Ja hoor ik heb net het hele programma op Uitzending Gemist gekeken met ondertiteling.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:29 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel jammer. Valt dat niet aan te zetten in Uitzending Gemist?
Ditquote:Op woensdag 4 september 2013 22:28 schreef static het volgende:
Ik zit met plaatsvervangende schaamte te kijken. Hoe genant dit.
En dit.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat n volk![]()
Normaal gaat bij alles van powned mn nekharen overeind, maar met deze benadering was ik t wel soort van eens!
Ze hebben natuurlijk gecast op dit soort mensen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:26 schreef Pap89 het volgende:
Stereotypen worden weer bevestigd.
Allemaal geen geld.
Maar owee als er even geen shag/bier/vlees is
Dat is het hele doel van TV, het moet vermaken, en dat doet het zekerquote:Op donderdag 5 september 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk gecast op dit soort mensen.
Ik heb een stukje gezien, en vind het erg trieste t.v. Het is bekend dat er dergelijk mensen zijn, en ik snap niet waarom je daar voor je lol naar zou kijken, ik vind het ergerlijk.
Daarnaast is dit programma nogal stigmatiserend. Alsof dit een representatieve weergave is van mensen met een bijstanduitkering/ mensen die in de schuldsanering zitten. Dat wil Powned natuurlijk wel doen geloven, dat is het doel van dit stemmingmakende programma.
Ze worden komende week aan het werk gezet. Dus ik neem aan dat het meteen de laatste aflevering is.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:40 schreef Operc het volgende:
Weet iemand hoeveel afleveringen er komen?
Akkoord. Maar dit soort mensen zijn toch eerder ergerlijk dan vermakelijk? Die mensen staan toch precies waar veel van de PowNED achterban een hekel aan heeft. Waarom vinden ze dit dan leuk? Kicken ze er op dat ze hun vooroordelen bevestigd zien worden?quote:Op donderdag 5 september 2013 20:58 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat is het hele doel van TV, het moet vermaken, en dat doet het zeker
Ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Akkoord. Maar dit soort mensen zijn toch eerder ergerlijk dan vermakelijk? Die mensen staan toch precies waar veel van de PowNED achterban een hekel aan heeft. Waarom vinden ze dit dan leuk? Kicken ze er op dat ze hun vooroordelen bevestigd zien worden?
dat verbaast me eigenlijk niet. wat me wel verbaast is dat ze een au pair nemen TERWIJL ze werkloos zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd dat een au pair voordeliger is dan reguliere kinderopvang.
Het erge is dat veel mensen dat al denken, en hun vooroordelen zo bevestigd zien. Erg stigmatiserend allemaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:09 schreef SEMTEX het volgende:
God, ik trapte er bijna in, na het zien van dit programma. Denken dat alle mensen in de bijstand zulke smerige klagende profiteurs zijnMaar dat is wat Powned mij graag wil doen geloven
Evengoed een erg grappig programma
Ze roken toch niet !!!!!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:06 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat verbaast me eigenlijk niet. wat me wel verbaast is dat ze een au pair nemen TERWIJL ze werkloos zijn.
Ik snap je punt, maar ben het er niet mee eens dat Powned in de eerste aflevering generaliseert naar alle uitkeringsgerechtigden. Ze laten gewoon het deel zien dat inderdaad schofterig is, niet meer en niet minder, vind ik.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het erge is dat veel mensen dat al denken, en hun vooroordelen zo bevestigd zien. Erg stigmatiserend allemaal.
Bij de Puy de Dome in de buurt. Zou grappig zijn als rutger ze met een fiets die berg op stuurde. Ik zie het geklaag en gekanker al voor mequote:Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb het net teruggekeken. Wat een prachtige televisie weer![]()
Hier is het trouwens, in de Auvergne in Midden-Frankrijk. Een regio die in het programma Ik Vertrek ook regelmatig terugkeert.
Er werd ook vermeld dat ze wel 1 miljoen omzet hadden. Ik denk dat de kosten heel wat hoger lagen. Ik snap ook niet hoe deze mensen zo kunnen leven. Eigenlijk zitten ze een beetje tussen twee werelden inquote:Op donderdag 5 september 2013 23:47 schreef SEMTEX het volgende:
Het blijft een feit dat ze wel de ergst mogelijke stellen uitgekozen hebben, stellen waarvan ik niet begrijp dat die durven aankloppen bij de voedselbank. En zo'n failliete gast met nog steeds een dik huis en een au pair? Heeft die geen hypotheeklasten, staat het huis niet te koop, heeft-ie geen budgetcoach oid?
Die vent is duidelijk van de toren gevallen, beetje type bankier die zelfmoord pleegt, maar bij hem is dat mislukt dus nu is hij manisch depressief..quote:Op donderdag 5 september 2013 23:47 schreef SEMTEX het volgende:
Het blijft een feit dat ze wel de ergst mogelijke stellen uitgekozen hebben, stellen waarvan ik niet begrijp dat die durven aankloppen bij de voedselbank. En zo'n failliete gast met nog steeds een dik huis en een au pair? Heeft die geen hypotheeklasten, staat het huis niet te koop, heeft-ie geen budgetcoach oid?
misschien heeft ie nog recht op WW? Dan kun je ws. nog gewoon een tijdje zo blijven leven.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:47 schreef SEMTEX het volgende:
Zelfstandige dus geen recht op WWquote:Op donderdag 5 september 2013 23:55 schreef Palomar het volgende:
[..]
misschien heeft ie nog recht op WW? Dan kun je ws. nog gewoon een tijdje zo blijven leven.
Dat is heel wat anders dan winst.quote:
Als je verder had gelezen had je gezien dat ik zei: Ik denk dat de kosten heel wat hoger lagen.quote:
klopt ook wel redelijk hoor. er zijn hele volkstammen die nog nooit gewerkt hebben en dat gaat van generatie op generatie. en ze kunnen er niks aan de doen want de hele wereld is tegen hunquote:Op donderdag 5 september 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk gecast op dit soort mensen.
Ik heb een stukje gezien, en vind het erg trieste t.v. Het is bekend dat er dergelijk mensen zijn, en ik snap niet waarom je daar voor je lol naar zou kijken, ik vind het ergerlijk.
Daarnaast is dit programma nogal stigmatiserend. Alsof dit een representatieve weergave is van mensen met een bijstanduitkering/ mensen die in de schuldsanering zitten. Dat wil Powned natuurlijk wel doen geloven, dat is het doel van dit stemmingmakende programma.
ze roken niet he dan verdien je een au pair!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:06 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat verbaast me eigenlijk niet. wat me wel verbaast is dat ze een au pair nemen TERWIJL ze werkloos zijn.
in elke grote stad hoef je echt niet lang te zoeken hoor voor je dit soort mensen tegen komt. stap bv maar eens een supermarkt binnen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:47 schreef SEMTEX het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |