Die is 6 jaar oud man.....wel heppiedepeppie iddquote:
Vijf identieke albums maken, met daarop nauwelijks nummers die überhaupt van elkaar te onderscheiden zijn, laat staan echte goede muziek. Ik heb ze nu drie keer gezien in 2,5 jaar tijd (ze tourden trouwens al die tijd op hetzelfde album) met vrijwel identieke setlist. Als je eenmaal door de gimmick van de schreeuwende egostreler die die zanger is doorprikt blijft er echt niets over.quote:
Is dat niet de definitie van punk rock?quote:Op maandag 9 september 2013 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vijf identieke albums maken, met daarop nauwelijks nummers die überhaupt van elkaar te onderscheiden zijn, laat staan echte goede muziek. Ik heb ze nu drie keer gezien in 2,5 jaar tijd (ze tourden trouwens al die tijd op hetzelfde album) met vrijwel identieke setlist. Als je eenmaal door de gimmick van de schreeuwende egostreler die die zanger is doorprikt blijft er echt niets over.
Natuurlijk niet. The Ramones, The Clash en Sex Pistols hebben geweldige platen gemaakt. Dat punkrock eenvoudige muziek is wil niet zeggen dat er geen goede en slechte punk is.quote:Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat niet de definitie van punk rock?
Sex Pistols worden nu op handen gedragen.
Mooi toch. Die hele haat op ze na dat alternatieve God Save The Queenquote:Op maandag 9 september 2013 22:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Is dat niet de definitie van punk rock?
Sex Pistols worden nu op handen gedragen.
Natuurlijk is het vrolijk en leuk. Daar zeg ik ook niets over.quote:Op maandag 9 september 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:
Dat nummer wat ik net postte van The Hives is toch gewoon vrolijk en leuk. Wat mis ik nu
Je deed net of het OneDirection wasquote:Op maandag 9 september 2013 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vrolijk en leuk. Daar zeg ik ook niets over.90% van de top veertig is vrolijk en leuk.
Dat lijkt met alle grote punknamen zo te zijn. Waarom weet ik ook niet, eigenlijkquote:Op maandag 9 september 2013 22:43 schreef Moody het volgende:
Tuurlijk, er zijn gradaties.
Al kregen de Sex Pistols pas krediet in de jaren '80, toen ze al uit elkaar waren. En dan vooral omdat ze lekker schopten tegen de maatschappij. Hoe origineel is dat?
Hoe heb je die gemistquote:Op maandag 9 september 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Over vrolijk en leuk gesproken: een vriend van mij linkte dit al lachend over hoe slecht het was en nu komen er al dagen lang op willekeurige momenten flarden van de melodie mijn hoofd binnen gevlogen
In een ander genre met Nirvana. Werd door het grote volk uitgespuugd, totdat Kurt zichzelf van kant maakte.quote:Op maandag 9 september 2013 22:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt met alle grote punknamen zo te zijn. Waarom weet ik ook niet, eigenlijkRamones kregen ook nooit veel aandacht op wat achteraf gezien hun hoogtepunt was en The Clash wordt vrijwel alleen geroemd om London Calling (wat ik trouwens een geweldig album vind
) wat helemaal geen punk meer is.
Geen commerciële radio luisteren en je komt al een heel eind.quote:
quote:Vind het wel een tof nummer
Tijd voor indie-sensuur in dit topic!quote:Op maandag 9 september 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Over vrolijk en leuk gesproken: een vriend van mij linkte dit al lachend over hoe slecht het was en nu komen er al dagen lang op willekeurige momenten flarden van de melodie mijn hoofd binnen gevlogen
Dat is helemaal niet waar. Ik hoor het heel vaak mensen roepen maar Smells Like Teen Spirit was in '92 al een top tien-hit in meer dan 20 landen. Nevermind stond overal in de wereld bovenaan de albumlijsten. Het eerste album kreeg inderdaad nauwelijks aandacht toen het uitkwam maar voor de rest was Nirvana booming al ver voor Cobain overleed. Natuurlijk heeft zijn dood het merk Nirvana geen windeieren gelegd maar beweren dat Nirvana uitgespuugd werd is gewoon niet waar.quote:Op maandag 9 september 2013 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
In een ander genre met Nirvana. Werd door het grote volk uitgespuugd, totdat Kurt zichzelf van kant maakte.
Je doet nu alsof toen iedereen internet had.quote:Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ik hoor het heel vaak mensen roepen maar Smells Like Teen Spirit was in '92 al een top tien-hit in meer dan 20 landen. Nevermind stond overal in de wereld bovenaan de albumlijsten. Het eerste album kreeg inderdaad nauwelijks aandacht toen het uitkwam maar voor de rest was Nirvana booming al ver voor Cobain overleed. Natuurlijk heeft zijn dood het merk Nirvana geen windeieren gelegd maar beweren dat Nirvana uitgespuugd werd is gewoon niet waar.
Ik doe niet alsof iedereen internet heeft. Daarom geef ik juist charts er bij, wat toen de belangrijkste indicator was. En ja, Nirvana gaf wel stadionconcerten.quote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Je doet nu alsof toen iedereen internet had.
Je moet de impact niet overschatten die ze hadden. Nirvana gaf geen studioconcerten waar 50,000 man kwamen. Het waren kleine uitpuilende settings. Een indie-band als Arcade Fire heeft op het moment het 10-voudige aan fans dan Nirvana toen had.
Pas na Kurt's dood werd Nirvana een gigantische hype. Smells like werd overal nogmaals een hit en platen waren niet aan te slepen. Heb er een docu van gezien, zal 'm eens opzoeken voor je
Volgens die logica werd Radiohead pas echt bekend toen In Rainbows uitkwamquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Moody het volgende:
Zal het op mijzelf betrekken. Ik was 10 toen Nevermind uitkwam, maar ondanks dat ik een grote muziekliefhebber ben, hoor ik pas van het bestaan van die plaat af toen ik 14 was. (en waardeerde ik het pas toen ik 18+ was...maar dat terzijde)
De waarheid zal wel weer in het midden liggenquote:Op maandag 9 september 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik doe niet alsof iedereen internet heeft. Daarom geef ik juist charts er bij, wat toen de belangrijkste indicator was. En ja, Nirvana gaf wel stadionconcerten.Bijvoorbeeld in het Morumbi Stadion op 16 januari 1993. Wel met RHCP en Alice in Chains, maar dan nog. 80.000 man.
Ik wil je best gelijk geven dat Nirvana qua aandacht enorm gegroeid is toen Cobain overleed. Misschien wel vertienvoudigd. Maar uitkotsen is niet hoge posities in de Billboard top 200 halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |