Sorry, laat antwoord, had weer es een bannetje.

quote:
Ik ken niet veel van Azië, heb je gelijk in. Maar via de media krijg je flink wat door... Ik ben een weekje in KL geweest en (te) lang in India gezeten.
Wat me trekt daar is de cultuur (in historische zin), het duiken (Filipijnen, Thailand), de bizarheid (Japan), etc. en dat kan ook op latere leeftijd.
Zuid-Amerika is geweldig en groeiend. Een heerlijk continent met grote potenties en geen last van "war on terror"-onzin.
quote:
[quote]
Op vrijdag 6 september 2013 06:35 schreef rechtsedirecte het volgende:[..]
Grappig vind ik dat,altijd al een sterke intresse gehad in Azie,met name China maar mij boeit Afrika helemaal niet....of het zou mijn verlangen moeten zijn om te kunnen hardlopen als een Keniaan maar daar blijft het wel bij
Van Afrika ken ik alleen Khartoum, Soedan. Mooie ervaringen gehad daar en de (voorheen?) meest interessante "toeristische" trekpleister (onbekend, maar ik had een "lokale" gids), was het huis van wijlen Osama bin Laden. Stiekem foto's maken vanuit de auto, heerlijk.
Ik wil trouwens ook nog graag jouw richting op. Nieuw Zeeland lijkt me prachtig voor een paar maanden reizen. Australië ook.
quote:
[quote]
Op vrijdag 6 september 2013 08:23 schreef breaky het volgende:[..]
Hmmm wat bedoel je precies met cultuur? Wat denk je dat het grote verschil zal zijn?
Ik zou graag naar Zuid Amerika willen gaan....eerst wel wat Spaans leren natuurlijk...

De manier van omgaan met elkaar is niet de mijne, laten we het zo zeggen.
Ik ken Aziaten uit allerlei landen via mijn werk en het klikt met hen minder dan met latino's of Europeanen. Soedanezen zijn ook tof, hoewel strikt moslim.
Spaans is geen must, maar je positieve ervaringen zullen alleen maar toenemen als je Spaans spreekt. Voor Brazilië is Portugees eigenlijk een must.
Vorige week zat ik in Rio en gaf cursus. Ik dacht dat dat Engels zou worden, maar 2 studenten spraken nauwelijks Engels. Dus ik gaf mijn cursus in het Spaans en zij stelden vragen in een taal die ik niet spreek; Portugees. Fokking heftig en intensief, zo'n week. Geen moeite doen om Portuņol of langzaam en duidelijk te spreken ook. Die week ook nog veel Nederlands (bellen met goeie vrienden), Duits, Frans gesproken. Dus inmiddels staat de teller op 7 (+ Italiaans).
Ik zat aan de grenzen van mijn intelligentie.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-09-2013 19:35:30 ]