abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:35:58 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130917999
R12: MONZA



Circuit information

Lap data
Lap length - 5.793km (3.6 miles)
Race laps - 53
Race distance - 306.72km (190.587 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 121.046 (257.321 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Fastest lap - 119.525 (262.242 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004
Maximum speed - 337kph (209.402 mph)
DRS zone/s (race) - Start/finish straight and straight to Ascari
Distance from grid to turn one - 380m

Car performance
Full throttle - 77%
Longest flat-out section - 1520m
Downforce level - Low
Gear changes per lap - 46
Fuel use per lap - 2.6kg
Time penalty per lap of fuel - 0.078s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 20.736s by McLaren
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Medium)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

BBC1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit.
Sport1 zendt alle FP's, de kwalificatie en uiteraard de race live uit.
RTL (D) zendt FP3 gedeeltelijk uit direct voor de live kwalificatie, en uiteraard ook de race live.

Sfeerimpressie









2006 Een ronde met "Der Schumi" :)

Game on! Err.. ik bedoel: Gioco su! :P

[ Bericht 16% gewijzigd door beantherio op 07-09-2013 16:21:02 ]
pi_130918372
Verkeerde op.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:48:10 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_130918433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:46 schreef Beach het volgende:
Verkeerde op.
Wordt aan gewerkt :)

edit: done. Behalve het weer dan. Wat is een goeie bron daarvoor?

[ Bericht 6% gewijzigd door beantherio op 07-09-2013 16:15:14 ]
pi_130919365
Hoe komt het eigenlijk dat ze 4 seconden langzamer zijn dan in 2004 op een circuit met zo weinig downforce? Minder vermogen omdat de motoren langer meemoeten? De banden? Gewicht? Een combinatie van alles?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:26:24 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_130919527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat ze 4 seconden langzamer zijn dan in 2004 op een circuit met zo weinig downforce? Minder vermogen omdat de motoren langer meemoeten? De banden? Gewicht? Een combinatie van alles?
Ik denk dat de V10s gewoon veel meer power hadden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_130920411
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat de V10s gewoon veel meer power hadden.
Ik zie nu dat de hoogste gemeten snelheid op Monzo in 2004 369,9 km/u was, en in 2005 372,6 km/u 8)7 . Meer vermogen (~1000 pk) en ook meer toeren (20.000+).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:02:15 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_130920657
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik zie nu dat de hoogste gemeten snelheid op Monzo in 2004 369,9 km/u was, en in 2005 372,6 km/u 8)7 . Meer vermogen (~1000 pk) en ook meer toeren (20.000+).
Dat zijn nog eens snelheden. Nu gaan ze niet veel harder dan een MotoGP machine (~350) :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_130920879
Zelfs de op productiemachines gebaseerde Superbikes gaan op Monza 337.
Dan stelt de F1 niet zoveel meer voor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_130921226
Sutil 3 place grid penalty voor het hinderen van Hamilton.
pi_130921541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:08 schreef Beach het volgende:
Zelfs de op productiemachines gebaseerde Superbikes gaan op Monza 337.
Dan stelt de F1 niet zoveel meer voor.
hej jij ook hier :o
pi_130922801
Uit de OP

"Time penalty per lap of fuel - 0.078s"

Wat is dat?
Wie dit leest is gek
pi_130923174
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Uit de OP

"Time penalty per lap of fuel - 0.078s"

Wat is dat?
Volgens mij dat je elke ronde 0,078s sneller kan doordat je minder fuel aan boord hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 8 september 2013 @ 05:04:25 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130939283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vettel en Webber zijn ook niet de snelste bij de speedtraps, hoogste topsnelheid wil niet veel zeggen, je moet een compromis vinden. Perez en Button zijn De McLaren is gewoon te langzaam over 1 rondje, zijn prima bandjes spaarders maar niet snel genoeg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_130941106
Het regent!
pi_130941204
Ik zie niks op de radar http://www.accuweather.co(...)weather-radar/214047 Monza ligt net boven Milan. Zal wel motregen zijn.
pi_130941247
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:07 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zie niks op de radar http://www.accuweather.co(...)weather-radar/214047 Monza ligt net boven Milan. Zal wel motregen zijn.
Waren maar een paar druppels geloof ik ja. :P
pi_130941326
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:09 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Waren maar een paar druppels geloof ik ja. :P
Nog wel ja maar de race zal niet droog zijn als ik de radar beelden een beetje goed interpreteer...
Al zijn er weer andere modellen die het tegengestelde beweren... Leuk weer voorspellen

[ Bericht 6% gewijzigd door Nymphetic13 op 08-09-2013 11:20:18 ]
pi_130941676
JPM, mn favo...

Fastest lap - 119.525 (262.242 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004
_O_

Die dingen hadden f#cking 200 pk meer dan nu :o
DAT was F1.
Zonder DRS en KERS gewoon 20 kmh harder gaan op het rechte stuk dan nu _O_
En wat een sound natuurlijk de v 10 :9
pi_130941789
V10 geluid _O_ _O_
Ik ben benieuwd wat de v6 turbo voor geluid gaan geven.

Liever heb ik weer v10 ik ben van mening dat v10 moeilijker rijden is dan met v8 of met v6.
pi_130942024
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
V10 geluid _O_ _O_
Ik ben benieuwd wat de v6 turbo voor geluid gaan geven.

Liever heb ik weer v10 ik ben van mening dat v10 moeilijker rijden is dan met v8 of met v6.
Turbo is moeilijker, omdat de power van de turbo niet direct bescikbaar is, maar net iets later komt (turbo-lag). hoewel die lag tegenwoordig kleiner is dan vroeger, gaat het dus vooral om de timing.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130942241
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
V10 geluid _O_ _O_
Ik ben benieuwd wat de v6 turbo voor geluid gaan geven.

Liever heb ik weer v10 ik ben van mening dat v10 moeilijker rijden is dan met v8 of met v6.
Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.

Maarja dat zal nooit gebeuren helaas ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130942399
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 12:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.

Maarja dat zal nooit gebeuren helaas ;(
Het probleem is dat je dan na 5 jaar twee motorfabrikanten overhoudt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_130942419
Problemen zijn er om op te lossen man! We zijn toch geen vrouwen die er graag over willen praten!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130942493
Overigens zou het me ook wel gaaf lijken als ze nog op die banking zouden rijden _O_

Waarschijnlijk niet handig met de F1 auto's anno nu, maar dat zou wel spektakel zijn denk ik :9 :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130942534
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 11:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Turbo is moeilijker, omdat de power van de turbo niet direct bescikbaar is, maar net iets later komt (turbo-lag). hoewel die lag tegenwoordig kleiner is dan vroeger, gaat het dus vooral om de timing.
De turbo-lag zorgt ervoor dat er niet direct bij het accelereren een enorme kracht op die achterwielen komt te staan. In feite voorkomt turbo-lag, indirect, wielspin. De Ferrari F40 bijvoorbeeld werd deels zo goed bevonden omdat de turbo-lag in het voordeel werkte van de auto. Bizar snel voor zijn tijd maar nog behoorlijk goed bestuurbaar.

Tijden zijn weer veranderd natuurlijk... dus wie weet.
pi_130942620
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_130942821
Ga voor het eerst in drie jaar weer een race missen. Vet balen, nota bene een verjaardag van iemand die ik nog nooit gezien heb. :{

Iemand een goede livetime site die prima loopt op een mobiel? Krijg ik er tenminste no iets van mee..
pi_130942857
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:17 schreef Funzel het volgende:
Ga voor het eerst in drie jaar weer een race missen. Vet balen, nota bene een verjaardag van iemand die ik nog nooit gezien heb. :{

Iemand een goede livetime site die prima loopt op een mobiel? Krijg ik er tenminste no iets van mee..
Je kunt ook het nieuws ontwijken en de race later terugkijken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_130942884
Ja dat gaat dus nooit lukken ben ik bang. ;(
pi_130943080
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 12:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat ze heel het motorreglement vrij moeten geven.
Wil je er een V10 inlepelen omdat je denkt dat dat het beste is? Prima. Zweer je bij een 1,6 V6 turbo? Ook goed, 4 liter V12? Hang er maar in.

Maarja dat zal nooit gebeuren helaas ;(
Ben ik met je eens. De formule1 moet weer een koningsklasse worden en niet zo als nu een budget klasse.

Vroeger vond ik het leukste als een team nieuwe motor had midden in het seizoen waardoor ze harder konden dan de concurrenten dat maakte het seizoen spannende. Helaas moeten ze nu een aantal jaren met hun motoren doen plus dat ze een aantal weekenden mee moeten gaan.
  zondag 8 september 2013 @ 12:31:50 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130943341
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:25 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. De formule1 moet weer een koningsklasse worden en niet zo als nu een budget klasse.

Vroeger vond ik het leukste als een team nieuwe motor had midden in het seizoen waardoor ze harder konden dan de concurrenten dat maakte het seizoen spannende. Helaas moeten ze nu een aantal jaren met hun motoren doen plus dat ze een aantal weekenden mee moeten gaan.
Aantal jaren?
pi_130943470
ik bedoelde ontwikkeling stop van een aantal jaren.
pi_130943583
Ga er maar vanuit dat het droog blijft... http://www.accuweather.co(...)ther-forecast/214047

Maar gezien de GP3 en 2 races, die spectaculair waren, kan de F1 race ook goed gaan worden zonder regen.
Op spa waren zelfs de gp3 en gp2 races al niets, wat me al deed vrezen voor de F1 race en helaas was dat ook juist :P
Maar vooral de openingsfase van de gp3 race vanochtend!! _O_
  zondag 8 september 2013 @ 12:38:36 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130943588
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
ik bedoelde ontwikkeling stop van een aantal jaren.
Dat vind ik ook wel jammer inderdaad maar zolang er verdeeldheid heerst over de budgetten en die limiet door RBR sowieso met voeten wordt getreden vind ik het nog niet echt een budget klasse.

Die overgang naar de turbo motoren kost ook weer een godsvermogen
pi_130943682
Laatste race voor Olav mol bij sport1.


Bron: twitteraccount van olav zelf
pi_130943815
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:41 schreef JohnB52 het volgende:
Laatste race voor Olav mol bij sport1.

Bron: twitteraccount van olav zelf
Mooizo
pi_130943852
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel jammer inderdaad maar zolang er verdeeldheid heerst over de budgetten en die limiet door RBR sowieso met voeten wordt getreden vind ik het nog niet echt een budget klasse.

Die overgang naar de turbo motoren kost ook weer een godsvermogen
Tja, die ontwikkelingen voor de motoren zijn veel te duur, dat wordt dan door berekend aan de privéteams die het al zo moeilijk hebben. Engine freeze is dan ook wel logisch.
pi_130943986
Geen kans op regen vandaag?
pi_130944056
Vosss neemt het weer op?
  zondag 8 september 2013 @ 12:51:30 #41
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_130944058
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:49 schreef Maver24 het volgende:
Geen kans op regen vandaag?
Bij Milaan hangt wel regen.. misschien toch nog spannend :D
I'm not the girl in the picture..
pi_130944060
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:49 schreef Maver24 het volgende:
Geen kans op regen vandaag?
Volgens Niki Lauda net sowieso.
De fans van Ferrari zullen zo hard huilen dat de tranen de baan op lopen
Wie dit leest is gek
  zondag 8 september 2013 @ 12:52:46 #43
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_130944105
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Volgens Niki Lauda net sowieso.
De fans van Ferrari zullen zo hard huilen dat de tranen de baan op lopen
_O- :')
I'm not the girl in the picture..
pi_130944181
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:44 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Mooizo
Van Dam-lover.
pi_130944208
quote:
12s.gif Op zondag 8 september 2013 12:54 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Van Dam-lover.
Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.
pi_130944239
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:52 schreef Dimauro het volgende:

[..]

_O- :')
Die voorbeschouwingen van RTL duitsland zijn geweldig ^O^
Wie dit leest is gek
  zondag 8 september 2013 @ 12:56:34 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130944258
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.
Mol mis je inderdaad niets aan
pi_130944291
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:49 schreef Maver24 het volgende:
Geen kans op regen vandaag?
Jawel.
pi_130944300
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:55 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Is ook niks, maar met Doornbos als co-commentator is het veel beter dan Mol die er niks van begrijpt.
Doornbos doet het idd hartstikke goed.
Wie dit leest is gek
  zondag 8 september 2013 @ 12:58:06 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130944318
NobleF1 twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:57:02 The rain has arrived. Now pouring down at Monza... reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')