abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130781263
Aldus tribalwars:
quote:
Hoe ziet de ideale maatschappij eruit. ten eerst hoe zien de huizen eruit ik dacht aan earthships.

Hoe ziet de maatschappij eruit. Die bestaat uit allemaal kleine dorpen. Maximaal zo'n 500 a 1000 mensen per dorp.
Hoe wordt er dan geregeerd. Je hebt een open maatschappij. Een aantal mensen die willen beslissen over belangrijke zaken en de andere mensen in het dorpen beslissen dan of ze er mee eens zijn. De heet actieve democratie. En mensen die corrupt willen zijn of zich heel erg misdragen vliegen het dorp uit die gaan dan maar lekker in de NWO wonen.
En iedereen is zelfvoorzienend zijn eigen stroom zijn eigen eten. En de overig dingen die produceren de dorp genoten voor heel het dorp. En de natuur is heel belangrijk niks wordt verspilt en we hebben respect voor de natuur. Iedereen heeft gelijke rechten en iedereen heeft even veel. En iedereen werkt bijvoorbeeld een paar dagen aan een voorziening voor heel het dorp. Verder staat contact met mensen ook hoog op de agenda de dorp mensen organiseren bijvoorbeeld activiteiten met de buren. En land grenzen bestaan niet waarom zou je die nodig hebben. De aarde is van iedereen. Grenzen zijn er alleen aangebracht om de slaven een gevoel van vrijheid te geven. Maar feit is dat elke land een slaven systeem heeft alleen de vorm ervan verschilt per land. En feite is dat de illuminatie in elke land de baas speelt. Alleen in Landen als Noord Korea en Iran daar zijn ze niet de baas. Daarom zijn die landen ook zogenaamd gevaarlijk.
FYI volgens sommige is deze ideale maatschapij er al!
want alles wat evil is ( moordpartijen aanslagen zolang het maar op grote afstand is gebeurt) is nep ik noem hierbij geen namen.

Tribalwars gaat laten zien hoe een gewone schooljongen een volledige beschaving uit de grond gaat stampen :)

vorige topic aardig van het ondewerp af gegleden dus hier verder over het bovenstaande onderwerp :)
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:03:03 #2
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130781283
Maar vertel eens wat meer over dat licht in de mens. Heb je daar meer ideeen over?
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:03:06 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130781286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

slaven leven niet lang als ik je dorpje binnen val he :P
Je hoeft niet eens in te vallen :P Wacht maar tot iemand een serieuse infectie heeft, en ze de antibiotica toch wel erg missen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_130781298
Jij denkt het toch ook beter te weten, tribal? Wat is precies het verschil tussen jouw mening en de onze? Je hebt al gezegd dat dat is wat jij GELOOFT, het is dus geen zekerheid, net als het onze.

Je zegt ook het beste met de mensch voor te hebben en integer te zijn.
Wij ook.
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:05:28 #5
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130781367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:03 schreef Grumpey het volgende:
Maar vertel eens wat meer over dat licht in de mens. Heb je daar meer ideeen over?
Heb er wat over gelezen een tijd je geleden. is maar een theorie weet nog niet of dit allemaal waar is. Als je gaat kijken naar ziektes als ze de balans van het licht verstoren kun je er waarschijnlijk dood aan gaan of heel lang ziek van blijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
Jij denkt het toch ook beter te weten, tribal? Wat is precies het verschil tussen jouw mening en de onze? Je hebt al gezegd dat dat is wat jij GELOOFT, het is dus geen zekerheid, net als het onze.

Wij ook.
Dat zeg ik niet. Maar jullie nemen alles klakkeloos over van de MSM vooral jou. En dat is vaak geen schop onder te steken zit vol met manipulatie.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130781388
Laten we het vanaf nu weer over de 'ideale maatschappij' hebben. Darwin theorie heeft hier niks te zoeken, daarvoor kan je hier terecht: BNW / Jezus vs Darwin

En voor een discussie over pillen / ziektes ga je hier maar heen: BNW / BigPharma topic #22 Waar donor zijn een level bereikt
★★★
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:06:01 #7
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130781391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:03 schreef motorbloempje het volgende:

Wij ook.
Daar wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Hij gelooft dat en wij geloven dit. Maar toch is 'ons' geloof wel in staat de gemiddelde levensduur te verlengen, communicatie zoals we nu via internet doen mogelijk te maken, efficiency waardoor we nu vrije tijd hebben om te reageren op dit topic te bewerkstelligen etc.
Zijn geloof heeft zich nog niet bewezen.
pi_130781431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:05 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heb er wat over gelezen een tijd je geleden.

[..]

Dat zeg ik niet. Maar jullie nemen alles klakkeloos over van de MSM vooral jou. En dat is vaak geen schop onder te steken zit vol met manipulatie.
Wie zegt dat jouw bronnen niet geschreven zijn door een of andere zolderautist die zich nu dood zit te lachen om wat mensen allemaal niet geloven?
Ja doei.
pi_130781442
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Daar wil ik wel een kanttekening bij plaatsen. Hij gelooft dat en wij geloven dit. Maar toch is 'ons' geloof wel in staat de gemiddelde levensduur te verlengen, communicatie zoals we nu via internet doen mogelijk te maken, efficiency waardoor we nu vrije tijd hebben om te reageren op dit topic te bewerkstelligen etc.
Inhoud heb ik hier even buiten beschouwing gelaten ;)
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:08:43 #10
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130781474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Maar ik hoef ook geen 100 te worden 70 of 80 is al genoeg. Daarnaast vind ik de kwaliteit van leven ook heel belangrijk. Wil wel graag nog wat vrijheid hebben en geen schulden slaaf zijn.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130781525
Lijkt me wel hilarisch, en een goed sociaal-wetenschappelijk project. Een site voor bnw-aanhangers openen, met allerlei allerhande verzonnen theorieën en kijken inhoeverre mensen hier in meegaan!
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:10:36 #12
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130781536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wie zegt dat jouw bronnen niet geschreven zijn door een of andere zolderautist die zich nu dood zit te lachen om wat mensen allemaal niet geloven?
Dat denk ik niet omdat die site's een goede kijk geven van wat er in de toekomst gebeurt. Bijvoorbeeld artikelen van 2 jaar geleden over de 3 wereld oorlog komen beetje voor beetje uit.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:11:45 #13
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130781577
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Lijkt me wel hilarisch, en een goed sociaal-wetenschappelijk project. Een site voor bnw-aanhangers openen, met allerlei allerhande verzonnen theorieën en kijken inhoeverre mensen hier in meegaan!
NWO-aanvraag in spe? :)
pi_130781611
We zitten hier op BNW. Laten we dat niet vergeten mensen.
pi_130781668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
We zitten hier op BNW. Laten we dat niet vergeten mensen.
Natuurlijk, maar met alleen 'ja, dat is nu eenmaal zo'-bewijzen komen ze er niet zo makkelijk vanaf, natuurlijk, zeker niet als er persoonlijke aanvallen op integriteit worden gedaan met deze zelfde insteek.
Ja doei.
pi_130781741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar met alleen 'ja, dat is nu eenmaal zo'-bewijzen komen ze er niet zo makkelijk vanaf, natuurlijk, zeker niet als er persoonlijke aanvallen op integriteit worden gedaan met deze zelfde insteek.
Klopt. Persoonlijke aanvallen is niet de bedoeling. Pesten ook niet. Gaan we op letten.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:16:37 #17
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130781750
In mijn ideale maatschappij komt vrijheid ook hoog te staan. Je mag gaan en staan waar je wilt. En goed zorgen voor de natuur is ook belangrijk we willen nog wel een aarde voor ons kleinkinderen. Denk dat we met de kennis van 500 man makkelijk een systeem kunnen oprichten. Waarin we goede gezond kunnen leven en waarin onze generaties naast ons ook in kunnen leven. Let op in mijn eentje gaat dit natuurlijk nooit lukken. Dus graag mee denken alvast bedankt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:43:05 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130782663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens in te vallen :P Wacht maar tot iemand een serieuse infectie heeft, en ze de antibiotica toch wel erg missen.
nee joh een slablaadje er op leggen en gaat vanzelf over :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:45:12 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130782738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:10 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat denk ik niet omdat die site's een goede kijk geven van wat er in de toekomst gebeurt. Bijvoorbeeld artikelen van 2 jaar geleden over de 3 wereld oorlog komen beetje voor beetje uit.
en 2012 en niburu en aliens die landen en de bevolking die gereduceerd is tot een half miljard en bieber die voor de zoveelste keer dood ging, en zo kan ik wel ff door gaan.
ook artikelen van 2 jaar gelden ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door theguyver op 03-09-2013 20:43:18 ]
pi_130782938
Onze huidige maatschappij is niet ideale maar er is nog ruimte om je eigen beslissingen te maken over hoe veel je wil 'n deeltje van maken.
Tis 'n kwestie van 'loosening the chains'.
Je kan je eigen groenten groeien,eigen bier brouwen,paar wiet plantjes erbij (om te verkopen als je wil)
Energie kosten eenvoudig omlaag brengen met 'n beetje investeren.
Dan zijn je maandlasten wat lager en kan je minder gaan werken als je zo'n slaaf van t systeem voelt.
Tis allemaal niet ideale en wel 'n beetje oneerlijk voor sommige.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130783052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:51 schreef Tingo het volgende:
Onze huidige maatschappij is niet ideale maar er is nog ruimte om je eigen beslissingen te maken over hoe veel je wil 'n deeltje van maken.
Tis 'n kwestie van 'loosening the chains'.
Je kan je eigen groenten groeien,eigen bier brouwen,paar wiet plantjes erbij (om te verkopen als je wil)
Energie kosten eenvoudig omlaag brengen met 'n beetje investeren.
Dan zijn je maandlasten wat lager en kan je minder gaan werken als je zo'n slaaf van t systeem voelt.
Tis allemaal niet ideale en wel 'n beetje oneerlijk voor sommige.
Kan je dat 'wel een beetje oneerlijke voor sommige' uitleggen? :)
★★★
pi_130785890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:55 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Als iets voor de ene bewezen is is het voor de andere niet bewezen dat scheelt per mens. Het feite blijft dat we niet van apen vandaan komen. Want we leven inderdaad op licht wij mensen misschien zelfs ook dieren. Maar waarschijnlijk alleen mensen hebben een licht in zich. Met dat licht leven wij als het licht uitgaat ga je inderdaad dood. Mensen zijn lichtwezens. Veel ziektes hebben ook te maken met het blokkeren van de oerbron of hoe je het ook noemt. En een mens gaat niet dood alleen het fysieke gedeelte gaat dood. De ziel,astrale body of hoe je het ook noemt gaat niet dood dat gedeelte is echt van jouw het andere gedeelte is maar de machine. De ziel wordt waarschijnlijk naar de dood weer in een andere lichaam gezet en zo leef je verder. Dit is de theorie die ik het meeste geloof.
Dit vind ik echt een post waardig om in de OP te zetten. :D

Niet van de apen, astrale body, oerbron, waar haal je het toch allemaal vandaan? :')
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:42:04 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130789606
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Niet van de apen, astrale body, oerbron, waar haal je het toch allemaal vandaan? :')
een beetje van jezelf en een beetje van maggi :Y
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:09:20 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130794447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

een beetje van jezelf en een beetje van maggi :Y
Niet teveel maggi he, krijg je kanker van.
pi_130794530
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ook al? -O-
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:11:47 #26
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130794594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook al? -O-
Het is complot tussen Nestle en de farmaceutische pillenindustrie. Wel zo winstgevend.
pi_130794671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:11 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het is complot tussen Nestle en de farmaceutische pillenindustrie. Wel zo winstgevend.
Tjonge jonge wat deprimerend :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:14:30 #28
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130794742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tjonge jonge wat deprimerend :{
Hangt er van af. Als gesponsorde wetenschapper reken ik me rijk ^O^
pi_130794975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:14 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Hangt er van af. Als gesponsorde wetenschapper reken ik me rijk ^O^
Uhuh. Begrijp ik :Y
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:18:28 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130798706
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Grumpey het volgende:

[..]

-O- sjit
  woensdag 4 september 2013 @ 01:31:29 #31
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130801778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe meer mensen wakker worden hoe meer mensen met BNW ideeen mee zullen gaan. Tis alleen een kwestie van tijd.
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 01:32:46 #32
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130801786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt. Persoonlijke aanvallen is niet de bedoeling. Pesten ook niet. Gaan we op letten.
Let je dan ook op alle aanvallen die BNW aanhangers krijgen van mensen als EMS bv? Daar heb ik je nog nooit iets over zien zeggen nl.
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 01:36:24 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130801815
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat wij van de apen afstammen is ook maar een THEORIE.
Feyenoord!
  † In Memoriam † woensdag 4 september 2013 @ 03:02:40 #34
88815 The_Emotion
98.3
pi_130802395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat genetisch onderzoek mij verteld heeft is dat chimpansees en bonobo's toch heel dicht bij de mens staan, daarnaast verschillen we ook niet veel, chimps zijn wat hariger en wat sterker gebouwd, mensen hebben meer koppie koppie.
Wat ook gebleken is dat verschillende chimpansee/bonobo stammen een cultuur creëren, het ene groepje is het andere niet. De ene club gaat op jacht, terwijl de anderen met een stokje mieren uit een holletje lokken.

Even ontopic, de perfecte maatschappij bestaat alleen in het smurfendorp.
Al lopen over de smurfen ook theorien rond dat het eigenlijk nazi's of commies zouden zijn.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_130802419
quote:

[..]

Dat is het mooie van wetenschap. We gaan af op de meest kloppende theorie maar accepteren dat hierin verbetering mogelijk is en moedigen herziening en verbetering ook aan. Vooralsnog is het de meest uitgebreid beargumenteerde en bewezen theorie, en daarom het dichtst bij de waarheid voor zoverre die bekend is bij ons.

Dan mag het een theorie zijn, maar afgaan op een andere theorie die in jouw beleving misschien logischer klinkt, doet niets af aan wetenschappelijke bewijzen die het gewoon 99x zo aannemelijk en bewijsbaar maken dat Darwin's evolutietheorie waarschijnlijk gewoon een hard feit is. Ook al is dat nu misschien maar met 99% zekerheid te zeggen, ga ik daar liever op af als oerbronnen, astrale bodies, spontane creatie van de mens en al dat soort onbewezen hersenspinsels.

Anyway, we dwalen af. Om maar weer even ontopic te gaan:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 03:02 schreef Remqo het volgende:

Al lopen over de smurfen ook theorien rond dat het eigenlijk nazi's of commies zouden zijn.
Eens. Perfectie bestaat niet. Bestond het wel, dan heeft de evolutietheorie inderdaad geen schijn van kans, dan had dat bebaarde mannetje in de lucht het wel gelijk goed gedaan in die 7 dagen. :')
  † In Memoriam † woensdag 4 september 2013 @ 03:23:23 #36
88815 The_Emotion
98.3
pi_130802436
Tribalwars neemt de maatschappij over?
Hier een voorbeeld:

"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_130803201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoe meer mensen wakker worden hoe meer mensen met BNW ideeen mee zullen gaan. Tis alleen een kwestie van tijd.
lees mijn post nog eens :')
Ja doei.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:28:34 #38
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130803320
Net zoals de bigban theorie. Daar heb je nog niet zoveel aan. Als je niet weet hoe de knal in een keer uit het niks komt.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:29:19 #39
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130803328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als we genoeg tijd krijgen.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:31:05 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130803343
The Big Ban. Die heb ik nog meegemaakt ... Viva la revolucion!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_130803354
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:31 schreef Copycat het volgende:
:D :'( :D
Ja doei.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:33:27 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130803364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:28 schreef tribalwars het volgende:
Net zoals de bigban theorie. Daar heb je nog niet zoveel aan. Als je niet weet hoe de knal in een keer uit het niks komt.
dus jij bent voor de 6000 jaar theorie?
en de big bang is inderdaad een theorie..

leuk filmpje voor je tribal :)

In mijn ogen had deze beste man cabaretier moeten worden.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:34:32 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130803382
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:31 schreef Copycat het volgende:
Big ban is geen theorie tribal is al keer geband van BNW he..
:D
pi_130803403
Nee, daar had Cc. het niet over ...
Ja doei.
  woensdag 4 september 2013 @ 08:37:28 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130803414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, daar had Cc. het niet over ...
i know..
Maar goed er is hiervoor al een topic en zo..
zullen we proberen weer een beetje ontopic te blijven?
  woensdag 4 september 2013 @ 08:49:18 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130803546
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:37 schreef theguyver het volgende:
i know..
Maar goed er is hiervoor al een topic en zo..

http://wiki.fok.nl/index.php/Kittengate
  woensdag 4 september 2013 @ 08:53:45 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130803614
quote:
:D kitten-gate omg ty voor de leesvoer.
:{ jammer dat hele topic opgeruimd is.. kan er weinig meer van maken wat het probleem nu eigenlijk was.. :'(

[ Bericht 18% gewijzigd door theguyver op 04-09-2013 09:01:00 ]
  woensdag 4 september 2013 @ 09:15:57 #48
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130804041
quote:

[..]

Twee dingen:
1 - mensen stammen niet van apen af, mensen en apen hebben een recente gezamelijke voorouder.
2 - Een wetenschappelijke theorie is een hypothese waarvan jarenlang geprobeerd is deze te ontkrachten. Om te zeggen dat evolutie 'maar een theorie' is, is gelijk aan zeggen dat de aanwezigheid van zwaartekracht maar een theorie is.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 09:25:58 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130804215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Twee dingen:
1 - mensen stammen niet van apen af, mensen en apen hebben een recente gezamelijke voorouder.
2 - Een wetenschappelijke theorie is een hypothese waarvan jarenlang geprobeerd is deze te ontkrachten. Om te zeggen dat evolutie 'maar een theorie' is, is gelijk aan zeggen dat de aanwezigheid van zwaartekracht maar een theorie is.
als je punt 2 lang genoeg ontkent merk je dat je niet aangetrokken word aan de aarde maar eerder naar de aarde word geduwd..
pi_130804410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

als je punt 2 lang genoeg ontkent merk je dat je niet aangetrokken word aan de aarde maar eerder naar de aarde word geduwd..
Vooral 's ochtends heb ik daar last van.
Ja doei.
pi_130805301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Let je dan ook op alle aanvallen die BNW aanhangers krijgen van mensen als EMS bv? Daar heb ik je nog nooit iets over zien zeggen nl.
Beter lezen en op edits letten dan . En voor dit soort dingen hebben we BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
pi_130805505
+ dit knopje: warnsmall.png

als je iets niet tof vindt aan een post kun je dat met dat knopje laten weten.
Ja doei.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:20:39 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130805588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 03:02 schreef Remqo het volgende:

[..]

Wat genetisch onderzoek mij verteld heeft is dat chimpansees en bonobo's toch heel dicht bij de mens staan, daarnaast verschillen we ook niet veel, chimps zijn wat hariger en wat sterker gebouwd, mensen hebben meer koppie koppie.
Wat ook gebleken is dat verschillende chimpansee/bonobo stammen een cultuur creëren, het ene groepje is het andere niet. De ene club gaat op jacht, terwijl de anderen met een stokje mieren uit een holletje lokken.

Klopt. Maar het blijft theorie.

Deze man heeft zo zijn eigen theorie:

Feyenoord!
pi_130805664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het is niet eerlijk! :'( :'( ems krijgt nooit straf maar ik wel. boehoe!
Conscience do cost.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:25:38 #55
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130805756
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 03:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat is het mooie van wetenschap. We gaan af op de meest kloppende theorie maar accepteren dat hierin verbetering mogelijk is en moedigen herziening en verbetering ook aan. Vooralsnog is het de meest uitgebreid beargumenteerde en bewezen theorie, en daarom het dichtst bij de waarheid voor zoverre die bekend is bij ons.

Dan mag het een theorie zijn, maar afgaan op een andere theorie die in jouw beleving misschien logischer klinkt, doet niets af aan wetenschappelijke bewijzen die het gewoon 99x zo aannemelijk en bewijsbaar maken dat Darwin's evolutietheorie waarschijnlijk gewoon een hard feit is. Ook al is dat nu misschien maar met 99% zekerheid te zeggen, ga ik daar liever op af als oerbronnen, astrale bodies, spontane creatie van de mens en al dat soort onbewezen hersenspinsels.

Anyway, we dwalen af. Om maar weer even ontopic te gaan:

[..]

Eens. Perfectie bestaat niet. Bestond het wel, dan heeft de evolutietheorie inderdaad geen schijn van kans, dan had dat bebaarde mannetje in de lucht het wel gelijk goed gedaan in die 7 dagen. :')
Er is anders heel veel kritiek op de evolutietheorie. Zo kan de theorie niet verklaren hoe het eerste levende organisme is ontstaan. En je hebt natuurlijk de Missing Link. Een enorme grote evolutiestap die de mens gemaakt heeft in hele korte tijd zonder dat daar ook maar iets over terug te vinden is. De Sumerische Kleitabletten hebben daar een erg interessant verhaal over. :)
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 10:29:08 #56
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130805850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Twee dingen:
Onzin. Er zitten enorm veel zwakke punten in de evolutietheorie die gewoon niet verklaard kunnen worden. Zwaartekracht is heel wat anders. Dat is er nou eenmaal, dat is een natuurwet. Waar wij vandaan komen en hoe de huidige mens ontstaan is is een compleet ander verhaal.
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 10:30:54 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130805904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is niet eerlijk! :'( :'( ems krijgt nooit straf maar ik wel. boehoe!
Ik heb nog nooit een opmerking gehad wat betreft persoonlijke aanvallen. Jij?
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 10:34:38 #58
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130805999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Onzin. Er zitten enorm veel zwakke punten in de evolutietheorie die gewoon niet verklaard kunnen worden. Zwaartekracht is heel wat anders. Dat is er nou eenmaal, dat is een natuurwet. Waar wij vandaan komen en hoe de huidige mens ontstaan is is een compleet ander verhaal.
dus jij zou eerder de 6000 jaar theorie gelove dan evolutie?
bedoel de evolutie is aangetoont, en mocht je geld willen verdienen lees ff hieonder.

Kent Hovind biedt $ 250.000 aan diegene die sluitend bewijs kan leveren dat er geen andere verklaringen mogelijk zijn voor het ontstaan van de aarde en het leven dan de huidige wetenschappelijke inzichten, die hij samen de evolutietheorie noemt. Hovind wil onder andere bewijs zien dat een nieuwe soort kan ontstaan uit een andere soort. De geldprijs wordt aangeboden sinds 1990. Het bedrag was eerst $ 10.000, later werd het verhoogd naar $ 250.000.

Deze opdracht wordt bekritiseerd door wetenschappers omdat hij vereist dat alle, ook absurde, ontstaanstheorieën eerst ontkracht moeten worden alvorens een bewijs voor de evolutietheorie geaccepteerd wordt:
"Prove beyond reasonable doubt that the process of evolution [..] is the only possible way [..]"
Deze formulering maakt de opdracht onwetenschappelijk omdat het bijvoorbeeld onmogelijk is de theorie dat kabouters de wereld hebben gebouwd te falsificeren. Hovind verstaat onder de evolutietheorie de volgende punten:
tijd, ruimte en materie zijn ontstaan uit niets;
planeten en sterren zijn ontstaan uit stof in de ruimte;
materie creëerde uit zichzelf leven;
vroege levensvormen pasten zich aan om te kunnen reproduceren;
er vonden in het leven grootschalige veranderingen plaats (zoals van vissen naar amfibieën)

De meeste van deze punten behoren echter niet tot wat de meeste geleerden onder de eigenlijke evolutietheorie verstaan. De eerste twee punten vallen onder kosmologie en astronomie en punten 3 en 4 vallen onder abiogenese. Deze onderwerpen staan los van biologische evolutie op de planeet Aarde, maar zijn (naar Hovinds mening) wel voorwaardelijk voor evolutie.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:36:36 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130806052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:29 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zoals? Ontstaan van leven hoort er niet bij. Evolutie gaat over de ontwikkeling van soorten, en hoe die zich aanpassen etc. Het hele concept 'natuurwet' is toen d'r tijd nogal ongelukkig gekozen. Strikt genomen zijn de zwaartekracht wetten van Newton bijvoorbeeld fout. Bij hoge snelheden heb je Einstein nodig. Daarom wordt de term wet niet meer gebruikt, en hebben we het nu over een theorie, als deze de tand des tijds heeft doorstaan.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 10:57:34 #60
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130806673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zoals? Ontstaan van leven hoort er niet bij. Evolutie gaat over de ontwikkeling van soorten, en hoe die zich aanpassen etc. Het hele concept 'natuurwet' is toen d'r tijd nogal ongelukkig gekozen. Strikt genomen zijn de zwaartekracht wetten van Newton bijvoorbeeld fout. Bij hoge snelheden heb je Einstein nodig. Daarom wordt de term wet niet meer gebruikt, en hebben we het nu over een theorie, als deze de tand des tijds heeft doorstaan.
Ontstaan van leven hoort wel bij de evolutietheorie. En dan heb je bv de Missing Link. Enorm zwak punt in de evolutietheorie aangezien de huidige mens eigenlijk vanuit het niets ontstaan is en een stuk of 20 evolutionaire stappen overgeslagen heeft war helemaal niks van terug te vinden is.

En het lijkt me ook voor de hand liggend dat zwaartekracht (een kracht die je elke dag meemaakt) compleet anders inschaalt dan een theorie over geschiedenis (wat in een ver verleden is gebeurd)
Feyenoord!
pi_130806717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een opmerking gehad wat betreft persoonlijke aanvallen. Jij?
Nope. Zelfs geen waarschuwing. Logisch ook, want ik doe in tegenstelling tot anderen niet aan persoonlijke aanvallen.
Conscience do cost.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:05:41 #62
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130806870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

dus jij zou eerder de 6000 jaar theorie gelove dan evolutie?
bedoel de evolutie is aangetoont, en mocht je geld willen verdienen lees ff hieonder.

Kent Hovind biedt $ 250.000 aan diegene die sluitend bewijs kan leveren dat er geen andere verklaringen mogelijk zijn voor het ontstaan van de aarde en het leven dan de huidige wetenschappelijke inzichten, die hij samen de evolutietheorie noemt. Hovind wil onder andere bewijs zien dat een nieuwe soort kan ontstaan uit een andere soort. De geldprijs wordt aangeboden sinds 1990. Het bedrag was eerst $ 10.000, later werd het verhoogd naar $ 250.000.

Deze opdracht wordt bekritiseerd door wetenschappers omdat hij vereist dat alle, ook absurde, ontstaanstheorieën eerst ontkracht moeten worden alvorens een bewijs voor de evolutietheorie geaccepteerd wordt:
"Prove beyond reasonable doubt that the process of evolution [..] is the only possible way [..]"
Deze formulering maakt de opdracht onwetenschappelijk omdat het bijvoorbeeld onmogelijk is de theorie dat kabouters de wereld hebben gebouwd te falsificeren. Hovind verstaat onder de evolutietheorie de volgende punten:
tijd, ruimte en materie zijn ontstaan uit niets;
planeten en sterren zijn ontstaan uit stof in de ruimte;
materie creëerde uit zichzelf leven;
vroege levensvormen pasten zich aan om te kunnen reproduceren;
er vonden in het leven grootschalige veranderingen plaats (zoals van vissen naar amfibieën)

De meeste van deze punten behoren echter niet tot wat de meeste geleerden onder de eigenlijke evolutietheorie verstaan. De eerste twee punten vallen onder kosmologie en astronomie en punten 3 en 4 vallen onder abiogenese. Deze onderwerpen staan los van biologische evolutie op de planeet Aarde, maar zijn (naar Hovinds mening) wel voorwaardelijk voor evolutie.
Ik zou niet weten wat de 6000 jaar theorie is?

Ik geloof trouwens wel in een gedeelte van de Evolutie Theorie. Maar het blijft een Theorie. Krijg toch vaak de indruk dat veel mensen er maar vanuit gaan dat het de waarheid is omdat het als zodanig verkondigd word en de meeste mensen erin geloven.

Dat is ook waarschijnlijk waarom jullie je sterk voelen omdat er veel meer mensen zijn op BNW die niet in de BNW dingen geloven dan wel waardoor jullie denken dat wat jullie geloven de waarheid is.
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 11:06:07 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130806886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Nope. Zelfs geen waarschuwing. Logisch ook, want ik doe in tegenstelling tot anderen niet aan persoonlijke aanvallen.
Hahaha. Ok. ;)
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 11:09:30 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130806977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ontstaan van leven hoort wel bij de evolutietheorie.
Nope, dat is abiogenese. Evolutie houd zich alleen bezig met de verandering van soorten.

quote:
En dan heb je bv de Missing Link. Enorm zwak punt in de evolutietheorie aangezien de huidige mens eigenlijk vanuit het niets ontstaan is en een stuk of 20 evolutionaire stappen overgeslagen heeft war helemaal niks van terug te vinden is.
Onzin. Nu negeer je fossielen van Homo Ergaster, erectus, habilis, en natuurlijk de Neanderthaler. Verder zijn er veel vondsten gedaan van gereedschap, en de ontwikkeling die je daar kan zien. Welke 20 stappen denk je precies te missen?

quote:
En het lijkt me ook voor de hand liggend dat zwaartekracht (een kracht die je elke dag meemaakt) compleet anders inschaalt dan een theorie over geschiedenis (wat in een ver verleden is gebeurd)
Pardon, ver verleden? :D Evolutie is een continue proces, die ook vandaag de dag nog bezig is.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 11:18:09 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130807241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat de 6000 jaar theorie is?

Ik geloof trouwens wel in een gedeelte van de Evolutie Theorie. Maar het blijft een Theorie. Krijg toch vaak de indruk dat veel mensen er maar vanuit gaan dat het de waarheid is omdat het als zodanig verkondigd word en de meeste mensen erin geloven.

Dat is ook waarschijnlijk waarom jullie je sterk voelen omdat er veel meer mensen zijn op BNW die niet in de BNW dingen geloven dan wel waardoor jullie denken dat wat jullie geloven de waarheid is.
de 6000 jaar theorie? adam eva etc je weet wel dat propaganda boekje de bijbel.

en ik zit al erg lang op BNW denk al jaartje of 10 gok ik, maar eerder onder een andere username.
En er zijn genoeg mensen die anders denken, ik discussieer er mee, gooi ook geregeld een grapje tussendoor, en als een theorie geloofwaardig genoeg is en vooral theroetisch mogelijk dan denk ik er ook diep over na.

wat ik alleen niet zo prettig vind om te horen is het zinnetje "wakker worden".
en elke keer dingen WAARHEID noemen en dan geen onderbouwing geven.

verder stel ik gewoon veel vragen en vat dingen samen en vraag om het aan te tonen ter ongenoegen van de persoon waar ik mee discussieer ;)

en de persoon hier boven heeft gelijk evolutie is een doorlopend proces wat gewoon is vast gesteld.
de exacte evolutie van de mens is inderdaad nog maar voor 99% vast gesteld.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:21:09 #66
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130807313
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:09 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nope, dat is abiogenese. Evolutie houd zich alleen bezig met de verandering van soorten.

[..]

Onzin. Nu negeer je fossielen van Homo Ergaster, erectus, habilis, en natuurlijk de Neanderthaler. Verder zijn er veel vondsten gedaan van gereedschap, en de ontwikkeling die je daar kan zien. Welke 20 stappen denk je precies te missen?

[..]

Pardon, ver verleden? :D Evolutie is een continue proces, die ook vandaag de dag nog bezig is.
Nu discussieer jij gewoon om het spelletje als je niet wilt toegeven dat er een enorm verschil is tussen een natuurkracht en een theorie. En daar pas ik voor.

Laatste reactie:

Hoe kan een evolutietheorie bestaan zonder het begin? Abiogenese waar jij het over hebt is het begin van de evolutietheorie dus hoort er gewoon bij. Dat Darwin daar geen sluitend antwoord op had neemt niet weg dat het niet bij zijn theorie hoort. Anders kan je alles wat niet in je theorie past er wel uitlaten.

Dus nu ga je ook nog beweren dan de Missing Link niet bestaan in de Evolutietheorie?
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 11:28:53 #67
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130807515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nu discussieer jij gewoon om het spelletje als je niet wilt toegeven dat er een enorm verschil is tussen een natuurkracht en een theorie. En daar pas ik voor.
Natuurlijk is daar een groot verschil tussen. Het is alleen niet de vergelijking die je moet maken. Het gaat om de bestudering van een natuurkracht in het geval van zwaartekracht, en de bestudering van een natuurlijk fenomeen in het geval van evolutie theorie. Een natuurkracht kan je evt ook een natuurlijk fenomeen noemen, wat dat laatste verschil ook weghaalt.

quote:
Laatste reactie:

Hoe kan een evolutietheorie bestaan zonder het begin? Abiogenese waar jij het over hebt is het begin van de evolutietheorie dus hoort er gewoon bij. Dat Darwin daar geen sluitend antwoord op had neemt niet weg dat het niet bij zijn theorie hoort. Anders kan je alles wat niet in je theorie past er wel uitlaten.
Het concept biologische evolutie is veel en veel ouder dan het werk van Darwin. Zijn grootvader had bijvoorbeeld al onderzoek gedaan naar evolutie. Je kan best koppig blijven zeggen dat abiogenese er bij hoort, maar dat geeft je geen gelijk. Beetje alsof je de beste manier om een kind veilig op de wereld te zetten per see wil betrekken bij hoe ben je een goede peuterspeelzaal juf. Ja, het ene moet voor het andere gebeuren, maar dat maakt nog niet dat het bij hetzelfde onderwerp hoort.

quote:
Dus nu ga je ook nog beweren dan de Missing Link niet bestaan in de Evolutietheorie?
Ik ga het nog mooier beweren. Elke levensvorm die ooit geleefd heeft en nakomelingen heeft gehad is een missing link.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 11:32:21 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130807621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:28 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik ga het nog mooier beweren. Elke levensvorm die ooit geleefd heeft en nakomelingen heeft gehad is een missing link.
:Y
mooi voorbeeldje van evolutie van de mens is zie plaatje.
pi_130807916
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Kan je dat 'wel een beetje oneerlijke voor sommige' uitleggen? :)
Tis 'n beetje oneerlijk voor mensen die werken hard voor weinig geld en kan niet eens 'n huisje voor betalen. Wat veranderingen in belasting bvb. kan 'n grote verschil maken.
Belasting terug op grote hypotheken kunnen ze scrappen en meer hulp aan lagere verdieners geven zodat ze kunnen wel 'n huisje kopen als ze dat willen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 4 september 2013 @ 12:15:07 #70
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130808882
Tja.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik ook wel andere dingen te doen dan oeverloos te discussieren hier op dit forum. Gezien jullie reacties is het voor jullie wel een dagtaak.

En als dan ook nog eens het grootste mysterie uit de evolutieTHEORIE wordt ontkend en die THEORIE als waarheid word gezien dan heeft het sowieso al weinig zin.

Succes ermee! ;)

Trouwens wel grappig dat je George Carlin aanhaalt in je onderschrift aangezien George Carlin een bekende gelover was van complottheorieen. *O*
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 12:24:51 #71
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130809178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:15 schreef Japie77 het volgende:
Tja.

Zoals ik al eerder aangaf heb ik ook wel andere dingen te doen dan oeverloos te discussieren hier op dit forum. Gezien jullie reacties is het voor jullie wel een dagtaak.

En als dan ook nog eens het grootste mysterie uit de evolutieTHEORIE wordt ontkend en die THEORIE als waarheid word gezien dan heeft het sowieso al weinig zin.

Succes ermee! ;)

Trouwens wel grappig dat je George Carlin aanhaalt in je onderschrift aangezien George Carlin een bekende gelover was van complottheorieen. *O*
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory

Je beeld van wat een wetenschappelijke theorie is klopt niet. Als je dat niet in wil of kan zien heeft het inderdaad weinig zin ;)
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 13:50:44 #72
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130811261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_theory

Je beeld van wat een wetenschappelijke theorie is klopt niet. Als je dat niet in wil of kan zien heeft het inderdaad weinig zin ;)
Nog even 1 opmerking dan.

Als er het woordje wetenschappelijk voor staat word een theorie op magische wijze opeens waarheid. Prachtig.

Verder is het wetenschappelijk werkveld wat mij betreft een beetje overrated aangezien:

1. Laatste jaren duidelijk is bewezen dat daar ook behoorlijk gesjoemeld wordt.
2. Er in de wetenschap nogal dogmatisch gewerkt wordt. Als een nieuw stukje informatie niet bij de theorie past wordt het verworpen.

Fijne dag nog :)
Feyenoord!
pi_130811503
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als er het woordje wetenschappelijk voor staat word een theorie op magische wijze opeens waarheid. Prachtig.

Verder is het wetenschappelijk werkveld wat mij betreft een beetje overrated aangezien:

2. Er in de wetenschap nogal dogmatisch gewerkt wordt. Als een nieuw stukje informatie niet bij de theorie past wordt het verworpen.

Groot gelijk.Dankje.
  woensdag 4 september 2013 @ 14:05:23 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130811685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:50 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ik gaf je hierboven nog een voorbeeld (Newton vs. Einstein) hoe een wetenschappelijke theorie vervangen kan worden door een betere. Ze zijn niet heilig, net als dat er niet wordt geclaimed dat het De Waarheid is.

quote:

Dat is zwaar overdreven. Nieuwe informatie die niet bij een theorie past is juist een soort van Holy Grail. Dat is juist iets waar je je naam mee kan maken als wetenschapper. Zie bijvoorbeeld de golfeigenschappen van deeltjes, die niet bij het oude idee daarover pasten. Op kleinere schaal zie je dat ook gebeuren. Kan wel een paar voorbeelden uit de MRI wereld bekenden die eerst niet mogelijk werden geacht, of tegenstrijdig waren met prevailing wisdom, en nu een complete subtak zijn binnen het veld.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 september 2013 @ 14:09:50 #75
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130811811
Ik vraag me altijd af wat er precies zo aantrekkelijk is aan de alternatieven? Waarom zijn de alternatieven wel overtuigend? Waarom zijn die overtuigender dan de meest gangbare uitleg?
  woensdag 4 september 2013 @ 14:21:03 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130812081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:15 schreef Japie77 het volgende:
zijn dood is ook een complot he ;)
  woensdag 4 september 2013 @ 17:02:06 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130817168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:09 schreef Grumpey het volgende:
Ik vraag me altijd af wat er precies zo aantrekkelijk is aan de alternatieven? Waarom zijn de alternatieven wel overtuigend? Waarom zijn die overtuigender dan de meest gangbare uitleg?
Puur en alleen omdat ik vind dat het belangrijk is dat je open staat voor nieuwe informatie. Als ik tegen iemand vertel dat de huidige mens is ontstaan doordat wij genetisch gemanipuleerd zijn door buitenaardse wezens dan denken de meeste mensen gelijk, die is gek.

Totdat je er meer over gaat lezen en erachter komt dat dit verhaal beschreven staat in de oudste geschriften op Aarde. En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie. Plus een heleboel andere dingen.

Sta open voor de alternatieven, ga zelf op onderzoek uit. Er zijn duizenden zo niet honderd duizenden boeken geschreven over dit soort dingen. Allemaal door onderzoekers die heel goed onderzoek hebben gedaan. Er is veel meer aan de hand in de wereld dan dat je in eerste instantie geleerd word. Er zijn zoveel geheimen in deze wereld. Ook de geheime kennis van de religies bv.
Feyenoord!
pi_130817198
Ik kan ook een boek schrijven met mijn 'mening' over de evolutietheorie/scheppingstheorie/het vliegend spaghettimonster/chocolade/alanis morisette is god, dat zegt niet dat de inhoud ook maar enig recht van spreken heeft op een wetenschappelijk vlak.
Ja doei.
pi_130817240
Ik sta er ook voor open dat er elk moment een koe uit de lucht op mijn hoofd kan vallen. Immers moet je niets uitsluiten.
Conscience do cost.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:16:05 #80
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130817608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Puur en alleen omdat ik vind dat het belangrijk is dat je open staat voor nieuwe informatie. Als ik tegen iemand vertel dat de huidige mens is ontstaan doordat wij genetisch gemanipuleerd zijn door buitenaardse wezens dan denken de meeste mensen gelijk, die is gek.

Totdat je er meer over gaat lezen en erachter komt dat dit verhaal beschreven staat in de oudste geschriften op Aarde. En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie. Plus een heleboel andere dingen.

Sta open voor de alternatieven, ga zelf op onderzoek uit. Er zijn duizenden zo niet honderd duizenden boeken geschreven over dit soort dingen. Allemaal door onderzoekers die heel goed onderzoek hebben gedaan. Er is veel meer aan de hand in de wereld dan dat je in eerste instantie geleerd word. Er zijn zoveel geheimen in deze wereld. Ook de geheime kennis van de religies bv.
Er zijn toch oude aarde rollen over gevonden dat is het enig wat ik ervan vindt. En niburu kon alleen gered worden door veel goud te verzamelen en dat deden ze op aarde. Daarna gingen ze weer terug lieten de aarde overstromen want ze wouden niet dat ze bekend bleven. Zo luidt het verhaal dit is wat ik er allemaal van weet.
Maar ik betwijfel het nog. Maar mensen moeten niet vergeten dat de waarheid veel vreemder is dan hij is. Wat voor boeken lees je dan die hier over gaan en die in de bieb staan.
pi_130817626
Je hebt geen enkel benul wat de waarheid is. Waarom zou hij dan vreemd zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:18:30 #82
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130817690
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef ems. het volgende:
Je hebt geen enkel benul wat de waarheid is. Waarom zou hij dan vreemd zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat de waarheid vaak niet in de makkelijkste hoek ligt.
pi_130817782
Hoezo niet? De waarheid is doorgaans een gevolg van logica. Vaak is de waarheid simpeler dan gedacht, maar wordt er juist te moeilijk over gedaan.

Maargoed, mysterieus doen enzo. Check.
Conscience do cost.
pi_130817954
quote:

[..]

Jesus was a spaceman.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:25:55 #85
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130817958
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:16 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Er zijn toch oude aarde rollen over gevonden dat is het enig wat ik ervan vindt. En niburu kon alleen gered worden door veel goud te verzamelen en dat deden ze op aarde. Daarna gingen ze weer terug lieten de aarde overstromen want ze wouden niet dat ze bekend bleven. Zo luidt het verhaal dit is wat ik er allemaal van weet.
Maar ik betwijfel het nog. Maar mensen moeten niet vergeten dat de waarheid veel vreemder is dan hij is. Wat voor boeken lees je dan die hier over gaan en die in de bieb staan.
Ja Tribal boeken als:

The Gods of Eden van William Bramley
Waren de Goden Kosmonauten van Erich von Daniken

Weet niet of ze in de bieb staan maar bij tweedehandswinkeltjes op internet kan je vast wel wat vinden.
Feyenoord!
  woensdag 4 september 2013 @ 17:51:53 #86
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130818605
quote:

[..]

Er zijn ook vele wetenschappers die boeken schrijven over het meest gangbare verhaal. Wat maakt dat de boeken die een alternatief verhaal vertellen jou wel overtuigd hebben?

En daaraan gerelateerd, is het in jouw ogen mogelijk om iets zeker te weten? Gewoon in het algemeen. Kan je zeker weten dat je vanochtend hebt ontbeten? Is er een enkele waarheid aanwezig?
pi_130818989
Je hoeft alleen maar een pot pindakaast te openen om te begrijpen dat evolutie onzin is.
Conscience do cost.
pi_130819471
Dat moet een grap zijn, toch? Dat filmpje?
Ja doei.
pi_130819474
Veel mensen begrijpen hier niet echt wat de term "wetenschappelijke theorie" betekent. Helemaal niemand zegt dat een wetenschappelijke theorie waarheid is, het is gewoon het meest aannemelijke op dit moment door herhaalde bevestiging d.m.v. onderzoek van meerdere partijen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
Je hoeft alleen maar een pot pindakaast te openen om te begrijpen dat evolutie onzin is.
pi_130819545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Dat moet een grap zijn, toch? Dat filmpje?
Ik neem aan van wel, ze gaan in op het argument dat de evolutietheorie meer leven zou creëeren door natuurlijke invloeden, maar dat is net zo min evolutietheorie als dat potje pindakaas.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:39:01 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130819873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef ems. het volgende:
_O-
Onikaan ni ov dovah
pi_130820003
Leuk detail: De pindakaas in kwestie is, als je goed oplet, al geopend voordat hij hem in het filmpje open schroeft.

Je kan natuurlijk niet de kans lopen dat er toevallig een elfje uit springt terwijl je net aan het vertellen bent dat het onmogelijk is :7
Conscience do cost.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:50:20 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130820257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:04 schreef ems. het volgende:
Ik sta er ook voor open dat er elk moment een koe uit de lucht op mijn hoofd kan vallen. Immers moet je niets uitsluiten.

bukken
  woensdag 4 september 2013 @ 21:41:33 #94
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130828153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Er zijn ook vele wetenschappers die boeken schrijven over het meest gangbare verhaal. Wat maakt dat de boeken die een alternatief verhaal vertellen jou wel overtuigd hebben?

En daaraan gerelateerd, is het in jouw ogen mogelijk om iets zeker te weten? Gewoon in het algemeen. Kan je zeker weten dat je vanochtend hebt ontbeten? Is er een enkele waarheid aanwezig?
Moeilijk. Het is een proces wat je doorgaat. Dat hoor je bij iedereen die voornamelijk de alternatieve media volgen. Ik ben zelf ongeveer 5 jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met alternatieve media en daar gelijk helemaal ingedoken. En dat gaf mij de verklaring waar ik altijd naar gezocht had. En dan ben je niet van de een op de andere dag veranderd maar dat gaat geleidelijk.

En verder is het natuurlijk zo dat veel gangbare wetenschap gesponsord wordt door de bedrijven en daarom per definitie minder betrouwbaar is omdat er dan enorme belangen achter zitten.

Wat je tweede vraag betreft, die snap ik niet helemaal. Lijkt me wel dat je zeker kan weten dat je ontbeten hebt als je voedsel hebt genuttigd toch?
Feyenoord!
pi_130854582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Moeilijk. Het is een proces wat je doorgaat. Dat hoor je bij iedereen die voornamelijk de alternatieve media volgen. Ik ben zelf ongeveer 5 jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met alternatieve media en daar gelijk helemaal ingedoken. En dat gaf mij de verklaring waar ik altijd naar gezocht had. En dan ben je niet van de een op de andere dag veranderd maar dat gaat geleidelijk.

En verder is het natuurlijk zo dat veel gangbare wetenschap gesponsord wordt door de bedrijven en daarom per definitie minder betrouwbaar is omdat er dan enorme belangen achter zitten.

Wat je tweede vraag betreft, die snap ik niet helemaal. Lijkt me wel dat je zeker kan weten dat je ontbeten hebt als je voedsel hebt genuttigd toch?
En dat proces duurt niet voor iedereen even lang.
pi_130855646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:16 schreef tribalwars het volgende:

[..]

En dat proces duurt niet voor iedereen even lang.
Precies, ik kwam er al vrij snel achter dat de meeste van de 'bronnen' in de 'nieuwe media' complete kolder zijn.
pi_130855936
nu gaan we weer verder met het topic.
pi_130856079
In mijn ideale wereld wordt er niet aan oorlog gedaan of aan winst. Winst bestaat niet want zorgt alleen maar voor problemen on oneerlijkheid want er moet ook iemand zijn die verlies lijdt. Nee in mijn maatschappij gaat het om gelijkheid in goederen. Om gelijkheid in rechten. Om broederschap. En in mijn ideale maatschappij werk je niet als slaaf maar werk je aan je eigen. En nee je bent geen gevaar zoals in Nederland waarin een rotje afsteken al als crimineel wordt gezien en waarin 5 km per uur te hard rijden als gevaarlijk wordt gezien.In mijn ideale maatschappij is dat niet daarin hebben we niet van de regels die nergens op slaan.
pi_130856148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:06 schreef tribalwars het volgende:
In mijn ideale wereld wordt er niet aan oorlog gedaan of aan winst. Winst bestaat niet want zorgt alleen maar voor problemen on oneerlijkheid want er moet ook iemand zijn die verlies lijdt. Nee in mijn maatschappij gaat het om gelijkheid in goederen. Om gelijkheid in rechten. Om broederschap. En in mijn ideale maatschappij werk je niet als slaaf maar werk je aan je eigen. En nee je bent geen gevaar zoals in Nederland waarin een rotje afsteken al als crimineel wordt gezien en waarin 5 km per uur te hard rijden als gevaarlijk wordt gezien.In mijn ideale maatschappij is dat niet daarin hebben we niet van de regels die nergens op slaan.
Aardige utopie, leuk filosofische gedachte.
pi_130856155
Zou iedereen dan maar zo hard mogen rijden als hij/zij nodig acht?
Ja doei.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:12:09 #101
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130856261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zou iedereen dan maar zo hard mogen rijden als hij/zij nodig acht?
We hebben geen auto's nodig in de natuur.
pi_130856270
Hoe ga je je grondstoffen vervoeren/invoeren? Je weet dat je nergens álles kunt krijgen?
Zie ook 'Kolonisten van Catan'.
Ja doei.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:15:32 #103
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130856369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe ga je je grondstoffen vervoeren/invoeren? Je weet dat je nergens álles kunt krijgen?
Zie ook 'Kolonisten van Catan'.
Jij hebt ook lang niet alles nodig. Je doet met de dingen die bij je liggen. En voor problemen bedenk je oplossingen.
pi_130857784
Maar je wilde je eigen zonnepanelen gaan maken. Hoe doe je dát dan?
Ja doei.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:01:43 #105
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130858108
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Precies, ik kwam er al vrij snel achter dat de meeste van de 'bronnen' in de 'nieuwe media' complete kolder zijn.
Je trekt dus snel conclusies?

Het is de vraag of snelheid in deze een kwaliteit is waar je wat aan hebt. ;)
Feyenoord!
  donderdag 5 september 2013 @ 20:35:25 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130859491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:15 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Jij hebt ook lang niet alles nodig. Je doet met de dingen die bij je liggen. En voor problemen bedenk je oplossingen.
Dan heb je nog steeds vervoer nodig.
Onikaan ni ov dovah
pi_130859749
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:15 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Jij moet gewoon een kickstarter maken voor mensen die graag indiaantje spelen en dat met z'n allen willen doen in een bos. Wat je zegt kan allemaal makkelijk gerealiseerd worden, waarom wil je de rest van de mensheid zo nodig daarbij betrekken?

Ik heb het al vaker gezegd, maar hoe ben jij anders dan een illuminati als jij wel even bepaalt voor de mensen wat het beste voor ze is?
Conscience do cost.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:40:23 #108
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130863077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Jij moet gewoon een kickstarter maken voor mensen die graag indiaantje spelen en dat met z'n allen willen doen in een bos. Wat je zegt kan allemaal makkelijk gerealiseerd worden, waarom wil je de rest van de mensheid zo nodig daarbij betrekken?

Ik heb het al vaker gezegd, maar hoe ben jij anders dan een illuminati als jij wel even bepaalt voor de mensen wat het beste voor ze is?
Ja maar hoe pak je zo iets aan. Weet niet waar ik moet beginnen het is best groot. Heel de mensheid hoeft ook niet mee inderdaad. Maar ik beginnen gewoon .

[ Bericht 2% gewijzigd door tribalwars op 05-09-2013 21:48:00 ]
pi_130867065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja maar hoe pak je zo iets aan. Weet niet waar ik moet beginnen het is best groot. Heel de mensheid hoeft ook niet mee inderdaad. Maar ik beginnen gewoon .
Gast, de eerste die jou volgt is ook nog te dom om te poepen. Jouw enige ideale samenleving is alleen. Ga maar lekker earthshipje spelen, en vooral geen internetverbinding nemen. Hoe sneller, hoe beter. :')
pi_130868190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat is het moeilijke ook natuurlijk. Mensen zover krijgen dat ze met je mee doen. Want alleen gaat dat natuurlijk niet lukken.
pi_130869112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is het moeilijke ook natuurlijk. Mensen zover krijgen dat ze met je mee doen. Want alleen gaat dat natuurlijk niet lukken.
Nou, net als Jim Jones bijvoorbeeld. :+ Heb alleen een idee dat dat 'm voor TS niet gaat worden als z'n speeches net zo zijn als z'n forumposts, dan zal die parochie snel leegstromen. :')
pi_130869427
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou, net als Jim Jones bijvoorbeeld. :+ Heb alleen een idee dat dat 'm voor TS niet gaat worden als z'n speeches net zo zijn als z'n forumposts, dan zal die parochie snel leegstromen. :')
We weten het niet. Misschien zijn er wel meer mensen die er hetzelfde over denken als tribalwars.
pi_130869513
Ik hoop het, allemaal zo snel mogelijk naar dat aardschip. Maar dan heb ik het niet eens over de inhoud van z'n posts, meer de onsamenhangendheid en ontwijkende manier van antwoorden, maargoed, daarentegen zijn ze daar bij de kerk ook heer en meester in en dat is toch ook flink in de cijfers gaan lopen. :+
pi_130871630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We weten het niet. Misschien zijn er wel meer mensen die er hetzelfde over denken als tribalwars.
Ik vrees dat tribal met zijn communicatievaardigheden zelfs gelijkgestemde niet zou kunnen overtuigen. Misschien is het dan ook opportuun dat hij zich eerst op zijn communicatie richt alvorens richting rimboe te vertrekken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:06:28 #115
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130885566
ideale maatschappij

Doelstellingen/Feiten
- Geen schijndemocratie maar actieve democratie
-Ieder volwassenen mag stemmen/meebeslissen met elke vergadering.
- Een voorstel gaat pas door als meer dan 75 % er mee eens is
-De dorpen hebben maximaal 500 tot 1000 inwoners en Je zit maximaal 2 a 3 dorpen in de omgeving.
- Iedereen verbouwt zijn voedsel dus iedereen is zelfvoorzienend in voedsel en energie.
- Geld bestaat er niet en daarnaast wat zou je nog moeten kopen als je al zelfvoorzienend bent.
- De basisvoorzieningen(school,bieb,bakker,cafe enz) zijn gratis in ruil daarvoor werkt iedereen een aantal uren in de basisvoorzieningen over dit onderwerp valt nog wat te bespreken.
- Als wordt gelijk verdeelt.
-Deze ideale maatschappij willen we opzetten in een dunbevolkte gebied. Dacht zelf aan de Schotse hooglanden, Noorse Fjorden , Alpen hier over valt not te bespreken.

Voor het earthship zijn materialen nodig daarover heb ik wat nagedacht.

materialen earthship
-gebruikte autobanden
-aarde
-gebruikte flessen
-zonnepanelen
-hout
-glas
-gereedschap
-zaden

Dit zijn de materialen in grote lijnen voor de bouw van het earthship. De kleine details heb ik niet verwerkt. Je ziet dat een earthship veel minder duur is dan een normaal huis het is zelfs gratis zonder zonnepanelen. Je kunt ook andere materialen gebruiken dan hierboven vermeld is daarover valt nog te overleggen. En over het nut van zonnepanelen moeten we het ook hebben want we gebruiken niet veel stroom.

Deelnamen Project
Als je mee wilt of mee wilt denken met dit project Dm'en me dan voor de persoonlijke informatie. Heb het liefst dat je aan een paar dingen voldoet.
-graag in gezonde toestand.
-graag boven de 18 jaar
-graag niet ouder dan 65
-graag heb ik ook dat je een beetje dezelfde kijk er op heb als mij.
meer eisen zijn er niet .
pi_130885665
Goede zaak, snel mensen inzamelen en afronden die hap. Dat earthship heeft geen internet toch?
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:09:15 #117
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130885692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:08 schreef illusions het volgende:
Goede zaak, snel mensen inzamelen en afronden die hap. Dat earthship heeft geen internet toch?
Nee maar over die dingen kunnen we het nog hebben. Waarschijnlijk niet.
pi_130885753
Klinkt goed.
pi_130885800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:09 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nee maar over die dingen kunnen we het nog hebben. Waarschijnlijk niet.
Dus dan post je hier ook niet meer ? Dan ga ik wel flessen voor je sparen.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:12:27 #120
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130885821
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:11 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Dus dan post je hier ook niet meer ? Dan ga ik wel flessen voor je sparen.
Dan waarschijnlijk niet meer duurt nog wel even.
pi_130885844
Vooral geen internet doen natuurlijk. Je wilt niet dat mensen andere inzichten krijgen en beslissen dat ze toch liever heel wat anders gaan doen.
Conscience do cost.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:15:16 #122
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130885928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:13 schreef ems. het volgende:
Vooral geen internet doen natuurlijk. Je wilt niet dat mensen andere inzichten krijgen en beslissen dat ze toch liever heel wat anders gaan doen.
Ja maar wel iets maar mee we af en toe nog nieuws van de buitenwereld horen.
pi_130885978
Waarvan jij uiteraard eerst al het nieuws gaat controleren of het wel geschikt is voor de luisteraars thuis?
Conscience do cost.
pi_130885989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:15 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja maar wel iets maar mee we af en toe nog nieuws van de buitenwereld horen.
Het nieuws wat je daar dan wel krijgt is natuurlijk wel al gecorrumpeerd door de MSM, he.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:18:27 #125
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130886035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:16 schreef ems. het volgende:
Waarvan jij uiteraard eerst al het nieuws gaat controleren of het wel geschikt is voor de luisteraars thuis?
Dat doe ik niet alleen ben geen staatshoofd.
pi_130886118
Ik wens je heel veel success tribal.
pi_130886321
Je laat het een groepje mensen doen? Noem je hun dan ook de illumitribal? 8-)
Conscience do cost.
pi_130886510
Ik zou eens beginnen met een website met heldere communicatie voor potentiële sekteleden.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:32:55 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130886645
Tribal, heb je al een ontwerp voor je earthship? Dat is niet bepaald triviaal nml.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:35:45 #130
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130886783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:30 schreef Degodvader het volgende:
Ik zou eens beginnen met een website met heldere communicatie voor potentiële sekteleden.
Goed idee
pi_130886806
"Cult Leader 101"
Ja doei.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:50:41 #132
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130887295
Oke ga ook even een korte duidelijk site maken.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:02:37 #133
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130887681
Dit gaat wel ver zeg :D
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130889142
Ik denk dat de maatschappij het meeste baat heeft wanneer goed onderwijs en goede manieren bovenaan staan.

Iets dat overigens ook geldt voor dit topic. Dus val tribalwars met zijn goede bedoelingen niet zo lastig, maar help en educeer dit jonge licht waar het kan.
pi_130889168
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:50 schreef tribalwars het volgende:
Ik zou voordat je je aandacht gaat besteden aan een site je plan eens goed op papier uitwerken...
Ja doei.
pi_130889187
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:43 schreef Gray het volgende:
Ik denk dat de maatschappij het meeste baat heeft wanneer goed onderwijs en goede manieren bovenaan staan.

Iets dat overigens ook geldt voor dit topic. Dus val tribalwars met zijn goede bedoelingen niet zo lastig, maar help en educeer dit jonge licht waar het kan.
Ik vind van ook....hij heeft wat te leren over sexualiteit - thats all. :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:49:18 #137
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130889287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:45 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik vind van ook....hij heeft wat te leren over sexualiteit - thats all. :)
Onderwijs is op zich goed al je ook echt nuttige dingen leert. En je kunt het zelfs leuk maken. Snap je post niet zo goed.
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:49:43 #138
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130889300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou voordat je je aandacht gaat besteden aan een site je plan eens goed op papier uitwerken...
Heb al een schrift hiervoor.
pi_130889892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:49 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heb al een schrift hiervoor.
Stop de persen!
Conscience do cost.
pi_130890299
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:43 schreef Gray het volgende:

pi_130890659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:49 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Onderwijs is op zich goed al je ook echt nuttige dingen leert. En je kunt het zelfs leuk maken. Snap je post niet zo goed.
Want je denkt dat 'homos' zijn 'pedos'. thats all.
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:39:10 #142
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130890692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want je denkt dat 'homos' zijn 'pedos'. thats all.
Nee dat denk ik bijna maar ik weet wel dat er bijna geen grens is tussen homofile en pedofiele. En ik denk dat homo zijn in meeste gevallen tussen de oren zit als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_130891501
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:50 schreef tribalwars het volgende:
Mijn bedrijf maakt custom websites. Ik zou graag je geld aannemen in ruil voor een bush-orientated website. PayPal of donaties via creditcard is allemaal geen enkel probleem, is toch ouwe standaard maar als bedrijf accepteer ik het voorlopig nog i.p.v. een zestal schapen (in de toekomst zal dit wel de geldende valuta worden, mits het earthship dit accepteert). Ik zal zelfs je binnenkomende transmissies (in de vorm van emails) omzetten in morse-code zodat je het nog kan ontvangen met een AM-radio. Ik ben ook niet te moeilijk om te investeren in een goed doel. Wanneer "vaart" het earthship, en wanneer kunnen we beginnen?
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:05:46 #144
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130891557
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:04 schreef illusions het volgende:
n
Met niet zo heel rijk . Maar kan er even over denken. Zeker een optie. Heb ook geen ervaring met online betalen wel met sms betalen en telefoon als dat kan wordt de kans nog wat groter.
pi_130891563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:39 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nee dat denk ik bijna maar ik weet wel dat er bijna geen grens is tussen homofile en pedofiele. En ik denk dat homo zijn in meeste gevallen tussen de oren zit als je begrijpt wat ik bedoel.
Zucht.
Tribal, zeg dit soort dingen nu niet.
pi_130891718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:05 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Met niet zo heel rijk . Maar kan er even over denken. Zeker een optie. Heb ook geen ervaring met online betalen wel met sms betalen en telefoon als dat kan wordt de kans nog wat groter.
Je kan me ook via SMS betalen, maar dat wordt toch enigszins omslachtig als het gaat om een paar honderd euro's, terwijl een SMS ongeveer 0,40¤ oplevert. PayPal lijkt me een gemakkelijkere optie, kan je zelf kiezen tussen overmaken via debit/creditcard of bankrekening. Naar welk email adres mag ik de factuur sturen? Ik beloof je een site die altijd op #1 staat in Google voor mensen die naar een oplossing zoeken die buiten dit economisch systeem ligt, je zal binnen no-time je dorp gevuld hebben.

Enige voorwaarde is dat het dorp zelf nooit een internetverbinding krijgt, zodat ze niet direct te maken krijgen met de oude media, ook wel MSM.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:10:35 #147
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130891768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Je kan me ook via SMS betalen, maar dat wordt toch enigszins omslachtig als het gaat om een paar honderd euro's, terwijl een SMS ongeveer 0,40¤ oplevert. PayPal lijkt me een gemakkelijkere optie, kan je zelf kiezen tussen overmaken via debit/creditcard of bankrekening. Naar welk email adres mag ik de factuur sturen? Ik beloof je een site die altijd op #1 staat in Google voor mensen die naar een oplossing zoeken die buiten dit economisch systeem ligt, je zal binnen no-time je dorp gevuld hebben.

Enige voorwaarde is dat het dorp zelf nooit een internetverbinding krijgt, zodat ze niet direct te maken krijgen met de oude media, ook wel MSM.
Heb nog geen eigen bankrekening. Dus ouders zien alles wat je doet. En hoeveel vraag je ervoor? mag je ook in termijn betalen? Wordt pas over 3 maanden 18 :')
pi_130892178
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:10 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heb nog geen eigen bankrekening. Dus ouders zien alles wat je doet. En hoeveel vraag je ervoor? mag je ook in termijn betalen? Wordt pas over 3 maanden 18 :')
We kunnen ook zonder factuur werken, geen enkel probleem, ik ben ook geen voorstander van belasting betalen aangezien dat de oude garde alleen maar meer macht oplevert. Sterker nog, ik hou het liever buiten de boeken. In termijnen is acceptabel, ik heb echter één eis om de integriteit van deze nieuwe sameleving te behouden: géén internetverbinding.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:23:18 #149
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130892269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:20 schreef illusions het volgende:

[..]

We kunnen ook zonder factuur werken, geen enkel probleem, ik ben ook geen voorstander van belasting betalen aangezien dat de oude garde alleen maar meer macht oplevert. Sterker nog, ik hou het liever buiten de boeken. In termijnen is acceptabel, ik heb echter één eis om de integriteit van deze nieuwe sameleving te behouden: géén internetverbinding.
Of ik betaal via sms en of telefoon of post en waarschijnlijk in termijnen. Is geen probleem bespaart lekker veel kosten. Alles je die derde betaal optie wil dm'en me maar. En is het de bedoel dat ik nog iets aan die site doe.
pi_130892497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:23 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Of ik betaal via sms en of telefoon of post en waarschijnlijk in termijnen. Is geen probleem bespaart lekker veel kosten. Alles je die derde betaal optie wil dm'en me maar. En is het de bedoel dat ik nog iets aan die site doe.
Ik regel alles voor de basis van de website, zolang je maar de content aanlevert. Nieuwsartikelen zal je naderhand uiteraard zelf moeten invoeren, en dat zal ook de basis van de website worden, maar ik richt de standaard op die zal blijken als een enorm stabiel platform. Die standaard zal goed gevonden worden in zoekresultaten van Google en Bing. Termijnen is geen enkel probleem, zolang alles maar binnen 6 maanden binnen is (langer eventueel in overleg), anders ontstaan er hier ook budget-issues - we hebben als bedrijf in Europa helaas nog steeds te maken met het kapitalistische systeem, die ik ook graag zo snel mogelijk overboord gooi.

Stuur me even een DM met je email adres, en dan zorg ik dat je binnen 3 werkdagen een passende offerte in de postbus hebt voor een revolutionaire website die de hele gemeenschap kan dienen en de rest kan overtuigen, mits je overtuigende artikelen blijft schrijven uiteraard - zolang de MSM een offensief levert, moeten wij terug blijven vechten.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:31:26 #151
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130892565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:29 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik regel alles voor de basis van de website, zolang je maar de content aanlevert. Nieuwsartikelen zal je naderhand uiteraard zelf moeten invoeren, en dat zal ook de basis van de website worden, maar ik richt de standaard op die zal blijken als een enorm stabiel platform. Die standaard zal goed gevonden worden in zoekresultaten van Google en Bing. Termijnen is geen enkel probleem, zolang alles maar binnen 6 maanden binnen is (langer eventueel in overleg), anders ontstaan er hier ook budget-issues - we hebben als bedrijf in Europa helaas nog steeds te maken met het kapitalistische systeem, die ik ook graag zo snel mogelijk overboord gooi,

Stuur me even een DM met je email adres, en dan zorg ik dat je binnen 3 werkdagen een passende offerte in de postbus hebt voor een revolutionaire website die de hele gemeenschap kan dienen en de rest kan overtuigen, mits je overtuigende artikelen blijft schrijven uiteraard - zolang de MSM een offensief levert, moeten wij terug blijven vechten.
Kan het ook zonder offertes. Of via e-mail.
pi_130892628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:31 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Kan het ook zonder offertes. Of via e-mail.
Tuurlijk, een offerte is slechts een officieus voorstel, hoe we dat voor de rest qua afhandeling benaderen doet er op dit moment niet toe. Het is meer een bepaling van waarde voor geleverde diensten, zodat we een eerlijk verband met elkaar kunnen aangaan. Daarom maak ik me ook niet druk over termijnen, de vergoeding is slechts een voor geleverde diensten, het eindresultaat is revolutionair en veel belangrijker.
pi_130892695
quote:

[..]

*gasp*

Misschien kan Grey Tw even educeren?
pi_130892766
quote:

[..]

Hetero zijn zit ook tussen de oren. :z
Conscience do cost.
pi_130893349
Heren, maakt u geen zorgen. Achter de schermen zijn wij bezig met de oprichting van een nieuwe en compleet revolutionaire maatschappij. De laatste kapitalistische handeling in de vorm van een digitale webpagina is nu in beweging gezet en verlossing is dichterbij als ondergang.

Een oplossing om email te vertalen in een soort digitale telegrammen hebben we ook al gevonden, zodat ons niets van het échte nieuws hoeft te ontgaan, het nieuws dat objectief is en waarheid bevat, terwijl er maar 1 tijdelijke mankracht nodig is om dit te vertalen richting onze nieuwe samenleving.

Als iemand tips heeft, kunnen ze dat via tribalwars doorgeven, en hij zal als coördinator van dit project zorgen voor de verdere afhandeling van zaken en de opneming binnen onze revolutionaire website en samenleving. Ik wil wel met klem noteren dat er een meerderheid van 75% moet zijn van alle meningen vóór er een idee wordt opgenomen, met minimaal 4 stemmen. Als iemand dus een idee heeft, dient deze minimaal 2 gelijkgestemden te vinden waarvan er in totaal van de 4 meninghebbenden er 75% het eens is met deze stelling. Zo houden we het eerlijk voor alle aardvaarders.

Tenslotte wil ik hierbij mijn officiële titel vaststellen als Digitale Samenlevingsvormgever, een tijdelijke titel die uiteindelijk zal ophouden te bestaan wanneer ons earthship volledig in werking is, en we dus de ouwe MSM of ook wel oude media hélémáál niet meer nodig hebben.

Hoogachtend,
:')
pi_130895177
Wat een geweldige wending. Heerlijk solidair zal ik mijn juridische expertise ook ter beschikking stellen aan tribalwars, zodoende hij snel de weg richting rimboe kan vinden.
pi_130895557
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:35 schreef mootie het volgende:

[..]

*gasp*

Misschien kan Grey Tw even educeren?
Laat me bij jou beginnen met een lesje Bijdehand lezen, dan reageren:

Het is Gray.

Bovendien zou een weerzinwekkende stelling als dat niet hier besproken moeten worden en misschien überhaupt niet op FOK!.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:46:41 #158
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130895991
quote:

[..]

het zit zeker tussen de oren, namelijk genetisch aangelegd in het neurologisch systeem door moeder natuur. Net als bij elk ander (zoog)dier. Waar baseer je je idee op? Je fingerspitzen gevoel?
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:59:27 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130900505
De scammer illusions in actie ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_130904793
Ik wou mezelf graag aanmelden als nieuwe bewoner, is er nog plaats?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:04:51 #161
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130912441
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:20 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik wou mezelf graag aanmelden als nieuwe bewoner, is er nog plaats?
Ja er is nog zat plek. De eerste aanmelder *) *)
Ben ook bezig met de site te maken.

[ Bericht 10% gewijzigd door tribalwars op 07-09-2013 12:26:46 ]
pi_130913172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:04 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja er is nog zat plek. De eerste aanmelder *) *)
Ben ook bezig met de site te maken.
Ben je serieus bezig met een opzet tribal?
Hou je ons op de hoogte?

Ik moet zeggen dat het je niet ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Alleen wat realiteitszin zou handig zijn. Enfin, dat komt vanzelf wel.

Succes!
pi_130913240
Doorzettingsvermogen? Volgende week is het hele plan van tafel.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:44:42 #164
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130913260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben je serieus bezig met een opzet tribal?
Hou je ons op de hoogte?

Ik moet zeggen dat het je niet ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Alleen wat realiteitszin zou handig zijn. Enfin, dat komt vanzelf wel.

Succes!
Nu bezig met de site.

[ Bericht 0% gewijzigd door tribalwars op 07-09-2013 13:17:21 ]
pi_130913489
Ook livestream regelen hm?
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:33:16 #166
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130914454
site is nu af.
pi_130914503
Link! Ik haal snel wat te snacken erbij :P
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:37:45 #168
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130914549
d
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:35 schreef ems. het volgende:
Link! Ik haal snel wat te snacken erbij :P
Staat nog niet heel veel info op http://newsysteem.wordpress.com/
pi_130914906
Ehm...

Tip van flip: gebruik of "New System" of "Nieuw Systeem", maar "New Systeem" is half Engels, half Nederlands :)
Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:03:14 #170
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130915168
Mogen homo's zich ook aanmelden?
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:12:12 #171
18159 Dlocks
pi_130915394
En hoe zorg je ervoor dat bevolkingsaantal in een dorpje niet teveel toeneemt? Misschien dat je op dat punt -ondanks dat ze uitermate onsuccesvol zijn- kunt kijken naar de methodieken van de Illuminati en deze verbeteren?
pi_130920036
Al begonnen met een constitutie?
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:02:55 #173
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130920686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:43 schreef Degodvader het volgende:
Al begonnen met een constitutie?
Nog niet.Vanaf nu kun wel officieel opgeven. Dan kun je ook meedenken.
pi_130920961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:37 schreef tribalwars het volgende:
d

[..]

Staat nog niet heel veel info op http://newsysteem.wordpress.com/
Kleine tip: loop de site nog even na op schrijf- en spelfouten. Staat meteen veel professioneler.

En verder: succes ^O^
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:39:37 #175
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130921835
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kleine tip: loop de site nog even na op schrijf- en spelfouten. Staat meteen veel professioneler.

En verder: succes ^O^
Vanaf minimaal 50 aanmeldingen kun we het verder gaan uitwerken en verder over denken en het neer gaan zetten. Ja heb het aangepast.
pi_130922237
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:02 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nog niet.Vanaf nu kun wel officieel opgeven. Dan kun je ook meedenken.
Mwah, ik hoef niet zo zeer onderdeel te worden van je dorp, maar als je hulp nodig hebt bij het opstellen van een constitutie dan lijkt het mij wel een geinig projectje.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:06:30 #177
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130922536
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 17:53 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Mwah, ik hoef niet zo zeer onderdeel te worden van je dorp, maar als je hulp nodig hebt bij het opstellen van een constitutie dan lijkt het mij wel een geinig projectje.
Is goed geef het wel aan als je mee kunt helpen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:13:23 #178
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130922721
Oprecht succes gewenst!
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:50:57 #179
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130923790
quote:

[..]

Wow Tribal. Homoseksualiteit en pedofilie is nogal een verschil. En is genetisch bepaald. Komt ook in het dierenrijk voor. Had ik toch niet verwacht van een vrijdenker zoals jou.

Verder succes met je dorp.
Feyenoord!
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:51:11 #180
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130923796

[ Bericht 100% gewijzigd door Japie77 op 07-09-2013 18:51:26 ]
Feyenoord!
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:16:31 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130924551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Nu bezig met de site.
Heb je al een paar ontwerpen voor de Earthship huizen?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:16:57 #182
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130924563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je al een paar ontwerpen voor de Earthship huizen?
nog niet eerst moet er genoeg aandacht voor zijn.
pi_130924632
Echt tof zoals er nu gereageerd wordt.
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:19:36 #184
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130924653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:

[..]

nog niet eerst moet er genoeg aandacht voor zijn.
Ik denk dat het juist kan helpen om de aandacht te wekken. Mensen willen vast wel zien hoe ze dan zouden wonen. Plaatjes en zo :)
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:20:27 #185
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130924671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist kan helpen om de aandacht te wekken. Mensen willen vast wel zien hoe ze dan zouden wonen. Plaatjes en zo :)
Zal er aan werken maar heb geen ervaring in huizen bouwen dus daar zoek ik graag hulp bij. Maar kan wel een post maken met alleen maar plaatjes.
pi_130926993
Is het niet handig om een site in het Engels doen, om de vijver om uit te vissen wat groter te maken.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:47:20 #187
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130927196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:40 schreef Insomnia_ het volgende:
Is het niet handig om een site in het Engels doen, om de vijver om uit te vissen wat groter te maken.
Ben niet echt heel goed in engels
pi_130927276
Als je posts daar zo kort blijven kan ik ze evt. Wel even vertalen voor je. Althans, de basispagina's dan.
Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:50:36 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130927299
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:49 schreef motorbloempje het volgende:
Als je posts daar zo kort blijven kan ik ze evt. Wel even vertalen voor je. Althans, de basispagina's dan.
Ik weet niet of dat veel nut heeft, gezien de rest van de communicatie dan waarschijnlijk ook in het Engels moet.
Onikaan ni ov dovah
pi_130927504
Da's waar, maar als hij meer van deze leefgroepen aan wil sporen kan het vertalen van de basispaginas wel zin hebben. Ben ook niet van plan zijn hele blog te gaan vertalen (voor nop).
Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:58:44 #191
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130927566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:49 schreef motorbloempje het volgende:
Doe maar of help me ermee.
pi_130927610
Ik mis nog wel wat beleefdheidsvormen.
Ja doei.
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:01:34 #193
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130927651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mis nog wel wat beleefdheidsvormen.
Wel mooi al 60 bezoekers ga morgen die dingen aanpassen pak nu mooi een filmpje en ga naar bed.
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:16:08 #194
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130928112
Zou het gewoon in het nederlands houden aangezien je zelf aangeeft niet goed te zijn in Engels en je ook nederlandse sympathisanten zoekt.

De dingen niet moeilijker maken dan nodig.
Feyenoord!
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:17:15 #195
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130928146
Wat is de link van je site?

Maak ik er even 61 bezoekers van. ;)
Feyenoord!
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:20:33 #196
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130928256
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:17 schreef Japie77 het volgende:
Wat is de link van je site?

Maak ik er even 61 bezoekers van. ;)
Maak er maar 63 of 64 van.
http://newsysteem.wordpress.com/
pi_130928372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:16 schreef Japie77 het volgende:
Zou het gewoon in het nederlands houden aangezien je zelf aangeeft niet goed te zijn in Engels en je ook nederlandse sympathisanten zoekt.

De dingen niet moeilijker maken dan nodig.
Dat is ook wel weer zo.
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:24:25 #198
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130928403
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer zo.
Niet doen dus. En daarnaast mensen die interesse hebben verspreiden het weer en zo krijg je wel een aantal bezoekers.
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:31:23 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130928614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:20 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Maak er maar 63 of 64 van.
http://newsysteem.wordpress.com/
Kan je niet wat beters bedenken voor die getegelde achtergrond? Ziet er een beetje knullig uit zo.
Onikaan ni ov dovah
pi_130929620
Een blog waar je aanmeldingen naar kan sturen om een nieuwe maatschappij te starten met als aanvoerder tribalwars.

Ik kan niet zo snel iets bedenken dat minder kans heeft om rampzalig af te lopen.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:20:59 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130930307
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:00 schreef ems. het volgende:
Een blog waar je aanmeldingen naar kan sturen om een nieuwe maatschappij te starten met als aanvoerder tribalwars.

Ik kan niet zo snel iets bedenken dat minder kans heeft om rampzalig af te lopen.
Allemaal leuke reacties tot nu toe en dan weer zo'n zure ems reactie. Je doet je reputatie eer aan.......
Feyenoord!
pi_130930444
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Conscience do cost.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:24:06 #203
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130932164
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:
Als ik ook maar enige aanleiding had om te geloven dat het succesvol zou zijn zou ik daar ook eerlijk over zijn hoor. Het is slechts een constatering. En in tribals' geval lijkt het me voor hem ook een stuk verstandiger om niet te veel hooi op z'n vork te nemen.

Maargoed, zoals ik al zei; ik verwacht dat over een paar weekjes de illusie over is en dat het weer bij propaganda op fora's verspreiden blijft.
Jij kan ook weer lekker de troll uit hangen. Je doet me denken aan iemand van de film van net.
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:48:28 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130932930
Ik quote wel even hier, had niet door dat het het SC topic was :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:44 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan zeggen we toch mooi waar we voor we staan en dat we geen vlieg kwaad doen dat we niks slopen en waarom we weg gegaan zijn van de rest van de maatschappij denk dat hun er best wel wat ik kunnen vinden. Het zijn tenslotte ook maar mensen. En je hebt oke een heel veel onbewoonbaar eilanden daar wordt ook niet aangedacht.
Dan zeggen ze dat je daar volgens de wet niet zomaar mag gaan wonen, en moet je weer weg.
Onikaan ni ov dovah
pi_130932970
Troll? Het is een eerlijke inschatting. Heb je liever dat ik je lieve leugentjes toefluister?
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 02:33:38 #206
88815 The_Emotion
98.3
pi_130937887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:25 schreef ems. het volgende:

Zoals eerder gezegd is, is hij wel een doorbijter en ook dat moet ik hem nageven.
Ik denk ook niet dat hij zomaar zijn droom en ideaal op wil geven.
Aan zijn wil twijfel ik niet, wel aan zijn kunnen.

Wil Tribal wat geloofwaardiger overkomen, zou ik hem aanraden wat aan zijn taal te doen... misschien niet zijn beste vak, maar essentieel wil hij mensen overtuigen, tevens ontwikkelen van charisma.
En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
- Ian Malcolm
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 10:54:39 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_130940986
Wat Remqo zegt .
  zondag 8 september 2013 @ 11:28:06 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130941557
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
pi_130943384

Wat info voor de nieuwe wereld!

[ Bericht 48% gewijzigd door Opnieuw-energie op 08-09-2013 12:46:42 ]
  zondag 8 september 2013 @ 13:13:39 #210
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130944842
pi_130944942
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Als ik tijd heb kijk ik ze wel. heb het erg druk vandaag.
Neem je tijd! En zeker ook om te leren :)
  zondag 8 september 2013 @ 13:47:54 #212
18159 Dlocks
pi_130946164
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

En Tribalwars zou wat beter met kritiek leren omgaan. Krijgt hij kritiek, dan gaat hij er niet op in en praat er een beetje omheen, dat is wel jammer, om het te omschrijven lijkt het wel tribalwars vs schaapjes, en schaapjes zijn dom.

[..]
En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
pi_130946562
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
Conscience do cost.
pi_130946666
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:
Sowieso is er helemaal niets kritisch aan. Random cokesnuivert die duidelijk paranoide is komt met een uit de duim gezogen verhaal over dat hij achtervolgd wordt: "ZIE JE NOU WEL STOM LAND".

Nieuws gaat over willem alexander die op vakantie is met z'n kindertjes. "ZIE JE DIE AMALIA DIE SATANISTISCHE HANDGEBAREN MAKEN OMG MOET MEER AAN DE HAND ZIJN ILLUMINTI".

Er wordt geloofd waar men in wil geloven, en omdat ze geloven in iets waar andere mensen niet in geloven rekenen ze zichzelf kritisch, duidelijk niet wetend wat dat woord nou eigenlijk betekent.
'Vo!
  zondag 8 september 2013 @ 14:02:47 #215
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946744
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:58 schreef ems. het volgende:

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen. Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden. En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben. En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
pi_130946842
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:02 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Heel laf om een beetje hier te gaan trollen.
Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!
quote:
Je zou eens moeten gaan bedenken of het geld wel opweegt tegen over de daden.
Wie heeft het over geld?
quote:
En als je slaapt moet je eens gaan bedenken dat andere mensen een andere mening dan jouw kunnen hebben.
De pot en de ketel, dus.
quote:
En wees een vent en accepteer die mening van een andere hoe uitgesproken die ook is. Anders kun je net zo goed je accountje wel opzeggen.
Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:06:47 #217
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130946913
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Andersgezinden afdoen als troll. Stel je voor zeg, iemand is het met je oneens!

[..]

Wie heeft het over geld?

[..]

De pot en de ketel, dus.

[..]

Ik accepteer andere meningen. Betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn. Probeer eens je eigen advies op te volgen.
Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
pi_130947032
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je.
Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.
quote:
Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:09:48 #219
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130947053
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem. Ik prefereer feitelijk boven aardig.

[..]

Jij daarentegen bent natuurlijk het boegbeeld van een verheven discussie _O-
Denk maar lekker dat je het beter weet en dat je beter bent. Ik laat je lekker bij je boze buien.
pi_130947074
Eensgelijk. Probeer voortaan te reageren als je iets te melden hebt :)
Conscience do cost.
  zondag 8 september 2013 @ 14:30:37 #221
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130947819
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:06 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dan nog kun je op een aardig manier reageren en dat merk ik niet aan je. Je reageert nooit echt aardig jouw mening is heilig en alle andere zijn onzin en daar ga ik maar lekker op trollen denkt meneertje.
een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
  zondag 8 september 2013 @ 14:40:20 #222
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948205
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:28 schreef Grumpey het volgende:
Die reis lijkt me heel goed idee, alleen om iets meer besef te krijgen dat mensen heel anders zijn als er daadwerkelijk belangen van overleven gelden. Stuk minder aardig enzo.
Juist als je zo'n dorp creeert als Tribal voor ogen heeft zijn mensen veel aardiger voor elkaar aangezien ze allemaal bewust de keuze hebben gemaakt om samen iets op te bouwen. In onze huidige maatschappij zijn mensen juist vaak minder aardig voor elkaar aangezien veel hier ook alleen maar bezig zijn met overleven.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:41:05 #223
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948235
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:33 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hoe mooi en ideaal zijn wereldje mag zijn, ik gun het hem op zich wel. Maar hij zou toch even meer weten van de wereld; verdiepen in andere maatschappijen, (massa)psychologie. Ik zou tribal zeker een verre reis kunnen aanbevelen, gewoon om een cultuurshock te beleven en er van leren.
Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?

Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 14:44:24 #224
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948349
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dlocks het volgende:

[..]

En hij moet leren dat hij niet de wijsheid en kennis in pacht heeft die hij denkt te hebben. Hij moet leren dat je niet selectief bepaalde informatie als waarheid kunt bestempelen omdat het aansluit bij wat je zelf denkt.

Hij moet leren discussiëren. Leren luisteren naar anderen en leren informatie op te nemen van anderen. Met andere woorden: als hij ergens op internet leest dat 1+1=3 dan komt hij op dit forum en zegt 1+1=3 om vervolgens voor geen enkele mening, argument, feit open te staan.

Wat hij zou moeten leren is om in dergelijke gevallen naar dit forum te komen en zeggen: "Ik heb gelezen dat 1+1=3, wat vinden jullie daar van? Zit er wat in?". Dus openstaan voor andere meningen. Open staan voor argumenten. Open staan voor feiten.

Neem bijvoorbeeld het punt over homoseksualiteit. Hij gelooft niet dat 5 a 10% van de mensen homoseksueel is. Hij denkt dat de Illuminati er achter zitten om dit percentage hoger te laten lijken om zodoende indirect de wereld pedoseksualiteit langzaamaan te laten accepteren (want dat ligt volgens hem heel dicht bijelkaar). Je kunt dan met feiten aankomen, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Bijvoorbeeld dat het een feit is dat bij veel diersoorten het percentage veel hoger ligt dan bij mensen is niet relevant oftewel hij staat niet open voor die informatie. Wat dat betreft is hij de slaper. Is hij de gene die niet open staat voor informatie.

Afijn, met kritiek om kunnen gaan, informatie kunnen verwerken, open staan voor andere ideeen, open staan voor feiten, kunnen luisteren naar anders denkenden, objectief discussie aan kunnen gaan, niet denken dat je alles weet, niet denken dat je o zo slim bent en jezelf niet verheven voelen boven de rest zijn uitermate mate belangrijke eigenschappen voor iemand die een 'ideale maatschappij' wil opzetten. Tenzij je een dictatuur wil beginnen. Dan heb je dergelijke eigenschappen en vaardigheden niet nodig.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Maar dat geldt voor de meeste mensen hier op het forum. We willen toch allemaal graag gelijk hebben in een discussie en hebben een bepaald geloof waar we niet makkelijk vanaf stappen.

Maar om toch open te blijven staan voor andere ideeen, invalshoeken en "feiten" is iets wat je alleen maar verder helpt in je ontwikkeling als mens.
Feyenoord!
pi_130948414
Sowieso is zo'n flinke (wereld)reis wel handig om eens te kijken waar eventueel zijn dorpje tot stand zou kúnnen komen. In de praktijk is het altijd net wat anders dan in de boekjes. Even 'op locatie' kijken en wat locaties vergelijken kan geen kwaad.
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 14:46:56 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948445
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
Feyenoord!
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 14:59:58 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_130948962
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
En dat is dan weer jouw subjectieve mening.

Dat het beide geen trollen zijn klopt.
Ze zijn het niet eens en dat mag. Iedereen heeft recht op een eigen mening en niet alles is trollen.
  zondag 8 september 2013 @ 15:01:57 #228
18159 Dlocks
pi_130949042
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
  zondag 8 september 2013 @ 15:05:44 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130949184
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?

Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 15:09:57 #230
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_130949338
quote:
En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie.
Welke missing link?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 8 september 2013 @ 15:11:32 #231
18159 Dlocks
pi_130949395
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?
Zolang niet bewezen is dat die punten in dat lijstje waar zijn en zolang er zelfs niets in die richting wijst is het voor mij allemaal niet waar.

quote:
Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.

quote:
Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Ik zou het andersom willen zeggen: als iets bizar klinkt wil dat nog niet zeggen dat het waar is.
pi_130949455
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:11 schreef Dlocks het volgende:
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.
Ben ze daar inderdaad nog nooit tegengekomen, en zo groot is de groep nou ook weer niet.

Maargoed, eindeloze discussie weer. Ideale wereld, dorpjes, locaties, en huisjes. En reizen. Want reizen is ontdekken, en ontdekken is tof.
Ja doei.
pi_130950853
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 17:46:41 #234
88815 The_Emotion
98.3
pi_130954605
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?
Het is een ideaal, een mooi streven maar nooit helemaal haalbaar.
Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

quote:
Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Jeps, en ik denk dat velen met mij het daar wel mee eens zijn.
Ik heb al wat punten genoemd in mijn vorige post.
(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
- Ian Malcolm
  zondag 8 september 2013 @ 17:53:08 #235
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130954817
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

[..]

(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig. Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen. Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.

[ Bericht 16% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 18:00:06 ]
pi_130955087
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.

[..]

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.

Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
pi_130955220
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.
Goede bedoelingen :?

Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
quote:
Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 18:41:02 #238
88815 The_Emotion
98.3
pi_130956279
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig.
Daar geef ik je absoluut gelijk in.
quote:
Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen.
Toch zou ik het je van harte aanbevelen om een totaal ander land op te zoeken, het verbreedt je horizon en je kan met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en nieuwe conclusies trekken.
Tibet lijkt me interessant vanwege het spirituele aspect, terwijl China er met een ijzeren vuist over regeert.

Guatemala ben ik zelf een keer geweest, het is en blijft een bananenrepubliek, waar tot in de jaren '80 geteisterd werd door een burgeroorlog. Er is nog veel criminaliteit en in de grote steden lopen bendes rond.
Toch zag ik in de dorpjes waar ik was, ondanks dat ze weinig hebben ze wel allemaal lachen :)
Dat is toch waar je naar streeft?

quote:
Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.
Ach ja, de illusie dat je wat in te brengen hebt op de regering.
Het is wel natuurlijk zo, als Rutte en co er een potje van maken, dat een groot deel van de bevolking op een andere partij gaat stemmen.
Bovendien mag je er hier wat van zeggen of tegen demonstreren.
Doe dat in Noord Korea, dan mag je met je familie mee op kamp (uiteraard geen zomerkamp).
- Ian Malcolm
pi_130956371
Eens.
Ja doei.
pi_130956422
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Goede bedoelingen :?
Zie topictitel. ;)

quote:
Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.

quote:
[..]

Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
  zondag 8 september 2013 @ 21:52:33 #241
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130966624
quote:
Goede documentaire. geweld loze communicatie kun je we toepassen in het systeem.
quote:
Basisprincipe van Geweldloze Communicatie

Geweldloze Communicatie helpt ons zodanig contact te maken met onszelf en met de ander dat ons natuurlijk mededogen kan stromen. Het wijst ons hoe we ons op een nieuwe manier kunnen uitdrukken en luisteren, door onze aandacht bewust te richten op vier gebieden:

wat we waarnemen
wat we voelen
wat we nodig hebben
wat we graag zouden willen om ons leven te verrijken.

Geweldloze Communicatie wil ons intenser naar elkaar laten luisteren, brengen tot een dieper respect en groter inlevingsvermogen (mededogen), en een wederzijds verlangen kweken om vanuit het hart te geven. (Uit de samenvatting van Hoofdstuk 1 van het boek Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg.)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marshall_Rosenberg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geweldloze_communicatie
Definitie

quote:
Geweldloze communicatie
Ga naar: navigatie, zoeken

Geweldloze communicatie (GC) of Nonviolent Communication (NVC) is een wijze van communiceren waarvoor Marshall Rosenberg een model heeft ontwikkeld. Rosenberg werd geïnspireerd door Carl Rogers en door vredesdenkers als Mahatma Gandhi en Martin Luther King. Het dynamische communicatiemodel is gebaseerd de elementen waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Ook de term compassievolle communicatie en andere bewoordingen worden gebruikt.
Inhoud

1 Definitie
2 Elementen
2.1 Toelichting op de elementen
2.1.1 de Waarneming = Feiten
2.1.2 Gevoelens
2.1.3 Behoeftes
2.1.4 Verzoek
3 Voordelen van deze methode
4 Zakelijk gebruik
5 Externe links

Definitie

De kern van geweldloosheid is dat men de intentie heeft om behoeftes van anderen niet te schaden. Het gaat hierbij om drie principes die elkaar in de praktijk deels overlappen[1]:

waarheidskracht, ook wel liefdeskracht, zijnskracht en satyagraha genoemd: het te allen tijde naleven van de (eigen) waarheid
niet-kwetsen, ahimsa: afzien van het toebrengen van kwetsuur of andere schade
ieders welzijn, sarvodaya: rekening houden met behoeftes van alle betrokkenen.

Het is niet per definitie mogelijk om te voorkomen dat men bij het uiten van irritatie een ander kwetst en als men een huis koopt dat een ander ook had willen hebben, is dat eveneens een vorm van schade. Daarom gaat het om de intentie, het niet toebrengen van te vermijden schade.
Elementen

De vier elementen van het gedachtegoed geweldloze communicatie zijn:

Waarneming
Gevoel
Behoefte
Verzoek

Toelichting op de elementen

Hier een korte toelichting op de vier fasen van een situatie waarin een conflict speelt, want dan 'komt het erop aan'. Het voorbeeld is: Klaas zit in de kroeg, terwijl hij zijn vriendin Karin had beloofd dat hij om etenstijd thuis te zijn.
de Waarneming = Feiten

Door feiten te (be)noemen schept men een gezamenlijke uitgangspositie voor het uiten van het ongenoegen. Als de ander de feiten anders heeft beleefd of geïnterpreteerd, blijkt dat snel. Hierdoor kunnen misverstanden worden voorkomen. Belangrijk bij deze fase is dat men neutrale termen gebruikt, de feiten benoemt zoals die zich voordoen en niet zegt dat iemand slordig of onhandelbaar is. In dit voorbeeld belt Karin Klaas op en spreekt een bericht in: "Je bent nog niet thuis, dat ervaar ik als strijdig met onze afspraak."
Gevoelens

Door gevoelens te benoemen maakt men duidelijk wat de feiten voor iemand betekenen. Karin zegt bijvoorbeeld: "Ik word hier onrustig van, ik zou vandaag koken en dat heb ik ook gedaan. Mijn verwachting was dat we een gezellige avond thuis hebben, maar nu heb ik het idee dat we eerst weer een moeilijk gesprek zullen hebben.".
Behoeftes

Door behoeftes te uiten vertelt men waarom het belangrijk voor diegene is. "Ik heb behoefte aan zekerheid en vertrouwen dat afspraken worden nagekomen."
Verzoek

Door het uiten van een verzoek neemt men de verantwoording voor het vinden van een oplossing die tegemoetkomt aan jouw behoeftes. Een verzoek is altijd een voorstel, de ander kan het overnemen of (deels) afwijzen. In dat laatste geval kan men ervoor kiezen om akkoord te gaan met een tegenvoorstel of om te gaan onderhandelen. Door het doen van een concreet verzoek maakt men duidelijk wat voor diegene op dat moment belangrijk is. Tot slot zegt Karin op de voicemail van Klaas "Ik wil dat je me direct terugbelt of eigenlijk dat je hier binnen vijf minuten voor de deur staat".

Als het goed is laat Klaas van zich horen. Het kan zijn dat hij de tijd is vergeten, dat hij pech heeft met zijn fiets of dat er een noodsituatie was waardoor hij niet in staat was te laten weten dat hij later zou komen. Het kan ook dat Klaas de afspraak anders heeft geïnterpreteerd en dat er onderhandeld moet worden over het tijdstip dat hij thuiskomt.
Voordelen van deze methode

Het geeft structuur aan een gesprek zodat men het doel ervan in het oog kan houden, ook als daarbij emoties spelen.
Het geeft ook rust, men weet dat het mogelijk is om de eigen behoeftes te combineren met behoeftes van anderen en morele waarden waarop de ander aanspreekbaar is.
Men ontdekt waar de verantwoordelijkheid begint en stopt: ieder is verantwoordelijk voor eigen interpretaties, gevoelens, behoeftes en handelingen. Men neemt het heft in handen terwijl anderen de kans krijgen dit ook te doen, voor henzelf.
Men weet dat er een kanaal is om woede of andere emoties te kanaliseren op een manier die het gesprek niet afbreekt, maar in stand houdt.
Door respect te geven vergroot men de kans dat men ook respect terugkrijgt.
Het verlaagt de drempel om aan te geven wat men dwars zit, zodat de uiting kan worden gegeven aan het ongenoegen. Dat is goed voor de eigen gezondheid en voor de relatie met de ander op de langere termijn.
Het geeft men en de ander de kans om te leren hoe hij of zij het beste met elkaar en anderen omgaan kan gaan.
Door uit te gaan van behoeftes ontdekt men dat er veel gemeengoed bestaat met de ander en die ontdekt dat zelf ook. Rosenberg zegt dat behoeftes nooit strijdig zijn, alleen oplossingen kunnen dat zijn. Over behoeftes hoeft men dus niet te onderhandelen en over oplossingen kan dat vaak heel goed.

Zakelijk gebruik

Geweldloze communicatie is geschikt voor het persoonlijke leven en voor de zakelijke omgeving. Ook bij schriftelijke communicatie, bijvoorbeeld in situaties waar weerstand van de doelgroep mag worden verwacht. Men kan op die manier helderheid geven en respect bewaren. Een bedrijf dat al meerdere malen voor stankoverlast heeft gezorgd en daardoor veel vertrouwen van omwonenden heeft verloren, kan de communicatie weer op gang brengen door feiten te melden en te laten weten dat het beseft dat de behoefte van de bewoners met gezondheid te maken heeft (frisse lucht). Een uitkeringsinstantie die een folder maakt om fraude te voorkomen en die duidelijkheid wil geven zonder dat zware dreigementen de doelgroep onnodig schrik aanjagen, kan ook met geweldloze communicatie uit de voeten.
Externe links
Ik zeg doen :Y :Y :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 22:02:47 ]
  zondag 8 september 2013 @ 22:08:21 #242
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130967764
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.

Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Feyenoord!
pi_130968658
Trouwens Tribal, je kan de link in je ondertitel plaatsen. Misschien wel handig voor bezoekers. ;)
★★★
pi_130970990
Een ideale maatschappij begint niet bij het aanwijzen van het slechte, maar bij het aandacht schenken aan het juiste.

Goede en juiste communicatie en gedegen kennis zijn basis elementen van een ontwikkeld persoon, maar de intentie en zijn karakter en persoonlijkheidsvorming zijn van een even groot belang.

Vooral de intentie en het wereldbeeld wat iemand heeft kan voor positieve veranderingen zorgen, daar aandacht aan schenken is van groot belang wil zo iets slagen.

Met andere woorden waar een wil is is een weg!
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 23:23:17 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_130972273
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.
Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.
quote:
Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Emotion op 08-09-2013 23:47:57 ]
- Ian Malcolm
pi_130976447
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Zie topictitel. ;)
Het heeft zich nog niet weten te vertalen in woorden noch daden.
quote:
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.
Ongefundeerde mening.

quote:
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
Daarom zei ik: Als de emoties je teveel zijn moet je vooral niet reageren.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 08:36:09 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130977351
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 03:36 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Ongefundeerde mening.

[..]

hij heeft wel degelijk een leuk idee om zijn eigen maatschappij van de grond te brengen.
dit is al meermaals te spraken gekomen.
Er zitten ehlaas nog aardig wat haken en ogen aan dat idee, en of hij er dan beter van word dan nu. ik twijfel er aan.
;)
  maandag 9 september 2013 @ 10:14:46 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130978989
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef Remqo het volgende:

[..]

Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.

[..]

Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.
Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.
Feyenoord!
pi_130980234
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
  maandag 9 september 2013 @ 11:06:24 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130980343
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:02 schreef Degodvader het volgende:

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
Gecombineerd met nogal wat bange paranoia en jeugdige naïviteit.
pi_130980593
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 11:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gecombineerd met nogal wat bange paranoia en jeugdige naïviteit.
Ik wou het even positief houden.
pi_130980889
quote:

[..]

Die meeste gay mensen dat ik ken weet het al sinds ze waren heel jong en hebben helemaal geen interesse in kinderen.
  maandag 9 september 2013 @ 11:29:00 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130980961
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:15 schreef Degodvader het volgende:

Ik wou het even positief houden.
Ik ben meer van het realisme dan van de lieverkoekjes.
pi_130982453
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ben meer van het realisme dan van de lieverkoekjes.
En dat is een stuk aardiger dan wat de "aardige" mensen hier doen. Beetje doen alsof lieve leugentjes beter zijn dan de harde realiteit :')
Conscience do cost.
pi_130982914
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 12:30 schreef ems. het volgende:

[..]

En dat is een stuk aardiger dan wat de "aardige" mensen hier doen. Beetje doen alsof lieve leugentjes beter zijn dan de harde realiteit :')
Het blijft natuurlijk een forum, en dat moet je niet te serieus nemen, en dan is een positieve klank af en toe ook meer dan prima. Het lijkt er namelijk niet op dat tribal de 'harde realiteit' ter harte neemt, dus dan maar een beetje makkelijk vermaak in dit topic.
pi_130982961
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk een forum, en dat moet je niet te serieus nemen, en dan is een positieve klank af en toe ook meer dan prima. Het lijkt er namelijk niet op dat tribal de 'harde realiteit' ter harte neemt, dus dan maar een beetje makkelijk vermaak in dit topic.
Het is balanceren, daar ben ik inmiddels wel achter.
Je wilt niet te hard zijn maar je wilt ook wel proberen wat realiteit bij te brengen.
pi_130982989
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is balanceren, daar ben ik inmiddels wel achter.
Je wilt niet te hard zijn maar je wilt ook wel proberen wat realiteit bij te brengen.
Dan bied ik bij deze [voor de verandering] eens wat tegenwicht aan ems. ect. Ookal kun je het in de kern natuurlijk nooit met ze oneens zijn in deze discussie.
pi_130983027
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dan bied ik bij deze [voor de verandering] eens wat tegenwicht aan ems. ect. Ookal kun je het in de kern natuurlijk nooit met ze oneens zijn in deze discussie.
Dat klopt helemaal.
pi_130983069
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal.
Daarbij lijkt het me gewoon lachen om in mijn vrije tijd een belachelijk ideologisch gekleurde maar juridisch juiste constitutie te schrijven voor tribal zijn nieuwe dorp. Puur voor de hobby/fun.
pi_130983146
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daarbij lijkt het me gewoon lachen om in mijn vrije tijd een belachelijk ideologisch gekleurde maar juridisch juiste constitutie te schrijven voor tribal zijn nieuwe dorp. Puur voor de hobby/fun.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook aan heb liggen denken gisteren voor ik in slaap viel.
Allerlei scenario's kwamen voorbij maar ik stuitte steeds op dezelfde problemen.
pi_130983179
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Oh, ik wil ook wel mijn steentje bijdragen door de homo's in het dorp op te sporen en hun hoofden voor de city-gates te hangen
Conscience do cost.
pi_130983209
Het grootste probleem is nog wel het (gebrek aan) besef dat je niet zomaar het recht hebt/kunt nemen om binnen een ander land een eigen landje op te richten. Erkend worden zul je al helemaal niet.

Misschien wat handig leesvoer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Micronatie
Ja doei.
pi_130983270
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook aan heb liggen denken gisteren voor ik in slaap viel.
Allerlei scenario's kwamen voorbij maar ik stuitte steeds op dezelfde problemen.
Ik zou beginnen met het vinden van een terra nullius zodat je de minste kans hebt om door ordetroepen je dorp te worden uitgeveegd. Naar mijn weten kom je dan uit op stukken van Antartica en Bir Tawil tussen Soedan en Egypte.
pi_130983295
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Het grootste probleem is nog wel het (gebrek aan) besef dat je niet zomaar het recht hebt/kunt nemen om binnen een ander land een eigen landje op te richten. Erkend worden zul je al helemaal niet.

Erkenning is voor tribal ook niet zo gek belangrijk natuurlijk.
pi_130983317
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:09 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Erkenning is voor tribal ook niet zo gek belangrijk natuurlijk.
Is wel belangrijk als je niet weggeveegd wilt worden 'zonder pardon' ;)
Ja doei.
pi_130983332
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is wel belangrijk als je niet weggeveegd wilt worden 'zonder pardon' ;)
Daarvoor zou een Terra Nullius al voldoende moeten zijn. Er is dan namelijk geen staatsgezag. Zie bovenstaande post.
pi_130983361
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daarvoor zou een Terra Nullius al voldoende moeten zijn. Er is dan namelijk geen staatsgezag. Zie bovenstaande post.
Er zijn alleen niet veel/geen (voor zover er zoveel keus is..) Terrae Nullii geschikt om (zelfvoorzienend) te kunnen leven.
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 13:14:26 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983405
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Die zullen doorgaans een goede reden hebben dat ze leeg zijn of nie ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_130983424
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er zijn alleen niet veel/geen (voor zover er zoveel keus is..) Terrae Nullii geschikt om (zelfvoorzienend) te kunnen leven.
Internationale wateren, stukken Antartica en Bir Tawil [zo even uit het blote hoofd, het kunnen er meer zijn, pin me er niet op vast] zijn volgens mij de enige ongeclaimde gebieden die de aarde nog rijk is. Niet de meest ideale condities uiteraard, maar je moet wel wat overhebben voor je ideale maatschappij.
pi_130983472
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:15 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Internationale wateren, stukken Antartica en Bir Tawil [zo even uit het blote hoofd, het kunnen er meer zijn, pin me er niet op vast] zijn volgens mij de enige ongeclaimde gebieden die de aarde nog rijk is. Niet de meest ideale condities uiteraard, maar je moet wel wat overhebben voor je ideale maatschappij.
Alleen ben je dan dus wel veel meer afhankelijk van een startkapitaal (al dan niet in goederen) vanuit de 'boze wereld', omdat je als je in Antarctica gaat zitten toch echt niet weg komt met een huis van autobanden etc. ;) Dan is 'iets ervoor over hebben' wel wat idealen weggooien...
Ja doei.
pi_130983480
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die zullen doorgaans een goede reden hebben dat ze leeg zijn of nie ;)
Bar Tawil is een leuk verhaal:

In 1899, toen het Verenigd Koninkrijk de hegemonie bezat over het gebied, kwam men tot een akkoord over Soedan dat bepaalde dat de grens tussen Egypte en Soedan op 22° noorderbreedte kwam te liggen. In 1902 besloot het Verenigd Koninkrijk echter eenzijdig een nieuwe administratieve grens te tekenen waarbij een driehoekig stuk land ten noorden van de 22° noorderbreedtecirkel, de Hala'ib-driehoek, onder Soedan kwam te vallen. De opgegeven reden hiervoor was dat de bewoners dichter stonden bij Soedan dan bij Egypte, zowel geografisch als cultureel. Het gebied kwam dus onder de verantwoordelijkheid van de Britse gouverneur van in Khartoum. Bij wijze van compensatie verkreeg Egypte het Bir Tawilgebied.

Egypte blijft echter vasthouden aan de oorspronkelijke grens van 1899 waarbij de Rode Zeedriehoek deel zou uitmaken van Egypte en het gebied van Bir Tawil van Soedan. Soedan daarentegen blijft de administratieve grens van 1902 verdedigen die het Rode Zeegebied bij Soedan indeelt en het gebied van Bir Tawil bij Egypte. Het resultaat hiervan is dat beide staten de Rode Zeedriehoek opeisen en geen van beide het minder waardevolle Bir Tawilgebied, dat tienmaal zo klein is als de Rode Zeedriehoek en geheel door land is omsloten.
pi_130983576
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Alleen ben je dan dus wel veel meer afhankelijk van een startkapitaal (al dan niet in goederen) vanuit de 'boze wereld', omdat je als je in Antarctica gaat zitten toch echt niet weg komt met een huis van autobanden etc. ;) Dan is 'iets ervoor over hebben' wel wat idealen weggooien...
Ach, stikt genomen zijn autobanden al producten uit de 'boze wereld'. Principes zullen toch vergooid moeten worden om dit project te realiseren.
  maandag 9 september 2013 @ 13:23:19 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983661
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:15 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Had je niet een keer zo'n oud boorplatformpje wat tot micronatie om was getoverd? Werd in eerste instantie alleen erkend door andere kleine naties als Tovalu etc. Het plan was om er een soort server paradijs van te maken, met geen of weinig controle op de inhoud van die servers. Geen idee of dat nog wat is geworden of niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_130983670
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Had je niet een keer zo'n oud boorplatformpje wat tot micronatie om was getoverd? Werd in eerste instantie alleen erkend door andere kleine naties als Tovalu etc. Het plan was om er een soort server paradijs van te maken, met geen of weinig controle op de inhoud van die servers. Geen idee of dat nog wat is geworden of niet.
Sealand :) :Y Of was er nog weer een andere die dat later nog probeerde? Sealand is al 'vrij oud'.
Ja doei.
pi_130983714
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die valt in deze onder het kopje internationale wateren. Maar ook Sealand is juridisch geen staat meer.

Edit: En het is ook maar zeer de vraag of het er ooit een geweest is.
pi_130983752
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:25 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Die valt in deze onder het kopje internationale wateren. Maar ook Sealand is juridisch geen staat meer.

Edit: En het is ook maar zeer de vraag of het er ooit een geweest is.
Staat het nou nog steeds te koop? :D
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 13:28:07 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130983799
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Sealand :) :Y Of was er nog weer een andere die dat later nog probeerde? Sealand is al 'vrij oud'.
Dat zou Sealand wel zijn geweest ja :)
Onikaan ni ov dovah
pi_130984455
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ach, stikt genomen zijn autobanden al producten uit de 'boze wereld'. Principes zullen toch vergooid moeten worden om dit project te realiseren.
En dat is het hem juist. Tribalwars wenst geen concessies te doen dus daar loopt het op vast. Je kúnt doodeenvoudig zoiets niet realiseren zonder gebruik te maken van al die verworvenheden waar hij zo'n hekel aan heeft.
  maandag 9 september 2013 @ 13:53:26 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130984491
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is het hem juist. Tribalwars wenst geen concessies te doen dus daar loopt het op vast. Je kúnt doodeenvoudig zoiets niet realiseren zonder gebruik te maken van al die verworvenheden waar hij zo'n hekel aan heeft.
Net als dat "Dan leggen we uit waarom we daar zo wonen en dan mogen we wel blijven." voor als de troepen langskomen om ze te ruimen. Leuk ideaalbeeld, maar complete fantasie.
Onikaan ni ov dovah
pi_130987434
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 03:36 schreef ems. het volgende:
Heel veel mooie woorden, en al bezig met de daden. Zie z'n website.

quote:
Ongefundeerde mening.
Totaal niet.

quote:
Maar m'n emoties zijn me niet teveel, vandaar dat ik reageer. ;)
pi_130988010
Het lijkt zowaar alsof je begrijpt dat meningen verschillen! Laten we dat zo houden. Gray doet gray en ems doet ems.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 16:49:22 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130990145
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Staat het nou nog steeds te koop? :D
al vaker aangekaart, nou staat al sinds 1940.
kan op zich nog wel even mee.
+ je zit er best veilig mocht er een zombie apocalypse uitbreken.
btw ik schat de kans hoger in dat de zombie apocalypse uitbreekt dan dat Tribalwars zijn dorpje er komt.
sorry Tribal. :{
  maandag 9 september 2013 @ 17:21:49 #283
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991273
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Komt door het feite dat je overal een stomme papiertje voor moet aanvragen en dat iedereen iets claimt. En omdat mensen niet tegen verandering kunnen. En niet de ballen hebben om iets te doen . Mensen leven liever in een politiestaat waarin alles gecontroleerd wordt en alles voor gekauwt alles ligt al klaar je hoeft alleen maar naar de winkel en kunt je zooi halen. Je hoeft maar naar het ziekenhuis en klaar ligt gif. Mensen zijn lui geworden en houden niet van verandering. En feite blijft dat alleen mensen met 3 of 4 tonen op hun bank rekening hebben geld genoeg hebben om genoeg land te kunnen kopen voor mijn ideale maatschappij. Je hebt overal geld nodig en dat hebben de normale burgers niet. Want bijna niemand in nederland heeft meer dan een paar tonnen op zijn bank rekening staan. Dus daarom heeft het geen zin om land te gaan kopen je moet gewoon de ballen hebben om ergens naar toe te verhuizen. En daar je ideale maatschappij te bouwen. Niemand ligt er wakker van alles je in het noorden van noorwegen of in afgelegen berg gebieden in kleine dorpjes bouwt dat op een veel duurzamer manier leeft dan wij leven.

[ Bericht 12% gewijzigd door tribalwars op 09-09-2013 17:27:16 ]
pi_130991325
Jij claimt toch ook een stuk land?
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 17:25:45 #285
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130991412
Wat doe jij als je een been breekt?
  maandag 9 september 2013 @ 17:26:40 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130991437
quote:
5s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef Copycat het volgende:
Veel belangrijker nog, wat doet hij als hij zoiets als een longontsteking krijgt?
  maandag 9 september 2013 @ 17:28:02 #287
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991485
quote:
5s.gif Op maandag 9 september 2013 17:25 schreef Copycat het volgende:
Dan verbindt je het . En alles je er niet uitkomt je bent met 500 honderd mensen ik denk dat er toch wel mensen bij zitten met wat medisch kennis.
  maandag 9 september 2013 @ 17:28:35 #288
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991501
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Veel belangrijker nog, wat doet hij als hij zoiets als een longontsteking krijgt?
Voldoende rust nemen en aansterken door vitamine C.
pi_130991514
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:26 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vitamine C natuurlijk.
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 17:29:34 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130991535
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:28 schreef tribalwars het volgende:

Dan verbindt je het . En alles je er niet uitkomt je bent met 500 honderd mensen ik denk dat er toch wel mensen bij zitten met wat medisch kennis.
Ik heb het over nu, in de huidige maatschappij.
  maandag 9 september 2013 @ 17:30:51 #291
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991576
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het over nu, in de huidige maatschappij.
Naar het ziekenhuis maar je kunt ook medisch kennis meenemen. Al hoewel je de helft toch hier kunt laten liggen van het boek. Kennis is geen probleem die kun je meenemen. De meeste dingen waar jullie mee aan komen is wel een oplossingen voor. Er moeten alleen genoeg mensen zijn.
  maandag 9 september 2013 @ 17:33:39 #292
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130991661
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Naar het ziekenhuis maar je kunt ook medisch kennis meenemen. Al hoewel je de helft toch hier kunt laten liggen van het boek.
Vitamine C. Je snapt dat je lichaam alles wat het niet nodig heeft gelijk weer uit het lichaam verwijderd? En in het geval van Vitamine C vrijwel alles als je teveel inneemt? Daarnaast, wat wil je met een vitamine tegen een ontstekingsproces beginnen?
  maandag 9 september 2013 @ 17:40:31 #293
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991857
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vitamine C. Je snapt dat je lichaam alles wat het niet nodig heeft gelijk weer uit het lichaam verwijderd? En in het geval van Vitamine C vrijwel alles als je teveel inneemt? Daarnaast, wat wil je met een vitamine tegen een ontstekingsproces beginnen?
Ik weet heel goed wat ik weet heb vandaag al weer genoeg propaganda gezien. En daarnaast zware metalen gaan je echt niet helpen beter maken. Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
  maandag 9 september 2013 @ 17:42:06 #294
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130991899
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

al vaker aangekaart, nou staat al sinds 1940.
kan op zich nog wel even mee.
+ je zit er best veilig mocht er een zombie apocalypse uitbreken.
btw ik schat de kans hoger in dat de zombie apocalypse uitbreekt dan dat Tribalwars zijn dorpje er komt.
sorry Tribal. :{
Dat komt omdat mensen niet willen veranderen er niet tegen kunnen. Daarom verwacht ik ook dat ik zelf een keer moet vluchten alles de wereld oorlog 3 komt binnen korte tijd. Natuurlijk is de grootste gedeelte van de massa nog in slaap dus die boeit het niks alles er oorlog is. En die weten niet dat het ook gevolgen voor ons heeft. Ik schat de kans ook 100 % in dat de wereld bevolking met een aantal miljard daalt.

[ Bericht 1% gewijzigd door tribalwars op 09-09-2013 17:54:24 ]
pi_130992374
Op naar Bir Tawil?
  maandag 9 september 2013 @ 18:21:08 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130993070
quote:
13s.gif Op maandag 9 september 2013 17:40 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat ik weet heb vandaag al weer genoeg propaganda gezien. En daarnaast zware metalen gaan je echt niet helpen beter maken. Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
Wie heeft het nou weer over zware metalen? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_130994851
quote:

[..]
Gast alles waar je in geloofd is een leugen.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 19:53:58 #298
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130997176
quote:

[..]

Zware metalen?! Volgens mij associeer je beetje lukraak. Ik heb het niet over zware metalen. Nergens niet. En ik zou het helemaal met je eens zijn dat het leugen waren als ze onze medische kennis niet zo goed mensen hun leven kan redden. Bijvoorbeeld jouw leven, als dat nodig zou zijn. Vitamine C, wat we al sinds de oerknal zowat gebruiken, doet dat echter helemaal zo vaak niet. Ook jouw leven niet. Als het leugens zijn, kan de medische kennis die we hebben wel heel slecht liegen :)
  maandag 9 september 2013 @ 20:08:18 #299
18159 Dlocks
pi_130997894
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:

Voor ca 75.000 euro koop je in de VS een heel dorp van 40 vierkante kilometer.

http://www.auctionnetwork(...)ane-buford-wy/330031

Kun je in ieder geval beginnen met off the grid leven. :P
pi_130997947
Ja, dan kun je wel een dorp kopen, maar dan heb je nog steeds gewoon belasting te betalen enzo hoor :D!
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 20:29:43 #301
18159 Dlocks
pi_130999010
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dan kun je wel een dorp kopen, maar dan heb je nog steeds gewoon belasting te betalen enzo hoor :D!
Geen inkomsten is ook geen belasting betalen. Tribalwars zou er ook voor kunnen kiezen om een religie (lees: sekte) te beginnen. Hoef je ook geen belasting te betalen.

Maar binnen de maatschappij van TribalWars moet je overigens wel belasting betalen. Niet met muntjes maar via arbeid en goederen. Wat natuurlijk gewoon op het zelfde neerkomt. Je moet een deel van je resources inleveren voor het grotere goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')