quote:Selecties;
Junioren mannen
Tijdrit
1. Mathieu van der Poel
2. Sam Oomen
Wegwedstrijd
1. Mathieu van der Poel
1. Sam Oomen
2. Stef Krul
3. Jaap de Jong
4. Davy Gunst
5. Martijn Budding
Junior dames
Tijdrit
1. Demi de Jong
2. Floortje Mackaij
Wegwedstrijd
1. Demi de Jong
2. Floortje Mackaij
3. Corine van der Zijden
4. Jeanne Korevaar
Beloften (U23)
Tijdrit
1. Dylan van Baarle
2. Sjors Roosen
Wegwedstrijd
1. Dylan Van Baarle
2. Sjors Roosen
3. Nick van der Lijke
4. Derk Abel Beckering
5. Mike Teunissen
6. Emiel Dolfsma
Elite dames
Tijdrit
1. Ellen van Dijk
2. Loes Gunnewijk
Wegwedstrijd
1. Marianne Vos
2. Ellen van Dijk
3. Anna van der Breggen
4. Loes Gunnewijk
5. Lucinda Brand
6. Annemiek van Vleuten
7. Amy Pieters
8. Kirsten Wild
Elite heren
Tijdrit
1. Lieuwe Westra
2. Niki Terpstra
Wegwedstrijd
1. Bauke Mollema
2. Laurens ten Dam
3. Robert Gesink
4. Wilco Kelderman
5. Wout Poels
6. Tom Dumoulin
7. Pieter Weening
8. Tom-Jelte Slagter
9. Johnny Hoogerland
Poels sowieso niet, die heeft (begrijpelijk) een kutseizoen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:18 schreef Slobeend het volgende:
Slagter, Hoogerland en Poels had ik niet meegenomen.
Je zou bijna denken dat dit een fake trolaccount is.twitter:olegtinkov twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 12:01:08Contador to join Alonso team in 2014? http://t.co/DOoZOs2NHr If Bjarne get rid of Conta I may re-think may departure from #TeamSaxoTinkoff reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:27 schreef Marcoss het volgende:
Boom wil zelf niet, Terpstra had wel gekund inderdaad.
Met Westra, Poels, Hoogerland en Ten Dam wel 4 renners die waarschijnlijk gesloopt uit de Vuelta zullen komen (of nu al gesloopt zijn..). Bij Mollema ga ik er vanuit dat hij de rest van de Vuelta vooral als voorbereiding op het WK ziet en misschien een ritje uitkiest.
En Slagter mag in Canada laten zien dat zijn vorm er (weer) is, die koersen zou hij zeker aan moeten kunnen.
twitter:NikiTerpstra twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 11:36:03WK-weg selectie is bekend en ik zit er dus niet bij.Waarom?parcours heeft teveel hoogtemeters,niet mijn ding.Richt me 100% op WK TTT&ITT reageer retweet
Inderdaad. Zul je zien dat hij een kleurloze Vuelta en een kleurloos WK en Lombarije zal rijden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mollema gaat niet tijdens een heel zware Vuelta recupereren van een heel zware Tour om nog op te bouwen naar het WK.
bizar zwaar parcours wordt dat, ook nog even een lekker muurtje omhoog van 19%quote:
Wel leuk dat Slagter zich op zoiets richt, dat soort acties maken een renner toch net wat specialer dan vele anderen.quote:Op woensdag 4 september 2013 08:34 schreef Pino112 het volgende:
Sagan wint in Alberta.
Weening 7e, Gesink 12e.
TjS KOM.
quote:Slagter verovert bergtrui in nieuwe Canadese koers
Tom-Jelte Slagter heeft dinsdag de bergtrui veroverd in de Tour of Alberta, een nieuwe UCI-koers in Canada.
Dat deed de renner van Belkin door in de proloog op het bochtige parcours in Edmonton de snelste tijd te noteren op een klim van één kilometer.
"Ik ging er echt voor, ik had niet echt het gevoel dat ik voor de winst in de tijdrit kon gaan, toen heb ik me op die klim gericht. En het was niet voor niets, de komende dagen gaan we hem verdedigen", aldus de winnaar van de Tour Down Under.
Voor de Belkin-renner was het sowieso een geslaagde dag. Eerder op dinsdag hoorde Slagter dat hij is opgenomen in de WK-selectie voor de wegwedstrijd.
"Het is een mooie dag zo, het WK halen was wel een doel en de trui winnen ook. Het is goed voor het vertrouwen. Nu heb ik iets om voor te rijden hier in Alberta en kan ik me optimaal voorbereiden op wat nog komen gaat."
Dat gaat Sagan ook niet redden.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Blik het volgende:
[..]
bizar zwaar parcours wordt dat, ook nog even een lekker muurtje omhoog van 19%
11 keer maar.quote:Op woensdag 4 september 2013 11:21 schreef Blik het volgende:
[..]
bizar zwaar parcours wordt dat, ook nog even een lekker muurtje omhoog van 19%
Wie wel vraag ik mij af?!quote:Op woensdag 4 september 2013 12:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat gaat Sagan ook niet redden.
Prachtig en heerlijk zwaar parkoers. Ik heb er zin in.quote:
Je herinnert je Mendrisio nog? Qua zwaarte vergelijkbaar en toen was ie de sterkste in koers.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vraag me ook af hoe Cancellara daar wereldkampioen wil worden.
Tof parcoursquote:
Nederlanders deden dat vroeger ook al (Van der Duim en Van der Velde).quote:Op donderdag 5 september 2013 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is gewoon hip tegenwoordig
er wil nog weleens een winnaar uit de uitslag geschrapt worden dus je kan beter voor de zekerheid altijd juichenquote:Op donderdag 5 september 2013 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is gewoon hip tegenwoordig
quote:Dirk Bellemakers zet een punt achter zijn loopbaan. Dat kondigt de dertigjarige Lotto-renner aan op zijn website.
"Uiteraard had ik mijn afscheid als wielrenner liever op een andere manier kenbaar gemaakt, maar ook bewust van de crisistijd die er momenteel in het wielrennen heerst, hoop ik dat deze stap een goed besluit is. Ik heb geen argumenten om het niet te doen."
Bellemakers, die in 2013 onder meer nog de WorldTour-koersen in Québec, Montreal en Lombardije gaat fietsen, was zeven jaar professioneel wielrenner. Hij reed zes jaar voor Landbouwkrediet. Zijn beste prestatie was de zesde plaats in de Elektro Toer van 2010.
Denken dat we tot 2017 moeten wachten daarvoorquote:Op donderdag 5 september 2013 22:15 schreef buzz1291 het volgende:
Eigenlijk vind ik het veel interessanter om te zien hoe Mathieu van der Poel (de Eddie Merckx van 2017 tot zo om en nabij 2030) op dit loeizware WK parcours zijn eerste WK trui op de weg gaat pakken. Helaas geen live uitzending van de junioren en dames.
Peking was ook heel zwaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:05 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Je herinnert je Mendrisio nog? Qua zwaarte vergelijkbaar en toen was ie de sterkste in koers.
Ja, want ik denk dat Adrianus er persoonlijk wel voor zal waken dat Mathieu te vroeg in het prof peleton gehypt gaat worden. Broertje David is een ander geval, veel minder talent (of geen talent, maar uitstekende begeleiding) en dan dus maar zo snel mogelijk in het diepe bij de profs om er uit te slepen wat er uit te slepen valt.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Denken dat we tot 2017 moeten wachten daarvoor
http://www.procyclingstats.com/rankings/1046031-quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Mani89 het volgende:
Matthieu wordt onze eigen Sagan, als ik zijn twitter lees wint hij ongeveer overal waar hij opstapt.
quote:Op donderdag 5 september 2013 22:50 schreef FredWielergek het volgende:
klopt het dat er geen live stream is van tour of Alberta?
twitter:EurosportUKTV twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:02:57SCHEDULE CHANGE: Due to quality issues with the feed, tonight's live Tour of Alberta coverage is cancelled. We'll update our EPG shortly. reageer retweet
Groepsspurt van het peloton ja. Zat een groepje van 2 nog voor, Dillier wint.quote:
Hij heeft iig nog een grote ronde uitgereden. Lijkt me toch wel fijn om daarop terug te kunnen kijken.quote:
Froome kreeg in zijn eerste seizoen bij Sky toch ook niks voor elkaar?quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:07 schreef Bismarck het volgende:
Heeft Jonathan Tiernan-Locke dit jaar nog een sprankje laten zien van de renner die hij in 2012 was? Of heeft Sky een kat in de zak gekocht? Hij heeft een twee jarig contract, dus ook in 2014 zullen we vermoedelijk niks van hem horen. Hij zit in ieder geval niet in de selectie voor de ronde van Engeland, waar hij de titelverdediger zou zijn.
Je insinueert doping, sukkelquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tiernan-Locke zal zich eerst wel een jaartje moeten inwerken voor hij de code van de kluis krijgt.
Froome speelde daarvoor ook niks bij Barloworld klaar. Bovendien was Froome een stuk jonger.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Froome kreeg in zijn eerste seizoen bij Sky toch ook niks voor elkaar?
Nee joh, is gewoon wennen om tijdens de koers op de wattagemeter te kijken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tiernan-Locke zal zich eerst wel een jaartje moeten inwerken voor hij de code van de kluis krijgt.
quote:Froome bereidt zich in Canada voor op WK
Chris Froome rijdt later deze maand de GP's van Quebec en Montreal, twee eendagskoersen.
De renner van Team Sky wordt onder anderen gesteund door de Australiėr Richie Porte.
De GP van Quebec (13 september) en Montreal (15 september) maken deel uit van de World Tour.
De Britse Tourwinnaar zal de koersen gebruiken om in vorm te komen voor de wegwedstrijd op de WK in Florence.
Hij kan de eerste renner worden sinds Greg LeMond (1989) die in hetzelfde jaar de Tour en de wegwedstrijd op de WK wint.
In de USA Pro Challenge van eind augustus, zijn eerste serieuze koers na de Tour, moest hij in de laatste etappe opgeven.
quote:Dennis, Bookwalter, Gretsch, Gesink, Caruso, Sweeting, Mancebo, Anderson, Friedemann, Kruijswijk, Novak, Cataford, Morabito, Kruopis, Burghardt, Vennell, Jones, Stemper
Zonder te warm zweetshirt was ie WK geworden.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:05 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Je herinnert je Mendrisio nog? Qua zwaarte vergelijkbaar en toen was ie de sterkste in koers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |