abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130978815
quote:
13s.gif Op maandag 9 september 2013 09:48 schreef kuolema het volgende:
Man wat ben ik gespannen. Hart klopt te snel, vanaf het moment dat ik wakker word. Slecht voorteken...maar ik weet waardoor het komt. Ik wilde zo graag goed beginnen met mijn studie, ben zo bang dat het fout gaat dat ik er zenuwachtig van werd/word en daardoor gaat het dus juist mis. Ik ben er wel mee bezig, maar dan in gedachten, maak me er constant druk om maar i.p.v. die spanning om te zetten in iets productiefs word ik er alleen maar energieloos van. Wil niet meer naar buiten/van mijn kamer af/wil in bed blijven liggen. Het is zo tegenstrijdig...ik doe weer precies wat ik niet moet/wil doen.Bah. Ik had nu in de trein moeten zitten richting college...En ik heb vanmiddag ook nog met iemand afgesproken. Wil niet. Kutik. |:(
Herkenbaar.

Ooit propranolol geprobeerd? Ik ben officieel van de medicatie af maar ik gebruik dit soort troep echt als snoepjes wanneer ik me niet goed voel. Het zorgt voor een lagere hartslag zodat er minder zuurstof naar de hersenen gaat en je daardoor minder angstig penibel in je hoofd wordt :)

Of een hartslag meter horloge? De huisarts zei wel eens, als je het idee hebt dat je hart uit je kast bonkt, wil helemaal niet zeggen dat hij razendsnel gaat. Trek zo'n horloge om en je krijgt een bevestiging dat het wel meevalt. Wat gebeurt er? Angst valt weg!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 9 september 2013 @ 10:28:29 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130979290
@s_e natuurlijk mag je er blij mee zijn. Best fijn om te merken dat t geholpen heeft. Maar nu je dat weet kan je t toch beter afkappen. Het gaat altijd t zelfde, in de korte tijd dat ik hier kom. Even is ze aardig, jij blij, en vervolgens scheld ze je weer vol, jij niet blij.
En zo gaat t door en door.
Dan kan t wel minder met je doen mentaal en fysiek maar het doet wel wat met je en niets positiefs.

Miss vind je t w3l leuk om jezelf te kwellen, kan ook. Dat je in ieder geval gevoel hebt bij iets. dat ies je nog wel raakt ipv het gevoelloze wat je soms ervaart. Dus houd je de kwelling maar in stand.
pi_130979840
Grappig hoe het brein het altijd voor elkaar krijgt na een klein aantal goede dagen voldoende plaats te maken voor een significante teleurstelling.
pi_130980300
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:34 schreef motorbloempje het volgende:
Doe's normaal, magnetronkoffie... ridiculiseren en de dienst uitmaken over wie legitiem depressief is en wie niet doe je thuis maar. Niet iedereen komt met de volle details binnen en sommige dingen die voor anderen een keuze zijn, zijn dit voor een ander niet.

En dan raad en reageer je niet, als het je zo stoort. :*
Nieuwe dag, het eerste wat ik dacht was "misschien was ik ietswat te ver gegaan gister op fok", mijn excuus.
pi_130980336
:*
Ja doei.
pi_130981439
Ik voel me nu wat beter en rustiger in mijn hoofd. Die intense "high" van gisteren is wat afgezakt :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_130981474
quote:
13s.gif Op maandag 9 september 2013 07:52 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb al langer het idee dat al dat gepraat hier helemaal geen zin heeft. No offense...
Bedoel je specifiek dit topic? Of bedoel je fok überhaubt? Of bedoel je R&P überhaubt?

Zelf ervaar ik dat namelijk helemaal niet zo. Gisternacht nog een aantal goeie opmerkingen van Minthy gelezen die me toch wel weer wat van die "Hee, daar heeft ze wel gelijk in! :) " momentjes gegeven heeft. Dus naar mijn mening is dat gepraat met elkaar juist niet zinloos. Sterker nog, een aantal mensen hier hebben elkaar mede door dit topic zelfs gemeet :Y (ik helaas nog niet magoed ;( )
pi_130981518
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik voel me nu wat beter en rustiger in mijn hoofd. Die intense "high" van gisteren is wat afgezakt :)
Waar kwam die high ook alweer door? Ik heb het een beetje gemist denk ik :@
pi_130981802
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar kwam die high ook alweer door? Ik heb het een beetje gemist denk ik :@
Ik heb een groep mensen ontmoet die me accepteren zoals ik ben en ik heb leuke gesprekken met ze gehad :) Er zat ook een leuke meid tussen waar ik mee gesproken heb en ze deed ook aardig tegen mij :)
Ik werd helemaal gek in mijn hoofd. Ik kon gisteren niet ophouden met lachen. Ik glimlach nu nog steeds, maar ik heb mezelf nu meer onder controle :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 12:26:30 #260
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_130982371
Ik word wakker en gelijk verstijfd van angst, pijn aan mn hoofd, paniekerig, rillingen. .. wat moet ik doen?? Oxazepam? (Alweer..)
:')
pi_130982397
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedoel je specifiek dit topic? Of bedoel je fok überhaubt? Of bedoel je R&P überhaubt?

Zelf ervaar ik dat namelijk helemaal niet zo. Gisternacht nog een aantal goeie opmerkingen van Minthy gelezen die me toch wel weer wat van die "Hee, daar heeft ze wel gelijk in! :) " momentjes gegeven heeft. Dus naar mijn mening is dat gepraat met elkaar juist niet zinloos. Sterker nog, een aantal mensen hier hebben elkaar mede door dit topic zelfs gemeet :Y (ik helaas nog niet magoed ;( )
Ik heb ook 1 keer iemand gemeet via een topic op Fok! bedenk ik me nu... :P

Maar mijn opmerking over praten is vooral hoe ik het de laatste tijd ervaar. De gesprekken met de psycholoog begin ik steeds waardelozer te vinden.
pi_130982447
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik word wakker en gelijk verstijfd van angst, pijn aan mn hoofd, paniekerig, rillingen. .. wat moet ik doen?? Oxazepam? (Alweer..)
Ligt er ook aan hoevaak je dat spul al gebruikt hebt de laatste tijd.
Als je dat spul nauwelijks gebruikt, zou ik zeggen "doen!".

Je wilt namelijk niet verslaafd raken aan dat spul, dan ben je nog verder van huis.
pi_130982477
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb een groep mensen ontmoet die me accepteren zoals ik ben en ik heb leuke gesprekken met ze gehad :) Er zat ook een leuke meid tussen waar ik mee gesproken heb en ze deed ook aardig tegen mij :)
Ik werd helemaal gek in mijn hoofd. Ik kon gisteren niet ophouden met lachen. Ik glimlach nu nog steeds, maar ik heb mezelf nu meer onder controle :)
Klinkt heel goed allemaal!

Maar ik zou niet meteen -te- hard van stapel lopen. Of ze je op de lange duur accepteren, weet je waarschijnlijk (nog) niet, dat moet je maar afwachten.

Maar ik zou zeggen, geniet er van! :)
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 12:31:44 #264
pi_130982479
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoevaak je dat spul al gebruikt hebt de laatste tijd.
Als je dat spul nauwelijks gebruikt, zou ik zeggen "doen!".

Je wilt namelijk niet verslaafd raken aan dat spul, dan ben je nog verder van huis.
Alleen in 'noodgevallen' maar da's de laatste tijd vaak.. Misschien om de dag of twee dagen wel. 10 of 20 en max 30 mg
pi_130982515
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:27 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb ook 1 keer iemand gemeet via een topic op Fok! bedenk ik me nu... :P

Maar mijn opmerking over praten is vooral hoe ik het de laatste tijd ervaar. De gesprekken met de psycholoog begin ik steeds waardelozer te vinden.
Zelf heb ik gemerkt dat je die gesprekken 'soms' zelf een beetje moet bijsturen. Als je zelf niks inbrengt, zullen ze meestal zelf ook maar een beetje slap met je meelullen en wat schiet je daar nou mee op? :P
pi_130982554
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Bah, kut is dat... Kan je je behandelaar bellen om advies?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_130982579
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Alleen in 'noodgevallen' maar da's de laatste tijd vaak.. Misschien om de dag of twee dagen wel. 10 of 20 en max 30 mg
Lijkt me een gevalletje "meteen bespreken met je behandelaar", want zo gaat het natuurlijk niet.
Je moet wel tot rust zien te komen, al is het alleen maar dat je rustige momenten hebt om van de paniekmomenten bij te kunnen komen.

Totdat je je behandelaar spreekt (en als je het idee hebt dat je zo paniekerig blijft)zou ik zeggen gewoon wel innemen, daar heb je dat spul ten slotte ook voor gekregen. Maar houd je wel aan de voorgeschreven dosis. Als je met dat spul gaat verhogen op eigen houtje, kan je problemen verwachten en zo ver moet je het niet laten komen.

Zelf heb ik ook een benzo liggen en die gebruik ik alleen maar voor noodgevallen (als ik in mijn hoofd bijvoorbeeld niet tot rust kan komen).

Ik gebruik het als noodrem, niet om me weer lekker te laten voelen, ik wil me gewoon niet ontzettend kut voelen.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 12:38:17 #268
pi_130982595
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 12:36 schreef minthy het volgende:

[..]

Bah, kut is dat... Kan je je behandelaar bellen om advies?
Net nieuwe psych gebeld, kan er niet eerder terecht dan volgende week woensdag.
Hopelijk kan ik bij mn oude psych terecht zo snel mogelijk. Ik kan momenteel helemaal niet naar school niks
pi_130982654
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Net nieuwe psych gebeld, kan er niet eerder terecht dan volgende week woensdag.
Hopelijk kan ik bij mn oude psych terecht zo snel mogelijk. Ik kan momenteel helemaal niet naar school niks
Je bent dus op jezelf aangewezen. Heel lastig is dat weet ik uit eigen ervaring :N

Ik wens je alvast heel veel sterkte :) (en niet meer innemen dan je voorgeschreven hebt gekregen he? :P )

Probeer je door dat spul minder kut te voelen, maar ga niet blijven innemen totdat je je weer goed voelt, want dan heb je straks steeds meer van dat spul nodig.

Je moet het conservatief doseren :P
pi_130982681
Zit je net effe het nieuws te lezen...

Kabinet snijdt hard in inkomen chronisch zieke

Ik kan hier weer zo boos om worden.
pi_130982707
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt heel goed allemaal!

Maar ik zou niet meteen -te- hard van stapel lopen. Of ze je op de lange duur accepteren, weet je waarschijnlijk (nog) niet, dat moet je maar afwachten.

Maar ik zou zeggen, geniet er van! :)
Dank je :)
Ik kijk wel hoe het gaat over een half jaartje :)
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 12:46:23 #272
pi_130982783
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bent dus op jezelf aangewezen. Heel lastig is dat weet ik uit eigen ervaring :N

Ik wens je alvast heel veel sterkte :) (en niet meer innemen dan je voorgeschreven hebt gekregen he? :P )

Probeer je door dat spul minder kut te voelen, maar ga niet blijven innemen totdat je je weer goed voelt, want dan heb je straks steeds meer van dat spul nodig.

Ik nam eerst juist telkens geen oxazepam in een hele erge periode omdat ik het als zwakte zag, en ook vooral omdat mijn moeder altijd zei dat het geen goed middel was en altijd al schrikt bij het woord, maar als rampenmiddel, terwijl er constant rampen zijn lijkt me ook weer te veel...
pi_130982832
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:42 schreef Gewas het volgende:

quote:
Het hardst getroffen wordt een alleenstaande Wajonger die 13,5 procent moet inleveren, wat overeenkomt met 1916 euro.
Ehm...hoe moet ik in godsnaam zo'n inkomstenverlies gaan opvangen? Das zo'n beetje ¤180 per maand?
Ik heb maandelijks zo'n ¤300 te besteden en dat geld is inclusief boodschappen, kleding en bijvoorbeeld reparatiekosten van mijn fiets en andere onvoorziene onkosten.
Dan houd ik per dag zo'n ¤4 over ipv ¤10, leuk! -_-

Dat wordt dus geen fok!meets meer voor mij! -_-
pi_130982881
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 12:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik nam eerst juist telkens geen oxazepam in een hele erge periode omdat ik het als zwakte zag, en ook vooral omdat mijn moeder altijd zei dat het geen goed middel was en altijd al schrikt bij het woord, maar als rampenmiddel, terwijl er constant rampen zijn lijkt me ook weer te veel...
Te weinig innemen is ook slechte dosering he? :P

Doseren! :) :P
pi_130982977
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:42 schreef Gewas het volgende:

Dat boeit het kabinet totaal niet ;)
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 12:57:11 #276
pi_130983040
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lijkt me een gevalletje "meteen bespreken met je behandelaar", want zo gaat het natuurlijk niet.
Je moet wel tot rust zien te komen, al is het alleen maar dat je rustige momenten hebt om van de paniekmomenten bij te kunnen komen.

Totdat je je behandelaar spreekt (en als je het idee hebt dat je zo paniekerig blijft)zou ik zeggen gewoon wel innemen, daar heb je dat spul ten slotte ook voor gekregen. Maar houd je wel aan de voorgeschreven dosis. Als je met dat spul gaat verhogen op eigen houtje, kan je problemen verwachten en zo ver moet je het niet laten komen.

Zelf heb ik ook een benzo liggen en die gebruik ik alleen maar voor noodgevallen (als ik in mijn hoofd bijvoorbeeld niet tot rust kan komen).

Ik gebruik het als noodrem, niet om me weer lekker te laten voelen, ik wil me gewoon niet ontzettend kut voelen.
Benzo's laten me ook niet beter voelen, het neemt stress en angst weg maar ik voel me daarna meer zombie-achtig en niet veel beter, alleen de angst en overtollige energie verdwijnt. Ik zal het ook niet gaan gebruiken als recreatieve drug ofzo want daar is toch niks aan :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb nooit echt iets voorgeschreven gekregen. Alleen 'zo nodig 1x per dag' ofzo maar dat is bij het wennen aan nieuwe medicatie. M'n psych zegt wel dat 20 of 30 mg ook kan als het echt niet gaat.

Het moeilijke is inschatten wanneer het wel en niet nodig is...
pi_130983333
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 12:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is het misschien een idee om een tijdje bij te gaan houden hoe je je voelt en hoe erg het is op een schaal van 0 tot 10 bijvoorbeeld? (Dit dan ergens opschrijven.) Misschien dat dat helpt zo dat je op een gegeven moment beter kunt aanvoelen hoe slecht je je voelt en of je dan medicatie nodig hebt (en dan hoeveel) of bijvoorbeeld niet. Natuurlijk is niet elke situatie gelijk, maar ik merk bij mij wel sinds ik bewuster bezig ben met hoe ik me voel en dit ook noteer, ik mezelf beter kan aanvoelen en ook inschatten. Maar de hele tijd teveel bezig zijn met hoe je je voelt is op een gegeven moment ook niet goed. Daar dus wel mee oppassen. Probeer het eens voor een paar weken of zo.
pi_130984324
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ehm...hoe moet ik in godsnaam zo'n inkomstenverlies gaan opvangen? Das zo'n beetje ¤180 per maand?
Ik heb maandelijks zo'n ¤300 te besteden en dat geld is inclusief boodschappen, kleding en bijvoorbeeld reparatiekosten van mijn fiets en andere onvoorziene onkosten.

In het weekend werken?
pi_130984439
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:47 schreef Faeroer het volgende:

[..]

In het weekend werken?
Wouw, wat een geniale opmerking! ^O^ *O*
...ware het niet dat ik niet voor niets in de wajong zit :')
pi_130984554
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 12:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Benzo's laten me ook niet beter voelen, het neemt stress en angst weg maar ik voel me daarna meer zombie-achtig en niet veel beter, alleen de angst en overtollige energie verdwijnt. Ik zal het ook niet gaan gebruiken als recreatieve drug ofzo want daar is toch niks aan :P

[..]

Ik heb nooit echt iets voorgeschreven gekregen. Alleen 'zo nodig 1x per dag' ofzo maar dat is bij het wennen aan nieuwe medicatie. M'n psych zegt wel dat 20 of 30 mg ook kan als het echt niet gaat.

Vetgedrukte heb ik ook moeten leren.

Voor mij is een vuistregel dat ik het pas inneem als ik anders mezelf kapot zou gaan blowen/drinken omdat het in mijn hoofd aan het doordraaien is. Dan neem ik nog liever een benzo.
En bovendien werken benzo's beter als kalmeringsmiddel dan alkohol of wiet :P

Ik gebruik het ook als ik bijvoorbeeld iets ga doen wat bij mij zoveel spanning oplevert dat er een groot risiko bestaat dat ik anders gewoon niet durf te gaan (denk daarbij aan de tandarts ofzo).
pi_130984594
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wouw, wat een geniale opmerking! ^O^ *O*
...ware het niet dat ik niet voor niets in de wajong zit :')
Geen re-integratiemogelijkheden of de mogelijkheid tot het zoeken naar gepast werk?
pi_130984878
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Geen re-integratiemogelijkheden of de mogelijkheid tot het zoeken naar gepast werk?
Dat is op het moment door omstandigheden niet aan de orde.
Het komt er op neer dat betaald werk voor mij geen optie is zoals de dingen nu zijn en gaan.
Tevens heb ik eerlijk gezegd niet veel zin om mezelf om de zoveel tijd te moeten gaan verantwoorden, maar jou wil ik wel een korte samenvatting geven:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 14:15:50 #283
pi_130985190
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 13:11 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om een tijdje bij te gaan houden hoe je je voelt en hoe erg het is op een schaal van 0 tot 10 bijvoorbeeld? (Dit dan ergens opschrijven.) Misschien dat dat helpt zo dat je op een gegeven moment beter kunt aanvoelen hoe slecht je je voelt en of je dan medicatie nodig hebt (en dan hoeveel) of bijvoorbeeld niet. Natuurlijk is niet elke situatie gelijk, maar ik merk bij mij wel sinds ik bewuster bezig ben met hoe ik me voel en dit ook noteer, ik mezelf beter kan aanvoelen en ook inschatten. Maar de hele tijd teveel bezig zijn met hoe je je voelt is op een gegeven moment ook niet goed. Daar dus wel mee oppassen. Probeer het eens voor een paar weken of zo.
Zoiets heb ik ooit wel eens gedaan, en daarbij ook opgeschreven hoeveel uur ik sliep en nog wat dingen. Maar wat ik me er aan kon herinneren was dat het heel moeilijk was een dag een cijfer te geven omdat het zo erg schommelde. 's ochtends geef ik mezelf een 2 en 's avonds een 7 en dan zit ik daar tussen met een 5 ofzo.
Ik kan nu gelukkig bij mijn oude psych vanmiddag, over 1.5 uur terecht. Er moet echt nu iets aan m'n medicatie gebeuren want anders ben ik gewoon niet in staat om school te volgen, althans ik kan in de klas zitten als een zombie en fysiek aanwezig zijn en constant proberen erbij te bijven en daarnaast proberen aansluiting te vinden met m'n nieuwe klasgenoten wat niet lukt. Ik ben als de dood dat ik buiten de groep zal vallen in m'n nieuwe klas. het is heel logisch om te denken van: Dat komt vanzelf wel, die aansluiting, ik ben heus niet de enige die zich nu onzeker voelt enz. Maar m'n gevoel sluit gewoon niet aan!!

Ik voel me 's ochtends superverrot en naarmate de dag wel steeds wat beter. 's middags ben ik bijna altijd zo moe dat ik moet slapen en later op de avond voel ik me meestal beter en voor het slapen voel ik me vaak zoals ik me 'hoor' te voelen. Volgens m'n pa is dat een teken dat er iets in m'n systeem gewoon niet goed werkt en dat de medicatie niet aanslaat. Gelukkig heeft m'n pa m'n psych gebelt waardoor ik daar nu terecht kan en ik hoop dat hij direct met een goeie nieuwe medicatie aankomt zodat ik weer richting gezond mentaal leven kan.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 14:16:35 #284
pi_130985221
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Er staat 13,5% maar bij jou is het 50+%? Dus van die 300 bijft nog maar 120 over toch. Das 60% ofzo. :o :?
pi_130985237
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat is op het moment door omstandigheden niet aan de orde.
Het komt er op neer dat betaald werk voor mij geen optie is zoals de dingen nu zijn en gaan.
Tevens heb ik eerlijk gezegd niet veel zin om mezelf om de zoveel tijd te moeten gaan verantwoorden, maar jou wil ik wel een korte samenvatting geven:
Je kan je vernomen autisme ook beschouwen als asset.
pi_130985431
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:28 schreef Cue_ het volgende:
@s_e natuurlijk mag je er blij mee zijn. Best fijn om te merken dat t geholpen heeft. Maar nu je dat weet kan je t toch beter afkappen. Het gaat altijd t zelfde, in de korte tijd dat ik hier kom. Even is ze aardig, jij blij, en vervolgens scheld ze je weer vol, jij niet blij.
En zo gaat t door en door.
Dan kan t wel minder met je doen mentaal en fysiek maar het doet wel wat met je en niets positiefs.

Miss vind je t w3l leuk om jezelf te kwellen, kan ook. Dat je in ieder geval gevoel hebt bij iets. dat ies je nog wel raakt ipv het gevoelloze wat je soms ervaart. Dus houd je de kwelling maar in stand.
Misschien niet het kwellen an sich, maar het kwellen als excuus gebruiken als iets niet lukt (werk, beleggen, sociaal iets, whatever). Daar heb ik wel eens over nagedacht. Misschien zit dat wel een beetje in mij, maar karakter eigen is het echt niet. Ik had juist altijd die 'fuck all' attitude en gaan met die banaan.

Het heeft ook te maken dat ik gewoon overal interesse voor heb. En ik echt bewust interesse heb in het gegeven of ze nog over me denkt etc. Waarom? Je zoekt een stukje bevestiging.

Moet ik continu maar doorgaan? Nee, anders schieten we niet op. Ik heb net een studio gehuurd voor een aantal maand en daarna gaan we het land uit. Alles is dus echt in werking gezet!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_130985507
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
we het land uit. Alles is dus echt in werking gezet!
Wie is nou eigenlijk "we"?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_130985770
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Er staat 13,5% maar bij jou is het 50+%? Dus van die 300 bijft nog maar 120 over toch. Das 60% ofzo. :o :?
Dat is dus het geld dat ik overhoud na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas/licht, verzekering enzo, oftewel het vrij te besteden geld :P

Ik zou op zich best wel wat zuiniger kunnen leven (ik heb niet zo vaak geldproblemen omdat ik nooit uitga, vrijwel nooit op vakantie ga, nooit dure spullen koop (mijn mobiel is een jaar of 8 a 10 oud geloof ik) en veel van mijn meubulair heb ik of gekregen, of 2e hands gekocht, of letterlijk van de straat gehaald), maar meer dan de helft van dat bedrag inleveren? Ik zou het dan ook niet meer weten ;(

Maar we moeten maar afwachten of dit plan wel door gaat, ik zie het wel en wacht het af. Meer kan ik er toch niet aan doen.

Maar als dit idd doorgaat, dan zal ik dus mijn internet en telefoon moeten afsluiten, alles moeten lopen ipv op de fiets en niet meer naar fok!meets.
Elke keer als ik naar een fok!meet ga, betekent dat dat ik -dus- 1 tot 3 dagen (afhankelijk van prijs treinkaartje) gewoon geen boodschappen moet halen :P
Maar fok!meets zijn met die plannen dus uitgesloten in de toekomst, het geld is er dan gewoon niet meer.

Naja, kan altijd nog naar de voedselbank, al bestaat daar geloof ik ook al een wachtlijst voor :')
pi_130985844
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:24 schreef seasushi het volgende:

[..]

Wie is nou eigenlijk "we"?
Ik praat vaak in een 'we' vorm. Ik en mijn hele hebben en houwen. ik praat sowieso als een dyslectische flapdrol. Al sinds ik in Londen zat gebruikte ik FOK puur om mijn dagelijkse 'dosis' Nederlands te houden. Ik ben in die zin nooit verder gekomen dan mijn 5.5 voor Nederland op het VWO :'). Engels daarentegen gaat me een stuk beter af.
  maandag 9 september 2013 @ 14:35:32 #290
399061 kuolema
vermaledijd
pi_130985894
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Ooit propranolol geprobeerd? Ik ben officieel van de medicatie af maar ik gebruik dit soort troep echt als snoepjes wanneer ik me niet goed voel. Het zorgt voor een lagere hartslag zodat er minder zuurstof naar de hersenen gaat en je daardoor minder angstig penibel in je hoofd wordt :)

Of een hartslag meter horloge? De huisarts zei wel eens, als je het idee hebt dat je hart uit je kast bonkt, wil helemaal niet zeggen dat hij razendsnel gaat. Trek zo'n horloge om en je krijgt een bevestiging dat het wel meevalt. Wat gebeurt er? Angst valt weg!
Nope,heb wel een keer een oxazepam gebruikt om aan mijn schoolwerk te kunnen en dat werkte.
Maar ik heb op dit moment geen medicatie behalve citalopram. Wel nog 1x 10 mg olanzapine maar die laat ik maar liggen.
Het is niet dat ik bang word van een snelle hartslag of zo hoor. Maar bij propranolol en hartslag meten: als je gespannen bent versnelt je hartslag en dat is dus weer een teken naar je mind dat je idd gespannen bent/er gevaar dreigt, waardoor je gespannen blijft, etc. Dus ik snap wel hoe die dingen kunnen werken. En benzo's.

Ik lig nu overigens de hele tijd in bed en heb de afspraak afgezegd. Diegene heeft nog niet gereageerd op mijn sms. Fuck it. Ik verkloot gewoon weer alles, as usual. :')
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_130986000
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is dus het geld dat ik overhoud na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas/licht, verzekering enzo, oftewel het vrij te besteden geld :P

Ik zou op zich best wel wat zuiniger kunnen leven (ik heb niet zo vaak geldproblemen omdat ik nooit uitga, vrijwel nooit op vakantie ga, nooit dure spullen koop (mijn mobiel is een jaar of 8 a 10 oud geloof ik) en veel van mijn meubulair heb ik of gekregen, of 2e hands gekocht, of letterlijk van de straat gehaald), maar meer dan de helft van dat bedrag inleveren? Ik zou het dan ook niet meer weten ;(

Maar we moeten maar afwachten of dit plan wel door gaat, ik zie het wel en wacht het af. Meer kan ik er toch niet aan doen.

Maar als dit idd doorgaat, dan zal ik dus mijn internet en telefoon moeten afsluiten, alles moeten lopen ipv op de fiets en niet meer naar fok!meets.
Elke keer als ik naar een fok!meet ga, betekent dat dat ik -dus- 1 tot 3 dagen (afhankelijk van prijs treinkaartje) gewoon geen boodschappen moet halen :P
Maar fok!meets zijn met die plannen dus uitgesloten in de toekomst, het geld is er dan gewoon niet meer.

Naja, kan altijd nog naar de voedselbank, al bestaat daar geloof ik ook al een wachtlijst voor :')
Daarentegen ben jij niet de enige die moet inleveren. Dat moet iedereen.

Treinkaartjes worden volgens mij ook nog een procent of wat duurder? Volgens mij hebben de meeste mensen hun centen gewoon op een betaalrekening staan (misschien wat op een spaarrekening) tegen een procent of 2? Daar de inflatie volgens mij 3% is ga je sowieso al 1% netto er op achteruit :D

Het is alleen wel een schadelijke zaak als jij internet of wat dan ook moet afsluiten. Ik verwacht dat die uitkeringen van de chronisch zieken komende jaren sowieso naar beneden zal blijven gaan. Belastingen zullen alleen maar hoger worden terwijl je steeds meer moet betalen voor je verzekering terwijl je minder krijgt. Dat is o.a. 1 van de redenen waarom ik hier ook snel weg wil.
  maandag 9 september 2013 @ 14:40:00 #292
399061 kuolema
vermaledijd
pi_130986072
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het staat nog niet vast right...en zou het dan meteen ingaan vanaf volgend jaar? Heel veel mensen gaan er de dupe van zijn...terwijl ze niet zomaar zoiets krijgen, de eisen voor wajong enzo zijn best streng toch?
pi_130986220
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:17 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Je kan je vernomen autisme ook beschouwen als asset.
Ik houd wel van zo'n positieve instelling! :)

Echter heb ik moeten constateren dat ik aan mijn autisme niet bijzonder veel heb (gehad).

Wel heeft autisme wat voordelen, maar aan die voordelen heb ik in het dagelijks leven en in mijn contact met anderen best wel weinig.

Even wat voorbeelden:
1 voordeel is dat ik een eerlijk karakter heb. Ik heb de schurft aan liegen (wat niet wil zeggen dat ik -nooit- lieg), ik ben recht door zee (kom soms bot over op anderen), ik kan goed rationeel/logisch nadenken en ik ben ook intelligent (wat op zich niet veel met autisme te maken heeft).

Maar die voordelen wegen niet op tegen de nadelen:
Ik ben chaotisch, dus moet ik de hele tijd mijn hoofd erbij houden omdat ik anders dingen doe zoals:
Geld in de pinautomaat laten zitten, gas niet uit doen na het koken, buitendeur niet dicht doe (dus gewoon open laten staan), mezelf buitensluiten (gelukkig heeft m'n moeder de huissleutel), een puinhoop van mijn huishouden maken, aanleg hebben voor depressie, stress, burnout, suicidale gedachtes, ongelukkig voelen (ondanks mijn vermogen om rationeel te denken), snel verward raken (zeker als mensen allerlij dingen van mij willen hebben), moeite hebben met het leren omgaan met iemand die ik nog niet ken (denk daarbij aan het krijgen en behouden van een partner), angst om de deur uit te gaan (want het kan altijd misgaan), vergeetachtig en chaotisch zijn waardoor ik constant op red-alert moet staan wat ervoor zorgt dat ik snel moe ben (hierdoor ga ik mezelf ook een beetje opsluiten), het ondernemen van nieuwe dingen (zoals fok!meets, ongeveer de helft van alle meets waar ik me voor aanmeldt, ga ik uiteindelijk niet eens heen), het kunnen vasthouden van regelmaat (zoals vrijwilligerswerk en een constant dag/nachtritme) en ga zo maar door.

Daarbij komt dat ik ook niet trots ben op mezelf zoals mijn leven er nu voor staat. Waar ik dan wel weer trots op ben is dat ik altijd mijn best heb gedaan en heb gevochten als een uhm...kat in het nauw :')
pi_130986242
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nope,heb wel een keer een oxazepam gebruikt om aan mijn schoolwerk te kunnen en dat werkte.
Maar ik heb op dit moment geen medicatie behalve citalopram. Wel nog 1x 10 mg olanzapine maar die laat ik maar liggen.
Het is niet dat ik bang word van een snelle hartslag of zo hoor. Maar bij propranolol en hartslag meten: als je gespannen bent versnelt je hartslag en dat is dus weer een teken naar je mind dat je idd gespannen bent/er gevaar dreigt, waardoor je gespannen blijft, etc. Dus ik snap wel hoe die dingen kunnen werken. En benzo's.
Wat ik bedoel is dat een simpel iets als propranol je hartslag 100% zal verminderen, je dus minder zuurstof naar je kop krijgt en je dus echt minder angst in je hoofd zal krijgen. Het is alleen gevaarlijk spul.

quote:
Ik lig nu overigens de hele tijd in bed en heb de afspraak afgezegd. Diegene heeft nog niet gereageerd op mijn sms. Fuck it. Ik verkloot gewoon weer alles, as usual. :')
Wat doe je in bed dan de hele tijd?
pi_130986314
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Echter heb ik moeten constateren dat ik aan mijn autisme niet bijzonder veel heb (gehad).

Wel heeft autisme wat voordelen, maar aan die voordelen heb ik in het dagelijks leven en in mijn contact met anderen best wel weinig.

Even wat voorbeelden:
1 voordeel is dat ik een eerlijk karakter heb. Ik heb de schurft aan liegen (wat niet wil zeggen dat ik -nooit- lieg), ik ben recht door zee (kom soms bot over op anderen), ik kan goed rationeel/logisch nadenken en ik ben ook intelligent (wat op zich niet veel met autisme te maken heeft).

Ik ben chaotisch, dus moet ik de hele tijd mijn hoofd erbij houden omdat ik anders dingen doe zoals:
Geld in de pinautomaat laten zitten, gas niet uit doen na het koken, buitendeur niet dicht doe (dus gewoon open laten staan), mezelf buitensluiten (gelukkig heeft m'n moeder de huissleutel), een puinhoop van mijn huishouden maken, aanleg hebben voor depressie, stress, burnout, suicidale gedachtes, ongelukkig voelen (ondanks mijn vermogen om rationeel te denken), snel verward raken (zeker als mensen allerlij dingen van mij willen hebben), moeite hebben met het leren omgaan met iemand die ik nog niet ken (denk daarbij aan het krijgen en behouden van een partner), angst om de deur uit te gaan (want het kan altijd misgaan), vergeetachtig en chaotisch zijn waardoor ik constant op red-alert moet staan wat ervoor zorgt dat ik snel moe ben (hierdoor ga ik mezelf ook een beetje opsluiten), het ondernemen van nieuwe dingen (zoals fok!meets, ongeveer de helft van alle meets waar ik me voor aanmeldt, ga ik uiteindelijk niet eens heen), het kunnen vasthouden van regelmaat (zoals vrijwilligerswerk en een constant dag/nachtritme) en ga zo maar door.

Daarbij komt dat ik ook niet trots ben op mezelf zoals mijn leven er nu voor staat. Waar ik dan wel weer trots op ben is dat ik altijd mijn best heb gedaan en heb gevochten als een uhm...kat in het nauw :')
Zijn minder sociale banen zoals bijvoorbeeld programmer niet iets voor je? Ik heb ooit bij een bank gezeten waar ze letterlijk gewoon gasten van het internet plukten voor een paar dagen tegen een flink uur salaris.
  maandag 9 september 2013 @ 14:49:48 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_130986423
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Even wat voorbeelden:

Sjit....die nadelen heb ik ook. En ik ben niet autistisch schijnt :o

Maar ik heb ze enigszins zonder controle nu, en kan vrij nornaal functioneren, dus misschien zit iets in die richting er voor jou tzt ook in dan :)
Waarmee ik jouw klachten niet wil bagatelliseren overigens
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_130986468
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daarentegen ben jij niet de enige die moet inleveren. Dat moet iedereen.

Treinkaartjes worden volgens mij ook nog een procent of wat duurder? Volgens mij hebben de meeste mensen hun centen gewoon op een betaalrekening staan (misschien wat op een spaarrekening) tegen een procent of 2? Daar de inflatie volgens mij 3% is ga je sowieso al 1% netto er op achteruit :D

Het is alleen wel een schadelijke zaak als jij internet of wat dan ook moet afsluiten. Ik verwacht dat die uitkeringen van de chronisch zieken komende jaren sowieso naar beneden zal blijven gaan. Belastingen zullen alleen maar hoger worden terwijl je steeds meer moet betalen voor je verzekering terwijl je minder krijgt. Dat is o.a. 1 van de redenen waarom ik hier ook snel weg wil.
Voor mij geldt niet dat ik me beter voel als een ander ook moet inleveren. Ik kijk puur naar wat -ik- moet inleveren (als ik me druk ga maken om anderen, dan is voor mij de weg zoek :P ). Het enige verschil is dat terwijl die ander zijn 2e vakantie moet inleveren, ik mijn internet en telefoon moet gaan inleveren (iets dat ik absoluut wil voorkomen, voor mij is internet de enige luxe die ik mezelf toeken), maar dan moet m'n telefoon ook weg en heb ik straks alleen nog maar mijn 8 jaar oude prepaid telefoon :')
Ik kom misschien best wel egoistisch over zo, maar ik moet gewoon alles op mezelf focussen in zo'n situatie omdat ik anders de weg kwijt raak met alle gevolgen van dien (ik wil ab-so-luut niet in de situatie komen dat ik noodgedwongen m'n huis uit moet, echt als dat gebeurt dan gaan er erge dingen gebeuren vrees ik ;( )
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:40 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het staat nog niet vast right...en zou het dan meteen ingaan vanaf volgend jaar? Heel veel mensen gaan er de dupe van zijn...terwijl ze niet zomaar zoiets krijgen, de eisen voor wajong enzo zijn best streng toch?
Ik geloof dat het wegvallen van die regeling (die van ¤150 tot ¤500) wel doorgaat, dus ik ga er hoe dan ook op achteruit :)
De vraag is alleen maar, hoeveel ga ik er op achteruit?

Klopt, de eisen van de wajong zijn best wel streng (en ook strenger geworden).
  maandag 9 september 2013 @ 14:53:26 #298
399061 kuolema
vermaledijd
pi_130986551
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat een simpel iets als propranol je hartslag 100% zal verminderen, je dus minder zuurstof naar je kop krijgt en je dus echt minder angst in je hoofd zal krijgen. Het is alleen gevaarlijk spul.

[..]

Wat doe je in bed dan de hele tijd?
Naja dat is hetzelfde als wat ik zei, als je hart sneller klopt krijgen je hersenen het signaal dat er iets aan de hand is - doordat ze meer zuurstof toegevoerd krijgen en nog een heel lang verhaal daarachter.

Eerst sliep ik, maar toen was ik niet meer moe dus lig/zit ik maar een beetje voor me uit te staren. En te fokken :P En bij vlagen onrustig te worden door de gedachte aan wat ik allemaal aan het verpesten ben op dit moment. Geen energie om iets te doen.
  maandag 9 september 2013 @ 14:53:59 #299
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_130986580
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij geldt niet dat ik me beter voel als een ander ook moet inleveren. Ik kijk puur naar wat -ik- moet inleveren (als ik me druk ga maken om anderen, dan is voor mij de weg zoek :P ). Het enige verschil is dat terwijl die ander zijn 2e vakantie moet inleveren, ik mijn internet en telefoon moet gaan inleveren (iets dat ik absoluut wil voorkomen, voor mij is internet de enige luxe die ik mezelf toeken), maar dan moet m'n telefoon ook weg en heb ik straks alleen nog maar mijn 8 jaar oude prepaid telefoon :')
Ik kom misschien best wel egoistisch over zo, maar ik moet gewoon alles op mezelf focussen in zo'n situatie omdat ik anders de weg kwijt raak met alle gevolgen van dien (ik wil ab-so-luut niet in de situatie komen dat ik noodgedwongen m'n huis uit moet, echt als dat gebeurt dan gaan er erge dingen gebeuren vrees ik ;( )

[..]

Ik geloof dat het wegvallen van die regeling (die van ¤150 tot ¤500) wel doorgaat, dus ik ga er hoe dan ook op achteruit :)
De vraag is alleen maar, hoeveel ga ik er op achteruit?

Klopt, de eisen van de wajong zijn best wel streng (en ook strenger geworden).
Een uitkering kan en mag nooit onder het sociaal minimum uitkomen. Wel gaan ze andere regelingen heel erg uitkleden. Is niet minder lullig natuurlijk. Maak je veel gebruik van voorzieningen? (lees: taxi, etc. etc.) Want daar gaat het voornamelijk om. De conclusie die je nu voor jezelf trekt qua inkomen is dus niet geheel realistisch.
pi_130986615
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zijn minder sociale banen zoals bijvoorbeeld programmer niet iets voor je? Ik heb ooit bij een bank gezeten waar ze letterlijk gewoon gasten van het internet plukten voor een paar dagen tegen een flink uur salaris.
Ik heb ooit korte tijd informatica gestudeerd (uni niveau, dat wel) en dat ging voor geen meter. Ook ben ik veel bezig met het modden van games en kom ik veel scripts en programmeertaal tegen. Scripts gaan nog wel, maar programmeertaal is simpelweg te moeilijk voor mij. En wat nauwkeurig werken betreft, ik ben simpelweg te chaotisch om voor langere tijd achter elkaar me met zoiets bezig te moeten houden, ik houd de concentratie gewoon niet zo lang vast (mede doordat ik constant op maximaal niveau dan moet draaien en daardoor steeds snel moe ben).

Ook werk ik gewoon veel te langzaam. Ik mod wel games, maar ik doe dat een veelvoud langzamer dan andere modders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')