Wordt aan gewerktquote:
Ik denk dat de V10s gewoon veel meer power hadden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat ze 4 seconden langzamer zijn dan in 2004 op een circuit met zo weinig downforce? Minder vermogen omdat de motoren langer meemoeten? De banden? Gewicht? Een combinatie van alles?
Ik zie nu dat de hoogste gemeten snelheid op Monzo in 2004 369,9 km/u was, en in 2005 372,6 km/uquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat de V10s gewoon veel meer power hadden.
Dat zijn nog eens snelheden. Nu gaan ze niet veel harder dan een MotoGP machine (~350)quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de hoogste gemeten snelheid op Monzo in 2004 369,9 km/u was, en in 2005 372,6 km/u. Meer vermogen (~1000 pk) en ook meer toeren (20.000+).
hej jij ook hierquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:08 schreef Beach het volgende:
Zelfs de op productiemachines gebaseerde Superbikes gaan op Monza 337.
Dan stelt de F1 niet zoveel meer voor.
Volgens mij dat je elke ronde 0,078s sneller kan doordat je minder fuel aan boord hebt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Uit de OP
"Time penalty per lap of fuel - 0.078s"
Wat is dat?
quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vettel en Webber zijn ook niet de snelste bij de speedtraps, hoogste topsnelheid wil niet veel zeggen, je moet een compromis vinden. Perez en Button zijn De McLaren is gewoon te langzaam over 1 rondje, zijn prima bandjes spaarders maar niet snel genoeg.
Waren maar een paar druppels geloof ik ja.quote:Op zondag 8 september 2013 11:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zie niks op de radar http://www.accuweather.co(...)weather-radar/214047 Monza ligt net boven Milan. Zal wel motregen zijn.
Nog wel ja maar de race zal niet droog zijn als ik de radar beelden een beetje goed interpreteer...quote:Op zondag 8 september 2013 11:09 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Waren maar een paar druppels geloof ik ja.
Turbo is moeilijker, omdat de power van de turbo niet direct bescikbaar is, maar net iets later komt (turbo-lag). hoewel die lag tegenwoordig kleiner is dan vroeger, gaat het dus vooral om de timing.quote:Op zondag 8 september 2013 11:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
V10 geluid![]()
![]()
Ik ben benieuwd wat de v6 turbo voor geluid gaan geven.
Liever heb ik weer v10 ik ben van mening dat v10 moeilijker rijden is dan met v8 of met v6.
Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.quote:Op zondag 8 september 2013 11:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
V10 geluid![]()
![]()
Ik ben benieuwd wat de v6 turbo voor geluid gaan geven.
Liever heb ik weer v10 ik ben van mening dat v10 moeilijker rijden is dan met v8 of met v6.
Het probleem is dat je dan na 5 jaar twee motorfabrikanten overhoudt.quote:Op zondag 8 september 2013 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.
Maarja dat zal nooit gebeuren helaas
De turbo-lag zorgt ervoor dat er niet direct bij het accelereren een enorme kracht op die achterwielen komt te staan. In feite voorkomt turbo-lag, indirect, wielspin. De Ferrari F40 bijvoorbeeld werd deels zo goed bevonden omdat de turbo-lag in het voordeel werkte van de auto. Bizar snel voor zijn tijd maar nog behoorlijk goed bestuurbaar.quote:Op zondag 8 september 2013 11:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Turbo is moeilijker, omdat de power van de turbo niet direct bescikbaar is, maar net iets later komt (turbo-lag). hoewel die lag tegenwoordig kleiner is dan vroeger, gaat het dus vooral om de timing.
Je kunt ook het nieuws ontwijken en de race later terugkijken.quote:Op zondag 8 september 2013 12:17 schreef Funzel het volgende:
Ga voor het eerst in drie jaar weer een race missen. Vet balen, nota bene een verjaardag van iemand die ik nog nooit gezien heb.![]()
Iemand een goede livetime site die prima loopt op een mobiel? Krijg ik er tenminste no iets van mee..
Ben ik met je eens. De formule1 moet weer een koningsklasse worden en niet zo als nu een budget klasse.quote:Op zondag 8 september 2013 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.
Maarja dat zal nooit gebeuren helaas
Aantal jaren?quote:Op zondag 8 september 2013 12:25 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. De formule1 moet weer een koningsklasse worden en niet zo als nu een budget klasse.
Vroeger vond ik het leukste als een team nieuwe motor had midden in het seizoen waardoor ze harder konden dan de concurrenten dat maakte het seizoen spannende. Helaas moeten ze nu een aantal jaren met hun motoren doen plus dat ze een aantal weekenden mee moeten gaan.
Dat vind ik ook wel jammer inderdaad maar zolang er verdeeldheid heerst over de budgetten en die limiet door RBR sowieso met voeten wordt getreden vind ik het nog niet echt een budget klasse.quote:Op zondag 8 september 2013 12:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
ik bedoelde ontwikkeling stop van een aantal jaren.
Mooizoquote:Op zondag 8 september 2013 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Laatste race voor Olav mol bij sport1.
Bron: twitteraccount van olav zelf
Tja, die ontwikkelingen voor de motoren zijn veel te duur, dat wordt dan door berekend aan de privéteams die het al zo moeilijk hebben. Engine freeze is dan ook wel logisch.quote:Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel jammer inderdaad maar zolang er verdeeldheid heerst over de budgetten en die limiet door RBR sowieso met voeten wordt getreden vind ik het nog niet echt een budget klasse.
Die overgang naar de turbo motoren kost ook weer een godsvermogen
Volgens Niki Lauda net sowieso.quote:
quote:Op zondag 8 september 2013 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens Niki Lauda net sowieso.
De fans van Ferrari zullen zo hard huilen dat de tranen de baan op lopen
Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.quote:
Mol mis je inderdaad niets aanquote:Op zondag 8 september 2013 12:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.
Doornbos doet het idd hartstikke goed.quote:Op zondag 8 september 2013 12:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:57:02The rain has arrived. Now pouring down at Monza... reageer retweet
Ik zie geen paraplu'squote:Op zondag 8 september 2013 12:58 schreef Tarado het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:57:02The rain has arrived. Now pouring down at Monza... reageer retweet
Dan doen we toch Doornbos en Mol?quote:Op zondag 8 september 2013 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Doornbos doet het idd hartstikke goed.
Regenpak? Sowieso vreemd dat je bij een druppel al gelijk een paraplu pakt.quote:
Wie is die middelste?quote:
Een Rosberg fan?quote:Op zondag 8 september 2013 13:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Regenpak? Sowieso vreemd dat je bij een druppel al gelijk een paraplu pakt.
[..]
Wie is die middelste?
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:26:04Zojuist de laatste voorbeschouwing voor sport1 gemaakt. Monza2013 de boeken in als mijn laatste race?? reageer retweet
twitter:MarienGroenh twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:27:06@Olav_Mol laatste race? wat gaat er gebeuren dan...? toch niet verder met sport1 als commentator o.i.d.? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:28:08@MarienGroenh thuis op de bank net als jullie reageer retweet
Het is mij allemaal duidelijk. Sport1 wil gewoon niet investeren in de formule1 uitzending. Het gaat alleen daar om geld vangen.twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:30:02@bastevelthuis ik niet! Sport1 gaat niet verder met vb buiten europa helaas reageer retweet
Ook voor mij jaquote:Op zondag 8 september 2013 13:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Dacht dat je d'r naam ook wist, tegenvaller!
Laat het maar lekker bij Sport1, kan ik tenminste vrije trainingen kijken. Voor een goede voorbeschouwing is Nederland toch te klein.quote:Op zondag 8 september 2013 13:04 schreef Breaker.Faker het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:26:04Zojuist de laatste voorbeschouwing voor sport1 gemaakt. Monza2013 de boeken in als mijn laatste race?? reageer retweet
twitter:MarienGroenh twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:27:06@Olav_Mol laatste race? wat gaat er gebeuren dan...? toch niet verder met sport1 als commentator o.i.d.? reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:28:08@MarienGroenh thuis op de bank net als jullie reageer retweet
Het is mij allemaal duidelijk. Sport1 wil gewoon niet investeren in de formule1 uitzending. Het gaat alleen daar om geld vangen.twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:30:02@bastevelthuis ik niet! Sport1 gaat niet verder met vb buiten europa helaas reageer retweet
Ik hoop nog steeds dat Sport1 stopt met de formule1 dit jaar. Het moet weer terug naar RTL7. Daar was het ook minder maar daar kon je wel gratis kijken met een betere commentaar.
Dat is geprobeerd en mislukt. Dat was de Formule Libre. Regels zullen er altijd moeten zijn. Vroeger (tot aan de jaren '80) was het ook vrij om met verschillende motoren te rijden. Uiteindelijk kwam het erop neer dat iedereen met de 1.5 turbo motor ging rijden. Toen die te hard gingen en het te gevaarlijk werd, gingen ze terug naar 1 specificatie voor een motor. En die specificatie werd steeds meer beperkt, omdat de auto's weer te snel gingen voor de hedendaagse circuits.quote:Op zondag 8 september 2013 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.
Maarja dat zal nooit gebeuren helaas
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 | [img=475,102]http://oi42.tinypic.com/nps3u9.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/12_Italy_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [u][b]Autodromo Nazionale Monza, Italy – circuit information[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.793km (3.6 miles) Race laps - 53 Race distance - 306.72km (190.587 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’21.046 (257.321 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Fastest lap - 1’19.525 (262.242 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004 Maximum speed - 337kph (209.402 mph) DRS zone/s (race) - Start/finish straight and straight to Ascari Distance from grid to turn one - 380m [b]Car performance[/b] Full throttle - 77% Longest flat-out section - 1520m Downforce level - Low Gear changes per lap - 46 Fuel use per lap - 2.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.078s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 20.736s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090910_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090910_122036_hetweer.jpg[/img] [img=247,358]http://oi44.tinypic.com/246weid.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090910_122036_tvgids.jpg[/img] [img=46,13]http://www.spotlighttms.com/wp-content/uploads/2012/10/BBC-Logo.jpg[/img] BBC heeft dit weekend weer de live uitzendingen *O* BBC 2 | vrijdag 6 september | 09u55 | FP1 BBC 2 | vrijdag 6 september | 14u00 |FP2 BBC 2 | zaterdag 7 september | 10u55 | FP3 BBC 1 | zaterdag 7 september | 13u10 | kwalificatie BBC 1 | zondag 8 september | 13u10 |race [img=50,50]http://images.hebikietsgemist.nl/Images/Zenders/sport1-small.png[/img] Kanaal Select vrijdag 06 september, 09:55 | FP1 vrijdag 06 september, 13:55 | FP2 zaterdag 07 september, 09:25 | HH FP1/2 zaterdag 07 september, 10:55 | FP3 zaterdag 07 september, 13:55 | kwalificatie zaterdag 07 september, 17:30 | HH kwalificatie zondag 08 september, 13:00 | Samenvatting kwalificatie zondag 08 september, 13:30 | voorbeschouwing en race zondag 08 september, 17:20 | HH race [img=43,16]https://tvgids.upc.nl/media/pc/epg_upc/nl/channel_logos/43x27/RTL.png[/img] Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:30 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159670/1/f1-grand-prix-autodromo-nazionale-monza,-monza-practice-1-live-stream-online.html]FP1 vrijdag 10.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159671/1/f1-grand-prix-autodromo-nazionale-monza,-monza-practice-2-live-stream-online.html]FP2 vrijdag 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159672/1/f1-grand-prix-autodromo-nazionale-monza,-monza-practice-3-live-stream-online.html]FP3 zaterdag 11.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159673/1/f1-grand-prix-autodromo-nazionale-monza,-monza-qualifying-live-stream-online.html]Quali zaterdag 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159674/1/f1-grand-prix-autodromo-nazionale-monza,-monza---race-live-stream-online.html]Race zondag 14.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] Polelap Lewis Hamilton 2012 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J0i6ijF2E8Y[/youtube] [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Fale_F1_Monza_2004_180.jpg[/img] [img=623,449]http://f1-grandprix.com/wp-content/uploads/2012/01/parabolica.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2008/09/d08ita1817.jpg[/img] Game on! |
mooi, dan schakel ik ook even in. Heb het nu wel gehad met alle telefoonproblemen hierquote:
Wat dan?quote:Op zondag 8 september 2013 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou, dat ziet er niet naar uit dat Button op de grid gaat verschijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |