quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef INViCTuS het volgende:
We hebben al weer weken vrijwel droog weer. De komende dagen wordt het wel wisselvalliger, maar de modellen blijven weinig scheutig met neerslaghoeveelheden, uitschieters daargelaten.
Droog verleden:
In de maanden juli en augustus was het veel te droog. In juli viel 40mm waar 81 normaal is, augustus bracht maar 27mm, met normaal 73. In beide maanden was er maar 1 dag met meer dan 10mm regen. Al met al lopen we zon een flink neerslagtekort op, met in de maand september, in De Bilt, tot nu toe nog geen druppel regen.
Wisselvalliger:
Vanaf vrijdag neemt de kans op buien geleidelijk toe. Voor De Bilt komt de regen vrijdag waarschijnlijk pas in de avond. Het nare met buien is dat de neerslaghoeveelheden sterk van plaats tot plaats verschillen. We houden het nu op een paar millimeter regen en niet op hoeveelheden die een eind aan de droogte brengen. Zaterdag blijven de buien beperkt, al is het niet helemaal droog.
Mogelijk flink nat
Een spannende dag wordt het zondag. Dan zijn er weermodellen die een actieve storing over ons land laten trekken en is er kans op een flinke plons regenwater. De onzekerheden zijn echter heel groot, zowel in hoeveelheden, als in de plaats. De storing kan ook nog makkelijk een koers over Duitsland kiezen.
De langere termijn:
En ook na het weekeinde is het weliswaar wisselvallig, maar scheutig met regen zijn de weermodellen niet. Droogte los je niet op met 1-4mm regen, zeker niet als er ook wind is, met tussendoor zonnige momenten. De bodem droogt dan snel weer op.
De komende dagen houden we de weermodellen goed in de gaten als het om zondag gaat. De 15-daagse biedt een blik op de dagen daarna.
Knap, daar er momenteel geen KNMI-station boven de 28.5 komtquote:
ik woon in België en meer bepaald in de Kempen.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Knap, daar er momenteel geen KNMI-station boven de 28.5 komt
Hoogste waarneming in Belgie zat er op dat moment niet boven.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:01 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik woon in België en meer bepaald in de Kempen.
...is goed bezigquote:Op donderdag 5 september 2013 11:59 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zal ook de plaatjes in de OP nog wel even aanpassen...
Zou wel bizar zijn. Twee jaar terug had ik een verjaardag op 10 september, toen de wereld verging in het zuid-westen van het land. Naar huis gefietst want eindelijk onweer, en hij woonde toch kortbijquote:
Hebben we ook gehad in de zomerquote:Op donderdag 5 september 2013 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Doe dit voortaan in de zomer...
2 weken, toen ik in het buitenland zat.quote:
We hebben de beste zomer in jaren gehad en dan nog klagen...quote:Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 weken, toen ik in het buitenland zat.
50% van de zomer was oud-Nederlands bagger.
Weet je zeker dat je niet 2 maanden in het buitenland bent geweest?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 weken, toen ik in het buitenland zat.
50% van de zomer was oud-Nederlands bagger.
Mij hoor je niet klagen, bagger hoort erbij.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
We hebben de beste zomer in jaren gehad en dan nog klagen...
Topzomer iddquote:Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Zomer was inderdaad top, hij kwam alleen een beetje laat op gang, maar verder? Nix te klagenquote:Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Niks sneeuw.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef lipjes het volgende:
Wanneer kunnen we de eerste sneeuw verwachten=
Sneeuw
Verwacht er hier in Zeeland niet veel van ivm zeewind.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:14 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zou wel bizar zijn. Twee jaar terug had ik een verjaardag op 10 september, toen de wereld verging in het zuid-westen van het land. Naar huis gefietst want eindelijk onweer, en hij woonde toch kortbij
Vrijdag heb ik weer feestje van dezelfde persoon, die ziet me alweer vertrekken hoor
Bagger? Wanneerquote:Op donderdag 5 september 2013 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen, bagger hoort erbij.
Ik klaag enkel over de warmte buiten de vakantie. (ok, beter dan kou)
Zelfs warmer dan bij mij!quote:Op donderdag 5 september 2013 16:40 schreef roislecxe het volgende:
Als Dven ook meeleest, Wij tekenen eindelijk een warmere dag op dan jij![]()
Dichte bewolking + amper zon = baggerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:41 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Bagger? Wanneer
Het is al 2 maanden bijna onafgebroken droog en boven de 20 graden.
Het kan dus tochquote:Op donderdag 5 september 2013 16:40 schreef roislecxe het volgende:
Als Dven ook meeleest, Wij tekenen eindelijk een warmere dag op dan jij![]()
Nu is dat een minder groot unicum dan hier aangezien Veliko Tarnovo in de zomer een hetere stad is dan Lissabonquote:
Vanaf 22 juni heeft de zon elke dag in meerdere of in mindere mate geschenen. Dus nog steeds onzin.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dichte bewolking + amper zon = bagger
Regen + koud = herfst
Heb amper onweer gehad hierquote:Op donderdag 5 september 2013 19:32 schreef tralalala het volgende:
Gewoon weer onweer voor midden en oost-Nederland.
Zelfs het onweer was goed deze zomer.
Hell no, Sneeuw, Winterquote:Op donderdag 5 september 2013 20:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dit mag van mij nog wel zeker anderhalve maand duren, de jaarmarkt hier met 30 graden lijkt me wel wat.Niet bier zuipen in de kroeg, maar in je t-shirt voor de kroeg.
Ja, eind november ben je de eerste. We moeten eerst dat veel te koude en grauwe voorjaar nog compenseren. Voor mijn gevoel is het tot 6 juli grauw en koud geweest (op een paar dagen in mei en april na) en toen begon die heerlijke zomer.quote:
Helaas? Zo'n ding aan de grond betekent grote ravage hier in het dichtbebouwde Nederland. Ze zijn mooi om te zien, maar liever niet hier.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:08 schreef Yvesss het volgende:
Vanuit het kader van nét niet, een plaatje van 14 Augustus. Tjeukemeer, het ding hangt ergens boven het IJsselmeer. Helaas bleef het hierbij.
[ afbeelding ]
Ja leuk, één dood kind is wel genoeg.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:08 schreef Yvesss het volgende:
Vanuit het kader van nét niet, een plaatje van 14 Augustus. Tjeukemeer, het ding hangt ergens boven het IJsselmeer. Helaas bleef het hierbij.
[ afbeelding ]
Nu al, dan moet er echt iets gebeurenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for far NE France, parts of Belgium and the Netherlands mainly for large hail, strong to severe wind gusts and an isolated tornado event.
Wauw schitterendquote:Op donderdag 5 september 2013 22:51 schreef Yvesss het volgende:
Nog twee vage telefoonpica's van de Eemvallei vanochtend. Komt niet echt over, het was best mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 september 2013 22:51 schreef Yvesss het volgende:
Nog twee vage telefoonpica's van de Eemvallei vanochtend. Komt niet echt over, het was best mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 september 2013 22:51 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we het hopen. De accu van mijn camera is in ieder geval opgeladen voor het geval dat...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:20 schreef Yvesss het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat morgen één van de laatste kansen op een fatsoenlijk onweer wordt. Voor de liefhebber dan.
Zulke woorden wil ik niet horen. Ga je mond spoelenquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Alweer de laatste mooie dag van 2013.
Wat een kutkaartjes altijd. Krijg er spontaan jeuk aan m'n ballen van. Doen het overkomen alsof er een cycloon van epische waarden overtrektquote:Op vrijdag 6 september 2013 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet straks om :30 hard fietsen...
Onweer? 't zou toch droog blijven tot na het weekend? Blijkbaar is het alweer bijgesteld?!?quote:
Geen idee, maar droog is het niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Onweer? 't zou toch droog blijven tot na het weekend? Blijkbaar is het alweer bijgesteld?!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Benieuwd naar de schaal?quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een kutkaartjes altijd. Krijg er spontaan jeuk aan m'n ballen van. Doen het overkomen alsof er een cycloon van epische waarden overtrekt
Zwaar is al 3mm/u?quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Benieuwd naar de schaal?
Zwaar = 3 mm/u
Hoogste top tot nu toe (nieuw kaartje) 5,2 mm/u
quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
DOOOOM, eindelijk een keer een rolwolk hier
(Helaas valt het onweer aardig tegen)Je staat hier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,241.59,,0,0.61
dag
Hebbie een keertje geluk...quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
Apeldoorn lijkt niks te krijgen.... toch raar voor de natste stad van Nederland..
nevermind, zonwering is al omhoog en het begint te druppelen. Was al bang dat we ons record kwijt zouden raken...quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
Apeldoorn lijkt niks te krijgen.... toch raar voor de natste stad van Nederland..
Ik ook, die oploste 10km verderop in het zuiden. (En net twee knallen in het oosten en westen)quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb welgeteld 1 onweersbui gehad deze zomer. Eentje. De rest kwam niet eens in de buurt.
-jaloers-quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:17 schreef Djeez het volgende:
Hier nog boven de 30 in Assen. Zul je zien dat het nog droog blijft ook...
Stevige regenbui. Als je was te drogen hebt hangen snel naar binnen halen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:19 schreef seasushi het volgende:
wat betekend die zwarte vlek die volgens de buienradar over 10 minuten over mij heen komt?
Mooi, ga ik naar het westen. Dit weer is geen pretje als je op kantoor zonder airco zit. En dit weekend weer koud en regen, zoals gewoonlijkquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:19 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Die verschillen... als ik ga verhuizen is het richting het oosten
Ik nodig je uit om eens in Arnhem te komen kijken. In dit hele jaar hebben we letterlijk 1 onweersbui gehad. 1.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:28 schreef marcel-o het volgende:
Hier in Rdam komt de zon weer door.
gelijk benauwd![]()
heb welgeteld 1 harde klap gehad vlak voor de 1e bui over kwam.
beetje regen en dat was t weer.
dat was t voor dit jaar...
echt het meest saaie onweers/storm jaar wat ik me kan bedenken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |