Anonymous, Operation Tyler.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Door de aard en de specifieke tijdstippen kunnen we er wel van uitgaan dat die onthullingen puur gericht zijn op het ondermijnen van Obama (en de Westerse Wereld). Er moet dus een organisatie of land achter zitten met niet zo frisse bedoelingen.
Dat is helemaal niet uitgesloten. Glenn Greenwald is een slimme kerel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is zoals het nu gaat uitgesloten.
Nee, laat je niet verblinden. Dit is iets anders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Anonymous, Operation Tyler.
Daar zie ik geen aanwijzingen voor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:39 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, laat je niet verblinden. Dit is iets anders.
Zo kun je iedere vorm van kritiek en geluiden van klokkenluiders wel wegmoffelen. Er is helemaal geen schade, behalve dan wellicht de reputatieschade.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Door de aard en de specifieke tijdstippen kunnen we er wel van uitgaan dat die onthullingen puur gericht zijn op het ondermijnen van Obama (en de Westerse Wereld). Er moet dus een organisatie of land achter zitten met niet zo frisse bedoelingen.
Zo doen ze dat ook in bijvoorbeeld Turkije, waar elke vorm van protest of kritiek tegen Erdogan wordt gezien als een of ander complot om de Turkse staat de beschadigen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo kun je iedere vorm van kritiek en geluiden van klokkenluiders wel wegmoffelen.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is zoals het nu gaat uitgesloten.
edit: oh al eerder gelinkt door Sloggiquote:Cameron dringt aan op zelfcensuur media
De Britse premier Cameron zei dat zijn regering waarschijnlijk zal optreden tegen kranten om ervoor te zorgen dat ze stoppen met publiceren over wat Cameron schadelijke onthullingen noemde van de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden. Willen kranten dat voorkomen, dan moeten ze wat meer 'verantwoordelijkheid' tonen, zei de Britse premier. .
'Als de kranten niet wat meer maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen, zal het voor de overheid erg moeilijk worden om langs de zijlijn te blijven staan en niets te doen', zei Cameron tegen het Britse parlement. The Guardian ging volgens hem door met het publiceren van schadelijk materiaal nadat de krant er aanvankelijk mee akkoord gegaan was om gevoelige informatie in hun bezit te vernietigen.
Kijk naar Tegenlicht, dan snap je het misschien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar zie ik geen aanwijzingen voor.
Ik heb op het moment geen tv. Vertel het maar in je eigen woorden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Kijk naar Tegenlicht, dan snap je het misschien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Gast, je zit op een medium genaamd het internet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb op het moment geen tv. Vertel het maar in je eigen woorden.
Ik heb op het moment onvoldoende bandbreedte om de hele avond filmpjes te streamen. Als het belangrijk is, hoor ik het welquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gast, je zit op een medium genaamd het internet.
http://tegenlicht.vpro.nl/
Verder wil ik me niet in jullie discussie mengen
Als ik Ban Ki was zou ik nog maar een keer heel grondig het VN gebouw laten uitpluizen en de digitale beveiliging laten checken. 100% dat alle belangrijke figuren binnen de VN wel worden afgeluisterd, zo omringt door Amerikaans grondgebied in New York.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:40 schreef VeX- het volgende:
Die Ban Ki Moon is ook een slappeling van de grootste orde.
Amerika luistert doodleuk massaal haar eigen burgers af, de burgers van andere landen af, wereldleiders van andere landen af en de verenigde naties af, maar behalve uithalen naar degene die de informatie naar buiten brengt, schittert hij vooral door afwezigheid.
Wat een slappe zak hooi.
Ik vind het moeilijk te geloven dat Europese landen de ballen zouden hebben om Amerikaanse politici af te luisteren.quote:De hoogste Amerikaanse inlichtingenfunctionarissen hebben in het Congres hun spionagebeleid verdedigd als een rechtmatig en terecht middel. James Clapper, de directeur van de gezamenlijke inlichtingendiensten, zei dat de verontwaardigde Europese bondgenoten zelf ook Amerikaanse leiders en instellingen hebben bespioneerd.
Clapper zei dat het spionagebeleid van de VS erop gericht is om op de hoogte te zijn van de plannen en bedoelingen van buitenlandse leiders. Hij weersprak dat in het wilde weg gespioneerd wordt in andere landen. Er wordt alleen gespioneerd als grote belangen op het spel staan, verzekerde Clapper.
Internationaal terrorisme
Generaal Keith Alexander, de directeur van de inlichtingendienst NSA, beschreef het spionage-programma van zijn dienst als een belangrijk middel tegen het internationale terrorisme. Hij hield de Congresleden voor dat de Verenigde Staten na 11 september 2001 niet meer getroffen zijn door een grote terreurdaad.
In een emotioneel betoog legde hij uit hoe belangrijk het werk van de NSA voor het land is. Alexander zei dat de recente mediaberichten over het onderscheppen van miljoenen telefoongesprekken in Frankrijk, Spanje en Italië totaal onjuist zijn.
Kritiek
Alexander zei dat die gegevens in veel gevallen door die landen zelf verzameld zijn en dat het materiaal ter beschikking is gesteld aan de Amerikanen in het kader van terreur-onderzoek.
Clapper en Alexander moesten zich onder meer verdedigen tegen de kritiek van senator Dianne Feinstein, de voorzitter van de commissie voor de inlichtingendiensten. Zij zei dat de Amerikanen zich niet bezig moeten houden met het afluisteren van bevriende regeringsleiders.
Amerikaquote:'NSA tapte in het geheim Yahoo en Google af'
De Amerikaanse inlichtingendienst NSA zou in het geheim hebben ingebroken in de datacentra van internetdiensten Yahoo en Google.
Dat meldt de Washington Post op basis van documenten die klokkenluider Edward Snowden in zijn bezit heeft.
Door zichzelf toegang te verschaffen tot de internetdiensten werd het voor de NSA mogelijk om data te verzamelen van miljoenen gebruikers. De NSA zou volgens de krant niet alle gegevens ook daadwerkelijk bewaren.
De krant meldt verder dat volgens een geheim document, gedateerd op 9 januari 2013, zouden er destijds elke dag miljoenen gegevens van de netwerken van Yahoo en Google verzonden zijn naar het datacentrum van de NSA in Fort Meade. In dertig dagen voordat het desbetreffende document werd aangemaakt zouden er 181.280.466 nieuwe bestanden zijn verstuurd naar de NSA.
Dat de NSA zich in het geheim toegang verschaft tot de internetdiensten is opvallend, omdat de inlichtingendienst door middel van het PRISM-programma ook via de offiële weg toegang heeft tot de gegevens. Daarvoor is wel eerst toestemming nodig van een rechter.
De chef van de NSA, Keith Alexander, ontkent tegen Politico dat de NSA toegang heeft tot de servers van Google en Yahoo. Volgens Alexander is de NSA hier niet toe bevoegd en moet dit lopen via een rechter.
VS gaan dan gewoon dreigen met alle andere afluisterprogramma's van bijvoorbeeld de Europese overheden bekend te maken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:38 schreef Syntix het volgende:
Amerika![]()
Hoe zullen ze zich hier onderuit gaan praten? Ik stel voor dat de NSA keihard wordt aangepakt en Amerika (de overheid). Gewoon even de wereld tegen Amerika doen, zodat ze hun plek weer kennen.
Dat zal vast idd, maar alles maar toestaan wat die kut Amerikanen doen lijkt me ook geen optie. Misschien moeten Rusland en China dan maar gaan dreigen of zo.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
VS gaan dan gewoon dreigen met alle andere afluisterprogramma's van bijvoorbeeld de Europese overheden bekend te maken.
quote:'AIVD hielp mogelijk NSA bij aftappen 1,8 miljoen telefoontjes'
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft in december en januari mogelijk meegewerkt aan het onderscheppen van metadata van 1,8 miljoen telefoontjes in Nederland. Dat maakt technologiesite Tweakers op uit een bericht van de Spaanse krant El Mundo.
De krant heeft een screenshot geplaatst van een document met een lijst van negentien landen waarmee de Amerikaanse geheime dienst gegevens zou uitwisselen, en Nederland is daar één van. Wat precies onder het uitwisselen van gegevens wordt verstaan, blijft echter vaag. Ook is niet bekend of de diensten rechtstreeks informatie overhandigden aan de Amerikaanse geheime dienst NSA, of dat ze alleen toestemming gaven voor het aftappen van de gegevens.
Metagegevens
Dat de NSA eind vorig jaar in een maand tijd ongeveer 1,8 miljoen telefoontjes in Nederland heeft onderschept, werd vorige week al bekend. Het gaat om metagegevens van telefoontjes, in elk geval het nummer waarnaar mensen bellen. Het aantal van rond de 1,8 miljoen telefoontjes in Nederland kwam naar voren in een grafiek die het Duitse weekblad Der Spiegel deze zomer publiceerde, maar toen ontbrak de context nog.
Overigens heeft Keith Alexander, het hoofd van de NSA, deze week tijdens een hoorzitting ontkend dat zijn organisatie op grote schaal metadata onderschept in het buitenland. Hij zei verder dat de NSA telefoondata kreeg van de NAVO-partners van de Verenigde Staten, als onderdeel van een NAVO-programma dat was opgezet om de lidstaten en de militaire operaties van het bondgenootschap te beschermen.
Ja, want Rusland en China houden zich niet bezig met afluisterpraktijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:51 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat zal vast idd, maar alles maar toestaan wat die kut Amerikanen doen lijkt me ook geen optie. Misschien moeten Rusland en China dan maar gaan dreigen of zo.
De burger moet het niet toestaan en zijn woede koelen op zijn eigen regering.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:28 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, want Rusland en China houden zich niet bezig met afluisterpraktijken.![]()
Dus we kunnen wel vastellen dat China, Rusland en vrijwel alle westerse landen zich bezig houden met dit soort praktijken. Dus wie zou het niet moeten toestaan en waarom zou die zich alleen op de VS moeten richten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |