september 2013 22:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ah ok. Het is op zich ook niet raar om alleen naar een kroeg te gaan. Het is meer een kwestie van er niet tussen kunnen komen.
Ja. Het schijnt dat bijv. vitamine b-tekort samenhangt met depressie. Maar bij mij hebben ze alleen bloed geprikt toen ik met ad ging beginnen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lol, dat zou mooi zijn. Nee, maar ze kunnen wel kijken of je evt andere stoffen te kort komt of iets in die geest. Maar verwacht niet dat ze gelijk dat soor testen doen. Ligt een beetje aan de klachten.
Kwestie van beetje om je heen kijken en sociaal doen. Je zal verstelt staan hoe open andere mensen staan voor contacten.quote:Op maandag 9 september 2013 22:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ah ok. Het is op zich ook niet raar om alleen naar een kroeg te gaan. Het is meer een kwestie van er niet tussen kunnen komen.
Als in een najaarsdepressie? Het kan zijn dat je nu een dip hebt, dat hoeft niet te betekenen dat je hele najaar nu naar de galemiezen is.quote:Op maandag 9 september 2013 22:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik ben het gezeik gewend al vanaf dat ik op de kleuterschool zatDus ben vaker overprikkeld. Maar soms vraag ik me toch af waarom specifiek op dat moment. Vorig jaar was voor het eerst dat ik niet ontevreden was over m'n najaar.. dat hielp, want normaal is het najaar een moment dat alles fout gaat en gaat in het voorjaar alles goed.
Ow ik heb nog nooit verteld van te voren waarom ik de afspraak wou met de huisarts. Of ze vragen het niet of ik zeg "het is prive". Al maakt het me geen reet uit verder.quote:Op maandag 9 september 2013 22:24 schreef kuolema het volgende:
Een standaard consult bij de huisarts duurt 10 minuten. Toen ik belde, zei ik dat het om psychische klachten ging en toen zei de assistente 'zal ik maar een dubbele afspraak maken dan?'
Het is bedoeld om een indicatie te krijgen van je klachten, gewoon kort zodat de huisarts weet of hij je doorstuurt en waarheen. Je hoeft niet je hele levensverhaal te vertellen hoor. Maar je kunt het opschrijven zodat je zeker weet dat je het belangrijkste vertelt.
Ja ik kan opzich wel met die mensen uit mijn klas praten. Maar probleem is dat we wel vrij ver van elkaar afwonen en dus ook niet zomaar even wat gaan doen. En ik heb toch die angst voor afwijzing als ze niet willen ofzo. En ik denk dan weer paranoia als ik ben dat ze achter mijn rug om praten over wat voor debiel ik ben.quote:Op maandag 9 september 2013 22:24 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is kan idd wel awkward zijn om in je eentje uit te gaan. Maar JR, ik daag je nogmaals uit..vraag iemand mee uit, want je hebt wel eens gesprekken met mensen zei je en dat is een goed moment. Zo van 'is er iets te doen qua uitgaan hier in de buurt' en dan komt het vanzelf.
Is er niemand in je omgeving die je zou kunnen vertellen dat je hulp gaat zoeken?
Moet je wel van drank houdenquote:Op maandag 9 september 2013 22:26 schreef kuolema het volgende:
Of eerst indrinken, dan gaat het allemaal wat makkelijker en is het ook leuker
absoluut! Heb ik die eerste avond toen (nu dan stam-)kroeg ook gedaan. Thuis ingedronken, avond gekozen waarop er een bandje speelde.. (want dan valt het toch minder opquote:Op maandag 9 september 2013 22:26 schreef kuolema het volgende:
Of eerst indrinken, dan gaat het allemaal wat makkelijker en is het ook leuker
Opzich is dat waar. Al heb ik wel eens mensen ontmoet terwijl ik alleen in de kroeg zat. Maar dan is er ook drank in het spel waardoor het allemaal wat makkelijker gaat.quote:Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Met mensen erheen gaan heb je wat te doen en kan je sociaal doen. Dan kan je daarna altijd nog mensen ontmoeten. Al die mensen zijn daar al in vriendengroepen, en kom je dan niet tussen.
Ze vroeg het bij mij.quote:Op maandag 9 september 2013 22:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ow ik heb nog nooit verteld van te voren waarom ik de afspraak wou met de huisarts. Of ze vragen het niet of ik zeg "het is prive". Al maakt het me geen reet uit verder.
Dat wil ik je wel lerenquote:Op maandag 9 september 2013 22:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Moet je wel van drank houden.
FOK! meet vind ik te engquote:Op maandag 9 september 2013 22:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Opzich is dat waar. Al heb ik wel eens mensen ontmoet terwijl ik alleen in de kroeg zat. Maar dan is er ook drank in het spel waardoor het allemaal wat makkelijker gaat.
Verder: Fok meeting een optie?
Nee. Dat is het lullige, daar heb ik niet specifiek last gaan. Maar de dingen die me hard raken komen altijd in september-november. Overleden familieleden, ziekteshit, shit met exen. Geen idee waarom... maar je gaat dat na 15 jaar toch anders zien en een angst ontwikkelen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Als in een najaarsdepressie? Het kan zijn dat je nu een dip hebt, dat hoeft niet te betekenen dat je hele najaar nu naar de galemiezen is.
Mixjes niet?quote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet het leren drinken zegt iedereen ja.
Maar ik krijg het echt niet weg
Ik ben juist in de zomer extra depressief omdat het dan mooi weer is en mijn ouders zeuren dat ik dingen moet doen. Maar dat weet ik dan niet en heb geen vrienden om mee te gaanquote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee. Dat is het lullige, daar heb ik niet specifiek last gaan. Maar de dingen die me hard raken komen altijd in september-november. Overleden familieleden, ziekteshit, shit met exen. Geen idee waarom... maar je gaat dat na 15 jaar toch anders zien en een angst ontwikkelen.
Ik vind de kerst de leukste periode van het jaar. (Given geen shit met familie) en de tijd daarvoor ook gezellig, dus dat is t niet..
Stel je niet aan. Zuipen zul je!quote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je moet het leren drinken zegt iedereen ja.
Maar ik krijg het echt niet weg
Ik heb bier, wodka en baco's geprobeerd. Vond het allemaal vies. Misschien zijn mixjes wel lekkerquote:Op maandag 9 september 2013 22:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mixjes niet?
Dat krijg ik - als straight-edge - nog wel weg
Nouhou, doe nou gewoon.quote:Op maandag 9 september 2013 22:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik kan opzich wel met die mensen uit mijn klas praten. Maar probleem is dat we wel vrij ver van elkaar afwonen en dus ook niet zomaar even wat gaan doen. En ik heb toch die angst voor afwijzing als ze niet willen ofzo. En ik denk dan weer paranoia als ik ben dat ze achter mijn rug om praten over wat voor debiel ik ben.
Nog genoeg zaken om te proberen dus.quote:Op maandag 9 september 2013 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb bier, wodka en baco's geprobeerd. Vond het allemaal vies. Misschien zijn mixjes wel lekker
Wel of er een tekort of teveel aan stofjes is wat bijvoorbeeld oververmoeidheid kan veroorzakenquote:Op maandag 9 september 2013 22:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kunnen ze aan je bloed zien of je depressief bent ?
Wijn?quote:Op maandag 9 september 2013 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb bier, wodka en baco's geprobeerd. Vond het allemaal vies. Misschien zijn mixjes wel lekker
Zomervakantieshit herken ik wel ja. Mijn vrienden gaan altijd heel lang op vakantie en ik blijf dan thuis.. zit vaak hele dagen te gamen en TV te kijken, dan voel je je best wel nutteloos. Begrijp me niet verkeerd, vakantie is heerlijk maar mijn sociaal leven ligt dan op z'n gat voor 2 maandenquote:Op maandag 9 september 2013 22:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben juist in de zomer extra depressief omdat het dan mooi weer is en mijn ouders zeuren dat ik dingen moet doen. Maar dat weet ik dan niet en heb geen vrienden om mee te gaan
Ik wil het wel, maar als ik wat zekerder benquote:
Wodka moet je ook niet mee beginnen joh.quote:Op maandag 9 september 2013 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat doen veel mensen. Ik vind dat dus niet zo heel vreemdquote:Op maandag 9 september 2013 22:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dan moet je wel heel erg sociaal zijn om met iedereen een praatje te maken. Dat is ook niet echt iets wat ik heb. Ik kijk altijd de kat uit de boom.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nog genoeg zaken om te proberen dus.
Ja dat kan best. Ik ben best vaak sneller moe, al valt dat de laatste tijd wel mee. Kan redelijk zonder problemen vroeg opstaan.quote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wel of er een tekort of teveel aan stofjes is wat bijvoorbeeld oververmoeidheid kan veroorzaken
Die was ik nog vergeten. Dat vond ik ook echt smerigquote:
D & A meet?quote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
FOK! meet vind ik te eng.
Ik heb teveel ruzie gemaakt op FOK! met mensen.
Ik voel me juist meestal op m'n best in de zomervakantie. Heb dan ook meestal wel leuke dingen te doen. En geen school, dat is wel echt een trigger bij mij. Zoals nuquote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zomervakantieshit herken ik wel ja. Mijn vrienden gaan altijd heel lang op vakantie en ik blijf dan thuis.. zit vaak hele dagen te gamen en TV te kijken, dan voel je je best wel nutteloos. Begrijp me niet verkeerd, vakantie is heerlijk maar mijn sociaal leven ligt dan op z'n gat voor 2 maanden
Ik krijg altijd gezeur dat ik wat moet doen. Maarja ik ga niet alleen op stap ofzoquote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zomervakantieshit herken ik wel ja. Mijn vrienden gaan altijd heel lang op vakantie en ik blijf dan thuis.. zit vaak hele dagen te gamen en TV te kijken, dan voel je je best wel nutteloos. Begrijp me niet verkeerd, vakantie is heerlijk maar mijn sociaal leven ligt dan op z'n gat voor 2 maanden
Nja, dan wordt het ook gewoon een klotetijd, snap ik welquote:Op maandag 9 september 2013 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee. Dat is het lullige, daar heb ik niet specifiek last gaan. Maar de dingen die me hard raken komen altijd in september-november. Overleden familieleden, ziekteshit, shit met exen. Geen idee waarom... maar je gaat dat na 15 jaar toch anders zien en een angst ontwikkelen.
Ik vind de kerst de leukste periode van het jaar. (Given geen shit met familie) en de tijd daarvoor ook gezellig, dus dat is t niet..
Heb je geen vrienden van buiten school? Klasgenoten van vroeger of via via een netwerk?quote:Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja je kan niet uitgaan in je eentje, dat werkt niet. Daarom probeer ik ook wel vrienden te maken op school, maar die zien me niet meer dan als een aardige klasgenoot denk ik.
Ik had dat ooit een keer met school gekocht in Duitsland en in de bus gedronken. Het was echt heel smerig, maarja wou wel eens kijken of deze alcohol dan wel lekker wasquote:Op maandag 9 september 2013 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wodka moet je ook niet mee beginnen joh.
Maar genoeg mogelijkheden ja.
Het lullige is dat de eerste weken altijd wel vol zitten, dat gaat prima, maar op een gegeven moment is iedereen weg en dan zit ik maar..quote:Op maandag 9 september 2013 22:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
D & A meet?
[..]
Ik voel me juist meestal op m'n best in de zomervakantie. Heb dan ook meestal wel leuke dingen te doen. En geen school, dat is wel echt een trigger bij mij. Zoals nu
Mja mijn familieleden zijn wel redelijk sociaal. Mijn pa, broer, zus en zwager maken echt met iedereen een praatje en doen sociaal. Dat kan ik echt niet, ben veel terughoudender.quote:Op maandag 9 september 2013 22:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat doen veel mensen. Ik vind dat dus niet zo heel vreemd
En daarom, omdat niemand je kan overtuigen, ga je naar de huisartsquote:Op maandag 9 september 2013 22:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil het wel, maar als ik wat zekerder ben.
Mensen beginnen ook geen whatsapp gesprek met me uit zichzelf. Dat lijkt me duidelijk
Ja begrijpelijk. Kerst is ook alleen leuk als mn zussen normaal tegen elkaar kunnen doen.quote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Nja, dan wordt het ook gewoon een klotetijd, snap ik wel![]()
Datzelfde heb ik met december, haat aan kerst en oudjaar. Op die laatste is m'n pa overleden, elk jaar weer een spanningsopbouw voor die dag(en) en bizar in contrast met hoe veel anderen het beleven
Nee die had ik wel. Maar dat heb ik afgestoten omdat het mensen zijn die ik niet echt beschouwde als vriend ofzo. Vertrouwde ze niet. Dan heb ik er geen zin in. Ik wissel mensen ook te snel in ofzo, klinkt misschien gek.quote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heb je geen vrienden van buiten school? Klasgenoten van vroeger of via via een netwerk?
Waarom ga je niet mee met ze?quote:Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lullige is dat de eerste weken altijd wel vol zitten, dat gaat prima, maar op een gegeven moment is iedereen weg en dan zit ik maar..
Ik ga ook nooit met vrienden echt op vakantie ofzo.
Dat weet ik zeker van niet. Die hebben het druk zat met andere mensen te praten.quote:Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef kuolema het volgende:
[..]
En daarom, omdat niemand je kan overtuigen, ga je naar de huisarts
En wat nou als zij precies hetzelfde denken...?
Ze gaan of met ouders (je bent 20, kom op) of met van die verenigingsreizen. Dus dat gaat nietquote:Op maandag 9 september 2013 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet mee met ze?
Ik krijg ook kotsneigingen van de meeste sterke drank. Maar hoe vaak heb je bier geprobeerd? Ik heb het gewoon een week lang achter elkaar gedronken en vond het op de tweede avond al okeequote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik had dat ooit een keer met school gekocht in Duitsland en in de bus gedronken. Het was echt heel smerig, maarja wou wel eens kijken of deze alcohol dan wel lekker was
En daar zit de kronkel. Dat weet je niet.quote:Op maandag 9 september 2013 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat weet ik zeker van niet. Die hebben het druk zat met andere mensen te praten.
Dat zal over het algemeen wel het geval zijn, maar ik heb de ervaring dat mensen met mij niet open willen staan voor contact. Dat mensen mij zaterdagavond wel accepteerden was puur geluk. De club mensen die mij niet accepteren is nog altijd veel groter.quote:Op maandag 9 september 2013 22:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kwestie van beetje om je heen kijken en sociaal doen. Je zal verstelt staan hoe open andere mensen staan voor contacten.
Aha, ik dacht dat ze gewoon op zuipvakantie gingen ofzoquote:Op maandag 9 september 2013 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze gaan of met ouders (je bent 20, kom op) of met van die verenigingsreizen. Dus dat gaat niet
Misschien zelf iets organiseren volgend jaar.
Haha ik heb bier drinken een paar keer geprobeerd, door sociale druk natuurlijkquote:Op maandag 9 september 2013 22:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik krijg ook kotsneigingen van de meeste sterke drank. Maar hoe vaak heb je bier geprobeerd? Ik heb het gewoon een week lang achter elkaar gedronken en vond het op de tweede avond al okee![]()
Wat zijn we goed bezig in dit topic jou aan de drank te krijgen btw lol
van die verenigingsshit komt daar natuurlijk wel op neer (en daar ik straight-edge ben heb ik daar niets mee) maar da's natuurlijk ook wel een groep waar je dan moeilijk in komt.quote:Op maandag 9 september 2013 22:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat ze gewoon op zuipvakantie gingen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |