Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) Pimknops, hiker regio Eindhoven QuiCk01, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat er inmiddels 5 auto's op de oprit staan, en wij allemaal uit huis zijn. En m'n ma dus alleen boodschappen moet doen in dat ding. Ipv een heel gezin vervoeren. En omdat ze niet kan rijden in een grote auto. Die bumpers van de zafira zijn ook niet meer wat ze geweest zijn haha.
Op zondag 8 september 2013 22:59 schreef ColeJ het volgende: Ik vind een Zafira geen grote auto, meer een normaal formaat. Bij een grote auto denk ik aan een Crafter oid.
Die scharen wij hier gewoon onder de busjes. Wie heeft voor privégebruik nou een Crafter op de oprit staan?
quote:
Op maandag 9 september 2013 09:58 schreef S-RS het volgende: Haha dat dus. Genoeg mensen die een Zafira e.d. grote auto's vinden, met name door het wat mindere zicht rondom.
SUV's (Q7, Touareq, Cayenne) zijn grote auto's; MPV's (Zafira, Touran, Alhambra, Sharan) zijn ruime auto's; Dan krijg je Passatjes, A6jes, Vectraatjes etc, dat zijn vakantieauto's, De Golfjes, Octavia's, Astraatjes, Leonnetjes, A3/A4 e.d. zijn degelijke auto's; Dan de Polo's, Lupo's, Fabia's, Corsa's, e.d. zijn voor moedersss,
En auto's zoals mijn Alto zijn kleine kut boodschappen wagens
En ja, ik generaliseer Maar ik was ook nog maar zes/zeven jaar oud...
Oke jullie je zin, de Crafter telt niet mee. Wat te denken van een Mercedes GL, veel groter dan een Zafira. Joppie's Audi A6 vakantiekar is ook groter dan een Zafira.
edit: En we hebben weer werk voor morgen en overmorgen
Op maandag 9 september 2013 14:06 schreef ColeJ het volgende: Oke jullie je zin, de Crafter telt niet mee. Wat te denken van een Mercedes GL, veel groter dan een Zafira. Joppie's Audi A6 vakantiekar is ook groter dan een Zafira.
Joh, lees eens Dat was toen ik zeven was. Dan deel je auto's in op basis van merk, type en hoe ze eruit zien, niet in welk segment ze vallen of hoe de binnenruimte is
Joh, lees eens Dat was toen ik zeven was. Dan deel je auto's in op basis van merk, type en hoe ze eruit zien, niet in welk segment ze vallen of hoe de binnenruimte is
Toen jij zeven was bestonden de Touareg, Cayenne en Q7 nog niet
De rijtest wordt afgenomen op de openbare weg en duurt circa 90 minuten. De rijtest vindt plaats in één van de volgende auto’s;
Mercedes S verlengd BMW 5 serie Volkswagen Passat
Moet je serieus anderhalf uur rijden?! Ik heb woensdag sollicitatie die 3 en een half uur duurt, anderhalf uur daarvan is dus rijden in een dikke wagen?? Kan het bijna niet geloven
Bij EW? duurt geen negentig minuten hoor, tussen een half uur en een uur ben je echt wel terug.
Vond het toen ook leuk, solliciteren in een 5 serie totdat ik daadwerkelijk ging werken en regelmatig in zulke auto's reed, dan is het bijzondere er weer snel van af
Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Daantke het volgende: Bij EW? duurt geen negentig minuten hoor, tussen een half uur en een uur ben je echt wel terug.
Vond het toen ook leuk, solliciteren in een 5 serie totdat ik daadwerkelijk ging werken en regelmatig in zulke auto's reed, dan is het bijzondere er weer snel van af
Ik denk al anderhalf uur... aardig lang. Maar een uurtje is goed te doen, hoe kritisch zijn ze?
Ik denk al anderhalf uur... aardig lang. Maar een uurtje is goed te doen, hoe kritisch zijn ze?
Ik reed samen met een andere kneus in de S-Klasse. Oom instructeur begon zijn babbeltje met de zin dat die S-Klasse een ton koste en dat we dus even moesten beseffen waar we in reden. Vervolgens knalde die klapjosti waar ik de rijtest mee had met 85 door de bebouwde kom van Breda, stoof met 60 door rood de kruising over en ging vol gas een haakse bocht door de snelweg op. Om nog maar te zwijgen over de dreun waarmee de achterwielen tegen de stoeprand kwamen bij het inparkeren. Oom instructeur vond het allemaal best als hij maar beloofde zulk gedrag niet uit te voeren in auto's van de klanten.
Nee, en daarom vergelijk ik het aan de hand van nu. Wat moet ik dan zeggen? Dodge Ram Van, Land Rover Discovery?
[..]
Ik reed samen met een andere kneus in de S-Klasse. Oom instructeur begon zijn babbeltje met de zin dat die S-Klasse een ton koste en dat we dus even moesten beseffen waar we in reden. Vervolgens knalde die klapjosti waar ik de rijtest mee had met 85 door de bebouwde kom van Breda, stoof met 60 door rood de kruising over en ging vol gas een haakse bocht door de snelweg op. Om nog maar te zwijgen over de dreun waarmee de achterwielen tegen de stoeprand kwamen bij het inparkeren. Oom instructeur vond het allemaal best als hij maar beloofde zulk gedrag niet uit te voeren in auto's van de klanten.
Op maandag 9 september 2013 22:59 schreef joppie_saus het volgende: Ik reed samen met een andere kneus in de S-Klasse. Oom instructeur begon zijn babbeltje met de zin dat die S-Klasse een ton koste en dat we dus even moesten beseffen waar we in reden. Vervolgens knalde die klapjosti waar ik de rijtest mee had met 85 door de bebouwde kom van Breda, stoof met 60 door rood de kruising over en ging vol gas een haakse bocht door de snelweg op. Om nog maar te zwijgen over de dreun waarmee de achterwielen tegen de stoeprand kwamen bij het inparkeren. Oom instructeur vond het allemaal best als hij maar beloofde zulk gedrag niet uit te voeren in auto's van de klanten.
Kritisch? Nee.
Dat zal wel meevallen, hij zat bij mij al te zeuren als ik per ongeluk 60 of 70 reed op een overzichtelijke weg in de bebouwde kom (en daar zit je al snel op als je geen automaat en bmw gewend bent...)
En achteruit inparkeren vond hij ook te hard gaan terwijl ik nauwelijks gas gaf
Dat zal wel meevallen, hij zat bij mij al te zeuren als ik per ongeluk 60 of 70 reed op een overzichtelijke weg in de bebouwde kom (en daar zit je al snel op als je geen automaat en bmw gewend bent...)
En achteruit inparkeren vond hij ook te hard gaan terwijl ik nauwelijks gas gaf
Dan vind jij het maar meevallen. Jij zat niet bij mij in de auto, wel dan? Bovendien hebben die instructeurs hun eigen auto, dus hadden we niet dezelfde instructeur.
Dan vind jij het maar meevallen. Jij zat niet bij mij in de auto, wel dan? Bovendien hebben die instructeurs hun eigen auto, dus hadden we niet dezelfde instructeur.
Is het chagrijnige dinsdag vandaag? Ik bedoel gewoon dat het niet altijd zo hoeft te zijn, hoe het bij jou in de auto was kan ik niet over oordelen. Wilde alleen even nuanceren voor de mensen die nu gaan solliciteren.
Op dinsdag 10 september 2013 10:24 schreef joppie_saus het volgende: Dan nog. De enige manier waarop je die rijtest kan falen is door die auto tegen de eerste de beste boom te parkeren die je tegenkomt.
Mits je goed lette op het verkeer rondom je voordat je tegen de boom klapte, verwacht ik dat ze zelfs dan iets hebben van ah joh, kan gebeuren
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Reed vandaag 1 van jullie toevallig over de A2 ri Amsterdam rond half 3 in een witte BMW? Zag een jongen gast met chique vent achterin, moet wel PC zijn.
Vandaag toch weer 11 uur gewerkt dankzij een spoedje, in plaats van de oorspronkelijk geplande 5 uur. Gaat lekker zo, afgelopen 5 keren beschikbaar allemaal dagen van gemiddeld 10 uur kunnen draaien!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Nou ik ontvang wel veel minder mailtjes nu ik niet meer vanuit Breda werk. Kreeg toen ook nog geregeld mails over projecten. Vandaag heeft Volvo eindelijk besloten om onze V40 in NL af te leveren. Staat nu in Dordrecht, ze komen hem woensdag brengen. Misschien iemand van EW. Maar volgens mij is onze LM niet zo actief bij EW. (de LM die helemaal onderaan staat bij transportformulieren)
Op woensdag 11 september 2013 21:51 schreef zazzel het volgende: Nou ik ontvang wel veel minder mailtjes nu ik niet meer vanuit Breda werk. Kreeg toen ook nog geregeld mails over projecten. Vandaag heeft Volvo eindelijk besloten om onze V40 in NL af te leveren. Staat nu in Dordrecht, ze komen hem woensdag brengen. Misschien iemand van EW. Maar volgens mij is onze LM niet zo actief bij EW. (de LM die helemaal onderaan staat bij transportformulieren)
Waarom halen jullie hem zelf niet op dan? Dat vind ik juist het leukste altijd.
Waarom halen jullie hem zelf niet op dan? Dat vind ik juist het leukste altijd.
Dat zou ik ook willen, het leukste vind ik om juist om de eerste kilometers op de klok te zetten. Sommige mensen krijgen hun 'nieuwe' leaseauto thuis als hij al 250+km gereden heeft. Dan is voor mij het nieuwste er al af.
Omdat onze huurauto ook gelijk meegenomen word. En dit zo de constructie is van de LM. Wilde hem namelijk ook zelf gaan halen, maar dit was niet mogelijk. Overigens heeft m'n pa ook wel betere dingen te doen dan z'n auto ophalen aan de andere kant van het land als hij op kantoor is. Waarschijnlijk gaat hij gewoon per trailer.
Morgen 3 ritten. Vlaardingen - Den Haag, Den Haag - Breda en Breda - Capelle a/d IJssel. 5 minuten fietsen van huis beginnen en als klap op de vuurpijl nergens OV, want dezelfde adressen. Gelukkig is die in Capelle tussen 13.30 en 14.00 afleveren, anders had ik uiterlijk 13.00 alweer thuis geweest.
Auto's zijn Renault Megane (zowaar hatchback, wel de 1.5DCI uiteraard. Zowaar de 110pk en niet de 90), BMW 320i (wel prima dus) en een Ford Focus 1.6.,
Sodeju, alles wat vandaag ook maar enigszins tegen kón zitten, zat ook daadwerkelijk tegen.
Om te beginnen heb ik 30 minuten stil gestaan voor de ketelbrug die weer eens dienst weigerde en dus ellenlang open bleef staan. Vervolgens kom ik op Utrecht CS, zie ik tot overmaat van ramp op de informatieborden dat er een sein- en wisselstoring is tussen Zwolle - Meppel. Laat mij nou net nog voorbij Meppel moeten. Dus dat was nog eens 30 minuten reistijd extra. Al met al dus een uur extra gewerkt voor een hoop ergernissen.
En voor morgen weer twee ritten. Leeuwarden - Almelo in een Caddy en Apeldoorn - Goutum in een Focus. Laten we hopen dat vrijdag de 13e mij morgen enigszins spaart.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Die vertraging bij Meppel had ik ook last van, lekker duidelijke communicatie was het ook. Minder dan 5 minuten voordat we Zwolle binnen kwamen met de trein werd gemeld dat de intercity naar Groningen niet verder reed dan Zwolle, of we allemaal over konden stappen op die richting Leeuwarden zodat we in Meppel weer over konden stappen. Staat er één treinstel klaar om de mensen uit drie treinstellen te vervoeren. Kom je vervolgens in Meppel aan weten ze daar nergens van natuurlijk...
Op donderdag 12 september 2013 19:37 schreef joppie_saus het volgende: Met een anderhalf uur maar eens richting werk. Busje inpakken en morgenochtend om kwart over 5 in de auto route Amersfoort/Hilversum rijden.
Jezus wat een tijd. Maargoed, als je eenmaal wakker bent en je die lege snelwegen ziet Zit er een begrenzer op dat ding?