Ojaquote:
7775 ?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:24 schreef MadMaster het volgende:
Waar staat vandaag het cijfer 5774 voor?
Mij best...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 september 2013 13:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mij best...
Ga nu een overlge in, dus een hint staat in de spoiler...Sorry, als ik het antwoord niet weet ga ik soms een beetje vervelend doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
yepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijnquote:The toe bone's connected to thebone,
Thebone's connected to the
bone,
Thebone's connected to the
bone,
Now shake dem skeleton bones!
Spoiler hoeft natuurlijk niet het antwoord te zijn, kan ook een hint zijn, wat MM ook al zegt:quote:Op woensdag 4 september 2013 13:32 schreef plagvreugd het volgende:
Wat mij betreft krijgt tomtomaat wel het punt omdat hij wel het onderdeel jaartelling had (wat in de spoiler van de vragensteller stond).
quote:Op woensdag 4 september 2013 13:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mij best...
Ga nu een overlge in, dus een hint staat in de spoiler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Je hebt gelijk, had ik verkeerd gelezenquote:Op woensdag 4 september 2013 13:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Spoiler hoeft natuurlijk niet het antwoord te zijn, kan ook een hint zijn, wat MM ook al zegt:
[..]
1 van de 3 is ankle, maar tussen teen en enkel zit nog wat.quote:
Nee. Denk eenvoudiger en groter.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:50 schreef Mark het volgende:
Ken het liedje wel, maar nooit zo precies geluisterd. Heel?
Wie?quote:(Amsterdam, 16 maart 1940 – aldaar, 30 januari 1994) was een Nederlands PvdA-politicus.
Vanaf 1971 tot 1973 zat hij voor de PvdA in de Tweede Kamer. Daarna was hij van 1973 tot 1977 staatssecretaris van stadsvernieuwing op het ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening in het Kabinet-Den Uyl. Tijdens zijn bewind gaf hij een grote stimulans aan zijn portefeuille. Hierna was hij wederom een jaar Kamerlid.
Van 1978 tot 1986 was hij wethouder van de gemeente Amsterdam, nu met als portefeuille: woningzaken, stadsvernieuwing, bouw- en woningtoezicht en grondbedrijf).was een politicus die zich weinig aantrok van de heersende mores. Zo ging hij meestal in een spijkerpak gekleed en had hij dikwijls geen stropdas om. Verder was hij een voorstander van helder taalgebruik in de politiek en in de ambtenarij.
Een bekende uitspraak vanis: "Is dit beleid of is hier over nagedacht?" Vaak wordt aangenomen dat de uitspraak "In gelul kan je niet wonen" van
komt. Ten onrechte echter. Weliswaar staat deze uitspraak vermeld op het straatnaambord van het naar hem vernoemde fietspad in de Amsterdamse wijk Gein 3 - een van de wijken die onder zijn wethouderschap zijn ontwikkeld - maar de oorspronkelijke uitspraak was "In geouwehoer kan je niet wonen" en stond vermeld op een verkiezingsaffiche voor de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen van 1978.
Daar had ik nog nooit van gehoord en is niet juist, dat is kennelijk deze meneerquote:Op woensdag 4 september 2013 14:20 schreef Mark het volgende:
De rooie Reus, hoe heet hij ook alweer....
Dank voor het waarnemen en het kapot maken van de vraag...quote:Op woensdag 4 september 2013 13:09 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
yep
stand 2962
tomtomaat 1
Of nou ja, niet chinees, leert googlen mij, maar in de spoiler staat alleen jaartelling.
Sryquote:Op woensdag 4 september 2013 14:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank voor het waarnemen en het kapot maken van de vraag...
Yepyep, mssn was ik wat snel met het geven van een hint.quote:
Die had ik zelf ook verwacht, maar evenmin top 3, net als Paulusquote:
Pius X ken ik qua naam en dat zijn er dus sowieso al 10 geweest...quote:Op woensdag 4 september 2013 14:40 schreef Mark het volgende:
[..]
Die had ik zelf ook verwacht, maar evenmin top 3, net als Paulus
Die laatste moest ik zelf even checken, maar:quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Mark het volgende:
Proctor & Gamble
Unilever
Reckitt benckiser?
quote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef Burnett het volgende:
Meteoriet => 'uitsterven' dinosauriers
It-it-it's me, hurray!!quote:
Die zanger van Type O negative...?quote:Op woensdag 4 september 2013 16:51 schreef Mark het volgende:
Niet moeilijk voor een fan
Laatste voor mij:
Met wie was Ilona Staller van 1991 tot 1994 getrouwd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben weg
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Foenetisch correctquote:
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:47 schreef lubje25 het volgende:
hans van willegenburg en mireille bekooij?
quote:
Mooi volledig antwoord...quote:Op donderdag 5 september 2013 09:09 schreef pipster het volgende:
De poortader gaat niet naar het hart, maar naar een orgaan de andere aders lopen naar het hart...
Het is inderdaad Gaelic voor 'proost/gezondheid'...quote:Op donderdag 5 september 2013 09:44 schreef outtayourleague het volgende:
'proost', of 'op je gezondheid' misschien?
Dacht ooit eens zoiets gehoord te hebben:?
quote:Op donderdag 5 september 2013 09:49 schreef outtayourleague het volgende:
volgens mij zeg je iets dat klinkt als: slandjevah
Stand AKQ #2962:quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 5 september 2013 10:16 schreef outtayourleague het volgende:
Heb werkelijk helemaal slap gelegen om het gebruik van de verkeerd opgemeten Stonehenge-prop
Connelly, maar okeequote:
vooral deze opmerkingquote:Op donderdag 5 september 2013 10:19 schreef Mark het volgende:
[..]
David St. Hubbins: I do not, for one, think that the problem was that the band was down. I think that the problem *may* have been, that there was a Stonehenge monument on the stage that was in danger of being *crushed* by a *dwarf*. Alright? That tended to understate the hugeness of the object.
Ian Faith: I really think you're just making much too big a thing out of it.
Derek Smalls: Making a big thing out of it would have been a good idea.
quote:Op donderdag 5 september 2013 10:28 schreef pipster het volgende:
Het werkelijk verschrikkelijke 30 Seconds to Mars.
quote:[Nigel is playing a soft piece on the piano]
Marty DiBergi: It's very pretty.
Nigel Tufnel: Yeah, I've been fooling around with it for a few months.
Marty DiBergi: It's a bit of a departure from what you normally play.
Nigel Tufnel: It's part of a trilogy, a musical trilogy I'm working on in D minor which is the saddest of all keys, I find. People weep instantly when they hear it, and I don't know why.
Marty DiBergi: It's very nice.
Nigel Tufnel: You know, just simple lines intertwining, you know, very much like - I'm really influenced by Mozart and Bach, and it's sort of in between those, really. It's like a Mach piece, really. It's sort of...
Marty DiBergi: What do you call this?
Nigel Tufnel: Well, this piece is called![]()
Friends niet dan ?quote:Op donderdag 5 september 2013 10:42 schreef Mark het volgende:
Nog pijnlijker is dat die serieus zijn
quote:
Superchannel ?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:58 schreef ScottTracy het volgende:
was een abonneetelevisiezender die tussen 1985 en 1997 in Nederland en België te ontvangen was.
Wat is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
onechtelijk kind die haar vader via de rechter tot het erkennen van haar probeert te dwingen?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:11 schreef pipster het volgende:
Mooie stad is dat ook
Waarom was deze dame - Diana Nyad - afgelopen week in het nieuws?
Je bedoelt Koning albert en zijn slippertje?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:13 schreef lubje25 het volgende:
[..]
onechtelijk kind die haar vader via de rechter tot het erkennen van haar probeert te dwingen?
yep maar dat was dus een andere dame in het nieuwsquote:Op donderdag 5 september 2013 14:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Je bedoelt Koning albert en zijn slippertje?
de Geusquote:
quote:
Lindsey Vonn iddquote:
Geef mij twee van de vijf ontbrekende namen.quote:Hij was profwielrenner van 1935 tot 1946. Hij was een jongere broer van. Beiden werden geboren in Nederland, maar waren later woonachtig in Frankrijk, waar hun ouders een boerenbedrijf begonnen in de buurt van Toulouse. Een bijzonderheid is dat
samen met zijn broer
,
en
in 1936 deel uitmaakte van de eerste Nederlandse wielerploeg in de Ronde van Frankrijk geleid door de journalist
. Hij behaalde in deze Tour de vijftiende plaats in het eindklassement. In de Tour van 1939 zou hij nogmaals een vijftiende plaats behalen.
heeft viermaal aan de Tour deelgenomen en heeft deze alle vier uitgereden. Zijn aanvankelijk succesvolle carrière als wielrenner werd onderbroken door de Tweede Wereldoorlog. Na de oorlog keerde
terug in het peloton en zou in 1946 nog eenmaal deelnemen aan de Tour. In 1948 vroeg
hem als zijn opvolger ploegleider te worden van de Nederlandse ploeg in de Tour de France, maar
gaf de voorkeur aan zijn net geopende rijwielzaak in Toulouse. In deze Franse stad zou hij zijn hele leven blijven wonen.
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:47 schreef Mark het volgende:
Kan alleen gokken op de broers Van Est, maar zal wel fout zijn
Zie boven.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:03 schreef plagvreugd het volgende:
dan roep ik voor de lol van est.
Dat is Theo Middelkamp, maar zijn broer(s) ken ik nietquote:Op donderdag 5 september 2013 15:01 schreef nightcowboy het volgende:
= eerste Nederlandse wereldkampioen op de weg.
Dat is één.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is Theo Middelkamp, maar zijn broer(s) ken ik niet
Oh ik dacht dat t gewoon meteen maar weer een nieuwe vraag was, sry.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:01 schreef nightcowboy het volgende:
= Eerste Nederlandse etappewinnaar Ronde van Frankrijk en tevens eerste Nederlandse wereldkampioen op de weg.
Heb het maar even opgezocht en ik had onbewust AG in gedachte, maar dan in een andere rolquote:
Oké.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:21 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat t gewoon meteen maar weer een nieuwe vraag was, sry.
Albert van Schendelquote:Op donderdag 5 september 2013 15:33 schreef plagvreugd het volgende:
van den berg en van schie.
(wilde gok)
Ah, ik dacht Ab Geldermans, verkeerd gekeken @quote:
yepquote:
Wie zijnquote:är en av dockorna i Sesam.
skapades 1969 för en reklamfilm för chips.
är, som namnet indikerar, besatt av kakor ("-Kaka! Kaka!"). Han gör vad som helst för en kaka, och när kakorna på kakfatet är slut, äter han helt sonika fatet!
är vän med
och
, och när
inte är hemma, driver han
till vanvett med sin längtan efter kakor.
sjunger också ibland, den mest kända av hans låtar är "K står för Kaka (och Kaka är bra)".
Närvisades i svensk TV lästes hans röst av skådespelaren Ernst Günther.
plagvreugd +1quote:Op donderdag 5 september 2013 18:35 schreef plagvreugd het volgende:
professor Peacock, Aad de mos en Cleopatra.
Uit Sesamstraat dus.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:08 schreef nightcowboy het volgende:
Nee.en
zijn wel een duo trouwens.
Bingo.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:27 schreef lubje25 het volgende:
bert en ernie en het cookiemonster?
quote:
Nadal Ferrer Djokovitch Wrawinka ?quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:29 schreef BeamofLight het volgende:
Laten we die open
Noem de 4 halve finalisten op de US Open (heren enkel)
Ferrer foutquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nadal Ferrer Djokovitch Wrawinka ?
Gasquets dusquote:
een schoen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:40 schreef tong80 het volgende:
Welk kledingstuk was achteraf cruciaal in het OJ-Simson proces ?
Henk Teerlingen ?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:57 schreef Mark het volgende:
Wat is een teerling in het gezegde: de teerling is geworpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |