seems legitquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:11 schreef Spatieloos het volgende:
Door TS ben ik ineens streng christelijk geworden. Evolutie theorie is onzin!
Atheïsten moeten dood! Ik zou eigenlijk dood moeten toen ik nog atheïst was!
Dat geldt net zo goed voor christendom en evolutieleer. Toch heb ik zowel moslims als christenen gesproken die in hun geloof een reden zien om evolutie te verwerpen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:04 schreef LelijKnap het volgende:
Islam en de evolutieleer gaan overigens wel gewoon hand in hand. Lijken veel mensen niet te beseffen.
Waaronder de overweldigende meerderheid van de moslims.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:04 schreef LelijKnap het volgende:
Islam en de evolutieleer gaan overigens wel gewoon hand in hand. Lijken veel mensen niet te beseffen.
Hoe doen ze dat dan? Ze komen dan toch in de knel omdat het zielsgelovers zijn? Het wordt dan erg lastig om te bepalen wanneer, en vooral welke soort van een ziel werd voorzien.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:45 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waaronder de overweldigende meerderheid van de moslims.
Op dat vlak doen de christenen het beter - bij hen accepteert officieel een meerderheid evolutie als de beste wetenschappelijke verklaring.
Sleutelwoord natuurlijk "officieel". Dat een kerk iets als doctrine heeft betekent nog niet dat de volgelingen het werkelijk in de praktijk omarmen
volgens mij staan adam en eva ook gewoon in de quran, en hoe god de aarde schiep in 7 dagen...quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:04 schreef LelijKnap het volgende:
O ja nog even voor de duidelijkheid. Die cel is dus niet bij toeval onstaan na een explosie.quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef eliasbar het volgende:
Nog veel ingewikkelder dan deze 10-delige encyclopedie is een enkele cel uit jouw lichaam, die bestaat uit ribosomen (die zorgen voor de synthese van eiwitten), een vesikel (die bepaalde stoffen, zoals neurotransmitters, in een cel opslaat of transporteert), een Golgi-apparaat (die de producten afkomstig van het endoplasmatisch reticulum (ER) omgebouwt en opslaat om ze dan later naar andere bestemmingen te verschepen), en vele andere onderdelen. Maar als men je vertelt dat deze cel bij toeval is ontstaan na een explosie, is het opeens niet gek meer? Is het opeens wel logisch?
Tja.quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef eliasbar het volgende:
Er was eens een explosie in een drukkerij. Toen de rook was opgetrokken, stond daar opeens een 10-delige encyclopedie op de boekenplank, met alle letters, zinnen en hoofdstukken in de juiste volgorde. Puur toeval. De kans is erg klein, maar toch. Natuurlijk is dit lariekoek.
Nog veel ingewikkelder dan deze 10-delige encyclopedie is een enkele cel uit jouw lichaam, die bestaat uit ribosomen (die zorgen voor de synthese van eiwitten), een vesikel (die bepaalde stoffen, zoals neurotransmitters, in een cel opslaat of transporteert), een Golgi-apparaat (die de producten afkomstig van het endoplasmatisch reticulum (ER) omgebouwt en opslaat om ze dan later naar andere bestemmingen te verschepen), en vele andere onderdelen. Maar als men je vertelt dat deze cel bij toeval is ontstaan na een explosie, is het opeens niet gek meer? Is het opeens wel logisch? Denk na (met je hersencellen, die een wonder op zich zijn)! En dan hebben we het nog niet gehad over de meesterlijke en ingewikkelde opbouw van je DNA, het oog, je oor, etc. Meesterlijk ontworpen. Dus moet er "iemand" zijn die dat ontworpen heeft. Als je hier niet in gelooft, kun je net zo goed geloven in de explosie in de drukkerij, dat is namelijk nog veel aannemelijker.
Sommigen zullen hier wellicht weer op reageren met grapjes, alleen maar om zo te camoufleren dat ze geen antwoord hebben op deze belangrijke levensvraag: Waar komen wij vandaan?
[ afbeelding ]
Dat vertelt niemand mij: bij toeval ontstaan na een explosie. Niet eens op één moment. Dat heeft ook nog nooit iemand aan jou verteld, behalve een christenprediker die een stroman opzet.quote:Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef eliasbar het volgende:
Maar als men je vertelt dat deze cel bij toeval is ontstaan na een explosie, is het opeens niet gek meer? Is het opeens wel logisch?
Het zit meesterlijk in elkaar! En dat is nog een understatement. Maar is het ook ontworpen?quote:Denk na (met je hersencellen, die een wonder op zich zijn)! En dan hebben we het nog niet gehad over de meesterlijke en ingewikkelde opbouw van je DNA, het oog, je oor, etc. Meesterlijk ontworpen.
Twee fouten in deze vraag: 1) iets dat wonderlijk effectief is hoeft niet per se ontworpen te zijn en 2) de explosie die een drukkerij teweegbrengt wordt door helemaal niemand aannemelijk gevonden. Dus dit is een valse dichotomie.quote:Dus moet er "iemand" zijn die dat ontworpen heeft. Als je hier niet in gelooft, kun je net zo goed geloven in de explosie in de drukkerij, dat is namelijk nog veel aannemelijker.
Prachtige plaat!quote:Sommigen zullen hier wellicht weer op reageren met grapjes, alleen maar om zo te camoufleren dat ze geen antwoord hebben op deze belangrijke levensvraag: Waar komen wij vandaan?
quote:
Dus:quote:
dat is duidelijk...quote:Op woensdag 11 september 2013 01:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
[..]
Dus:
"misschien later, als je als mens los kan zien van de godsdienst."
Ik snap er geen fuck van gast.
Goed. Dan laten we het hierbij.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is duidelijk...
zo moeilijk is het toch niet. (let op, deze het betekend weer wat anders!)
nee, bepaald niet "opeens". En de oerknal is technisch ook niet een explosie.quote:Op woensdag 11 september 2013 03:10 schreef TweeGrolsch het volgende:
Een cel is niet opeens ontstaan in een explosie...
Nuancering: ratten die beter in het donker kunnen zien zullen in de donkere kamer een voordeel hebben en zich dus makkelijker voort kunnen planten. Waardoor hun "je kan beter in het donker zien" genen meer en meer verspreid worden en je uiteindelijk een populatie nachtkijkers krijgtquote:Op woensdag 11 september 2013 03:25 schreef Koeketrommel het volgende:
Ik denk dat Evolutie het sleutelwoord is hier.
Als een groepje ratten in het donker leeft en een ander groepje ratten in het licht, zullen de ratten in het donker naarmate tijd vordert een beter zicht in het donker ontwikkelen dan de ratten in het licht.
Virussen toch ?quote:Op woensdag 11 september 2013 11:21 schreef pokkerdepok het volgende:
we zijn nog steeds een soort bacterien.
in die zin wel, maar bacterien doen hetzelfde eigenlijk. en virussen zijn niet echt een levensvorm en ook weer wel, dus dat is duidelijk anders. en we stammen er ook niet van af.quote:
Toch zit er wel een behoorlijk verschil. De Bijbel sluit de mogelijkheid uit (ongeacht met wat voor vage interpretaties christenen komen), de Koran niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:08 schreef Molurus het volgende:
Dat geldt net zo goed voor christendom en evolutieleer. Toch heb ik zowel moslims als christenen gesproken die in hun geloof een reden zien om evolutie te verwerpen.
Het is maar net wie je het vraagt.
Adam en Eva wel, maar niet over hoe God de aarde (en hen) binnen 7 dagen schiep.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:18 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij staan adam en eva ook gewoon in de quran, en hoe god de aarde schiep in 7 dagen...
Mja, zoals ik vaker zeg... de Bijbel en Koran zijn niet maatgevend voor wat christenen en moslims geloven. In de praktijk bestaan er grote verschillen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Toch zit er wel een behoorlijk verschil. De Bijbel sluit de mogelijkheid uit (ongeacht met wat voor vage interpretaties christenen komen), de Koran niet.
Ik vind moslims en christenen als onderwerp -m.u.v. de geleerden- dan ook niet heel erg interessant in een theologische discussie.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:47 schreef Molurus het volgende:
Mja, zoals ik vaker zeg... de Bijbel en Koran zijn niet maatgevend voor wat christenen en moslims geloven. In de praktijk bestaan er grote verschillen.
Of ze de Bijbel of Koran op de juiste manier interpreteren doe ik geen uitspraken over. Wat mij betreft is het allemaal onzin.
maar allah erkent wel de 2 andere boeken (thora en bijbel) als gods woord voor desbetreffende volkeren. allen bij elkaar zijn zij de volkeren van het boek. en de god allah is dezelfde als de god uit die twee boeken.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Adam en Eva wel, maar niet over hoe God de aarde (en hen) binnen 7 dagen schiep.
Nee, de Koran erkent Jezus als een profeet maar de Bijbel en Thora zijn misleidingen gebouwd uit zijn profetieën.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:00 schreef pokkerdepok het volgende:
maar allah erkent wel de 2 andere boeken (thora en bijbel) als gods woord voor desbetreffende volkeren. allen bij elkaar zijn zij de volkeren van het boek. en de god allah is dezelfde als de god uit die twee boeken.
Onzin. Moslims zijn vaak nog fanatieker over het creationisme dan de christenen die het hebben uitgevonden. Ook in de koran staat dezelfde "geschapen door god" en "adem en eva" onzin als basis voor dat geloof. Je "holier than thou" ballonnetje gaat niet op.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:04 schreef LelijKnap het volgende:
Zoals ik hierboven al aangaf; het is voor mij niet relevant wat moslims doen en zeggen - hoe fanatiek ze over iets zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:14 schreef SpecialK het volgende:
Onzin. Moslims zijn vaak nog fanatieker over het creationisme dan de christenen die het hebben uitgevonden. Ook in de koran staat dezelfde "geschapen door god" en "adem en eva" onzin als basis voor dat geloof. Je "holier than thou" ballonnetje gaat niet op.
Adam en eva zeker wel als je het verhaal letterlijk neemt.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al aangaf; het is voor mij niet relevant wat moslims doen en zeggen - hoe fanatiek ze over iets zijn.
''Adam en Eva'' en ''Geschapen door God'' zijn beide geenszins in tegenspraak met de evolutietheorie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |