bij de montage van de nieuwe kun je kiezen; zonnecel op je kop, een windmolentje of de versie met een looprad met hamstertjesquote:Op woensdag 4 september 2013 23:07 schreef 2cv het volgende:
Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat ik voor het laatst geopereerd ben en ik meteen ook een pacemaker kreeg. Het toeval wil dat ik vandaag die pacemaker ook weer uit heb laten lezen. De batterij is bijna leeg. Hij zegt al 7 maanden dat er nog voor minder dan 6 maanden stroom in zit. Volgens mij zit er een perpetuum mobile in.
Als ie stopt met werken ga je dus niet meteen dood?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:07 schreef 2cv het volgende:
Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat ik voor het laatst geopereerd ben en ik meteen ook een pacemaker kreeg. Het toeval wil dat ik vandaag die pacemaker ook weer uit heb laten lezen. De batterij is bijna leeg. Hij zegt al 7 maanden dat er nog voor minder dan 6 maanden stroom in zit. Volgens mij zit er een perpetuum mobile in.
of 8quote:
Nogal wiedes dat ze er een flinke veiligheidsmarge in stoppen. Waarom lepel je er niet gewoon een nieuwe in?quote:Op woensdag 4 september 2013 23:07 schreef 2cv het volgende:
bekend verhaal, heb diverse klappers gehad, en echt niet alleen met vouwijzersquote:Op donderdag 5 september 2013 10:50 schreef Alfisti het volgende:
@SD: http://www.gooieneemlande(...)n-op-bommen?lref=sll
t is meer een soort hulpmotortje toch? Dus dat ie pas echt nuttig word als 2cv zelf niet meer trapt?quote:Op donderdag 5 september 2013 07:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ie stopt met werken ga je dus niet meteen dood?
Doet u mij de versie met de batterij maarquote:Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij de montage van de nieuwe kun je kiezen; zonnecel op je kop, een windmolentje of de versie met een looprad met hamstertjes
Nopz. Dan wordt m'n hartslag 60 en gaat niet omhoog bij inspanning. Vrij vermoeiend maar niet dodelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ie stopt met werken ga je dus niet meteen dood?
Kost geld. De meest simpele pacemaker kost 4000 euro (ik heb een luxere versie geloof ik). En dan moet 'ie ook nog m'n lijf in.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:58 schreef powerflux het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat ze er een flinke veiligheidsmarge in stoppen. Waarom lepel je er niet gewoon een nieuwe in?
Nopz. Geen hulpmotor. De pacemaker houdt m'n hart aan de gang. Het is dus een soort slavendrijver.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
t is meer een soort hulpmotortje toch? Dus dat ie pas echt nuttig word als 2cv zelf niet meer trapt?
2cv, de spartamet van PTA
Palletje v/d momentsleutel omzetten ? Dat vierkante dingetje door de momentsleutel heen naar de nadere kant drukken ? Als je echt aan zit heb ik een momentsleutel (Hazet, 20-200Nm) die beide kanten op kan die je mag lenen. Alleen dat ding gaat dan niet met de post mee.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:07 schreef Dingest het volgende:
Stomme borgmoer van de vooras moet ingetikt worden om vast te zetten op de 126, maar het enige wat mij is gelukt is die moer in stukjes te bikken samen met het ringetje wat het wiellager op zijn plek houdtBovendien is de draad andersom en moet ik het met gevoel vastzetten, want de momentsleutel werkt kennelijk niet rechtsom.
Sowieso zou ik eigenlijk niet moeten sleutelen nu, want ik kan momenteel heel weinig frustratie hebben![]()
De oude 121 heb ik inmiddels ook definitief tot oud ijzer gemaakt door het gehele plaatwerk grondig te bewerken.
en nu heb je in plaats van een diesel dus een turbodiesel nodig. maar als je alle 17 keer een upgrade krijgt loop je op je 90e met een raketmotor in je hangtiet?quote:Op donderdag 5 september 2013 19:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nopz. Geen hulpmotor. De pacemaker houdt m'n hart aan de gang. Het is dus een soort slavendrijver.
Er lag hooi in blijkbaar... had zonet op de terugweg wat last van de kijkersfilequote:Op donderdag 5 september 2013 19:07 schreef Alexxxxx het volgende:
ik dacht ff dat het glasbak wasmaar die heeft een drieasser
Hij kan wel de andere kant op draaien, maar het moment-element werkt dan niet. En eigenlijk moet ik onder de 20 Nm zijn, dus ik doe het wel gewoon met de hand.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Palletje v/d momentsleutel omzetten ? Dat vierkante dingetje door de momentsleutel heen naar de nadere kant drukken ? Als je echt aan zit heb ik een momentsleutel (Hazet, 20-200Nm) die beide kanten op kan die je mag lenen. Alleen dat ding gaat dan niet met de post mee.
die persoon in die auto is ook overleden, zo had ik meegekregen.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:23 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er lag hooi in blijkbaar... had zonet op de terugweg wat last van de kijkersfile
Aan de overkant t/m Marum stonden auto's gewoon stil op de weg met open deur en mensen die maar wat moeizaam vooruit keken. Dat is een km of 11-12 denk ik
Neem een ratel en kijk hoe lang die is. Zet vervolgens de momentsleutel die je hebt op 20Nm en en draai een bout/moer die veel vaster dan dat zit (b.v. een aandrijfasmoer) met 20Nm vast. Houd daarbij de momentsleutel vast op dezelfde afstand van het draaipunt als waarbij je de ratel vast zou houden. Dan weet je hoeveel 20Nm voelt. Als je dan 10Nm moet hebben trek je de ratel aan met de helft van die kracht aan. Wel steeds dezelfde hand gebruiken.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Hij kan wel de andere kant op draaien, maar het moment-element werkt dan niet. En eigenlijk moet ik onder de 20 Nm zijn, dus ik doe het wel gewoon met de hand.
sja, je moet wat heah.. Gelukkig kreeg ik om kwart voor tien een klussie; klep 1 bout draaien, alles in de kraan, klep gedraaid... Owja.. Hebben we ook nieuwe pakkingen nodig heahquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |