quote:Assad waarschuwt Frankrijk
Het zou niet logisch zijn dat Syrische troepen de gifgasaanval op 21 augustus hebben uitgevoerd. Er waren regeringsmilitairen in het getroffen gebied. VN-inspecteurs hebben dat geconstateerd toen zij gewonde soldaten bezochten in het ziekenhuis.
Dit heeft de Syrische president Bashar al-Assad gezegd in een exclusief interview met de Franse krant Le Figaro. Hij waarschuwde Frankrijk dat het door zijn beleid een vijand van Syrië dreigt te worden.
Op een westerse aanval volgt een Syrisch antwoord, aldus Assad. 'Niemand kan weten wat daarna gebeurt.' Assad noemt het Midden-Oosten een kruitvat. 'Iedereen zal de controle over de situatie verliezen als het kruitvat ontploft.'
Bron: AD
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.quote:Op maandag 2 september 2013 20:33 schreef McNulty het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze Assad moeten afmaken. Maar loop de rebellen niet veroordelen en Assad te verheerlijken zoals met je onsmakelijke UI.
Mijn standpunt.
[..]
Op internet is het alvast begonnen!quote:(Reuters)WASHINGTON - Computer hackers aligned with Syrian President Bashar al-Assad struck an Internet recruiting site for the U.S. Marine Corps on Monday, urging troops to "refuse your orders" if the United States attacks Syria.
Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef arjan1212 het volgende:
Asma al Assad oud bankier bij Deutsche Bank en J.P Morgan. Obama wil Syrie bombarderen:
Tring... Tring... 'Jamie Dimon spreekt u ' ' Met Asma Jamie wat flik je me nou ?' 'hm Asma ik vraag het congres wel of ze Barrack willen afremmen' ' Groetjes aan je familie, Jamie '
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:quote:Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Straatklinker het volgende:
Volgens de Fransen is het ook gedaan door Assad gebleken uit onderzoek door hun inlichtingen dienst. De rebellen zouden namelijk niet tot zoiets in staat zijn omdat ze de middelen niet hebben..
Hier het document:
http://www.scribd.com/doc(...)m=embed&source=embed
quote:Op maandag 2 september 2013 20:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het gaat gebeuren. Syrië wordt gebombardeerd, ongeacht wat J.P. Morgan er ook van vindt.
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.
Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan)
Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.quote:Op maandag 2 september 2013 18:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Goed artikel!
[..]
Slecht artikel.
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.quote:Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Vroeger wilden mensen er nog wel eens argumenten bij leveren. Maar dat was toen mensen zelf nog nadachten.
Waar?quote:Op maandag 2 september 2013 21:00 schreef trancethrust het volgende:
Argumentatie staat er een paar posts voor met als bonus nog wat meer een paar posts later.
Voor jou betekenisloos. Voor mensen die de problematiek serieus nemen, een dramatische misser.quote:Op maandag 2 september 2013 19:05 schreef firefly3 het volgende:
Je analyseert teveel. Ik dacht dat de vn het was maar blijkbaar de vs.
quote:Op maandag 2 september 2013 20:54 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
De geheime diensten zien elke keer even deze informatie over het hoofd:
http://nos.nl/artikel/503(...)ebruikten-sarin.html
quote:De oud-aanklager van het Joegoslaviëtribunaal benadrukt wel dat er nog geen harde bewijzen zijn. "Er zijn zware en concrete verdenkingen, maar er is nog geen onweerlegbaar bewijs. Ons onderzoek moet nog worden verdiept."
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.quote:
Het is lastig, ik weet uiteraard niet hoe hij denkt, maar ik kan best wel begrijpen dat hij die dingen voor een reden bewaard. Waarschijnlijk diezelfde reden waarom de VS en Israël nog beschikken over atoombommen. Denk jij dat de VS zijn atoombommen zal opgeven als wij dat vragen van ze? De landen in het Midden-Oosten hebben die agressieve houding tegenover het Westen niet van nature, hoe zou jij het vinden als je continue in de gaten gehouden word en voor elke stap die je zet op de vingers word getikt en in een kwaad daglicht word gezet?quote:Op maandag 2 september 2013 20:55 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou juist om nu, Assad zal dat niet doen als je het hem enkel vriendelijk vraagt.
Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?quote:Op maandag 2 september 2013 19:39 schreef DeToffifee het volgende:
Uit de plannen van Obama. En zo kort kan je zijn in je bewoordingen, soms.
Maar omdat het anti-Amerika sentiment hier zo groot is, wordt dat niet geloofd. Daar kan ik niets aan doen.
En verder ben ik geen ramptoerist, maar iemand die het oprecht kan schelen dat er verder geen gifgas gestrooid gaat worden. En volgens mij heb ik net zo veel recht in een topic te zitten als iedereen
Verwijs me maar dan.quote:Op maandag 2 september 2013 21:02 schreef trancethrust het volgende:
In het vorige topic. Ik heb daar in totaal 3x gepost, moet niet moeilijk zijn te vinden.
Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.quote:Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me onweerlegbaar juist. Maar ik zie hier ook niemand zeggen dat dat niet zo is. Echter, als jij stelt dat je uit de plannen van Obama iets kan afleiden, dan mag je wat mij betreft wel wat specifieker worden. Want ik zie al niet eens plannen, behalve dat hij met bommen en kruisraketten wil gaan strooien, waarvan vriend en vijand zeggen dat het geen verschil zal maken. Maar als je daarin ook nog een beoogde uitkomst kunt ontdekken, dan ben ik waanzinnig benieuwd naar je uitleg. Over welke woorden van Obama heb je het precies?
Fijne avondquote:Op maandag 2 september 2013 21:05 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Dat zal ik graag doen. Moet echter morgen, want ik moet nu weg. Fijne avond iedereen.
Als je op vreedzame protesteerders gruwelijk vermoord en daarmee een burgeroorlog aanwakkert, dan heb ik geen moeite om de persoon als slechterik te zien. Assad is niet beter dan de rebellen. Beide zijn shite. De rebellen die strijden voor democratie en geen jihadisten sympatisanten zijn gun ik dan nog het meest een overwinning.quote:Op maandag 2 september 2013 20:48 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt wel, echter zie ik Assad niet als de slechterik. Al die Al-Qaida groeperingen moeten gewoon verdreven worden uit het land en het is moeilijk dat voor elkaar te krijgen, omdat dit laffe tuig er niet voor schaad om zich onder de onschuldige bevolking te bevinden. Als het Westen zich gaat inmengen dan word het een nog groter zooitje daar, uiteraard vind ik dat Assad gewoon zijn chemische wapens weg moet doen, daar ben ik het wel mee eens. Het is sowieso al om problemen vragen als je die dingen in bezit hebt, omdat je het gevaar loopt dat ze in de verkeerde handen terecht komen.
Dit is een oorlog dat intern opgelost moet worden en het regeringsleger is aan de winnende hand en hier gaat misschien nog wel jaren overheen voordat het echt weer gestabiliseerd is waardoor er ruimte kan komen voor hervormingen en eventuele nieuwe verkiezingen. Je kan nu wel hervormingen door gaan zetten maar dat heeft toch geen zin zolang je nog te maken hebt met dat laffe tuig. Syrië is echt zo slecht nog niet in vergelijking met andere omliggende landen waar mensen nog minder rechten hebben. Christenen en Joden zullen niet meer veilig zijn als Assad weg is, zelfde geldt voor vrouwen. (p.s. let maar even niet op mijn ondertitel nu dan)
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |