abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130982741
Er was eens een explosie in een drukkerij. Toen de rook was opgetrokken, stond daar opeens een 10-delige encyclopedie op de boekenplank, met alle letters, zinnen en hoofdstukken in de juiste volgorde. Puur toeval. De kans is erg klein, maar toch. Natuurlijk is dit lariekoek.

Nog veel ingewikkelder dan deze 10-delige encyclopedie is een enkele cel uit jouw lichaam, die bestaat uit ribosomen (die zorgen voor de synthese van eiwitten), een vesikel (die bepaalde stoffen, zoals neurotransmitters, in een cel opslaat of transporteert), een Golgi-apparaat (die de producten afkomstig van het endoplasmatisch reticulum (ER) omgebouwt en opslaat om ze dan later naar andere bestemmingen te verschepen), en vele andere onderdelen. Maar als men je vertelt dat deze cel bij toeval is ontstaan na een explosie, is het opeens niet gek meer? Is het opeens wel logisch? Denk na (met je hersencellen, die een wonder op zich zijn)! En dan hebben we het nog niet gehad over de meesterlijke en ingewikkelde opbouw van je DNA, het oog, je oor, etc. Meesterlijk ontworpen. Dus moet er "iemand" zijn die dat ontworpen heeft. Als je hier niet in gelooft, kun je net zo goed geloven in de explosie in de drukkerij, dat is namelijk nog veel aannemelijker.

Sommigen zullen hier wellicht weer op reageren met grapjes, alleen maar om zo te camoufleren dat ze geen antwoord hebben op deze belangrijke levensvraag: Waar komen wij vandaan?

maandag 9 september 2013 @ 12:47:55 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130982821
Exact hetzelfde probleem heb jij als mensen jou vragen wie god dan heeft gemaakt. Jij hebt alleen een onnodige extra tussenstap die je god noemt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130982844
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:47 schreef eleusis het volgende:
Exact hetzelfde probleem heb jij als mensen jou vragen wie god dan heeft gemaakt. Jij hebt alleen een onnodige extra tussenstap die je god noemt.
Ik geloof in God.
pi_130982859
Misschien moet je je toch weer eens gaan verdiepen in de biologie als je werkelijk denkt dat de huidige cel in die vorm zo ontstaan is...
Net zoals een encyclopedie niet meteen bestaat, maar opgebouwd is uit onderdelen die bij elkaar gebracht worden (van letters tot zinnen, van zinnen tot artikelen, van artikelen tot boeken, van boeken tot encyclopedie), is een cel ook stukje bij beetje "gegroeid" en ontwikkeld.

De vergelijking van je explosie slaat dan ook als een tang op een varken en is eigenlijk de domste vergelijking die je kan maken op dit vlak.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 9 september 2013 @ 12:49:50 #5
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_130982866
Evolutie is geen toeval.

Maar er zou misschien inderdaad best een God achter kunnen staan. Dat weten we niet.
  maandag 9 september 2013 @ 12:50:57 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_130982884
"Waar komen wij vandaan?"

1 woord:

STERRENSTOF

En niks anders. Als je dat niet kan begrijpen/beredeneren met dat wat er momenteel aan wetenschap bekend is, dan houd het verder heel gauw op natuurlijk. Ga dan maar weer verder in sprookjes geloven.

Geef de wetenschap nog 50/100 jr, en alles w.d.b.t. is volledig bekend.
pi_130982966
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:48 schreef eliasbar het volgende:

[..]

Ik geloof in God.
Dat kan en dat mag, mits je er weldenkende mensen niet mee tot last bent.
pi_130983061
Ik geloof wel in die explosie bij de drukkerij. Het probleem dat ik namelijk heb met de TS is dat de cellen die hier aangehaald worden van mensen ook voorkwamen in de tijd van de dino`s. En als je dan verder gaat redeneren... zal een opperwezen reusachtige reptielen hebben gemaakt? Het lijkt me sterk iig.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_130983070
Het oog is geen complex iets, Dawkins heeft dit allang bewezen. Gelovigen zeggen maar steeds dat het zo complex is dat het nooit zomaar kan ontstaan.
pi_130983082
vanwaar je aandrang om andere mensen te overtuigen van jouw mening? is je geloof zo zwak dat het je stoort als anderen het niet delen?
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_130983096
Ik kom van het internet!!!
<hr>
  maandag 9 september 2013 @ 13:00:31 #12
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_130983109
quote:

[..]

Ik geloof in God.
Daar zit het probleem.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 9 september 2013 @ 13:01:49 #13
356891 Abed
hooggeleid
pi_130983134
quote:

[..]

Ik geloof in God.
_O-
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 9 september 2013 @ 13:02:14 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_130983140
quote:

[..]

Ik geloof in God.
Door wie is God ontworpen dan?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_130983162
Ik vind het onbegrijpelijk dat men in deze tijd serieus denkt dat de evolutietheorie zo simpel is dat er na een explosie ineens leven was. Het gaat over evolutie van de aarde in 4,5 miljard jaar, zeer geleidelijk met zeer veel tussenstappen. Als je serieus wilt begrijpen wat de evolutietheorie inhoudt zijn er genoeg Youtube filmpjes voor de moderne jongere te vinden die het helder uitleggen. Je kunt natuurlijk ook de boeken van Darwin of hedendaagse evolutionisten Dawkins/Hitchens lezen, maar dat kost wat meer tijd.

Ik vermoed dat je vanuit je geloof eerder zoekt naar oppervlakkige zaken om de evolutietheorie te ontrachten ter bescherming van je geloof in een God en Intelligent design.

De evolutiehteorie is eigenlijk allang geen theorie meer, maar gewoon een bewezen fenomeen.
Mensen gebruiken de evolutiemechaniek al jaren voor het fokken van dieren met de beste eigenschappen (voor consumptie, arbeid e.d.) of wenselijke eigenschappen in het geval van honden en andere huisdieren. Ook voor de teelt van groenten en fruit etc.

De bijbel en andere religieuzen 'bronnen' zijn erg beperkt voor het verklaren van zaken in ons universum. Als je bijvoorbeeld wel GPS gebruikt op je telefoon of in je auto, maar je gelooft niet in de theorieën van Einstein dan is dat ook raar.

Zowel de evolutietheorie als de natuurwetten zijn allang bewezen en erg behulpzaam gebleken, en het mooie is dat dit steeds maar doorgaat.
Het is denk ik wel onmogelijk te bewijzen dat er geen God bestaat, maar om dan dus te geloven dat er wel een God bestaat vind ik persoonlijk erg raar.

Daarnaast zijn er in de gehele mensheid zo veel verschillende geloven geweest (en nu nog steeds naast elkaar) die elkaar gewoon tegenspreken maar waarin de volger toch heilig in geloven. Als ik in Afghanistan geboren was, dan was ik waarschijnlijk een moslim, dus het heeft heel erg te maken met wat je als kind te horen krijgt.
Ik heb geen signature.
  maandag 9 september 2013 @ 13:03:20 #16
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_130983164
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef mstx het volgende:

[..]

Door wie is God ontworpen dan?
Door diezelfde explosie in de drukkerij
Sometimes you see knopjes
  maandag 9 september 2013 @ 13:03:51 #17
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_130983173
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:49 schreef DecoAoreste het volgende:
Evolutie is geen toeval.

Maar er zou misschien inderdaad best een God achter kunnen staan. Dat weten we niet.
Daarom: ID.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 9 september 2013 @ 13:06:34 #18
382718 eliasbar
uuh uuh uuhuu
pi_130983228
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:54 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Dat kan en dat mag, mits je er weldenkende mensen niet mee tot last bent.
Nu zeg je dus eigenlijk dat mensen die in God geloven niet weldenkend zijn, terwijl dat eigenlijk het meest logische als we niet dom gaan zitten vragen wie God gemaakt heeft.
  maandag 9 september 2013 @ 13:06:49 #19
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_130983232
Sorry, wat is dit voor lariekoek topic. Vergelijkingen die er helemaal niet toe doen. Dan begin je over cellen te lullen, en vervolgens over DNA te lullen, waarbij je DNA los van cellen stelt? Terwijl DNA juist de sleutel is van de manier waarop levensvormen groeien. Verdiep je in fysica, biologie en natuurkunde TS. Want nutteloze vragen stellen kan iedereen.
To doom or not to doom
pi_130983256
Heb je een biologie boek van de middelbare school eindelijk opengeslagen?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_130983297
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 13:08 schreef Seam het volgende:
Heb je een biologie boek van de middelbare school eindelijk opengeslagen?
in de 3e heb je geen bio meer :')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_130983300
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:44 schreef eliasbar het volgende:
...

Sommigen zullen hier wellicht weer op reageren met grapjes, alleen maar om zo te camoufleren dat ze geen antwoord hebben op deze belangrijke levensvraag: Waar komen wij vandaan?
En 'God heeft het gedaan' is geen makkelijke uitweg wil je zeggen? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 9 september 2013 @ 13:10:03 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_130983303
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:03 schreef VitaminWater het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat men in deze tijd serieus denkt dat de evolutietheorie zo simpel is dat er na een explosie ineens leven was. Het gaat over evolutie van de aarde in 4,5 miljard jaar, zeer geleidelijk met zeer veel tussenstappen. Als je serieus wilt begrijpen wat de evolutietheorie inhoudt zijn er genoeg Youtube filmpjes voor de moderne jongere te vinden die het helder uitleggen. Je kunt natuurlijk ook de boeken van Darwin of hedendaagse evolutionisten Dawkins/Hitchens lezen, maar dat kost wat meer tijd.
Dawkins? Die houdt zich veel te druk bezig met het fulltime bashen van geloof in God om echt serieus te kunnen nemen als evolutionist. :') Sommige atheïsten zijn echt geen haar beter dan fundamentalistische gelovigen in het proberen anderen te overtuigen van hun visie.

Edit: oh, even Hitchens opgezocht en da's van hetzelfde laken een pak. Beetje jammer.
pi_130983342
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:03 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Daarom: ID.
Helaas is de term ID volledig gekaapt door Bijbelse Creationisten. Sterker nog: de boeken erover zijn letterlijke kopieen van Creationisme literatuur; alleen met kleine aanpassinkjes als het woord god vervangen door "ontwerper".

Dus helaas pindakaas.
  maandag 9 september 2013 @ 13:12:07 #25
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_130983352
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:06 schreef eliasbar het volgende:

[..]

Nu zeg je dus eigenlijk dat mensen die in God geloven niet weldenkend zijn, terwijl dat eigenlijk het meest logische als we niet dom gaan zitten vragen wie God gemaakt heeft.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden daarentegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')