abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 september 2013 @ 00:45:20 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130801508
Waarom is elk provinciaal geneuzel in een land als Syrië ineen belangrijk?

Niet. we horen wel hoe het afloopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 01:00:00 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130801516
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is elk provinciaal geneuzel in een land als Syrië ineen belangrijk?

Niet. we horen wel hoe het afloopt.
Omdat het NIET provinciaal is (check je sms)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130801638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat het NIET provinciaal is (check je sms)?
Wel man. Er zit gewoon niet genoeg olie in de grond, dat is alles :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 01:20:40 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130801673
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel man. Er zit gewoon niet genoeg olie in de grond, dat is alles :)
-

Gas(leiding), achterlijke rebellen en een lont in het kruitvat

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 04-09-2013 05:03:38 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130802703
quote:
(Reuters) - Secretary of State John Kerry briefly opened the door on Tuesday to authorizing U.S. ground troops in Syria, but quickly slammed it shut and told Congress that any resolution approving military force would prohibit "boots on the ground."
Verboden tot dat straks de situatie is van-> als je A begint moet je ook B uitvoeren

Ze zijn namelijk van mening dat het Syrische volk voornamelijk seculier is en dat dat ervoor zal zorgen dat de al qaida en soortgelijke bewegingen hiermee nooit een kans zullen hebben en dus ook verdwijnen nadat Assad is verslagen.
pi_130802823
Senatoren VS stellen resolutie aanval Syrië op
De Amerikaanse regering weet in Washington steeds meer steun te vergaren voor een beperkte aanval op Syrië.
AFP

Na de belangrijkste Democratische en Republikeinse leiders in het Amerikaanse Congres heeft ook de top van de belangrijke Senaatscommissie voor Buitenlandse Zaken dinsdag duidelijk gemaakt een militaire interventie te steunen.

De commissie stemt woensdag (lokale tijd) over een resolutie waarin acties in Syrië worden goedgekeurd. Aan zo'n interventie worden volgens de eerste versie van de resolutie wel strikte voorwaarden verbonden: zo is de inzet van grondtroepen taboe en mag het ingrijpen in eerste instantie hooguit zestig dagen duren. Als de omstandigheden het vereisen, kan de actie daarna één keer met dertig dagen verlengd worden.

Als de commissie de resolutie aanneemt, moet de voltallige Senaat erover stemmen. Ook het Huis van Afgevaardigden moet nog een definitief besluit nemen. Dat zal op zijn vroegst volgende week gebeuren, zo verwachten betrokkenen.

President Barack Obama beschuldigt de Syrische president Bashar al-Assad van het inzetten van gifgas tegen zijn eigen bevolking, met meer dan 1.400 doden als gevolg. Als opperbevelhebber van het leger mag Obama weliswaar persoonlijk een aanval bevelen, maar hij heeft ervoor gekozen eerst het Congres om steun te vragen.

Zowel de Democratische als de Republikeinse top heeft zich uitgesproken voor ingrijpen, maar binnen beide partijen bestaat ook weerstand. Van een gelopen race lijkt geen sprake.

Nu.nl
pi_130803142
quote:
Poetin sluit steun aan VN-resolutie niet uit
De Russische president Vladimir Poetin heeft het Westen woensdag opnieuw gewaarschuwd niet op eigen houtje militaire actie te ondernemen tegen Syrië.
Maar als vast komt te staan dat het Syrische regime chemische wapens heeft ingezet, sluit hij steun van Rusland aan een VN-resolutie voor militaire actie tegen Syrië niet uit.
Een aanval zonder VN-mandaat zou ,,agressie'' zijn, aldus Poetin in een interview. De president liet ook weten dat Rusland contracten voor wapenleveranties aan Syrië zal nakomen.

nu.nl
Is Poetin langzaam aan het draaien?
  woensdag 4 september 2013 @ 08:11:41 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130803156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:10 schreef L3gend het volgende:

[..]

dat zegt tie natuurlijk niet als hij weet dat de rebellen het gifgas gebruikt hebben...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130803529
quote:

[..]

Daar lijkt dit wel heel erg op inderdaad. Dat zou ik wel erg vreemd vinden.

Hier is de tekst van het hele interview:

quote:
NOVO-OGARYOVO, Russia (AP) -- President Vladimir Putin warned the West against taking one-sided action in Syria but also said Russia "doesn't exclude" supporting a U.N. resolution on punitive military strikes if it is proved that Damascus used poison gas on its own people.
http://hosted.ap.org/dyna(...)=2013-09-04-01-04-08

Ik denk dat Poetin er van overtuigd is dat de VN geen bewijs tegen het regime van Assad heeft.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130803572
http://www.washingtonpost(...)23-b12c-c0b0d9d4fe0a

Vervolgens reageert hij met:

John McCain ‏ https://twitter.com/SenJohnMcCain
Scandal! Caught playing iPhone game at 3+ hour Senate hearing - worst of all I lost!

Seniele idioot :{
-géén blogabet, bvd-
pi_130803605
quote:

[..]

Zie het complete interview.

http://www.theglobeandmai(...)gas/article14103738/

Daaruit blijkt dat hij eerst overtuigt wil worden vooraleer hij 'eventueel' een actie goedkeurt, terwijl hij eerst pertinent weigerde te geloven dat Assad tot zoiets in staat zou zijn en op basis daarvan zijn veto betreffende een militaire actie tegen Syrië heeft uitgesproken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130803606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:51 schreef MagicIsland1 het volgende:

John McCain ‏@SenJohnMcCain
Scandal! Caught playing iPhone game at 3+ hour Senate hearing - worst of all I lost!

Wtf? En dit is geen parodieaccount? :') Ouwe seniele gek :') :') :')
pi_130803677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:48 schreef -jos- het volgende:

Ik denk dat Poetin er van overtuigd is dat de VN geen bewijs tegen het regime van Assad heeft.
Hohoho de VS heeft bewijs maar het is topsecret en niemand mag het zien :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130803888
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hohoho de VS heeft bewijs maar het is topsecret en niemand mag het zien :')
De Kamer hier heeft het al gezien als het goed is.
Duitsland en Frankrijk hebben hun eigen onderzoek gedaan en hebben ook bewijzen tegen Assad.

Dus ik vind dit wel een beetje flauw worden onderhand.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:20:07 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130804105
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:09 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

De Kamer hier heeft het al gezien als het goed is.

Select gezelschap van kamerleden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:21:19 #17
45206 Pietverdriet
pi_130804129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:51 schreef MagicIsland1 het volgende:

John McCain ‏ https://twitter.com/SenJohnMcCain

Ik vind het een heerlijk antwoord.
pi_130804184
pi_130804230
het enige schip dat er toe doet is dat vliegdekschip van de amerikanen
  woensdag 4 september 2013 @ 09:35:14 #20
45206 Pietverdriet
pi_130804407
Volgens mij hebben we 4 opties
1. Niet ingrijpen, de partijen moorden elkaar nog jarenlang uit, buiten Syrie hebben we er verder weinig last van.
2. Beperkt ingrijpen, Assad krijgt een paar bommen maar blijft zitten, zijn aanhang vind hem geweldig, ook de NAVO heeft ie doorstaan.
3. Assad naar het stenen tijdperk bombarderen, de opstandelingen winnen en we hebben een staat geregeerd door fundamentalisten met chemische wapens.
De laatste 2 opties bergen bovendien het gevaar in zich dat de verhoudingen met de Russen escaleren.
4. Samen met de Russen er wat aan doen, het land binnentrekken en pacificeren, 10 jaar lang bezet houden ten koste van bedrag ter hoogte van een slordige Amerikaanse staatsschuld aan knaken en dan na eindeloze aanslagen en lijkzakken op het journaal terug trekken en verder niets opgelost hebben.

Laat ze daar lekker de boel zelf uitzoeken
  woensdag 4 september 2013 @ 09:44:46 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130804640
Gisteren een stukje gezien van die senaatscommissie. Daaruit bleek ook weer dat de grootste angst is dat een bombardement Assad verzwakt. Ze willen hem wel "straffen" maar niet verzwakken :')

Probleem is dat als ze hem verzwakken en hij de oorlog verliest, juist dan moeten er alsnog Amerikaanse grondtroepen naartoe om die chemische wapens veilig te stellen, want die wapens in handen van extremisten is compleet onacceptabel. Op die manier wordt de VS dus alsnog in een grootscheepse en mogelijk langdurige en dure oorlog getrokken.

Maar alles wat je tegen Assad doet wat hem niet verzwakt maakt hem natuurlijk juist sterker. Een Arabische held die het westen heeft verslagen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130804679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
1. Niet ingrijpen, de partijen moorden elkaar nog jarenlang uit, buiten Syrie hebben we er verder weinig last van.
2. Beperkt ingrijpen, Assad krijgt een paar bommen maar blijft zitten, zijn aanhang vind hem geweldig, ook de NAVO heeft ie doorstaan.
3. Assad naar het stenen tijdperk bombarderen, de opstandelingen winnen en we hebben een staat geregeerd door fundamentalisten met chemische wapens.
De laatste 2 opties bergen bovendien het gevaar in zich dat de verhoudingen met de Russen escaleren.
4. Samen met de Russen er wat aan doen, het land binnentrekken en pacificeren, 10 jaar lang bezet houden ten koste van bedrag ter hoogte van een slordige Amerikaanse staatsschuld aan knaken en dan na eindeloze aanslagen en lijkzakken op het journaal terug trekken en verder niets opgelost hebben.

5. De VS bombardeert Assad plat, de Russen bombarderen de rebellen plat
6. Westerse bedrijven gaan ginds voor 1500 miljard euro heropbouw doen

Laat ze daar lekker de boel zelf uitzoeken :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 4 september 2013 @ 09:47:05 #23
45206 Pietverdriet
pi_130804701
Syrie veranderen in een kokende glasmassa is ook geen optie
  woensdag 4 september 2013 @ 09:48:16 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130804726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

die russen kijken wel uit na hun afganistan debacle
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 september 2013 @ 10:10:01 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130805261
McCain playing poker tijdens de hearings...

Dit is dus tijdens een hearing over het starten van een oorlog :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')