In de tweede zin zeg je dat het opleidingsniveau eigenlijk niet uitmaakt maar in de derde zin heb je het toch weer erover dat ze "hoger opgeleid" zijn. Dus wat is het nou? Hebben die Oost-Europeanen volgens jou nou wel of niet een streepje voor op grond van hun opleidingsniveau?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dus waarom zouden die bijstandstrekkers dan lui zijn ?
Voor de kas hoef je iemand niet om te scholen he, dat is laagopgeleid werk.
Hoe wil je concurreren met Oost Europeanen die en jonger zijn en hoger opgeleid en ook nog goedkoper ?
Dus jonger, goedkoper én hoger opgeleid.. En jij vindt het normaal dat zulke gasten dan geen voorrang krijgen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dus waarom zouden die bijstandstrekkers dan lui zijn ?
Voor de kas hoef je iemand niet om te scholen he, dat is laagopgeleid werk.
Hoe wil je concurreren met Oost Europeanen die en jonger zijn en hoger opgeleid en ook nog goedkoper ?
Dat laatste stukje ben ik ermee eens. Van die projecten die Nederlandse werklozen aan het werk helpen maar vervolgens niet meer krijgen dan een bijstandsuitkering. Tja, niet zo vreemd dat men dat niet wilt en niet correct vindt. Vind dat werklozen meer moeten accepteren en wellicht minder moeilijk moeten doen. Maar je moet niet gaan overdrijven en realistisch blijven.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:24 schreef Lastpost het volgende:
Genoeg Nederlanders die een mentaliteit van niets hebben en de uitkering wel prima vinden, maar er zijn er ook genoeg die dolgraag aan de slag gaan en praktisch alles aanpakken om weer voor zichzelf en/of het gezin te kunnen zorgen. Maar zorg dan ook dat die mensen daadwerkelijk aan het werk komen en geen tijdelijke klusjes zonder financieel gewin, dan snap ik best dat de uitkeringstrekker in kwestie ook niet al teveel moeite steekt in die job met de wetenschap dat er geen baan uit voort zal vloeien en hij ook niets extra's ontvangt in de maand.
Het lijkt mij duidelijk dat je meer kans hebt als je iets meer kan dan je concurrent.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:53 schreef Igen het volgende:
[..]
In de tweede zin zeg je dat het opleidingsniveau eigenlijk niet uitmaakt maar in de derde zin heb je het toch weer erover dat ze "hoger opgeleid" zijn. Dus wat is het nou? Hebben die Oost-Europeanen volgens jou nou wel of niet een streepje voor op grond van hun opleidingsniveau?
Ik wel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus jonger, goedkoper én hoger opgeleid.. En jij vindt het normaal dat zulke gasten dan geen voorrang krijgen?
Volgens mij heb ik dat nog niet gedaan. Niet dat ik het er niet mee eens ben. Geef ze verder ook geen ongelijk. Als het verschil tussen niets doen en fulltime werken netto maar 300 euro is, dan ga ik ook geen poot verzetten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wel.
Jij maakt bijstandsgerechtigden voor lui uit. Misschien begrijp je nu waarom bijstandsgerechtigden niet worden aangenomen door werkgevers in de kas en tuinbouw.
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk dat je meer kans hebt als je iets meer kan dan je concurrent.
Dat is toch bijna 4.000 euro op jaarbasis. Kun je leuke dingen van doen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat nog niet gedaan. Niet dat ik het er niet mee eens ben. Geef ze verder ook geen ongelijk. Als het verschil tussen niets doen en fulltime werken netto maar 300 euro is, dan ga ik ook geen poot verzetten.
Juist, 3600 op jaarbasis. En een verschil tussen 0 of 40 uur per week. Dan zwart lekker bijbeunen. Maak ik er wel 3600 op maandelijkse basis van.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch bijna 4.000 euro op jaarbasis. Kun je leuke dingen van doen.
Jaja, want dat gebeurt extreem veel, natuurlijk. Bijstandstrekkers die 40 uur plus zwartwerken per week en 3.600 euro (!) per maand binnenharken bovenop hun uitkering.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Juist, 3600 op jaarbasis. En een verschil tussen 0 of 40 uur per week. Dan zwart lekker bijbeunen. Maak ik er wel 3600 op maandelijkse basis van.
natuurlijk een beetje gechargeerd, en ik sprak niet bovenop de uitkering maar als je zaken een beetje goed aanpakt dan heb je je bijstand (laten we het afronden op 800) met nog wel een 2.000 euro erbij oid. Desnoods ga je een paar cursussen nemen voor het geven van massages. Gewoon tenminste 50 euro voor een uurtje. Of ga wat tuinierenquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, want dat gebeurt extreem veel, natuurlijk. Bijstandstrekkers die 40 uur plus zwartwerken per week en 3.600 euro (!) per maand binnenharken bovenop hun uitkering.
Zoveel zwart werk is er niet eens. Daarbij wordt vooral zwart gewerkt door mensen die al in een sector zitten. Denk aan de schilders die 's avonds nog een beetje bijklust.
Je doet alsof het retesimpel is om als Bijstandstrekker flink wat zwarte uurtjes te maken en ook nog eens keihard de belasting te ontduiken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
natuurlijk een beetje gechargeerd, en ik sprak niet bovenop de uitkering maar als je zaken een beetje goed aanpakt dan heb je je bijstand (laten we het afronden op 800) met nog wel een 2.000 euro erbij oid. Desnoods ga je een paar cursussen nemen voor het geven van massages. Gewoon tenminste 50 euro voor een uurtje. Of ga wat tuinieren
Ah ja, de beruchte sollicitatieplicht. Je CV-tjes doorsturen naar vacatures waarvoor je totaal de capaciteiten niet hebt. En dan gewoon op je gemak het bericht afwachten dat je niet wordt uitgenodigd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doet alsof het retesimpel is om als Bijstandstrekker flink wat zwarte uurtjes te maken en ook nog eens keihard de belasting te ontduiken.
Iets zegt me dat de praktijk een tikkeltje weerbarstiger is. Sterker, dat weet ik. M'n pa zit in de WW en die heeft al tig plichten. Laat staan een Bijstandstrekker.
En ze zwemmen uiteraard in het geld.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, de beruchte sollicitatieplicht. Je CV-tjes doorsturen naar vacatures waarvoor je totaal de capaciteiten niet hebt. En dan gewoon op je gemak het bericht afwachten dat je niet wordt uitgenodigd.
Geloof me, er zijn zat mensen die het al jaaaaaaaaren volhouden
Nou. Hier sluit ik me graag bij aan. Bij mijn huidige werkgever werkt het ook zo. Schoolverlaters, stagiares en Polen worden momenteel binnengehaald. Contracten van de huidige werknemers worden, waar mogelijk, niet verlengd.quote:Op maandag 9 september 2013 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
God, de godwins vliegen je weer om de oren hoor. Diep triest discussieniveau
Ik hoor heel veel dat Nederlanders zich ''te goed voelen'' voor laagbetaald/vies werk. Ik geloof er geen zak van, Tot ver in de jaren 90 werd dat werk gewoon gedaan door studenten en andere Nederlanders. Tegenwoordig kun je gewoon FLUITEN naar zo'n baantje, daar een MOE-lander via een vage uitzendconstructie veel goedkoper is dan een Nederlander. (en laatstgenoemde wél gaat zeuren als hij pauze wil, of de regels nageleefd wil hebben)
Daar staat tegenover dat we inderdaad ook een heleboel luie donders hebben rondlopen die prima kunnen werken, maar nóg meer arbeidsimmigranten deze kant op halen is niet de oplossing. We hebben het gezien met de polen.
Nou... Een jaar geleden:quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:35 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nou. Hier sluit ik me graag bij aan. Bij mijn huidige werkgever werkt het ook zo. Schoolverlaters, stagiares en Polen worden momenteel binnengehaald. Contracten van de huidige werknemers worden, waar mogelijk, niet verlengd.
Het beeld van de luie uitkeringstrekker is ook achterhaald. Ze zijn er vast wel. Maar ik denk dat de meeste mensen thuis snakken naar een gewoon bestaan. En in sommige sectoren is het gewoon erg moeilijk nu om binnen te komen vanwege de voorkeurs-positie van buitenlandse werknemers en andere goedkope arbeidskrachten.
quote:'Bijstandsontvangers denken te vrijblijvend' - De Krom wil cultuuromslag
Bijstandsontvangers denken te vrijblijvend over de sollicitatieplicht. Dat stelt staatssecretaris van Sociale Zaken Paul de Krom in een reactie op onderzoek dat hij heeft laten uitvoeren naar de motieven die spelen bij het zoeken en vinden van laaggeschoold werk.
Van de bijstandsontvangers geeft ongeveer 43 procent aan dat ze het belangrijk vinden dat ze zin hebben in een nieuwe baan, zo wijst het onderzoek uit. Ondanks dat ze alles moeten aanpakken om zo snel mogelijk uit de uitkering te komen, vindt 49 procent dat de baan geen lange reistijd mag hebben. Volgens De Krom zien bijstandsontvangers daarnaast tijdelijk werk te vaak niet voor vol aan, aldus persbureau Novum.
(...)
Slechts een derde van de bijstandontvangers is daarnaast ingeschreven bij een uitzendbureau, terwijl 58 procent van de vacatures voor laaggeschoold werk wordt ingevuld via deze bureaus.
(...)
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m-wil-cultuuromslag/
Zit nog wel wat tussen zwemmen in het geld en een minimumloon hebben, maar dat weet je vast wel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ze zwemmen uiteraard in het geld.
Weet je, ze zullen ongetwijfeld bestaan, maar ze vormen echt een uitzondering.
Tja dat is ook mijn menig.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:35 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nou. Hier sluit ik me graag bij aan. Bij mijn huidige werkgever werkt het ook zo. Schoolverlaters, stagiares en Polen worden momenteel binnengehaald. Contracten van de huidige werknemers worden, waar mogelijk, niet verlengd.
Het beeld van de luie uitkeringstrekker is ook achterhaald. Ze zijn er vast wel. Maar ik denk dat de meeste mensen thuis snakken naar een gewoon bestaan. En in sommige sectoren is het gewoon erg moeilijk nu om binnen te komen vanwege de voorkeurs-positie van buitenlandse werknemers en andere goedkope arbeidskrachten.
Een legale MOE-lander kost je gewoon 18 euro per uur via het uitzendbureau of meer... En toevallig ken ik een pionier op dat gebied en dat was een kweker die noch Nederlanders (die hadden het al lang opgegeven om in de kassen te werken), noch oudere traditionele arbeidsmigranten (Turken, Marokkanen) kon krijgen voor zijn kwekerij, waardoor hij met tegenzin MOE-landers haalde die recht hadden op een Duits paspoort en derhalve mochten werken voor hem.quote:Op maandag 9 september 2013 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hoor heel veel dat Nederlanders zich ''te goed voelen'' voor laagbetaald/vies werk. Ik geloof er geen zak van, Tot ver in de jaren 90 werd dat werk gewoon gedaan door studenten en andere Nederlanders. Tegenwoordig kun je gewoon FLUITEN naar zo'n baantje, daar een MOE-lander via een vage uitzendconstructie veel goedkoper is dan een Nederlander. (en laatstgenoemde wél gaat zeuren als hij pauze wil, of de regels nageleefd wil hebben)
Ja, de criminele Oost-Europeanen gaan natuurlijk niet zitten wachten tot ze een werkvergunning krijgen hè.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)chtse-juweliers.html
De roverhoofdman gewoon 12K boete geven per illegale werknemer. En natuurlijk 250 euro wegens het aansturen van een criminele organisatie...quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:51 schreef Igen het volgende:
Ja, de criminele Oost-Europeanen gaan natuurlijk niet zitten wachten tot ze een werkvergunning krijgen hè.
Dan heb je het over legaal werken. Helaas zijn er dat te weinig in bepaalde sectoren. Zolang het legaal is en deze MOE-landers hun belastingen etc hier afdragen is er niets mis mee. Pas dan kun je van lui spreken als een NL bijstander dit niet wilt aanpakken als die gezond is. Natuurlijk moet je nog altijd de reisafstand bekijken. Voor dit soort werk ga je niet verhuizen of dagelijks 300 km rijden. Dan moet je nog geld meenemen ook.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een legale MOE-lander kost je gewoon 18 euro per uur via het uitzendbureau of meer... En toevallig ken ik een pionier op dat gebied en dat was een kweker die noch Nederlanders (die hadden het al lang opgegeven om in de kassen te werken), noch oudere traditionele arbeidsmigranten (Turken, Marokkanen) kon krijgen voor zijn kwekerij, waardoor hij met tegenzin MOE-landers haalde die recht hadden op een Duits paspoort en derhalve mochten werken voor hem.
Van andere kwekers kreeg hij de vraag waar hij toch personeel vandaan haalde en zo regelde hij het voor anderen en voor hij het wist had hij een uitzendbureau.
De MOE-landers hebben niemand uit de kassen verdronken. De kassen hebben MOE-landers gehaald omdat inwoners in Nederland het vertikten om dat werk te doen.
Wilders zegt in dit geval iets waar ik het mee eens ben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit soort argumentatie hoor je vaak, men schaamt zich om ervoor uit te komen dat men eigenlijk Wilders aanhanger is, maar is het eens met zijn standpunten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |