Misschien dat (één van) de katten soms sproeien in de kamer? Dat schijnt ook wel eens voor te komen bij gecastreerde katten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb twee volwassen binnenkatten. Ik merk dat ik steeds vaker een kattenlucht in de huiskamer ruik. Iets waar ik niet heel blij van wordt. Hoe bestrijden jullie de lucht? Met ambi pur e.d.?
Kattenbak wordt regelmatig schoongemaakt en ververst dus dat is het niet.
Geen whiskasquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:50 schreef Skillsy het volgende:
Kat is erg winderig en diaree ( merk het nu pas omdat ze laatste dagen alweer binnen blijft en in de kattenbak doet). soms zit er diarree druppels buiten de kattebak.
Ze eet al een jaar Wiskas Tonijn brokjes en een halve bakje Sheba ( oceaan mix/ Tonijn/ Zalm). Tot voorkort had ze ook kip maar ze bleek hiervan te braken daarom hebben we die weggelaten. Ze braakt tot nu toe niet meer *afkloppen*
Qua voer, is dit goed hoe wij het doen? Wat raden jullie katten bezitters aan wat nu het beste voeding is??
Ik las op sites Royal Canin , is dit geschikt? En moet ik haar nog die Sheba mix geven? Zal moeilijk worden voor haar vrees ikquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Geen whiskasDat is erg bewerkt en zout. Er zijn hier mensen die meer verstand hebben van merken, maar zoek iets wat weinig graan en voornamelijk vlees bevat.
Wij hebben ook royal canin, maar er is beter voer te krijgen. Volgens mij is Sanabelle daar eentje van. Je kan ook bij een dierenspeciaalzaak vragen. Sheba is ook troep. Wij geven gewoon tonijn op water uit blik als extratje.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:27 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik las op sites Royal Canin , is dit geschikt? En moet ik haar nog die Sheba mix geven? Zal moeilijk worden voor haar vrees ik
Als hij blijft likken gaat dat niet genezen. Kun je het wondje afdekken (hansopje aan of verbandje erom?). Of wellicht een weekje met een zg. lampenkap omdoen. Maar dat kun je het beste met je DA overleggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:41 schreef Ysiranthe het volgende:
Onze kat had een galbult/ontsteking die is opengebarsten. Nu zit daar dus een wondje waar hij de hele tijd aan zit te likken/krabben. Is dit erg of geneest het vanzelf wel? Het is een al wat oudere binnenkat.
Heb 't zelf niet bij een dierenwinkel hier gezien, maar mijn kater doet het er prima opquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:34 schreef Miratajoe het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle Urinary en is dat ook bij de dienwinkel te koop? Ik zou graag een kleine verpakking van 400 gram willen proberen en vind het dan een beetje zonde om de bezorgkosten, die bijna net zoveel zijn als de verpakking, te moeten betalen.
mijn katten eten ook Hills CD, dus ik ben wel benieuwd waar jij hebt gelezen dat Hills niet zo gezond zou zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:05 schreef Miratajoe het volgende:
Dank voor je antwoord Holyme.
Ik heb al jaren Hills CD maar merk dat mijn kat toch wat minder enthousiast wordt en bovendien lees ik ook regelmatig dat Hills helemaal niet zo geweldig gezond is. Hier heb ik al meedere keren goede dingen over Sanabelle gelezen dus wilde ik dat eens proberen.
Dan ga ik het misschien toch maar gewoon bestellen. Eerst maar eens een site zien te vinden die niet zo'n hoog aankoopbedrag heeft. Bij Zooplus moet ik voor minstens 15 euro bestellen en ik heb verder eigenlijk niets nodig.
Volgens mij zo af en toe hier op FOK. Niet dat het echt ongezond is maar wel dat andere soorten waarschijnlijk een stuk gezonder zijn. Maar misschien ging dat alleen op wel of geen graan in het voer?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:20 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
mijn katten eten ook Hills CD, dus ik ben wel benieuwd waar jij hebt gelezen dat Hills niet zo gezond zou zijn?
Mijn kater doet het er tot nog toe ook goed op, (gebruik het nu een maand of 4)quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:34 schreef Miratajoe het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle Urinary en is dat ook bij de dienwinkel te koop? Ik zou graag een kleine verpakking van 400 gram willen proberen en vind het dan een beetje zonde om de bezorgkosten, die bijna net zoveel zijn als de verpakking, te moeten betalen.
Goed idee om het bij de dierenwinkel te vragen. Er zit hier een Pets Place in de buurt maar op hun site kon ik niets over Sanabelle vinden. Maar ik kan het natuurlijk altijd vragen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
Mijn kater doet het er tot nog toe ook goed op, (gebruik het nu een maand of 4)
Heb je niet iets van een buurt dierenwinkel in de buurt, misschien dat die dan een klein zakje voor je mee-willen bestellen
Er schieten mij meteen een heleboel dingen te binnen, misschien heb je een boel hiervan al overwogen maar omdat je om info vraagt, deel ik het toch maar allemaalquote:Op zondag 27 oktober 2013 01:28 schreef AlexanderC het volgende:
Hallo ik heb een vraag. Ik woon op kamers en ik ben me aan het oriënteren om een kat aan te schaffen.
Nu heb ik wat hulp nodig bij de keuze van de ras.
Het belangrijkste is dat de kat niet naar buiten kan, dat mijn kamer nogal klein is (er zijn wel wat gemeenschappelijke ruimtes) en dat ik natuurlijk naar school moet (buiten school zit ik wel vaak thuis)
Welke rassen komen in aanmerking en zijn er belangrijke dingen die ik moet weten bij het hebben van een kat?
hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Ze herkennen elkaar nog wel, maar de geschoren kat ruikt waarschijnlijk vreemd naar de DA. Hier hebben we dat gedoe ook altijd als ik met een kat bij de DA ben geweest. Ik hou die kat altijd eerst even apart zodat ze zelf op adem kan komen en zodat ze ook die stinkmeur van de DA kwijt kan raken.
Dat ligt er aan wat je onderneemtquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:35 schreef incognitoomuch het volgende:
[..]
hij was niet geknipt bij een DA maar bij een trimmer. Hoe lang duurt het ongeveer voordat die geur weg is?
Ok bedankt voor de tips.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:49 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wat je onderneemteigenlijk moet je kat naar een kattenbak gaan die NIET schoon is, en knuffel lekker met de kat zodat ook jouw geur aan zijn vacht komt.
Geef hem een bakje natvoer..meestal gaan ze zich daarna altijd uitgebreid wassen en leg gebruikte mandjes en dekens neer die ook naar de andere kat ruiken.
Dat zou ik dan weer niet doen. Even los van dat zulke producten waarschijnlijk niet geschikt zijn voor toepassing op een kat, vind ik dat een kat altijd weg moet kunnen van zulke producten. Hier zijn ze dol op dat soort dingen, maar niet constant, en na een aantal minuten vinden ze het meestal wel weer mooi geweest. Cooper zou dan niet weg kunnen van het kattenkruid, en dat lijkt me niet fijn voor 'm. Gebruik de tips die hierboven al waren gegeven, geef het tijd, en ga zelf niet teveel lopen stressen want dat heeft ook effect op ze. Dit komt vanzelf wel weer goedquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:50 schreef incognitoomuch het volgende:
Als ik nu kattenkruit (vloeistof) op Cooper druppel? Zal dat ook een positieve werking hebben op de andere kat?
Zolang je ze niet aan je kat bindt ofzoquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:14 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Kan je overdrijven met speeltjes waar kattenkruid inzit? Is 3 speeltjes te veel in 1 keer?
Ik snap het hoor, "niet lopen stressen" is ook makkelijk gezegd als het om je beestjes gaat, maar het helpt idd welquote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:27 schreef incognitoomuch het volgende:
Het gaat nu weer goed tussen Cooper en Britt. Ik liep inderdaad voorbarig te stressen. Het zijn dan ook mijn eerste twee katten.
Ze kunnen het nu weer goed met elkaar vinden, al blijft Britt nog steeds wel een beetje als een b*tch gedragen. Maar goed, zo is zij.
Staart rechtop, bevend of trillend over de gehele lengte bij de katquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:57 schreef LPFAN het volgende:
raar vraagje
Sinds haar zusje overleden is heeft mijn kat een rare tic gekregen, elke keer als ik naar de wc ga, komt ze er aanrennen en gaat onder mijn benen staan met een trillende staart. iemand die misschien denkt te weten wat dat betekend? ik vind het maar raar ;p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |