abonnement Unibet Coolblue
pi_130948209
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

  zondag 8 september 2013 @ 15:10:43 #2
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_130949365
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:38 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

je hebt geen ruimte voor een kattenbak?
Er zijn genoeg tips tegen katten te vinden op Google, maar ook genoeg die zeggen dat die dingen niet werken. Eigenlijk kan je het niet tegenhouden.
Ik kan alleen bedenken dat als je kat gewend zou zijn op de kattenbak te gaan, hij terug komt en in de tuin ook de bak gebruikt?
De kattenbak zou dan buiten moeten staan....ergens onder een afdakje denk ik zo.

Ik zal de situatie even uitleggen: Wij hebben een spa met een grote tuin waar we boven een ruimte voor ons zelf hebben. Katten en honden (ook dus van de buren) lopen hier vrij in de tuin rond en overal spelen kinderen verstoppertje.

Onze kleine kat is eigenlijk de enigste die poept rond de verschillende ingangen van het huis. Aan privacy heeft ze geen behoefte lijkt het wel. Maarja de ingangen worden ook gebruikt door het personeel en klanten die dus nu wel klagen over de stank :'(
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_131125019
Het duurde een dag of twee voor ze snapten dat het eten hier in zit en dat het dus niet nodig is om mij 's nachts wakker te maken :'), maar nu hebben ze het door *O*


To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131125177
Yay voor de poezels! :D Als ze de eerste snappen, zijn andere boards ook al weer een stuk makkelijker voor ze volgens mij, dus als je dan ooit wil afwisselen, kan je misschien wel gewoon doorslapen :P
pi_131126736
Jouw poezen zijn rechtspotig, 1 van mijn katers is ook rechtspotig maar de ander is linkspotig :)
pi_131127585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:55 schreef Sorella het volgende:
Jouw poezen zijn rechtspotig, 1 van mijn katers is ook rechtspotig maar de ander is linkspotig :)
haha nooit op gelet. Zal eens kijken of ze het altijd met rechts doen :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131128004
Ik heb al bijna 30 jaar katten en het is me ook nog nooit opgevallen, pas toen ik mijn voedsellabyrint een paar maanden terug gekocht had viel het me op dat doeraq meestal zijn rechterpoot gebruikt en banjer zijn linkerpoot :)
  zaterdag 14 september 2013 @ 09:37:05 #8
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_131155380
Vraagje, royal canin kitten 36 voer. Staat de 36 voor de grootte van de verpakking? Vind namelijk wel het royal canin kitten voer maar niet met de 36 er achter.
pi_131156328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:37 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vraagje, royal canin kitten 36 voer. Staat de 36 voor de grootte van de verpakking? Vind namelijk wel het royal canin kitten voer maar niet met de 36 er achter.
Nee, die zakken komen in verschillende maten. https://www.royalcanin.nl/voeding-voor-kittens.html daar staat het als gewoon kittenvoer, maar als je er op klikt, staat er kitten 36. Dus zolang het die zak is, heb je het goede :)
pi_131156826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:37 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vraagje, royal canin kitten 36 voer. Staat de 36 voor de grootte van de verpakking? Vind namelijk wel het royal canin kitten voer maar niet met de 36 er achter.
Het cijfer in de naam van RC kattenbrokjes staat gewoonlijk voor het percentage eiwit (ze wijken ook weleens van hun eigen systeem af met namen als 7+ voor voeding voor "oudere" katten) . Kitten 36 bevat bijvoorbeeld 36% eiwit, Indoor 27 bevat 27% eiwit en Exigent protein preference 42 bevat, hoe verrassend, 42% eiwit.
pi_131158111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Het cijfer in de naam van RC kattenbrokjes staat gewoonlijk voor het percentage eiwit (ze wijken ook weleens van hun eigen systeem af met namen als 7+ voor voeding voor "oudere" katten) . Kitten 36 bevat bijvoorbeeld 36% eiwit, Indoor 27 bevat 27% eiwit en Exigent protein preference 42 bevat, hoe verrassend, 42% eiwit.
Weer wat geleerd! ^O^
  zaterdag 14 september 2013 @ 12:08:45 #12
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_131158641
Bedankt inderdaad om dat even uit te leggen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:25:51 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131162382
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Het cijfer in de naam van RC kattenbrokjes staat gewoonlijk voor het percentage eiwit (ze wijken ook weleens van hun eigen systeem af met namen als 7+ voor voeding voor "oudere" katten) . Kitten 36 bevat bijvoorbeeld 36% eiwit, Indoor 27 bevat 27% eiwit en Exigent protein preference 42 bevat, hoe verrassend, 42% eiwit.
ah, dus dat is het.. vroeg het me ook al af en zelfs in de dierenwinkel wisten ze het niet.

7+ en 12+ is om leeftijd aan te gegen dus dat is opzich wel een logische afwijking van het systeem.

Overigens, de 12+ variant zijn gewoon van die Catisfaction snoepjes maar dan relatief goedkoper, prijs per kilo is goedkoper dan catisfaction.
pi_131164271
Hi idolen,

Ik heb een vraag. Sinds een jaar hebben wij twee katten (poes en een kater) en de kans is tamelijk aanwezig dat wij een derde kat in huis nemen aangezien deze kat nu zonder baas zit en we haar niet aan haar lot willen overlaten. Ow en ze is natuurlijk een keileuk beest!

Kunnen we deze poes er gewoon bij nemen of moeten we eerst wat voorzorgsmaatregelen nemen of tips ter handen nemen?
pi_131164553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:23 schreef opgebaarde het volgende:
Hi idolen,

Ik heb een vraag. Sinds een jaar hebben wij twee katten (poes en een kater) en de kans is tamelijk aanwezig dat wij een derde kat in huis nemen aangezien deze kat nu zonder baas zit en we haar niet aan haar lot willen overlaten. Ow en ze is natuurlijk een keileuk beest!

Kunnen we deze poes er gewoon bij nemen of moeten we eerst wat voorzorgsmaatregelen nemen of tips ter handen nemen?
Hoe oud zijn de katten? Als je volwassen katten bij elkaar zet kan het nog weleens mis gaan. De kat die erbij komt kan niet worden geaccepteerd door de anderen en soms het huis uit worden gevochten. Om dit te voorkomen kan je het beste van te voren een feliway stekker plaatsen en de nieuwe kat een eigen plekje geven in huis. Langzaam laten wennen met een deur ertussen, dan kunnen ze alvast elkaars geur leren kennen.
http://www.kattenplaza.nl/Een_nieuwe__introduceren
pi_131164614
Thanks!!

De twee die we hebben zijn ongeveer 15 maanden oud. Deze haalt het jaar nog niet, we weten niet precies hoe oud ze is
pi_131172019
Naast wat Dragonberry al zei, zorg ook voor genoeg kattenbakken en heb geduld als het niet meteen goed gaat :)
pi_131229640
Katten uit de buurt poepen bij ons in de voortuin. Is er hier iets tegen te doen? Ik word er gek van dat ik elke dag drollen moet rapen.....
  maandag 16 september 2013 @ 10:25:59 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131229728
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:21 schreef Kokkie038 het volgende:
Katten uit de buurt poepen bij ons in de voortuin. Is er hier iets tegen te doen? Ik word er gek van dat ik elke dag drollen moet rapen.....
Onaantrekkelijk maken. Goed vol zetten met plantjes, zodat er geen plek is om te poepen.

Ik herken het probleem. Maar ach, ik vind die buurtkatten hartstikke lief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131229766
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Onaantrekkelijk maken. Goed vol zetten met plantjes, zodat er geen plek is om te poepen.

Ik herken het probleem. Maar ach, ik vind die buurtkatten hartstikke lief.
Ik hoorde wel iets over koffiedik erover gooien, omdat katten daar niet van schijnen te houden?
  maandag 16 september 2013 @ 10:29:41 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131229823
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:27 schreef Kokkie038 het volgende:

[..]

Ik hoorde wel iets over koffiedik erover gooien, omdat katten daar niet van schijnen te houden?
Ik weet niet hoe je tuin eruit ziet, maar ik overweeg gravel of kokos over de zichtbare aarde. Ik ga ervanuit dat ze daar niet in willen graven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131229889
De tuin is bedenkt met tegels, maar in het midden een perkje van ongeveer 1meter bij 1 meter. Daar doen ze het.

Maar gravel is toch rood? Ik heb het liefst wel iets in de kleur van tuinaarde. Zodat het niet zo opvalt, haha :)
pi_131229922
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:27 schreef Kokkie038 het volgende:

[..]

Ik hoorde wel iets over koffiedik erover gooien, omdat katten daar niet van schijnen te houden?
Ik heb zelf nog niet gehoord van een geval waarbij dat soort middeltjes (sateprikkers, koffiedik, peper) goed hielpen, maar het zal voor sommige katten misschien wel werken, dus da's een kwestie van proberen denk ik :)
  maandag 16 september 2013 @ 10:34:26 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131229935
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:32 schreef Kokkie038 het volgende:
De tuin is bedenkt met tegels, maar in het midden een perkje van ongeveer 1meter bij 1 meter. Daar doen ze het.

Maar gravel is toch rood? Ik heb het liefst wel iets in de kleur van tuinaarde. Zodat het niet zo opvalt, haha :)
Nee, ook grijs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131229958
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ook grijs.
Thnx! Zal eens informeren bij de tuincentra in de buurt of ze het verkopen! Dank je!
  maandag 16 september 2013 @ 10:35:47 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131229969
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:35 schreef Kokkie038 het volgende:

[..]

Thnx! Zal eens informeren bij de tuincentra in de buurt of ze het verkopen! Dank je!
Als ik google, noemen ze het ook wel steenslag.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 16 september 2013 @ 10:35:49 #27
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_131229970
mijn ouders gebruiken cacaodoppen. Sindsdien hebben ze geen last meer van poepende buurkatten (en een hond die losgaat elke keer als hij een kat in de voortuin ziet)

Ik wil voor onze kattenmonsters zo'n activity board ding maken. Met bijv keukenrollen, wcrolletjes en lege (ongebruikte) wasbolletjes en bakjes waar snoepjes in hebben gezeten.
Maar kan ik dat veilig vastlijmen? Of moet ik opletten op wat voor lijm ik gebruik. Kleuterlijm kunnen wij mensen wel opeten, maar dat gaat vast geen kattenpootjes weerstaan.
pi_131230093
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:35 schreef GimmeGore het volgende:
Ik wil voor onze kattenmonsters zo'n activity board ding maken. Met bijv keukenrollen, wcrolletjes en lege (ongebruikte) wasbolletjes en bakjes waar snoepjes in hebben gezeten.
Maar kan ik dat veilig vastlijmen? Of moet ik opletten op wat voor lijm ik gebruik. Kleuterlijm kunnen wij mensen wel opeten, maar dat gaat vast geen kattenpootjes weerstaan.
ik had toevallig spul over waarmee is de duivenpinnen aan mijn afvoer heb vastgemaakt, soort silliconenkit

Mijn poezel exemplaar is niet zo vernielzuchtig, maar ik loop een beetje lomp dus regelmatig schop ik er zelf tegen aan ( :o ). Gewoon weer wat extra lijm en de boel zit weer vast
pi_131249340
Ik heb kattenschrik in de voortuin gestrooid. Dat rook ontzettend naar knoflook. geen idee of het echt werkt hoor. En ook maar eens in de achtertuin strooien voor onze poezels want die zien het als een grote kattenbak -O-
  maandag 16 september 2013 @ 23:16:53 #30
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131263439
Vraagje: een van mijn katten plast iedere keer dat ik een nieuw mandje koop, deze onder.. De eerste 2 dagen gaat het goed, ligt ze er zelf veel in, maar daarna schijnt ze het ineens nodig te vinden om erop te plassen.. Is hier iets tegen te doen, want de andere loopt hierdoor ook Een lekker slaapplekje mis -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  maandag 16 september 2013 @ 23:23:30 #31
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131263771
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 23:16 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Vraagje: een van mijn katten plast iedere keer dat ik een nieuw mandje koop, deze onder.. De eerste 2 dagen gaat het goed, ligt ze er zelf veel in, maar daarna schijnt ze het ineens nodig te vinden om erop te plassen.. Is hier iets tegen te doen, want de andere loopt hierdoor ook Een lekker slaapplekje mis -O-
Hoeveel kattenbakken heb je? Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien helpt om voor elke kat (je hebt er 2?) een kattenbak neer te zetten. Geen idee of dat het probleem oplost hoor. Je kan deze vraag ook aan je dierenarts voorleggen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 16 september 2013 @ 23:32:41 #32
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131264244
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:23 schreef tonja het volgende:

[..]

Hoeveel kattenbakken heb je? Het enige wat ik kan bedenken is dat het misschien helpt om voor elke kat (je hebt er 2?) een kattenbak neer te zetten. Geen idee of dat het probleem oplost hoor. Je kan deze vraag ook aan je dierenarts voorleggen.
Ja, ik heb twee katten, en heb ook twee kattenbakken in een niet al te grote ruimte (aan beide kanten van de woonkamer).. Groot genoeg voor twee, met genoeg klim en klautermogelijkheden. Vooral Varken (plaskat) heeft haar eigen vaste plekjes waar Kip (het andere monster) niet komt.

Toen ik Varken net had is er bij haar blaaskristallen geconstateerd, na heel veel tripjes dierenarts, toen plaste ze iedere keer mijn dekbed onder, en de bank wanneer ze er last van had.. Nu gaat het al ruim 2 jaar goed, met speciaalvoer.. Alleen die mandjes blijft ze onderplassen -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  maandag 16 september 2013 @ 23:39:46 #33
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131264537
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 23:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ja, ik heb twee katten, en heb ook twee kattenbakken in een niet al te grote ruimte (aan beide kanten van de woonkamer).. Groot genoeg voor twee, met genoeg klim en klautermogelijkheden. Vooral Varken (plaskat) heeft haar eigen vaste plekjes waar Kip (het andere monster) niet komt.

Toen ik Varken net had is er bij haar blaaskristallen geconstateerd, na heel veel tripjes dierenarts, toen plaste ze iedere keer mijn dekbed onder, en de bank wanneer ze er last van had.. Nu gaat het al ruim 2 jaar goed, met speciaalvoer.. Alleen die mandjes blijft ze onderplassen -O-
Dan is het denk ik een gedragsprobleem veroorzaakt door haar blaasgruis geschiedenis. Ik zou niet weten eerlijk gezegd wat een goeie oplossing is...
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131264656
Misschien de mandjes eens goed wassen met groene biotex... Dat haalt echt de plasgeurtjes weg. Nu denkt ze misschien dat dit een vast plekje is omdat de geur blijft hangen. Tenzij je dit al hebt gedaan natuurlijk ;)
  maandag 16 september 2013 @ 23:44:27 #35
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131264768
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:39 schreef tonja het volgende:

[..]

Dan is het denk ik een gedragsprobleem veroorzaakt door haar blaasgruis geschiedenis. Ik zou niet weten eerlijk gezegd wat een goeie oplossing is...
dat denk ik ook, maar ik had eindelijk een beetje rust van Kip, die af en toe in dat mandje ging liggen ipv mij continu te knuffelen en teisteren met haar nagels (melken) .. T is een schatje, maar af en toe 5 minuten rust is hemels :P O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  maandag 16 september 2013 @ 23:45:41 #36
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131264828
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:42 schreef Laysa het volgende:
Misschien de mandjes eens goed wassen met groene biotex... Dat haalt echt de plasgeurtjes weg. Nu denkt ze misschien dat dit een vast plekje is omdat de geur blijft hangen. Tenzij je dit al hebt gedaan natuurlijk ;)
heb ik bij het vorige mandje al geprobeerd, nu had ik zelfs een heel nieuw mandje, die dus nog niet naar urine kon ruiken -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_131264873
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 23:45 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

heb ik bij het vorige mandje al geprobeerd, nu had ik zelfs een heel nieuw mandje, die dus nog niet naar urine kon ruiken -O-
-O-
  maandag 16 september 2013 @ 23:47:52 #38
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131264953
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:46 schreef Laysa het volgende:

[..]

-O-
en ook al speciaal niet bij de dierenwinkel gehaald zodat ie ook niet naar andere beesten zou ruiken :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_131264995
Dan weet ik het ook niet...misschien toch terug naar de DA?
  maandag 16 september 2013 @ 23:56:03 #40
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131265332
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:48 schreef Laysa het volgende:
Dan weet ik het ook niet...misschien toch terug naar de DA?
ja, ik wil eigenlijk eerst even op zoek naar een ander, Ben over deze niet tevreden omdat ze een maand na het steriliseren van Varken al niet meer wisten dat ze 'geholpen' was en na 2 weken 3x per week dierenarts en elke keer wegen ook totaal geen idee hadden van haar gewicht.. Administratieve bende daar dus :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_131269857
Vervelend! Ik zou als eerste de urine laten controleren, gruis voorkomend voer geeft helaas geen garantie dat problemen niet terug kunnen komen, en mocht het zoiets zijn, dan zal natuurlijk weinig helpen van wat je verder probeert. Daarnaast wordt per kat 1 bak +1 aangeraden, dus met 2 katten 3 bakken, soms gaat het goed met minder maar omdat je er een probleem mee hebt, zou dat iets zijn wat ik wel zou proberen. Mocht de urine schoon zijn, en een extra bak niet helpen, dan zou ik contact opnemen met een gedragsdeskundige om te kijken hoe je dit probleem kan doorbreken.
pi_131269914
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 23:32 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ja, ik heb twee katten, en heb ook twee kattenbakken in een niet al te grote ruimte (aan beide kanten van de woonkamer).. Groot genoeg voor twee, met genoeg klim en klautermogelijkheden. Vooral Varken (plaskat) heeft haar eigen vaste plekjes waar Kip (het andere monster) niet komt.
kattenbakken in de woonkamer? Is het geen optie om ze in keuken/gang te plaatsen?
misschien snap kat niet dat niet alles waar ze in kan zitten een kattenbak is

wel ^O^ voor de originele naamgeving, heb je een boerderij wens misschien?
pi_131276535
Iemand een idee waar ik een maatbekertje van iams voer kan vinden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131276813
Iams even mailen, of als je het voer in een winkel kan kopen, daar even om een bekertje vragen? Of anders zelf een bekertje maken, voer afwegen, in bekertje, streepje er op, klaar :P
pi_131277209
Ik zal ze eens mailen (klopt het dat ze alleen een Engelse site hebben?), nu via zooplus besteld en vind het dan niet zo netjes om het in een dierenwinkel te gaan vragen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131277738
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:10 schreef breaky het volgende:

[..]

De kattenbak zou dan buiten moeten staan....ergens onder een afdakje denk ik zo.

Ik zal de situatie even uitleggen: Wij hebben een spa met een grote tuin waar we boven een ruimte voor ons zelf hebben. Katten en honden (ook dus van de buren) lopen hier vrij in de tuin rond en overal spelen kinderen verstoppertje.

Onze kleine kat is eigenlijk de enigste die poept rond de verschillende ingangen van het huis. Aan privacy heeft ze geen behoefte lijkt het wel. Maarja de ingangen worden ook gebruikt door het personeel en klanten die dus nu wel klagen over de stank :'(
Arm beest. Geen bak en overal andere beesten, kinderen en vreemden :{ En een baas die klaagt als ze een plekje zoekt om haar behoefte te doen.
Spoilers!
pi_131282722
Mijn kat was vandaag buiten. Het is niet anders want ze is echt een buitenkat. Ze vecht wel eens buiten en nu is het weer raak. Beestje lag beschut buiten maar wilde niet komen. Heb der bij haar nekvel gepakt en zachtjes meegenomen in mijn armen maar ze heeft me toch pijn volgens mij. Er zit ook een beetje bloed op der pootje en ligt nu apart op de slaapkamer. Heb daar brokjes en water neergezet maar ze kan bijna niet lopen.

Ik denk dat ik het even moet aankijken en als het begin volgende week nog zo is naar de da moet. Iemand anders daar een mening over? Probleem is dat ik wel elke maand kan gaan dan want ze komt vaak gewond binnen, maar ik vind het zo zielig ;( ik wil nu niet teveel aan der zitten en haar met rust laten. Lijkt me goed?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_131282987
Ik zou naar de dierenarts gaan.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:43:56 #49
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131283036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:42 schreef roos85 het volgende:
Ik zou naar de dierenarts gaan.
In ieder geval de dierenarts even bellen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:44:52 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131283072
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:36 schreef Tamashii het volgende:
Mijn kat was vandaag buiten. Het is niet anders want ze is echt een buitenkat. Ze vecht wel eens buiten en nu is het weer raak. Beestje lag beschut buiten maar wilde niet komen. Heb der bij haar nekvel gepakt en zachtjes meegenomen in mijn armen maar ze heeft me toch pijn volgens mij. Er zit ook een beetje bloed op der pootje en ligt nu apart op de slaapkamer. Heb daar brokjes en water neergezet maar ze kan bijna niet lopen.

Ik denk dat ik het even moet aankijken en als het begin volgende week nog zo is naar de da moet. Iemand anders daar een mening over? Probleem is dat ik wel elke maand kan gaan dan want ze komt vaak gewond binnen, maar ik vind het zo zielig ;( ik wil nu niet teveel aan der zitten en haar met rust laten. Lijkt me goed?
Als ze bijna niet kan lopen, dan moet je eigenlijk zo snel mogelijk naar de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131283364
Ik zou zelf denk ik niet alleen naar de dierenarts gaan, maar ook kijken of ik zou kunnen zorgen dat ze niet meer verder dan de tuin kan komen, of in ieder geval zulke vechtpartijen proberen te voorkomen.
pi_131283455
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze bijna niet kan lopen, dan moet je eigenlijk zo snel mogelijk naar de dierenarts.
Mwoah, ik heb zelf ook vaak gehad met mijn katten, meestal lopen ze binnen halve dag gewoon weer rond hoor. Als het echt meerdere dagen duurt, en de kat zichtbaar pijn blijft houden dan zou ik wel langs gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_131284003
Dierenarts inderdaad, wie weet is ze aangereden ipv dat ze gevochten heeft.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:19:08 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131284516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb zelf ook vaak gehad met mijn katten, meestal lopen ze binnen halve dag gewoon weer rond hoor. Als het echt meerdere dagen duurt, en de kat zichtbaar pijn blijft houden dan zou ik wel langs gaan.
Ik vind het nogal een risico. Er kan ook iets echt kapot zijn en een paar dagen aanzien kan dan wel eens heel tragisch eindigen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131284852
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een risico. Er kan ook iets echt kapot zijn en een paar dagen aanzien kan dan wel eens heel tragisch eindigen.
Je hebt meestal wel vrij snel door hoor of het serieus is, als er echt iets kapot is dan blijven ze meestal ook wel janken, en gaan ze er ook niet op staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_131285193
Ze jankt niet, ze miauwt ook niet heel erg. Alleen toen ik haar oppakte en nu slaapt ze lekker. Ze vertoont het zelfde gedrag als eerder en dan kwam het na een dag altijd weer goed. Maar toch vind ik het eng.

Ik kan de tuin niet afsluiten. Het liefst hou ik de kat binnen maar dat gaat absoluut niet. Ze moet en wil naar buiten, anders miauwt ze de buurt kapot :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:39:08 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131285241
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hebt meestal wel vrij snel door hoor of het serieus is, als er echt iets kapot is dan blijven ze meestal ook wel janken, en gaan ze er ook niet op staan.
Vandaar ook:
Als ze bijna niet kan lopen, dan moet je eigenlijk zo snel mogelijk naar de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 september 2013 @ 06:40:45 #58
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_131304476
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Arm beest. Geen bak en overal andere beesten, kinderen en vreemden :{ En een baas die klaagt als ze een plekje zoekt om haar behoefte te doen.
Sorry hoor maar mijn katje heeft het erg naar haar zin in de tuin. En verder heeft ze haar plekje met deken op de veranda. Gisteren had ze nog een kleine gecko gevangen en zat ze met andere katten te spelen. Ik wil haar gewoon stimuleren een bepaald plekje zien te vinden voor haar behoeften, ietsje verder weg van de ingang. Mag toch?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_131342889
Het gaat weer helemaal goed O+ en ze wil weer naar buiten ;(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_131355829
Er zijn hier meer mensen met blaasgruiskaters toch? De oudste van mij, Henk, heeft weer een off-day. Maar weten jullie misschien hoe een volle blaas aanvoelt? Als ik bij de andere vergelijk denk ik wel dat Henk zijn blaas leeg is maar dat hij gewoon weer pijn heeft en overmatig aan het persen is. Ben al vaker ook in het weekend met uiteindelijk loos alarm naar DA of weekend/nacht DA geweest. Maar als ik weet dat zijn blaas nu leeg is dan ben ik gewoon wat geruster...
pi_131355875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:42 schreef CaveCanem het volgende:
Er zijn hier meer mensen met blaasgruiskaters toch? De oudste van mij, Henk, heeft weer een off-day. Maar weten jullie misschien hoe een volle blaas aanvoelt? Als ik bij de andere vergelijk denk ik wel dat Henk zijn blaas leeg is maar dat hij gewoon weer pijn heeft en overmatig aan het persen is. Ben al vaker ook in het weekend met uiteindelijk loos alarm naar DA of weekend/nacht DA geweest. Maar als ik weet dat zijn blaas nu leeg is dan ben ik gewoon wat geruster...
Een volle blaas voel je zitten (achterlangs tussen de achterpoten door voorzichtig aan de buik voelen). Formaatje mandarijn.

Bij twijfel zou ik toch maar even gaan :)
pi_131355933
Ok ga toch nog keertje voelen. En bij twijfel ga ik inderdaad zo even en belletje plegen, misschien dat de DA hier nog aan het werk is scheelt weer stukje rijden met stressy kat naar spoedkliniek.
pi_131356944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:46 schreef CaveCanem het volgende:
Ok ga toch nog keertje voelen. En bij twijfel ga ik inderdaad zo even en belletje plegen, misschien dat de DA hier nog aan het werk is scheelt weer stukje rijden met stressy kat naar spoedkliniek.
in Utrecht e.o. is ook een dierenarts op wielen actief. Die komt dus bij je thuis. Misschien is dat wat? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131385805
Onze kitten is voordat we hem gekregen hebben behandelt tegen oormijt en daardoor kwam er nog wat bruin prut omhoog in zijn oortjes. Ik vroeg me alleen af hoe lang het normaal dan hoort te duren voordat de oortjes schoon zijn en waarmee ik ze zelf het beste schoon kan maken? Misschien een beetje naief van mij maar ik dacht dat hij ze zelf wel schoon zou maken :@
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:00:09 #65
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131385909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:55 schreef Fripsel het volgende:
Onze kitten is voordat we hem gekregen hebben behandelt tegen oormijt en daardoor kwam er nog wat bruin prut omhoog in zijn oortjes. Ik vroeg me alleen af hoe lang het normaal dan hoort te duren voordat de oortjes schoon zijn en waarmee ik ze zelf het beste schoon kan maken? Misschien een beetje naief van mij maar ik dacht dat hij ze zelf wel schoon zou maken :@
Ik zou hierover even met de dierenarts bellen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131385936
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:00 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik zou hierover even met de dierenarts bellen.
Ik heb nog geen dierenarts, want het is nog niet nodig geweest om met mijn katten naar de dierenarts te gaan, ze hebben hun inentingen gehad voor ik ze kreeg. Kun je dan gewoon zomaar bellen?
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:02:04 #67
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131385974
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:01 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb nog geen dierenarts, want het is nog niet nodig geweest om met mijn katten naar de dierenarts te gaan, ze hebben hun inentingen gehad voor ik ze kreeg. Kun je dan gewoon zomaar bellen?
Ik denk het wel hoor :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131387545
anders even langs gaan, dan kan je je direct inschrijven als de praktijk goed aanvoelt.
maar telefonisch kan dat meestal ook wel

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 20-09-2013 20:48:34 ]
pi_131388336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 06:40 schreef breaky het volgende:

[..]

Sorry hoor maar mijn katje heeft het erg naar haar zin in de tuin. En verder heeft ze haar plekje met deken op de veranda. Gisteren had ze nog een kleine gecko gevangen en zat ze met andere katten te spelen. Ik wil haar gewoon stimuleren een bepaald plekje zien te vinden voor haar behoeften, ietsje verder weg van de ingang. Mag toch?
Er zijn speciale buitenkattenbakken. Zodat als het regent de kattenbakkorrels niet nat worden. http://www.zooplus.nl/sho(...)one_kattenbak/135812

Ik vind ze hier vrij duur maar misschien ergens anders wel goedkoper te vinden. En hopen dat het werkt natuurlijk.

Verder kan je op plekken bij de ingang kattenschrik neerleggen. Geen idee of het werkt. Ik zag het bij de aldi in de aanbieding voor 3 of 4 euro.

Het is trouwens typisch menselijk om privacy te willen tijdens de toiletgang. Katten hebben juist graag overzicht zodat ze eventuele vijanden zien aankomen. Daarom hebben veel katten ook liever een open kattenbak dan een dichte. :)

Ik zag trouwens bij de aldi ook ontworming voor de kat voor 1 euro. Tien tabletjes. 1 tablet voor 1 kg. Dus voor een forse kat heb je wel veel pillen nodig en dat is dan misschien niet zo handig. Ik kreeg ze van het asiel voor de opvangkittens. Die hebben maar een pil nodig.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_131388486
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:37 schreef Tamashii het volgende:
Ze jankt niet, ze miauwt ook niet heel erg. Alleen toen ik haar oppakte en nu slaapt ze lekker. Ze vertoont het zelfde gedrag als eerder en dan kwam het na een dag altijd weer goed. Maar toch vind ik het eng.

Ik kan de tuin niet afsluiten. Het liefst hou ik de kat binnen maar dat gaat absoluut niet. Ze moet en wil naar buiten, anders miauwt ze de buurt kapot :9
Hoe is het met je kat? Katten laten nauwelijks pijn zien. Dus miauwen als je haar oppakt is al geen goed teken. Tenzij ze het standaard doet. Als ze is aangevallen door een andere kat kan ze een abces ontwikkelen. Heeft mijn kat ook gehad. Dan liep ie mank. Klein wondje in de poot en dat werd dik. Pijnstilling, antibioticaspuit en 60 euro lichter en vechtersbaasje kan weer opnieuw op oorlogspad.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_131392223
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:01 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb nog geen dierenarts, want het is nog niet nodig geweest om met mijn katten naar de dierenarts te gaan, ze hebben hun inentingen gehad voor ik ze kreeg. Kun je dan gewoon zomaar bellen?
Dan is nu dus een mooie tijd om op zoek te gaan naar een dierenarts waar jij je prettig bij voelt :) Dan meteen even inschrijven en dat ook navragen. In ieder geval nooit met wattenstaafjes in de oortjes gaan rommelen! En nee, vieze oortjes maken ze niet zelf goed schoon, mocht je niet goed weten hoe en wat, zou ik meteen even met je kitten op controle gaan. Dan kunnen ze je dat daar uitleggen en ook even de oortjes nakijken, dat je zeker weet dat de mijt echt weg is.
pi_131412312
Update over Henk: zijn blaas zat toch verstopt. DA was er al niet meer dus uiteindelijk naar de spoedkliniek gegaan. Katheter erin en een nachtje opgenomen. Meneer is sinds gisteravond weer thuis. Gaat wel goed. Vanmorgen alleen nog even schrikken. Medicijnen gegeven (in de houdgreep handdoek etc) en toen we klaar waren en meneer wegsprong lag er plasje bloed. Zonder urine. Dus weten niet waar het vandaan kwam. Maar weer even gebeld en een afsrpaak gemaakt die we evt. nog konden afzeggen. Uiteindelijk afgezegd. Henk plast heldere urine. Is levendig, eet, drinkt en is aanhankelijk. Weer zichzelf gelukkig.

Was donderdag wel even schrikken. Altijd angst gehad voor verstopping en nu dus ook keertje meegemaakt....
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:39:42 #73
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131413210
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:00 schreef CaveCanem het volgende:
Update over Henk: zijn blaas zat toch verstopt. DA was er al niet meer dus uiteindelijk naar de spoedkliniek gegaan. Katheter erin en een nachtje opgenomen. Meneer is sinds gisteravond weer thuis. Gaat wel goed. Vanmorgen alleen nog even schrikken. Medicijnen gegeven (in de houdgreep handdoek etc) en toen we klaar waren en meneer wegsprong lag er plasje bloed. Zonder urine. Dus weten niet waar het vandaan kwam. Maar weer even gebeld en een afsrpaak gemaakt die we evt. nog konden afzeggen. Uiteindelijk afgezegd. Henk plast heldere urine. Is levendig, eet, drinkt en is aanhankelijk. Weer zichzelf gelukkig.

Was donderdag wel even schrikken. Altijd angst gehad voor verstopping en nu dus ook keertje meegemaakt....
Gelukkig is het goed afgelopen. ^O^
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131415333
Goed opgemerkt dus ^O^

beetje bloed kan ook komen door de katheter.
zonder urine is het minder waarschijnlijk dat het bloed uit de blaas komt.
pi_131416754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:40 schreef WinnieWana het volgende:

Ik zag trouwens bij de aldi ook ontworming voor de kat voor 1 euro. Tien tabletjes. 1 tablet voor 1 kg. Dus voor een forse kat heb je wel veel pillen nodig en dat is dan misschien niet zo handig. Ik kreeg ze van het asiel voor de opvangkittens. Die hebben maar een pil nodig.
Ik zou nooit ontworming/ontvlooiing voor katten bij een zaak als de Aldi kopen. Aldi is al een paar keer in de fout gegaan door voor katten giftige middelen als "geschikt voor honden en katten" te verkopen. Nadat ze in april hun vlooienbandjes met het voor katten dodelijke permethrine uit de schappen haalden (zie hier) kwamen ze in juni alweer vrolijk met vlooiendruppels met diazinon (een ouderwetse insecticide die gevaarlijk kan zijn voor hond en kat) op de proppen.
Voor goedkopere parasietenbestrijding dan bij de dierenarts zou ik hooguit uitwijken naar de dierenwinkel.
pi_131417169
Voordat ik het gaf aan mijn opvangkitten had ik even op internet gekeken. De werkzame stof in de ontworming is niclosamide en piperazine adipaat. Zelfde als in de ontworming van Beaphar (dierenwinkel). Ik heb het gekregen van het asiel. Ze ontwormen al hun katten op dit moment daarmee omdat ze dit gratis gekregen hebben denk ik. Geen kat is er ziek van geworden. Milbemax koop ik voor mijn eigen katten maar voor het asiel is dit te duur om aan al hun katten te geven.

Verder wel ernstig al die gestorven katten door een vlooienbandje. Is de Aldi daarvoor nog niet aangeklaagd?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_131551402
Ik heb een poes van 4 jaar op een normaal appartement (niet groot, niet klein ) met 2 verdiepingen. Gaat super en ze komt niets te kort lijkt me. Nu wil ik er graag een bij, is misschien toch wat gezelliger voor haar als we overdag zijn werken. Mijn vriendin werkt onregelmatig dus die is ook een aantal middagen wél thuis voor de kat.

Is het slim om 2 katten in een appartement te nemen en zo ja, kan ik dan beter een kitten kiezen of al een wat oudere kat? Wij hebben zelf geen ervaring met katten. We hebben deze ook gekregen toen ze al 3 was. En heeft de 2e kat dan ook een eigen kattenbak nodig of kan dat op dezelfde? We verschonen deze zo goed als elke dag.

Bedankt alvast!
  woensdag 25 september 2013 @ 14:28:36 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_131551476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:25 schreef Madster het volgende:
Ik heb een poes van 4 jaar op een normaal appartement (niet groot, niet klein ) met 2 verdiepingen. Gaat super en ze komt niets te kort lijkt me. Nu wil ik er graag een bij, is misschien toch wat gezelliger voor haar als we overdag zijn werken. Mijn vriendin werkt onregelmatig dus die is ook een aantal middagen wél thuis voor de kat.

Is het slim om 2 katten in een appartement te nemen en zo ja, kan ik dan beter een kitten kiezen of al een wat oudere kat? Wij hebben zelf geen ervaring met katten. We hebben deze ook gekregen toen ze al 3 was. En heeft de 2e kat dan ook een eigen kattenbak nodig of kan dat op dezelfde? We verschonen deze zo goed als elke dag.

Bedankt alvast!
Dan zal ik mijn reactie hier ook even posten :D

Maar wat ik je zeker na wil geven: een kat alleen is niet zielig. Een kat die gewend is alleen te zijn al helemaal niet. Wij mensen denken vaak dat ze zielig zijn als ze alleen zijn, omdat we ze menselijke eigenschappen toedichten, maar voor een kat is het een godvergeten paradijs. Andere katten leveren vaak meer stress op dan je denkt. Een kat is, tenzij samen opgegroeid, een solitair beest.

Neem dus geen tweede kat voor de kat. Maar alleen omdat je zelf heel graag een tweede kat wil. En wat al gezegd is: het gaat niet bij elk dier goed.

Succes!
disclaimer
pi_131551492
Dat het waarschijnlijk gezelliger is voor de kat is ook een beetje om te verdoezelen dat ze zo schattig zijn en dat we er inderdaad zelf graag nog één willen :P En inderdaad, ik hoop dan dus wel dat het goed gaat anders zit ik met 2 vechtende katten..
pi_131551618
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
. Wij mensen denken vaak dat ze zielig zijn als ze alleen zijn, omdat we ze menselijke eigenschappen toedichten, maar voor een kat is het een godvergeten paradijs.
kan je dat misschien ook even communiceren naar mijn mevrouw Troela? Die zit na ene dag werken te mauwen achter de deur alsof ze jaren zonder eten alleen gelaten is _O- ( :{ )
  woensdag 25 september 2013 @ 14:34:18 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_131551689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan je dat misschien ook even communiceren naar mijn mevrouw Troela? Die zit na ene dag werken te mauwen achter de deur alsof ze jaren zonder eten alleen gelaten is _O- ( :{ )
hahaha, de meeste katten dan _O-
Weet je zeker dat ze geen soortendysforie heeft? Dat ze stieken eigenlijk een hond is?
disclaimer
pi_131551849
quote:
99s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hahaha, de meeste katten dan _O-
Weet je zeker dat ze geen soortendysforie heeft? Dat ze stieken eigenlijk een hond is?
nou zou best kunnen, ze wil nooit in dozen of kasten dus een geslaagd poezen-exemplaar is het ook niet.
Ik heb haar in de zomervakantie naar pension gebracht om te kijken of ze goed met andere katten overweg kon, ze is 2 weken in haar hokje blijven zitten :{w
pi_131552565
Een kat die alleen is vind ik wél zielig. Een kat is een groepsdier. Katten die vanaf 8 weken ergens alleen in huis zitten vertonen na verloop van tijd niet normaal gedrag. Dan bedoel ik gedrag als hard bijten en mensen aanvallen.. Tegenover andere katten zal zo'n kat zich ook niet meer goed weten te gedragen, ze weten niet wat een andere kat is.
Niet voor niets zullen veel stichtingen een kitten niet plaatsen als deze alleen zal zijn..

Madster, als je een kat erbij wil zou ik meestal een kitten aanraden. Met een kitten heb je de meeste kans dat deze wordt geaccepteerd. Met een volwassen kat zal je moeten kijken of het klikt en rustig introduceren.
Sommige katten(zoals die van mij) hebben samen genoeg aan 1 bak. Veel katten vinden dit echter niet fijn of willen een aparte bak om te poepen. Een extra kattenbak is dus wel aan te raden.
Ik denk echter dat je jezelf moet afvragen of je deze kat er écht plezier mee doet. Is ze al die tijd bij de vorige eigenaar ook alleen geweest?
pi_131552711
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:25 schreef Madster het volgende:
Ik heb een poes van 4 jaar op een normaal appartement (niet groot, niet klein ) met 2 verdiepingen. Gaat super en ze komt niets te kort lijkt me. Nu wil ik er graag een bij, is misschien toch wat gezelliger voor haar als we overdag zijn werken. Mijn vriendin werkt onregelmatig dus die is ook een aantal middagen wél thuis voor de kat.

Is het slim om 2 katten in een appartement te nemen en zo ja, kan ik dan beter een kitten kiezen of al een wat oudere kat? Wij hebben zelf geen ervaring met katten. We hebben deze ook gekregen toen ze al 3 was. En heeft de 2e kat dan ook een eigen kattenbak nodig of kan dat op dezelfde? We verschonen deze zo goed als elke dag.

Bedankt alvast!
Of het slim is ligt ook echt aan de kat zelf, sommige katten zijn ontzettend solitair, vooral als ze niet met andere katten opgegroeid zijn. Of het leuker is voor de kat, ook dat ligt echt aan het beestje. Sommige katten zullen helemaal opbloeien met een soortgenootje, anderen moeten er niks van weten (en dat kan ook weer liggen aan de kat die je erbij zet, of het een goede match is of niet). Over het algemeen gaat het een stuk beter om er een kitten bij te zetten, de meeste katten herkennen en behandelen zo'n kleintje ook als een klein katje en minder als een volwassen indringer.
Wat aangeraden wordt is 1 bak per kat +1, dus met 2 katten zou je eigenlijk al 3 bakken moeten hebben. Helemaal om problemen te voorkomen is het het beste om minimaal 1 bak erbij te zetten, en deze dan op een andere plek te zetten dan je huidige bak (en niet in de buurt van voer- waterbakjes).
pi_131571379
Ik moet morgen met midas naar de dierenarts....
Zijn wintervacht is verkeerd "geinstalleerd" en nu krijgt hij vilt en knopen... nu moet hij geschoren worden achter op zijn rug en bij zn heupen omdat die oude natneus het zelf niet meer bij kan houden daar vanwege zijn leeftijd :( ik hoop maar dat er iets van over blijft!
  woensdag 25 september 2013 @ 22:56:28 #86
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131572473
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:36 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik moet morgen met midas naar de dierenarts....
Zijn wintervacht is verkeerd "geinstalleerd" en nu krijgt hij vilt en knopen... nu moet hij geschoren worden achter op zijn rug en bij zn heupen omdat die oude natneus het zelf niet meer bij kan houden daar vanwege zijn leeftijd :( ik hoop maar dat er iets van over blijft!
Een kat zonder vacht is een scharminkeltje hoor :D Midas gaat er niet mooier op worden, maar zal zich wrs zonder klitten en knopen wel een stukje beter voelen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131573062
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:56 schreef tonja het volgende:

[..]

Een kat zonder vacht is een scharminkeltje hoor :D Midas gaat er niet mooier op worden, maar zal zich wrs zonder klitten en knopen wel een stukje beter voelen.
En een beetje koud wellicht :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 25 september 2013 @ 23:13:36 #88
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131573345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En een beetje koud wellicht :P
Ik denk het wel ja. Mijn kat Harry heeft een kaalgeschoren keel gehad (slokdarmsonde lang verhaal is allemaal goedgekomen) en die blote huid voelde echt heel warm aan, daaraan merk je wel hoe isolerend zo'n kattenvacht is. Dus een beetje koud zal het absoluut aanvoelen voor Midas.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131573762
Mja hij heeft een enorm dikke vacht en elk najaar heeft hij deze problemen..maar normaal kon ik zelf wel de knopen wegknippen...nu is het echt te sneu! Is het stom...als zijn complete rug geschoren wordt om een trui aan te doen ofzo? Ik vind het echt zo zielig voor hem
pi_131573954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef deadly_kiss het volgende:
Mja hij heeft een enorm dikke vacht en elk najaar heeft hij deze problemen..maar normaal kon ik zelf wel de knopen wegknippen...nu is het echt te sneu! Is het stom...als zijn complete rug geschoren wordt om een trui aan te doen ofzo? Ik vind het echt zo zielig voor hem
Ik weet niet hoe jouw kat er over denkt, maar mijn kat hoef ik echt niet zoiets aan te trekken hoor... :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 25 september 2013 @ 23:28:58 #91
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131574078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:22 schreef deadly_kiss het volgende:
Mja hij heeft een enorm dikke vacht en elk najaar heeft hij deze problemen..maar normaal kon ik zelf wel de knopen wegknippen...nu is het echt te sneu! Is het stom...als zijn complete rug geschoren wordt om een trui aan te doen ofzo? Ik vind het echt zo zielig voor hem
Even aan de DA vragen :)
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131575286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jouw kat er over denkt, maar mijn kat hoef ik echt niet zoiets aan te trekken hoor... :{
Als midas het niet ziet zitten,dan ik ook niet :)
Ik wacht eerst maar af hoeveel ze gaan scheren.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 16:10:00 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_131589042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:36 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik moet morgen met midas naar de dierenarts....
Zijn wintervacht is verkeerd "geinstalleerd" en nu krijgt hij vilt en knopen... nu moet hij geschoren worden achter op zijn rug en bij zn heupen omdat die oude natneus het zelf niet meer bij kan houden daar vanwege zijn leeftijd :( ik hoop maar dat er iets van over blijft!
Vaak voelen ze zich helemaal gelukkig zonder al die klitten. Komt hij buiten ook?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_131589811
Hij ligt nu nog bezopen in zijn mandje... omdat ik er zo snel bij was hebben ze niet tot op de huid hoeven scheren gelukkig!:) Midas had er zelf nog niet echt last van maar hij kijkt mij nu wel pissig aan :P zal even kijken of ik een foto kan uploaden
pi_131589904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:59 schreef Dragonberry het volgende:
Een kat die alleen is vind ik wél zielig. Een kat is een groepsdier.
Dat is helemaal niet waar, men is er nog steeds niet over uit of katten groepsdieren of solisten zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:42:28 #96
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131589980
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:37 schreef deadly_kiss het volgende:
Hij ligt nu nog bezopen in zijn mandje... omdat ik er zo snel bij was hebben ze niet tot op de huid hoeven scheren gelukkig!:) Midas had er zelf nog niet echt last van maar hij kijkt mij nu wel pissig aan :P zal even kijken of ik een foto kan uploaden
Hij heeft nu wel recht op extra lekker eten natuurlijk he :D
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131590227


Hij mag nog niks eten door de narcose :)
Ben zo blij dat hij niet kaal hoefde!
  donderdag 26 september 2013 @ 16:56:38 #98
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131590398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:50 schreef deadly_kiss het volgende:
[ afbeelding ]

Hij mag nog niks eten door de narcose :)
Ben zo blij dat hij niet kaal hoefde!
Veel beter dan kaal ja, maar mooier wordt ie er dan ook weer niet op :P
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131590429
Het hoefde van mij niet op zn mooiste ook...dan zou er nog meer afgeschoren moeten worden :P
  donderdag 26 september 2013 @ 16:59:41 #100
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131590468
Ik lurk meestal alleen mee, maar ik moet dit ff van me afschrijven.

Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus. Ze was ook zwaar onderkoeld... DA zei dat ze praktisch al aan et sterven was.... maar ze gaan er alles aan doen om de gif stoffen uit haar te krijgen. Ik hoor morgenochtend of ze de nacht heeft overleefd...

Ze is verdorie nog maar 4 jaar oud...
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 26 september 2013 @ 17:01:05 #101
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131590509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik lurk meestal alleen mee, maar ik moet dit ff van me afschrijven.

Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus. Ze was ook zwaar onderkoeld... DA zei dat ze praktisch al aan et sterven was.... maar ze gaan er alles aan doen om de gif stoffen uit haar te krijgen. Ik hoor morgenochtend of ze de nacht heeft overleefd...

Ze is verdorie nog maar 4 jaar oud...
Godver wat klote.. -O- Sterkte.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 26 september 2013 @ 17:01:53 #102
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131590533
thnxx... ik hoop echt dat ze er boven op gaat komen... maar kans is heel erg klein... :(
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_131590551
Ai, sterkte zeg, hoop dat 't nog goed komt!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:04:27 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131590609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:01 schreef LPFAN het volgende:
thnxx... ik hoop echt dat ze er boven op gaat komen... maar kans is heel erg klein... :(
Ik zal voor d'r duimen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 26 september 2013 @ 17:05:30 #105
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131590642
hoop het ook! Haar zusje vind het ook maar raar dat ze er niet is.

thnxx voor het geduim, hopelijk gaat het helpen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_131590979
Gadverdamme, ik ga (extra) duimen vanavond!

Ik heb meteen een vraag. Hoe houd je katten uit je tuin of bij planten vandaan? Hier hebben we een grote ingebouwde plantenbak en 1 van de katten vind dat fantastisch. Helpt oude koffiedrap op het zand gooien iets?
  donderdag 26 september 2013 @ 17:20:24 #107
403520 Sway-
La vie est belle
pi_131591078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik lurk meestal alleen mee, maar ik moet dit ff van me afschrijven.

Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus. Ze was ook zwaar onderkoeld... DA zei dat ze praktisch al aan et sterven was.... maar ze gaan er alles aan doen om de gif stoffen uit haar te krijgen. Ik hoor morgenochtend of ze de nacht heeft overleefd...

Ze is verdorie nog maar 4 jaar oud...
Ik hoop dat het lukt. Sterkte!
  donderdag 26 september 2013 @ 17:22:23 #108
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131591144
thnx!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_131591200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:22 schreef LPFAN het volgende:
thnx!
Wat sneu allemaal, hopelijk kunnen ze wat doen
pi_131592079
Ik had een tijdje terug hier gepost over katten in onze buurt die alleen , geen huisbaas meer hebben. Ze zitten al aantal jaar op straat of in hun oude tuin (het huis staat leeg). Ze krijgen wel voedsel elke dag. Wij hebben een jonge poes (volledig gestelleriseerd). Ze komt vaak met krassen thuis. Ze is erg schuw geworden (zelfs in huis schrikt ze).

Deze katten waren eigendom van hun huisbaas die er niet meer is. Ze lopen hier snachts rond. Op zich geen probleem. Ik wil verder niet in details treden maar wij zijn de personen tegengekomen die elke dag deze katten voeren. Ik bemerkte bij deze personen veel vijandigheid 'onze katten zijn niet verwilderd ze zijn hartstikke tam'. Dit is vreemd want zodra ik ze tegenkom rennen ze als een speer weg.
Ik vertelde hen dat ze wellicht wat verwilderd zijn, immers ze hebben geen eigenaar meer. Maar dat was bullshit (hun worden). Ik vroeg hen of zij van plan waren om de katten zo te laten? En dat wilden ze zo doen, sterker nog, ze vonden dat ik me er niet mee moest bemoeien. De katten hebben het goed, krijgen eten en hebben een halsbandje om ( hun woorden) en ze zijn geholpen (gestelliriseerd) EN, zo zeiden ze, ze zijn hartstikke lief. Ik vroeg daarop: ' mag ik de katten even zien?' (ik ben immers een katten mens) en meteen kreeg ik te horen " neen! '

In het verleden is er al eens politie daar geweest omwille van deze katten. Veel weet ik daar niet van. Het huis staat leeg. De tuin vol met rotzooi. Ik zat gister laat in de avond voor de raam met mijn laptop en zie ineens onze poes keihard wegrennen met achter hem de kater! Ik heb de kater weggejaagd maar onze poes is de hele avond onder onze auto gebleven. Ze wilde niet meer onderuit. Uit eindelijk heb ik haar met de bezem weggeduwd en naar binnen gebracht.

Wat moet ik nu doen? Anoniem bellen? Ik ben een kattenliefhebber en ik weet niet of deze katten nou straat katten zijn (ze krijgen immers eten en elke dag een aai over hun bol) volgens hun verzorgers, maar ze hebben geen eigenaar meer. En dit al meer dan 4 jaar. Op een gegeven moment verwilderen ze toch? Ik heb geen probleem dat ze snachts in onze tuin en garage bevinden, maar onze poes is duidelijk belemmerd. Ze gaat niet graag meer naar buiten. Zker niet de kant waar de katten bevinden!
Ze komt soms bebloed terug. Een poes die verholpen is, evenals een kater, vechten die wel met elkaar of laten ze elkaar met rust, zoals deze verzorgers beweren?

Ik wil geen verklikker zijn maar ik heb het idee dat onze poes onder deze , toch wel, straatkatten lijdt. En geloof mij, de hele buurt wel. Er blijft daar namelijk zoveel voedsel achter in de tuin dat er vol met kraaien en ongedierte zit. Erover praten kan niet , want deze mensen reageerde in mijn ogen, ontzettend vijandig. Ik moest me inhouden om er niet iets van te zeggen. Ik had verder nog wat gevraagd , buiten de katten om en kreeg me toch een asociaal antwoord terug. Erg vervelend.

Maar goed. Hoe bescherm ik mijn poes tegen deze katten , en hoe zorg ik ervoor dat ze haar tuin 'terug' krijgt?
  donderdag 26 september 2013 @ 18:58:53 #111
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131593588
ze is er al niet meer... :(

kreeg net een telefoontje van de DA...
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 26 september 2013 @ 19:16:28 #112
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131594212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:58 schreef LPFAN het volgende:
ze is er al niet meer... :(

kreeg net een telefoontje van de DA...
Oh wat erg ;(
Gecondoleerd.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131594272
Gecondoleerd Lpfan
  donderdag 26 september 2013 @ 19:28:54 #114
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_131594590
thnxx... het is allemaal zo snel gegaan... kan het nog niet helemaal bevatten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 26 september 2013 @ 22:33:13 #115
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_131602452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:28 schreef LPFAN het volgende:
thnxx... het is allemaal zo snel gegaan... kan het nog niet helemaal bevatten.
sterkte -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_131685351
Weet iemand of er kosten zijn als je een zwerfkatje naar het asiel brengt?
#TeamMiley
pi_131686103
Nee, geen kosten. Wel heel duidelijk zijn dat het om een zwerver gaat en je niet de afstands kosten in de maag laten splitsen.

Sterkte LPFAN :'(
pi_131688331
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:39 schreef Hilzillah het volgende:
Nee, geen kosten. Wel heel duidelijk zijn dat het om een zwerver gaat en je niet de afstands kosten in de maag laten splitsen.

Sterkte LPFAN :'(
Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
#TeamMiley
pi_131688814
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:20 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
Ik zou nu alvast het asiel bellen en de situatie uitleggen. Wel de naam vragen van de persoon aan wie je het verhaal uitlegd. Ik hoop dat je voor het beessie kan blijven zorgen O+
pi_131690462
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:20 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
Ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan. Kan me ook voorstellen dat je 'afstandskosten' moet betalen.
  zondag 29 september 2013 @ 22:57:28 #121
80382 manny
30 is best veel
pi_131694110
Offtopic...Ik hoorde trouwens vandaag op het nieuws over die duizenden katten die in nederland jaarijks worden doodgeschoten. Dat wist ik echt helemaal niet.

http://www.ondertussen.nl(...)katten-doodgeschoten

Bizar. Alternatief dierenbescherming lijkt me tamelijk omslachtig trouwens
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_131694621
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:57 schreef manny het volgende:
Offtopic...Ik hoorde trouwens vandaag op het nieuws over die duizenden katten die in nederland jaarijks worden doodgeschoten. Dat wist ik echt helemaal niet.

http://www.ondertussen.nl(...)katten-doodgeschoten

Bizar. Alternatief dierenbescherming lijkt me tamelijk omslachtig trouwens
hoezo omslagtig? Op veel plekken worden wilde katten al gevangen, gecastreerd en weer vrij gelaten. Werkt goed. Anders kunnen ze zich behoorlijk snel vermeerderen..
Vaak leven zwerfkatten in groepen op vaste plekken. Daar kunnen ze met speciale kooien worden gevangen.
Als eigenaar je kat laten castreren en chippen lijkt me niet meer dan normaal.
  zondag 29 september 2013 @ 23:12:29 #123
80382 manny
30 is best veel
pi_131694876
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 23:07 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hoezo omslagtig? Op veel plekken worden wilde katten al gevangen, gecastreerd en weer vrij gelaten. Werkt goed. Anders kunnen ze zich behoorlijk snel vermeerderen..
Vaak leven zwerfkatten in groepen op vaste plekken. Daar kunnen ze met speciale kooien worden gevangen.
Als eigenaar je kat laten castreren en chippen lijkt me niet meer dan normaal.
Als eigenaar uiteraard wel. Die van ons is uiteraard geholpen en gechipt. Maar ik heb er zeker niet voor doorgeleerd, maar 10.000 katten vangen, registreren, castreren en dan weer uitzetten lijkt me meer gedoe dan er 10.000 doodschieten. Om het maar even plat te zeggen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_131695865
Maar wat schiet je op met de katten dood schieten?
Dan blijft er op de verblijfsplekken weer meer eten over. Die lege plekken worden snel weer opgevuld met jongen.
Door vangen, castreren en terugplaatsen blijven de groepen meestal redelijk stabiel.
pi_131696062
Trouwens, hoe weet een jager of de kat een huisje heeft of niet? eerst een chip scannen en dan pas neerschieten zal niet gaan.
Nog een pluspunt voor de dierenbescherming. Je vermiste kat zal er maar tussen zitten...
pi_131705758
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:20 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik ga een zwervertje van rond de 4 weken opvangen, waarschijnlijk met het oog op dat ze blijft, maar misschien red ik het zelf niet en dan wil ik haar toch naar een asiel brengen (dan heeft ze in ieder geval tussen 4 en 12 weken oud een warm thuis in plaats van zo'n groot asiel). Kan ik het dan nog wel verkopen als een zwervertje? Niet dat het uitmaakt, maar ik vroeg het me af.
Ik denk dat het asiel het dan geen zwervertje meer vindt, maar wat ik zou doen is ze bellen en de situatie voorleggen :) Verder hebben de meeste asielen tegenwoordig gastgezinnen, een kitten van die leeftijd gaat hier standaard naar een gastgezin, en doen ze hun best dat gastgezin meerdere kittens te geven zodat ze met soortgenootjes opgroeien, of indien mogelijk, zelfs een moederpoes die hem erbij wil hebben. Dus als het geen succes wordt om het kitten later eventueel als zwervertje weg te brengen, zou je kunnen overwegen om gastgezin te worden en vragen of je hem op die manier mag opvangen? Dan krijg je ook begeleiding, heb je altijd iemand die je kan bellen in geval van nood, en worden dierenarts kosten door het asiel betaald.
pi_131705890
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 23:12 schreef manny het volgende:

[..]

Als eigenaar uiteraard wel. Die van ons is uiteraard geholpen en gechipt. Maar ik heb er zeker niet voor doorgeleerd, maar 10.000 katten vangen, registreren, castreren en dan weer uitzetten lijkt me meer gedoe dan er 10.000 doodschieten. Om het maar even plat te zeggen
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 23:36 schreef loecje het volgende:
Maar wat schiet je op met de katten dood schieten?
Dan blijft er op de verblijfsplekken weer meer eten over. Die lege plekken worden snel weer opgevuld met jongen.
Door vangen, castreren en terugplaatsen blijven de groepen meestal redelijk stabiel.
Inderdaad, die lege plekken worden binnen no time weer opgevuld door andere katten. Daarnaast worden kittens van uitvangacties indien mogelijk in een gastgezin gesocialiseerd (ik heb er nu ook zo een zitten), als dat niet mogelijk is, worden ook deze geholpen en weer terug gezet. Zo wordt op de lange termijn het probleem dus echt aangepakt met TNR (trap-neuter-return), in tegenstelling tot gewoon een aantal afschieten.

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:42 schreef loecje het volgende:
Trouwens, hoe weet een jager of de kat een huisje heeft of niet? eerst een chip scannen en dan pas neerschieten zal niet gaan.
Nog een pluspunt voor de dierenbescherming. Je vermiste kat zal er maar tussen zitten...
Dit is inderdaad ook een probleem, dat komt ook voor. En ik geloof ook niet dat elke jager even goed is...
pi_131705997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Skillsy het volgende:
Ik had een tijdje terug hier gepost over katten in onze buurt die alleen , geen huisbaas meer hebben. Ze zitten al aantal jaar op straat of in hun oude tuin (het huis staat leeg). Ze krijgen wel voedsel elke dag. Wij hebben een jonge poes (volledig gestelleriseerd). Ze komt vaak met krassen thuis. Ze is erg schuw geworden (zelfs in huis schrikt ze).

Deze katten waren eigendom van hun huisbaas die er niet meer is. Ze lopen hier snachts rond. Op zich geen probleem. Ik wil verder niet in details treden maar wij zijn de personen tegengekomen die elke dag deze katten voeren. Ik bemerkte bij deze personen veel vijandigheid 'onze katten zijn niet verwilderd ze zijn hartstikke tam'. Dit is vreemd want zodra ik ze tegenkom rennen ze als een speer weg.
Ik vertelde hen dat ze wellicht wat verwilderd zijn, immers ze hebben geen eigenaar meer. Maar dat was bullshit (hun worden). Ik vroeg hen of zij van plan waren om de katten zo te laten? En dat wilden ze zo doen, sterker nog, ze vonden dat ik me er niet mee moest bemoeien. De katten hebben het goed, krijgen eten en hebben een halsbandje om ( hun woorden) en ze zijn geholpen (gestelliriseerd) EN, zo zeiden ze, ze zijn hartstikke lief. Ik vroeg daarop: ' mag ik de katten even zien?' (ik ben immers een katten mens) en meteen kreeg ik te horen " neen! '

In het verleden is er al eens politie daar geweest omwille van deze katten. Veel weet ik daar niet van. Het huis staat leeg. De tuin vol met rotzooi. Ik zat gister laat in de avond voor de raam met mijn laptop en zie ineens onze poes keihard wegrennen met achter hem de kater! Ik heb de kater weggejaagd maar onze poes is de hele avond onder onze auto gebleven. Ze wilde niet meer onderuit. Uit eindelijk heb ik haar met de bezem weggeduwd en naar binnen gebracht.

Wat moet ik nu doen? Anoniem bellen? Ik ben een kattenliefhebber en ik weet niet of deze katten nou straat katten zijn (ze krijgen immers eten en elke dag een aai over hun bol) volgens hun verzorgers, maar ze hebben geen eigenaar meer. En dit al meer dan 4 jaar. Op een gegeven moment verwilderen ze toch? Ik heb geen probleem dat ze snachts in onze tuin en garage bevinden, maar onze poes is duidelijk belemmerd. Ze gaat niet graag meer naar buiten. Zker niet de kant waar de katten bevinden!
Ze komt soms bebloed terug. Een poes die verholpen is, evenals een kater, vechten die wel met elkaar of laten ze elkaar met rust, zoals deze verzorgers beweren?

Ik wil geen verklikker zijn maar ik heb het idee dat onze poes onder deze , toch wel, straatkatten lijdt. En geloof mij, de hele buurt wel. Er blijft daar namelijk zoveel voedsel achter in de tuin dat er vol met kraaien en ongedierte zit. Erover praten kan niet , want deze mensen reageerde in mijn ogen, ontzettend vijandig. Ik moest me inhouden om er niet iets van te zeggen. Ik had verder nog wat gevraagd , buiten de katten om en kreeg me toch een asociaal antwoord terug. Erg vervelend.

Maar goed. Hoe bescherm ik mijn poes tegen deze katten , en hoe zorg ik ervoor dat ze haar tuin 'terug' krijgt?
Geholpen of niet, poes of kater, dat vecht gewoon met elkaar, wat je zelf dus helaas ook al gemerkt hebt. Ik zou hier wel wat instanties over bellen, al is het maar om voor jezelf duidelijk te krijgen wat er wel of niet aan gedaan kan worden. Mocht er weinig aan gedaan kunnen worden, dan zou je kunnen overwegen om je eigen tuin af te zetten (hier zijn meerdere manieren voor). Je poes zal dan de tuin niet meer uit kunnen, maar die katten kunnen er ook niet meer in. Ideaal is het misschien niet, helemaal als ze gewend is aan haar vrijheid, maar het zou wel een oplossing kunnen zijn als er vanuit hun geen oplossing komt :)
pi_131711254
3 haarballen binnen 2 weken bij een twee-jarige kater, is dat normaal (ruiperiode)? Hij heeft halflang haar en best wel veel binnenvacht. Hiervoor was er maar af en toe een haarbal.
  maandag 30 september 2013 @ 16:28:07 #130
403520 Sway-
La vie est belle
pi_131711399
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:23 schreef Kaeli het volgende:
3 haarballen binnen 2 weken bij een twee-jarige kater, is dat normaal (ruiperiode)? Hij heeft halflang haar en best wel veel binnenvacht. Hiervoor was er maar af en toe een haarbal.
Mij lijkt dat best veel. Voor de kat is het ook best vervelend, ik weet dat borstelen helpt en eventueel pasta zodat het met de ontlasting meekomt.
pi_131711553
Mijn birmaan had er afgelopen week ook 2, maar er komen ook behoorlijk wat plukken haar af de laatste tijd..
Ik maak me er in ieder geval niet heel druk om, maar je zou inderdaad van die speciale pasta kunnen geven
pi_131719189
Dan maar extra borstelen. Ik denk dat de haarballen van zijn buikvacht afkomen, want daar mag ik bijna nooit aan zitten :'(

Ik had Gimpet pasta geprobeerd, maar dat werd vies gevonden (mengen door voer of smeren op pootje/mond hielp ook niet). Anti-haarbal snoepjes eet hij ook niet.
pi_131726154
Aan de gene die een kat hebben met lang haar:

Hoe maken jullie de haren rondom de kont schoon? En waarmee?
Ik heb het meerdere malen geprobeerd met lauw water maar schoon wordt het niet en ze laat het niet bepaald toe :(
Hoe kan ik dit aanpakken zodat het schoon wordt zonder een hoop geschreeuw, geblaas en nagels en tanden in m'n handen? Gebruiken jullie louter water of iets anders? Hoe houd ik haar in toom?

Alvast bedankt voor jullie tips :)
pi_131726519
quote:
Ik was even bang voor een close-up van het achterwerk _O-
pi_131726680
Een vochtig doekje of washandje? Op zich zou er niets moeten blijven hangen trouwens of ze maken het zelf schoon.
pi_131726690
Ik heb het idee dat er nogal een haarbal in de weg zit bij mijn kat. Hij heeft toen straks gal overgegeven en hij blijft nu kotsgeluiden maken die heel droog klinken en het lijkt net alsof het niet helemaal los wilt komen. Kan ik hem op een manier helpen want het ziet er zo sneu uit.

Hij eet trouwens wel gewoon en heeft ook al wat aan het kattengras zitten knabbelen.
pi_131726819
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik was even bang voor een close-up van het achterwerk _O-
:D

Dragonberry: er hangt niets in d'r vacht maar het is niet bepaald schoon...

Ik heb het geprobeerd met een washandje en lauw water maar schoner werd het niet en ze gaf me niet bepaald de tijd om er meer aan te doen :')
pi_131727334
gaat hier niet goed met onze zieke kat :(
bleg, het is altijd te snel....
pi_131727788
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:05 schreef loecje het volgende:
gaat hier niet goed met onze zieke kat :(
bleg, het is altijd te snel....
:{
  maandag 30 september 2013 @ 23:21:51 #141
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131728006
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:05 schreef loecje het volgende:
gaat hier niet goed met onze zieke kat :(
bleg, het is altijd te snel....
shit :{
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131730167
We hebben al een paar maand extra gehad. Het is goed zo.
FIP blijft een rotziekte.
pi_131730234
:'(
Veel sterkte voor jullie allemaal loecje
pi_131735284
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:05 schreef loecje het volgende:
gaat hier niet goed met onze zieke kat :(
bleg, het is altijd te snel....
;(
pi_131735339
Als ik de ellende beetje terug lees ben ik blij dat Henk er voor nu weer helemaal bovenop is gekomen. Blijft wel altijd opletten natuurlijk met blaasgruis.
Meneer ligt nu lekker op schoot te kroelen, nog steeds wel extra aanhankelijk sinds het nachtje spoedkliniek. Dat eerste vind ik natuurlijk helemaal niet erg ;)
pi_131737276
heeft er hier iemand ervaring met een kat die constant bij de deur loopt te zeuren??

Wij hebben 2 binnenkatten (ze zijn niet anders gewend) en 1 die zeurt steeds maar bij de deur. Daar gaat ze aan hangen en de randjes zijn al helemaal beschadigd. De bovendeuren opent ze steeds. De deurklinken kunnen we helaas niet omhoog zetten.

Iemand ervaring hiermee en tips om hier van af te komen?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_131737678
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 22:54 schreef Prego het volgende:

[..]

:D

Dragonberry: er hangt niets in d'r vacht maar het is niet bepaald schoon...

Ik heb het geprobeerd met een washandje en lauw water maar schoner werd het niet en ze gaf me niet bepaald de tijd om er meer aan te doen :')
Toen de katjes wat jonger waren hier, deed ik het met uh.. dameshygiënedoekjes. Gewoon van kruidvat eigen merk. Weet je ook zeker dat ze er geen geirriteerde billetjes van krijgen :P
pi_131738482
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:56 schreef Croli het volgende:
heeft er hier iemand ervaring met een kat die constant bij de deur loopt te zeuren??

Wij hebben 2 binnenkatten (ze zijn niet anders gewend) en 1 die zeurt steeds maar bij de deur. Daar gaat ze aan hangen en de randjes zijn al helemaal beschadigd. De bovendeuren opent ze steeds. De deurklinken kunnen we helaas niet omhoog zetten.

Iemand ervaring hiermee en tips om hier van af te komen?
Als ik het goed begrijp mogen ze niet boven in kamers komen en wil ze de voordeur uit? Het is voor katten niet natuurlijk dat er kamers in "hun" terrein zijn die afgesloten worden, helemaal als het baasje daar wel 'ns is, dus misschien nog 'ns overwegen of ze niet boven mogen :) Voor de buitendeur kun je geloof ik een spraybusje gebruiken met sensor, wat dan lucht spuit als ze bij die deur komt. Geen idee waar je dat kan krijgen, maar wel 'ns gezien op tv en dat hielp goed :P Dus misschien kun je daar 'ns op googlen ofzo :) En verder kun je voor meer ruimte/afleiding zorgen, dus dat ze op meerdere plekken de hoogte in kunnen (een hogere krabpaal of wat plankjes aan de muur naast een kast bv, een afgezet balkon, activity speelgoed etc.)
pi_131738531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:10 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Toen de katjes wat jonger waren hier, deed ik het met uh.. dameshygiënedoekjes. Gewoon van kruidvat eigen merk. Weet je ook zeker dat ze er geen geirriteerde billetjes van krijgen :P
Je bedoelt lactacyd enzo? Dat zou ik dan weer niet gebruiken :P Babydoekjes werken prima, gebruik ik voor kittens ook :) Wel even varianten zonder parfum enzo pakken.
pi_131738546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:24 schreef loecje het volgende:
We hebben al een paar maand extra gehad. Het is goed zo.
FIP blijft een rotziekte.
Sterkte Loecje ;(
pi_131750710
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:10 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Toen de katjes wat jonger waren hier, deed ik het met uh.. dameshygiënedoekjes. Gewoon van kruidvat eigen merk. Weet je ook zeker dat ze er geen geirriteerde billetjes van krijgen :P
ik heb vochtig toiletpapier voor babies (voor mezelf :@). Liet jouw kat dat toe of begon ze ook te krassen, bijten en schreeuwen? Zo ja, hoe houden jullie het beestje in toom zonder hem pijn te doen?
pi_131756332
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Onaantrekkelijk maken. Goed vol zetten met plantjes, zodat er geen plek is om te poepen.

Ik herken het probleem. Maar ach, ik vind die buurtkatten hartstikke lief.
Mijn vader heeft overal saté stokjes in de grond geprikt.
Nooit meer last van die beesten gehad.
Koop een baksteen.
pi_131775425
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:25 schreef Prego het volgende:

[..]

ik heb vochtig toiletpapier voor babies (voor mezelf :@). Liet jouw kat dat toe of begon ze ook te krassen, bijten en schreeuwen? Zo ja, hoe houden jullie het beestje in toom zonder hem pijn te doen?
Zal wel prima zijn hoor. Gewoon de boel een beetje loswrijven, dan likt ze het zelf wel verder schoon. Ja dat lieten ze wel redelijk goed toe ja! Gewoon in de houdgreep nemen. Maar het waren toen ook kittens.
pi_131815927
Vraag! Ik heb 2 katten van nu een jaar die graag buitenspelen. Sinds een week heeft in ieder geval 1 een vriendje (wat die ander er van vind weet ik niet). Dat vriendje is een kleintje. Maar deze komt dus sinds vandaag gezellig mee binnen lopen. Kan dat kwaad?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:38:37 #155
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131816271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:27 schreef Goudvis87 het volgende:
Vraag! Ik heb 2 katten van nu een jaar die graag buitenspelen. Sinds een week heeft in ieder geval 1 een vriendje (wat die ander er van vind weet ik niet). Dat vriendje is een kleintje. Maar deze komt dus sinds vandaag gezellig mee binnen lopen. Kan dat kwaad?
Wat je zou kunnen doen is die kleine een halsbandje omdoen met een briefje eraan waarin je de eigenaren inlicht over de escapades van de kleine met je telefoonnummer erbij.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_131816538
een kattenluikje met chiplezer, ingesteld op de chip van je eigen katten.
pi_131817425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:38 schreef tonja het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen is die kleine een halsbandje omdoen met een briefje eraan waarin je de eigenaren inlicht over de escapades van de kleine met je telefoonnummer erbij.
Krijg m niet te pakken, veeeeeels te snel.
Dan maar wegjagen ;)
  roze zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:41:30 #158
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131864561
Ik vroeg me af hoelang een kat binnen moet blijven voor die na een verhuizing naar buiten kan
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:54:23 #159
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_131864890
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:41 schreef Amarantha het volgende:
Ik vroeg me af hoelang een kat binnen moet blijven voor die na een verhuizing naar buiten kan
Ik heb altijd begrepen dat je ze 6 weken binnen moet houden, maar heb daar geen bron voor met uitleg ofzo.

Misschien weet de Digitale Dierenarts het.
F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 3
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  roze zaterdag 5 oktober 2013 @ 00:56:17 #160
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131864945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 00:54 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat je ze 6 weken binnen moet houden, maar heb daar geen bron voor met uitleg ofzo.
6 weken? ze slopen zijn huis _O-

Ze zitten nu tijdelijk met mn vader bij mijn oma in de flat en die beesten slopen het hele behang van frustratie haha! Over 2 weken is mn vader's huis af en dan zien die katten (zijn 2 dames) een tuin.. Worden helemaal gek denk ik :P
Your beauty never ever scared me.
pi_131872615
Ik heb sinds een paar maanden een katje. Ik woon niet zo groot, dus zijn kattenbak staat recht tegenover mijn slaapkamer waardoor ik 's nachts regelmatig wakker word als hij erop gaat. Kan ik 's nachts de kattenbak op een andere plaats zetten of snapt hij dat niet?
Hello, my name is Oliver
pi_131872621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:20 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Zal wel prima zijn hoor. Gewoon de boel een beetje loswrijven, dan likt ze het zelf wel verder schoon. Ja dat lieten ze wel redelijk goed toe ja! Gewoon in de houdgreep nemen. Maar het waren toen ook kittens.
Yuki is gek op olijfolie dus ik heb er een druppel van op d'r kont gesmeerd :') nu is het schoon, zonder blazen, slaan en bijten oO<
pi_131872698
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:19 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden een katje. Ik woon niet zo groot, dus zijn kattenbak staat recht tegenover mijn slaapkamer waardoor ik 's nachts regelmatig wakker word als hij erop gaat. Kan ik 's nachts de kattenbak op een andere plaats zetten of snapt hij dat niet?
Kan gewoon. Als je de bak ergens gaat zetten waar die normaal echt nooit komt, zou je hem even op de bak kunnen zetten. Maar eigenlijk vinden ze het wel gewoon.

Oh, als ze de bak niet kunnen vinden, dan is de kans wel groot dat ze naar de plek waar de bak stond gaan. In de gaten houden dus. :')
pi_131872838
Bedankt. Ik dacht ook wel dat het geen probleem zou zijn, maar wilde het toch even checken.
Hello, my name is Oliver
pi_131908519
http://www.dierendrogist.(...)5/i/m/image_4187.jpg


Iemand ervaring met cestem ontwormpilletjes?

Of heeft iemand een tip voor ontwormPIPETTEN?
Ontvlooien doe ik al jaren met exil en dit bevalt mij heel goed dus daar wil ik eigenlijkniet vanaf wijken alleen die ontwormpillen...ja, het blijft een verliezende strijd hier ...voor mij ;)
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:07:09 #166
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_131909231
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:44 schreef deadly_kiss het volgende:
http://www.dierendrogist.(...)5/i/m/image_4187.jpg

Iemand ervaring met cestem ontwormpilletjes?

Of heeft iemand een tip voor ontwormPIPETTEN?
Ontvlooien doe ik al jaren met exil en dit bevalt mij heel goed dus daar wil ik eigenlijkniet vanaf wijken alleen die ontwormpillen...ja, het blijft een verliezende strijd hier ...voor mij ;)
Ik heb Profender pipetten voor ontworming via de DA.
pi_131912067
Is dat het enige merk met pipetten? Ik heb in totaal 6 katten bij de houden, dus 10 pillen voor 20,- waarvan ik bijna een halfjaar doe, of 12 pipetten voor een halfjaar voor bijna 170,- (dacht 14,- per stuk bij DA?) Scheelt nogal!
Het liefst wil ik alle katten met hetzelfde spul behandelen...desnoods kan ik de ergste/bangste met pipet doen en de rest met pil. Elke keer als ik de spullen online bestel vraag ik maar weer rond hier... in de hoop dat er iets nieuws op de markt is :P
pi_131917298
Eten katten eigenlijk enkel gras tegen haarballen, of ook omdat ze het wel degelijk lekker vinden?

Als je nog maar binnenkomt met een nieuw potje, reageert ze haast enthousiaster daarop dan op kattenvoer. _O-
pi_131918191
Dat hadden wij ook... En als ik het dan had neergezet zaten ze met zn alle te schrokken... Daarna allemaal proesten kokhalzen ect,niet door een haarbal maar omdat ze complete sprieten doorslikten! Ik koop het niet meer..ben als de dood dat er een serieus ooit stikt!
pi_131923434
zetten jullie dan zo vaak een nieuw polletje gras neer?
ik heb al een half jaar dezelfde staan, groeit als kool. ik moet dat ding zelfs soms snoeien.

De eerste dag was het heel interessant maar nu alleen wanneer nodig (haarbal)

[ Bericht 22% gewijzigd door loecje op 07-10-2013 10:21:46 ]
  zondag 6 oktober 2013 @ 23:40:15 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131923492
Ik nooit. Kat bleef maar kotsen en het gras zelf was de boosdoener.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131930378
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 23:38 schreef loecje het volgende:
zetten jullie dan zo vaak een nieuw polletje gras neer?
ik heb al een half jaar dezelfde staan, groeit als kool. ik moet dat ding zelfs soms snoeien.

De eerste dag was het heel interessant maar nu alleen wanneer nodig (haarbal)
De eerste jaren moesten ze er bij mij ook niks van hebben, vorig jaar had ik het nog eens geprobeerd en ze vraten met zn 5en meteen de plant op totdat er nog sprieten van 5cm overbleven :D ging nergens meer over en vervolgens had ik een woonkamer vol kotsende en kuchende katten
pi_131930657
Ons poeske maakt constant maffe geluiden. Alsof ze gaat kotsen. Dit doet ze nu voor de 2e dag op rij. Er komt verder niks uit, ze eet ook gewoon goed en ze heeft ook normale ontlasting.

Verder is ze net ontwormd enzo

Iemand een idee?
#TeamMiley
pi_131932541
Welke ontworming heb je gebruikt? Kan misschien een reactie daarop zijn.
Verder zou ik het niet weten.. Even DA bellen?
pi_131933163
onze kat doet dat als er een haarbal dwars zit.
haarbalpasta of een polletje gras(brede sprieten, zonder weerhaakjes) bied dan uitkomst.
pi_131933391
Ik denk ook aan haar wat dwars zit, hier lopen ze dan ook een beetje te hoesten en/of kokhalzen. Wat Loecje zegt, pasta of kattengras :) Gras staat vaak bij tuincentrum, maar ook de AH heeft het nogal 'ns hier. Pasta bij een (online) dierenwinkel, of bij je dierenarts. En zag in een ander topic dat je d'r pas sinds gister hebt, mocht je iets niet weten, wat Dragonberry ook al zei gewoon je dierenarts (of het asiel) bellen als dat prettiger voelt voor je :Y
pi_131938927
Toppunt is nog wel dat ze al een tijd niet meer heeft overgegeven. (Waarschijnlijk omdat de rui voorbij is?)

Maar zo spinnen als je het bij hebt *;
pi_131939015
We hebben nu gras voor der gehaald, als ze morgen nog steeds zo is, bel ik het asiel even
#TeamMiley
pi_132063065
Net beide kattenbakken weer helemaal schoongemaakt en nieuw grit erin. Drolletjes en plasjes worden er elke dag uitgeschept. Maar toch ruik je vaak wel wat, zeker die urine eigenlijk. Hoe zorg je dat het grit iets langer fris blijft/ruikt? Helpen die geurkorrels die er te koop zijn?
pi_132063535
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:27 schreef vencodark het volgende:
Net beide kattenbakken weer helemaal schoongemaakt en nieuw grit erin. Drolletjes en plasjes worden er elke dag uitgeschept. Maar toch ruik je vaak wel wat, zeker die urine eigenlijk. Hoe zorg je dat het grit iets langer fris blijft/ruikt? Helpen die geurkorrels die er te koop zijn?
Bij mij hielpen die geurkorrels in ieder geval niet. Duur ook.. Voor de rest wilde ik ook niet teveel klojo'en met de kattenbak zelf, voordat ze er dadelijk niet meer op willen gaan :P.

Waar heb je hem staan? Bij mij stond ie in de meterkast (en nu dan in onze voorraadkast/kelderachtig iets) met de deur op een kier. In het begin zette ik er een bakje met Silan korrels neer, maar dat was op een gegeven moment op, dus heb ik er zo'n zeepketting boven gehangen met een hele sterke geur. Dat verdoezelt wel een beetje, heb ik het idee.
pi_132063992
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij mij hielpen die geurkorrels in ieder geval niet. Duur ook.. Voor de rest wilde ik ook niet teveel klojo'en met de kattenbak zelf, voordat ze er dadelijk niet meer op willen gaan :P.

Waar heb je hem staan? Bij mij stond ie in de meterkast (en nu dan in onze voorraadkast/kelderachtig iets) met de deur op een kier. In het begin zette ik er een bakje met Silan korrels neer, maar dat was op een gegeven moment op, dus heb ik er zo'n zeepketting boven gehangen met een hele sterke geur. Dat verdoezelt wel een beetje, heb ik het idee.
Staat nu in de keuken maar we gaan in januari verhuizen. Dan willen we hm in de voorraadkast zetten met een luikje ofzo. Even nog op broeden. ;) Is een een elektrische trouwens.
pi_132065897
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:27 schreef vencodark het volgende:
Net beide kattenbakken weer helemaal schoongemaakt en nieuw grit erin. Drolletjes en plasjes worden er elke dag uitgeschept. Maar toch ruik je vaak wel wat, zeker die urine eigenlijk. Hoe zorg je dat het grit iets langer fris blijft/ruikt? Helpen die geurkorrels die er te koop zijn?
welk grit en hoe dik is je laag grit?
ik heb 10cm grit liggen waardoor de plasjes de bodem niet kunnen raken en goed worden opgenomen door het grit.

bak stond in ons vorige huis midden in de woonkamer en bezoek was altijd verbaast als ik dat liet zien, ze hadden niets door.
pi_132066035
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:13 schreef loecje het volgende:

[..]

welk grit en hoe dik is je laag grit?
ik heb 10cm grit liggen waardoor de plasjes de bodem niet kunnen raken en goed worden opgenomen door het grit.

bak stond in ons vorige huis midden in de woonkamer en bezoek was altijd verbaast als ik dat liet zien, ze hadden niets door.
Cm of 3 ofzo. En we hebben biocat classic.
pi_132066058
Ik gebruik Beau-Beau Toilet Deo als ik het grit niet helemaal verschoon.



Ik koop het gewoon bij mijn lokale tuinzaak (waar ik ook mijn grit koop).
pi_132066143
probeer eens meer grit te gebruiken.
pi_132066154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik gebruik Beau-Beau Toilet Deo als ik het grit niet helemaal verschoon.

[ afbeelding ]

Ik koop het gewoon bij mijn lokale tuinzaak (waar ik ook mijn grit koop).
Wat kost dat?
pi_132066175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:22 schreef loecje het volgende:
probeer eens meer grit te gebruiken.
Zou je het dan ook minder vaak geheel moeten verversen?
pi_132066409
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zou je het dan ook minder vaak geheel moeten verversen?
ik gooi het schone grit bijna nooit weg.

de bak wordt dagelijks geschept. wekelijks vul ik het grit bij. eens per maand sop ik de bak uit en daarna gaat het grit meestal weer terug.
doordat er een dikke laag grit in zit komen worden de plasjes goed opgenomen en komt het niet tot op de bodem. daardoor kan je de plasjes makkelijk uitscheppen en blijft de bak schoner.

de kattenbak staat midden in de woonkamer en het bezoek is nog telkens verbaast dat ze er niets van merken.
pi_132066433
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:27 schreef vencodark het volgende:
Net beide kattenbakken weer helemaal schoongemaakt en nieuw grit erin. Drolletjes en plasjes worden er elke dag uitgeschept. Maar toch ruik je vaak wel wat, zeker die urine eigenlijk. Hoe zorg je dat het grit iets langer fris blijft/ruikt? Helpen die geurkorrels die er te koop zijn?
Ik gebruik dit kattengrit en ben daar al jaren supertevreden over. Het is een soort geperst papier en kan evt. met de uitwerpselen door het toilet gespoeld worden. Op de een of andere manier verdwijnt de geur er heel erg in, ik vergeet soms zelfs de bak uit te scheppen (heb 2 katten) omdat je gewoon nauwelijks iets ruikt. Het is klompvormend en de overige korrels blijven zo schoon dat je rustig een paar weken erover kunt doen voor je alles weer eens ververst. Uitscheppen is genoeg. Omdat je er zo lang mee kunt doen kun je ook lekker een dikke laag in de bak doen, wat de katten alleen maar weer fijn vinden.
Iedereen die ik ken met katten, gebruikt het inmiddels en is heel tevreden.
Ik wil geen reclame maken of zo :@
pi_132067097
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat kost dat?
Niet veel, maar precies zou ik het niet weten, want ik doe er altijd lang mee :D
pi_132069079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:31 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik gebruik dit kattengrit en ben daar al jaren supertevreden over. Het is een soort geperst papier en kan evt. met de uitwerpselen door het toilet gespoeld worden. Op de een of andere manier verdwijnt de geur er heel erg in, ik vergeet soms zelfs de bak uit te scheppen (heb 2 katten) omdat je gewoon nauwelijks iets ruikt. Het is klompvormend en de overige korrels blijven zo schoon dat je rustig een paar weken erover kunt doen voor je alles weer eens ververst. Uitscheppen is genoeg. Omdat je er zo lang mee kunt doen kun je ook lekker een dikke laag in de bak doen, wat de katten alleen maar weer fijn vinden.
Iedereen die ik ken met katten, gebruikt het inmiddels en is heel tevreden.
Ik wil geen reclame maken of zo :@
Ik heb dat ook weleens gebruikt, maar doordat het zo licht is zorgt het voor heel veel uitloop. Zo erg, dat ik het door ons hele huis vond.. Heb jij daar geen last van dan?
pi_132069121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:48 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik heb dat ook weleens gebruikt, maar doordat het zo licht is zorgt het voor heel veel uitloop. Zo erg, dat ik het door ons hele huis vond.. Heb jij daar geen last van dan?
Ja, maar alleen bij de bak, daar ligt een matje voor, en daar blijft alles op liggen. Dat hoef ik alleen maar zo nu en dan uit te kloppen. In de rest van het huis ligt niks. :)
pi_132069225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:50 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar alleen bij de bak, daar ligt een matje voor, en daar blijft alles op liggen. Dat hoef ik alleen maar zo nu en dan uit te kloppen. In de rest van het huis ligt niks. :)
Heb ik ook, maar dat hielp niet genoeg.. Jammer, want verder is het inderdaad top spul!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:42:16 #194
269689 crew  Viv
pi_132088645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:53 schreef Dragonberry het volgende:
Heb ik ook, maar dat hielp niet genoeg.. Jammer, want verder is het inderdaad top spul!
Ik had hetzelfde probleem met de uitloop, ik ben nu overgestapt op hun variant voor langharige katten en dat scheelt wel iets. Het zijn grotere korrels die minder aan de vacht blijven hangen.
pi_132097743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde probleem met de uitloop, ik ben nu overgestapt op hun variant voor langharige katten en dat scheelt wel iets. Het zijn grotere korrels die minder aan de vacht blijven hangen.
O! Die kende ik nog niet. Misschien maar eens proberen als dit grit op is. Scheelt ook een hoop gewicht om naar boven te sjouwen itt gewone korrels.
  Moderator maandag 14 oktober 2013 @ 09:14:18 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_132148441
Ik ben eruit!

Ik vraag me al tijden af waarom ET steeds in mijn vingers bijt. Ze likt mijn hand eerst om vervolgens op de toppen van mijn vingers te gaan kauwen. ET is de enige van mijn drie katten die ook op haar eigen nagels bijt en ze op die manier verzorgd en wellicht kort houd.

Ze wil gewoon mijn nagels verzorgen en kort houden voor me! Dat moet het zijn!

Hier ook nagelbijters? :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_132148549
Een van onze katten doet dit ook...uit liefde waarschijnlijk :P
Als je haar gaat aaien gaat ze automatisch naar je hand happen en dan met een hoop pruttelknor geluiden op je hand (vingers) sabbelen haha!
pi_132164089
Wij zitten erover te denken er een poesje bij te nemen. We hebben nu twee volwassen poezen, een Brit van bijna drie en een gewone streep van 7. Zij verdragen elkaar beleefd, om het maar even netjes te zeggen. De genegenheid komt vooral van de Brit naar de streep, omgekeerd is er vooral onverschilligheid.
Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat als ik er een kat bij neem, het beter een kater kan zijn.
Nog een dame erbij lijkt me een recept voor haat en nijd.
Wat zeggen jullie hiervan?

Ik wil wel een jonge kat erbij, een kitten van hooguit een paar maanden uit het asiel, geen volwassen beestje (helaas).
pi_132355275
Misschien een hele domme vraag... :')
Maar bij mijn kat zijn aan 1 kant de haren op zijn wenkbrauw weg(soort van die dikke snorharen zeg maar), kunnen die nog teruggroeien? :)
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:00:36 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_132356862
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:03 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Misschien een hele domme vraag... :')
Maar bij mijn kat zijn aan 1 kant de haren op zijn wenkbrauw weg(soort van die dikke snorharen zeg maar), kunnen die nog teruggroeien? :)
Volgens mij wel maar weet het niet zeker.

Onze kat heeft haar snoet weer in een lampje gestoken en heeft haar snorharen verbrand aan het peertje, nu zijn ze helemaal gekruld _O- Ze heeft blijkbaar niet van de kaars geleerd.
Spoilers!
pi_132363707
Die lange wenkbrauwsprieten ( :P) groeien gewoon weer terug. Bij onze kater Snorrie zie ik zit regelmatig opvallend goed omdat hij zwart is met witte snorharen. Hij ziet er altijd een beetje zwerverig uit als hij er een mist haha!
pi_132363793
Dank voor de antwoorden, we zullen zien :D
pi_132364938
Ik heb twee volwassen binnenkatten. Ik merk dat ik steeds vaker een kattenlucht in de huiskamer ruik. Iets waar ik niet heel blij van wordt. Hoe bestrijden jullie de lucht? Met ambi pur e.d.?
Kattenbak wordt regelmatig schoongemaakt en ververst dus dat is het niet.
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:09:45 #204
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132365598
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb twee volwassen binnenkatten. Ik merk dat ik steeds vaker een kattenlucht in de huiskamer ruik. Iets waar ik niet heel blij van wordt. Hoe bestrijden jullie de lucht? Met ambi pur e.d.?
Kattenbak wordt regelmatig schoongemaakt en ververst dus dat is het niet.
Misschien dat (één van) de katten soms sproeien in de kamer? Dat schijnt ook wel eens voor te komen bij gecastreerde katten.
Wat daar aan te doen is, wellicht eventjes de DA bellen? Ik denk niet dat zo'n kunstmatige luchtverfrisser de oplossing is...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132561890
Kat is erg winderig en diaree ( merk het nu pas omdat ze laatste dagen alweer binnen blijft en in de kattenbak doet). soms zit er diarree druppels buiten de kattebak.

Ze eet al een jaar Wiskas Tonijn brokjes en een halve bakje Sheba ( oceaan mix/ Tonijn/ Zalm). Tot voorkort had ze ook kip maar ze bleek hiervan te braken daarom hebben we die weggelaten. Ze braakt tot nu toe niet meer *afkloppen*

Qua voer, is dit goed hoe wij het doen? Wat raden jullie katten bezitters aan wat nu het beste voeding is??
pi_132562091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:50 schreef Skillsy het volgende:
Kat is erg winderig en diaree ( merk het nu pas omdat ze laatste dagen alweer binnen blijft en in de kattenbak doet). soms zit er diarree druppels buiten de kattebak.

Ze eet al een jaar Wiskas Tonijn brokjes en een halve bakje Sheba ( oceaan mix/ Tonijn/ Zalm). Tot voorkort had ze ook kip maar ze bleek hiervan te braken daarom hebben we die weggelaten. Ze braakt tot nu toe niet meer *afkloppen*

Qua voer, is dit goed hoe wij het doen? Wat raden jullie katten bezitters aan wat nu het beste voeding is??
Geen whiskas ;) Dat is erg bewerkt en zout. Er zijn hier mensen die meer verstand hebben van merken, maar zoek iets wat weinig graan en voornamelijk vlees bevat.
pi_132563806
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Geen whiskas ;) Dat is erg bewerkt en zout. Er zijn hier mensen die meer verstand hebben van merken, maar zoek iets wat weinig graan en voornamelijk vlees bevat.
Ik las op sites Royal Canin , is dit geschikt? En moet ik haar nog die Sheba mix geven? Zal moeilijk worden voor haar vrees ik :P
pi_132564676
Onze kat had een galbult/ontsteking die is opengebarsten. Nu zit daar dus een wondje waar hij de hele tijd aan zit te likken/krabben. Is dit erg of geneest het vanzelf wel? Het is een al wat oudere binnenkat.
pi_132564896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:27 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik las op sites Royal Canin , is dit geschikt? En moet ik haar nog die Sheba mix geven? Zal moeilijk worden voor haar vrees ik :P
Wij hebben ook royal canin, maar er is beter voer te krijgen. Volgens mij is Sanabelle daar eentje van. Je kan ook bij een dierenspeciaalzaak vragen. Sheba is ook troep. Wij geven gewoon tonijn op water uit blik als extratje.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:47:31 #210
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_132565016
Ik geef mijn katten Sannabelle No Grain, ze vinden het lekker en ik hoor (onderandere hier) dat dat goed voer is :) .

Als snacks geef ik ze vooral whiskas temptations ofzoiets. Zijn ze dol op.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_132568744
Ik raad idd altijd Sanabelle aan. Goedkoper en beter(denk ik) dan Royal canin.
Bij natvoer moet je opletten dat er geen graan of suiker in zit. Dit geld bijvoorbeeld voor sommige goedkope kuipjes, maar ook whiskas pure.
Granen zijn meestal de oorzaak van stinkende ontlasting en scheetjes bij katten. De diarree kan er ook van komen, maar hou je in de gaten dat het niet te lang duurt? Katten drinken weinig en er bestaat dus gevaar voor uitdroging. Daarnaast is het natuurlijk gewoon niet prettig en niet gezond ;)
pi_132569982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:41 schreef Ysiranthe het volgende:
Onze kat had een galbult/ontsteking die is opengebarsten. Nu zit daar dus een wondje waar hij de hele tijd aan zit te likken/krabben. Is dit erg of geneest het vanzelf wel? Het is een al wat oudere binnenkat.
Als hij blijft likken gaat dat niet genezen. Kun je het wondje afdekken (hansopje aan of verbandje erom?). Of wellicht een weekje met een zg. lampenkap omdoen. Maar dat kun je het beste met je DA overleggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_132577648
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle Urinary en is dat ook bij de dienwinkel te koop? Ik zou graag een kleine verpakking van 400 gram willen proberen en vind het dan een beetje zonde om de bezorgkosten, die bijna net zoveel zijn als de verpakking, te moeten betalen.
pi_132578095
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:34 schreef Miratajoe het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle Urinary en is dat ook bij de dienwinkel te koop? Ik zou graag een kleine verpakking van 400 gram willen proberen en vind het dan een beetje zonde om de bezorgkosten, die bijna net zoveel zijn als de verpakking, te moeten betalen.
Heb 't zelf niet bij een dierenwinkel hier gezien, maar mijn kater doet het er prima op :) Gebruik 't inmiddels al een hele tijd, geen gruis meer gehad.
pi_132578209
Dank voor je antwoord Holyme.

Ik heb al jaren Hills CD maar merk dat mijn kat toch wat minder enthousiast wordt en bovendien lees ik ook regelmatig dat Hills helemaal niet zo geweldig gezond is. Hier heb ik al meedere keren goede dingen over Sanabelle gelezen dus wilde ik dat eens proberen.

Dan ga ik het misschien toch maar gewoon bestellen. Eerst maar eens een site zien te vinden die niet zo'n hoog aankoopbedrag heeft. Bij Zooplus moet ik voor minstens 15 euro bestellen en ik heb verder eigenlijk niets nodig.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:20:03 #216
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132578508
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:05 schreef Miratajoe het volgende:
Dank voor je antwoord Holyme.

Ik heb al jaren Hills CD maar merk dat mijn kat toch wat minder enthousiast wordt en bovendien lees ik ook regelmatig dat Hills helemaal niet zo geweldig gezond is. Hier heb ik al meedere keren goede dingen over Sanabelle gelezen dus wilde ik dat eens proberen.

Dan ga ik het misschien toch maar gewoon bestellen. Eerst maar eens een site zien te vinden die niet zo'n hoog aankoopbedrag heeft. Bij Zooplus moet ik voor minstens 15 euro bestellen en ik heb verder eigenlijk niets nodig.
mijn katten eten ook Hills CD, dus ik ben wel benieuwd waar jij hebt gelezen dat Hills niet zo gezond zou zijn? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_132578532
Mijn kat heeft de Sanabelle sensitive heel nuffig geweigerd.
Ze krijgt normaliter dan ook Orijen
pi_132578768
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:20 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

mijn katten eten ook Hills CD, dus ik ben wel benieuwd waar jij hebt gelezen dat Hills niet zo gezond zou zijn? :)
Volgens mij zo af en toe hier op FOK. Niet dat het echt ongezond is maar wel dat andere soorten waarschijnlijk een stuk gezonder zijn. Maar misschien ging dat alleen op wel of geen graan in het voer?
In ieder geval merk ik dat mijn kat minder enthousiast wordt over de Hills en leek Sanabelle me eventueel een goede vervanger omdat ik daar goede dingen over lees.
pi_132586675
Bedankt voor de reacties. We hebben nog geen Sanabelle in huis. Ze heeft vannochtend weer overgegeven. Nu heeft ze nauwelijks gegeten maar ze zit weer te zeuren. Wat moet ik doen? Alleen de brokken van Wiskas geven of ook een halve bakje 'mousse zalm''?? Wat ze echt heerlijk vind. Nouja ik geeft haar de normale portie en maandag koop ik deze Sanabelle brokken.

Hebben jullie nog tips om je kat leren te drinken uit de drinkbak? Want dat doet ze nooit. Ze drinkt altijd uit bloempotten en de vijver.
pi_132590874
Misschien heeft ze wel een gevoelige maag of een allergie en heeft ze speciaal voer nodig?
Ben je al eens bij de DA geweest?
Als ik steeds mijn eten moet uitkotsen zou ik ook de hele dag honger blijven hebben :P
pi_132591309
Of een blokkade waardoor het niet de normale weg op kan? Ik zou ook dierenarts raadplegen als dat nog niet gedaan is. Als de kat ook geen vocht binnenhoudt is het een redelijk spoedgeval
pi_132591551
Wat hierboven gezegd is dus, en helemaal als dit al wat langer speelt zou ik zeker even je da bellen voor advies of een bezoekje. Daarnaast ook niet in 1x overstappen op een ander voer, helemaal als de kat al last heeft van diarree/overgeven. Stukje bij beetje het nieuwe voer door het oude mengen, zodat ze er aan kan wennen. Ik zou haar overigens nu wel haar gewone voer én natvoer geven, dat laatste bevat meer vocht wat ze nu vast wel kan gebruiken.

Wat betreft het drinken, sommige katten geven de voorkeur aan vijvers, plassen, e.d., maar dingen die je kan proberen zijn een andere vorm/materiaal drinkbak, of een drinkfonteintje. Zet de voer/drinkbak ook niet in de buurt van de kattenbak, en liefst die drinkbak ook weer ergens anders (of nog een andere drinkbak in een andere ruimte zetten) :)
pi_132597877
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:34 schreef Miratajoe het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle Urinary en is dat ook bij de dienwinkel te koop? Ik zou graag een kleine verpakking van 400 gram willen proberen en vind het dan een beetje zonde om de bezorgkosten, die bijna net zoveel zijn als de verpakking, te moeten betalen.
Mijn kater doet het er tot nog toe ook goed op, (gebruik het nu een maand of 4)
Heb je niet iets van een buurt dierenwinkel in de buurt, misschien dat die dan een klein zakje voor je mee-willen bestellen
pi_132603451
Hallo ik heb een vraag. Ik woon op kamers en ik ben me aan het oriënteren om een kat aan te schaffen.

Nu heb ik wat hulp nodig bij de keuze van de ras.

Het belangrijkste is dat de kat niet naar buiten kan, dat mijn kamer nogal klein is (er zijn wel wat gemeenschappelijke ruimtes) en dat ik natuurlijk naar school moet (buiten school zit ik wel vaak thuis)

Welke rassen komen in aanmerking en zijn er belangrijke dingen die ik moet weten bij het hebben van een kat?
Nosce te ipsum.
pi_132605818
Wat voor ruimte heeft de kat nou precies tot zijn beschikking? Alleen jouw kamer of het hele huis?
Ik zou trouwens gewoon voor een asielkat gaan kijken als ik jou was. Die worden kant en klaar gechipd en gecastreerd afgeleverd voor een goede prijs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 02:26:17 #226
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132605910
Asielkat is kant en klaar en nog redelijk voordelig, ook kan je op je gemak een kat uitkiezen die ook bou jou past.

Maar in een studentenhuis of een kleine ruimte zou ik het niet doen.
Veel katten willen het liefst naar buiten, zeker als ze jong zijn, die kan je niet opsluiten in een kamer dan 3x4
Met huisgenoten is het ook lastig, moet iedereen in huis rekening houden met de kat, dat ie niet ontsnapt maar ook dat ie niet op het aanrecht springt of vuile pannen aflikt.

Alleen als je strenge afspraken met je huisgenoten maakt en als de kat ook naar buiten kan is het te doen, anders niet.
pi_132605933
Niet alle katten hoeven toch naar buiten?
Nosce te ipsum.
pi_132606246
Dat is het punt niet.. Van elke kat kan je een binnen of buiten kat maken.
Ik vind het juist goed dat je de kat binnen houd, maar het gaat er wel nog even om hoeveel ruimte de kat krijgt. En inderdaad, willen je huisgenoten ook wel een kat in huis?
pi_132607636
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:39 schreef Sorella het volgende:

[..]

Mijn kater doet het er tot nog toe ook goed op, (gebruik het nu een maand of 4)
Heb je niet iets van een buurt dierenwinkel in de buurt, misschien dat die dan een klein zakje voor je mee-willen bestellen
Goed idee om het bij de dierenwinkel te vragen. Er zit hier een Pets Place in de buurt maar op hun site kon ik niets over Sanabelle vinden. Maar ik kan het natuurlijk altijd vragen.
Blij te horen dat jouw kat het er goed op doet. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng om over te stappen. Ik heb ook lange tijd Royal Canin gebruikt maar ben daar op advies van de dierenarts mee gestopt. Daar zou zoveel zout in zitten dat het op den duur te belastend voor de nieren wordt.
Heel jammer want mijn kat was er gek op.
pi_132608283
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 01:28 schreef AlexanderC het volgende:
Hallo ik heb een vraag. Ik woon op kamers en ik ben me aan het oriënteren om een kat aan te schaffen.

Nu heb ik wat hulp nodig bij de keuze van de ras.

Het belangrijkste is dat de kat niet naar buiten kan, dat mijn kamer nogal klein is (er zijn wel wat gemeenschappelijke ruimtes) en dat ik natuurlijk naar school moet (buiten school zit ik wel vaak thuis)

Welke rassen komen in aanmerking en zijn er belangrijke dingen die ik moet weten bij het hebben van een kat?
Er schieten mij meteen een heleboel dingen te binnen, misschien heb je een boel hiervan al overwogen maar omdat je om info vraagt, deel ik het toch maar allemaal :)

Een kat hoeft niet perse naar buiten, al zijn er katten die dat echt wel nodig hebben. Daar weten ze je in een asiel vaak al meer over te vertellen. Maar er zijn denk ik aardig wat asielen die je met alleen een kamer niet snel een kat meegeven - 1 kamer is echt te weinig ruimte voor een kat! Misschien voor een oud beestje wat niet echt actief meer is, maar verder hebben katten echt wel wat meer ruimte nodig. En een kat heeft natuurlijk altijd aandacht nodig, maar hoe minder het beestje zichzelf kan bezig houden (wat al snel lastig wordt op maar 1 kamer), hoe meer aandacht je hem zal moeten geven. Gaat dat lukken met je studie?

En die gedeelde ruimtes, wat al gezegd is, zitten je huisgenoten wel op een kat te wachten, die overal haar achter laat (de een meer dan de ander maar je ontkomt er niet aan), op dingen springt, mogelijk dingen kapot maakt, en waar ze standaard wel wat rekening mee moeten houden (dingen opbergen, deuren niet open laten staan, etc). En ga jij dan standaard je deur open houden als je weg bent, of heeft die kat dan alleen die extra ruimte als je thuis bent? Dan zul je dus ook altijd je deur open moeten hebben als je thuis bent, zodat de kat weer op je kamer kan.
Mocht de kat die ruimte alleen hebben als jij thuis bent, dan zou dit problemen kunnen veroorzaken, van flink gemiauw dat ie naar die andere ruimtes wil tot erger. En zit je zelf wel te wachten op een kattenbak op zo'n kleine ruimte? Katten geven ook de voorkeur aan etens-/drinkbakjes in een andere ruimte dan de bak, dit is ook iets wat dan problemen zou kunnen geven. Ik zeg niet dat het gebeurt, sommige katten zijn makkelijker dan andere, maar het zijn wel dingen waar je misschien nog niet aan hebt gedacht :) Nog iets wat me te binnen schiet, wat als een van je (nieuwe) huisgenoten allergisch blijkt te zijn, dan zul je de kat dus standaard op die te kleine ruimte moeten houden?

Daarnaast zijn er natuurlijk de kosten, de kosten voor ontwormen en ontvlooien komen regelmatig terug, jaarlijks de inenting (bij een asielkat zitten de chip en castratie al inbegrepen in de prijs, anders die ook), en in geval van pech, kunnen de kosten heel snel oplopen. Niet alleen bij ziekte of een ongeluk, maar sommige katten hebben door ziekte hun hele leven lang speciaal -duurder- voer nodig. Is dat iets waar je je nu al aan kan/wil binden?

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik geen voorstander ben van een kat op zo'n kleine ruimte, er zijn té veel dingen die nadelig kunnen zijn. Mocht je dit toch willen doen, laat je dan heel goed informeren bij het asiel en maak hele duidelijke afspraken met je huisgenoten, en verdiep je in hoe je je kamer zo leuk mogelijk kan maken voor die kat :)
pi_132609225
Kijk ook je huurcontract na. Bij heel veel studentenkamers zijn dieren niet toegestaan. Dat is niet voor niets.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:54:51 #232
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_132636851
Hoi,

Ik heb een britse korthaar (vrouwtje, naam Britt) en een britse langhaar (mannetje naam: Cooper)
Cooper moest omdat ie teveel klitten had in zijn vacht geschoren worden.

Erg jammer want hij loopt er nu heel zielig bij, maar hij voelt zich wel een stuk beter.
Alsof het scheren nog niet erg genoeg was voor hem, kwam hij als een wildvreemde thuis.
Britt herkende Cooper niet meer en blaast nu iedere keer naar hem als hij in de buurt komt.
Erg zielig...

Mensen die hiermee ervaring hebben?

De eerste foto is van Cooper voordat hij geschoren werd.
De tweede is daarna.
De derde is van hun samen, ook voordat Cooper geschoren werd.

Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com

[ Bericht 52% gewijzigd door incognitoomuch op 27-10-2013 22:06:59 ]
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_132638854
Ze herkennen elkaar nog wel, maar de geschoren kat ruikt waarschijnlijk vreemd naar de DA. Hier hebben we dat gedoe ook altijd als ik met een kat bij de DA ben geweest. Ik hou die kat altijd eerst even apart zodat ze zelf op adem kan komen en zodat ze ook die stinkmeur van de DA kwijt kan raken.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:35:37 #234
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_132639220
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Ze herkennen elkaar nog wel, maar de geschoren kat ruikt waarschijnlijk vreemd naar de DA. Hier hebben we dat gedoe ook altijd als ik met een kat bij de DA ben geweest. Ik hou die kat altijd eerst even apart zodat ze zelf op adem kan komen en zodat ze ook die stinkmeur van de DA kwijt kan raken.
hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_132639494
ook bij de trimmer ruikt het anders als thuis.

misschien een kleedje van de katten of iets anders met een bekende geur en daarmee Cooper knuffelen (geur in zijn vacht wrijven)? dat werkte hier altijd wel goed.
pi_132639863
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:35 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?
Dat ligt er aan wat je onderneemt :) eigenlijk moet je kat naar een kattenbak gaan die NIET schoon is, en knuffel lekker met de kat zodat ook jouw geur aan zijn vacht komt.
Geef hem een bakje natvoer..meestal gaan ze zich daarna altijd uitgebreid wassen en leg gebruikte mandjes en dekens neer die ook naar de andere kat ruiken.
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:16:46 #237
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_132645642
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:49 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wat je onderneemt :) eigenlijk moet je kat naar een kattenbak gaan die NIET schoon is, en knuffel lekker met de kat zodat ook jouw geur aan zijn vacht komt.
Geef hem een bakje natvoer..meestal gaan ze zich daarna altijd uitgebreid wassen en leg gebruikte mandjes en dekens neer die ook naar de andere kat ruiken.
Ok bedankt voor de tips.
Cooper slaapt eigenlijk overal en niet echt op een kleedje. Ik zal hem wel wat vaker gaan knuffelen en de tip van het natvoer zal ik ook gaan doen.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 10:14:25 #238
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_132646871
Kan je overdrijven met speeltjes waar kattenkruid inzit? Is 3 speeltjes te veel in 1 keer?
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:50:01 #239
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_132649562
Als ik nu kattenkruit (vloeistof) op Cooper druppel? Zal dat ook een positieve werking hebben op de andere kat?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_132654898
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:50 schreef incognitoomuch het volgende:
Als ik nu kattenkruit (vloeistof) op Cooper druppel? Zal dat ook een positieve werking hebben op de andere kat?
Dat zou ik dan weer niet doen. Even los van dat zulke producten waarschijnlijk niet geschikt zijn voor toepassing op een kat, vind ik dat een kat altijd weg moet kunnen van zulke producten. Hier zijn ze dol op dat soort dingen, maar niet constant, en na een aantal minuten vinden ze het meestal wel weer mooi geweest. Cooper zou dan niet weg kunnen van het kattenkruid, en dat lijkt me niet fijn voor 'm. Gebruik de tips die hierboven al waren gegeven, geef het tijd, en ga zelf niet teveel lopen stressen want dat heeft ook effect op ze. Dit komt vanzelf wel weer goed :)
pi_132654970
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 10:14 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Kan je overdrijven met speeltjes waar kattenkruid inzit? Is 3 speeltjes te veel in 1 keer?
Zolang je ze niet aan je kat bindt ofzo :P Hier slingert ook vanalles met catnip enzo rond, en af en toe berg ik wat op zodat het later weer extra interessant is, maar zolang je kat(ten) niet gedwongen met dat spul zitten is dat volgens mij geen probleem :)
pi_132752310
Het gaat nu weer goed tussen Cooper en Britt. Ik liep inderdaad voorbarig te stressen. Het zijn dan ook mijn eerste twee katten :).
Ze kunnen het nu weer goed met elkaar vinden, al blijft Britt nog steeds wel een beetje als een b*tch gedragen. Maar goed, zo is zij. :P
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_132757067
gelukkig maar
dan was het gewoon het dierenarts luchtje wat niet leuk was
pi_132923905
Iemand nog advies voor kattengrind?

Ik ben opzoek naar een grove korrel, met fijne geur en stofvrij.
Dan als het even kan wel klonterend, en dan zo stevig dat het niet meteen uit elkaar valt als je aan het scheppen bent.

Momenteel heb ik uitstekend grind die aan alle eisen voldoet behalve de grootte van de korrels die zijn te klein... waardoor het bij de grote katten tussen hun kussentjes blijft zitten en ze soms als een gek uit de bak rennen waardoor het 10m verder pas tussen de pootjes uit valt.

Ik hoef ook geen grind wat zogenaamd een maand mee gaat want dat lukt niet met 5 katten die weigeren meer dan 2 bakken te gebruiken.
Wij scheppen 1 tot 2x per dag de bakken uit en verschonen elke 5-7 dagen de bakken met sop en schoon grind.

Het probleem is dus dat ik vind dat de meeste klontergrind te fijn is...hoe doen mensen dit met grote katten?
pi_132925212
Ik heb Ikea deurmatjes van 50 cent bij de kattenbakken liggen. Die houden de meeste korrels wel tegen. Nu ben ik nog geen een grit tegengekomen die niet uitloop trouwens. Ik gebruik voornamelijk sanicat (was eerst kittyfriend) en biokat classis. Ligt er aan wat er in de aanbieding is. Je hebt wel gewoon een flap in de kattenbak?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_132925539
Kittyfriend en dan de roze zak is mij tot op heden het beste bevallen. Dat was het enige grid wat ik niet in het hele huis terug vond en het klontert nog op een prettige manier ook. Heb je die wel eens geprobeerd?
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:57:39 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_132925607
raar vraagje

Sinds haar zusje overleden is heeft mijn kat een rare tic gekregen, elke keer als ik naar de wc ga, komt ze er aanrennen en gaat onder mijn benen staan met een trillende staart. iemand die misschien denkt te weten wat dat betekend? ik vind het maar raar ;p
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_132926142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef incognitoomuch het volgende:
Het gaat nu weer goed tussen Cooper en Britt. Ik liep inderdaad voorbarig te stressen. Het zijn dan ook mijn eerste twee katten :).
Ze kunnen het nu weer goed met elkaar vinden, al blijft Britt nog steeds wel een beetje als een b*tch gedragen. Maar goed, zo is zij. :P
Ik snap het hoor, "niet lopen stressen" is ook makkelijk gezegd als het om je beestjes gaat, maar het helpt idd wel :P Fijn dat alles weer in orde is!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:57 schreef LPFAN het volgende:
raar vraagje

Sinds haar zusje overleden is heeft mijn kat een rare tic gekregen, elke keer als ik naar de wc ga, komt ze er aanrennen en gaat onder mijn benen staan met een trillende staart. iemand die misschien denkt te weten wat dat betekend? ik vind het maar raar ;p
Staart rechtop, bevend of trillend over de gehele lengte bij de kat
Zeer vriendschappelijke, vertrouwde begroeting door de kat van meestal de eigenaar. Het is dezelfde houding en beweging als wanneer de kat sproeit, echter (gelukkig) zonder waarneembare afscheiding of geur. Kattentaal.

Maar waarom ze dat bij de wc doet? Tsja, omdat kat! :D Eentje hier doet het al d'r hele leven bij de salontafel, en dan alleen aan 1 kant. Pootjes doen dan meestal ook vrolijk mee. Kom je binnen, kat blij je te zien, en dan rent ze snel naar de tafel :') Katten O+
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:16:05 #249
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_132926240
hahaha :P maar vind het wel raar dat het dan een begroeting is ;p ik ben er de hele tijd ;p idd katten :P <3
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:35:06 #250
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_132929163
Mijn kat (vrouwtje) Britt is opzich zelf al een vrij schuw beestje.
Ze laat zich niet graag aaien. Alleen op het moment als ik op de wc zit dan komt ze wel naar me toe en gaat ze kopjes geven tegen de deurpost. :')
Hetzelfde als ik aan de eet tafel zit. Dan komt ze ook op me af en dan geeft ze kopjes aan de tafel poot.

Maar zelf geaait worden.... ho maar.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_132934046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:46 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb Ikea deurmatjes van 50 cent bij de kattenbakken liggen. Die houden de meeste korrels wel tegen. Nu ben ik nog geen een grit tegengekomen die niet uitloop trouwens. Ik gebruik voornamelijk sanicat (was eerst kittyfriend) en biokat classis. Ligt er aan wat er in de aanbieding is. Je hebt wel gewoon een flap in de kattenbak?
Ik heb al jaren deurmatten voor de kattenbak liggen en dat helpt wel goed, maar zo lang het grind te klein is voor die grove poezenpoten blijven ze zo doen :) klepjes zijn uit de bak..al jaren... ze vinden dat niks.

Dat roze grind zijn dat niet van die kleine scherpe stukjes? Ik bedoel meer iets van het formaat wat lijkt op dat grove goedkope grind..wat supermarkten vaak als eigen merk verkopen... maar dan betere kwaliteit :)
pi_132942129
Ik ben over gegaan naar peewee houtkorrels +bak. Geen enkele uitloop meer, zelfs de matje voor de kattenbakombouw zijn overbodig.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:44:18 #253
403520 Sway-
La vie est belle
pi_132944740
Mijn kater graaft flink in t zand van een kamerplant sinds een paar dagen. Ik denk omdat hij z'n behoefte wil doen maar uiteindelijk gaat hij wel gewoon naar de kattenbak. De bak is schoon en ik heb niet het idee dat hij er bang voor is, hij doet het ook alleen als ik in een andere kamer ben. Iemand enig idee wat er in zijn kop omgaat wanneer hij het nodig vindt om het zand door mijn woonkamer te verspreiden?
pi_132945077
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:54 schreef loecje het volgende:
Ik ben over gegaan naar peewee houtkorrels +bak. Geen enkele uitloop meer, zelfs de matje voor de kattenbakombouw zijn overbodig.
Hier heb ik ook laatst nog naar gekeken, maar het lijkt me te mooi om waar te zijn :P
De losse vezels blijven die niet aan de pootjes hangen?
pi_132945294
Is mijn kat eigenlijk de enige die graag met haar poten aan tafel komt zitten als er beleg ter beschikking is?
pi_132947014
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:50 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Hier heb ik ook laatst nog naar gekeken, maar het lijkt me te mooi om waar te zijn :P
De losse vezels blijven die niet aan de pootjes hangen?
Hier bijna niet en het wordt ook niet de hele kamer door gesleept. er ligt af en toe wel een stukje zaagsel maar dat is niets vergeleken met de uitloop van grit, mij stoort een stukje zaagsel ook veel minder dan grit. Ik gebruik voorheen de kruimeldief dagelijks en nu helemaal niet meer. Er lag altijd grit op de slaapplaatsen, nu alleen nog haren :p

Maar zoveel soorten kattenbakvulling , zoveel meningen. De ene vind het geweldig en de ander haat het.
pi_132947081
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:44 schreef Sway- het volgende:
Mijn kater graaft flink in t zand van een kamerplant sinds een paar dagen. Ik denk omdat hij z'n behoefte wil doen maar uiteindelijk gaat hij wel gewoon naar de kattenbak. De bak is schoon en ik heb niet het idee dat hij er bang voor is, hij doet het ook alleen als ik in een andere kamer ben. Iemand enig idee wat er in zijn kop omgaat wanneer hij het nodig vindt om het zand door mijn woonkamer te verspreiden?
Medisch oorzaak uitgesloten?
Misschien een 2e kattenbak in een andere ruimte zetten? Omdat je zegt dat hij wel gaat als jij in een andere kamer bent.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:43:49 #258
403520 Sway-
La vie est belle
pi_132947264
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:38 schreef loecje het volgende:

[..]

Medisch oorzaak uitgesloten?
Misschien een 2e kattenbak in een andere ruimte zetten? Omdat je zegt dat hij wel gaat als jij in een andere kamer bent.
Dit was de tweede x deze week en omdat hij nog wel poept en plast ben ik nog niet naar de dierenarts gegaan. Had ik dit al moeten doen?

Mijn katten hebben een eigen kamer waar de kattenbak staat en waar hij veel tijd doorbrengt, dus ik begrijp niet goed waarom hij dat dan in de woonkamer wil doen, als dat al de bedoeling is van het graven. (Ik bedoelde dus dat hij in de woonkamer graaft als ik er niet ben, hij gaat wel gewoon naar z'n bak als we in die kamer zijn) Maar ik zal toch een tweede kattenbak kopen.
  donderdag 7 november 2013 @ 14:01:52 #259
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_133003190
Slaap graag met de slaapkamer deur open, echter onze kater van 6 maanden komt dan snachts rond een uur of 4 het bed op. En begint mij dan te likken in me gezicht.

Hebben jullie dat ook vaak gehad? Ligt dit aan de leeftijd?

Simpele oplossing is natuurlijk de deur dicht te doen.
  donderdag 7 november 2013 @ 23:42:52 #260
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_133028498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Slaap graag met de slaapkamer deur open, echter onze kater van 6 maanden komt dan snachts rond een uur of 4 het bed op. En begint mij dan te likken in me gezicht.

Hebben jullie dat ook vaak gehad? Ligt dit aan de leeftijd?

Simpele oplossing is natuurlijk de deur dicht te doen.
Als ik thuis ben is de gang deur open en de slaapkamer deur dicht. Als ik in bed lig is de gangdeur dicht en mijn slaapkamer deur open. Misschien werkt dat bij jou ook ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_133028616
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:54 schreef Little_Dolls het volgende:
Is mijn kat eigenlijk de enige die graag met haar poten aan tafel komt zitten als er beleg ter beschikking is?
Niemand? Het zou natuurlijk ook "zomaar" kunnen zijn, om je gezelschap te houden. O+
pi_133030017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:45 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Niemand? Het zou natuurlijk ook "zomaar" kunnen zijn, om je gezelschap te houden. O+
Op de stoel aan tafel, onder de tafel, op tafel, knieen knuffelen eigenlijk alles om maar een hapje te scoren }:|
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133033783
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 00:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Op de stoel aan tafel, onder de tafel, op tafel, knieen knuffelen eigenlijk alles om maar een hapje te scoren }:|
Heel af en toe krijgt ze wel eens wat en ze is er altijd erg blij mee. O+
pi_133035133
Dan heb je daar je antwoord.
Heel af en toe krijgt ze wat dus je betoont haar voor haar gedrag.
pi_133035187
Mijn kat is sinds 2 dagen een beetje verkouden, hij niest niet etc maar heeft alleen een verstopt neusje en je hoort hem daardoor ook meer tijdens het ademhalen.

Ik weet dat hij op de tocht heeft gelegen. Moet ik nu meteen alarm slaan bij de dierenarts of?
All good things are wild and free.
pi_133035190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:44 schreef Sway- het volgende:
Mijn kater graaft flink in t zand van een kamerplant sinds een paar dagen. Ik denk omdat hij z'n behoefte wil doen maar uiteindelijk gaat hij wel gewoon naar de kattenbak. De bak is schoon en ik heb niet het idee dat hij er bang voor is, hij doet het ook alleen als ik in een andere kamer ben. Iemand enig idee wat er in zijn kop omgaat wanneer hij het nodig vindt om het zand door mijn woonkamer te verspreiden?
Spelen, ontdeugend zijn, omdat het leuk is. Mijn kat doet het ook, gewoon omdat het kan :P
pi_133035208
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef tliciouz het volgende:
Mijn kat is sinds 2 dagen een beetje verkouden, hij niest niet etc maar heeft alleen een verstopt neusje en je hoort hem daardoor ook meer tijdens het ademhalen.

Ik weet dat hij op de tocht heeft gelegen. Moet ik nu meteen alarm slaan bij de dierenarts of?
Aangezien je het hier post maak je je zorgen, dus ik zou in elk geval even bellen en vragen wat zij vinden.
pi_133035295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Aangezien je het hier post maak je je zorgen, dus ik zou in elk geval even bellen en vragen wat zij vinden.
Als het om mijn kat gaat maak ik me altijd zorgen. Bij elk piepje en miauw denk ik al dat er wat is. :') :@

Maar je hebt gelijk, zal de dierenarts straks eens opbellen.
All good things are wild and free.
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:12:07 #269
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_133062869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Spelen, ontdeugend zijn, omdat het leuk is. Mijn kat doet het ook, gewoon omdat het kan :P
Mijn kat werkt met zijn gegraaf altijd alle "uitloopkorrels" terug naar de kattenbak, ideaal, ligt er alleen een hoopje vlak voor de bak ipv verspreid :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:12:20 #270
326341 DaveyL
Miljardair in spe
pi_133065938
Gegroet allen,

Wanneer ik 's avonds thuis kom van mijn werk loopt mijn kat me altijd ofwel achterna of voor de voeten. Als ik hem vervolgens op pak begint hij te knorren dus volgens mij vind hij het alleen maar fijn.

Echter begint hij ook met regelmaat te kwispelen wanneer ik thuis kom en ik zag op internet dat dat betekent dat de kat boos is.. Heeft het internet het mis of moet ik toch maar eens gaan kijken wat er met mijn kat aan de hand is?

Groet
Ik ben part-time astronaut en ik verzamel postzegels.
pi_133072461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:12 schreef DaveyL het volgende:
Gegroet allen,

Wanneer ik 's avonds thuis kom van mijn werk loopt mijn kat me altijd ofwel achterna of voor de voeten. Als ik hem vervolgens op pak begint hij te knorren dus volgens mij vind hij het alleen maar fijn.

Echter begint hij ook met regelmaat te kwispelen wanneer ik thuis kom en ik zag op internet dat dat betekent dat de kat boos is.. Heeft het internet het mis of moet ik toch maar eens gaan kijken wat er met mijn kat aan de hand is?

Groet
mijn kat heeft bijna net zo veel 'staart uitdrukkingen' als ik gezichtsuitdrukkingen heb.
als bij haar de hele staat zwiept van links naar rechts dan is ze blij. Als punt druk zwiept dan krijg ik een mep.
pi_133074590
Knorren is niet per definitie blij.

Het kan geloof ik ook betekenen dat de poes iets wil
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:43:21 #273
403520 Sway-
La vie est belle
pi_133077074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Spelen, ontdeugend zijn, omdat het leuk is. Mijn kat doet het ook, gewoon omdat het kan :P
Hij heeft het niet meer gedaan, heb er ook aluminiumfolie over maar toch, hij gebruikt gewoon z'n bak. Leuk dat spelen :P
  maandag 11 november 2013 @ 18:21:08 #274
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133155281
Kenners, ik heb een vraag! Wij hebben sinds een half jaar ongeveer Dirkje in huis, een katertje. Poes, die er al was, gedoogt hem en vice versa. Ze trokken zich nauwelijks iets van elkaar aan. Maar sinds een week of twee is het opeens knokken. Niet heel fel hoor, gewoon wat intimideren en blazenen even later is het dan ook weer voorbij.
Dirkje lijkt plots een punt te willen maken.
Is dit raar, na een half jaar? Gewoon maar uit laten vogelen samen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133155562
Hoe oud is Dirkje? Puberteit misschien? Hormonen?
Is hij al gecastreerd?
Anders even aan de digitale dierenarts vragen (is een apart topic voor)
pi_133159445
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Kenners, ik heb een vraag! Wij hebben sinds een half jaar ongeveer Dirkje in huis, een katertje. Poes, die er al was, gedoogt hem en vice versa. Ze trokken zich nauwelijks iets van elkaar aan. Maar sinds een week of twee is het opeens knokken. Niet heel fel hoor, gewoon wat intimideren en blazenen even later is het dan ook weer voorbij.
Dirkje lijkt plots een punt te willen maken.
Is dit raar, na een half jaar? Gewoon maar uit laten vogelen samen?
Ben dan wel geen kattenkenner maar heb ook 2 vechtende katten in huis. Ik laat ze meestal vechten want ik ben er nl niet uit of ze puberen, spelen of echt vechten,zeker omdat ze ook naar elkaar lopen om elkaar te knuffelen. Alleen als elin nika echt vastzet in een hoek ga ik er naartoe en zoals ik het lees stopt dirkje eerder. Heb je een feliway, hier is het vechten heftiger als het ding bijna leeg is. Succes, want t is geen leuk gezicht,
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 11 november 2013 @ 20:06:23 #277
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_133159653
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 18:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Kenners, ik heb een vraag! Wij hebben sinds een half jaar ongeveer Dirkje in huis, een katertje. Poes, die er al was, gedoogt hem en vice versa. Ze trokken zich nauwelijks iets van elkaar aan. Maar sinds een week of twee is het opeens knokken. Niet heel fel hoor, gewoon wat intimideren en blazenen even later is het dan ook weer voorbij.
Dirkje lijkt plots een punt te willen maken.
Is dit raar, na een half jaar? Gewoon maar uit laten vogelen samen?
gewoon uit laten vogelen, ze móeten even uitvechten wie de baas is. Hier heb ik dat ook met mijn katten, Varken (3) is duidelijk de baas, maar verdraagt vrij veel van Kip (1). Tot deze weer eens een grens bereikt heeft, dan laat Varken dat duidelijk even merken door haar even aan te pakken. Wanneer het duidelijk is dat Varken de baas is, laat Kip haar weer met rust en gaat weer even wat anders doen. Kip is in de laatste 2 maanden ook 3 kale plekken rijker omdat ze meer probeert, maar het is nu al zeker een week weer rustig met die twee en gaan ze graag bij elkaar liggen :)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_133162549
volgens mij heb ik echt telkens geluk wanneer ik katten moet pillen.
nu een hele bange kat maar ook hier gaan de pillen gelukkig gemakkelijk naar binnen. Panacur tabletten zijn ook geen kleine dingetjes ofzo.
pi_133178174
HOE kan het dat een kat van bijna 1,5jr oud ineens zo van de één op andere dag begint met "trappelen"? In de 1,5 jr ervoor nog nooit gedaan, zo ineens begonnen.
Irritant en pijnlijk is het wel, hij doet het graag op je buik en schouder.
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:44:52 #280
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133185670
Dank voor jullie tips tav. Dirkje en zijn plotse geldingsdrang.

Hij is overigens vier jaar (schatting) en gecastreerd. We hebben een feliway-stekker.
Nou ja, kennelijk zijn die twee er gewoon nog niet uit wie de baas in huis is. Ik weet niet hoe Dirk het in zijn hoofd heeft gehaald dat de macht hem toebehoort, want hij is heel klein en Poes is een grote dikke beer. Maar goed, size doesn't matter in poezenland. :+

Ik laat ze dus maar even begaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133188589
Ik geef mijn poes ipv Wiskas brokjes nu Royal Canin Fit , later ,als deze vrij grote zak op is zal ik overgaan op Sannebelle No grain.

Wat me opvalt, ze geeft niet meer over en heeft geen diaree meer dus pluspunten. Maar ze drinkt wel constant nu .Op straat, uit bloembakken, uit de kaarsenbak. Ik zie haar constant drinken, dit itt voor de Royal Canin brokjes, toen zag ik haar zelden drinken

Hoort dit erbij?
pi_133260489
Mijn poezel krijgt normaal wormendruppels in haar nek die ik bij de dierenarts koop.
Nu heb ik een spuit met pasta in huis. Exil No Worm pasta. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door het voer mengen of direct in de mond spuiten?
Als het vlezig smaakt zal door het voer het prettigst zijn. Maar als het dierenartserig smaakt denk ik niet dat poes haar eten nog aanraakt en moet ik het dus in haar mond spuiten. (ik ben bang bloedering uit de strijd te komen :') )
Heeft iemand van jullie ervaring met deze pasta? (weet iemand hoe het smaakt? :@ )

[ Bericht 9% gewijzigd door valentijn101 op 14-11-2013 19:48:18 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 14 november 2013 @ 19:51:43 #283
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_133262196
Ik hoor alleen maar hele slechte verhalen over Exil, ik gebruik het hier dan ook nooit :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_133262205
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:10 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn poezel krijgt normaal wormendruppels in haar nek die ik bij de dierenarts koop.
Nu heb ik een spuit met pasta in huis. Exil No Worm pasta. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door het voer mengen of direct in de mond spuiten?
Als het vlezig smaakt zal door het voer het prettigst zijn. Maar als het dierenartserig smaakt denk ik niet dat poes haar eten nog aanraakt en moet ik het dus in haar mond spuiten. (ik ben bang bloedering uit de strijd te komen :') )
Heeft iemand van jullie ervaring met deze pasta? (weet iemand hoe het smaakt? :@ )
Volgens mij moet je dat soort pasta's op hun poot smeren, dat wil de kat dan zelf schoonmaken. Maar staat ook op de verpakking
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_133262403
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:51 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat soort pasta's op hun poot smeren, dat wil de kat dan zelf schoonmaken. Maar staat ook op de verpakking
Ahh, dat deed ik vroeger met de vitamine c druppels bij mijn cavia s. Werkt goed.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133266275
Echt, op de poot? Ik heb het altijd gewoon in het bekje gespoten, dan slikken ze het zo door. Poes in de houdgreep (onder je arm), met die hand het bekje openmaken en met de andere hand het wormenspul naar binnen spuiten.
Tegenwoordig heb ik pilletjes tegen de wormen, qua toedienen een stuk handiger, moet ik zeggen.
pi_133266374
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:51 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dat soort pasta's op hun poot smeren, dat wil de kat dan zelf schoonmaken. Maar staat ook op de verpakking
Het enige wat die van mij dan doet is het afsmeren aan alles wat ze tegen komt, maar niet oplikken hoor :o
pi_133267393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Het enige wat die van mij dan doet is het afsmeren aan alles wat ze tegen komt, maar niet oplikken hoor :o
Hmm, dat zou ze natuurlijk ook kunnen doen... Zucht poezels.. Nu weet ik weer waarom ik een hond had... Grinnik.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133267447
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hmm, dat zou ze natuurlijk ook kunnen doen... Zucht poezels.. Nu weet ik weer waarom ik een hond had... Grinnik.
Haha, niet elke poes trapt er makkelijk in. Ik heb er 2, de ene vreet pillen alsof het snoepjes zijn. De ander weet ze zelfs uit te spugen als ze ze in haar keel geduwt krijgt.

En als je dan ziek bent en ze liggen naast je met hun poot tegen je gezicht is het het allemaal waard O+
pi_133267551
Dat soort spul deed mijn moeder altijd direct in de bek. Hebben ze ook geen andere keuze dan doorslikken.
Dat soort spul zou ik trouwens altijd bij de DA kopen. Er gaat nogal wat mis met dingen als Exil..
pi_133332077
Wij gaan volgende week verhuizen naar ons nieuwe huis, met vaste trap naar zolder.
Op die zolder komen veel dozen met opslag + de wasmachine/droger en bijbehorende droogrekken ect...
Daarom willen wij graag iets verzinnen om de zolder af te sluiten voor onze katten... die graag hun nagels in de dozen zetten en het heerlijk vinden om op mijn schone haarvrije zwartewerkkleding te gaan liggen :P
Het gaat om een nieuwbouwwoning dus er zitten wel een paar eisen aan...
Het zou eigenlijk iets van gaas moeten zijn zodat licht en warmte er doorheen kan...
Bovenaan de trap lijkt het op de onderstaande afbeelding alleen lopt het hekje rechts door tot aan de muur (evenals het trapgat)

http://static.werkspot.nl(...)98474cebe09ea767.jpg


Nu had ik iets bedacht om gaas tussen de spijlen door te rijgen en een traphekje in de opening... maar dit komt maar tot 1m hoog en daar springen ze dus gewoon overheen!
Onderaan de trap is afsluiten haast onmogenlijk vanwege heel veel spijlen die overlopen van trap1 naar trap2

Ook kunnen we misschien bovenaan de trap het gaas doortrekken tot aan het plafond en dan een sterke hordeur plaatsen inplaats van een traphekje..alleen zou het zonde zijn om een gloednieuw huis meteen vol te schieten met spijkers :P
Hoe doen anderen dit met hetzelfde probleem????
pi_133332151
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:10 schreef valentijn101 het volgende:
Mijn poezel krijgt normaal wormendruppels in haar nek die ik bij de dierenarts koop.
Nu heb ik een spuit met pasta in huis. Exil No Worm pasta. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door het voer mengen of direct in de mond spuiten?
Als het vlezig smaakt zal door het voer het prettigst zijn. Maar als het dierenartserig smaakt denk ik niet dat poes haar eten nog aanraakt en moet ik het dus in haar mond spuiten. (ik ben bang bloedering uit de strijd te komen :') )
Heeft iemand van jullie ervaring met deze pasta? (weet iemand hoe het smaakt? :@ )
Het is heel droog korrelig spul... vind het altijd lijken op een stoepkrijt papje... je krijgt het ook niet goed van gestoffeerde meubels af dus let maar op waar je het geeft :)
Wij deden het altijd recht in de bekjes spuiten maar vaak spuugde ze het meteen weer uit of gingen met hun kop schudden waardoor de vlekken 5 meter verder op de muur zaten...
  zondag 17 november 2013 @ 01:51:48 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133334657
Ik heb een keer zo'n hele dure spuit wormenspul verspild aan mijn kat.

De eerste dosis ging door het gewone voer. Dat was natuurlijk te gemakkelijk gedacht.

De tweede dosis ging door het duurste blikje voer dat ik kon vinden. De rivierkreeftjes zwommen er bij wijze van spreken nog vrolijk in rond. Poes wuifde naar ze, rolde met haar ogen om zo veel domheid mijnerzijds (ik zou zwéren dat ik HAHAHA!!!! uit haar bekje hoorde komen) en ging buitenspelen.

De derde dosis moest dan maar rechtstreeks het bekkie in. Poes keek me al met toegeknepen ogen aan (Is that a wormenspuit in your pocket or are you just glad to see me), toen ik me totaal alledaags probeerde te gedragen terwijl ik de spuit pakte, maakte rechtsomkeerd en bivakkeerde drie dagen prinsheerlijk bovenop de schuur. Ik donderde niet veel later van de ladder terwijl ik het spul wanhopig op afstand op haar vacht probeerde te mikken ('dan likken ze het vanzelf op.' )

De vierde dosis (de een na laatste, die inmiddels zo'n zestien euro kostte), belandde in haar neusgaten nadat ik dácht dat ik haar in een houdgreep had. Ze nieste eens ferm in mijn gezicht en ik was ook weer van een mogelijke ringworm af.

De vijfde en laatste dosis kreeg voor mij mythische proporties. Dit móest mijn zege worden, mijn bevestiging dat mens nog altijd dier bestiert en niet andersom. Dat ik niet voor niets hoger op de evolutionaire ladder sta dan dat bestaarte loeder. Dat er maar één de baas was in dit huis en dat was ik, de knappe, intelligente, zelfstandige en zelfverzekerde vrouw, die niet met zich liet sollen door een veredelde dakhaas. Die ondanks vele genante vertoningen voor de buren (het ladderincident, in de bosjes liggen om de tuindeur, met de spuit in de aanslag, gegil, gesméék - Poes, Lieverd, kom nou, lieve Poes, poetiepoetiepoetie! - en rationeel debat - Poes. Luister. Laten we elkaar geen mietje noemen. We weten beide waartoe dit leidt en het is aan jóu om deze impasse nu te doorbreken -) een succesvol leven leidde, waarbij de poezen haar adoreerden en met bekjes open haar helende elixers tot zich namen.

Welnu. De vijfde dosis vormt inmiddels, als je door de wimpers kijkt, een soort duivelse drietand op de muur van de keuken.

Waarmee ik maar wil zeggen: heel hard bidden dat de poezen geen wormen krijgen is wellicht de beste optie. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 17-11-2013 02:23:24 (Even afsluiten met een advies maar, qua ontopic.) ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133334744
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 01:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een keel zo'n hele dure spuit wormenspul verspild aan mijn kat.

De eerste dosis ging door het gewone voer. Dat was natuurlijk te gemakkelijk gedacht.

De tweede dosis ging door het duurste blikje voer dat ik kon vinden. De rivierkreeftjes zwommen er bij wijze van spreken nog vrolijk in rond. Poes wuifde naar ze, rolde haar ogen om zo veel domheid mijnerzijds en ging buitenspelen.

De derde dosis moest dan maar rechtstreeks het bekkie in. Poes keek me al met toegeknepen ogen aan, toen ik me totaal alledaags probeerde te gedragen terwijl ik de spuit pakte, maakte rechtsomkeerd en bivakkeerde drie dagen prinsheerlijk bovenop de schuur. Ik donderde niet veel later van de ladder terwijl ik het spul wanhopig op afstand op haar vacht probeerde te mikken ('dan likken ze het vanzelf op.' )

De vierde dosis (de een na laatste, die inmiddels zo'n zestien euro kostte), belandde in haar neusgaten nadat ik dácht dat ik haar in een houdgreep had. Ze nieste eens ferm in mijn gezicht en ik was ook weer van een mogelijke ringworm af.

De vijfde en laatste dosis kreeg voor mij mythische proporties. Dit móest mijn zege worden, mijn bevestiging dat mens nog altijd dier bestiert en niet andersom. Dat ik niet voor niets hoger op de evolutionaire ladder sta dan dat bestaarte loeder. Dat er maar één de baas was in dit huis en dat was ik, de knappe, intelligente, zelfstandige en zelfverzekerde vrouw, die niet met zich liet sollen door een veredelde dakhaas. Die ondanks vele genante vertoningen voor de buren (het ladderincident, in de bosjes liggen om de tuindeur, met de spuit in de aanslag, gegil, gesméék - Poes, Lieverd, kom nou, lieve Poes, poetiepoetiepoetie! - en rationeel debat - Poes. Luister. Laten we elkaar geen mietje noemen. We weten beide waartoe dit leidt en het is aan jóu om deze impasse nu te doorbreken -) een succesvol leven leidde, waarbij de poezen haar adoreerden en met bekjes open haar helende elixers tot zich namen.

Welnu. De vijfde dosis vormt inmiddels, als je door de wimpers kijkt, een soort duivelse drietand op de muur van de keuken.

Ik ben daarna gewoon maar heel hard gaan bidden dat de poezen geen wormen krijgen.
Works for me. ^O^
Je werk is gedaan.
Raar dat mijn Poezels,nooit wormen hebben.
pi_133336434
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 01:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een keer zo'n hele dure spuit wormenspul verspild aan mijn kat.
_O- _O- _O-
pi_133336640
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij gaan volgende week verhuizen naar ons nieuwe huis, met vaste trap naar zolder.
Op die zolder komen veel dozen met opslag + de wasmachine/droger en bijbehorende droogrekken ect...
Daarom willen wij graag iets verzinnen om de zolder af te sluiten voor onze katten... die graag hun nagels in de dozen zetten en het heerlijk vinden om op mijn schone haarvrije zwartewerkkleding te gaan liggen :P
Het gaat om een nieuwbouwwoning dus er zitten wel een paar eisen aan...
Het zou eigenlijk iets van gaas moeten zijn zodat licht en warmte er doorheen kan...
Bovenaan de trap lijkt het op de onderstaande afbeelding alleen lopt het hekje rechts door tot aan de muur (evenals het trapgat)

http://static.werkspot.nl(...)98474cebe09ea767.jpg

Nu had ik iets bedacht om gaas tussen de spijlen door te rijgen en een traphekje in de opening... maar dit komt maar tot 1m hoog en daar springen ze dus gewoon overheen!
Onderaan de trap is afsluiten haast onmogenlijk vanwege heel veel spijlen die overlopen van trap1 naar trap2

Ook kunnen we misschien bovenaan de trap het gaas doortrekken tot aan het plafond en dan een sterke hordeur plaatsen inplaats van een traphekje..alleen zou het zonde zijn om een gloednieuw huis meteen vol te schieten met spijkers :P
Hoe doen anderen dit met hetzelfde probleem????
Géén idee! Alles wat in me opkomt maakt het ook vrijwel onmogelijk om zelf handig gebruik te maken van de zolder. Succes daarmee, lijkt me een aardige uitdaging.

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 01:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een keer zo'n hele dure spuit wormenspul verspild aan mijn kat.

De eerste dosis ging door het gewone voer. Dat was natuurlijk te gemakkelijk gedacht.

De tweede dosis ging door het duurste blikje voer dat ik kon vinden. De rivierkreeftjes zwommen er bij wijze van spreken nog vrolijk in rond. Poes wuifde naar ze, rolde met haar ogen om zo veel domheid mijnerzijds (ik zou zwéren dat ik HAHAHA!!!! uit haar bekje hoorde komen) en ging buitenspelen.

De derde dosis moest dan maar rechtstreeks het bekkie in. Poes keek me al met toegeknepen ogen aan (Is that a wormenspuit in your pocket or are you just glad to see me), toen ik me totaal alledaags probeerde te gedragen terwijl ik de spuit pakte, maakte rechtsomkeerd en bivakkeerde drie dagen prinsheerlijk bovenop de schuur. Ik donderde niet veel later van de ladder terwijl ik het spul wanhopig op afstand op haar vacht probeerde te mikken ('dan likken ze het vanzelf op.' )

De vierde dosis (de een na laatste, die inmiddels zo'n zestien euro kostte), belandde in haar neusgaten nadat ik dácht dat ik haar in een houdgreep had. Ze nieste eens ferm in mijn gezicht en ik was ook weer van een mogelijke ringworm af.

De vijfde en laatste dosis kreeg voor mij mythische proporties. Dit móest mijn zege worden, mijn bevestiging dat mens nog altijd dier bestiert en niet andersom. Dat ik niet voor niets hoger op de evolutionaire ladder sta dan dat bestaarte loeder. Dat er maar één de baas was in dit huis en dat was ik, de knappe, intelligente, zelfstandige en zelfverzekerde vrouw, die niet met zich liet sollen door een veredelde dakhaas. Die ondanks vele genante vertoningen voor de buren (het ladderincident, in de bosjes liggen om de tuindeur, met de spuit in de aanslag, gegil, gesméék - Poes, Lieverd, kom nou, lieve Poes, poetiepoetiepoetie! - en rationeel debat - Poes. Luister. Laten we elkaar geen mietje noemen. We weten beide waartoe dit leidt en het is aan jóu om deze impasse nu te doorbreken -) een succesvol leven leidde, waarbij de poezen haar adoreerden en met bekjes open haar helende elixers tot zich namen.

Welnu. De vijfde dosis vormt inmiddels, als je door de wimpers kijkt, een soort duivelse drietand op de muur van de keuken.

Waarmee ik maar wil zeggen: heel hard bidden dat de poezen geen wormen krijgen is wellicht de beste optie. ^O^
Dude :') _O-

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 02:00 schreef vronie het volgende:

[..]

Je werk is gedaan.
Raar dat mijn Poezels,nooit wormen hebben.
Voor het geval je dit niet wist: toch maar een keer ontwormen als je dat nooit doet, mensen denken vaak dat als ze niks aan de achterkant zien, er ook geen wormen zijn. Helaas is dat niet het geval!
pi_133336967
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 01:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een keer zo'n hele dure spuit wormenspul verspild aan mijn kat.

_O- _O- _O- wahahaha, koffie op i pad _O- _O- _O-

Ik ben de strijd aangegaan. Heel langzaam voer klaar gemaakt, pasta goed er door heen gemixt, poes was ondertussen al behoorlijk pissig dat haar personeel zo traag was. Voer gegeven en tadaaa.... op. Poes is niet naar buiten gegaan, heb geen kots gevonden. Kan het echt zo makkelijk gaan?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133338050
Het kan nog makkelijker met tabletjes. Maar volgens mij ben ik daarmee eerder een uitzondering.
Bied aan als een snoepje. Hap, slik, weg.
pi_133339296
Daarom gebruik ik ook geen pasta. Bij volwassen katten heb je zoveel nodig daarvan. Bij zeer kleine opvangkittens gebruik ik het soms omdat ik dat krijg van het asiel, soms krijg ik pasta soms pilletjes.
Mijn eigen katten krijgen milbemax pilletjes. Een van mijn katten wordt in een handdoek gewikkeld en klem ik tussen mijn benen. Met een hand wrik ik het bekje los en met mijn andere hand gooi ik het pilletje achterin de keel. Wel goed achterin gooien anders slikken ze het niet door. Gelukkig zijn de andere katten iets makkelijker met pillen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zondag 17 november 2013 @ 13:42:02 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_133340746
Overigens is het later met een klein tabletje wel gelukt.
Want het is natuurlijk wel belangrijk om te ontwormen, hoe dan ook.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_133340985
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij gaan volgende week verhuizen naar ons nieuwe huis, met vaste trap naar zolder.
Op die zolder komen veel dozen met opslag + de wasmachine/droger en bijbehorende droogrekken ect...
Daarom willen wij graag iets verzinnen om de zolder af te sluiten voor onze katten... die graag hun nagels in de dozen zetten en het heerlijk vinden om op mijn schone haarvrije zwartewerkkleding te gaan liggen :P
Het gaat om een nieuwbouwwoning dus er zitten wel een paar eisen aan...
Het zou eigenlijk iets van gaas moeten zijn zodat licht en warmte er doorheen kan...
Bovenaan de trap lijkt het op de onderstaande afbeelding alleen lopt het hekje rechts door tot aan de muur (evenals het trapgat)

http://static.werkspot.nl(...)98474cebe09ea767.jpg

Nu had ik iets bedacht om gaas tussen de spijlen door te rijgen en een traphekje in de opening... maar dit komt maar tot 1m hoog en daar springen ze dus gewoon overheen!
Onderaan de trap is afsluiten haast onmogenlijk vanwege heel veel spijlen die overlopen van trap1 naar trap2

Ook kunnen we misschien bovenaan de trap het gaas doortrekken tot aan het plafond en dan een sterke hordeur plaatsen inplaats van een traphekje..alleen zou het zonde zijn om een gloednieuw huis meteen vol te schieten met spijkers :P
Hoe doen anderen dit met hetzelfde probleem????
Denk dat je dan toch al snel op metalen rekken uit komt die je toch zal moeten schroeven/spijkeren en dan een deur waar je zelf doorheen kunt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')