quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als er een land is dat niks re maken heeft met de burgeroorlog dan is het Israel wel zeg.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat had weinig te maken met de loop van de burgeroorlog, deze ook nauwelijks beïnvloed, en was puur tegen het bewapenen van Hezbollah.
En nee, daar heeft Israel bijna niets mee te maken, dat weet jij zelf ook wel en anders nu wel.
Vanwaar deze leugens? Wat ik ook van je vind, je bent ingelezen genoeg om te weten dat dit niet klopt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij denkt dat er zelfs met deze sektarische strijd nog iets als vrede op korte termijn in het MO kan komen?
Een wenselijke vorm van vrede?
Een houdbaarheidsdatum van minder dan een dag?
Maar goed dat we erover eens zijn dat Israel weinig met deze burgeroorlog te maken heeft zo!
Ga anders even in op het feit dat het Joods-Israelische establishment in Amerika de congresleden een voor een af zal gaan de komende dagen en het zal proberen over te halen om Amerika in een oorlog te storten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ontmaskerd worden?
Volgens mij heeft AIPAC een wikipediapagina dus ik denk dat het gewoon aan jou ligt!
Al eerder besproken in deze topicreeks met Aloulou. Ik dacht in eerste instantie er net zo over na als jij, maar op de middellange termijn is het vervangen van een onafhankelijk soeverein land door een slaafse Golfmonarchie voor Israel een beter alternatief natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:01 schreef Re het volgende:
waarom zou israel een exploderend land naast zich willen hebben?
De regering heeft vooral goede banden met een aantal rijke families. Deze rijke families zijn zowel Alawieten als Soennieten. Ook hebben ze weer banden ontwikkeld met bepaalde leiders van gemeenschappen, de nog niet zo heel lang geleden vermoorde Soennietische mufti was een goed voorbeeld en ook de leiders van de Druzische stammen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:05 schreef deelnemer het volgende:
Dat zijn de hoofdlijnen zover als ik begrijp.
Een klassiek geval van een minderheid die regeert over de meerderheid.
Daarnaast zijn er de gebruikelijke verticale verschillen tussen arm en rijk.
Onzin, men kan beter de wahabieten uit Riyaadh afstoppen. Laten we ze voor het gemak "salafisten" noemen. Dat gevaar is al zo verspreid dat het zich inmiddels ook flink buiten het Arabische schiereiland heeft gevestigd in andere Arabische landen. En waar salafisme toeneemt beginnen onthoofdingen, aanslagen op zogenaamde "afvalligen" en allerlei minderheden, alsmede intolerantie tegen vooral mede-Moslims die geen wahabieten zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:50 schreef De_Ilias het volgende:
Op dit moment zouden alle arabische landen samen met Israël een front moeten vormen om de Perzen en alle andere vrienden van hen voor eens en altijd tegen te houden, het nucleaire programma is zeker weten nadelig voor de Joden, en dat geldt ook voor de moslims in die regio. De Perzische dreiging is een groot probleem.
Wat is er zo leugenachtig volgens jou dan?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:08 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vanwaar deze leugens? Wat ik ook van je vind, je bent ingelezen genoeg om te weten dat dit niet klopt.
Volgens mij ben jij die geen antwoord geeft! Hoezo denk je AIPAC e.a. te hebben onmaskerd als ze zelfs al een wiki-pagina hebben?!quote:Ga anders even in op het feit dat het Joods-Israelische establishment in Amerika de congresleden een voor een af zal gaan de komende dagen en het zal proberen over te halen om Amerika in een oorlog te storten.
Aangezien AIPAC, een buitenlandse entiteit die Israelische belangen dient, Amerikaanse congresleden gaat beïnvloeden (lees: omkopen) zegt dat ook iets over de betrokkenheid van de Joodse Staat in het Midden-Oosten.
De joods-israelische buitenlandse lobbygroep in Amerika is zelfs in staat gebleken de New York Times te censureren (geen grap). Iets wat ze in Israel met ik zeg maar wat, Haaretz, nooit gelukt zou zijn.
---
[..]
Al eerder besproken in deze topicreeks met Aloulou. Ik dacht in eerste instantie er net zo over na als jij, maar op de middellange termijn is het vervangen van een onafhankelijk soeverein land door een slaafse Golfmonarchie voor Israel een beter alternatief natuurlijk.
Dat komt Terminator wel goed uit zo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:01 schreef Re het volgende:
Jouw claims waarin jij beweert dat de Joodse Staat zich niet bemoeit met het conflict.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat is er zo leugenachtig volgens jou?
Kun jij gewoon niet lezen of doe jij maar alsof? Jij bent diegene die ontmaskerd is met jouw leugenachtige agenda over Joodse bedoelingen in Syrië.quote:[..]
[..]
Volgens mij ben jij die geen antwoord geeft! Hoezo denk je AIPAC e.a. te hebben onmaskerd als ze zelfs al een wiki-pagina hebben?!
http://www.capwiz.com/aip(...)tid=62906416&type=COquote:Protect America's National Security: Authorize Use of Force in Syria
I am writing to urge your vote to grant the President the authority he has requested to protect America’s national security interests and dissuade Damascus from further chemical weapons use. It is in America’s national interest – and that of the entire world – to prevent the use of these barbaric weapons.
This is a critical moment for U.S. leadership in the Middle East. America must send a forceful message of resolve not just to Syria, but to those like Iran and Hezbollah that have provided extensive military support to Assad.
America's allies and adversaries are closely watching the outcome of this vote. It comes at a time when Iran is racing ever closer towards obtaining a nuclear weapons capability. Failure to approve this resolution would call into question America’s will to carry out our commitments – including the President and Congress’ pledge to prevent Iran from acquiring nuclear weapons.
I know this is not an easy vote, but it is a critically important one. I urge your support for the resolution to authorize the use of force and make it clear that the U.S. will not allow the world’s most dangerous regimes to obtain and use the world’s most dangerous weapons.
Maar... maar.. wij gingen daar toch Syrische burgers beschermen tegen chemische wapens? Waarom heeft deze Joodse-Israelische lobbygroep het dan ook over Iran, Hezbollah en U.S. leadership in the Middle East?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:29 schreef Charismatisch het volgende:
Je kunt onderstaande brief via de AIPAC-website mailen naar de senatoren.
[..]
http://www.capwiz.com/aip(...)tid=62906416&type=CO
Duizenden redenen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:01 schreef Re het volgende:
Ik stelde dat ze er niets mee te maken hebben, ongeacht kleine militaire ingrepen, ik zie niet in wat daar zo verkeerd aan is dan?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:28 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jouw claims waarin jij beweert dat de Joodse Staat zich niet bemoeit met het conflict.
Waar heb je me ontmaskerd?quote:Kun jij gewoon niet lezen of doe jij maar alsof? Jij bent diegene die ontmaskerd is met jouw leugenachtige agenda over Joodse bedoelingen in Syrië.
Voor de 3rde en de laatste keer:
Ga anders even in op het feit dat het Joods-Israelische establishment in Amerika de congresleden een voor een af zal gaan de komende dagen en het zal proberen over te halen om Amerika in een oorlog te storten.
Aangezien AIPAC, een buitenlandse entiteit die Israelische belangen dient, Amerikaanse congresleden gaat beïnvloeden (lees: omkopen) zegt dat ook iets over de betrokkenheid van de Joodse Staat in het Midden-Oosten.
De joods-israelische buitenlandse lobbygroep in Amerika is zelfs in staat gebleken de New York Times te censureren (geen grap). Iets wat ze in Israel met ik zeg maar wat, Haaretz, nooit gelukt zou zijn.
Zal ik jouw huis even binnenwandelen en enkele militaire ingrepen met een honkbalknuppel uitvoeren. Kijken of je dan nog niet inziet wat daar zo verkeerd aan is.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik stelde dat ze er niets mee te maken hebben, ongeacht kleine militaire ingrepen, ik zie niet in wat daar zo verkeerd aan is dan?
Daar gaan wij weer met de leugens. AIPAC is een machtige Joods-Israelische buitenlandse entiteit in de Amerikaanse politiek. Dat er een paar echte Amerikanen mee collaboreren maakt het niet Amerikaans natuurlijk. Hun voornaamste doel is het dienen van Joodse belangen in het Midden-Oosten. Dat daar een paar duizend Amerikanen in een nieuwe oorlog voor Israel zullen moeten sterven zal de Israelisch-Joodse entiteit niet weerhouden.quote:[..]
[..]
Waar heb je me ontmaskerd?
AIPAC is een Amerikaanse organisatie!
Voor Israel inderdaad maar is niet Israëlisch en bestaat zowel uit Joden als niet-Joden.
Kortom ik zie het probleem niet van wat je roept.
http://en.wikipedia.org/w(...)_U.S._Foreign_Policyquote:Mearsheimer and Walt argue that "No lobby has managed to divert U.S. foreign policy as far from what the American national interest would otherwise suggest, while simultaneously convincing Americans that U.S. and Israeli interests are essentially identical".[25] They argue that "in its basic operations, it is no different from interest groups like the Farm Lobby, steel and textile workers, and other ethnic lobbies. What sets the Israel Lobby apart is its extraordinary effectiveness." According to Mearsheimer and Walt, the "loose coalition" that makes up the Lobby has "significant leverage over the Executive branch", as well as the ability to make sure that the "Lobby's perspective on Israel is widely reflected in the mainstream media." They claim that the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) in particular has a "stranglehold on the U.S. Congress", due to its "ability to reward legislators and congressional candidates who support its agenda, and to punish those who challenge it."
http://www.sourcewatch.or(...)ic_Affairs_Committeequote:Its founder, Isaiah L. "Si" Kenen originally worked for the Israeli Ministry of Foreign Affairs [5] and later a lobbying group within the American Zionist Council. The Kennedy Department of Justice ordered the AZC to register as an Israeli foreign agent on November 21, 1963. [10] Kenen formed the AIPAC to avoid Foreign Agents Registration Act public registration requirements. In his book describing the history of AIPAC, Kenen wrote that AIPAC's Executive Committee decided to change their name from American Zionist Committee for Public Affairs to American Israel Public Affairs Committee "to enlarge constituency and support".[6]
According to Steven Spiegel, a UCLA political science professor: "the tension between the Eisenhower administration and Israeli supporters was so acute that there were rumors (unfounded as it turned out) that the administration would investigate the American Zionist Council. Therefore, an independent lobbying committee was formed, which years later was renamed [AIPAC]." [7]
AIPAC's web site states that it "has grown into a 100,000-member national grassroots movement."[8]
Kan je ook een inhoudelijk argument geven?quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:52 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Zal ik jouw huis even binnenwandelen en enkele militaire ingrepen met een honkbalknuppel uitvoeren. Kijken of je dan nog niet inziet wat daar zo verkeerd aan is.
Als je denkt dat het leugens zijn moet je wel onderbouwen waarom je dat denkt!quote:Daar gaan wij weer met de leugens. AIPAC is een machtige Joods-Israelische buitenlandse entiteit in de Amerikaanse politiek. Dat er een paar echte Amerikanen mee collaboreren maakt het niet Amerikaans natuurlijk. Hun voornaamste doel is het dienen van Joodse belangen in het Midden-Oosten. Dat daar een paar duizend Amerikanen in een nieuwe oorlog voor Israel zullen moeten sterven zal de Israelisch-Joodse entiteit niet weerhouden.
Maar goed, zij winden er ook geen doekjes om zoals jij de occasionele oningelezen fokkers hier wilt desinformeren:
The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) is a national membership based group which describes itself as "America's Pro-Israel Lobby," and is frequently referred to as "The Lobby" with a capital "L".
http://www.sourcewatch.or(...)ic_Affairs_Committee
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)_U.S._Foreign_Policy
[..]
http://www.sourcewatch.or(...)ic_Affairs_Committee
Dat verbaast me niet. De elites zijn vaak meer uit op hun macht en geld. De religieuze en etnische scheidslijnen spelen sterker onder de gewone conservatieve bevolking, met name de armsten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De regering heeft vooral goede banden met een aantal rijke families. Deze rijke families zijn zowel Alawieten als Soennieten. Ook hebben ze weer banden ontwikkeld met bepaalde leiders van gemeenschappen, de nog niet zo heel lang geleden vermoorde Soennietische mufti was een goed voorbeeld en ook de leiders van de Druzische stammen.
De middenstand van Aleppo en Damascus, Soennieten, hebben dus veel baat gehad bij de regering.
Wat Alawieten betreft, voordat Hafiz aan de macht kwamen waren zij een armoedig bergvolk, en raad eens, dat zijn ze nog steeds. Alleen het stadje/dorp waar de Assad familie vandaan komt is flink opgeleukt maar om nu te stellen dat de Assad regering de kuststreek disproportioneel bevoordeelt heeft is ridicuul. Komt nog bij dat de Assad's pogingen ondernomen hebben de Alawieten te assimileren in een groter Islamitisch geheel door hun kinderen Soennitisch onderwijs te geven, moskeeën te bouwen, door jongeren naar Iran stuurt om daar theologie te studeren op Twaalver wijze en door repressief op te treden tegen de sheiks en dergelijke. Wel is het zo dat een deel van hen is kunnen gaan studeren en die zijn er wel beter op geworden maar dat is denk ik onder de gehele bevolking het geval.
Het idee dat de Syrische regering sektarisch zou zijn is verkeerd en de machtsgreep van Hafiz was ook geen Alawitisch complot, maar ze verzamelen wel loyale mensen om zich heen.
Een sterk regime is wel nodig, maar deze zou de ontwikkeling van het land boven hun eigen belangen moeten stellen.quote:Economy Syria
Syria is classified by the World Bank as a "lower middle income country."[91] Syria remains dependent on the oil and agriculture sectors.[92] The oil sector provides about 40% of export earnings.[92] The agriculture sector contributes to about 20% of GDP and 20% of employment. Oil reserves are expected to decrease in the coming years and Syria has already become a net oil importer.[92]
Syria's main exports include crude oil, refined products, raw cotton, clothing, fruits, and grains. The bulk of Syrian imports are raw materials essential for industry, vehicles, agricultural equipment, and heavy machinery. Earnings from oil exports as well as remittances from Syrian workers are the government's most important sources of foreign exchange.[32]
Syria’s share in global exports has eroded gradually since 2001.[95] The real per capita GDP growth was just 2.5% per year in the 2000–2008 period.[95] Unemployment is high at above 10%. Poverty rates have increased from 11% in 2004 to 12.3% in 2007.[95]
Prior to the civil war in 2011, the government hoped to attract new investment in the tourism, natural gas, and service sectors to diversify its economy and reduce its dependence on oil and agriculture. The government began to institute economic reforms aimed at liberalizing most markets, but those reforms were slow and ad hoc, and have been completely reversed since the outbreak of conflict in 2011.[97]
Since the civil war began, the economy shrank by 35%, and the Syrian pound has fallen to one-sixth of its prewar value.[93] The government increasingly relies on credit from Iran, Russia and China.[93]
Het argument is de daad zelf. De Joodse Staat heeft eenzijdig een aanval uitgevoerd op een soevereine natie.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kan je ook een inhoudelijk argument geven?
Daarom post ik ook citaten waaruit blijkt dat de joden en de niet-joden die collaboreren met AIPAC per definitie niet-Amerikaanse belangen dienen.quote:[..]
[..]
Als je denkt dat het leugens zijn moet je wel onderbouwen waarom je dat denkt!
Bewijs eens dat het een Joods-Israëlische organisatie is en niet een Amerikaanse organisatie.
Dat ze pro-Israel zijn is niet een argument.
http://en.wikipedia.org/w(...)_U.S._Foreign_Policyquote:Mearsheimer and Walt argue that "No lobby has managed to divert U.S. foreign policy as far from what the American national interest would otherwise suggest, while simultaneously convincing Americans that U.S. and Israeli interests are essentially identical".[25] They argue that "in its basic operations, it is no different from interest groups like the Farm Lobby, steel and textile workers, and other ethnic lobbies. What sets the Israel Lobby apart is its extraordinary effectiveness." According to Mearsheimer and Walt, the "loose coalition" that makes up the Lobby has "significant leverage over the Executive branch", as well as the ability to make sure that the "Lobby's perspective on Israel is widely reflected in the mainstream media." They claim that the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) in particular has a "stranglehold on the U.S. Congress", due to its "ability to reward legislators and congressional candidates who support its agenda, and to punish those who challenge it."
Voor de oorlog had Syrië een economische groei van iets van 6%, recentelijk was er echter een landbouw crisis of zo. Dit zorgde ook voor ontevredenheid.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:59 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat verbaast me niet. De elites zijn vaak meer uit op hun macht en geld. De religieuze en etnische scheidslijnen spelen sterker onder de gewone conservatieve bevolking, met name de armsten.
Economische ontwikkeling van het gebied zou de eerste prioriteit moeten zijn. De snel groeiende bevolking is, net als in Egypte, maken het lastig, alsook de vluchtelingen stromen als gevolg de conflicten in de omgeving. De economische malaise lijkt me de voornaamste reden voor het ontstaan van het conflict in Syrie.
[..]
Een sterk regime is wel nodig, maar deze zou de ontwikkeling van het land boven hun eigen belangen moeten stellen.
2007-2009 waren redelijk goede jaren: Syria real growth ratequote:Op zaterdag 7 september 2013 20:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Voor de oorlog had Syrië een economische groei van iets van 6%, recentelijk was er echter een landbouw crisis of zo. Dit zorgde ook voor ontevredenheid.
quote:Syrian population growth and unemployment
The only solution is for real economic growth to exceed 8-9% ASAP
quote:'Inlichtingendienst VS laat gifgas-video zien aan Congres'
De Amerikaanse inlichtingendienst heeft donderdag een video met beelden van vermoedelijk gifgas-slachtoffers uit Syrië laten zien aan Congresleden.
Dat meldt CNN http://edition.cnn.com/vi(...)d-congress-syria.cnn (schokkende beelden) zaterdagavond (Nederlandse tijd).
Volgens CNN zijn de beelden door de inlichtingendienst geverifieerd als authentiek materiaal. De inlichtingendienst zou hebben benadrukt dat het gaat om een aanval in Syrië met het gifgas Sarin.
Obama zou de beelden gebruiken om in het Amerikaanse Congres steun te werven voor een militaire actie tegen de Syrische regering.
Rapport
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, heeft zaterdag in Parijs gezegd dat Obama nog niet heeft besloten of hij het rapport van de VN-inspecteurs afwacht, voordat hij tot militaire acties tegen het bewind in Syrië besluit.
De VN-inspecteurs hebben onderzocht of er ruim 2 weken geleden bij aanvallen op dorpen bij de Syrische hoofdstad Damascus chemische wapens zijn gebruikt. De Franse president François Hollande zei zaterdag in Nice dat hun rapport waarschijnlijk eind volgende week wordt gepresenteerd.
De ministers van Buitenlandse Zaken van de 28 EU-landen riepen de VS zaterdag in de Litouwse hoofdstad Vilnius op de presentatie van het rapport af te wachten, voordat zij militaire acties uitvoeren. Volgens betrokkenen bij het overleg zou Kerry hebben gezegd dat zijn regering dat inderdaad zou doen, maar dat werd door onder anderen de Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, niet bevestigd.
Na de bijeenkomst in Litouwen reisde Kerry naar Parijs voor overleg met zijn Franse ambtgenoot Laurent Fabius. Frankrijk behoort tot de grootste voorstanders van militaire acties tegen het bewind in Syrië.
Interviews
Obama zal maandag interviews aan zes Amerikaanse zenders geven over Syrië. Dat heeft het Witte Huis zaterdag bekendgemaakt. Een vraaggesprek met de president is onder meer te zien op Fox, CNN en CBS.
De gesprekken worden maandagmiddag (Amerikaanse tijd) opgenomen en zullen in de avondjournaals van de betrokken zenders te zien zijn.
Een dag later spreekt de president het Amerikaanse volk toe. De Senaat en het Huis van Afgevaardigden zullen later in de week waarschijnlijk stemmen over het voornemen van de president om militaire acties tegen het regime in Syrië uit te voeren
Bron: nu.nl
Dat vind ik nou mooi.quote:Paus waarschuwt voor militaire acties Syrië
Paus Franciscus heeft zaterdag de wereldleiders opnieuw opgeroepen militaire acties tegen Syrië te vermijden.
''Geweld en oorlog leiden slechts tot de dood. Geweld en oorlog zijn de taal van de dood'', zei hij tot tienduizenden mensen die zich voor een 5 uur durende gebedswake voor Syrië op het St. Pietersplein in Rome hadden verzameld.
De paus had de 1,2 miljard rooms-katholieken opgeroepen zaterdag te bidden en te vasten voor vrede in het Arabische land. Onder meer de kerken in Utrecht gaven aan die oproep gehoor. De paus heeft eerder gewaarschuwd dat het conflict in Syrië ''alle ingrediënten heeft om in een wereldoorlog te ontploffen''.
De wake werd omlijst met muziek. De gelovigen baden de rozenkrans en hielden lange stiltes waarin ze mediteerden over de noodzaak van vrede.
Niet alleen rooms-katholieken, maar ook andere christenen, moslims en joden voelden zich door de oproep van de paus aangesproken. Zo nam Yaha Pallavicini, een leider van de moslims in Italië, met geloofsgenoten deel aan de wake op het St. Pietersplein.
Bron: nu.nl
Deze toeeigening van kapitaal en economische productiemiddelen door de elite zie je overal (Rusland , India, etc..). In veel ontwikkeling landen betekent het ook dat subsidies op de basis behoeften worden afgebouwd, zoals in Egypte en Syrie.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:48 schreef Aloulou het volgende:
Economische groei zegt niet veel. Tunesie had tot de revolutie vijf goede jaren van 5% groei gekend. Waar komt dat geld terecht? Bij een kleine elite die door de goede banden met hoge pieten van het regime nog rijker worden. Zowel in Tunesie bein 90' er jaren als Syrie tot voor de revolutie is men gaan "liberaliseren". Dat betekent in de praktijk dat kringn (families) rondom de president de bedrijven opkopen. In Syrie werd de aangetrouwde Makhlouf familie schandalig rijk en had oa (na "liberalisering") telecom maatschappijen en veel meer in handen. In Tunesie aangetrouwde Trabelsi familie die banken, vliegtuigtmaatschappijen, telecom etc over namen. Egypte zelfde verhaal.
quote:Syria reverts to socialist economic policies to ease tension
Now they are seeing a revival as the government is being forced to roll back moves to a more market-oriented economy as it tries to ease economic hardship for the poor and contain social unrest.
"Economic policy is now subordinate to political priorities and for the Assad regime this is retention of power," said one senior Syrian businessman who serves on the board of several quasi-government bodies.
[...]
Plans to gradually remove government subsidies on items such as petrol and electricity, announced before the uprising began in a bid to ease pressure on government finances, are now being reversed.
"We have reduced prices in our outlets between 15 to 25 percent in line with our policy of supplying basic items especially foodstuffs," said Ahmad Ismail al-Kishek, manager of a state-owned supermarket in Reef al-Sham area, a rural area on the outskirts of the capital.
http://www.voltairenet.org/article180130.htmlquote:Identification of the dead children in Ghouta
Following the broadcasting of the images of the massacre in Ghouta, distributed by the Free Syrian Army and relayed by US and French services, Alawite families from Latakia have filed a complaint for murder.
Some of these videos were filmed and posted on Youtube before the events they picture [1].
They show children suffocating from a chemical intoxication that can’t possibly be sarin gas (the latter provokes yellow drool, not white drool).
The children do not correspond to a sample of the population: they are all almost of the same age and have light hair. They are not accompanied by their grieving families.
They are in fact children who were abducted by jihadists two weeks before in Alawite villages in the surroundings of Latakia, 200km away from Ghouta.
Contrary to the sayings of the Free Syrian Army and the Western services, the only identified victims of the Ghouta massacre are those belonging to families that support the Syrian government. In the videos, the individuals that show outrage against the ’’crimes of Bashar el-Assad’’ are in reality their killers.
Hoe weet jij nu of hij zijn taak wel of niet serieus neemt?quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, hij was al eerder betrapt op het spelen van een potje poker tijdens een hoorzitting over een mogelijk militair ingrijpen in Syrie. Dat die man zijn taak niet serieus neemt hebben kennelijk maar weinig mensen een probleem mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |