Ik ook, Utrecht Landgraaf morgen. In een Alfa Romeo, nog nooit geredenquote:Op woensdag 4 september 2013 16:41 schreef S-RS het volgende:
Dan belde ze mij net als laatste van regio Groningen. Ik kreeg een enkeltje Limburg
Hoe is het weggedrag? vergelijkbaar met Audi A8/BMW 7/S-Klasse? Natuurlijk verschillen die onderling heel erg, maar je snapt wel wat ik bedoel toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:47 schreef Sjouveur het volgende:
Gisteren voor het eerst in een Lexus LS600h gereden. Ik weet het nog niet zo met die auto, doe mij toch maar iets DuitsEr zaten wel slimmigheidjes op voor gebruik met een chauffeur, zo kon ik vanaf de bestuurdersstoel de passagiersstoel naar voren zetten zonder daarvoor atletische manoeuvres uit te hoeven voeren.
De geur van nieuwe auto's is echt awesome jaquote:Op woensdag 4 september 2013 21:36 schreef joppie_saus het volgende:
Nieuw busje op werk, en ik had hem als eerste meeVier dagen oud.. Die geur van nieuw is echt
Erg vergelijkbaar, er zit ook best veel gevoel in de besturing, waar dat bij een A8 bijvoorbeeld allemaal weggefilterd is. Het hybride systeem werkt ook goed, zonder schokken. Qua rijden dus een prima auto. Ik vond hem van binnen alleen erg verouderd ogen met lelijke plastic knoppen en onhandige bediening van de navigatie.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:23 schreef Thrasyllus het volgende:
[..]
Hoe is het weggedrag? vergelijkbaar met Audi A8/BMW 7/S-Klasse? Natuurlijk verschillen die onderling heel erg, maar je snapt wel wat ik bedoel toch?
Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Heeft niet zo'n beetje elke hybride een CVT? Mijn pa heeft een Jetta Hybrid, die heeft gelukkig DSG, maar verder kan ik geen een hybride met een 'gewone' automaat bedenken..
Die Jetta is op zich wel ok. 170pk gecombineerd vermogen, DSG, 0-100 in 8.5 seconden en 14%. Ziet er verder ook niet uit als een hybride en rijdt lekker.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef ColeJ het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, ik ben echt anti hybride haha.
Sowieso de Prius.. Wie zich daar nog in durft te vertonen heeft echt totaal de plank mis geslagen!
Wij moesten verplicht een diesel kiezen. Ook al rijden we max 25k per jaar.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Nieuwe Mazda 6 vind ik écht een dikke bak. Ook nog naar gekeken als opvolger van de Mondeo, maar m'n pa is iemand van de "als ik maar van A-naar-B kom" dus uiteindelijk gaf de 14% van de Jetta de doorslag.
Overigens is alleen de diesel van de 6 20% en omdat m'n pa minder dan 40k per jaar rijdt mag ie alleen een auto op benzine nemen.
Oké misschien niet allemaal, maar er zijn weinig uitzonderingen. Zeker als je het bekijkt over de auto's die daadwerkelijk besteld worden en in NL rijden.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:52 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik vind de A3 2.0TDI van m'n pa die onder de 40k blijft niet echt schraal voor een 20% auto. Ook de Octavia/Leon/Golf GTD (184 pk TDI), Mazda 6 zijn prima 20 procenters onder de 40k. En zelfs de Megane 14% en Focus 14% zijn prima auto's, 110 pk was altijd al normaal voor die klasse.
Het is geen straf meer om een 20% of zelfs 14% auto te rijden tegenwoordig, misschien tijd voor aanscherping van de regeltjes![]()
Het zijn allemaal niet meer de mueslimobielen van toen de lage bijtelling net in opkomst was.
Klopt, volgens mij wijkt een gemiddeld persoon echt 20% af van de opgegeven waarde. Fabrikanten kennen de truc en stellen de auto's zo af dat ze tijdens de test optimaal presteren. Hoe ze op de weg presteren qua co2 zal hun een zorg zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef ColeJ het volgende:
Sowieso moet die bijtelling op de schop. Lekker een Panamera rijden met 14% bijtelling. Bestel maar en zodra die binnen is meteen van de ECO af, en gassen met dat ding....
Moet niet gekker worden...
Weer zo'n prima regel om de 9 tot 5 mentaliteit te versterken. Als ze mij zoiets zouden flikken ging ik er asap vandoor.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:09 schreef Viezze het volgende:
Een vriend van me mag een nieuwe lease auto uitzoeken en daar hebben ze een nieuwe regel, als je een bepaald percentage boven de fabrieksopgave zit moet je een boete betalen. Collega van hem had een Guillietta en moest aan het einde van het jaar zo'n 1500¤ bijleggen
Twinair, hele weg aan de snelheid gehouden op de CC en rustig opgetrokken steeds. Groningen - Rotterdam(250km) 1 op 11,5quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:05 schreef Panthera. het volgende:
Ja en net alsof die fabrieksopgaves realistisch zijn, zeker met die miniatuurmotoren van tegenwoordig...
Nee ik zou er ook geen trek in hebben om steeds heen en weer te lopen, maar geeft wel aan hoe krom dit systeem is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:06 schreef S-RS het volgende:
Geeft hem eens ongelijk, ik hoef al die elektrische meuk ook niet. En de accijns die we dan weer extra vangen op de diesel, compenseren het gebrek aan bijtelling in de staatskas weer een beetje
Keep me updated!quote:Op vrijdag 6 september 2013 14:06 schreef S-RS het volgende:
Zo, en nu even de auto wassen. Over 1 uur en 54 minuten inruilen op een echte auto.
Het huidige systeem is inderdaad zo krom als een hoepel, en ik denk ook wel dat iedereen het daar over eens is. Toch zou ik hem het liefst zo houden, hooguit de 0%,14% en 20% catagorieen eruit. Want Den Haag zal Den Haag niet zijn, die 25% catagorie gaat dan vast naar 30% oidquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:08 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Nee ik zou er ook geen trek in hebben om steeds heen en weer te lopen, maar geeft wel aan hoe krom dit systeem is.
[..]
Keep me updated!
Euhm nou de eerste was een fabricage fout (ofzo) en de 2e was na 150.000 km. En omdat m'n ma dus niet zo'n wonder is met schakelen, is z'n opvolger een automaat.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:18 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Die 2.2 is echt een bazenblok. Niet heel snel, wel lekker soepel. Maar een 3e koppeling, of jullie hebben heel veel gereden of het getuigt van iemands rijskills daar thuis![]()
Maar neem aan dat je weet dat een 2-tronic een gerobotiseerde handbak is. Nooit gereden met zo'n ding, maar denk dat ik liever de handbak heb (met mega speling aan alle kanten)..
V40 vindt ik trouwens een hondslelijke auto..
Omdat er inmiddels 5 auto's op de oprit staan, en wij allemaal uit huis zijn. En m'n ma dus alleen boodschappen moet doen in dat ding. Ipv een heel gezin vervoeren. En omdat ze niet kan rijden in een grote auto. Die bumpers van de zafira zijn ook niet meer wat ze geweest zijn haha.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:40 schreef ColeJ het volgende:
Waarom eigenlijk van een Zafira naar een 107?
Die scharen wij hier gewoon onder de busjes. Wie heeft voor privégebruik nou een Crafter op de oprit staan?quote:Op zondag 8 september 2013 22:59 schreef ColeJ het volgende:
Ik vind een Zafira geen grote auto, meer een normaal formaat. Bij een grote auto denk ik aan een Crafter oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |